Projektas

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 1998 M. SAUSIO 15 D. NUTARIMO NR. VIII-612 DĖL NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO” PAKEITIMO

 

2021 m.          d. Nr.

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Pakeisti Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Seimo 1998 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. VIII-612 „Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo” ir juos išdėstyti taip:

 

 

NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS

NUOSTATAI

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinė sveikatos taryba (toliau – Taryba) yra Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) įsteigta ir jam atskaitinga valstybės institucija, atliekanti sveikatos politikos ekspertinį vertinimą ir konsultuojanti strateginiais Lietuvos sveikatos sistemos plėtros klausimais.

2. Tarybos veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Taryba turi antspaudą su savo pavadinimu. Tarybos nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas Sveikatos reikalų komiteto (toliau – Komitetas) teikimu.

3. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Tarybos nariai dirba visuomeniniais pagrindais.

5. Tarybos buveinė yra Vilniuje.

II SKYRIUS

UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Tarybos misija – stebėti visuomenės sveikatos pokyčius, aiškintis pokyčių priežastis ir, vadovaujantis moksliniais įrodymais bei tarptautinių sveikatos organizacijų rekomendacijomis, teikti pasiūlymus situacijai gerinti.

7. Taryba atlieka šias funkcijas:

1) teikia išvadas dėl Nacionaliniame pažangos plane nustatytų sveikatinimo veiklos strateginių tikslų ir (arba) pažangos uždavinių, valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklių, pažangos uždavinius įgyvendinančių nacionalinių plėtros programų ir jose suplanuotų priemonių, pagal kompetenciją analizuoja ir vertina nacionalinės sveikatinimo veiklos strateginių tikslų ir (arba) pažangos uždavinių įgyvendinimo pažangą;

2) teikia išvadas ir pasiūlymus Seimui dėl Lietuvos Respublikos įstatymų projektų, kitų teisės aktų projektų, reglamentuojančių sveikatos priežiūrą;

3) teikia nuomonę Seimui, Prezidentui, Vyriausybei, ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms,  mokslo ir studijų institucijoms, savivaldybių institucijoms valstybinės sveikatos  politikos klausimais;

4) telkia asociacijas viešoms diskusijoms svarbiausiais sveikatos politikos ir strategijos tobulinimo ir jų įgyvendinimo klausimais.

8. Taryba, spręsdama strateginius sveikatos klausimus, gali atlikti ir kitas ekspertines ir konsultacines funkcijas.

9. Taryba apie savo veiklą nuolat informuoja visuomenę Tarybos interneto svetainėje  www.sveikatostaryba.lt ir kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Seimui savo veiklos ataskaitą ir kartą per metus pranešimą apie Lietuvos sveikatos sistemos būklę.

 

III SKYRIUS

TEISĖS

 

10. Taryba, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

1) nemokamai gauti iš Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, savivaldybių institucijų, sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų, mokslo ir studijų institucijų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

2) teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti Seimo ir jo komitetų bei komisijų, Vyriausybės, ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų posėdžiuose ir renginiuose, kuriuose svarstomi sveikatos klausimai;

3) skatinti valstybės ir savivaldybių institucijas, asociacijas bendradarbiauti sprendžiant strateginius sveikatos sistemos tobulinimo klausimus;

4) skleisti visuomenei informaciją apie savo veiklą, organizuoti diskusijas sveikatos  klausimais;

5) telkti Lietuvos ir užsienio intelektinius išteklius sveikatos sistemai  tobulinti ir plėtoti;

6) užtikrinti ir palaikyti bendradarbiavimą su kitų Europos Sąjungos valstybių narių ir kitų valstybių panašiomis institucijomis.

11. Taryba turi teisę sudaryti ekspertų komisijas ir darbo grupes iš savo narių ir pakviestų specialistų konkretiems klausimams svarstyti ir siūlymams rengti.

 

IV SKYRIUS

STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

 

12. Tarybos sudėtis 4 metų kadencijai tvirtinama Komiteto teikimu ir ją sudaro 15 narių:

1) trys Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguoti bendruomenių sveikatos tarybų atstovai;

2) trys Komiteto deleguoti asociacijų, dirbančių sveikatinimo srityje, atstovai;

3) trys Vilniaus universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ir Klaipėdos universiteto deleguoti atstovai;

4) šeši Komiteto deleguoti atstovai iš mokslo ir studijų institucijų, mokslinių organizacijų ir draugijų pasiūlytų atstovų.

13. Šių nuostatų 12 punkte nurodytoms institucijoms ar asociacijoms nedelegavus atstovo, galutinį sprendimą dėl atstovo priima Komitetas. Vertinant  asmens kvalifikaciją ir patirtį, privaloma atsižvelgti į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos tobulinimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir patirčiai.

14. Tarybos nariai, būdami nepriekaištingos reputacijos, gali dalyvauti Tarybos darbe tik pasirašę nešališkumo deklaraciją, kurioje pasižada objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamiesi lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas, vengti viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto ir, esant jo grėsmei, nedelsdami pranešti apie tai Tarybos pirmininkui, nariams ir nusišalinti nuo pareigų atlikimo, ir konfidencialumo pasižadėjimą, kuriame pasižada, atliekant pareigas Taryboje, gautą konfidencialią informaciją naudoti tik siekiant atlikti pareigas Taryboje ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.

 

15. Asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu:

1) jis yra pripažintas kaltu padaręs Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse numatytą sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba tyčinį nusikaltimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar juos atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus, nepaisant to, ar teistumas yra išnykęs arba panaikintas;

2) jis yra pripažintas kaltu padaręs kitą, negu nurodyta šios dalies 1 punkte, Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse arba kitų valstybių įstatymuose numatytą nusikalstamą veiką ir nuo bausmės atlikimo, bausmės vykdymo atidėjimo ar atleidimo nuo bausmės atlikimo dienos nepraėjo treji metai;

3) jis buvo nušalintas ar atleistas iš pareigų ar darbo arba praradęs teisę verstis tam tikra veikla už neatitiktį įstatymuose keliamiems nepriekaištingos reputacijos reikalavimams arba dėl finansų rinką reglamentuojančių teisės aktų pažeidimo ir nuo nušalinimo ar atleidimo iš pareigų ar darbo arba teisės verstis tam tikra veikla praradimo dienos nepraėjo treji metai;

4) jis piktnaudžiauja psichotropinėmis, narkotinėmis, kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis ar alkoholiu.

16. Likus trims mėnesiams iki Tarybos kadencijos pabaigos, institucijos ar asociacijos savo atstovus į naujos kadencijos Tarybą deleguoja išsiųsdamos Komitetui protokolinius sprendimus, kuriuose nurodomos posėdyje dalyvavusios institucijos ar asociacijos ir deleguojami atstovai. Tarybos nario įgaliojimų laikas skaičiuojamas nuo pirmojo naujos kadencijos Tarybos posėdžio arba nuo to posėdžio, kuris įvyksta paskyrus naują narį Nuostatų 19 ir 20 punktuose numatytais atvejais.

17. Pirmasis Tarybos posėdis šaukiamas ir jame renkamas kandidatas į Tarybos pirmininkus Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 67 straipsnyje nustatyta tvarka.

18. Seimo Pirmininkas teikia Seimui skirti Tarybos siūlomą kandidatą į Tarybos pirmininko (toliau – Pirmininkas) pareigas Tarybos kadencijai.

19. Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 67 straipsnyje nustatytais atvejais.

20. Šių nuostatų 19 punkte išvardytais atvejais naujasis Tarybos narys skiriamas likusiam kadencijos laikotarpiui.

21. Pirmininkas:

1) veikia Tarybos vardu, organizuoja Tarybos darbą ir jai vadovauja. Jeigu pirmininko laikinai nėra, Seimo valdybos sprendimu jo pareigas eina kitas Tarybos narys;

2) atsako už tai, kad Taryba atliktų jai pavestas funkcijas;

3) šaukia Tarybos posėdžius, jiems pirmininkauja, rūpinasi posėdžiams teikiamų sprendimų projektų rengimu;

4) parašu tvirtina Tarybos sprendimus;

5) pasisako Seimo plenariniuose posėdžiuose aktualiais Sveikatos politikos klausimais;

6) ne rečiau kaip kartą per metus teikia Seimui pranešimą apie Lietuvos sveikatos būklę ir kiekvienais metais Seimui atsiskaito už Tarybos darbą;

7) priima į darbą ir atleidžia Tarybos sekretoriato darbuotojus, tvirtina Tarybos sekretoriato darbuotojų pareigybių aprašymus;

8) yra Tarybai skirtų lėšų ir asignavimų valdytojas, tvirtina Tarybos išlaidų sąmatą;

9) pagal savo kompetenciją priima kitus sprendimus.

22. Tarybos darbą techniškai aptarnauja Tarybos sekretoriatas (toliau – Sekretoriatas). Įstatymų nustatyta tvarka Sekretoriato darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Pirmininkas. Sekretoriato struktūrą ir pareigybių sąrašą tvirtina Pirmininkas. Sekretoriato darbuotojų darbas apmokamas iš valstybės biudžete Tarybos išlaikymui skirtų lėšų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Sekretoriato vadovas:

1) rengia Tarybos posėdžius, derina jų darbotvarkę su Pirmininku, tvarko Tarybos dokumentus, renka informaciją, kurios reikia Tarybos darbui;

2) rengia Tarybos išlaidų sąmatos projektą;

3) konsultuoja piliečius, juridinius asmenis Tarybos kompetencijos klausimais, rengia Tarybos sprendimų ir kitų dokumentų projektus;

4) atlieka kitus Pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos funkcijomis.

24. Tarybos darbas organizuojamas vadovaujantis Tarybos patvirtintu darbo reglamentu.

25. Eiliniai Tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Daugiau kaip pusės Tarybos narių siūlymu arba Pirmininko sprendimu gali būti rengiamas neeilinis Tarybos posėdis.

26. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma atviru balsavimu.

27. Rengiamo Tarybos posėdžio darbotvarkę ir medžiagą Sekretoriato vadovas Tarybos nariams ir Komitetui pateikia ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio.

28. Tarybos pranešimai ir jos darbą nustatantys dokumentai tvirtinami protokoliniais Tarybos sprendimais. Protokoliniai sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma.

29. Tarybos posėdžiai protokoluojami, gali būti daromas garso įrašas.

30. Pirmininko arba Tarybos narių sprendimu į Tarybos posėdį gali būti pakviesti su svarstomais klausimais susijusių sričių specialistai ir kiti suinteresuoti asmenys.

31. Taryba gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos, savivaldybių institucijos turi sudaryti sąlygas šiems posėdžiams rengti joms priklausančiose patalpose.

 

V SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

32. Tarybos nario teisės:

1) skleisti informaciją apie savo veiklą NST;

2) kalbėti Tarybos posėdžiuose, siūlyti įtraukti į posėdžio darbotvarkę papildomus klausimus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio sprendimo;

3) siūlyti sušaukti neeilinį Tarybos posėdį;

4) siūlyti kandidatūras į Tarybos pirmininkus;

5) susipažinti su Tarybos dokumentais ir jų projektais.

33. Tarybos nario pareigos:

1) Tarybos sprendimu arba Pirmininko pavedimu dalyvauti Seimo komitetų ir komisijų, Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su Tarybos kompetencija susiję klausimai;

2) Tarybos sprendimu arba Pirmininko pavedimu teikti pagal savo kompetenciją siūlymus dėl įstatymų ar kitų teisės aktų projektų;

3) Tarybos sprendimu arba Pirmininko pavedimu atstovauti Tarybai Lietuvoje ir užsienyje;

4) dalyvauti Tarybos posėdžiuose;

5) susipažinti su teisės aktais bei jų projektais, susijusiais su Tarybos kompetencija, ir teikti siūlymus;

6) Tarybos sprendimu arba Pirmininko pavedimu vadovauti Tarybos komisijoms ir darbo grupėms bei dalyvauti jų veikloje;

7) laikytis Tarybos etikos taisyklių.

 

VI SKYRIUS

TARYBOS LĖŠOS

 

34. Tarybos veikla finansuojama iš valstybės biudžeto asignavimų, kurie gali būti naudojami:

1) Tarybos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, funkcijoms vykdyti;

2) Tarybos narių tiesioginėms dalyvavimo posėdyje išlaidoms (kelionių į Tarybos posėdžius ir iš Tarybos posėdžių Lietuvos Respublikos teritorijoje) kompensuoti pagal faktines išlaidas pagrindžiančius dokumentus;

3) Tarybos narystės tarptautinėse asociacijose įmokoms sumokėti.

 

VII SKYRIUS

TARYBOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

35. Tarybą reorganizuoja ir likviduoja Seimas.“

 

 

Seimo Pirmininkas

 

 

 

Teikia:

Seimo nariai