Projektas TP-22
2021-10-28
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS VALDYMO STRUKTŪROS IR PAREIGYBIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. spalio d. Nr. T- Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 21 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 16 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 10 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-340 „Dėl Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės įstatų patvirtinimo“ patvirtintų Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės įstatų 10.16 papunkčiu bei atsižvelgdama į Pakruojo rajono savivaldybės mero 2021 m. birželio 3 d. potvarkiu MV-28 „Dėl darbo grupės pasiūlymams Pakruojo rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tobulinimo klausimais teikti“ sudarytos darbo grupės 2021 m. rugsėjo 13 d. posėdžio protokolą Nr. LKM-13, Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės stebėtojų tarybos 2021 m. spalio 11 d. posėdžio protokolą Nr. 3 , Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės 2021 m. spalio 7 d. raštą Nr. S-282 „Dėl įstaigos struktūros patvirtinimo“, 2021 m. spalio 8 d. raštą Nr. S-284 „Dėl pareigybių sąrašo patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės pareigybių sąrašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras |
|
||||||
Įtraukti į darbotvarkę Pakruojo r. sav. meras
Saulius Margis 2021-10- |
2021-10- |
Pakruojo r. sav. administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja
Jovita Kirdeikienė 2021-10- |
|
Pakruojo r. sav. administracijos Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. kalbos tvarkytoja Rita Nikalajevienė 2021-10- |
Neatliktinas antikorupcinis vertinimas
Jovita Kirdeikienė 2021-10- |
||
Parengė
Pakruojo r. sav. administracijos
vyriausioji specialistė (savivaldybės gydytoja)
Vilma Žuvininkienė
2021-10-
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2021 m. spalio d. sprendimu Nr. T-
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS
PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS
2. BENDROJO PERSONALO SKYRIUS
3. BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIUS
4. KONSULTACINĖ POLIKLINIKA
4.1. Medicinos registratūra
4.3. Chirurgo-traumatologo kabinetas
4.5. Endokrinologo kabinetas
4.6. Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo kabinetas
4.8. Kardiologo kabinetas
4.9. Neurologo kabinetas
4.10. Neurochirurgo kabinetas
4.12. Otorinolaringologo kabinetas
5. DIAGNOSTIKOS KABINETAI
5.2. Echoskopuotojo kabinetas
5.3. Funkcinės diagnostikos kabinetas
5.4. Klinikinė diagnostinė laboratorija
6.1. Priėmimo ir skubiosios medicinos pagalbos skyrius
6.2. Dienos chirurgijos ir reanimacijos skyrius
6.3. Vidaus ligų skyrius
6.4. Palaikomojo gydymo ir slaugos skyrius
7.2. Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyrius
7.3. Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos dienos stacionaras
8.2. Ūkio skyrius
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS VALDYMO STRUKTŪROS IR PAREIGYBIŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO“
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2021 m. spalio 28 d.
Pakruojis
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.
Sprendimo projekto tikslas – patvirtinti Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės (toliau – Pakruojo ligoninė) valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą, nes likviduojamas Vaikų ligų skyrius ir jame esančios pareigybės: skyriaus vedėjas, vaikų ligų gydytojas, budintis vaikų ligų gydytojas, vyresnysis slaugytojas, vaikų slaugytojas, ūkio reikalų tvarkytojas, slaugytojo padėjėjas, valytojas.
Pakruojo ligoninė yra sudariusi sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK). TLK vadovaujasi privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo principais. Vienas pagrindinių lėšų paskirstymo principų – lėšos paskirstomos proporcingai TLK veiklos zonos gyventojų skaičiui. Mažėjant rajone gyventojų skaičiui, mažėja stacionarinės aktyviojo gydymo paslaugų apimtys, todėl finansavimas mažėja ir Pakruojo ligoninei.
Vaikų ligų skyriaus funkcinius rodiklius tiesiogiai lemia vidinė šalies migracija, emigracija, mažas gimstamumas. Pakruojo rajone 2016 metų pradžioje vaikų skaičius nuo 0 iki 17 metų amžiaus buvo 3774, 2020 m. – 3102, o 2021m. – 2992. Vaikų ligų skyriuje hospitalizuojamų pacientų (vaikų) skaičius lyginant 2019 metus ir 2016 metus, sumažėjo 49,8 %. Dėl COVID-19 pandemijos 2020 metais dar labiau sumažėjo stacionarinio vaikų gydimo rodikliai. Pakruojo ligoninės Vaikų ligų skyriuje 2020 m. I pusmetyje gydėsi 93 mažieji pacientai, 2019 m. – 341, iš jų – 223 kaimo vaikai, kurie sudaro 65,4 procentus visų besigydžiusių skyriuje. Suteiktos 141 vaikų stebėjimo paslaugos. Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių konsolidavimo etapo plane planuotos nestacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų dienos stacionaro vaikų ligų paslaugos nebuvo suteiktos, nes dienos stacionaro vaikų ligų gydymas ambulatorinis. Pacientai negali kasdien atvykti gauti paslaugų dėl susisiekimo ar kitų socialinių priežasčių. Hospitalizacijos rodiklio mažėjimas neigiamą įtaką daro ne tik Vaikų ligų skyriui, bet ir visai įstaigos veiklai. Kiti ligoninės skyriai nebegali padengti Vaikų ligų skyriaus veiklos nuostolių. Neefektyvi skyriaus veikla blogina visos įstaigos finansinį rezultatą.
Atsižvelgiant į nepalankų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų ir protrūkių padidėjimą suaugusiųjų tarpe, Vaikų ligų skyriaus veikla perorganizuota į Covid-19 pacientų diagnostiką ir gydymą. 2020 metų II pusmetį integruojantis į bendrą Šiaulių zonos Covid-19 pandemijos valdymą, pertvarkant asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimą, Vaikų ligų skyriaus personalas, pakeitus darbo sutartis (išskyrus vaikų ligų gydytojus), perkeltas dirbti į Palaikomojo gydymo ir slaugos skyrių darbui su vidutinio sunkumo Covid-19 infekcija sergančiais pacientais.
1.1.Vaikų ligų skyriaus paslaugų analizė
Teikiant stacionarines paslaugas, nepriklausomai nuo turimų lovų skaičiaus, skyriuje darbas turi būti užtikrinamas 24 valandas per parą. Vaikų ligų skyriuje paslaugas teikia 12 fizinių asmenų, tai sudaro 11,5 užimtų etatų, iš jų: 3,5 etato gydytojų, 5,25 etato slaugytojų, 2,75 etato jaunesniojo personalo (1,5 et. slaugytojo padėjėjo, 0,25 et. ūkio reikalų tvarkytojo, 1 et. valytojo). Gydytojų trūkumas – pagrindinė skyriaus problema. Jų reikia ne mažiau kaip 4,5 etato siekiant užtikrinti budėjimą visą parą. Taip pat dvigubai sumažėjo hospitalizuojamų pacientų skaičius lyginant 2016 m. ir 2019 m. Vaikų ligų skyriuje suteiktų paslaugų rodiklių kitimas nuo 2016 m. iki 2020 m. pateiktas 1 lentelėje.
1 lentelė
Rodiklio pavadinimas |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
Lovų skaičius metų pabaigoje (aktyvaus gydymo) |
10 |
9 |
9 |
9 |
9 |
Hospitalizuotų pacientų skaičius (paguldyti pacientai- vaikai) |
683
|
476
|
426 |
340 |
93 |
Hospitalizacijos atvejų (HA) (etapų) skaičius (išvykę pacientai – vaikai), iš jų: |
679 |
474 |
432
|
341 |
95 |
HA aktyviajam gydymui miesto vaikų |
275
|
168 |
186 |
118 |
32 |
HA aktyviajam gydymui kaimo vaikų |
404 |
306 |
246 |
223 |
63 |
% HA aktyviajam gydymui miesto vaikų |
40,5 |
35,4 |
43.1 |
34,6 |
33,7 |
% HA aktyviajam gydymui kaimo vaikų |
59,5 |
64,6 |
56.9 |
65,4 |
66,3 |
Lovadienių skaičius |
3366 |
2465 |
2305 |
1919 |
608 |
Lovos panaudojimas (dienomis) |
337 |
249 |
256.1 |
213,2 |
67,6 |
Vidutinė gulėjimo trukmė (dienomis) |
5,0 |
5,2 |
5.3 |
5,6 |
6,4 |
Stebėjimo paslaugos |
144 |
159 |
181
|
141 |
33 |
Dienos stacionaro vaikų ligų paslaugos |
0 |
0 |
0
|
0
|
0 |
1617 Vaiku ligų konsultacijos (priėmimo sk. suteikta nebūtina pagalba) |
143
|
230
|
190 |
210 |
62 |
1.2.Vaikų ligų skyriaus pajamų (EUR) analizė
2019 m. PSDF finansuojamos aktyviojo gydymo Vaikų ligų skyriaus ir stebėjimo paslaugos vaikams buvo148,4 tūkst. eurų. Dėl suteiktų paslaugų mažėjimo, nors buvo didinama paslaugos balo vertė, mažėjo finansavimas iš privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų. Lyginant 2019 ir 2016 metus, sumažėjo 29,2 %. Vaikų ligų skyriaus pajamų mažėjimas matomas pateiktoje 2 lentelėje.
|
|
|
|||||||
2 lentelė |
|
|
|
||||||
Rodiklio pavadinimas |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
|
|
||
Aktyvus gydymas |
198314,85 |
154904,40 |
157078,97
|
135313,21 |
103884,21 |
|
|
||
Stebėjimo paslaugos |
11226,20 |
12102,95 |
15390,77
|
13104,89 |
6016,00 |
|
|
||
Dienos stacionaro vaikų l. paslaugos |
0 |
0 |
0
|
0 |
0 |
|
|
||
VISO PSDF PAJAMŲ
|
209541,05 |
167007,35 |
172469,74
|
148418,10 |
109900,21 |
|
|
||
Bendros pajamos
|
210793,63
|
168478,27
|
175305,67
|
198536,18 |
115277,23 |
|
|
1.3.Vaikų ligų skyriaus išlaidų (EUR) analizė
Pateiktoje Vaikų ligų skyriaus išlaidų lentelėje (3 lentelė) pateikta informacija apie tiesioginių ir pridėtinių išlaidų kitimą 2019-2020 metais. Pagal sąnaudų paskirstymo metodiką įstaigos Vaikų ligų skyriaus išlaidas sudaro tiesioginės išlaidos pajamas uždirbančioms paslaugoms atlikti (apmokamos iš ligonių kasų) ir pridėtinės išlaidos pajamų neuždirbančioms paslaugoms atlikti tiesioginės išlaidos paslaugų atžvilgiu, vadinamos „pridėtinėmis išlaidomis“.
2019 m. Vaikų ligų skyriaus tiesioginės išlaidos darbuotojų darbo užmokesčiui ir įnašams socialiniam draudimui (priskaičius nepanaudotų atostogų rezervą) sudaro 81,1 %, medicinos reikmenų ir medicinos paslaugoms 5,7 %, kitoms išvardintoms tiesioginėms skyriaus išlaidoms 13,2 %.
3 lentelė
Išlaidų pavadinimas (Eur) |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m.
|
2019 m. |
2020 m. |
Darbo užmokestis (t. sk. nepanaudotos atostogos ir pensinio amžiaus darbuotojų išeitinių kompensacijų kaupiniai) |
109502,23 |
119715,15 |
133412,91
|
148543,50 |
125030,11 |
Socialinio draudimo įmokos (t. sk. nepanaudotų atostogų ir pensinio amžiaus darbuotojų išeitinių kompensacijų kaupiniai) |
34093,42
|
37311,91
|
41512,32
|
2620,90
|
2212,32
|
Medikamentai, med. priemonės |
11345,8 |
8923,27 |
7804,81
|
7454,34 |
3996,76 |
Reagentai laboratoriniams tyrimams atlikti |
5032,72 |
5034,55 |
4218,71
|
3094,02 |
870,25 |
Rentgeno nuotraukos |
9,31 |
9,73 |
4,31 |
33,62 |
18,25 |
Maistas |
6440,2 |
5294,48 |
5060,51 |
4393,27 |
1376,45 |
Skalbimas |
2333,91 |
2188,18 |
1742,29 |
1804,50 |
979,56 |
Nusidėvėjimas |
529,97 |
287,82 |
118,08 |
118,08 |
118,08 |
Medicininės įrangos priežiūra |
1062,10 |
1205,26 |
1097,74
|
1235,35 |
609,64 |
Ryšių paslaugos |
162,66 |
162,4 |
165,24 |
153,64 |
149,85 |
Elektra |
4330,17 |
3883,86 |
4100,96 |
3981,73 |
4060,67 |
Apšildymas |
5322,57 |
6011,93 |
7608,79 |
5694,20 |
4218,23 |
Vanduo |
1946,52 |
2030,87 |
2024,26 |
1920,31 |
1571,97 |
Švaros priemonės |
630,3 |
650,16 |
501,43 |
515,43 |
572,46 |
Kitos išlaidos |
5640,6 |
5269,98 |
7479,09 |
4919,65 |
9743,18 |
Viso tiesioginės išlaidos |
188382,48 |
197979,55 |
216851.45 |
186482,52 |
155527,77 |
Finansinis rezultatas (visos pajamos minus tiesioginės skyriaus išlaidos) |
22411,15
|
-29501,28
|
-41545.78
|
12053,65 |
-40250,55 |
Pridėtines išlaidos |
118450,96 |
108386,10 |
119344.62 |
101590,03 |
73534,80 |
Bendros skyriaus išlaidos (tiesioginės + pridėtinės) |
306833,44 |
306365,65 |
336196.07
|
288072,55 |
229062,57 |
Finansinis rezultatas (visos pajamos minus bendras išlaidas) |
-96089,81 |
-137887,38 |
-160890,41
|
-89536,38
|
-113785,34 |
Pastaba: eilutę „Kitos išlaidas“ sudaro: atsargos eksploatacijai, kanceliarinės prekės, blankai, medicinos ir buitinių atliekų tvarkymas, dezinfekcinės medžiagos, vandens tyrimai, deratizacija, objekto apsauga, nuoma, ŠRASPĮ IS priežiūros paslaugos ir kitos smulkios išlaidos.
2019 metais iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto Vaikų ligų skyriaus gydytojų daliniam darbo užmokesčiui padengti gauta 50 tūkst. eurų. 2020 metais Savivaldybė lėšų neskyrė.
1.4. Prognozė
Lyginant 2019 m. ir 2016 m. rodiklius, matomas akivaizdus 50 procentų mažėjantis hospitalizuojamų pacientų (vaikų) skaičius. Įvertinus 2019 m. hospitalizuotus stacionaro aktyviajam gydymui pacientus (vaikus), metines skyriaus pajamas ir skyriaus tiesiogines išlaidas ir atlikus skaičiavimus, kad subalansuoti teigiamą finansinį Vaikų ligų skyriaus rezultatą, reikalingas Vaikų ligų skyriaus išlaikymui didėjantis 23,5 %, ne mažiau kaip 420 hospitalizuojamų pacientų (vaikų) skaičius. Hospitalizuojamų pacientų (vaikų) atvejų skaičių įvertinus vidutine paslaugos kaina, pajamos turi siekti 210 tūkst. eurų, kurios dengtų tiesiogines skyriaus išlaidas.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
2021 m. birželio 3 d. mero potvarkiu MV-28 „ Dėl darbo grupės pasiūlymams Pakruojo rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tobulinimo klausimais teikti“ sudaryta darbo grupė, Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės stebėtojų taryba, VšĮ Pakruojo ligoninės 2021 m. spalio 7 d. raštas S-282 „Dėl įstaigos valdymo struktūros patvirtinimo“, VšĮ Pakruojo ligoninės 2021 m. spalio 8 d. raštas S-284 „Dėl pareigybių sąrašo patvirtinimo“. Sprendimo projektą parengė Pakruojo rajono savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė (savivaldybės gydytoja) Vilma Žuvininkienė.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami projekte aptarti teisiniai santykiai.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 21 dalis, 18 straipsnio 1 dalis, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 16 punktas, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 10 punktas, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimas Nr. T-340 „Dėl Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės įstatų patvirtinimo“.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Sveikatos sistemos įstatyme nurodyta, kad „Savivaldybių vykdomosios institucijos taip pat įgyvendina įstatymo deleguotą valstybės funkciją – organizuoja antrinę asmens sveikatos priežiūrą“. Teikiamu sprendimo projektu siūloma Pakruojo ligoninės valdymo struktūros pertvarka- likviduojant Vaikų ligų skyrių, patvirtinti naują valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Uždarius Vaikų ligų skyrių, stacionaro nebuvimą iš dalies kompensuotų Viešosios įstaigos Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centro ambulatorinio profilio paslaugų teikimas. Pacientai, kuriems reikalingas stacionarinis gydymas, būtų nukreipiami gydytis į Šiaulių apskrities ar didžiųjų miestų ligonines. Atsisakius vaikų ligų stacionarinių paslaugų, Vaikų ligų skyriaus darbuotojai (išskyrus vaikų ligų gydytojus), sutikę įstaigoje dirbti toliau, būtų perkelti dirbti į kitus skyrius.
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.
Nėra.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Atleidžiamiems darbuotojams iš įstaigos uždirbtų lėšų (PSDF biudžeto) būtų išmokėtos dviejų jų vidutinių darbo užmokesčių dydžio išeitinės išmokos – 28 605 Eur.
8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Darbo grupės pasiūlymams Pakruojo rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tobulinimo klausimais teikti 2021 m. rugsėjo 13 d. posėdyje buvo nutarta teikti rekomendaciją Pakruojo rajono savivaldybės tarybai likviduoti VšĮ Pakruojo ligoninės struktūrinį padalinį – Vaikų ligų skyrių.
2021 m. spalio 11 d. įvykusiame Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės stebėtojų tarybos posėdyje, buvo svarstomas vidaus struktūros pertvarkos – Vaikų ligų skyriaus likvidavimo klausimas. Buvo nutarta Pakruojo rajono savivaldybės tarybai teikti siūlymą dėl VšĮ Pakruojo ligoninės Vaikų ligų skyriaus likvidavimo.
12. Pridedami dokumentai:
12.1. VšĮ Pakruojo ligoninės 2021 m. spalio 7 d. raštas Nr. S-282 „Dėl įstaigos valdymo struktūros patvirtinimo“;
12.3. Darbo grupės pasiūlymams Pakruojo rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tobulinimo klausimais teikti 2021 m. rugsėjo 13 d. posėdžio protokolas Nr. LKM-13;