Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SUBSIDIJŲ, SKATINANT ĮRENGTI SAULĖS ELEKTRINES DAUGIABUČIUOSE, SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m.                       d. Nr.

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu, įgyvendindamas 2022–2025 metų Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl  2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 5.2 papunktį ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriuje 2.6 nurodytą veiklą,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos subsidijų saulės elektrinių įrengimo daugiabučiuose skatinimo, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                   


 

 

part_419b01d14f2045b5ae46434cd7387f18_end

part_43d71a9ff48248d3ae54d12c9ce37494_end

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m.                     d. įsakymu Nr.

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SAULĖS ELEKTRINIŲ ĮRENGIMO DAUGIABUČIUOSE SKATINIMO SUBSIDIJŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos subsidijų Saulės elektrinių įrengimo daugiabučiuose skatinimas skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato paraiškų pateikimo, vertinimo, subsidijų skyrimo ir mokėjimo, administravimo ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo daugiabučiuose namuose projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūros tvarką ir sąlygas.

2. Subsidijos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams teikiamos pagal 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, skirtą skatinti įrengti saulės elektrines daugiabučiuose, siekiant didinti gaminančių vartotojų kiekį savo reikmėms ir bendram naudojimui.

3.    Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija administruoja Programą  ir skiria lėšas subsidijoms.

4. Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS) skelbia kvietimus teikti paraiškas subsidijai gauti (toliau – paraiška), jas vertina, vykdo subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir kitais susijusiais teisės aktais.

5.  Agentūra teisės aktuose nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.

6. Aplinkos ministerija, skirdama Programos lėšas subsidijoms, Agentūra, vertindama paraiškas, vykdydama subsidijų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko šiuos asmens duomenis:

6.1. identifikacinius duomenis (pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data);

6.2. ryšio duomenis (adresas, telefono numeris, elektroninis paštas);

6.3. kitus, su subsidijų skyrimu susijusius, duomenis (gyvenamosios vietos adresas, banko sąskaitos numeris).

7. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 5 metus po subsidijos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.

8. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:

8.1. Paramos gavėjas – daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkai arba atsinaujinančių energijos išteklių bendrija (toliau – AEI bendrija), teikiantys paraišką gauti subsidiją ir įsirengti saulės elektrinę pagal priemonę.

8.2. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme.

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS SUBSIDIJAI GAUTI

 

9. Sąlygos subsidijai gauti:

9.1. Įgyvendinus projektą, į pareiškėjo nurodytą butų ar kitų patalpų savininkų arba AEI bendrijos kaupiamųjų lėšų sąskaitą pervedama paramos suma (toliau – subsidija) paramos gavėjams, kurie įsirengė saulės elektrinę ant daugiabučio gyvenamojo namo stogo ar fasado ir kurios galia neviršija 30 kW. Butų ar kitų patalpų savininkai arba AEI bendrija atskiru susitarimu nusistato saulės elektrinės galios paskirstymo proporcijas ir investicijų padalijimą gyventojams. Butų ar kitų patalpų savininkams gali įsigyti ir didesnės kaip 10 kWh galios elektros energijos kaupimo įrenginį, tačiau subsidija bus skiriama tik už 10 kWh galią. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones išmokėtos lėšos 10 kWh galios įrangai įrengti ar pagal priemonę subsidija išmokėta 10 kWh galios įrangai įsigyti, tam pačiam butui ir kitų patalpų savininkui (pagal unikalų numerį) subsidija pagal priemonę daugiau neskiriama. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones ar priemonę lėšos išmokėtos iki 10 kWh įrangai įrengti, subsidija tam pačiam butui ar kitoms patalpoms (pagal unikalų numerį) gali būti skirta tik galiai (kWh), kurios trūksta pasiekti 10 kWh suminę galią.

9.2. Subsidija teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka pritarė projekto įgyvendinimui. Pareiškėju gali būti: 

9.2.1. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas; 

9.2.2 AEI bendrija; 

9.2.3. asmuo, teikiantis daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo administravimo paslaugas, jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu projekto įgyvendinimas pavedamas ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui; 

9.2.4. daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotas kitas asmuo.

10. Subsidija vienam projektui yra ne daugiau kaip 322,91 Eur už 1 kW. Maksimali tinkamų finansuoti išlaidų suma nustatoma vadovaujantis įkainiais, skelbiamais Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt, arba statinių statybos skaičiuojamąja kaina.

11. Paramos gavėjai pagal priemonę gali gauti vieną subsidiją vienam daugiabučiui namui.

12. Jeigu paraiškos teikimo metu projektas pagal priemonę įgyvendinamas pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą, projekto įgyvendinimo terminas nustatomas pagal šios programos reikalavimus ir projekto įgyvendinimui sudarytą valstybės paramos teikimo sutartį. Jeigu projektas pagal priemonę įgyvendinamas name, kuriame Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos projektas įgyvendintas anksčiau, projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 12 mėnesių  nuo Agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpis Agentūros sprendimu gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip 6 mėnesiams, jeigu pareiškėjas negalėjo įgyvendinti projekto dėl nuo jo nepriklausančių priežasčių ir (ar) aplinkybių. Priėmusi sprendimą pratęsti Projekto įgyvendinimo laikotarpį, Agentūra apie šį sprendimą informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų per APVIS.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

13. Subsidijos saulės elektrinei įrengti daugiabučiuose namuose laikomos tinkamomis finansuoti, kai  padarytos įsigaliojus 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų planui, patvirtintam Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“. Projekto išlaidos iki finansavimo projektui skyrimo daromos pareiškėjo rizika.

14. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos – elektros energijos iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės) gamybos įrenginių (saulės modulių ir įtampos keitiklių) įrengimas daugiabučiame gyvenamajame name.

15. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

15.1. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;

15.2. transporto priemonių lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;

15.3. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

15.4. naudoto turto įsigijimo išlaidos;

15.5. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;

15.6. išlaidos, kurios anksčiau apmokėtos arba priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

15.7. sutarčių administravimo mokesčiai;

15.8. sąskaitos už išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo vardu;

15.9. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

15.10. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos;

15.11. žemės pirkimo arba nuomos ir susijusios išlaidos.

16. Subsidijos dydis nustatomas atsižvelgus į projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti ir reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

 

 

IV SKYRIUS

FINANSUOJAMA ĮRANGA IR REIKALAVIMAI ĮRANGAI

 

17.  Pagal Priemonę remiami asmenys, kurie įrengia atsinaujinančių išteklių energiją naudojančias technologijas, generuojančias saulės šviesos elektros energiją ir skirtas gaminti elektros energiją namų ūkio reikmėms ir tampa gaminančiais vartotojais

18. Asmuo gali įsirengti šios tvarkos 19.1 ir 19.2 papunkčiuose nurodytus reikalavimus atitinkančias atsinaujinančių išteklių energiją naudojančias technologijas.

19.  Atsinaujinančių išteklių energiją naudojančių technologijos ir jų minimalūs techniniai reikalavimai:

19.1. saulės moduliai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jiems turi būti suteikta 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklą ir pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);

19.2. įtampos keitiklis (toliau – inverteris) turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jam turi būti suteikta 5 metų produkto garantija. Įtampos keitiklis turi turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).

20. Atsinaujinančių išteklių energiją naudojanti technologija turi būti nauja (nenaudota), atitikti įprastai tokiai įrangai taikomas normas ir standartus. Agentūrai pareikalavus, paramos gavėjas privalo pateikti įrangos atitikties sertifikatus.

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

21. Aplinkos ministerijai patvirtinus pažangos priemonės aprašą, Agentūra suderina su ja kvietimo datą ir savo interneto svetainėje www.apva.lt skelbia kvietimą (toliau – kvietimas) teikti paraiškas ir kitą reikalingą informaciją.

22. Paraiškos ir privalomų dokumentų elektroninės versijos teikiamos per APVIS.

23. Pareiškėjai APVIS paraiškos formoje turi užpildyti visą prašomą informaciją ir pridėti Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytus su Paraiška privalomus pateikti dokumentus. 

24. Su Paraiška pateikiamų dokumentų sąrašas:

24.1. kiekvieno daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų arba atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) bendrijos susirinkimo protokolą, kuriuo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) bendrija pritaria saulės elektrinės įrengimui daugiabutyje pagal 9.2 punktą. Sprendimas priimamas vardiniu balsavimu, jame turi būti nurodytas Pareiškėjas, Projektu įgyvendinamos priemonės, investicijų suma Projektui įgyvendinti, paramos gavėjų įsipareigojimas užtikrinant Projekto finansavimą.

24.2. Pavedimo sutartį (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu Projektą įgyvendinti pavedama ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui).

24.3.  Projektui įgyvendinti reikalingo finansavimo užtikrinimą įrodantį dokumentą, (banko išrašas, finansinės įstaigos patvirtinimas dėl galimybės skirti paskolą ar kitas dokumentas, kuriame patvirtinamas paramos gavėjų sutikimas gauti lėšų Projektui įgyvendinti).

24.4. Pavedimo sutartis, jeigu projektą įgyvendinti pavesta ne bendrojo naudojimo objektų valdytojui ir šie dokumentai nepateikti anksčiau;

24.5. investicijų Projektui įgyvendinti pagrindimą pagal įkainius, skelbiamus Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt, arba statinių statybos skaičiuojamąją kainą.

25. Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškas Agentūra priima nuo kvietime nurodytos datos, kol pakanka lėšų pagal Priemonę, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo paskelbimo dienos. Paraiškos, gautos pasibaigus paraiškų priėmimo laikui, nebevertinamos.

26.  Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 45 darbo dienų nuo paraiškos registravimo APVIS dienos. Vertinant paraišką nustatoma, ar ji tinkamai užpildyta, ar paramos gavėjas gali gauti subsidiją. Paraiškos, neatitinkančios Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, atmetamos. Pareiškėjui Agentūra per APVIS nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

27.  Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad ji užpildyta netinkamai, nepateikti arba netinkamai užpildyti su Paraiška privalomi pateikti dokumentai, nurodyti Tvarkos apraše, prašomos lėšos nepagrįstos ir neatitinka įkainių, skelbiamų Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt, pareiškėjui per APVIS siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją.

28.  Jei per Tvarkos aprašo 27 punkte nurodytą paraiškos vertinimo terminą Paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti paraiškos, nepripažįstamos svarbiomis (pavyzdžiui, liga), Paraiška atmetama. Paraiškos atmetimo priežastys nurodomos per APVIS.

29.  Paraiškoje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

30.  Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos įvertinimo priima sprendimą dėl Projekto finansavimo ar nefinansavimo ir sudaro finansuojamų Projektų sąrašą. Agentūros sprendimai įforminami Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Sprendimas skirti finansavimą skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt. Skelbiamoje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, Projektų pavadinimai, skirta subsidija. Agentūra per APVIS informuoja pareiškėjus apie sprendimus dėl Projekto finansavimo ar nefinansavimo.

31.  Pareiškėjas bet kuriuo metu po finansavimo skyrimo turi teisę atsisakyti Projektui skirto finansavimo. Apie tai jis informuoja Agentūrą pateikdamas prašymą per APVIS, nurodo atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti teikiant ir vertinant paraišką. 

32.  Pareiškėjas privalo laikytis įsipareigojimų, nurodytų paraiškoje, pareiškėjo deklaracijoje ir Tvarkos apraše. Pareiškėjui nevykdant šių reikalavimų, Agentūra turi teisę priimti sprendimą sustabdyti subsidijos teikimą, sumažinti išmokamą subsidiją, susigrąžinti išmokėtą subsidiją arba taikyti finansines korekcijas.

33.  Pareiškėjai pirkimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, ir Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.

34.  Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR SUBSIDIJŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

35. Subsidija teikiama šiais būdais:

35.1. kompensuojant, kai pareiškėjas deklaruoja išlaidas;

35.2įgyvendinęs projektą per nustatytą laikotarpį, Pareiškėjas per APVIS Agentūrai teikia mokėjimo prašymą su Tvarkos aprašo 37 punkte nurodytais privalomais dokumentais.

36. Tinkamos išlaidos, jas patvirtinantys dokumentai pateikiami ir įforminami pagal Tvarkos aprašo III skyriaus nuostatas.

37. Įgyvendinęs Projektą, Pareiškėjas su mokėjimo prašymu Agentūrai privalo pateikti sąskaitas (kai prašoma apmokėti neapmokėtas išlaidas) arba atliktų darbų išlaidas ir jų apmokėjimą (jeigu prašoma išlaidas kompensuoti) pagrindžiančius dokumentus, statybos užbaigimą patvirtinantį dokumentą, jeigu jį privaloma pateikti Statybos įstatyme nustatyta tvarka, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos saulės įrenginių būklės patikrinimo dokumentą, jei jį privaloma pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, kopiją atsakomybių ribų akto, sudaryto su energetikos tinklų operatoriumi, elektrinę įrengusio rangovo, teisės aktų nustatyta tvarka atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius, deklaraciją ir kitus Agentūros prašomus dokumentus, jų nuorašus (kopijas) arba informaciją, reikalingą įvertinti išlaidų tinkamumą ir Projekto įgyvendinimo užbaigimą.

38. Agentūra patikrina mokėjimo prašymą vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą, darbų atlikimą ir išlaidas įrodančiais dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, patikrina projekto įgyvendinimą vietoje vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

39. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai, mokėjimo prašymas atmetamas.

40. Subsidiją Agentūra sumoka ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo tinkamai įforminto mokėjimo prašymo ir visų privalomų dokumentų registravimo dienos  ir, jei atlikusi patikrą Projekto įgyvendinimo vietoje, Agentūra neranda trūkumų. Patikrą vietoje atlieka Agentūros darbuotojas (-ai) Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

41. Agentūra subsidiją perveda į pareiškėjo mokėjimo prašyme nurodytą paramos gavėjų kaupiamųjų lėšų sąskaitą arba į pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą, jeigu jis subsidiją pagal pavedimo sutartyje nurodytas sąlygas išmoka paramos gavėjams arba už paramos gavėjus padengiami kreditiniai ir (ar) finansiniai įsipareigojimai suma, kuri priklauso kiekvienam paramos gavėjui, jeigu Projektui įgyvendinti gautas kreditas arba prisiimti kitokie finansiniai įsipareigojimai.

42. Neteisingai apskaičiuotą ir paramos gavėjui ir (ar) pareiškėjui pervestą subsidiją Pareiškėjas įsipareigoja grąžinti per 10 darbo dienų Agentūrai pareikalavus.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Paaiškėjus, kad Pareiškėjas teisei į subsidiją ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė subsidija, arba subsidija negalėjo būti suteikta, arba Projektas neįgyvendintas per nustatytą laikotarpį, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo. Apie tai ji raštu praneša finansuotojui, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas, ir pareiškėjui. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjai privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta išmokėta ir (ar) permokėta suma iš pareiškėjo ir (ar) paramos gavėjų išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

44. Už suteiktas finansavimo lėšas įsigytą įrangą Pareiškėjas įsipareigoja išlaikyti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo subsidijos gavimo dienos, t. y. be Agentūros sutikimo neperleisti, neparduoti, neįkeisti ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į šį turtą (leidimą įkeisti turtą Agentūra gali suteikti pareiškėjams, kuriems banko paskola yra vienas iš projekto finansavimo šaltinių). Pareiškėjui pažeidus šio punkto reikalavimus, Agentūra susigrąžina subsidiją proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

45. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl subsidijos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

__________________


 

 

 

part_e633984a06094de181ff2892830696e9_end

part_8786cd1a4e7346ec94983375d7f6482b_end