Projektas

 

 

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS  TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO

NUOSTATŲ TVIRTINIMO 

 

2014 m. birželio  18 d. Nr. TSP-104

Birštonas

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies

21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei Nemajūnų dienos centro direktoriaus 2014 m. birželio 16 d. prašymu Nr. 29, Birštono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatus, patvirtintus Birštono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-69 ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

2. Įgalioti Nemajūnų dienos centro direktorę Ireną Joaną Šliaužienę pasirašyti nuostatus ir pateikti juos registruoti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.

3. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 


VILMA BURBIENĖ

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SOCIALINĖS PARAMOS IR VAIKO TEISIŲ APSAUGOS SKYRIAUS VEDĖJO PAVADUOTOJA SOCIALINEI PARAMAI

 

Birštono savivaldybės tarybai

 

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO

NUOSTATŲ TVIRTINIMO

2014-06-17

 

 

Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatai buvo patvirtinti Birštono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-69. Gautas Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro direktorės prašymas dėl nuostatų pakeitimo, kadangi rekonstravus dienos centro pastatą ir įrengus patalpas pastogėje, įgyvendinant projektą „Nemajūnų dienos centro infrastruktūros gerinimas modernizuojant materialinę bazę“ (Nr. VP3-2.4-SAMD-01-R-22-010), atsirado galimybė plėsti dienos centro nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą. Dienos centras galės laikinai apgyvendinti netekusius gyvenamosios vietos, pajamų būtiniausiems poreikiams patenkinti, patyrusius psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą asmenis, atstumtas artimųjų moteris su vaikais, besilaukiančias moteris, nepilnametes su vaikais ir kt. asmenis krizės laikotarpiu. Aprūpins Birštono savivaldybės gyventojus techninėmis pagalbos priemonėmis ir pan.

Nuostatuose dienos centro veiklos įvardintos pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogą, taip pat pateiktas veiklos rūšių sąrašas sudarytas pagal Ekonominių veiklos rūšių klasifikatorių. Nuostatų projektas suderintas su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriumi.

Projekto iniciatorius – Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro direktorė Irena Joana Šliaužienė.

Projekto autorius – Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai Vilma Burbienė.

 

 

 

Vilma Burbienė

 

 

 

 

 

Birštono savivaldybės tarybos

2014 m. birželio   d. sprendimu Nr. TS-

(2007 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. TS-69

nauja redakcija)

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS

NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Nemajūnų dienos centro (toliau – Dienos centras) organizacinę struktūrą, veiklos organizavimą, valdymą, finansinę veiklą bei bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis, įstaigomis bei organizacijomis.

2. Dienos centras yra biudžetinė įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu bei kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

3. Dienos centro savininkas - Birštono savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Birštono savivaldybės taryba.

4. Dienos centras yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą,  antspaudą ir spaudus su savo pavadinimu, sąskaitas bankuose, firminį ženklą, kitą simboliką.

5. Dienos centro ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

6. Dienos centro buveinė yra LT-59452, Topolių g. 1, Geležūnų k., Birštono seniūnija, Birštono savivaldybė.

7.  Dienos centro veikla yra neterminuota.

8. Dienos centro veiklą koordinuoja ir veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyrius.

9. Dienos centras yra paramos gavėjas.

10. Vieši pranešimai skelbiami Birštono savivaldybės tinklapyje www.birstonas.lt

 

II. SAVININKO TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Dienos centro savininkas turi šias teises ir pareigas:

11.1. nustatyti paslaugų (prekių) kainas ir tarifus bei apmokėjimo tvarką;

11.2. skirti biudžeto lėšas Dienos centrui išlaikyti ir sąmatose numatytoms programoms finansuoti;

11.3. nustatyti ir tvirtinti Dienos centro programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų - paprastosioms išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir nepaprastosioms išlaidoms sumų;

11.4. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą;

11.5. nustatyti Dienos centro darbų, paslaugų, valdymo ir aptarnaujančio personalo etatų skaičių;

11.6. kontroliuoti Dienos centro apskaitą, įsiskolinimus bei imtis visų priemonių jų išvengti;

11.7. organizuoti socialinių ekonominių programų finansavimą ir tvirtinti jų išlaidų apmokėjimo įkainius, normas ir sąlygas;

11.8. reorganizuoti ir likviduoti įstaigą;

11.9. gauti iš Dienos centro administracijos vadovo informaciją apie centro veiklą;

11.10. turėti kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

III. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

12. Dienos centro tikslai:

12.1. teikti socialines, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrines, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugas įvairioms Birštono savivaldybės gyventojų socialinėms grupėms;

12.2. didinti Birštono savivaldybės kaimo bendruomenės narių galimybę gyventi žmogaus orumo nežeminančiomis sąlygomis.

13. Pagrindiniai Dienos centro veiklos uždaviniai:

13.1. įvertinti atskirų asmenų, socialinių grupių, kaimo bendruomenės socialinius poreikius;

13.2. tenkinti savivaldybės bendruomenės narių poreikius socialinėms, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrinėms, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugoms;

13.3. kaupti duomenis apie socialinių ir kitokių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų gavėjus.

 

 

 

 

IV. VEIKLOS POBŪDIS IR SRITYS

 

14. Dienos centras veikia socialinėje srityje, yra sudėtinė socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros ir ugdymo sistemos grandis.

15. Dienos centro veikloje dalyvauja:

15.1. socialinės rizikos vaikai ir jų šeimos;

15.2. vaikai su negalia ir jų šeimos;

15.3. likę be tėvų globos vaikai;

15.4. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

15.5. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

15.6. socialinės rizikos suaugę asmenys ir jų šeimos;

15.7. socialinės rizikos šeimos;

15.8. vaikus globojančios šeimos;

15.9. kiti Birštono savivaldybės bendruomenės nariai.

16. Dienos centre organizuojamos ir teikiamos šios paslaugos:

16.1.  informavimas;

16.2.  konsultavimas;

16.3   tarpininkavimas ir atstovavimas;

16.4.   maitinimo organizavimas;

16.5.   transporto paslaugos organizavimas;

16.6.   sociokultūrinės paslaugos;

16.7.   asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

16.8.   kitos bendrosios socialinės paslaugos;

16.9.   neįgaliųjų aprūpinimas techninėmis pagalbos priemonėmis;

16.10.  pagalba į namus;

16.11.  socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas;

16.12.  laikinas apnakvindinimas;

16.13.  psichosocialinė pagalba;

16.14.  dienos socialinė globa.

17. Dienos centro veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą 2007 m. spalio 31 d. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu Nr. DĮ-226:

17.1. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su ilgalaikiu apgyvendinimu, socialinio darbo veikla (88.99);

17.2. kita apgyvendinimo veikla (55.90 laikinas apgyvendinimas krizės metu);

17.3. vaikų ir senelių priežiūra dieną (85.32.10);

17.4. našlaičių priežiūra (85.31.20);

17.5. kitas keleivių vežimo sausumos transportas (60.23);

17.6. krovinių vežimas specialiuoju transportu (60.24.20);

17.7. meninė ir literatūrinė kūryba ir interpretacija (92.31);

17.8. kita sportinė veikla (92.62);

17.9. kita poilsio organizavimo veikla (92.7);

17.10. nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės teise, išnuomojimas (70.20), (suderinus su savininku);

17.11.  megztų (trikotažinių) ir nertų gaminių bei dirbinių gamyba (17.71);

17.12.  valgyklos (55.51);

17.13.  valgyklos ir paruoštų valgių tiekimas(55.5);

17.14.  vaikų poilsio stovyklų veikla (55.23.30);

17.15.  suaugusiųjų ir kitas mokymas (80.4);

17.16.  papildomas mokymas (80.42.40);

17.17. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla – viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10).

18. Jeigu užsiimti veikla, numatyta Dienos centro nuostatuose, įstatymų numatyta tvarka reikalinga licencija (leidimas), tai tokią licenciją (leidimą) Dienos centras turi gauti.

 

V. TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. Vykdydamas nuostatuose numatytą veiklą Dienos centras turi šias teises ir pareigas:

19.1. turėti sąskaitas bankuose įstatymų numatyta tvarka;

19.2. pirkti ar kitaip įsigyti turtą jį valdyti, naudotis ir disponuoti juo įstatymų ir šių nuostatų nustatyta tvarka;

19.3. sudaryti sandorius bei prisiimti įsipareigojimus;

19.4. teikti nemokamas bei mokamas paslaugas, atlikti sutartinius darbus pagal nustatytus įkainius;

19.5. teikti bei gauti paramą įstatymų numatyta tvarka;

19.6. tikrinti asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas, gaunamas pajamas, turtą, užimtumą, vaikų priežiūrą ir kitas aplinkybes, surašyti buities tyrimo aktą;

19.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipėsi dėl socialinių paslaugų, techninės pagalbos priemonių ar kitos paramos, tikrinti jų pateiktus dokumentus, reikalauti papildomų duomenų, įrodančių teisę į paramą;

19.8. gauti informaciją iš savivaldybės bei valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų Dienos centro uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;

19.9. priimti iš gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms, techninės pagalbos priemonėms ar kitai paramai gauti ir teikti juos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui;

19.10. užmegzti tarptautinius ryšius, keistis specialistais, dalyviais;

19.11. skelbti priemonių įgyvendinimo konkursus, pasitelkti savanorius nuostatuose numatytoms veiklos rūšims vykdyti;

19.12. dalyvauti Lietuvos Respublikos bei tarptautinėse konferencijose, seminaruose ir kituose renginiuose;

19.13. siųsti savo darbuotojus kelti kvalifikaciją bei tobulintis;

19.14. teikti finansinę - buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;

19.15. teikti pasiūlymus Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui dėl socialinių, aprūpinimo techninėmis pagalbos priemonėmis ir kitų paslaugų, ar paramos teikimo, apmokėjimo ir kitais klausimais;

19.16. kaupti ir analizuoti informaciją apie suteiktas paslaugas, paslaugų gavėjus;

19.17. laikytis Socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimų;

19.18. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sandorius;

19.19. užtikrinti darbuotojams saugias darbo sąlygas;

19.20. naudoti iš valstybės ir savivaldybės biudžeto bei kitų šaltinių gaunamas lėšas nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai;

19.21.garantuoti Dienos centro finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

19.22. rengti socialinės veiklos bei sąmatų projektus;

19.23. diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą bei informuoti visuomenę apie Dienos centro veiklą;

19.24. konsultuoti asmenis savo kompetencijos klausimais.

20. Dienos centras ir jo darbuotojai gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

VI. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

21. Dienos centro administraciją (toliau – administracija) sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas, finansininkas, socialiniai darbuotojai ir kt.

22. Administracija organizuoja ir vykdo Dienos centro veiklą. Administracijos vidaus tvarkos taisykles, suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju, tvirtina Dienos centro vadovas.

23. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Dienos centro nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.

24. Administracijai vadovauja Dienos centro direktorius, kurį į pareigas skiria ir atleidžia savininkas teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Dienos centro direktorius yra vienasmenis Dienos centro valdymo organas. Direktorius pavaldus savininkui, atskaitingas Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjui.

26. Dienos centro direktorius:

26.1. organizuoja Dienos centro darbą pagal nuostatuose keliamus uždavinius, sudaro metinius veiklos planus;

26.2. tvarko Dienos centro turtą, įskaitant ir pinigines lėšas, atlieka su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo dokumentus, sudaro sandorius Dienos centro vardu;

26.3. tvirtina Dienos centro vidaus tvarkos taisykles;

26.4. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju priima ir atleidžia etatinius darbuotojus, tvirtina darbuotojų pareigybės aprašymus, skatina bei skiria darbuotojams drausmines nuobaudas teisės aktų nustatyta tvarka;

26.5. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju tvirtina Dienos centro darbuotojų pareigybių pavadinimus, pareiginės algos koeficientus, priedus bei priemokas, neviršydamas asignavimų valdytojo nustatyto darbo užmokesčio fondo;

26.6. teikia Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui Dienos centro biudžeto projektą;

26.7. teikia savininkui bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui metinę ir kitokią ataskaitą;

26.8. pagal kompetenciją priima sprendimus, leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

26.9. atstovauja Dienos centrą teisme, valdžios ir valdymo institucijose, visuomeninėse bei kitose organizacijose ir santykiuose su kitais asmenimis;

26.10. vykdo kitas įstatymų valdymo organui priskirtas funkcijas.

27. Buhalterinę apskaitą Dienos centre vykdo finansininkas (buhalteris). Finansininko funkcijas pagal sutartį gali vykdyti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

28. Finansininkas (buhalteris) tvarko buhalterinę apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei potvarkiais, Finansų ministerijos patvirtintais dokumentais, savininko sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

29. Dienos centro finansininkas (buhalteris) ir kiti materialiai atsakingi asmenys negali būti susiję giminystės ar svainystės ryšiais su Dienos centro direktoriumi.

 

VII. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

30. Dienos centro darbuotojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.

31. Dienos centro darbuotojų darbo užmokestis nustatomas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. TURTO NAUDOJIMAS, VALDYMAS IR DISPONAVIMAS JUO

 

32. Dienos centro turtą sudaro savininko perduotas bei kitu teisėtu būdu įsigytas turtas, taip pat finansiniai ištekliai. Dienos centrui panaudos ar kitais pagrindais perduotas turtas naudojamas, valdomas ir disponuojama juo sutartyje nustatyta tvarka.

33. Dienos centras gali išnuomoti ilgalaikį turtą bei juo laiduoti tik suderinęs su savininku ir gavęs jo pritarimą.

 

IX. NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA

 

34. Dienos centro nuostatus tvirtina, juos keičia ar papildo savininkas. Nuostatų pakeitimo ar papildymo projektus paruošia ir pateikia Dienos centro direktorius.

35. Nuostatų pakeitimai ar papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

X. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR PANAUDOJIMO TVARKA

 

36. Dienos centro lėšas sudaro:

36.1. savininko skiriamos lėšos;

36.2. pajamos už paslaugas ir sutartinius darbus;

36.3. valstybės ir savivaldybės biudžeto tiksliniai asignavimai;

36.4. investicinių, socialinių paslaugų infrastruktūros ir kitų programų lėšos;

36.5. lėšos, gautos kaip parama, dovana ar gautos pagal testamentą;

36.6. lėšos, gautos už išnuomotą turtą;

36.7. šalies ir užsienio fondų lėšos;

36.8. kitos teisėtai įgytos lėšos.

37. Lėšų panaudojimo tvarka:

37.1. Kiekvienais metais Dienos centras sudaro iš savivaldybės biudžeto gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina savininkas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

37.2. Lėšas, gautas kaip paramą, labdarą, o taip pat pagal testamentą Dienos centro nuostatuose numatytai veiklai naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu.

 

XI. VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA

 

38. Valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitos institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Dienos centro veiklą.

39. Dienos centro administracija privalo pateikti valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitoms institucijoms bei revizoriui (auditoriui) jų reikalaujamus Dienos centro dokumentus.

40. Dienos centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. DIENOS CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

41. Dienos centrą reorganizuoja, pertvarko arba likviduoja savininkas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso bei Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

 

____________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Dėl Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatų tvirtinimo.  

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Birštono savivaldybės administracijos socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai Vilma Burbienė.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: ---

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]:---

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

 

 

pildo teisės akto projekto vertintojas

pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas

pildo teisės akto projekto vertintojas

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

 

 

x  tenkina

netenkina

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

 

 

x tenkina

netenkina

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

 

 

x tenkina

netenkina

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

 

 

x tenkina

netenkina

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

 

 

x tenkina

netenkina

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys

 

 

x tenkina

netenkina

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas

 

 

x tenkina

netenkina

8.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka

 

 

x tenkina

netenkina

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;

9.3. narių skyrimo mechanizmas;

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;

9.6. individuali narių atsakomybė

 

 

x tenkina

netenkina

10.

Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka

 

 

x tenkina

netenkina

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma

 

 

x tenkina

netenkina

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus

 

 

x tenkina

netenkina

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

 

 

x tenkina

netenkina

14.

Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką

 

 

x tenkina

netenkina

15.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai)

 

 

x tenkina

netenkina

16.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3]

 

 

x tenkina

netenkina

17.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai)

 

 

x tenkina

netenkina

18.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra

 

 

x tenkina

netenkina

19.

Kiti svarbūs kriterijai

 

 

x tenkina

netenkina

 

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:

 

Skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai

Vilma Burbienė

Teisės akto projekto vertintojas:

 

Teisės ir personalo skyriaus vedėja

Aušra Slavinskienė

 

(pareigos) (vardas ir pavardė)

 

(pareigos) (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(parašas) (data)

 

(parašas) (data)

______________

 


                       Lyginamasis variantas

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS

NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Nemajūnų dienos centro (toliau – Dienos centras) organizacinę struktūrą, veiklos organizavimą, valdymą, finansinę veiklą bei bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis, įstaigomis bei organizacijomis.

2. Dienos centras yra biudžetinė įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu bei kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

3.  Dienos centro steigėjas savininkas - Birštono savivaldybė s taryba . Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Birštono savivaldybės taryba.

4. Dienos centras yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą,  antspaudą ir spaudus su savo pavadinimu, sąskaitas bankuose, firminį ženklą, kitą simboliką.

5. Dienos centro ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

6. Dienos centro buveinės adresas yra LT-59452, Topolių g. 1, Geležūnų k., Birštono seniūnija, Birštono savivaldybė.

7.  Dienos centro veikla yra neterminuota.

8. Dienos centro veiklą koordinuoja ir veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyrius.

9. Dienos centras yra paramos gavėjas.

10. Vieši pranešimai skelbiami Birštono savivaldybės tinklapyje www.birstonas.lt

 

II. SAVININKO TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. 11. Dienos centro steigėjas savininkas turi šias teises ir pareigas:

9.1. 11.1. nustatyti paslaugų (prekių) kainas ir tarifus bei apmokėjimo tvarką;

9.2. 11.2. skirti biudžeto lėšas Dienos centrui išlaikyti ir sąmatose numatytoms programoms finansuoti;

9.3. 11.3. nustatyti ir tvirtinti Dienos centro programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų - paprastosioms išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir nepaprastosioms išlaidoms sumų;

9.4. 11.4. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą;

9.5. 11.5. nustatyti Dienos centro darbų, paslaugų, valdymo ir aptarnaujančio personalo etatų skaičių;

9.6. 11.6. kontroliuoti Dienos centro apskaitą, įsiskolinimus bei imtis visų priemonių jų išvengti;

9.7. 11.7. organizuoti socialinių ekonominių programų finansavimą ir tvirtinti jų išlaidų apmokėjimo įkainius, normas ir sąlygas;

9.8. 11.8. reorganizuoti ir likviduoti įstaigą;

9.9. 11.9. gauti iš Dienos centro administracijos vadovo informaciją apie centro veiklą;

9.10. 11.10. turėti kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

III. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

10. 12. Dienos centro tikslai:

10.1. 12.1. teikti socialines, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrines, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugas įvairioms Birštono savivaldybės gyventojų socialinėms grupėms;

10.2. 12.2. didinti Birštono savivaldybės kaimo bendruomenės narių galimybę gyventi žmogaus orumo nežeminančiomis sąlygomis.

11. 13. Pagrindiniai Dienos centro veiklos uždaviniai:

11.1. 13.1. įvertinti atskirų asmenų, socialinių grupių, kaimo bendruomenės socialinius poreikius;

11.2. 13.2. tenkinti savivaldybės bendruomenės narių poreikius socialinėms, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrinėms, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugoms;

11.3. 13.3. kaupti duomenis apie socialinių ir kitokių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų gavėjus.

 

IV. VEIKLOS POBŪDIS IR SRITYS

 

12. 14. Dienos centras veikia socialinėje srityje, yra sudėtinė socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros ir ugdymo sistemos grandis.

13. 15. Dienos centro veikloje dalyvauja:

13.1. 15.1. socialinės rizikos vaikai ir jų šeimos;

13.2. 15.2. vaikai su negalia ir jų šeimos;

13.3. 15.3. likę be tėvų globos vaikai;

13.4. 15.4. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

13.5. 15.5. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

13.6. 15.6. socialinės rizikos suaugę asmenys ir jų šeimos;

13.7. 15.7. socialinės rizikos šeimos;

13.8. 15.8. vaikus globojančios šeimos;

13.9. 15.9. kiti Birštono savivaldybės bendruomenės nariai.

16. Dienos centre organizuojamos ir teikiamos šios paslaugos:

16.1.  informavimas;

16.2.  konsultavimas;

16.3   tarpininkavimas ir atstovavimas;

16.4.   maitinimo organizavimas;

16.5.   transporto paslaugos organizavimas;

16.6.   sociokultūrinės paslaugos;

16.7.   asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

16.8.   kitos bendrosios socialinės paslaugos;

16.9.   neįgaliųjų aprūpinimas techninėmis pagalbos priemonėmis;

16.10.  pagalba į namus;

16.11.  socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas;

16.12.  laikinas apnakvindinimas;

16.13.  psichosocialinė pagalba;

16.14  dienos socialinė globa.

14. 17. Dienos centr as o užsiima šia veikla: veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą 2007 m. spalio 31 d. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu Nr. DĮ-226:

14.1. 17.1. socialinio darbo veikla, nesusijusi su apgyvendinimu (85.32); kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su ilgalaikiu apgyvendinimu, socialinio darbo veikla (88.99);

17.2. kita apgyvendinimo veikla (55.90 laikinas apgyvendinimas krizės metu);

14.2. 17.3. vaikų ir senelių priežiūra dieną (85.32.10);

14.3. 17.4. našlaičių priežiūra (85.31.20);

14.4. 17.5. kitas keleivių vežimo sausumos transportas (60.23);

14.5. 17.6. krovinių vežimas specialiuoju transportu (60.24.20);

14.6. 17.7. meninė ir literatūrinė kūryba ir interpretacija (92.31);

14.7. 17.8. kita sportinė veikla (92.62);

14.8. 17.9. kita poilsio organizavimo veikla (92.7);

14.9. 17.10. nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės teise, išnuomojimas (70.20), (suderinus su steigėju savininku);

14.10 . 17.11.  megztų (trikotažinių) ir nertų gaminių bei dirbinių gamyba (17.71);

14.11 . 17.12.  valgyklos (55.51);

14.12 . 17.13.  valgyklos ir paruoštų valgių tiekimas(55.5);

14.13 . 17.14.  vaikų poilsio stovyklų veikla (55.23.30);

14.14 . 17.15.  suaugusiųjų ir kitas mokymas (80.4);

14.15 . 17.16.  papildomas mokymas (80.42.40);

17.17. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla – viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10).

15. 18. Jeigu užsiimti veikla, numatyta Dienos centro nuostatuose, įstatymų numatyta tvarka reikalinga licencija (leidimas), tai tokią licenciją (leidimą) Dienos centras turi gauti.

 

V. TEISĖS IR PAREIGOS

 

16. 19. Vykdydamas nuostatuose numatytą veiklą, Dienos centras turi šias teises ir pareigas:

16.1. 19.1. turėti sąskaitas bankuose įstatymų numatyta tvarka;

16.2. 19.2. pirkti ar kitaip įsigyti turtą jį valdyti, naudotis ir disponuoti juo įstatymų ir šių nuostatų nustatyta tvarka;

16.3. 19.3. sudaryti sandorius bei prisiimti įsipareigojimus;

16.4. 19.4. teikti nemokamas bei mokamas paslaugas, atlikti sutartinius darbus pagal nustatytus įkainius;

16.5. 19.5. teikti bei gauti paramą įstatymų numatyta tvarka;

16.6. 19.6. tikrinti asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas, gaunamas pajamas, turtą, užimtumą, vaikų priežiūrą ir kitas aplinkybes, surašyti buities tyrimo aktą;

16.7. 19.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipėsi dėl socialinių paslaugų, techninės pagalbos priemonių ar kitos paramos, tikrinti jų pateiktus dokumentus, reikalauti papildomų duomenų, įrodančių teisę į paramą;

16.8. 19.8. gauti informaciją iš savivaldybės bei valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų Dienos centro uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;

16.9. 19.9. priimti iš gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms, techninės pagalbos priemonėms ar kitai paramai gauti ir teikti juos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui;

16.10. 19.10. užmegzti tarptautinius ryšius, keistis specialistais, dalyviais;

16.11. 19.11. skelbti priemonių įgyvendinimo konkursus, pasitelkti savanorius nuostatuose numatytoms veiklos rūšims vykdyti;

16.12. 19.12. dalyvauti Lietuvos Respublikos bei tarptautinėse konferencijose, seminaruose ir kituose renginiuose;

16.13. 19.13. siųsti savo darbuotojus kelti kvalifikaciją bei tobulintis;

16.14. 19.14. teikti finansinę - buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;

16.15. 19.15. teikti pasiūlymus Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui dėl socialinių, aprūpinimo techninėmis pagalbos priemonėmis ir kitų paslaugų, ar paramos teikimo, apmokėjimo ir kitais klausimais;

16.16. 19.16. kaupti ir analizuoti informaciją apie suteiktas paslaugas, paslaugų gavėjus;

16.17. 19.17. laikytis Socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimų;

16.18. 19.18. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sandorius;

16.19. 19.19. užtikrinti darbuotojams saugias darbo sąlygas;

16.20. 19.20. naudoti iš valstybės ir savivaldybės biudžeto bei kitų šaltinių gaunamas lėšas nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai;

16.21. 19.21.garantuoti Dienos centro finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

16.22. 19.22. rengti socialinės veiklos bei sąmatų projektus;

16.23. 19.23. diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą bei informuoti visuomenę apie Dienos centro veiklą;

16.24. 19.24. konsultuoti asmenis savo kompetencijos klausimais.

17. 20. Dienos centras ir jo darbuotojai gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

VI. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

18. 21. Dienos centro administraciją (toliau – administracija) sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas, finansininkas, socialiniai darbuotojai ir kt.

19. 22. Administracija organizuoja ir vykdo Dienos centro veiklą. Administracijos vidaus tvarkos taisykles, suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju, tvirtina Dienos centro vadovas.

20. 23. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Dienos centro nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.

21. 24. Administracijai vadovauja Dienos centro direktorius, kurį į pareigas skiria ir atleidžia steigėjas savininkas teisės aktų nustatyta tvarka.

22. 25. Dienos centro direktorius yra vienasmenis Dienos centro valdymo organas. Direktorius pavaldus steigėjui savininkui, atskaitingas Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjui.

23. 26. Dienos centro direktorius:

23.1. 26.1. organizuoja Dienos centro darbą pagal nuostatuose keliamus uždavinius, sudaro metinius veiklos planus;

23.2. 26.2. tvarko Dienos centro turtą, įskaitant ir pinigines lėšas, atlieka su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo dokumentus, sudaro sandorius Dienos centro vardu;

23.3. 26.3. tvirtina Dienos centro vidaus tvarkos taisykles;

23.4. 26.4. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju priima ir atleidžia etatinius darbuotojus, tvirtina darbuotojų pareigybės aprašymus, skatina bei skiria darbuotojams drausmines nuobaudas teisės aktų nustatyta tvarka;

23.5. 26.5. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju tvirtina Dienos centro darbuotojų pareigybių pavadinimus, pareiginės algos koeficientus, priedus bei priemokas, neviršydamas asignavimų valdytojo nustatyto darbo užmokesčio fondo;

23.6. 26.6. teikia Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui Dienos centro biudžeto projektą;

23.7. 26.7. teikia steigėjui savininkui bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui metinę ir kitokią ataskaitą;

23.8. 26.8. pagal kompetenciją priima sprendimus, leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

23.9. 26.9. atstovauja Dienos centrui teisme, valdžios ir valdymo institucijose, visuomeninėse bei kitose organizacijose ir santykiuose su kitais asmenimis;

23.10. 26.10. vykdo kitas įstatymų valdymo organui priskirtas funkcijas.

24. 27. Buhalterinę apskaitą Dienos centre vykdo finansininkas (buhalteris). Finansininko funkcijas, pagal sutartį, gali vykdyti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

25. 28. Finansininkas (buhalteris) tvarko buhalterinę apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei potvarkiais, Finansų ministerijos patvirtintais dokumentais, steigėjo savininko sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

26. 29. Dienos centro finansininkas (buhalteris) ir kiti materialiai atsakingi asmenys negali būti susiję giminystės ar svainystės ryšiais su Dienos centro direktoriumi.

 

VII. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

27. 30. Dienos centro darbuotojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.

28. 31. Dienos centro darbuotojų darbo užmokestis nustatomas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. TURTO NAUDOJIMAS, VALDYMAS IR DISPONAVIMAS JUO

 

29. 32. Dienos centro turtą sudaro steigėjo savininko perduotas bei kitu teisėtu būdu įsigytas turtas, taip pat finansiniai ištekliai. Dienos centrui panaudos ar kitais pagrindais perduotas turtas naudojamas, valdomas ir disponuojama juo sutartyje nustatyta tvarka.

30. 33. Dienos centras gali išnuomoti ilgalaikį turtą bei juo laiduoti tik suderinęs su steigėju savininku ir gavęs jo pritarimą.

 

IX. NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA

 

31. 34. Dienos centro nuostatus tvirtina, juos keičia ar papildo steigėjas savininkas. Nuostatų pakeitimo ar papildymo projektus paruošia ir pateikia Dienos centro direktorius.

32. 35. Nuostatų pakeitimai ar papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

 


X. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR PANAUDOJIMO TVARKA

 

33. 36. Dienos centro lėšas sudaro:

33.1. 36.1. steigėjo savininko skiriamos lėšos;

33.2. 36.2. pajamos už paslaugas ir sutartinius darbus;

33.3. 36.3. valstybės ir savivaldybės biudžeto tiksliniai asignavimai;

33.4. 36.4. investicinių, socialinių paslaugų infrastruktūros ir kitų programų lėšos;

33.5. 36.5. lėšos, gautos kaip parama, dovana ar gautos pagal testamentą;

33.6. 36.6. lėšos, gautos už išnuomotą turtą;

33.7. 36.7. šalies ir užsienio fondų lėšos;

33.8. 36.8. kitos teisėtai įgytos lėšos.

34. 37. Lėšų panaudojimo tvarka:

34.1. 37.1. Kiekvienais metais Dienos centras sudaro iš savivaldybės biudžeto gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina steigėjas savininkas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

34.2. 37.2. Lėšas, gautas kaip paramą, labdarą, o taip pat pagal testamentą Dienos centro nuostatuose numatytai veiklai naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu.

 

XI. VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA

 

35. 38. Valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitos institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Dienos centro veiklą.

36. 39. Dienos centro administracija privalo pateikti valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitoms institucijoms bei revizoriui (auditoriui) jų reikalaujamus Dienos centro dokumentus.

37. 40. Dienos centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. DIENOS CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

38. 41. Dienos centrą reorganizuoja, pertvarko arba likviduoja steigėjas savininkas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso bei Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

 

____________________________

 



[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.

[2] Tas pat.

[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.