Projektas

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

 

 

nutarimas

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

 

 

Nr.

 

                                                                           Vilnius                                         

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

 

1.    Patvirtinti pridedamus:

 

1.1. Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašą.

 

1.2. Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracijos formą.

 

2.    Nustatyti, kad:

 

2.1. valstybės tarnautojo statuso atkūrimo ar pareigų siūlymo buvusiems valstybės tarnautojams procedūros, prasidėjusios iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos, vykdomos pagal iki šio nutarimo įsigaliojimo galiojusią tvarką;

 

2.2. konkursai į karjeros valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo, priimamo konkurso būdu, pareigas ar atrankos į pakaitinio valstybės tarnautojo pareigas pradedami skelbti 2019 m. II ketvirtį pagal valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų 2019 m. I ketvirčio Valstybės tarnybos departamentui pateiktą valstybės tarnautojų poreikį.

 

3.    Pripažinti netekusiais galios:

 

3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 966 „Dėl Konkursų į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

 

3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 967 „Dėl Valstybės tarnautojo statuso atkūrimo ir pareigų siūlymo buvusiam valstybės tarnautojui taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

 

3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 1 d. nutarimą Nr. 518 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 16 straipsnio 4 dalį“ su visais pakeitimais ir papildymais;

 

3.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 7 d. nutarimą Nr. 1344 „Dėl Atrankos į pakaitinio valstybės tarnauto pareigas organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

 

4. Šis nutarimas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

 

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

Vidaus reikalų ministras

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

2018 m.   nutarimu Nr.

 

 

Priėmimo Į VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAREIGAS organizavimo TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1.  Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja:

 

1.1.    asmens, siekiančio tapti valstybės tarnautoju (toliau – pretendentas), priimamo konkurso būdu į karjeros valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo (išskyrus įstaigos vadovą, priimamą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) pareigas, konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką;

 

1.2.    pretendento, priimamo į pakaitinio valstybės tarnautojo pareigas, atrankos (toliau – atranka) organizavimo tvarką;

 

1.3.    priėmimą į valstybės tarnautojo pareigas be konkurso – Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytų asmenų (toliau – buvę valstybės tarnautojai) statuso atkūrimo (toliau – statuso atkūrimas) tvarką.

 

2Aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnio 3 dalimi, 11 straipsnio 1 ir 6 dalimis, 15 straipsnio 2 dalimi, 17 straipsnio 2, 3, 5 ir 7 dalimis ir 29 straipsnio 3 dalimi.

 

Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Valstybės tarnybos įstatyme.

 

3.  Konkursas, atranka ar statuso atkūrimas organizuojami, vadovaujantis šiomis nuostatomis:

 

3.1.    informacija pretendentams apie konkursą, atranką ar statuso atkūrimą turi būti prieinama, pateikiama aiškiai ir išsamiai, kiek tai nepažeidžia asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

 

3.2.    priimami sprendimai, organizuojant konkursą, atranką ar statuso atkūrimą, turi būti skaidrūs, nešališki, pagrįsti ir aiškūs;

 

3.3.    Aprašo V skyriuje nurodytos komisijos siekdamos atrinkti tinkamiausią pretendentą, atsižvelgdama į pareigybės, į kurią vykdomas priėmimas, pobūdį, funkcijas, pretendentų skaičių ir kitas aplinkybes, turi teisę pasirinkti vertinimo etapų skaičių, iš Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka viešai paskelbtų vertinimo metodų ir kriterijų pasirinkti ir naudoti vertinimo metodus ir kriterijus, spręsti kitus su konkurso, atrankos ar statuso atkūrimo organizavimu susijusius klausimus, kiek tai neprieštarauja Aprašo nuostatoms;

 

3.4.    valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos (toliau – įstaigos) ar Valstybės tarnybos departamentas, siekdami pritraukti reikiamas kompetencijas turinčius asmenis dalyvauti konkurse, atrankoje ar atkurti statusą ir (ar) suteikti galimybę pretendentams įsivertinti savo motyvaciją užimti valstybės tarnautojo pareigas gali organizuoti pristatymą, skirtą pritraukti asmenis dalyvauti konkursuose, atrankose ar statuso atkūrime, arba supažindinti pretendentus su pareigybės, į kurią planuojama vykdyti priėmimą darbo pobūdžiu, darbo aplinka, sąlygomis ir įstaigos organizacijos kultūra.

 

 

 

II SKYRIUS

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ POREIKIO VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTUI PATEIKIMAS, KONKURSO AR ATRANKOS PASKELBIMAS IR ATŠAUKIMAS

 

 

 

4.  Įstaigos planuoja valstybės tarnautojų poreikį Valstybės tarnybos departamento direktoriaus nustatytais laikotarpiais ir informaciją apie šį poreikį kartu su pareigybių, į kurias bus skelbiamas konkursas ar atranka, aprašymais per Valstybės tarnybos departamento direktoriaus nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 1 mėnuo ir ilgesnis nei 6 mėnesiai, teikia Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.

 

5.  Valstybės tarnybos departamentas, gavęs Aprašo 4 punkte nurodytą informaciją ir pareigybių aprašymus, šią informaciją apibendrina ir ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Valstybės tarnybos departamento direktoriaus nustatyto termino įstaigoms pateikti informaciją apie valstybės tarnautojų poreikį pabaigos, konkursus ir atrankas paskelbia Valstybės tarnybos departamento interneto svetainėje. Skelbime nurodomas valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas, pareigybei keliami reikalavimai ir kompetencijos, pareigybei nustatytas pareiginės algos koeficientas, valstybės tarnautojo funkcijos, konkurso ar atrankos skelbimo numeris, galimi pretendentų vertinimo metodai ir kriterijai, už konkurso ar atrankos organizavimą atsakingo Valstybės tarnybos departamento atstovo kontaktai, kita Valstybės tarnybos departamento pateikta informacija.

 

Aprašo 4 ir 5 punktuose nustatyti valstybės tarnautojų poreikio planavimo, informacijos apie šį poreikį pateikimo, konkursų ir atrankų paskelbimo terminai netaikomi, kai būtina įgyvendinti Valstybės tarnybos įstatymo 12 straipsnio 3 dalies, 14 straipsnio 3 ir 4 dalių bei 15 straipsnio 1 dalies nuostatas. Šiais atvejais įstaigos Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą pateikia patikslintą valstybės tarnautojų poreikį kartu su pareigybių, į kurias bus skelbiamas konkursas ar atranka, aprašymais.

 

6.  Valstybės tarnybos departamentas, konkursą ar atranką inicijavusi įstaiga turi teisę informaciją apie paskelbtą konkursą ar atranką paskelbti kituose informacijos šaltiniuose.

 

7.  Valstybės tarnybos departamentas konkursą ar atranką inicijavusios įstaigos motyvuotu prašymu, pateiktu per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą, konkursą ar atranką atšaukia ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki pretendentų vertinimo komisijoje Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka pradžios. Valstybės tarnybos departamentas, priėmęs sprendimą atšaukti konkursą ar atranką, apie konkurso ar atrankos atšaukimą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki pretendentų vertinimo komisijoje Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka pradžios, per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą praneša pretendentams, pateikusiems prašymą leisti dalyvauti konkurse ar atrankoje, ir motyvuotą prašymą atšaukti konkursą ar atranką pateikusiai įstaigai. Apie konkurso ar atrankos atšaukimą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo konkurso ar atrankos atšaukimo, Valstybės tarnybos departamentas paskelbia savo interneto svetainėje.

 

 

 

III SKYRIUS

 

STATUSO ATKŪRIMAS

 

 

 

8.  Buvęs valstybės tarnautojas, siekiantis atkurti statusą, turi teisę per Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 2 ir 3 dalyje nustatytą laikotarpį Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą pateikti Aprašo 16 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją.

 

9.  Valstybės tarnybos departamentas, gavęs Aprašo 16 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų ir informacijos gavimo dienos pagal juos ir Valstybės tarnautojų registre esančius duomenis patikrina, ar buvęs valstybės tarnautojas turi teisę atkurti valstybės tarnautojo statusą, o jei buvęs valstybės tarnautojas pasinaudoja Aprašo 15 punkte nurodyta galimybe, mutatis mutandis atlieka Aprašo 18-21 punktuose nurodytus veiksmus.

 

10.  Valstybės tarnybos departamentas Valstybės tarnautojų registre patikrina, ar įstaigoje yra galimybė buvusiam valstybės tarnautojui grįžti į eitas, o jei tokios galimybės nėra, kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas toje pačioje įstaigoje ir papildomai raštu per 5 darbo dienas nuo Aprašo 16 punkte nurodytų dokumentų ir informacijos gavimo dienos kreipiasi į įstaigą dėl galimybės asmeniui grįžti į eitas, o jei tokios galimybės nėra, kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas toje pačioje įstaigoje.

 

11.  Įstaiga apie galimybę buvusiam valstybės tarnautojui atkurti statusą ir užimti eitas, o jei tokios galimybės nėra, kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas privalo raštu atsakyti Valstybės tarnybos departamentui per 5 darbo dienas nuo Valstybės tarnybos departamento rašto gavimo įstaigoje dienos.

 

12.  Valstybės tarnybos departamentas, iš įstaigos gavęs informaciją apie galimybę užimti laisvas eitas, kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas, buvusiam valstybės tarnautojui per 5 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos elektroniniu paštu siūlo užimti laisvas valstybės tarnautojo pareigas, kurių specialiuosius reikalavimus buvęs valstybės tarnautojas atitinka.

 

13.  Buvęs valstybės tarnautojas apie savo sutikimą ar nesutikimą užimti Valstybės tarnybos departamento pasiūlytas pareigas Valstybės tarnybos departamentą ir įstaigą, kurioje siūloma atkurti statusą, informuoja elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo Valstybės tarnybos departamento pasiūlymo užimti laisvas valstybės tarnautojo pareigas gavimo dienos. Jeigu buvęs valstybės tarnautojas per nurodytą terminą elektroniniu paštu nepraneša Valstybės tarnybos departamentui ir įstaigai, kad sutinka atkurti valstybės tarnautojo statusą, laikoma, kad jis atsisakė šio Valstybės tarnybos departamento pasiūlymo.

 

14.  Įstaiga, kurioje buvusiam valstybės tarnautojui siūloma atkurti statusą, per 10 darbo dienų nuo buvusio valstybės tarnautojo sutikimo užimti valstybės tarnautojo pareigas gavimo dienos, privalo patikrinti buvusio valstybės tarnautojo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas mutatis mutandis Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

 

15.  Valstybės tarnybos departamentui buvusį valstybės tarnautoją informavus, kad jis turi teisę atkurti valstybės tarnautojo statusą, buvęs valstybės tarnautojas lygiagrečiai (neatlikus Aprašo 10-14 punktuose nustatytų veiksmų), gali Aprašo 16 punkte nustatyta tvarka teikti dokumentus ir be konkurso užimti lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas kitoje įstaigoje Apraše nustatyta tvarka. Buvęs valstybės tarnautojas neatkūręs statuso toje pačioje įstaigoje turi teisę dalyvauti konkursuose ir atrankose kitoms valstybės tarnautojo pareigoms užimti.

 

 

 

IV SKYRIUS

 

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

 

 

16.  Pretendentas Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą pateikia:

 

16.1.  prašymą;

 

16.2.  Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje nurodytos formos gyvenimo aprašymą;

 

16.3.  Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje esančią Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaraciją;

 

16.4.  Valstybės tarnybos departamento prašymu – kitus dokumentus ir informaciją.

 

17.  Aprašo 16 punkte nurodyti dokumentai ir informacija dalyvauti konkurse teikiami 10 darbo dienų, dalyvauti atrankoje – 5 darbo dienas atitinkamai nuo konkurso ar atrankos paskelbimo Valstybės tarnybos departamento interneto svetainėje dienos. Buvę valstybės tarnautojai Aprašo 16 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją teikia šiame punkte nustatytais terminais.

 

18.  Valstybės tarnybos departamentas per 5 darbo dienas nuo Aprašo 16 punkte nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo termino pabaigos įvertina, ar pretendentas atitinka Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnyje nustatytus nepriekaištingos reputacijos, 9 straipsnio 1 ir 2 dalyse, teisės aktuose ar pareigybės, į kurią pretenduoja, aprašyme nustatytus specialiuosius reikalavimus (toliau – Reikalavimai), išskyrus Aprašo 21 punkte nurodytą atvejį, ir per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą apie tai informuoja pretendentą.

 

19.  Jeigu Valstybės tarnybos departamentui iškyla pagrįstų abejonių dėl pretendento pateiktos informacijos tikrumo, Valstybės tarnybos departamentas šią informaciją patikrina Valstybės tarnautojų registre arba Vidaus reikalų pareigūnų registre. Jeigu šiuose registruose reikiamos informacijos nėra, per 5 darbo dienas nuo Aprašo 16 punkte nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo termino pabaigos Valstybės tarnybos departamentas gali paprašyti pretendento per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą papildomai pateikti prašomo dokumento (-ų) kopiją (-as), o statuso atkūrimo atveju – ir dokumentų, įrodančių teisę atkurti statusą, kopijas.

 

20Pretendentas per 5 darbo dienas nuo Aprašo 19 punkte nurodyto Valstybės tarnybos departamento prašymo gavimo, pateikia per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą prašomo (-ų) dokumento (-ų) kopiją (-as). Esant objektyvioms aplinkybėms, Valstybės tarnybos departamentas terminą dokumentų kopijoms pateikti gali pratęsti tokiam pačiam terminui. Pretendentui nepateikus prašomo (-ų) dokumento (-ų) kopijos (-ų), laikoma, kad jis neatitinka Reikalavimų, ir jam neleidžiama dalyvauti konkurse ar atrankoje, o statuso atkūrimo atveju – atkurti statuso. Pretendentui pateikus prašomo (-ų) dokumento (-ų) kopijas, jam per 5 darbo dienas per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą Valstybės tarnybos departamentas praneša: konkurso ar atrankos atveju – ar jis atitinka Reikalavimus ir jam leidžiama dalyvauti konkurse ar atrankoje, o statuso atkūrimo atveju – ar jis atitinka Reikalavimus ir turi teisę atkurti statusą. Jeigu pretendentas neatitinka Reikalavimų, jam neleidžiama dalyvauti konkurse, atrankoje ar atkurti valstybės tarnautojo statuso ir apie tai Valstybės tarnybos departamentas per 5 darbo dienas nuo prašomo (-ų) dokumento (-ų) kopijos (-ų) gavimo arba suėjus pateikti prašomų dokumentų kopijų terminui ir pretendentui nepateikus prašomų dokumentų kopijų dienos, per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą informuoja pretendentą nurodydamas tokio sprendimo priežastis.

 

21.  Jei Aprašo 16 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją pateikęs (-ę) buvęs (-ę) valstybės tarnautojas (-ai), turintis (-ys) teisę atkurti statusą, atitinka Reikalavimus, konkurso ar atrankos procedūras Valstybės tarnybos departamentui sustabdžius, vykdomas, buvusio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų), gebėjimų atlikti pareigybės, į kurią pretenduoja, aprašyme nustatytas funkcijas tikrinimas mutatis mutandis Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka. Konkurso ar atrankos procedūros sustabdomos pasibaigus Aprašo 17 punkte nustatytam dokumentų pateikimo terminui, ir apie konkurso ar atrankos sustabdymą per 5 darbo dienas nuo dokumentų pateikimo termino pabaigos per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą informuojami dokumentus pateikę ir Reikalavimus atitinkantys pretendentai ir įstaiga, inicijavusi konkursą ar atranką.

 

Jei įstaigai patikrinus buvusio valstybės tarnautojo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, buvęs valstybės tarnautojas nepriimamas į valstybės tarnautojo pareigas, Valstybės tarnybos departamentas per 2 darbo dienas nuo pranešimo iš įstaigos gavimo apie buvusio valstybės tarnautojo gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas patikrinimo rezultatus, atnaujina konkurso ar atrankos procedūras ir apie tai per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą informuoja dokumentus pateikusius pretendentus. Buvęs valstybės tarnautojas turi teisę atkurti statusą į kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas arba dalyvauti konkurse ar atrankoje į valstybės tarnautojo pareigas.

 

 

 

V SKYRIUS

 

KOMISIJA IR KONKURSE DALYVAUJANTYS ASMENYS

 

 

 

22.  Konkursui ar atrankai vykdyti Valstybės tarnybos departamento direktorius ar jo įgaliotas kitas Valstybės tarnybos departamento valstybės tarnautojas sudaro komisiją. Statuso atkūrimo komisiją sudaro valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo, o jeigu valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo yra kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija – šios institucijos vadovas (toliau kartu – į pareigas priimantis asmuo). Konkurso ar atrankos komisijos pirmininku skiriamas Valstybės tarnybos departamento atstovas.

 

23.  Konkurso ar atrankos komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 narių, kurių daugumą turi sudaryti ne įstaigos, kuriai atrenkamas valstybės tarnautojas, atstovai. Konkurso ar atrankos komisijos nariu skiriamas ir į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo (-ys).

 

24Konkurso į įstaigos vadovo pareigas komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių, kurių daugumą turi sudaryti Valstybės tarnybos departamento atstovai, vienas arba du – į pareigas priimančio asmens deleguoti atstovai, taip pat gali būti skiriami ne daugiau kaip du buvę ir (ar) esami įstaigų vadovai. Prireikus konkurso į įstaigos vadovo pareigas komisijos nariais gali būti skiriami ir kiti asmenys.

 

25Statuso atkūrimo komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 narių. Šios komisijos nariu turi būti skiriamas tiesioginis būsimo valstybės tarnautojo vadovas ir (ar) jo įgaliotas kitas asmuo.

 

26.  Konkurso, atrankos ir statuso atkūrimo komisijos (toliau kartu – komisija) nariais negali būti skiriami valstybės politikai, išskyrus, kai valstybės politikas yra tiesioginis valstybės tarnautojo vadovas, taip pat asmenys, kurie yra pretendentų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktiniai, sugyventiniai, taip pat pretendentų sutuoktinių, sugyventinių vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai. Komisijos nariais negali būti skiriami kiti asmenys, dėl kurių nešališkumo kelia abejonių kitos aplinkybės.

27Komisijos sekretoriumi gali būti skiriamas komisijos narys arba kitas asmuo.

28Pretendentų vertinime konkurso komisijoje, stebėtojo teisėmis gali dalyvauti įstaigoje, kurioje priimamas valstybės tarnautojas, veikiančios profesinės sąjungos, darbo tarybos ir kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoto viešojo juridinio asmens, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigos, įgalioti atstovai (toliau – stebėtojai). Prašymą stebėtojo teisėmis dalyvauti pretendentų vertinime konkurso komisijoje, priimant valstybės tarnautoją konkurso būdu, stebėtojai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki pretendentų vertinimo konkurso komisijoje pradžios elektroniniu paštu pateikia Valstybės tarnybos departamentui, nurodydami stebėtojo vardą ir pavardę. Esant dideliam skaičiui stebėtojų, jei jie netilps į patalpas, kuriose vyks pretendentų vertinimas, prioritetas leisti stebėtojams stebėti pretendentų vertinimą nustatomas pagal prašymo stebėtojo teisėmis dalyvauti pretendentų vertinime komisijoje pateikimo laiką Valstybės tarnybos departamentui.

Stebėtojams apie pretendentų vertinimo datą, laiką ir vietą Valstybės tarnybos departamentas praneša elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki pretendentų vertinimo konkurso komisijoje pradžios. Stebėtojams, kuriems neleidžiama stebėti pretendentų vertinimo konkurso komisijoje, apie tai elektroniniu paštu pranešama ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pretendentų vertinimo konkurso komisijoje pradžios nurodant tokio draudimo priežastis.

29Pretendentų vertinime konkurso komisijoje dalyvausiantys stebėtojai konkurso komisijos sekretoriui prieš pretendentų vertinimą konkurso komisijoje privalo pateikti (parodyti) galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Stebėtojams pretendentų vertinimo metu draudžiama daryti garso ar vaizdo įrašus, naudoti kitas technines priemones. Šias technines priemones naudojantys ar konkurso komisijos darbui trukdantys stebėtojai konkurso komisijos sprendimu gali būti pašalinami iš patalpų, kuriose vyksta konkursas, ir apie tai pažymima protokole. Pašalinti stebėtojai konkurso komisijos akivaizdoje turi sunaikinti konkurso metu techninėmis priemonėmis užfiksuotą informaciją.

30Konkurse, atrankoje ar statuso atkūrime dalyvaujantis komisijos narys ar stebėtojas turi pasirašyti Pasižadėjimą (priedas). Pasižadėjimas pridedamas prie komisijos posėdžio protokolo (toliau – protokolas).

31.  Prieš pretendentų vertinimą komisijoje komisija sudaro pretendentų vertinimo organizavimo planą, kuriame aptariami pretendentų vertinimo komisijoje metu naudotini vertinimo kriterijai ir metodai, vertinimo balų skaičiavimo procedūra, jei bus naudojamas daugiau nei vienas vertinimo metodas, nusprendžiama, ar pretendentų vertinimas bus atliekamas telekomunikacijų galiniais įrenginiais, o jeigu bus, – kokiu būdu, parengiami klausimai (užduotys) ir jų vertinimo kriterijai, nustatomi pretendentų vertinimo etapai, aptariami kiti su pretendentų vertinimu susiję klausimai. Komisijos nariai privalo užtikrinti parengtų klausimų ir užduočių konfidencialumą.

 

 

VI SKYRIUS

 

PRETENDENTŲ Į įstaigos vadovo, PRIIMAMO KONKURSO BŪDU, pareigas vertinimas Valstybės tarnybos departamente

 

 

 

32Pretendentų tinkamumas eiti įstaigos vadovo, priimamo konkurso būdu, pareigas (toliau – šiame skyriuje – įstaigos vadovo pareigos) prieš pretendentų vertinimą konkurso komisijoje įvertinimas kompleksiškai Valstybės tarnybos departamente. Kompleksinio vertinimo metu įvertinamos asmens bendrosios kompetencijos, vadybinės ir lyderystės kompetencijos ir asmeninės savybės siekiant įvertinti pretendento tinkamumą eiti įstaigos vadovo pareigas. Kompleksinio vertinimo tvarką nustato Valstybės tarnybos departamento direktorius. Pretendentų asmeninių savybių vertinimo paslaugos gali būti perkamos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

 

33.  Pretendentai į įstaigos vadovo pareigas per 30 darbo dienų nuo pranešimo iš Valstybės tarnybos departamento gavimo dienos, kad jie atitinka Reikalavimus, turi sudalyvauti kompleksiniame vertinime pagal Valstybės tarnybos departamento Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje skelbiamą grafiką.

 

34.  Pretendento į įstaigos vadovo pareigas kompleksinio vertinimo išvada galioja 3 metus. Pakartotinį pretendento į įstaigos vadovo pareigas kompleksinį vertinimą galima atlikti ne anksčiau nei po 1 metų nuo ankstesnio kompleksinio vertinimo pabaigos. Atlikus pakartotinį kompleksinį vertinimą, galioja paskutinio atlikto kompleksinio vertinimo išvada. Kompleksinio vertinimo išvada konkurso komisijai ir į pareigas priimančiam asmeniui yra rekomendacinio pobūdžio. Kompleksinio vertinimo išvadą Valstybės tarnybos departamentas per 10 darbo dienų nuo kompleksinio vertinimo pabaigos per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą pateikia kompleksiniame vertinime dalyvavusiam pretendentui.

 

35.  Pretendentai į įstaigos vadovo pareigas, Valstybės tarnybos departamente įvertinus jų turimas bendrąsias kompetencijas, vadybines ir lyderystės kompetencijas ir asmenines savybes, turi teisę dalyvauti pretendentų vertinime konkurso komisijoje įstaigos vadovo pareigoms užimti.

 

 

 

VII SKYRIUS

 

PRETENDENTŲ VERTINIMAS KOMISIJOJE

 

 

 

36.  Valstybės tarnautojo pareigoms užimti reikalingos užsienio kalbos (-ų) mokėjimas turi būti patikrintas iki pretendentų vertinimo komisijoje pradžios. Informacija apie pretendento patikrintą užsienio kalbos mokėjimo lygį pateikiama pretendento paskyroje Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje. Užsienio kalbos mokėjimo tikrinimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras.

 

37.  Pretendentų vertinimo komisijoje kriterijai yra pareigybės, į kurią pretenduojama, aprašyme nustatytos kompetencijos, gebėjimai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir tinkamumas eiti valstybės tarnautojo pareigas.

 

38.  Apie pretendentų vertinimą komisijoje datą, laiką, ir vietą, Aprašo 31 punkte nurodytą pretendentų vertinimo organizavimo planą, išskyrus klausimus ir užduotis, Valstybės tarnybos departamentas praneša pretendentams per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki pretendentų vertinimą komisijoje pradžios.

 

39.  Pretendentas gali dalyvauti pretendentų vertinime komisijoje, jeigu atitinka Reikalavimus, juos įvertinus Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka, o asmenys, pretenduojantys į įstaigos vadovo pareigas – ir sudalyvavę kompleksiniame vertinime.

 

40.  Pretendentų vertinimo komisijoje eiga ir rezultatai įforminami protokole.

 

41.  Pretendentai, dalyvaujantys pretendentų vertinime komisijoje, privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

 

42.  Prieš pradedant pretendentų vertinimą komisijoje pretendentai žodžiu supažindinami su vertinimo eiga.

 

43.  Pretendentų vertinimas komisijoje pradedamas pretendentams praneštu laiku ir vietoje.

 

44.  Komisijos sprendimu esant lygiaverčiams pretendentams gali būti vykdomi keli pretendentų vertinimo komisijoje etapai. Į vėlesnius pretendentų vertinimo komisijoje etapus kviečiami komisijos atrinkti daugiausiai vertinime balų surinkę pretendentai.

 

45.  Pretendentų vertinime komisijoje gali būti taikomi šie vertinimo metodai:

45.1. interviu (struktūruotas ar pusiau struktūruotas, individualus ar grupinis pokalbis, kurio metu pretendentams individualiai ar grupėje užduodami vienodi klausimai, išlaikant jų seką, pateikiami vienodi ar lygiaverčiai klausimai su galimybe užduoti tikslinamuosius klausimus ar pateikiami pagrindiniai klausimai su galimybe užduoti papildomus klausimus);

45.2. praktinė užduotis (pretendentui vertinimo komisijos metu raštu ir (ar) žodžiu pateikiama (-os) užduotis (-ys), kuri (-ios) leidžia prognozuoti pretendento elgesį realiose darbo situacijose);

45.3. esė (pretendento samprotavimas raštu nurodyta tema, paremtas tezių formulavimu ir jų pagrindimu argumentais);

45.4. testas (pretendentams raštu pateikiamos užduotys, reikalaujančios vienareikšmio atsakymo. Testo rezultatas konvertuojamas į dešimtbalę vertinimo sistemą ir apvalinamas iki šimtosios dalies;

45.5. namų darbų užduotis ir jos pristatymas (pretendentams iš anksto pateikiama užduotis su sąlygomis, kurios rezultatus pretendentai turi pristatyti komisijai). Namų darbų užduotis pretendentams turi būti pateikiama per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki pretendentų vertinimo komisijoje pradžios;

 

46.  Pretendentų vertinimo komisijoje metu kiekvienas komisijos narys pretendentų tinkamumą pagal atskirą (-us) vertinimo metodą (-us), išskyrus testą, eiti valstybės tarnautojo pareigas vertina individualiai – nuo 1 iki 10 balų, užpildydami individualaus vertinimo lentelę, kurios forma nurodyta Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje. Žemiausias įvertinimas yra 1 balas, aukščiausias – 10 balų.

 

Jei pretendentų vertinime komisijoje naudojamas vienas pretendentų vertinimo metodas, išskyrus testą, kiekvienam pretendentui individualaus vertinimo metu skirti balai susumuojami ir dalijami iš komisijos darbe dalyvaujančių komisijos narių skaičiaus. Jei pretendentų vertinime komisijoje naudojamas daugiau nei vienas pretendentų vertinimo metodas, komisijos sprendimu gali būti nustatomas pretendentų vertinime komisijoje taikyto vertinimo metodo lyginamasis svoris kitų pretendentų vertinime komisijoje taikomų vertinimo metodų atžvilgiu. Kiekvieno komisijos nario vertinimo balai pagal atskirą vertinimo metodą sudedami ir padalinami iš vertinime taikytų vertinimo metodų skaičiaus. Šie kiekvieno komisijos nario vertinimo vidurkiai susumuojami ir dalijami iš dalyvaujančių komisijos narių skaičiaus. Vertinimo balai apvalinami iki šimtosios dalies. Pretendentų vertinimo komisijoje metu kiekvienam pretendentui turi būti pateikiami vienodi ar lygiaverčiai klausimai ar užduotys. Pretendentų vertinimo komisijoje metu pretendentams pateikti klausimai, užduotys ir atsakymai į juos neviešinami. Pretendento atsakymai į pretendentų vertinimo komisijoje metu pateiktus klausimus ir užduotis kitiems pretendentams neviešinami. Pretendentų vertinimo komisijoje eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas, o jei pretendentų vertinime komisijoje naudojami galiniai vaizdo įrenginiai – skaitmeninis garso ir vaizdo įrašas. Pretendentų vertinime komisijoje į įstaigos vadovo pareigas eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso ir vaizdo įrašas. Skaitmeninis garso arba garso ir vaizdo įrašas daromas viso pretendentų vertinimo komisijoje metu, išskyrus pertraukas. Skaitmeninis garso arba garso ir vaizdo įrašas pridedamas prie protokolo. Raštu atliktos užduotys pridedamos prie protokolo.

 

47.  Raštu atliktų užduočių tikrinimą, balų skaičiavimą, rezultatų paskelbimą turi teisę stebėti visi pretendentai ir stebėtojai.

 

48.  Komisija gali organizuoti pretendentų vertinimus komisijoje į kelias vienodas valstybės tarnautojų pareigas, keliolika ar keliasdešimt vienodų valstybės tarnautojų pareigų. Pretendentai atrenkami atitinkamai į tas valstybės tarnautojo pareigas, į kurias pretendentas buvo pateikęs Aprašo 16 punkte nurodytus dokumentus.

 

49.  Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolas ir raštu atliktos užduotys konkurso ar atrankos atveju saugomi 1 metus nuo vertinimo pabaigos Valstybės tarnybos departamente, statuso atkūrimo atveju – įstaigoje, kurioje buvo organizuotas vertinimas.

 

50.  Pretendentų vertinimą komisijoje laimi daugiausia balų, bet ne mažiau kaip 6 balus surinkęs pretendentas, išskyrus pretendentus, dalyvavusius konkurse ar atrankoje į padalinio vadovo ar aukštesnes valstybės tarnautojo pareigas. Pretendentai į padalinio vadovo ar aukštesnes valstybės tarnautojo pareigas laikomi 2 daugiausiai balų, bet ne mažiau kaip 6 balus, surinkę pretendentai.

 

51.  Valstybės tarnybos departamentas per 5 darbo dienas nuo pretendentų vertinimo komisijoje pabaigos apie pretendentų vertinimo komisijoje rezultatus informuoja pretendentus, nedalyvavusius pretendentų vertinime komisijoje, ir raštu pateikia informaciją į pareigas priimančiam asmeniui apie atrinktą(-us) pretendentą (-us) ir šiuose registruose esančia informaciją apie atrinktą (-us) pretendentą (-us):

51.1.  Valstybės tarnautojų registre – ar nėra Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 5 punkte nustatytų aplinkybių;

 

51.2.  Vidaus reikalų pareigūnų registre – ar nėra Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 6 ir 7 punktuose nustatytų aplinkybių;

 

51.3.  Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre – ar nėra Valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1-4 punktuose nustatytų aplinkybių;

 

51.4.  Diplomų ir atestatų registre – ar pretendentas turi pareigoms, į kurias pretenduoja, būtiną išsilavinimą.

 

52.  Į pareigas priimantis asmuo pasirenka vieną iš konkurso ar atrankos komisijos pasiūlytų pretendentų į padalinio vadovo ar aukštesnes valstybės tarnautojo pareigas ir apie tai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoja Valstybės tarnybos departamentą ir konkurso ar atrankos komisijos pasiūlytus pretendentus.

 

 

 

VIII SKYRIUS

 

ASMENŲ IŠ PRETENDENTŲ REZERVO VERTINIMO YPATUMAI

 

53.  Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 7 dalyje nurodyti asmenys, išskyrus asmenis, nurodytus Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 2 ir 3 dalyse, turi teisę Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą pateikti šioje sistemoje nurodytos formos prašymą įtraukti juos į Valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 7 dalyje nurodytą pretendentų rezervą (toliau – rezervas).

 

54.  Valstybės tarnybos departamentas, gavęs Aprašo 53 punkte nurodytą prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo patikrina, ar asmuo turi teisę būti įtrauktas į rezervą ir apie priimtą sprendimą įtraukti ar neįtraukti asmenį į rezervą elektroniniu paštu informuoja prašymą pateikusį asmenį. Valstybės tarnybos departamentui priėmus sprendimą neįtraukti asmens į rezervą, asmeniui nurodomos neįtraukimo į rezervą priežastys.

 

55.  Jei rezerve esančiam asmeniui buvimo rezerve metu buvo atliktas pretendentų vertinimas komisijoje, šis asmuo Aprašo 16 punkte nustatyta tvarka pateikęs dokumentus, turi teisę raštu kreiptis į Valstybės tarnybos departamentą prašydamas įskaityti komisijos apskaičiuotą jo turimą balą pretenduojant į kitas identiškas valstybės tarnautojo pareigas.

 

56.  Valstybės tarnybos departamentas, gavęs asmens prašymą įskaityti jo turimą balą pretenduojant į kitas identiškas valstybės tarnautojo pareigas, įvertina, ar asmuo, esantis rezerve, pretenduoja į kitas identiškas pareigas ir ne vėliau kaip iki kitų pretendentų vertinimo komisijoje pradžios įskaito arba neįskaito asmens, turimą balą ir apie tai asmenį informuoja per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodydamas asmens turimo balo neįskaitymo priežastis.

 

 

 

IX SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

 

57.  Duomenys apie pretendentus neskelbiami.

58.  Jeigu valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme yra nustatytas specialusis reikalavimas atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, ar suteikiant teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, ar suteikiant teisę be palydos patekti į branduolinės energetikos objekto apsaugos zonas ir (ar) branduolinės energetikos objekto aikštelę, dalyvauti vežant Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 1 priede nurodytas branduolines medžiagas nustatytais kiekiais ir (ar) branduolinio kuro ciklo medžiagas (toliau – specialusis leidimas), į pareigas priimantis asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie atrinktą pretendentą gavimo dienos pradeda šio pretendento tikrinimo procedūrą, būtiną išduodant specialųjį leidimą ir kreipiasi į kompetentingą valstybės instituciją(-as) dėl išvados, ar šiam pretendentui gali būti išduodamas specialusis leidimas.

59.  Į pareigas priimantis asmuo, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnyje nustatytais atvejais ir tvarka priėmęs sprendimą kreiptis į kompetentingą valstybės instituciją dėl informacijos apie atrinktą pretendentą, siekiantį eiti pareigas įstaigoje, į šią instituciją kreipiasi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie atrinktą pretendentą gavimo iš Valstybės tarnybos departamento gavimo dienos.

60.  Aprašo 58 ir 59 punktuose nurodytais atvejais gavus kompetentingos valstybės institucijos išvadą, kad atrinktam pretendentui negali būti išduodamas specialusis leidimas ar gavus kompetentingos valstybės institucijos informaciją apie atrinktą pretendentą ir šios informacijos pagrindu į pareigas priimančiam asmeniui priėmus sprendimą nepriimti jo į pareigas, arba atrinktam pretendentui atsisakius užimti valstybės tarnautojo pareigas, į pareigas priimantis asmuo apie tai raštu informuoja Valstybės tarnybos departamentą. Valstybės tarnybos departamentas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą siūlo eiti pareigas antrajam pagal vertinimo rezultatus, bet ne mažiau nei 6 balus, surinkusiam pretendentui, išskyrus asmenį, priimamą į įstaigos vadovo pareigas, o šiam atsisakius – atitinkamai pagal vertinimo rezultatus kitam iš eilės pretendentui, surinkusiam ne mažiau kaip 6 balus.

Antrasis ir kiti iš eilės pretendentai sprendimą apie sutikimą eiti valstybės tarnautojo pareigas Valstybės tarnybos departamentui ir į pareigas priimančiam asmeniui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą turi pateikti per 2 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos. Antrojo ar kito iš eilės pretendento tikrinimo procedūra pagal Aprašo 58 ir 59 punktus pradedama, jeigu šis pretendentas sutinka eiti pasiūlytas valstybės tarnautojo pareigas.

61.  Konkursas, atranka ar statuso atkūrimas laikomas neįvykusiu, kai:

 

61.1.    pretendentas pretendentų vertinimo komisijoje metu surenka mažiau nei 6 balus;

 

61.2.    į pretendentų vertinimą komisijoje padalinio vadovo ar aukštesnėms valstybės tarnautojo pareigoms užimti atvykus mažiau nei 2 pretendentams;

 

61.3.    į pretendentų vertinimą komisijoje neatvykus nė vienam pretendentui;

 

61.4.    Aprašo 58 ir 59 punktuose nustatytais atvejais gavus kompetentingos valstybės institucijos išvadą, kad pretendentui negali būti išduodamas specialusis leidimas ar gavus kompetentingos valstybės institucijos informaciją apie pretendentą ir šios informacijos pagrindu į pareigas priimančiam asmeniui priėmus sprendimą nepriimti jo į valstybės tarnautojo pareigas ir nesant kitų pretendentų;

 

61.5.    nustačius, kad komisijos atrinktas pretendentas neatitinka Reikalavimų ir nesant kitų pretendentų.

 

62.  Jeigu atrinktas pretendentas iki į pareigas priimančio asmens sprendimo priimti jį į valstybės tarnautojo pareigas priėmimo dienos atsisako eiti šias pareigas, arba yra nustatoma, kad pretendentas neatitinka Reikalavimų, eiti valstybės tarnautojo pareigas siūloma antrajam pagal vertinimo rezultatus, bet ne mažiau, nei 6 balus surinkusiam pretendentui, o jam atsisakius – atitinkamai pagal vertinimo rezultatus kitam iš eilės pretendentui, surinkusiam ne mažiau kaip 6 balus.

 

63.  Pretendentas laikomas priimtu į pareigas nuo į valstybės tarnautojo pareigas priimančio asmens sprendime dėl priėmimo į pareigas nustatytos dienos. Su į pareigas priimančio asmens sprendimu priimti jį į pareigas asmuo supažindinamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

64.  Atrinktas pretendentas priimamas į pareigas per pretendento ir į pareigas priimančio asmens sutartą terminą. Nesusitarus dėl šio termino, pretendentas priimamas per į pareigas priimančio asmens nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 16 darbo dienų ir ilgesnis kaip 20 darbo dienų nuo informacijos apie atrinktą pretendentą iš Valstybės tarnybos departamento gavimo dienos, o Aprašo 58 ir 59 punktuose numatytais atvejais – gavus kompetentingos valstybės institucijos išvadą, kad atrinktam pretendentui gali būti išduodamas specialusis leidimas ar gavus kompetentingos valstybės institucijos informaciją apie atrinktą pretendentą ir šios informacijos pagrindu į pareigas priimančiam asmeniui priėmus sprendimą priimti jį į valstybės tarnautojo pareigas.

65.  Pretendentas po vertinimo rezultatų paskelbimo turi teisę susipažinti su protokolu, savo spręstomis užduotimis ir savo pokalbio skaitmeniniu garso arba garso ir vaizdo įrašu neišduodant jų kopijų.

66.  Veiksmai, neveikimas ir (ar) sprendimai, kuriais pažeidžiamos Aprašo nuostatos, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________

 

 

 

 

 

Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas
organizavimo tvarkos aprašo
priedas

 

 

(Pasižadėjimo formos pavyzdys)

 

 

 

PASIŽADĖJIMAS

 

 

 

__________________

 

(data)

 

__________________

 

(sudarymo vieta)

 

 

 

 

 

Aš, _____________________________________________________________________________,

 

(vardas ir pavardė)

 

pasižadu:

 

neatskleisti pretendentų asmens duomenų ir jų vertinimui sukurtų klausimų, užduočių ir atsakymų turinio.

 

 

 

 

 

 

 

__________________

 

(parašas)

____________________________________

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

2018 m.   nutarimu Nr.

 

 

ATITIKTIES NEPRIEKAIŠTINGOS REPUTACIJOS REIKALAVIMAMS DEKLARACIJA

 

_____________________________________________

(vardas, pavardė)

__________________________________________

(data)

 

1. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

2. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

3. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

4. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas? Jeigu taip, – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

5. Ar buvote atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 33 straipsnio 5 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 punktuose nurodytus šiurkščius pažeidimus arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

6. Ar buvote atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

7. Ar buvote atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

8. Ar esate arba buvote įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

9. Ar iš Jūsų teismas yra atėmęs teisę eiti valstybės tarnautojo pareigas? Jei taip, – kada?

________________________________________________________________________________

 

10. Ar pretenduojant į pareigas įstaigoje būtumėte susijęs tiesioginio pavaldumo santykiais su sutuoktiniu, partneriu, sugyventiniu, artimu giminaičiu ar svainystės ryšiais susijusiu asmeniu? Jei taip, – nurodykite asmens vardą, pavardę ir ryšį su asmeniu.

________________________________________________________________________________

 

11. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas neveiksniu su valstybės tarnautojo pareigomis, į kurias pretenduojame, atliekamomis funkcijomis susijusiose srityse? Jei taip, - kada ir kurioje srityje esate pripažintas neveiksniu?

________________________________________________________________________________

 

12. Klausimas asmenims, pretenduojantiems vykdyti profesinę veiklą, susijusią su tiesioginiais ir reguliariais kontaktais su vaikais: ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu už nusikaltimus ar baudžiamuosius nusižengimus žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, ar už kitas nusikalstamas veikas, susijusias su vaiko seksualiniu išnaudojimu, vaikų pornografija ar prostitucija, t. y. už vaiko išnaudojimą pornografijai, vaiko pirkimą arba pardavimą, pelnymąsi iš vaiko prostitucijos, vaiko įtraukimą į prostituciją ar disponavimą pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas vaikas arba asmuo pateikiamas kaip vaikas, ar kitus tyčinius sunkius ar labai sunkius nusikaltimus prieš vaikus ar už analogiškas veikas, numatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, neatsižvelgiant į teistumo išnykimą ar panaikinimą, jeigu nuo nusikalstamos veikos padarymo nėra praėję 25 metai? Jei taip, - kada, kurioje šalyje ir už kokius nusikaltimus ar baudžiamuosius nusižengimus? 

________________________________________________________________________________