Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025–2027 METŲ BIUDŽETO PATVIRTINIMO
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
PREAMBULĖ
atsižvelgdamas į tai, kad dėl 2022 m. vasario 24 d. pradėtos atviros Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą ir jos žmones poveikio pasaulio ekonomikai, išaugusios geopolitinės įtampos lieka poreikis toliau stiprinti Lietuvos Respublikos saugumą, padėti Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą, taip pat įvertindamas tai, kad Lietuvos Respublikai gali kilti papildomų ir biudžeto sudarymo metu neapibrėžtų finansinių įsipareigojimų dalyvaujant Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, įskaitant iniciatyvas, kuriomis prisidedama prie Tarptautiniam valiutos fondui suteikto finansinio užtikrinimo dėl Ukrainos įsipareigojimų Tarptautiniam valiutos fondui vykdymo ir pagalbos Ukrainai teikimo, kaip nurodyta 2023 m. liepos 12 d. Didžiojo septyneto (G7) jungtinėje deklaracijoje dėl pagalbos Ukrainai, prie kurios yra prisijungusi ir Lietuvos Respublika;
atsižvelgdamas į tai, kad 2025 metais visoms Europos Sąjungos valstybėms narėms bus taikomas Stabilumo ir augimo paktas – 2024 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2024/1263 dėl veiksmingo ekonominės politikos koordinavimo ir daugiašalės biudžeto priežiūros, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1466/97;
įvertindamas poreikį valdžios sektoriaus skolą vidutiniu laikotarpiu išlaikyti apdairaus lygio, o valdžios sektoriaus deficitą žemiau 3 procentų bendrojo vidaus produkto ribos, kaip nustatyta 2024 m. birželio 19 d. Tarybos rekomendacijoje dėl Lietuvos ekonominės, socialinės, užimtumo, struktūrinės ir biudžeto politikos,
priima šį įstatymą.
1 straipsnis. Agreguotų Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų konsoliduotojo biudžeto pajamų ir 2025–2027 metų agreguoto asignavimų limito patvirtinimas
Šiuo įstatymu patvirtinama:
1) agreguotos Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų konsoliduotojo biudžeto pajamos – 30 211 285 tūkst. eurų 2025 metams, 32 177 089 tūkst. eurų 2026 metams ir 33 972 430 tūkst. eurų 2027 metams (1 priedas);
2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2025 metų valstybės biudžeto pajamų, Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų valstybės biudžeto asignavimų ir biudžetinių įstaigų, kurios yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojos, 2025 metų pajamų patvirtinimas
Šiuo įstatymu patvirtinama:
1) Lietuvos Respublikos 2025 metų valstybės biudžeto pajamos – 17 978 765 tūkst. eurų (įskaitant 2 445 930 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) (2 priedas);
2) Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų valstybės biudžeto asignavimai. Lietuvos Respublikos 2025 metų valstybės biudžeto asignavimai – 23 021 387 tūkst. eurų (įskaitant 3 586 001 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija 2025 metų valstybės biudžeto pajamas 5 042 622 tūkst. eurų. Lietuvos Respublikos 2026 metų valstybės biudžeto asignavimai – 23 623 747 tūkst. eurų, 2027 metų – 23 447 254 tūkst. eurų (3 priedas);
3 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2025 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai
1. Šiuo įstatymu numatomas Lietuvos Respublikos 2025 metų savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, (toliau – gyventojų pajamų mokestis), – kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (5 priedas).
2. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2025 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:
1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, (toliau – gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į Lietuvos Respublikos konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 50,64 procento, iš jos pastovioji dalis – 43,62 procento, kintamoji dalis – 7,02 procento;
2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama šio įstatymo 5 priede nurodyta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos perveda savivaldybei lėšas iš sumokėto gyventojų pajamų mokesčio;
3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:
3. Savivaldybėms 2011 ir 2013 metais iš valstybės biudžeto suteiktos paskolos laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“, akcinės bendrovės Ūkio banko veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti laikomos ilgalaikėmis paskolomis, kurios turi būti grąžintos iki 2025 m. gruodžio 31 d.
4 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas
1. Šio įstatymo 6 priede nurodyti valstybės biudžeto asignavimų valdytojai šio įstatymo 6 priede nurodytas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams per 5 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms, nustato dotacijų panaudojimo 2025 metais tikslus, jų stebėsenos rodiklius, siektinas reikšmes ir apie tai praneša atitinkamoms savivaldybėms.
2. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai paskirsto savivaldybėms savo asignavimų dalį (įskaitant Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), kuri numatyta jų asignavimuose kaip valstybės biudžeto dotacija savivaldybių biudžetams valstybei vykdant savo įsipareigojimus pagal įstatymus ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai praneša savivaldybėms joms paskirstytų valstybės biudžeto dotacijų paskirtį bei sumas.
3. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai paskirstytas valstybės biudžeto dotacijas perveda savivaldybėms, atsižvelgdami į lėšų poreikį, o dotacijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti pervedamos sumokėti už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes.
4. Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į valstybės biudžeto dotacijas, skirtas joms, kaip nustatyta šio straipsnio 1 ir 2 dalyse, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.
5 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą
Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą:
1) Lietuvos Respublikos finansų ministerija 2025 metų valstybės biudžeto asignavimus perskirsto tarp:
6 straipsnis. 2025 metų valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą
7 straipsnis. 2025 metų valstybės biudžeto įmokos į Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetą bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti
8 straipsnis. 2025 metų valstybinių pensijų indeksavimas ir valstybinių pensijų bazė
9 straipsnis. 2025 metų valstybės biudžeto papildoma pensijos įmoka į pensijų fondus už dalyvį
2025 metų valstybės biudžeto papildoma pensijos įmoka į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 30,33 euro per mėnesį. 2025 metų valstybės biudžeto papildoma pensijos įmoka į pensijų fondus už dalyvį, kuriam taikomos Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatos, yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 30,33 euro per mėnesį.
10 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai
2025 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:
1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra 2025 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 449 900 tūkst. eurų. Į valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų „Moody’s“, „Standard & Poor’s“ ir „Fitch Ratings“;
2) dėl paskolų, naudojamų investicijų projektams finansuoti ir (arba) Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra 2025 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 332 175 tūkst. eurų;
3) dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra 2025 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 149 000 tūkst. eurų. Per 2025 metus naujų pasirašytų valstybės remiamų paskolų suma negali viršyti 29 000 tūkst. eurų;
4) dėl paskolų ir ne nuosavybės vertybinių popierių, naudojamų ekstremaliųjų situacijų paveiktos ekonomikos skatinimo tikslams įgyvendinti ir verslo finansiniam likvidumui didinti. Bendra 2025 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, negali viršyti 25 000 tūkst. eurų.
11 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas
12 straipsnis. Centrinės valdžios sektoriaus subjektų skolinimosi limitai
1. Centrinės valdžios sektoriaus subjektų (išskyrus Vyriausybę, Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme nurodytą draudimo įmonę ir šio straipsnio 2 dalyje nurodytus subjektus), turinčių teisę skolintis, 2025 metais pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2025 ir ankstesniais metais pasirašytas sutartis limitas (toliau – centrinės valdžios sektoriaus subjektų skolinimosi limitas) – 289 495 tūkst. eurų. Į centrinės valdžios sektoriaus subjektų skolinimosi limitą neįtraukiami skoliniai įsipareigojimai, kurie prisiimami ir įvykdomi tais pačiais biudžetiniais metais ir (arba) skirti ankstesniems skoliniams įsipareigojimams refinansuoti.
2. 2025 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 51 500 tūkst. eurų. 2025 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2025 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 41 200 tūkst. eurų.
13 straipsnis. Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant valstybės biudžetą
1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiamos teisės:
1) paskirstyti pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (toliau šiame punkte – projektai) Valstybės investicijų 2025 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas, esant papildomų lėšų poreikiui ir (ar) sutaupytoms lėšoms, – perskirstyti Valstybės investicijų 2025 metų programoje valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas projektams įgyvendinti tarp investavimo sričių, prireikus tarp valstybės veiklos sričių, valstybės biudžeto asignavimų valdytojų, jų programų ir projektų pagal Valstybės investicijų 2025 metų programoje numatytą paskirtį;
2) perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo valstybės biudžeto asignavimų valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal finansines priemones, vadovaujantis Europos Sąjungos teisės aktais, reglamentuojančiais Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų naudojimą;
3) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų, valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės ar kitos įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, naujų valstybės biudžeto asignavimų valdytojų atsiradimo;
4) skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų 20 000 tūkst. eurų magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimo, kapitalinio remonto darbams finansuoti, netaikant Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatytų procentinių dydžių.
2. Šio įstatymo 6 priede nurodytiems valstybės biudžeto asignavimų valdytojams suteikiama teisė perskirstyti valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 6 priede, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.
3. Finansų ministerijai suteikiamos teisės:
1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 18 straipsnių nuostatos, šiems tikslams:
b) su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis finansuojamų priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms (išskyrus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis apmokamas išlaidas) apmokėti;
d) nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti;
e) Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti (įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose);
f) Lietuvos Respublikos krašto apsaugos reikmėms (įskaitant karinio mobilumo ir dvigubo naudojimo (civilinėms ir karinėms reikmėms) transporto infrastruktūrą, taip pat karinės infrastruktūros, reikalingos priimančiosios šalies paramai užtikrinti, pritaikymo ir (ar) sukūrimo projektus) ir kapitalo investicijoms į Lietuvos Respublikoje kuriamą gynybos pramonę finansuoti;
g) išlaidoms, susijusioms su Vokietijos ginkluotųjų pajėgų brigados dislokavimu nuolatiniam buvimui Lietuvos Respublikoje, apmokėti;
h) valstybės rezervo ir (arba) Vyriausybės rezervo lėšomis finansuojamoms išlaidoms apmokėti (kai valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų nepakanka);
i) išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose ginant Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesus (įskaitant dalyvavimą arbitražų, ikiteisminių derybų, taikinimo ar mediacijos procesuose, teisinių išvadų ginčo klausimais parengimą ir kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu), taip pat atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose kitais klausimais, apmokėti;
y) smurtiniais nusikaltimais padarytai turtinei ir (arba) neturtinei žalai kompensuoti ir kompensuoti avansu (kai nepakanka Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo programos lėšų);
j) išlaidoms, susijusioms su dalyvavimu Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose (įskaitant iniciatyvas, kuriomis prisidedama prie Tarptautiniam valiutos fondui suteikto finansinio užtikrinimo dėl Ukrainos įsipareigojimų Tarptautiniam valiutos fondui vykdymo ir pagalbos Ukrainai teikimo, kaip nurodyta 2023 m. liepos 12 d. Didžiojo septyneto (G7) jungtinėje deklaracijoje dėl pagalbos Ukrainai), taip pat dvišalėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, apmokėti;
k) pagalbai Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą, teikti;
l) Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme nustatytai geležinkelių transporto eismo saugai esamoje viešojoje geležinkelių infrastruktūroje ir Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančiuose geležinkelių paslaugų įrenginiuose užtikrinti, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui nepakanka finansinių išteklių dėl sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą nutrūkus krovinių srautui ar verslo santykiams;
2) leisti įmokėtų į valstybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama bei biudžetinių įstaigų pajamos, būtų finansuojama laiku;
3) kompensuoti Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš savo asignavimuose šiam tikslui numatytų lėšų ir įmokėtas į valstybės biudžetą, bet nepanaudotas šiam tikslui skirtas Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
4) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, skirtas tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, finansų ministro nustatyta tvarka atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus bei Valstybės duomenų agentūros paskelbtą tikinčiųjų skaičių.
4. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai suteikiama teisė iš savo asignavimų skirti lėšų investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu.
5. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai suteikiama teisė iš savo asignavimų skirti lėšų (suderinus su Finansų ministerija):
1) Krašto apsaugos ministerijos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti – turtui įsigyti mažinant asignavimus į Valstybės investicijų 2025 metų programą įtrauktiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
2) strateginėms ir neliečiamosioms atsargoms kaupti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas panaudojant 2024 metais nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus, jeigu dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 18 straipsnio nuostatos;
6. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai suteikiama teisė iš savo asignavimų skirti lėšų savivaldybių viešosioms bibliotekoms knygoms ir kitiems dokumentams įsigyti ir pervesti jas savivaldybėms kas ketvirtį lygiomis dalimis.
7. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai suteikiama teisė iš savo asignavimų skirti lėšų:
1) aukštosioms mokykloms – studentų, 2025 metais priimamų studijuoti pagal trumposios, pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų išlaidoms apmokėti;
2) savivaldybėms ir valstybinėms mokykloms, vykdančioms ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, – valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagoginio personalo (mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas) optimizavimo ir atnaujinimo išlaidoms švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka apmokėti;
3) savivaldybėms – profesinio orientavimo išlaidoms, socialinę riziką patiriančių vaikų, kuriems skirtas privalomas ugdymas pagal ikimokyklinio ugdymo programą, ugdymo, maitinimo ir vežiojimo išlaidoms, taip pat neformaliojo vaikų švietimo teikėjų, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, patirtoms neformaliojo vaikų švietimo išlaidoms apmokėti;
4) valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms – šių institucijų tinklui optimizuoti, mokslo ir studijų kokybei ir prieinamumui bei dėstytojų, mokslo darbuotojų, kitų tyrėjų ir neakademinių darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygoms gerinti;
5) savivaldybėms ir (arba) valstybės biudžeto asignavimų valdytojams – Vokietijos ginkluotųjų pajėgų brigados narių šeimų narių ugdymo pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas sąlygų sudarymo (įskaitant infrastruktūrą), ugdymo, švietimo, kitoms su švietimu susijusioms reikmėms finansuoti.
8. Kultūros ministerijai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė iš savo asignavimų skirti lėšų užsienio subjektams Lietuvos diasporos organizacijų ir įstaigų bendruomeniškumui skatinti, kultūros, švietimo veiklai vykdyti, įskaitant turto įsigijimą ir infrastruktūros šiai veiklai vykdyti gerinimą.
14 straipsnis. Valstybės investicijų 2025 metų programos patvirtinimas
15 straipsnis. 2025 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
16 straipsnis. 2025 metų Valstybės gynybos fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
17 straipsnis. 2025–2027 metais valstybės veiklos srityse siekiamų 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytų pažangos uždavinių stebėsenos rodiklių reikšmių patvirtinimas
18 straipsnis. Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys
1. Nustatomas ne blogesnis negu –3,0 procento bendrojo vidaus produkto 2025 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis.
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
1 priedas
AGREGUOTOS LIETUVOS RESPUBLIKOS 2025–2027 METŲ KONSOLIDUOTOJO BIUDŽETO PAJAMOS IR 2025–2027 METŲ AGREGUOTAS ASIGNAVIMŲ LIMITAS
|
|
|
Tūkst. Eur |
Agreguotos konsoliduotojo biudžeto pajamos / agreguotas asignavimų limitas |
2025 m. |
2026 m. |
2027 m. |
BIUDŽETŲ PAJAMOS (pinigų principu), iš jų: |
|
||
Valstybės biudžeto pajamos |
17 978 765 |
19 150 066 |
20 252 845 |
Savivaldybių biudžetų pajamos |
6 674 599 |
7 019 746 |
7 289 784 |
iš jų dotacijos iš valstybės biudžeto |
2 520 073 |
2 582 267 |
2 597 937 |
Valstybės socialinių fondų pajamos, iš jų: |
8 763 275 |
9 428 554 |
10 121 207 |
Valstybinio socialinio draudimo fondo pajamos |
8 654 053 |
9 312 668 |
9 999 985 |
iš jų iš valstybės biudžeto gaunamos lėšos |
3 438 344 |
3 760 521 |
4 157 830 |
Garantinio fondo pajamos |
53 887 |
56 944 |
59 305 |
Ilgalaikio darbo išmokų fondo pajamos |
55 335 |
58 942 |
61 917 |
Privalomojo sveikatos draudimo fondo pajamos |
3 939 769 |
4 209 998 |
4 491 115 |
iš jų iš valstybės biudžeto gaunamos lėšos |
1 186 706 |
1 288 487 |
1 426 754 |
AGREGUOTOS KONSOLIDUOTOJO BIUDŽETO PAJAMOS |
30 211 285 |
32 177 089 |
33 972 430 |
BIUDŽETŲ ASIGNAVIMŲ LIMITAI, iš jų: |
|
||
Valstybės biudžetui tenkanti asignavimų limito dalis |
23 021 387 |
23 623 747 |
23 447 254 |
Savivaldybių biudžetams tenkanti asignavimų limito dalis |
6 674 599 |
7 019 746 |
7 289 784 |
iš jos dotacijos iš valstybės biudžeto |
2 520 073 |
2 582 267 |
2 597 937 |
Valstybės socialiniams fondams tenkanti asignavimų limito dalis, iš jo: |
7 949 689 |
8 724 353 |
9 492 953 |
Valstybinio socialinio draudimo fondui tenkanti asignavimų limito dalis |
7 906 367 |
8 671 341 |
9 428 653 |
iš jos iš valstybės biudžeto gaunamos lėšos |
3 438 344 |
3 760 521 |
4 157 830 |
Garantiniam fondui tenkanti asignavimų limito dalis |
28 353 |
36 284 |
45 785 |
Ilgalaikio darbo išmokų fondui tenkanti asignavimų limito dalis |
14 969 |
16 728 |
18 515 |
Privalomojo sveikatos draudimo fondui tenkanti asignavimų limito dalis |
3 939 769 |
4 209 998 |
4 491 115 |
iš jos iš valstybės biudžeto gaunamos lėšos |
1 186 706 |
1 288 487 |
1 426 754 |
AGREGUOTAS ASIGNAVIMŲ LIMITAS |
34 440 321 |
35 946 569 |
36 538 585 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS
Tūkst. Eur |
|
Pajamos |
Iš viso |
PAJAMOS |
15 435 923 |
MOKESČIAI |
14 730 770 |
Pajamų ir pelno mokesčiai |
5 376 799 |
Gyventojų pajamų mokestis |
3 389 189 |
Pelno mokestis |
1 880 610 |
Laikinasis solidarumo įnašas |
107 000 |
Turto mokesčiai |
15 000 |
Nekilnojamojo turto mokestis |
15 000 |
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
9 218 971 |
Pridėtinės vertės mokestis |
6 831 868 |
Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą |
34 425 |
Akcizai |
2 181 097 |
Loterijų ir lošimų mokesčiai |
76 500 |
Transporto priemonių mokesčiai |
61 967 |
Mokesčiai už aplinkos teršimą |
33 114 |
Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai |
120 000 |
KITOS PAJAMOS |
705 153 |
Turto pajamos |
265 876 |
Palūkanos už paskolas |
29 726 |
Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius |
61 255 |
Lietuvos banko pelno įmokos |
14 000 |
Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos |
131 561 |
Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius |
25 122 |
Angliavandenilių išteklių mokestis |
1 523 |
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
2 689 |
Pajamos už prekes ir paslaugas |
295 509 |
Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas |
119 340 |
Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą |
3 066 |
Konsulinis mokestis |
15 501 |
Žyminis mokestis |
13 712 |
Rinkliavos |
62 632 |
Kitos pajamos |
81 258 |
Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų |
100 336 |
Kitos neišvardytos pajamos |
43 432 |
SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS |
96 912 |
Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
95 258 |
Žemės realizavimo pajamos |
19 323 |
Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
75 935 |
Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos / grįžusios finansinės investicijos) |
1 654 |
Akcijos ir kitos gautinos sumos |
1 654 |
IŠ VISO |
15 532 835 |
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
2 445 930 |
IŠ VISO |
17 978 765 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
3 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025–2027 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI
|
Tūkst. Eur |
|||
Valstybės veiklos sritys / valstybės biudžeto asignavimų valdytojai |
2025 m. |
2026 m. |
2027 m. |
|
|
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
264 243 |
261 857 |
273 352 |
|
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
8 620 |
9 078 |
8 883 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
52 727 |
55 494 |
54 248 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė |
9 084 |
8 815 |
8 811 |
|
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija |
9 078 |
8 915 |
29 871 |
|
iš jų asignavimai politinėms partijoms |
5 502 |
5 502 |
5 502 |
|
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
1 596 |
1 617 |
1 689 |
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
22 801 |
22 309 |
22 473 |
|
iš jų lėšos kompensacijai už nusavintą Lietuvos žydų privatų turtą |
5 285 |
5 285 |
5 285 |
|
Viešojo valdymo agentūra |
3 229 |
4 338 |
2 676 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
157 108 |
151 291 |
144 701 |
|
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI, KLIMATO KAITA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
751 159 |
578 839 |
652 005 |
|
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
751 159 |
578 839 |
652 005 |
|
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
790 568 |
743 192 |
461 802 |
|
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
10 116 |
10 536 |
10 536 |
|
Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
2 533 |
2 688 |
2 508 |
|
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija |
777 919 |
729 968 |
448 758 |
|
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
1 769 549 |
2 078 492 |
2 431 189 |
|
Lietuvos Respublikos finansų ministerija |
1 745 372 |
2 053 982 |
2 406 269 |
|
iš jų: |
|
|
|
|
Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšos |
71 812 |
81 624 |
86 075 |
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas |
1 448 |
1 448 |
1 448 |
|
lėšos tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms |
1 900 |
1 900 |
1 900 |
|
Valstybės duomenų agentūra |
24 177 |
24 510 |
24 920 |
|
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
869 357 |
956 467 |
364 677 |
|
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
3 487 |
3 527 |
3 522 |
|
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija |
861 219 |
948 427 |
356 639 |
|
Viešųjų pirkimų tarnyba |
4 651 |
4 513 |
4 516 |
|
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
2 609 166 |
2 674 776 |
2 799 781 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
53 021 |
47 605 |
47 875 |
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
18 541 |
18 666 |
18 787 |
|
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
2 508 143 |
2 578 234 |
2 705 131 |
|
iš jų: |
|
|
|
|
Valstybės gynybos fondo lėšos |
240 157 |
328 052 |
358 877 |
|
lėšos Lietuvos šaulių sąjungai |
20 718 |
23 031 |
29 891 |
|
Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba |
28 921 |
29 731 |
27 448 |
|
Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaiga |
540 |
540 |
540 |
|
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
838 465 |
831 093 |
796 287 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
838 465 |
831 093 |
796 287 |
|
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
471 504 |
479 662 |
479 499 |
|
Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija |
483 |
479 |
485 |
|
Etninės kultūros globos taryba |
355 |
357 |
353 |
|
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
4 923 |
4 805 |
4 805 |
|
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
1 200 |
1 200 |
1 200 |
|
Valstybinė lietuvių kalbos komisija |
1 063 |
1 063 |
1 063 |
|
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba |
782 |
782 |
782 |
|
Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ |
79 642 |
87 786 |
97 165 |
|
Kultūros ministerija |
256 778 |
261 680 |
249 618 |
|
Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
1 524 |
1 524 |
1 524 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
13 310 |
13 300 |
13 495 |
|
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
14 043 |
14 275 |
13 655 |
|
Lietuvos nacionalinis muziejus |
16 191 |
19 032 |
18 577 |
|
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
17 249 |
11 321 |
11 424 |
|
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
5 720 |
5 448 |
5 448 |
|
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
21 003 |
21 103 |
24 848 |
|
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
8 092 |
6 092 |
6 092 |
|
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
4 319 |
4 319 |
4 319 |
|
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
8 731 |
9 035 |
8 585 |
|
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
5 548 |
5 513 |
5 513 |
|
Viešoji įstaiga Medijų rėmimo fondas |
10 548 |
10 548 |
10 548 |
|
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
6 720 947 |
7 150 412 |
7 516 039 |
|
Nacionalinė šeimos taryba |
118 |
120 |
118 |
|
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
6 720 829 |
7 150 292 |
7 515 921 |
|
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
1 143 698 |
1 026 330 |
878 345 |
|
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 981 |
10 360 |
10 360 |
|
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija |
1 133 717 |
1 015 970 |
867 985 |
|
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
1 632 285 |
1 658 261 |
1 687 330 |
|
Nacionalinė sveikatos taryba |
107 |
107 |
107 |
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
1 630 694 |
1 656 599 |
1 685 692 |
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1 484 |
1 555 |
1 531 |
|
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
3 410 499 |
3 571 923 |
3 485 953 |
|
Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba |
426 |
432 |
432 |
|
Lietuvos mokslo taryba |
66 449 |
66 401 |
66 401 |
|
Lietuvos mokslų akademija |
8 155 |
6 613 |
6 615 |
|
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
2 823 357 |
2 991 008 |
2 905 155 |
|
Vilniaus universitetas |
153 961 |
153 961 |
153 961 |
|
iš jų: |
|
|
|
|
lėšos valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti |
5 645 |
5 645 |
5 645 |
|
Vytauto Didžiojo universitetas |
45 733 |
45 733 |
45 733 |
|
Kauno technologijos universitetas |
60 567 |
60 567 |
60 527 |
|
Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
45 680 |
45 680 |
45 605 |
|
Klaipėdos universitetas |
15 723 |
15 723 |
15 723 |
|
Mykolo Romerio universitetas |
12 157 |
12 157 |
12 157 |
|
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
61 129 |
57 051 |
57 051 |
|
Vilniaus dailės akademija |
15 447 |
15 447 |
15 447 |
|
Lietuvos sporto universitetas |
7 607 |
7 607 |
7 567 |
|
Lietuvos muzikos ir teatro akademija |
14 900 |
14 892 |
14 877 |
|
Lietuvos energetikos institutas |
8 452 |
8 452 |
8 452 |
|
Nacionalinis vėžio institutas |
2 749 |
2 718 |
2 780 |
|
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
3 609 |
3 609 |
3 609 |
|
Lietuvos istorijos institutas |
6 040 |
6 040 |
6 040 |
|
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
4 288 |
4 288 |
4 288 |
|
Lietuvių kalbos institutas |
3 322 |
3 313 |
3 313 |
|
Lietuvos socialinių mokslų centras |
4 752 |
4 720 |
4 719 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
3 398 |
2 918 |
2 918 |
|
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
10 305 |
10 305 |
10 305 |
|
Gamtos tyrimų centras |
11 644 |
11 639 |
11 629 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
20 379 |
20 379 |
20 379 |
|
Kauno kunigų seminarija |
122 |
122 |
122 |
|
Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija |
148 |
148 |
148 |
|
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
365 013 |
364 577 |
365 673 |
|
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
2 755 |
2 921 |
2 612 |
|
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
5 873 |
5 873 |
5 873 |
|
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
3 916 |
3 916 |
3 916 |
|
Lietuvos apeliacinis teismas |
5 709 |
5 709 |
5 709 |
|
Vilniaus apygardos teismas |
8 456 |
8 456 |
8 456 |
|
Kauno apygardos teismas |
6 598 |
6 598 |
6 598 |
|
Klaipėdos apygardos teismas |
3 999 |
3 999 |
3 999 |
|
Šiaulių apygardos teismas |
2 860 |
2 860 |
2 860 |
|
Panevėžio apygardos teismas |
2 854 |
2 854 |
2 854 |
|
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
14 852 |
14 852 |
14 852 |
|
Kauno apylinkės teismas |
11 864 |
11 864 |
11 864 |
|
Klaipėdos apylinkės teismas |
8 389 |
8 389 |
8 389 |
|
Šiaulių apylinkės teismas |
7 425 |
7 425 |
7 425 |
|
Panevėžio apylinkės teismas |
5 762 |
5 762 |
5 762 |
|
Alytaus apylinkės teismas |
4 292 |
4 292 |
4 292 |
|
Marijampolės apylinkės teismas |
3 566 |
3 566 |
3 566 |
|
Tauragės apylinkės teismas |
3 346 |
3 346 |
3 346 |
|
Telšių apylinkės teismas |
2 649 |
2 649 |
2 649 |
|
Utenos apylinkės teismas |
4 471 |
4 471 |
4 471 |
|
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
5 466 |
5 466 |
5 466 |
|
Regionų administracinis teismas |
7 493 |
7 501 |
7 501 |
|
Nacionalinė teismų administracija |
15 506 |
15 990 |
16 647 |
|
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
58 653 |
58 615 |
58 615 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga |
1 808 |
1 819 |
1 802 |
|
Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga |
879 |
872 |
849 |
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
957 |
933 |
921 |
|
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
157 969 |
157 018 |
157 822 |
|
Lietuvos administracinių ginčų komisija |
3 526 |
3 473 |
3 475 |
|
Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
922 |
882 |
868 |
|
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija |
2 198 |
2 206 |
2 214 |
|
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
129 577 |
162 097 |
169 100 |
|
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija |
129 577 |
162 097 |
169 100 |
|
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA, ŽUVININKYSTĖ IR VETERINARIJA |
1 255 357 |
1 085 769 |
1 086 222 |
|
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
1 224 200 |
1 054 368 |
1 054 568 |
|
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
31 157 |
31 401 |
31 654 |
|
IŠ VISO |
23 021 387 |
23 623 747 |
23 447 254 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
4 priedas
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ, KURIOS YRA VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ VALDYTOJOS, 2025 METŲ PAJAMOS
Tūkst. Eur
Valstybės veiklos sritys / biudžetinės įstaigos, kurios yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojos |
Iš viso |
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
52 |
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
1 |
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
25 |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
1 |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
25 |
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI, KLIMATO KAITA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
67 713 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
67 713 |
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
10 070 |
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
10 070 |
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
82 502 |
Lietuvos Respublikos finansų ministerija |
82 482 |
Valstybės duomenų agentūra |
20 |
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
41 872 |
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija |
41 672 |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
200 |
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
241 254 |
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
241 102 |
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
150 |
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
2 |
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
10 248 |
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
10 248 |
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
28 536 |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija |
17 511 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
645 |
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
180 |
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
350 |
Lietuvos nacionalinis muziejus |
500 |
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
500 |
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
500 |
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
4 000 |
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
1 000 |
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
800 |
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
450 |
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
1 200 |
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
900 |
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
38 220 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
38 220 |
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
9 859 |
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija |
297 |
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 562 |
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
6 125 |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
6 125 |
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
5 726 |
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
5 213 |
Lietuvos mokslų akademija |
74 |
Lietuvių kalbos institutas |
29 |
Lietuvos istorijos institutas |
30 |
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
30 |
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
25 |
Lietuvos socialinių mokslų centras |
325 |
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
3 607 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
3 498 |
Nacionalinė teismų administracija |
32 |
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
1 |
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
13 |
Lietuvos apeliacinis teismas |
13 |
Vilniaus apygardos teismas |
3 |
Kauno apygardos teismas |
1 |
Klaipėdos apygardos teismas |
10 |
Šiaulių apygardos teismas |
1 |
Panevėžio apygardos teismas |
1 |
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 |
Panevėžio apylinkės teismas |
2 |
Alytaus apylinkės teismas |
2 |
Marijampolės apylinkės teismas |
1 |
Telšių apylinkės teismas |
1 |
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
1 |
Regionų administracinis teismas |
7 |
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
2 |
Kauno apylinkės teismas |
14 |
Šiaulių apylinkės teismas |
1 |
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
25 |
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija |
25 |
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA, ŽUVININKYSTĖ IR VETERINARIJA |
4 085 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
4 085 |
IŠ VISO |
549 894 |
_________________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS IŠ GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO IR IŠ JŲ APSKAIČIUOTOS SUMOS SEIMO IR VYRIAUSYBĖS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI,
SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMŲ PAJAMŲ IŠ GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS)
Tūkst. Eur
Savivaldybės pavadinimas |
Prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio (toliau – GPM), išskyrus fiksuoto dydžio GPM, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą |
iš jų – apskaičiuotos sumos, kurios naudojamos kintamajai GPM daliai (proc.) apskaičiuoti |
Pajamų iš GPM dalys (proc.) |
||
2018–2024 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
darbo užmokesčiui dėl minimaliosios mėnesinės algos padidinimo didinti |
kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui didinti |
|||
Vilniaus miesto |
726 134 |
62 122 |
6 243 |
154 |
20,8804 |
Alytaus miesto |
56 815 |
10 367 |
518 |
72 |
1,6338 |
Birštono |
9 835 |
4 219 |
141 |
21 |
0,2828 |
Druskininkų |
24 913 |
3 366 |
161 |
30 |
0,7164 |
Kauno miesto |
365 822 |
34 844 |
1 739 |
251 |
10,5194 |
Klaipėdos miesto |
195 697 |
28 803 |
2 188 |
124 |
5,6274 |
Marijampolės |
59 420 |
7 694 |
269 |
108 |
1,7087 |
Neringos |
12 584 |
1 597 |
73 |
23 |
0,3619 |
Palangos miesto |
29 526 |
4 301 |
337 |
70 |
0,8490 |
Panevėžio miesto |
93 677 |
13 487 |
1 311 |
193 |
2,6937 |
Šiaulių miesto |
121 131 |
15 897 |
955 |
126 |
3,4832 |
Visagino |
27 126 |
8 074 |
423 |
38 |
0,7800 |
Akmenės rajono |
24 664 |
5 947 |
359 |
47 |
0,7092 |
Alytaus rajono |
28 429 |
2 626 |
236 |
49 |
0,8175 |
Anykščių rajono |
29 302 |
5 784 |
267 |
84 |
0,8426 |
Biržų rajono |
26 766 |
4 099 |
521 |
74 |
0,7697 |
Ignalinos rajono |
19 073 |
4 306 |
217 |
47 |
0,5485 |
Jonavos rajono |
49 422 |
9 247 |
367 |
62 |
1,4212 |
Joniškio rajono |
24 060 |
4 145 |
317 |
56 |
0,6919 |
Jurbarko rajono |
30 523 |
4 644 |
442 |
59 |
0,8777 |
Kaišiadorių rajono |
31 858 |
4 529 |
547 |
89 |
0,9161 |
Kauno rajono |
132 461 |
9 766 |
799 |
98 |
3,8090 |
Kėdainių rajono |
52 055 |
7 076 |
771 |
92 |
1,4969 |
Kelmės rajono |
30 478 |
5 870 |
288 |
84 |
0,8764 |
Klaipėdos rajono |
88 145 |
8 997 |
470 |
88 |
2,5347 |
Kretingos rajono |
41 059 |
4 907 |
427 |
71 |
1,1807 |
Kupiškio rajono |
19 539 |
3 772 |
247 |
55 |
0,5619 |
Lazdijų rajono |
20 975 |
3 485 |
183 |
55 |
0,6031 |
Mažeikių rajono |
61 090 |
10 332 |
500 |
82 |
1,7567 |
Molėtų rajono |
20 585 |
3 323 |
193 |
60 |
0,5919 |
Pakruojo rajono |
22 140 |
4 177 |
334 |
54 |
0,6366 |
Panevėžio rajono |
41 423 |
4 974 |
555 |
88 |
1,1911 |
Pasvalio rajono |
27 090 |
5 011 |
535 |
78 |
0,7790 |
Plungės rajono |
37 545 |
4 865 |
562 |
49 |
1,0796 |
Prienų rajono |
28 863 |
4 524 |
276 |
60 |
0,8300 |
Radviliškio rajono |
41 188 |
7 119 |
765 |
74 |
1,1844 |
Raseinių rajono |
33 347 |
4 378 |
338 |
71 |
0,9589 |
Rokiškio rajono |
33 774 |
6 495 |
484 |
85 |
0,9712 |
Skuodo rajono |
18 765 |
3 297 |
209 |
37 |
0,5396 |
Šakių rajono |
31 415 |
5 930 |
402 |
60 |
0,9034 |
Šalčininkų rajono |
36 864 |
6 331 |
571 |
66 |
1,0600 |
Šiaulių rajono |
46 234 |
5 832 |
418 |
70 |
1,3295 |
Šilalės rajono |
25 669 |
4 536 |
243 |
47 |
0,7381 |
Šilutės rajono |
43 404 |
5 426 |
368 |
67 |
1,2481 |
Širvintų rajono |
17 777 |
2 534 |
242 |
38 |
0,5112 |
Švenčionių rajono |
26 723 |
4 071 |
283 |
57 |
0,7684 |
Tauragės rajono |
41 823 |
4 697 |
453 |
79 |
1,2026 |
Telšių rajono |
44 830 |
6 642 |
349 |
79 |
1,2891 |
Trakų rajono |
46 174 |
4 264 |
555 |
54 |
1,3278 |
Ukmergės rajono |
39 094 |
6 255 |
520 |
82 |
1,1242 |
Utenos rajono |
44 440 |
5 578 |
582 |
72 |
1,2779 |
Varėnos rajono |
26 377 |
5 024 |
400 |
66 |
0,7585 |
Vilkaviškio rajono |
39 933 |
7 061 |
702 |
74 |
1,1483 |
Vilniaus rajono |
136 176 |
11 289 |
1 927 |
135 |
3,9158 |
Zarasų rajono |
19 922 |
4 383 |
278 |
57 |
0,5729 |
Elektrėnų |
31 332 |
3 899 |
336 |
45 |
0,9010 |
Kalvarijos |
11 718 |
2 173 |
117 |
24 |
0,3370 |
Kazlų Rūdos |
12 245 |
1 574 |
133 |
19 |
0,3521 |
Pagėgių |
9 210 |
1 586 |
203 |
19 |
0,2648 |
Rietavo |
8 920 |
1 502 |
198 |
17 |
0,2565 |
IŠ VISO |
3 477 579 |
443 053 |
34 847 |
4 285 |
100 |
________________________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
6 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2025 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS
|
|
Tūkst. Eur |
Valstybės biudžeto asignavimų valdytojo pavadinimas |
Dotacijos paskirties pavadinimas |
Iš viso |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti |
35 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
|
4 934 |
iš jų: |
|
|
piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti |
6 |
|
valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti |
6 |
|
|
savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymui, naudojimui ir disponavimui jais patikėjimo teise užtikrinti |
3 422 |
|
savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti |
1 500 |
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą |
1 415 |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija |
valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei |
621 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
278 321 |
|
iš jų: |
|
|
socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti |
24 075 |
|
būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti |
11 867 |
|
socialinei paramai mokiniams |
67 797 |
|
socialinėms paslaugoms |
161 051 |
|
jaunimo teisių apsaugai |
1 267 |
|
savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti |
9 717 |
|
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
2 547 |
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
30 455 |
|
iš jų: |
|
|
visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti |
30 227 |
|
neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti |
228 |
|
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
1 693 499 |
|
iš jų: ugdymo reikmėms finansuoti |
1 660 102 |
|
savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
32 164 |
|
|
koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams koordinavimui finansuoti |
1 233 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
3 037 |
|
iš jų: |
|
|
civilinės būklės aktams registruoti |
2 246 |
|
valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti |
740 |
|
Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti |
51 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
|
52 746 |
|
iš jų: |
|
|
priešgaisrinei saugai |
48 052 |
|
gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti |
311 |
|
civilinei saugai |
4 383 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
22 993 |
|
iš jų: |
|
|
žemės ūkio funkcijoms atlikti |
11 403 |
|
valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise užtikrinti |
11 590 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti |
1 666 |
IŠ VISO |
|
2 089 722 |
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
7 priedas
VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2025 METŲ PROGRAMA
|
Tūkst. Eur |
|
Investavimo sritis |
Iš viso |
|
VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
2 336 |
|
VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
115 973 |
|
VIEŠASIS SAUGUMAS |
7 258 |
|
KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
14 126 |
|
SVEIKATA |
3 301 |
|
ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
25 387 |
|
TEISINGUMAS |
1 005 |
|
UŽSIENIO POLITIKA |
1 290 |
|
ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA, ŽUVININKYSTĖ IR VETERINARIJA |
5 000 |
|
IŠ VISO |
175 676 |
|
|
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
8 priedas
2025 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
LĖŠŲ LIKUTIS 2025 M. SAUSIO 1 D. |
657 164 |
1.1. |
lėšų likučio 2026 m. sausio 1 d. dalis, sukaupta radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti |
68 123 |
2. |
PAJAMOS |
96 377 |
2.1. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus |
800 |
2.2. |
50 procentų dividendų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą |
56 281 |
2.3. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus |
5 069 |
2.4. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės sklypus |
9 662 |
2.5. |
lėšos, gautos už valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės parduotą turtą ir kaupiamos radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti |
2 240 |
2.6. |
pajamos, gautos investavus Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšas |
0 |
2.7. |
pajamos, gautos už Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų likutį banko sąskaitose |
22 325 |
3. |
IŠLAIDOS |
0 |
3.1. |
Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos |
0 |
4. |
2025 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų dalis, kaupiama radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti |
50 987 |
5. |
Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2027 m. gruodžio 31 d. |
570 000 |
6. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2026 M. SAUSIO 1 D. (1 + 2 – 3) |
753 541 |
6.1. |
lėšų likučio 2026 m. sausio 1 d. dalis, numatoma radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti |
119 110 |
________________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
9 priedas
2025 METŲ VALSTYBĖS GYNYBOS FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
LĖŠŲ LIKUTIS 2025 M. SAUSIO 1 D. |
27 |
2. |
PAJAMOS |
240 157 |
2.1. |
Valstybės biudžeto pajamos, gautos iš laikinojo solidarumo įnašo už 2025 metų šio įnašo mokėjimo laikotarpį |
90 000 |
2.2. |
Fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių savanoriškos įmokos |
0 |
2.3. |
1,9 procento valstybės biudžeto pajamų, gautų iš pelno mokesčio |
35 732 |
2.4. |
4,1 procento valstybės biudžeto pajamų, gautų iš akcizų |
89 425 |
2.5. |
Lėšos iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio |
25 000 |
2.6. |
Kitos teisėtai gautos lėšos |
0 |
3. |
IŠLAIDOS |
240 184 |
4. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2026 M. SAUSIO 1 D. (1 + 2 – 3) |
0 |
________________________
Lietuvos Respublikos
2025–2027 metų biudžeto
patvirtinimo įstatymo
10 priedas
2025–2027 METAIS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITYSE SIEKIAMŲ 2021–2030 METŲ NACIONALINIAME PAŽANGOS PLANE NUSTATYTŲ PAŽANGOS UŽDAVINIŲ STEBĖSENOS RODIKLIŲ REIKŠMĖS
Valstybės veiklos sritis / 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytas uždavinys |
2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatyto uždavinio stebėsenos rodiklis |
2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatyto uždavinio stebėsenos rodiklio reikšmė |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Faktinė |
2025 m. siekiama |
2026 m. siekiama |
2027 m. siekiama |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.7. Skatinti valstybės skaitmeninimą 8.3. Stiprinti žmogiškųjų išteklių valdymo sistemą viešojo valdymo institucijose 8.4. Tobulinti viešojo valdymo sistemą, didinti jos efektyvumą ir atvirumą 8.6. Gerinti viešojo valdymo institucijų teikiamų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą ir patrauklumą |
Gyventojų, kurie naudojosi elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis, prieinamomis per Elektroninių valdžios vartų portalą, dalis (proc.) |
72,5 (2023) |
74 |
75 |
75,5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Valstybės institucijų ir įstaigų, kurių informacinių ir ryšių technologijų (IRT) infrastruktūra konsoliduota Valstybės informacinių technologijų paslaugų teikėjo valdomoje IRT infrastruktūroje, dalis nuo visų konsolidavimo procese dalyvaujančių institucijų (proc.) |
53,8 (2023) |
61 |
81 |
– (1 pastaba) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Stiprinti regionų ekonominį augimą, atsižvelgiant į jų potencialą 7.2. Didinti darbo vietų pasiekiamumą ir viešųjų paslaugų prieinamumą visiems |
Regionų plėtros programos lėšos, dėl kurių sudarytos projektų sutartys, (mln. eurų) |
117,9 (2024-10-11) 0 (2023) |
1 266 |
1 624 |
– (2 pastaba) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI, KLIMATO KAITA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.4. Švelninti poveikį klimato kaitai, įskaitant gyvenamųjų ir savivaldybių viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimą ir energijos iš atsinaujinančių išteklių naudojimo skatinimą 6.7. Gerinti vandens telkinių būklę bei didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir efektyvumą 6.8. Išsaugoti ir atkurti biologinę įvairovę, ekosistemų, jų paslaugų kokybę bei kraštovaizdžio savitumą ir užtikrinti darnų gamtos išteklių naudojimą |
Gyventojų, aprūpinamų geriamojo vandens tiekimo paslaugomis, skaičius |
2 408 355 (2023) |
2 432 355 |
2 439 355 |
2 449 355 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyventojų, aprūpinamų centralizuotai teikiamomis nuotekų tvarkymo paslaugomis, skaičius |
2 253 041 (2023) |
2 300 041 |
2 320 041 |
2 345 041 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lietuvos miškingumas (proc.) |
33,84 (2023) |
34 |
34,2 |
34,4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Renovuotų daugiabučių namų skaičius per metus (vnt.) |
278 |
500 |
550 |
600 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.3. Užtikrinti Lietuvos elektros energijos rinkos ir elektros energetikos sistemos adekvatumą, didinti vidaus energijos gamybos ir bendrojo galutinio energijos vartojimo atsinaujinančių energijos išteklių dalį bei diegti taršos mažinimo priemones energetikos sektoriuje |
Elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių dalis galutiniame elektros energijos suvartojimo balanse (proc.)
|
36,21 (2023) |
52,5 |
62,3 |
72,1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6.5. Didinti viešųjų centrinės valdžios, individualių gyvenamųjų pastatų ir įmonių energijos vartojimo efektyvumą ir energijos iš atsinaujinančių išteklių juose naudojimą |
Iš atsinaujinančių energijos išteklių pasigamintą elektros energiją savo reikmėms vartojančių asmenų skaičius (asmenys) |
115 055 (2023) |
145 833 |
176 667 |
207 500 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.5. Didinti viešųjų finansų ir valstybės turto valdymo ir panaudojimo efektyvumą |
Neišnaudoto pridėtinės vertės mokesčio potencialo įvertis (proc.) |
12,2 (2023) |
10 |
10 |
10 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Centralizuotai valdomo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto ploto pokytis, palyginti su 2021 m., (proc.). (2021 m. administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto apimtis 665 tūkst. kv. metrų) |
–5,3 (2023) |
–12 |
–14,3 |
–17,6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.5. Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą 1.11. Skatinti prekių ir paslaugų eksportą |
Lietuviškos kilmės prekių (be energetinių (mineralinių) produktų) ir paslaugų eksportas (proc. nuo BVP) |
53,4 (2023) |
57,7 |
60,5 |
63,6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Lietuviškos kilmės pažangiųjų ir vidutiniškai pažangių technologijų prekių eksportas (proc. nuo BVP) |
7,8 (2023) |
8,7 |
9,1 |
9,5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daug žinių reikalaujančių paslaugų eksportas (proc. nuo BVP) |
10,9 (2023) |
15,9 |
18,8 |
22,4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transporto paslaugų eksportas (mln. eurų) |
9 401 (2023) |
10 410 |
10 890 |
10 995 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.1. Stiprinti Lietuvos kariuomenės kovinę galią ir atgrasymo potencialą |
Bendros gynybai skirtos išlaidos, (proc. nuo BVP) |
2,77 (2023) |
3 |
3 |
3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Profesinės karo tarnybos karių skaičius (vnt.) |
11 859 (2023) |
13 950 |
14 400 |
14 800 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Modernizacijai skiriamų lėšų dalis, palyginti su bendromis gynybai skirtomis išlaidomis, (proc.)
|
28 (apie 567 mln. eurų) (2023) |
23,7 (apie 537,7 mln. eurų) (3 pastaba) |
29 (apie 715,1 mln. eurų)
|
33,7 (apie 865,4 mln. eurų) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.5. Stiprinti kibernetinį saugumą ir gynybą |
Nacionalinio kibernetinio saugumo centro registruotų didelio poveikio kibernetinių incidentų skaičius (vnt.) |
1 (2024) |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.4. Užtikrinti efektyvų krizių nacionalinio saugumo srityje ir ekstremaliųjų situacijų valdymą bei jų prevenciją |
Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, pasirengusių reaguoti į ekstremaliąsias situacijas, dalis (proc.) |
87 (2023) |
90 |
92 |
94 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyventojų, kuriems užtikrinta vieta priedangose, dalis (proc.) |
30 (2023) |
54 |
57 |
60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.9. Didinti kultūros ir kūrybinių industrijų potencialą ir skatinti kūrybiniu turiniu grįstų naujų produktų ir paslaugų kūrimą 4.1. Skatinti gyventojus dalyvauti kultūrinėse veiklose ir prisidėti prie kultūros plėtros |
Kultūros ir kūrybinių industrijų sektoriaus pridėtinė vertė (mln. eurų) |
1 164,04 (2022) (4 pastaba) |
1 347,52 |
1 414,9 |
1 485,64 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Suteiktų kultūros paso paslaugų skaičius (vnt.) |
25 994 (2023) |
ne mažiau kaip 2023 m. |
ne mažiau kaip 2023 m. |
ne mažiau kaip 2023 m. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Fizinių apsilankymų kultūros įstaigose skaičiaus pokytis per metus (proc.) |
(36 521 758) (2023) |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Mažinti pajamų nelygybę 2.2. Didinti neįgaliųjų ir jų šeimų, senyvo amžiaus žmonių bei kitų pažeidžiamų ir socialinėje atskirtyje esančių grupių gerovę 2.3. Didinti darbo ieškančių asmenų įsidarbinimo galimybes ir užimtumo rėmimo sistemos veiksmingumą ir efektyvumą 2.6. Plėtoti neįgaliesiems tinkamą aplinką visose gyvenimo srityse 2.9. Stiprinti socialinį dialogą ir gerinti darbo vietų kokybę |
Skurdo rizikos lygis (proc.) |
20,6 (2023) |
19,6 |
19 |
18,5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyventojų užimtumo lygis (20–64 m.) (proc.) |
78,5 (2023) |
78,7 |
78,8 |
79 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugas gaunančių asmenų dalis nuo bendro su skurdo rizika ar socialine atskirtimi susiduriančių gyventojų skaičiaus (proc.) |
18,8 (2023) |
19,0 |
19,5 |
20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.3. Gerinti transporto junglumą šalies viduje, su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir trečiosiomis šalimis, užtikrinti eismo saugumą 6.1. Didinti energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių dalį ir alternatyvių degalų vartojimą transporto sektoriuje, skatinti darnų įvairiarūšį judumą ir mažinti transporto sukeliamą aplinkos taršą |
Valstybinės reikšmės krašto kelių, kurių suminio kelio dangos būklės indekso (DBI) reikšmė viršija leistinas ribas, dalis nuo viso valstybinės reikšmės krašto kelių ilgio (proc.) |
39,21 (2023) |
42,63 (5 pastaba) |
43,53 (5 pastaba) |
44,44 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrydžių krypčių iš Lietuvos oro uostų skaičius (vnt.) |
100 (2023) |
106 |
112 |
117 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.10. Skatinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas ir stiprinti psichologinį (emocinį) visuomenės atsparumą 2.11. Didinti kokybiškų ir inovatyvių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir sveikatos atsparumą grėsmėms |
Prevencinėmis priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų) |
264,94 (2023) |
220 |
210 |
200 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Gydymo priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų) |
163,84 (2023) |
150 |
145 |
140 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyventojų, laukusių greitosios medicinos pagalbos mažiau nei 15 min. esant I reagavimo kategorijos iškvietimui, dalis nuo visų I reagavimo kategorijos iškvietimų (proc.) |
88,7 (2023) |
89,3 |
89,6 |
89,9 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2. Kurti aukšto lygio mokslo žinias, didinančias šalies konkurencingumą 1.3. Skatinti mokslui imlaus verslo kūrimąsi bei mokslo ir verslo bendradarbiavimą ir plėtoti verslumo kultūrą mokslo ir studijų institucijose 3.1. Pagerinti ugdymosi rezultatus ir sumažinti jų atotrūkį
|
Nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (toliau – NMPP) metu lietuvių kalbos ir literatūros (skaitymo) patenkinamo pasiekimų lygio nepasiekusių ketvirtokų dalis (proc.) |
3,1 (2024) |
3 |
3 |
3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
NMPP metu matematikos patenkinamo pasiekimų lygio nepasiekusių ketvirtokų dalis (proc.) |
1,6 (2024) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
NMPP metu lietuvių kalbos ir literatūros (skaitymo) patenkinamo pasiekimų lygio nepasiekusių aštuntokų dalis (proc.) |
0,5 (2024) |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
NMPP metu matematikos patenkinamo pasiekimų lygio nepasiekusių aštuntokų dalis (proc.) |
10,2 (2024) |
10,0 |
9,5 |
9,0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. Didinti teisingumo sistemos efektyvumą ir veiksmingumą 8.2. Didinti bausmių vykdymo sistemos efektyvumą |
Lietuvos laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų skaičius 100 tūkst. gyventojų (vnt.) |
158 (2023) |
149
|
147
|
145
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Asmenų, per 2 metus nuo paleidimo grįžusių į laisvės atėmimo vietas, dalis (proc.) |
22,7 (2023) |
21,6
|
21,3
|
21
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Stiprinti atstovavimą Lietuvos interesams tarptautinėje erdvėje ir diasporos politiką |
Oficialios paramos vystymuisi kriterijus atitinkančių vystomojo bendradarbiavimo veiklų finansavimo apimtis, bendrųjų nacionalinių pajamų dalis |
0,28 (2023) |
0,22 (6 pastaba) |
0,24 (6 pastaba) |
0,26 (6 pastaba) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Lietuvos ir Lietuvos atstovų, išrinktų į tarptautinių organizacijų vadovaujančias ar ekspertines pareigas, skaičius |
9 (2023) |
10 |
8 (7 pastaba) |
8 (7 pastaba) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA, ŽUVININKYSTĖ IR VETERINARIJA |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.14. Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei konkurencingumą |
Lietuviškos kilmės perdirbtų žemės ūkio produktų eksportas, dalis nuo viso žemės ūkio ir maisto produktų eksporto (proc.) |
44 (2023) |
45 |
45,5 |
46 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Pastabos:
1. Informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūros konsolidavimo procesą planuojama baigti 2026 metais.
2. Pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymą 2022 m. birželio 22 d. Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ visos projektų sutartys turi būti sudarytos iki 2026 m. gruodžio 31 d.
4. Nuo 2025 metų duomenys apie faktines reikšmes bus skelbiami įtraukiant daugiau kultūros ir kūrybos industrijų sektoriaus veiklų.
5. 2024–2025 metais didžioji dalis investicijų skiriama strateginiams kelių sektoriaus projektams įgyvendinti, todėl atitinkamai numatomas mažesnis finansavimas valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcijai.
6. Siekiamos reikšmės mažesnės negu faktinė 2023 metų reikšmė, nes nuo Rusijos Federacijos karinių veiksmų Ukrainoje pradžios Lietuvos oficiali parama vystymuisi (toliau – OPV) smarkiai išaugo ne tik dėl teikiamos pagalbos Ukrainai, bet ir dėl paramos Lietuvoje gyvenantiems karo pabėgėliams iš Ukrainos. Tačiau, pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos taisykles, parama karo pabėgėliams į OPV įtraukiama tik per pirmuosius jų buvimo Lietuvoje metus. Atsižvelgiant į tai, kad naujai atvykstančių karo pabėgėlių iš Ukrainos Lietuvoje mažėja, OPV dydis iš esmės priklausys tik nuo skiriamo finansavimo paramai šalims partnerėms, kurį tikimasi didinti.