Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ELEKTROS ENERGIJOS IŠ ATSNAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ GAMYBOS MAŽOS GALIOS ELEKTRINĖSE PROJEKTŲ ATRANKOS ORGANIZAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugpjūčio   d. Nr.

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Paramos atsinaujinančių išteklių energijos plėtrai Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugpjūčio      d. nutarimu Nr.             „Dėl Paramos atsinaujinančių išteklių energijos plėtrai Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių patvirtinimo“,

t v i r t i n u Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos mažos galios elektrinėse projektų atrankos organizavimo aprašą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

20     m.             d. įsakymu Nr.  

 

elektros energijos iš ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ gamybos mažos galios elektrinėse PROjektų ATRANKOS ORGANIZAVIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos mažos galios elektrinėse projektų atrankos organizavimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos mažos galios saulės ir vėjo elektrinėse projektų (toliau – projektai) finansavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams, projektams ir projektų paraiškoms, finansavimo sąlygas, projektų atrankos stebėseną ir projektų įgyvendinimo kontrolę.

2Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo (toliau – Įstatymas) 202 straipsnio 14 dalimi, 58 straipsnio 9 dalimi, Paramos atsinaujinančių išteklių energijos plėtrai Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m.                 d. nutarimu Nr.    „Dėl Paramos atsinaujinančių išteklių energijos plėtrai Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės  nutarimas), Komisijos 2014 m. birželio 17 d. Reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, 41 straipsniu.

3Bendra projektų atrankai skirta lėšų suma nurodoma kvietime teikti paraiškas (toliau – kvietimas).

4Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Ministerija) nustato finansavimo sąlygas ir skiria finansinę paramą projektams.

5Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus, vykdo projektų vertinimą ir atranką, finansinės paramos skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Vyriausybės nutarimu ir Aprašu.

6Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Mažos galios elektrinė – elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių, išskyrus vėjo energiją, gamybos įrenginys, kurio įrengtoji galia yra mažesnė kaip 500 kW, ir pavieniai elektros energijos iš vėjo energijos gamybos įrenginiai, kurių įrengtoji galia neviršija 3 MW.

6.2. Pareiškėjai – paraiškas paramai gauti teikiančios viešosios įstaigos, turinčios atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos statusą ar siekiančios jį įgyti (toliau – atsinaujinančių išteklių energijos bendrija), labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės ir (ar) ūkininkai, nustatyta tvarka užpildę paraišką ir įgyvendinantys projektą.

6.3. Paraiškos forma – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti finansinę paramą.

6.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Vyriausybės nutarime ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

7Pagal Aprašą galimi pareiškėjai:

7.1. atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos;

7.2. labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės;

7.3. ūkininkai.

8Pagal Aprašą finansinė parama nėra teikiama pareiškėjui, jeigu:

8.1. įmonė arba atsinaujinančių išteklių energijos bendrija yra likviduojama arba ūkininko ūkis iš Ūkininkų ūkių registro išregistruojamas Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatyme nustatyta tvarka;

8.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, išskyrus atvejus, kai valstybės sprendimu šių mokesčių mokėjimas yra atidėtas;

8.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

8.4. esant įrodymams, kad pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros darbuotojams;

8.5. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad pareiškėjas pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

8.6. pareiškėjas yra gavęs paramą, kurią Europos Komisija yra pripažinusi kaip neteisėtą ir nesuderintą su vidaus rinka, ir esant atitinkamų institucijų sprendimui nėra jos gražinęs;

8.7. pareiškėjas įrenginiams, dėl kurių kreipiasi finansinei paramai gauti, įsigyti po 2011 m. gegužės 24 d. pasinaudojo Įstatymo 20 straipsnio 24 dalyje nurodytais paramos šaltiniais, teisės aktų nustatyta tvarka yra įgijęs teisę į fiksuotą elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių tarifą ar elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių kainos priedą;

8.8. pareiškėjas yra elektros energiją gaminantis vartotojas, asmuo savarankiškai arba per kitus asmenis siekiantis tapti elektros energiją gaminančiu vartotoju ir asmuo, kurio elektrinės dalis nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdoma elektros energiją gaminančių vartotojų;

9Pagal kvietimą vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką.

10Pareiškėjas įsipareigoja projekto metu pastatytoje ar įrengtoje elektrinėje penkis metus elektros energiją gaminti finansinės paramos sutartyje nustatytomis sąlygomis.

11Kai projektą įgyvendina atsinaujinančių išteklių energijos bendrija, be šiame Apraše nustatytų reikalavimų, ji turi atitikti Įstatymo 202 straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nustatytus reikalavimus.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

12Projektas turi atitikti šiuos reikalavimus:

12.1.  statomos naujos elektrinės ar įrengiamos anksčiau neeksploatuotos elektrinės, kurių statybai ar įrengimui bus naudojama anksčiau neeksploatuota elektrotechninė įranga;

12.2.  projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikoje pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdomame turte;

12.3.  su projektu, dėl kurio kreipiamasi, neketinama dalyvauti skatinimo kvotų paskirstymo aukcione;

12.4.  yra gauti savivaldybės, kurioje numatoma statyti ar įrengti elektrinę, administracijos patvirtinimas, kad planuojamos nurodytos galios ir tipo elektrinės įrengimas ar statyba pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus yra galimi ir elektros tinklų operatoriaus išduodamos elektrinės išankstinės prijungimo prie energetikos tinklų sąlygos arba leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus (toliau – leidimas plėtoti).

13Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai, kai statoma vėjo energiją elektros energijos gamybai naudojantis įrenginys, ir ne ilgesnė kaip 18 mėnesių, kai statoma saulės energiją elektros energijos gamybai naudojantis įrenginys, nuo finansinės paramos sutarties pasirašymo dienos.

14Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti (pradėtos pirkimų procedūros) ne anksčiau nei po paraiškos registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos iki finansinės paramos projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.

15Jeigu projektas, kuriam prašoma finansinės paramos, pradedamas įgyvendinti (pasirašyta pirkimų sutartis, kuria įsigyjama elektrinė) iki paraiškos registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamu finansinei paramai gauti.

16Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

17Pareiškėjas turi kreiptis dėl leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, kai jis yra reikalingas, ne vėliau kaip per 3 mėnesius, kai statomi saulės energiją elektros energijos gamybai naudojantys įrenginiai ir ne vėliau kaip per 12 mėnesių, kai statomi vėjo energiją elektros energijos gamybai naudojantys įrenginiai, nuo finansinės paramos sutarties pasirašymo dienos.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS

 

18.  Paraiška rengiama užpildant Agentūros patvirtintą paraiškos formą.

19.  Pareiškėjas paraiškos formoje turi nurodyti asmens vardą, pavardę (pavadinimą), kodą, (buveinės) adresą, kontaktinius duomenis (telefono Nr., el. pašto adresą), pareigas, vietovę, kurioje planuojama statyti elektrinė, žemės sklypo unikalų numerį, planuojamų statyti elektrinių galią, planuojamą pagaminti metinį elektros energijos kiekį ir prašomą skirti finansinę paramą Eur/kW ir procentais (prašoma finansinė parama palyginti su didžiausia finansine parama, skiriama 1 kW įsigyti ir įrengti), kuri negali būti didesnė nei pagal Aprašo 40 punktą nustatytas dydis.

20.  Kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai:

20.1.  savivaldybės, kurioje numatoma statyti ar įrengti elektrinę, administracijos patvirtinimas, kad planuojamos nurodytos galios ir tipo elektrinės įrengimas ar statyba pagal galiojančius teritorijų planavimo dokumentus yra galimi ir elektros tinklų operatoriaus išduotas elektrinės išankstines prijungimo prie energetikos tinklų sąlygas arba leidimą plėtoti;

20.2.  projektą vykdančios įmonės arba atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos įstatų ar nuostatų kopijos. Kai paraišką teikia atsinaujinančių išteklių energijos bendrija, kartu su paraišką pateikia ir viešosios įstaigos steigimo sutarties kopiją, kai paraišką teikia ūkininkas, jis pateikia ūkio įregistravimo pažymėjimo kopiją;

20.3.  pareiškėjo patvirtinimą, kad tenkinami Aprašo 8 ir 10 punktuose bei Aprašo 12.1 ir 12.2 papunkčiuose nurodyti reikalavimai;

20.4.  projektą vykdančio pareiškėjo nuosavybės ar nuomos teisę ne mažiau nei 15 (penkiolika) metų naudotis nekilnojamuoju turtu, kuriame bus įgyvendinamas projektas, patvirtinančius dokumentus ar jų kopijas;

20.5.  notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir VĮ Registrų centro įgaliojimų registre įregistruotas (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimas atstovauti pareiškėją, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti paraišką ir/ar pateikti išlaidų kompensavimo prašymą ir/ar apmokėti išlaidas ir pan.);

20.6.  preliminarus avansinio mokėjimo prašymas, jei planuojama, kad toks bus reikalingas;

20.7.  kiti Agentūros kvietime nurodyti dokumentai.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO PASKELBIMAS IR JŲ TEIKIMAS

 

21.  Agentūra, per 30 kalendorinių dienų nuo Ministerijos kreipimosi prašant organizuoti projektų atranką, savo interneto svetainėje paskelbia kvietimus ir kitą reikalingą informaciją. Kvietimai taip pat skelbiami Ministerijos interneto svetainėje http://www.enmin.lrv.lt.

22.  Paraiškos teikiamos ir registruojamos 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos.

23.  Paraiškos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

 

                                                      VI SKYRIUS                            

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRINKIMAS

 

24Projektų paraiškų vertinimą atlieka Agentūros darbuotojai, vadovaudamiesi Agentūros nustatyta tvarka, esant poreikiui, gali būti pasitelkiami nepriklausomi ekspertai. Projekto paraiškų vertinimą sudaro šie etapai:

24.1.  administracinės atitikties vertinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 30 kalendorinių dienas nuo kvietimo pabaigos. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar projekto paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai (atitinka Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus). Taip pat vadovaujantis prioritetiniais projekto atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 36 punkte, sudaroma preliminari projektų paraiškų eilė, kurioje projekto paraiškos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio);

24.2.  jeigu paraiška atitinka visus administracinio vertinimo reikalavimus, atliekamas techninis vertinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų. Šis terminas gali būti Agentūros vadovo motyvuotu sprendimu pratęstas ne ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtis ir skaičių. Techninio vertinimo metu nustatoma, ar pareiškėjas ir projektas tinkamas finansinei paramai gauti (atitinka Aprašo II ir III skyriuose nustatytus reikalavimus). Taip pat vertinama ar projekto paraiškoje prašomas projektui skirti finansinės paramos dydis atitinka Aprašo 40 punkte nustatytus reikalavimus.

25Jeigu administracinio ar techninio vertinimo metu, įskaitant galimus pagal Aprašo 27 punkte atliktus patikslinimus, nustatoma, kad projekto paraiška neatitinka bent vieno Aprašo II, III ir IV skyriuose nurodyto reikalavimo, ji atmetama. Informacija apie atmestą projekto paraišką raštu pateikiamos pareiškėjui.

26Pateiktoje projekto paraiškoje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po projekto paraiškos pateikimo ir registravimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami. 

27Jeigu atliekant Aprašo 24 punkte nurodytą projektų paraiškų vertinimą nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) projekto paraiška užpildyta netinkamai, Agentūra raštu arba el. paštu kreipiasi į pareiškėją prašydama per 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Jei per nurodytą terminą projekto paraiška nepatikslinama ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti projekto paraiškos, nepripažįstamos svarbiomis (pavyzdžiui, ligos atvejis), projekto paraiška atmetama. Jei atliekant projekto paraiškų vertinimą nustatoma, kad kartu su projekto paraiška  pateikta mažiau nei pusė privalomų pateikti dokumentų, paraiška toliau nevertinama ir atmetama.

28Agentūra, iš pateiktų ir įvertintų paraiškų, atitinkančių Aprašo II ir III skyriuose nurodytus reikalavimus, sudaro patikslintą projekto paraiškų eilę, kurioje projekto paraiškos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio). Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal Aprašo 36 punkte nurodytą pirmąjį prioritetinį projektų atrankos kriterijų. Jei projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų. Surinkus vienodą balų skaičių pagal visus nurodytus prioritetinius kriterijus projektų paraiškų eilė sudaroma atsižvelgiant į elektrinės planuojamą įrengti galią (nuo mažiausios iki didžiausios).

29Agentūra per 10 kalendorinių dienų nuo Aprašo 24.2 papunktyje nurodyto projektų paraiškų įvertinimo raštu Projektų atrankos komitetui (toliau – Komitetas), sudarytam vadovaujantis Vyriausybės nutarime nustatyta tvarka, pateikia vertinimo rezultatus ir išvadas kartu su užpildyta Agentūros nustatyta projekto apibendrinimo forma ir kita su projektu susijusia informacija.

30Komitetas per 15 darbo dienų Aprašo 29 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos susipažinęs su Agentūros pateikta informacija, priima sprendimą siūlyti skirti finansinę paramą.

31Komitetas gali priimti rekomendacijas dėl rezervinio projektų sąrašo. Toks sąrašas sudaromas iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie atitiko visus reikalavimus, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansinę paramą, nes buvo viršytas kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas. Projektai į rezervinį sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka pradedant nuo surinkusių daugiausia balų. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina energetikos ministras. Einamaisiais metais atsiradus papildomoms lėšoms, naujas kvietimas neskelbiamas, o finansinei paramai gauti projektai teikiami eilės tvarka iš rezervinio projektų sąrašo.

32Komitetui atmetus projekto paraišką dėl informacijos trūkumo ar projekto paraiškos tikslinimo, Agentūra, vadovaudamasi Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka, kreipiasi į pareiškėją. Pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos, projekto paraiška nevertinama. Komitetui atmetus paraišką dėl vertinimo netikslumų, Agentūra organizuoja pakartotinį projektų paraiškų vertinimą.

33Komiteto sprendimai skirti finansinę paramą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo teikiami energetikos ministrui. Komiteto rekomendacijos skirti finansinę paramą projektams iš rezervinio projektų sąrašo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo papildomo lėšų skyrimo teikiamos energetikos ministrui.

34Sprendimas skirti finansinę paramą įforminamas energetikos ministro įsakymu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 33 punkte nurodyto sprendimo gavimo dienos. Apie priimtą spendimą dėl finansinės paramos skyrimo Ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo energetikos ministro įsakymo dėl finansavimo skyrimo dienos raštu informuoja Agentūrą bei paskelbia sprendimą skirti finansinę paramą Ministerijos interneto svetainėje.

35Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo energetikos ministro įsakymo dėl finansavimo skyrimo gavimo dienos, apie tai informuoja pareiškėją ir Agentūros interneto svetainėje skelbia informaciją apie projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti arba neskirti finansinę paramą. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatoma skirti finansinė parama.

36Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams skiriami balai:

 

Prioritetinio kriterijaus pavadinimas

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimas

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus svorio koeficientas

1. Prašomos finansinės paramos dalis

Vertinama, kokios finansinės paramos dalies, palyginti su didžiausia finansine parama, skiriama 1 kW įsigyti ir įrengti, nurodyta Aprašo 40 punkte, prašo pareiškėjas

 

Balų skaičiavimas:

1) nuo 0 proc. iki 15 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriamos 1 kW įrengti, dalis – skiriami 6 balai;

2) nuo 16 proc. iki 31 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriamos 1 kW įrengti, dalies – skiriami 5 balai;

3) nuo 32 proc. iki 47 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriamos 1 kW įrengti, dalies – skiriami 4 balai;

4) kai prašoma nuo 48 proc. iki 63 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriami 1 kW įrengti, dalies – skiriami 3 balai;

5) kai prašoma nuo 64 proc. iki 79 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriami 1 kW įrengti, dalies – skiriami 2 balai;

6) kai prašoma nuo 80 proc. iki 90 proc. (imtinai) didžiausios finansinės paramos, skiriami 1 kW įrengti, dalies – skiriamas 1 balai;

7) kai prašoma 91 proc. ir daugiau didžiausios finansinės paramos, skiriamos 1 kW įrengti, dalies – skiriama 0 balų.

60

10

2. Projektą įgyvendinantis subjektas

Vertinama, koks subjektas įgyvendina projektą.

 

Balų skaičiavimas:

- jei projektą įgyvendina atsinaujinančių išteklių energijos bendrija, skiriamas 1 balas;

- jei projektą įgyvendina kitas subjektas, skiriama 0 balų.

10

10

3. Projekto įgyvendinimo lygis

Vertinama, ar atlikti parengiamieji projekto įgyvendinimo darbai.

 

Balų skaičiavimas:

1) kai elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, išduotas leidimas plėtoti –  skiriami 3 balai;

2) kai dėl elektrinės, dėl kurios kreipiamasi, yra pasirašytas elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų ketinimų protokolas ir pateiktas prievolių įvykdymo užtikrinimas –

skiriami 2 balai;

3) kai elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, yra gautas savivaldybės administracijos patvirtinimas ir išduotos elektros tinklų operatoriaus elektrinės išankstinės prijungimo prie energetikos tinklų sąlygos, kaip nurodyta Aprašo 12.4 papunktyje – skiriamas 1 balas.

30

10

Maksimali galima surinkti balų suma:

100

 

 

37Minimali privaloma surinkti balų suma nenustatoma.

38Atliekant projektų paraiškų vertinimą ir priimant sprendimą skirti finansinę paramą, turi būti laikomasi šių principų:

38.1.  skaidrumo ir nešališkumo –vertintojai privalo deklaruoti privačius interesus;

38.2.  konfidencialumo – vertintojai atsako už tai, kad paraiškoje ir kituose pareiškėjo pateiktuose dokumentuose esanti informacija būtų naudojama tik vertinimo tikslais.

 

VII SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

39Finansinė parama teikiama saulės ir vėjo energiją elektros energijos gamybai naudojantiems įrenginiams įsigyti ir įrengti.

40Didžiausias projekto išlaidų dydis, skirtas 1 kW įrengtosios galios elektrinei įsigyti ar įrengti nurodoma kvietime ir apskaičiuojama kaip 45 proc. investuotino kapitalo apimties, skirtos 1 kW įrengtosios galios elektrinei įsteigti (elektrinei įsigyti bei įrengti; Eur/kW), nurodyto Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) paskutiniam skatinimo kvotų paskirstymo aukcionui parengtoje pažymoje Dėl didžiausiosios elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių išteklių, kainos patvirtinimo, skelbiamoje Tarybos interneto svetainėje prie Tarybos posėdžių medžiagos.

41Tinkamos finansuoti išlaidos:

41.1.  po kvietimo paskelbimo įsigyta nauja, nenaudota įranga (elektrinė);

41.2.  elektrinės įrengimas (rangos darbai);

41.3.  išlaidos, patirtos atliekant galutinį projekto išlaidų auditą.

42Tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos paraiškoje nurodytą prašomą finansinę paramą Eur/kW, kuri negali būti didesnė nei Aprašo 40 punkte nurodytas dydis, padauginus iš paraiškoje nurodytos planuojamos įrengti galios.

43Netinkamos finansuoti išlaidos:

43.1.  išlaidos, kurios finansuotos (apmokėtos) ar priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

43.2.  naudotos (ne naujos) įrangos įsigijimo išlaidos;

43.3.  elektrinės prijungimo prie elektros tinklų išlaidos;

43.4.  išlaidos, kai (PVM) sąskaitos – faktūros, prekių paslaugų – pirkimo pardavimo kvitai už patirtas išlaidas išrašytos ir (ar) apmokėtos ne pareiškėjo, jo įgalioto asmens ar bendrasavininko vardu;

43.5.  išlaidos, kurioms neišrašytos (nepateiktos) (PVM) sąskaitos – faktūros ar prekių paslaugų – pirkimo pardavimo kvitai;

43.6.  pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

43.7.  išlaidos apmokėtos ne per finansų įstaigą.

44Komitetas pareiškėjo preliminariu prašymu gali priimti sprendimą siūlyti skirti iki 30 procentų bendros projekto vertės dydžio avansinį mokėjimą. Konkretus avanso dydis, jo išmokėjimo bei grąžinimo sąlygos, įskaitant netesybas, jei projektas neįgyvendinamas per Aprašo 13 punkte nurodytą laikotarpį, nurodomas finansinės paramos sutartyje. Avansinis mokėjimas atliekamas pareiškėjui pateikus Agentūrai avansinio mokėjimo prašymą ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos (esant išlaidų kompensavimo būdui, reikalavimas pateikti garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė). Sumokėta avansinė lėšų suma proporcingai atskaitoma iš kitų mokėjimų, jeigu finansinės paramos sutartyje nenumatyta kitaip.

45Įrangos ir rangos darbų pirkimai turi būti baigti ir pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys) pasirašytos iki finansinės paramos skyrimo įsakyme nurodytos datos. Agentūrai turi būti pateikiamos pasirašytos pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, kai taikoma viešųjų pirkimų komisijos protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai.

46.  Priėmus sprendimą skirti finansinę paramą, Agentūra teisės aktų nustatytą tvarka skiriamą finansinės paramos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.

 

VIII SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

47.  Priėmus sprendimą skirti finansinę paramą, Agentūra per 20 kalendorinių dienų nuo šio sprendimo priėmimo parengia finansinės paramos sutarties projektą ir pateikia pareiškėjui derinti. Finansinės paramos sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 30 kalendorinių dienų nuo finansinės paramos sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nesuderinus ir (ar) nepasirašius finansinės paramos sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansinės paramos atsisako.

48.  Finansinės paramos sutartyje nurodomi pareiškėjo įsipareigojimai: elektrinės įrengtoji galia, bendras elektros energijos gamybos kiekis, projektų įgyvendinimo trukmė.

49.  Pareiškėjui atlikus projekto pirkimus ir sudarius pirkimo sutartis, energetikos ministro įsakymu pareiškėjo projektui paskirtas finansinės paramos dydis tikslinamas finansinės paramos sutartyje, neviršijant energetikos ministro įsakyme nurodyto finansinės paramos dydžio.

50.  Mokėtinos finansinės paramos dydis mažinamas atsižvelgiant į sumažėjusį prekių, paslaugų, darbų kiekį. Pasikeitus projekto kiekiui, išlaidos finansinės paramos sutartimi patvirtintoje sąmatoje gali būti perskirstytos tarp skirtingų sąmatos eilučių nekeičiant bendros subsidijos vertės, tai įforminant finansinės paramos sutarties pakeitimu. Atsiradus nenumatytoms papildomoms projekto išlaidoms, jeigu neviršijama energetikos ministro įsakymu skirta finansinės paramos suma, pareiškėjui ir Agentūrai įforminus finansinės paramos sutarties pakeitimą ar papildymą, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

IX SKYRIUS

IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS, FINANSINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

51Įgyvendinęs projektą iki Aprašo 13 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos datos, pareiškėjas per APVIS Agentūrai pateikia išlaidų kompensavimo prašymą kartu su privalomais pateikti dokumentais. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti išlaidų kompensavimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

52Su išlaidų kompensavimo prašymu privalomi pateikti dokumentai:

52.1.  įrangos, atitinkančios nustatytus reikalavimus, įsigijimą (tapimą elektrinės valdytoju) pagrindžiančių dokumentų kopijas;

52.2.  leidimo gaminti elektros energiją kopiją;

52.3.  faktinį atliktų darbų, įsigytų prekių ir paslaugų kiekį pagrindžiančius dokumentus;

52.4.  išlaidas pagrindžiančius dokumentus (pvz. sąskaita-faktūra arba PVM sąskaita-faktūra su privalomais rekvizitais (dokumentai turi būti išrašyti pareiškėjo arba pareiškėjo įgalioto asmens vardu);

52.5.  įdiegtos įrangos fotonuotraukos;

52.6.  projekto išlaidų audito išvadą, kai projektui skiriama finansinė parama viršija 14 500 eurų.

53Pareiškėjai, įgyvendinantys projektą, kuriam skiriama finansinė parama viršija 14 500 eurų, projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigoje privalo atlikti galutinį projekto išlaidų auditą:

53.1.  galutinį projekto išlaidų auditą turi atlikti turintys teisę atlikti tokį auditą atestuoti auditoriai;

53.2.  išlaidų audito išvada turi būti pateikta Agentūrai kartu su galutiniu mokėjimo prašymu.

54Projekto išlaidų auditas turi apimti:

54.1.  tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymuose deklaruojamų patirtų išlaidų pagal finansinės paramos sutartį patikrinimą, atsižvelgiant į finansinės paramos sutarties sąlygas ir finansinės paramos teikimo reglamentavimą, vertinant ar patirtos išlaidos yra numatytos finansinės paramos sutartyje ir ar išlaidos patirtos tinkamu finansuoti laikotarpiu;

54.2.  atsiskaitymų su trečiosiomis šalimis už pirkimo sutartyje numatytus darbus ar paslaugas (pavyzdžiui, partneriais, tiekėjais, darbuotojais) patikrinimą;

54.3.  galutinio mokėjimo prašyme prašomos apmokėti sumos nustatymo teisingumą, atsižvelgiant į pateiktus avanso, jei avanso mokėjimo prašymas buvo pateiktas, ir tarpinio mokėjimo prašymus;

54.4.  patikrinimą, ar projekto pajamos iš finansuojamos veiklos, jei tokios buvo gautos, tinkamai įtrauktos į buhalterinę apskaitą ir deklaruotos mokėjimo prašymuose.

55Auditorius, atlikęs visų projekto išlaidų auditą (patikrinus tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus), radęs nukrypimų, turi juos nurodyti išlaidų audito išvadoje. Kiekvienas atvejis turi būti identifikuotas pagal projekto biudžeto išlaidų kategorijas, išlaidų pavadinimą, dokumentą ir sumą. Kur įmanoma, neatitikimas turi būti nurodytas pinigine išraiška. Projekto finansinių išlaidų audito išlaidų netikrina atestuoti auditoriai ir dėl jų nepasisakoma galutinio projekto audito išvadoje.

56Agentūra, gavusi išlaidų kompensavimo prašymą, faktinę finansinę paramą nustato vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą, įrodančiais dokumentais, neviršijant finansinės paramos sutartyje nurodytos prašomos finansinės paramos sumos.

57Jeigu su išlaidų kompensavimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) išlaidų kompensavimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, kurių trūkstant Agentūra negali išmokėti pareiškėjui finansinės paramos, pareiškėjas per 14 kalendorinių dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti išlaidų kompensavimo prašymą. Jei per nurodytą terminą išlaidų kompensavimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nenurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti išlaidų kompensavimo prašymo, nepripažįstamos svarbiomis, išlaidų kompensavimo prašymas atmetamas.

58Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą išlaidų kompensavimo prašymą su visais privalomais pateikti dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje. Jei nėra nustatomi trūkumai, išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas Vyriausybės nutarime nustatyta tvarka ir sąlygomis.

59Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą finansinę paramą pareiškėjas privalo grąžinti Agentūrai per 14 kalendorinių dienų nuo pareikalavimo dienos.

60Jeigu pareiškėjas neįgyvendina projekto ir (ar) nepateikia išlaidų kompensavimo prašymo kartu su privalomais pateikti dokumentais iki Aprašo 13 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos, arba raštu iki Aprašo 17 punkte nurodyto termino pabaigos neinformuoja Agentūros, kad negalės įgyvendinti projekto, jis netenka teisės pagal šį Aprašą kreiptis ir gauti finansinę paramą vienerius metus, nuo Aprašo 13 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos. Taip pat pareiškėjas privalo grąžinti avansinį mokėjimą avansinio mokėjimo finansinės paramos sutartyje nurodyta tvarka, jei jis buvo suteiktas.

61Pareiškėjui pateikus tinkamai įformintą avansinio mokėjimo prašymą, Agentūra per 15 darbo dienų patikrina avansinio mokėjimo prašymą ir pateikia prašymą Vyriausybės nutarimu paskirtai administruojančiajai institucijai išmokėti pareiškėjui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą.

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ atrankos stebėsena ir projektų ĮGYVENDINIMO Kontrolė

 

62Agentūra per penkerių metų laikotarpį nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada ar esant pagal Vyriausybės nutarimo 44 punktą nustatytam pažeidimui atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir prašyti pateikti su projekto veikla susijusius dokumentus ar informaciją. Pareiškėjui nevykdant Apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą finansinę paramą. Sprendimas priimamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

63Patikros projektų įgyvendinimo vietoje atliekamos vadovaujantis Vyriausybės nutarime ir Agentūros nustatyta tvarka.

64Esant poreikiui Agentūra gali kreiptis tarnybinės pagalbos į valstybės ir savivaldybių  institucijas, įstaigas ir įmones, disponuojančias su projektu susijusia informacija ar atliekančias atitinkamos srities priežiūras.

65Už suteiktą finansinę paramą įsigytą įrangą pareiškėjas įsipareigoja išlaikyti ne trumpiau kaip penkis metus nuo finansinės paramos gavimo dienos, t. y.  be Agentūros sutikimo neparduoti ir neperleisti kitam asmeniui. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina finansinę paramą proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

66Pareiškėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansinės paramos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67Agentūra turi teisę iš pareiškėjų, savivaldybių, įstaigų, įmonių ar kitų ūkio subjektų gauti reikiamą informaciją ir (ar) dokumentus), būtinus Agentūros funkcijoms, susijusioms su projektų atrankos organizavimo procedūromis, atlikti.

68Pareiškėjui nesilaikant savo įsipareigojimų pagal Įstatymą, Įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, taip pat pagal kitus įstatymus ir teisės aktus, pareiškėjas atsako Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

69Ginčai, kilę dėl Aprašo reikalavimų vykdymo, taikymo ir aiškinimo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

70Ministerijos ir Agentūros veiksmai ar neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________