Projektas (2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLĖS
ATLIKTO VALSTYBINIO AUDITO ATASKAITOS
„2015 M. RUGSĖJO 11 D. PRELIMINARIOSIOS SUTARTIES TARP
UAB NT VALDOS IR UAB KARALIENĖS MORTOS MOKYKLA
SUDARYMAS IR VYKDYMAS“ REKOMENDACIJŲ ĮGYVENDINIMO
2016 m. birželio d. Nr.
Vilnius
įvertinęs Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės (toliau – Valstybės kontrolė) pagal Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. kovo 22 d. nutarimą Nr. XII-2268 „Dėl pavedimo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei atlikti valstybinį auditą“ atlikto valstybinio audito 2016 m. birželio 1 d. ataskaitą Nr. VA-P-60-1-9 „2015 m. rugsėjo 11 d. preliminariosios sutarties tarp UAB NT Valdos ir UAB Karalienės Mortos mokykla sudarymas ir vykdymas“ (toliau – Audito ataskaita);
atkreipdamas dėmesį į Audito ataskaitoje nustatytas valstybės valdomų įmonių (toliau – VVĮ) vykdomos veiklos ir turto naudojimo problemas, kurios turėtų būti sprendžiamos valstybės mastu;
siekdamas, kad būtų nustatytos VVĮ veiklos ir turimo nekilnojamojo turto valdymo gairės ir kryptys, taip prisidedant prie valstybės iš VVĮ gaunamos grąžos didinimo;
pabrėždamas, kad Nacionalinė žemės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba), kaip vykdanti valstybinės žemės patikėtinės funkcijas, turi tinkamai vykdyti valstybinės žemės naudojimo kontrolę;
siekdamas, kad VVĮ veikla ir valstybinės žemės naudojimas būtų kuo efektyvesni ir racionalesni, nutaria:
1 straipsnis.
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1) iki 2016 m. rugpjūčio 1 d., suderinus su Valstybės kontrole, parengti Audito ataskaitos rekomendacijų įgyvendinimo priemonių planą ir nustatyti jų įgyvendinimo terminus;
2) išanalizuoti ir įvertinti VVĮ (įskaitant ir patronuojamąsias įmones) vykdomą veiklą ir jos atitiktį valstybės strateginiams ir VVĮ nustatytiems tikslams bei, atsižvelgiant į gautus rezultatus, priimti sprendimus dėl šių įmonių veiklos krypčių ir apimties;
3) įvertinti, kokiu nekilnojamuoju turtu disponuoja VVĮ (įskaitant ir patronuojamąsias įmones), ir, atsižvelgiant į VVĮ keliamus tikslus, išanalizuoti, ar tas turtas yra naudojamas efektyviai ir racionaliai;
4) nustatyti gaires, kaip VVĮ veiklai nenaudojamas nekilnojamasis turtas turėtų būti panaudotas, kad jis duotų didžiausią naudą valstybei;
5) siekiant efektyviau naudoti valstybės turtą – valstybinę žemę, įvertinti galimybę keisti teisinį reguliavimą, susijusį su naujų statinių statybos vykdymu išnuomotuose valstybinės žemės sklypuose;
6) užtikrinti tinkamą skaidrumo, atvirumo ir konkurencingumo principų taikymą VVĮ patronuojamųjų įmonių veikloje;
7) įvertinti ir nustatyti kriterijus, kuriais remiantis būtų galima objektyviai įvertinti formuojamo valstybinės žemės sklypo dydį, atsižvelgiant į jame esančio statinio eksploatavimo poreikius;
8) įvertinti ir nustatyti kriterijus, kuriais remiantis būtų galima objektyviai įvertinti, koks statinio, esančio valstybinėje žemėje, nenaudojimo pagal paskirtį laikotarpis gali būti pateisinamas, o koks laikotarpis būtų traktuojamas kaip ekonominio efektyvumo nesukuriantis elgesys su daiktu;
9) atsižvelgiant į Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros (ACER) sprendimus, Europos Audito Rūmų ataskaitų rekomendacijas, Valstybės kontrolės ataskaitas, įvertinti galimybę keisti teisinį reglamentavimą, suteikiant teisę Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijai gauti visą reikalingą informaciją iš valstybės valdomų energetikos sektoriaus įmonių (įskaitant ir patronuojamąsias įmones) apie jų vykdomą veiklą, kiek tai susiję su paslaugų ir (ar) darbų kainodaros valstybiniu reguliavimu, siekiant tinkamai užtikrinti galutinės elektros energijos, šilumos arba dujų kainos įtaką vartotojams.
2 straipsnis.
3 straipsnis.