Projektas
|
|
BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS
DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO
NUOSTATŲ TVIRTINIMO
2014 m. birželio 18 d. Nr. TSP-104
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies
21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei Nemajūnų dienos centro direktoriaus 2014 m. birželio 16 d. prašymu Nr. 29, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatus, patvirtintus Birštono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-69 ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioti Nemajūnų dienos centro direktorę Ireną Joaną Šliaužienę pasirašyti nuostatus ir pateikti juos registruoti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
VILMA BURBIENĖ
BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS SOCIALINĖS PARAMOS IR VAIKO TEISIŲ APSAUGOS SKYRIAUS VEDĖJO PAVADUOTOJA SOCIALINEI PARAMAI
Birštono savivaldybės tarybai
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS NEMAJŪNŲ DIENOS CENTRO
NUOSTATŲ TVIRTINIMO“
2014-06-17
Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatai buvo patvirtinti Birštono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-69. Gautas Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro direktorės prašymas dėl nuostatų pakeitimo, kadangi rekonstravus dienos centro pastatą ir įrengus patalpas pastogėje, įgyvendinant projektą „Nemajūnų dienos centro infrastruktūros gerinimas modernizuojant materialinę bazę“ (Nr. VP3-2.4-SAMD-01-R-22-010), atsirado galimybė plėsti dienos centro nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą. Dienos centras galės laikinai apgyvendinti netekusius gyvenamosios vietos, pajamų būtiniausiems poreikiams patenkinti, patyrusius psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą asmenis, atstumtas artimųjų moteris su vaikais, besilaukiančias moteris, nepilnametes su vaikais ir kt. asmenis krizės laikotarpiu. Aprūpins Birštono savivaldybės gyventojus techninėmis pagalbos priemonėmis ir pan.
Nuostatuose dienos centro veiklos įvardintos pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogą, taip pat pateiktas veiklos rūšių sąrašas sudarytas pagal Ekonominių veiklos rūšių klasifikatorių. Nuostatų projektas suderintas su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriumi.
Projekto iniciatorius – Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro direktorė Irena Joana Šliaužienė.
Projekto autorius – Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai Vilma Burbienė.
Vilma Burbienė
Birštono savivaldybės tarybos
2014 m. birželio d. sprendimu Nr. TS-
(2007 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. TS-69
nauja redakcija)
BENDROJI DALIS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Nemajūnų dienos centro (toliau – Dienos centras) organizacinę struktūrą, veiklos organizavimą, valdymą, finansinę veiklą bei bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis, įstaigomis bei organizacijomis.
2. Dienos centras yra biudžetinė įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu bei kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
3. Dienos centro savininkas - Birštono savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Birštono savivaldybės taryba.
4. Dienos centras yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, antspaudą ir spaudus su savo pavadinimu, sąskaitas bankuose, firminį ženklą, kitą simboliką.
6. Dienos centro buveinė yra LT-59452, Topolių g. 1, Geležūnų k., Birštono seniūnija, Birštono savivaldybė.
8. Dienos centro veiklą koordinuoja ir veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyrius.
II. SAVININKO TEISĖS IR PAREIGOS
11. Dienos centro savininkas turi šias teises ir pareigas:
11.3. nustatyti ir tvirtinti Dienos centro programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų - paprastosioms išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir nepaprastosioms išlaidoms sumų;
11.7. organizuoti socialinių ekonominių programų finansavimą ir tvirtinti jų išlaidų apmokėjimo įkainius, normas ir sąlygas;
III. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
12. Dienos centro tikslai:
12.1. teikti socialines, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrines, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugas įvairioms Birštono savivaldybės gyventojų socialinėms grupėms;
13. Pagrindiniai Dienos centro veiklos uždaviniai:
13.2. tenkinti savivaldybės bendruomenės narių poreikius socialinėms, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrinėms, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugoms;
IV. VEIKLOS POBŪDIS IR SRITYS
14. Dienos centras veikia socialinėje srityje, yra sudėtinė socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros ir ugdymo sistemos grandis.
15. Dienos centro veikloje dalyvauja:
16. Dienos centre organizuojamos ir teikiamos šios paslaugos:
17. Dienos centro veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą 2007 m. spalio 31 d. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu Nr. DĮ-226:
17.1. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su ilgalaikiu apgyvendinimu, socialinio darbo veikla (88.99);
17.10. nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės teise, išnuomojimas (70.20), (suderinus su savininku);
V. TEISĖS IR PAREIGOS
19. Vykdydamas nuostatuose numatytą veiklą Dienos centras turi šias teises ir pareigas:
19.2. pirkti ar kitaip įsigyti turtą jį valdyti, naudotis ir disponuoti juo įstatymų ir šių nuostatų nustatyta tvarka;
19.6. tikrinti asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas, gaunamas pajamas, turtą, užimtumą, vaikų priežiūrą ir kitas aplinkybes, surašyti buities tyrimo aktą;
19.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipėsi dėl socialinių paslaugų, techninės pagalbos priemonių ar kitos paramos, tikrinti jų pateiktus dokumentus, reikalauti papildomų duomenų, įrodančių teisę į paramą;
19.8. gauti informaciją iš savivaldybės bei valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų Dienos centro uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
19.9. priimti iš gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms, techninės pagalbos priemonėms ar kitai paramai gauti ir teikti juos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui;
19.11. skelbti priemonių įgyvendinimo konkursus, pasitelkti savanorius nuostatuose numatytoms veiklos rūšims vykdyti;
19.12. dalyvauti Lietuvos Respublikos bei tarptautinėse konferencijose, seminaruose ir kituose renginiuose;
19.14. teikti finansinę - buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;
19.15. teikti pasiūlymus Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui dėl socialinių, aprūpinimo techninėmis pagalbos priemonėmis ir kitų paslaugų, ar paramos teikimo, apmokėjimo ir kitais klausimais;
19.20. naudoti iš valstybės ir savivaldybės biudžeto bei kitų šaltinių gaunamas lėšas nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai;
19.23. diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą bei informuoti visuomenę apie Dienos centro veiklą;
VI. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
21. Dienos centro administraciją (toliau – administracija) sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas, finansininkas, socialiniai darbuotojai ir kt.
22. Administracija organizuoja ir vykdo Dienos centro veiklą. Administracijos vidaus tvarkos taisykles, suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju, tvirtina Dienos centro vadovas.
23. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Dienos centro nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.
24. Administracijai vadovauja Dienos centro direktorius, kurį į pareigas skiria ir atleidžia savininkas teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Dienos centro direktorius yra vienasmenis Dienos centro valdymo organas. Direktorius pavaldus savininkui, atskaitingas Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjui.
26. Dienos centro direktorius:
26.1. organizuoja Dienos centro darbą pagal nuostatuose keliamus uždavinius, sudaro metinius veiklos planus;
26.2. tvarko Dienos centro turtą, įskaitant ir pinigines lėšas, atlieka su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo dokumentus, sudaro sandorius Dienos centro vardu;
26.4. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju priima ir atleidžia etatinius darbuotojus, tvirtina darbuotojų pareigybės aprašymus, skatina bei skiria darbuotojams drausmines nuobaudas teisės aktų nustatyta tvarka;
26.5. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju tvirtina Dienos centro darbuotojų pareigybių pavadinimus, pareiginės algos koeficientus, priedus bei priemokas, neviršydamas asignavimų valdytojo nustatyto darbo užmokesčio fondo;
26.7. teikia savininkui bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui metinę ir kitokią ataskaitą;
26.9. atstovauja Dienos centrą teisme, valdžios ir valdymo institucijose, visuomeninėse bei kitose organizacijose ir santykiuose su kitais asmenimis;
27. Buhalterinę apskaitą Dienos centre vykdo finansininkas (buhalteris). Finansininko funkcijas pagal sutartį gali vykdyti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.
28. Finansininkas (buhalteris) tvarko buhalterinę apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei potvarkiais, Finansų ministerijos patvirtintais dokumentais, savininko sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
VII. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS
30. Dienos centro darbuotojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.
VIII. TURTO NAUDOJIMAS, VALDYMAS IR DISPONAVIMAS JUO
32. Dienos centro turtą sudaro savininko perduotas bei kitu teisėtu būdu įsigytas turtas, taip pat finansiniai ištekliai. Dienos centrui panaudos ar kitais pagrindais perduotas turtas naudojamas, valdomas ir disponuojama juo sutartyje nustatyta tvarka.
IX. NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
34. Dienos centro nuostatus tvirtina, juos keičia ar papildo savininkas. Nuostatų pakeitimo ar papildymo projektus paruošia ir pateikia Dienos centro direktorius.
X. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR PANAUDOJIMO TVARKA
36. Dienos centro lėšas sudaro:
37. Lėšų panaudojimo tvarka:
37.1. Kiekvienais metais Dienos centras sudaro iš savivaldybės biudžeto gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina savininkas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.
XI. VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA
38. Valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitos institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Dienos centro veiklą.
39. Dienos centro administracija privalo pateikti valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitoms institucijoms bei revizoriui (auditoriui) jų reikalaujamus Dienos centro dokumentus.
XII. DIENOS CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
41. Dienos centrą reorganizuoja, pertvarko arba likviduoja savininkas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso bei Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka, jeigu įstatymai nenumato kitaip.
____________________________
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Dėl Biudžetinės įstaigos Nemajūnų dienos centro nuostatų tvirtinimo.
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Birštono savivaldybės administracijos socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai Vilma Burbienė.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: ---
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]:---
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
|
|
x tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
|
|
x tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
|
|
x tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
|
|
x tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
|
|
x tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
|
|
x tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
|
|
x tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
|
|
x tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
|
|
x tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
|
|
x tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
|
|
x tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
|
|
x tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
|
|
x tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
|
|
x tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
|
|
x tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
|
|
x tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
|
|
x tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
|
|
x tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
|
|
x tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Skyriaus vedėjo pavaduotoja socialinei paramai Vilma Burbienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Teisės ir personalo skyriaus vedėja Aušra Slavinskienė |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
______________
BENDROJI DALIS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Nemajūnų dienos centro (toliau – Dienos centras) organizacinę struktūrą, veiklos organizavimą, valdymą, finansinę veiklą bei bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis, įstaigomis bei organizacijomis.
2. Dienos centras yra biudžetinė įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu bei kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
3. Dienos centro
steigėjas
savininkas - Birštono savivaldybė
s
taryba
. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Birštono savivaldybės taryba.
4. Dienos centras yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, antspaudą ir spaudus su savo pavadinimu, sąskaitas bankuose, firminį ženklą, kitą simboliką.
6. Dienos centro buveinės adresas yra LT-59452, Topolių g. 1, Geležūnų k., Birštono seniūnija, Birštono savivaldybė.
8. Dienos centro veiklą koordinuoja ir veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyrius.
II. SAVININKO TEISĖS IR PAREIGOS
9.2.
11.2. skirti biudžeto lėšas Dienos centrui išlaikyti ir sąmatose numatytoms programoms finansuoti;
9.3.
11.3. nustatyti ir tvirtinti Dienos centro programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų,
tarp
iš jų - paprastosioms išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir nepaprastosioms išlaidoms sumų;
9.4.
11.4. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą;
9.5.
11.5. nustatyti Dienos centro darbų, paslaugų, valdymo ir aptarnaujančio personalo etatų skaičių;
9.7.
11.7. organizuoti socialinių ekonominių programų finansavimą ir tvirtinti jų išlaidų apmokėjimo įkainius, normas ir sąlygas;
III. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
10.1.
12.1. teikti socialines, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrines, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugas įvairioms Birštono savivaldybės gyventojų socialinėms grupėms;
10.2.
12.2. didinti Birštono savivaldybės kaimo bendruomenės narių galimybę gyventi žmogaus orumo nežeminančiomis sąlygomis.
11.2.
13.2. tenkinti savivaldybės bendruomenės narių poreikius socialinėms, aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis, kultūrinėms, maitinimo, laikino apgyvendinimo paslaugoms;
IV. VEIKLOS POBŪDIS IR SRITYS
12.
14. Dienos centras veikia socialinėje srityje, yra sudėtinė socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros ir ugdymo sistemos grandis.
16. Dienos centre organizuojamos ir teikiamos šios paslaugos:
14.
17. Dienos centr
as
o
užsiima šia veikla:
veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą 2007 m. spalio 31 d. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu Nr. DĮ-226:
14.1.
17.1.
socialinio darbo veikla, nesusijusi su apgyvendinimu (85.32);
kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su ilgalaikiu apgyvendinimu, socialinio darbo veikla (88.99);
14.9.
17.10. nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės teise, išnuomojimas (70.20), (suderinus su
steigėju
savininku);
17.17. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla – viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ligoniams ne ligoninėse (86.90.10).
V. TEISĖS IR PAREIGOS
16.2.
19.2. pirkti ar kitaip įsigyti turtą jį valdyti, naudotis ir disponuoti juo įstatymų ir šių nuostatų nustatyta tvarka;
16.4.
19.4. teikti nemokamas bei mokamas paslaugas, atlikti sutartinius darbus pagal nustatytus įkainius;
16.6.
19.6. tikrinti asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas, gaunamas pajamas, turtą, užimtumą, vaikų priežiūrą ir kitas aplinkybes, surašyti buities tyrimo aktą;
16.7.
19.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipėsi dėl socialinių paslaugų, techninės pagalbos priemonių ar kitos paramos, tikrinti jų pateiktus dokumentus, reikalauti papildomų duomenų, įrodančių teisę į paramą;
16.8.
19.8. gauti informaciją iš savivaldybės bei valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų Dienos centro uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
16.9.
19.9. priimti iš gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms, techninės pagalbos priemonėms ar kitai paramai gauti ir teikti juos Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui;
16.11.
19.11. skelbti priemonių įgyvendinimo konkursus, pasitelkti savanorius nuostatuose numatytoms veiklos rūšims vykdyti;
16.12.
19.12. dalyvauti Lietuvos Respublikos bei tarptautinėse konferencijose, seminaruose ir kituose renginiuose;
16.14.
19.14. teikti finansinę - buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir mokėti mokesčius įstatymų nustatyta tvarka;
16.15.
19.15. teikti pasiūlymus Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui dėl socialinių, aprūpinimo techninėmis pagalbos priemonėmis ir kitų paslaugų, ar paramos teikimo, apmokėjimo ir kitais klausimais;
16.20.
19.20. naudoti iš valstybės ir savivaldybės biudžeto bei kitų šaltinių gaunamas lėšas nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai;
16.23.
19.23. diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą bei informuoti visuomenę apie Dienos centro veiklą;
VI. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
18.
21. Dienos centro administraciją (toliau – administracija) sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojas, finansininkas, socialiniai darbuotojai ir kt.
19.
22. Administracija organizuoja ir vykdo Dienos centro veiklą. Administracijos vidaus tvarkos taisykles, suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju, tvirtina Dienos centro vadovas.
20.
23. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Dienos centro nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjo įsakymais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.
21.
24. Administracijai vadovauja Dienos centro direktorius, kurį į pareigas skiria ir atleidžia
steigėjas
savininkas teisės aktų nustatyta tvarka.
22.
25. Dienos centro direktorius yra vienasmenis Dienos centro valdymo organas. Direktorius pavaldus
steigėjui
savininkui, atskaitingas Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjui.
23.1.
26.1. organizuoja Dienos centro darbą pagal nuostatuose keliamus uždavinius, sudaro metinius veiklos planus;
23.2.
26.2. tvarko Dienos centro turtą, įskaitant ir pinigines lėšas, atlieka su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo dokumentus, sudaro sandorius Dienos centro vardu;
23.4.
26.4. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju priima ir atleidžia etatinius darbuotojus, tvirtina darbuotojų pareigybės aprašymus, skatina bei skiria darbuotojams drausmines nuobaudas teisės aktų nustatyta tvarka;
23.5.
26.5. suderinęs su Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėju tvirtina Dienos centro darbuotojų pareigybių pavadinimus, pareiginės algos koeficientus, priedus bei priemokas, neviršydamas asignavimų valdytojo nustatyto darbo užmokesčio fondo;
23.7.
26.7. teikia
steigėjui
savininkui bei Socialinės paramos ir vaiko teisių apsaugos skyriui metinę ir kitokią ataskaitą;
23.9.
26.9. atstovauja Dienos centrui teisme, valdžios ir valdymo institucijose, visuomeninėse bei kitose organizacijose ir santykiuose su kitais asmenimis;
24.
27. Buhalterinę apskaitą Dienos centre vykdo finansininkas (buhalteris). Finansininko funkcijas, pagal sutartį, gali vykdyti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.
25.
28. Finansininkas (buhalteris) tvarko buhalterinę apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei potvarkiais, Finansų ministerijos patvirtintais dokumentais,
steigėjo
savininko sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
VII. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS
27.
30. Dienos centro darbuotojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.
VIII. TURTO NAUDOJIMAS, VALDYMAS IR DISPONAVIMAS JUO
29.
32. Dienos centro turtą sudaro
steigėjo
savininko perduotas bei kitu teisėtu būdu įsigytas turtas, taip pat finansiniai ištekliai. Dienos centrui panaudos ar kitais pagrindais perduotas turtas naudojamas, valdomas ir disponuojama juo sutartyje nustatyta tvarka.
IX. NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
31.
34. Dienos centro nuostatus tvirtina, juos keičia ar papildo
steigėjas
savininkas. Nuostatų pakeitimo ar papildymo projektus paruošia ir pateikia Dienos centro direktorius.
X. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR PANAUDOJIMO TVARKA
34.1.
37.1. Kiekvienais metais Dienos centras sudaro iš savivaldybės biudžeto gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina
steigėjas
savininkas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.
XI. VEIKLOS KONTROLĖS TVARKA
35.
38. Valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitos institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Dienos centro veiklą.
36.
39. Dienos centro administracija privalo pateikti valstybės ir savivaldybės kontrolės ir kitoms institucijoms bei revizoriui (auditoriui) jų reikalaujamus Dienos centro dokumentus.
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.