Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS energetikos MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETOENERGIJOS EFEKTYVUMO IR ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGIJOS GAMYBOS IR NAUDOJIMO SKATINIMAS 04.1.1-LVPA-V-108 PRIEMONĖSDidelio efektyvumo kogeneracijos skatinimas Vilniaus MIESTE PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 1 PATVIRTINIMO

 

2016 m.                      d. Nr. 1-

Vilnius

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-108 priemonės „Didelio efektyvumo kogeneracijos skatinimas Vilniaus mieste“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                                 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2016 m.                        d. raštu

Nr.

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros

2016 m.                           d. raštu Nr.

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2016 m.                  d. įsakymu Nr. 1-

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETOENERGIJOS EFEKTYVUMO IR ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGIJOS GAMYBOS IR NAUDOJIMO SKATINIMAS 04.1.1- LVPA-V-108 PRIEMONĖS Didelio efektyvumo kogeneracijos skatinimas Vilniaus MIESTE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-108 priemonės „Didelio efektyvumo kogeneracijos skatinimas Vilniaus mieste“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – veiksmų programa), 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1- LVPA-V-108 priemonės „Didelio efektyvumo kogeneracijos skatinimas Vilniaus mieste“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.    Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

 

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 1-298 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

 

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

2.3. 2014–2020 m. Valstybės pagalbos aplinkos apsaugai ir energetikai gaires, patvirtintas Europos komisijos komunikatu 2014/C 200/01 (OL 2014 L 200, p. 1) (toliau – Gairės dėl valstybės pagalbos);

2.4. Europos Komisijos 2016 m. rugsėjo 19 d. sprendimą Nr. C(2016) 5943 dėl valstybės pagalbos Nr. SA 41539 (2016/n) – lietuva. Investicinė pagalba didelio efektyvumo kogeneracijai Vilniuje, UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė (toliau – Sprendimas);

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.6. 2012 m. spalio 25 d.  Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo, kuria iš dalies keičiamos direktyvos Nr. 2009/125/EB ir 2010/30/ES bei kuria panaikinamos direktyvos 2004/8/EB ir 2006/32/EB (OL 2012 L 315, p. 1);

2.7. Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 „Dėl nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos patvirtinimo;

2.8. Nacionalinę šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 284 „Dėl Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programos patvirtinimo“;

2.9. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 ir paskelbtas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė)  www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.10.  2014 m. gegužės 28 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 486 „Dėl Vilniaus ir Kauno miestų centralizuoto šilumos tiekimo ūkio modernizavimo įrengiant vietinius ir atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias kogeneracines elektrines projektų pripažinimo valstybei svarbiais ekonominiais projektais“;

2.11Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-21 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atrankos tvarkos aprašas);

2.122013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą 1303/2013/ES, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas 1083/2006/EB (OL 2013 L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas 1303/2013/ES).

3.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4.    Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Bendra šilumos ir elektros energijos gamyba (kogeneracija) – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme.

4.2. Biokuras – sąvoka, naudojama šio Aprašo tikslais kogeneracinės elektrinės kuro – biokuro rūšims aprašyti. Šio Aprašo tikslais biokuras – medienos biokuras: biokuras iš medienos apdirbimo ir medienos ruošos pramonės atliekų, biokuras iš lignino, malkos energetikai, miško kirtimo atliekos, ne miško medienos kirtimų mediena, antrinė mediena, biokuras iš baltalksnynų kirtimo, biokuras iš miško jaunuolynų ugdymo, biokuras iš trumpos apyvartos energetinių plantacijų, biokuras iš kelmų medienos ir kt. ir šiaudų biokuras: šiaudai, šiaudų granulės ir kt.

4.3. Centralizuoto šilumos tiekimo sistema – sąvoka, apibrėžta Šilumos kainų nustatymo metodikoje, patvirtintoje Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“.

4.4.        Darbų pradžia – suprantama taip, kaip apibrėžta Gairėse dėl valstybės pagalbos 1 straipsnio 44 punkte.

4.5.        Didelio efektyvumo kogeneracija – sąvoka, apibrėžta Elektros energijos, pagamintos didelio efektyvumo kogeneracijos proceso metu, kilmės garantijos pažymėjimų išdavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 1-216 „Dėl elektros energijos, pagamintos didelio efektyvumo kogeneracijos proceso metu, kilmės garantijų pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“.

4.6.        Elektrinė – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme.

4.7.        Elektrinės įrengtoji galia – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme.

4.8.        Energetikos įrenginiai – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme.

4.9.        Poveikio aplinkai vertinimo procesas – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme.

4.10.      Sunkumų patirianti įmonė – sąvoka apibrėžta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti, Europos Komisijos komunikatas 2014/C 249/01 (OL 2014 L 249, p. 1).

4.11.      Užsakovo rezervas – šio Aprašo tikslais suprantama, kaip lėšų suma, apskaičiuojama atsižvelgiant į numatomą papildomą išlaidų poreikį, kuris gali atsirasti dėl projekto sprendinių tikslinimo, dėl projekte nenumatytų ar į kainos apskaičiavimus neįtrauktų, tačiau būtinų statiniui pastatyti (sumontuoti, nutiesti) papildomų darbų išlaidų, bei kitais objektyviomis priežastimis pagrįstais ar pasikeitusių aplinkybių sąlygojamais atvejais.

4.12Vardinė (nominali) šiluminė galia – sąvoka, apibrėžta Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme.

5.  Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6.  Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7.  Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8.  Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 84 000 000 eurų (aštuoniasdešimt keturių milijonų eurų), iš kurių iki 84 000 000 eurų (aštuoniasdešimt keturių milijonų eurų) Sanglaudos fondo lėšų.

9Priemonės tikslas – efektyvinti šilumos ir elektros gamybą Vilniuje, įrengiant didelio efektyvumo kogeneracijos jėgainę, naudojančią atsinaujinančius energijos išteklius.

10.  Pagal Aprašą remiama ši veikla: atsinaujinančių išteklių energijos panaudojimo plėtra efektyviai šilumos ir elektros energijos gamybai kogeneracinėje elektrinėje Vilniuje.

11.  Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2017 m. I-II ketvirtį. Informacija apie planuojamus sudaryti projektų sąrašus taip pat pateikiama kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė) www.esinvesticijos.lt.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12.  Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė, galimas partneris – „Lietuvos energija“, UAB.

13.  Partnerio dalyvavimą projekte būtina pagrįsti paraiškoje. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti nustatyta partnerių atsakomybė, jos pasidalijimas, finansiniai ir kiti įsipareigojimai, būtini įgyvendinant projektą.

14.  Pareiškėjas (ir partneris) turi būti pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitikti jam (jiems) keliamus reikalavimus, išdėstytus šio Aprašo 1 priedo „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ 5 punkte.

15.  Valstybės pagalba neteikiama sunkumų patiriančioms įmonėms. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas, jeigu pareiškėjas ir partneris nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

16.  Projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

17Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. spalio 13 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-18.1 (20) – projektas turi atitikti Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 284 „Dėl Nacionalinės šilumos ūkio plėtros 2015–2021 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinė šilumos ūkio plėtros programa), 1 tikslo „Mažinti šilumos energijos kainas ir aplinkos taršą, šilumos energijai gaminti naudojamo kuro balanse teikiant pirmenybę atsinaujinantiems ir (ar) vietiniams energijos ištekliams“ 1.1 uždavinio „Siekiant didinti vietinės konkurencingos elektros energijos gamybos apimtį, skatinti didelio naudingumo kogeneraciją“ 1.1.1 priemonę. Vertinama, ar projekto veiklos ir pareiškėjas (projekto vykdytojas) atitinka Nacionalinės šilumos ūkio plėtros programos 1 tikslo „Mažinti šilumos energijos kainas ir aplinkos taršą, šilumos energijai gaminti naudojamo kuro balanse teikiant pirmenybę atsinaujinantiems ir (ar) vietiniams energijos ištekliams“ 1.1 uždavinio „Siekiant didinti vietinės konkurencingos elektros energijos gamybos apimtį, skatinti didelio naudingumo kogeneraciją“ 1.1.1 priemonę „Rekonstruojant esamus kogeneracinius pajėgumus ar statant naujus, užtikrinti, kad Vilniaus centralizuoto šilumos tiekimo sistemoje papildomai būtų įrengta iki 145 MW elektrinės galios / iki 240 MW šiluminės galios atsinaujinančius ir (ar) vietinius energijos išteklius (komunalines atliekas) naudojančių įrenginių (iš kurių ne mažiau 70 MW elektrinės galios / ne mažiau 158 MW šiluminės galios biokurą naudojančių kogeneracinių įrenginių)“ (2 priedo 1.1.1 papunktis). Vertinant projektą turi būti įsitikinta (informacija pateikiama investiciniame projekte), kad planuojamo įgyvendinti projekto atsinaujinančius išteklius naudojančių įrenginių elektrinė įrengtoji galia bus ne mažesnė kaip 70 MW, o šiluminė galia – ne mažesnė kaip 158 MW ir, kad pareiškėjas atitinka Nacionalinės šilumos ūkio plėtros programos 1.1.1 priemonės vykdytoją.

18.  Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos (toliau – EK) 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM(2012) 128, kuri skelbiama EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame EK 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177 final, kuris skelbiamas EK svetainėje adresu http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Energetika“.

19Pagal Aprašą finansuojamas didelės apimties projektas. Šio projekto vertinimui taikoma Reglamento 1303/2013/ES 101 straipsnyje numatyta nepriklausomo didelės apimties projekto kokybės vertinimo procedūra.

20.  Teikiamo pagal Aprašą projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 48  mėnesiai nuo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos.

21.  Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ne vėliau nei iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

22.  Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

23.  Projektu pagal Aprašą turi būti siekiama visų toliau išvardytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

23.1.  Produkto bendrojo rodiklio “Papildomi atsinaujinančių išteklių energijos gamybos pajėgumai“, kodas P.B.230, minimali pagal Aprašą finansuojamo projekto siektina reikšmė – 228 MW;

23.2.  Produkto bendrojo rodiklio „Bendras metinis šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimas“, kodas P.B.234, minimali pagal Aprašą finansuojamo projekto siektina reikšmė – 310 000 t CO2 ekvivalentu;

23.3.  Nacionalinio produkto rodiklio „Naujai įrengtų didelio efektyvumo kogeneracijos įrenginių vardinė (nominali) šiluminė galia“, kodas P.N.107, minimali pagal Aprašą finansuojamo projekto siektina reikšmė – 158 MW;

23.4.  Nacionalinio produkto rodiklio „Naujai įrengtų didelio efektyvumo kogeneracijos įrenginių elektrinė įrengtoji galia“, kodas P.N.108, minimali pagal Aprašą finansuojamo projekto siektina reikšmė – 70 MW.

24.  Aprašo 23.1–23.2 papunkčiuose nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 23.3–23.4 papunkčiuose nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane. Visų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

25Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti stebėsenos rodiklių minimalių reikšmių, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 22 skirsnio nuostatos.

26Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

26.1.  iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti parengęs investicijų projektą su Sąnaudų naudos analizės rezultatų skaičiuokle pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 (toliau – Investicijų projektų metodika). Sąnaudų naudos analizės rezultatų skaičiuoklė (toliau – SNA) ir Investicijų projektų metodika skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt ir www.ppplietuva.lt;

26.2.  vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti parengęs Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turi būti pateiktas atsakingos institucijos galiojantis teigiamas sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių;

26.3.  iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi turėti galiojantį leidimą plėsti elektros energijos gamybos pajėgumus ir prisijungimo prie centralizuoto šilumos perdavimo tinklo sąlygas, kurios bus įvykdytos projekto įgyvendinimo metu;

26.4.  iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti įvykdęs pagrindinių (biokuro ir atliekų projektų) rangos darbų viešųjų pirkimų procedūras ir su paraiška dokumentus pateikęs derinti įgyvendinančiajai institucijai;

26.5.  tuo atveju, kai projektui teikiama konsultacinė Jungtinės paramos projektams Europos regionuose programos (toliau – JASPERS) ekspertų pagalba, iki paraiškos pateikimo turi būti gauta JASPERS ekspertų galutinė išvada dėl projekto ir JASPERS ekspertų pateiktų rekomendacijų santrauka bei pareiškėjo paaiškinimai dėl rekomendacijų, į kurias nebuvo atsižvelgta rengiant projekto dokumentus.

27.  Projektas, kuriam prašoma finansavimo pagal Aprašą, gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei gavus teigiamą Europos Komisijos sprendimą dėl individualios pagalbos, laikantis šiame sprendime nustatytų individualiai pagalbai taikomų specialių sąlygų. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti anksčiau nei gautas teigiamas Europos Komisijos sprendimas dėl individualios pagalbos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas. Projekto įgyvendinimo pradžia suvokiama taip, kaip darbų pradžia, apibrėžta Gairių dėl valstybės pagalbos 1 skyriaus 44 punkte.

28.  Pagal šį Aprašą projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, teikiama pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies c punktą, Gaires dėl valstybės pagalbos ir Sprendimą apie visus ketinimus suteikti ar pakeisti pagalbą Europos Komisija turi būti laiku informuojama, kad ji galėtų pateikti savo pastabas.

29.       Pareiškėjui (partneriui), vykdant viešuosius pirkimus, rekomenduojama įvertinti galimybę prisidėti prie Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 24 straipsnio 3 dalyje nustatytų energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų taikymo.

30.  Negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

31.  Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo ekonomikos ir aplinkosaugos srityse, t. y. įgyvendinant projekto veiklas turi būti prisidedama prie Nacionalinės darnaus vystymosi strategijoje aprašytų ilgalaikių ir trumpalaikių energetikos tikslų, jų uždavinių.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

32Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

33.  Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 84 000 000 eurų ( aštuoniasdešimt keturi milijonai eurų).

34.  Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 40,2 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 59,8 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

35.  Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

36.  Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio lėšų.

37Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo savo lėšomis apmokėti projekto veiklų vykdymo ir projekto administravimo išlaidas: asmenų darbo užmokesčio, susijusių darbdavio įsipareigojimų, transporto priemonių nuomos, patalpų eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.).

38.  Jei sudaryta statybos rangos sutartimi įgyvendinamos daugiau nei vieno projekto veiklos, tinkamų finansuoti išlaidų dalis nustatoma proporcingai (pro rata) pagal statybos rangos sutartyje nurodytas investicijas į statybos rangos sutartyje numatytus pagal Aprašą tinkamus finansuoti objektus.

39.  Jei sudarytų sutarčių pagrindu įgytas rezultatas (infrastruktūra, įgytos teisės, kt.) skirtas daugiau nei vieno projekto veiklų įgyvendinimui ar tęstinumui užtikrinti, tinkamų finansuoti išlaidų dalis nustatoma proporcingai (pro rata) pagal statybos rangos sutartyse numatytus investicijų dydžius.

 

40.  Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti:

3.1 statybos, rekonstravimo, išankstinių darbų (pavyzdžiui, sklypo paruošimo), griovimo ir kitų su projekto veiklomis tiesiogiai susijusių darbų išlaidos; 

3.2. projektavimo, technologinio audito, kadastrinių ir geodezinių matavimų, statybinių tyrinėjimų, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių ir kitos tiesiogiai su projekto veiklomis susijusios išlaidos;

3.3. statybos leidimo dokumentų, sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos, technologinių bandymų išlaidos, projekto veikloms įgyvendinti būtinų inžinerinių tinklų ir (ar) susisiekimo komunikacijų statybos, rekonstravimo, prisijungimo prie projekto veikloms būtinų inžinerinių tinklų (taip pat elektros gamybos įrenginių prijungimo prie elektros tinklų įmoka, naujo gamtinių dujų vartotojo prijungimo prie gamtinių dujų skirstymo sistemos paslauga), priklausiančių pareiškėjui ir (ar) partneriui nuosavybės teise ar kitais pagrindais, išlaidos.

 

Į statybų darbams projekto biudžete numatytą sumą užsakovo rezervas negali būti traukiamas.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti:

4.1. baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos;

4.2. tikslinių transporto priemonių pirkimo, išlaidos.

 

Netinkamos finansuoti išlaidos baldų, kompiuterinės technikos, įrangos ir kitos šioje kategorijoje išvardintos išlaidos, skirtos pareiškėjo ir partnerio administravimo veiklas vykdantiems darbuotojams.

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti: teritorijų planavimo dokumentų rengimo išlaidos.

 

Tinkamos finansuoti šioje kategorijoje išvardintos išlaidos gali sudaryti iki 0,5 procento nuo visos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

Netinkamos finansuoti viešųjų pirkimų dokumentų, išskyrus techninę specifikaciją, parengimo paslaugų išlaidos.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 skirsnį.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netinkama finansuoti.

 

 

41.  Pagal šį Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos taip pat ir:

41.1.    Išlaidos, neišvardytos šio Aprašo 40 punkte;

41.2.    išlaidos, patirtos kai paslaugas ar prekes, atitinkančias Aprašo 40 punkte išvardintoms išlaidoms, teikia susijęs su pareiškėju (partneriu) asmuo. Susijusiais asmenimis laikomi asmenys, atitinkantys susijusių ūkio subjektų grupės apibrėžimą, įtvirtintą Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 3 straipsnio 14 dalyje;

41.3.    išlaidos, aprašytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VI skyriaus 34 skirsnyje;

41.4.    projektinio pasiūlymo ir paraiškos pildymo paslaugų išlaidos.

42.  Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms. Paraiškos vertinimo metu išlaidų, numatytų Aprašo 40 punkte, įkainiai nustatomi vadovaujantis naujausios redakcijos statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis arba rinkoje egzistuojančiomis darbų ar paslaugų kainomis. Pareiškėjas privalo turėti dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą (projektinės sąmatos arba techniniai projektai, arba tiekėjų komerciniai pasiūlymai, arba nuorodos į rinkoje galiojančias kainas arba galimybių studijos ir panašiai).

43.  Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

44.  Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

45.  Projekte numatytos paslaugos ir darbai turi būti įsigyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis. Įsigyjamas turtas turi būti naujas.

46.  Vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 219–227 punktuose nustatyta tvarka, projekto vykdytojui gali būti išmokamas avansas, kurio didžiausias galimas dydis 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos.

47.  Vadovaujantis Sprendimu, tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažintos išlaidos, patirtos po 2016 m. rugsėjo 19 d.

V SKYRIUS

PROJEKTINIŲ PASIŪLYMŲ, PARAIŠKŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMAS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS

 

48.  Pareiškėjas, vadovaudamasis Atrankos tvarkos aprašu, Ministerijai turi pateikti:

48.1.  raštu ir elektroninėje laikmenoje projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo, parengtą pagal formą, numatytą Atrankos tvarkos aprašo 1 priede. Kartu su projektiniu pasiūlymu pareiškėjai turi raštu ir elektroninėje laikmenoje (.xlsx formatu) pateikti investicijų projektą su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle, kaip nurodyta Aprašo 26.1 papunktyje;

48.2.  raštu laisva forma informaciją, kad tenkina (tenkins) Aprašo 26 punkte projekto parengtumui taikomus reikalavimus.

49.  Investicijų projekte turi būti:

49.1.  išnagrinėtos ir palygintos alternatyvos, nurodytos Investicijų projektų metodikos 4 priedo lentelės „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objekto tipą“ 4.1 papunktyje „Naujų įrenginių įsigijimas“. Jei Investicijų projekte nenagrinėjamos ir nelyginamos visos minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti alternatyvos, pareiškėjas privalo pagrįsti, kodėl neįmanoma išnagrinėti ir palyginti tam tikrų minimaliai privalomų išnagrinėti ir palyginti alternatyvų. Pareiškėjas savo nuožiūra gali nagrinėti ir kitas (papildomas) alternatyvas;

49.2.  projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti visais atvejais taikomas SNA metodas.

50.  Ministerija, vadovaudamasi Atrankos tvarko aprašu, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo ar keitimo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 38 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką įgyvendinančiajai institucijai Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 6 skirsnyje nurodyta tvarka.

51.  Įgyvendinančioji institucija raštu informuoja į valstybės projektų sąrašą įtrauktą pareiškėją apie galimybę teikti paraišką, kaip nurodyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 41 punkte.

52.  Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma (.pdf formatu) skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.

53.  Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 57 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.

54.  Jeigu vadovaujantis Aprašo 53 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

54.1.  įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

54.2.  įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

55Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

56.  Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus raštu arba per DMS.

57.  Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

57.1.  dokumentus, jų nuorašus ar kopijas apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus, kaip nurodyta Aprašo 26.2 papunktyje;

57.2.  informaciją apie pareiškėjo (partnerio) gautą valstybės pagalbą ir kitus finansavimo šaltinius) (Aprašo 3 priedas);

57.3.  užpildytą paraiškos formą, nustatytą 2015 m. sausio 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2015/207, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų dėl pažangos ataskaitos modelių, informacijos apie didelės apimties projektą teikimo, bendrojo veiksmų plano, investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo įgyvendinimo ataskaitų, valdymo pareiškimo, audito strategijos, audito nuomonės ir metinės kontrolės ataskaitos modelių, taip pat išlaidų ir naudos analizės atlikimo metodikos ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1299/2013 nuostatų dėl Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo įgyvendinimo ataskaitų modelio įgyvendinimo taisyklės (OL 2015 L 38, p. 1) (dokumentas skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt) ir kitus dokumentus, kuriais pagrindžiama šioje paraiškos formoje pateikta informacija;

57.4.  informaciją apie pasirašytą arba numatomą pasirašyti pirmąją didelės apimties projekto rangos darbų sutartį ir dokumentus, kuriais pagrindžiama ši informacija, atsižvelgiant į reglamento (ES) Nr. 1303/2013 102 straipsnio 3 dalies nuostatas;

57.5.  atliktus tinkamų finansuoti išlaidų skaičiavimus (pagrįstus planuojamomis taikyti proporcijomis (pro rata), kaip numatyta Aprašo 38, 39 punktuose;

57.6dokumentus, įrodančius, kad daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioja ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos, dokumentai turi būti pateikti iki projekto sutarties pasirašymo. Jei nekilnojamasis turtas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;

57.7.  JASPERS ekspertų galutinę išvadą dėl didelės apimties projekto ir JASPERS ekspertų pateiktų rekomendacijų santrauką bei pareiškėjo paaiškinimus dėl rekomendacijų, į kurias nebuvo atsižvelgta rengiant didelės apimties projekto dokumentus, tuo atveju, kai didelės apimties projektui teikiama konsultacinė JASPERS ekspertų pagalba;

57.8.  partnerio deklaraciją, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

57.9.  jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties patvirtintą kopiją, kurioje turi būti nustatytas partnerių atsakomybių pasiskirstymas, rizikos pasidalijimas, finansiniai ir kiti įsipareigojimai, būtini įgyvendinant projektą, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu;

57.10.  įrodymus, kad turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

57.10.1. banko paskola. Su paraiška pateikiama pažyma, kurioje nurodytas galutinis banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Pasirašytos kredito sutarties kopija turės būti pateikta iki sutarties pasirašymo datos. Tuo atveju, jei skolinamasi iš kito juridinio asmens, su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo (-ų), turinčio (-ių) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, kredito sutarties kopija bei dokumentai, pagrindžiantys skolintojo gebėjimus užtikrinti projekto finansavimą;

57.10.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą. Duomenys tikrinami pagal Juridinių asmenų registro duomenis, pareiškėjo kreditorių ir debitorių sąrašą (nurodomi kreditoriniai ir debitoriniai įsiskolinimai ir sąrašas, sudarytas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos), prognozuojamus pinigų srautus (mėnesiais) projekto įgyvendinimo laikotarpiu, kuriuose pagal projekto tvarkaraštį būtų detalizuoti ir išdėstyti projekto finansavimo šaltiniai, numatomos patirti išlaidos (atsižvelgiant į apmokėjimo sąlygas), įvertintas paramos sumų gavimas ir panašiai ir kurie įrodo, kad pareiškėjui pakaks numatytų finansavimo šaltinių nuosavam indėliui finansuoti ir sklandžiam projekto veiklų finansavimui užtikrinti, pagrindžiančius planuojamo pardavimo dokumentus (turimos sutartys, užsakomieji komerciniai pasiūlymai, užsakymai ir panašiai), kitus dokumentus, įrodančius pareiškėjo gebėjimus užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo.);

57.10.3. savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai. Su paraiška pateikiamas savininko ir (ar) dalyvių sprendimas (valdymo organų protokolų kopijos) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys savininko ir (ar) dalyvių finansinius pajėgumus skirti lėšas (įstatinio kapitalo padidinimą ir apmokėjimą įrodantys dokumentai, savininko ir (ar) dalyvių kredito sutartys, pagal bendrovės įstatus kompetentingų organų patvirtintas projekto finansavimo planas, finansinės atskaitomybes dokumentai ir (ar) kt.).

57.11.  dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą, kaip nurodyta Aprašo 42 punkte;

57.12.  jeigu pareiškėjas už paskutinius dvejus metus nėra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinės finansinės atskaitomybės dokumentų (balanso, pelno (nuostolių), pinigų srautų (jeigu sudaroma) ir nuosavo kapitalo pokyčių ataskaitų), – paskutinių metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų, pasirašytų įmonės direktoriaus ir patvirtintų įmonės antspaudu, kopijas;

57.13.  leidimo plėsti elektros energijos gamybos pajėgumus kopiją ir prisijungimo prie centralizuoto šilumos perdavimo tinklo sąlygų ir jų priedų kopijas;

58.  Aprašo 57.3, 57.4, 57.7, 57.8 papunkčiuose nurodyti priedai turi būti pateikti pasirašyti ir skenuoti.

59.  Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

60.  Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

61.  Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.

62.  Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 13, 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

63.  Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

64.  Paraiškos vertinamos įgyvendinančios institucijos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

65.  Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, kol nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės.

66.  Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 13–16 skirsniuose pagal juose nustatytą tvarką. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS, jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės – raštu ir paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

67.  Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

68.  Įgyvendinančioji institucija, teigiamai įvertinusi didelės apimties projekto tinkamumą finansuoti, vadovaudamasi vidaus procedūrų aprašu, atlieka veiksmus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 103 ir 104 punktuose.

69.  Ministerija, įvertinusi įgyvendinančiosios institucijos didelės apimties projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje pateiktą išvadą dėl didelės apimties projekto tinkamumo finansuoti, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 106 punktu, teikia paraišką, Aprašo 57.3, 57.4, 57.7 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir užpildytą pranešimo EK formą vadovaujančiajai institucijai su raštu, kuriuo patvirtina, kad didelės apimties projekto paraiška gali būti teikiama EK.

70.  Ministerija, pagal šio Aprašo 69 punktą pateikusi didelės apimties projektą vadovaujančiajai institucijai, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 153 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą dėl projekto finansavimo.

71.  Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės nėra įdiegtos, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

72.  Pagal Aprašą finansuojamam projektui įgyvendinti bus sudaroma dvišalė projekto sutartis tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos ne vėliau kaip per 60 dienų nuo sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos.

73.  Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 14 dienų.

74.  Jei pareiškėjas kartu su paraiška pateikė pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, jis ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą, jei pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą neįvykdo šių reikalavimų, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.

75.  Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas iki įgyvendinančios institucijos nustatyto pasiūlymo galiojimo termino pabaigos turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

76.  Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis ir atsižvelgdama į Aprašo 73 punkte nustatytą projektų sutarčių sudarymo terminą, turi teisę pratęsti sutarties pasirašymo terminą, ir apie savo sprendimą informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

77.  Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

77.1.  kaip pasirašytas popierinis dokumentas, arba

77.2.  kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu, priklausomai nuo to, kokią šio dokumentų formą pasirenka projekto vykdytojas. 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

78.  Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

79.  Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 37 skirsnyje nustatyta tvarka.

80.  Projekto vykdytojas (partneris) turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas Projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas.

81.  Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 27 skirsnyje.

82.  Penkerius metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.

83.  Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 42 skirsnyje ir  Reglamento 9 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84.  Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 skirsnyje.

85.  Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, taikomas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės.

 

_____________________