Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRADARBIAVIMO SVEIKATOS SISTEMOS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POLITIKOS KLAUSIMAIS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. lapkričio     d. Nr. V-

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 6 straipsnio 3 punktą, 10 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir 2 dalį ir siekdamas stiprinti bendradarbiavimą sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos srityje:

1. T v i r t i n u Bendradarbiavimo sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2024 m. lapkričio    d.

įsakymu Nr. V-

 

 

BENDRADARBIAVIMO SVEIKATOS SISTEMOS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POLITIKOS KLAUSIMAIS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bendradarbiavimo sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos atstovų, savivaldybių atstovų, kuruojančių sveikatos srities žmogiškųjų išteklių klausimus savivaldybėje (toliau – savivaldybės atstovas), biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių valstybės, kaip įstaigos savininko arba dalininko, teises ir pareigas įgyvendina Sveikatos apsaugos ministerija, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios įstaigos), ir biudžetinių ir viešųjų, kurių savininkė arba dalininkė yra savivaldybė, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – savivaldybei pavaldžios įstaigos), atstovų, atsakingų už arba koordinuojančių sveikatos srities žmogiškųjų išteklių klausimus sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau – atstovas), bendradarbiavimo sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais nacionaliniu lygiu organizavimo tvarką.

2.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka kituose sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos sritį reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMO SU SAVIVALDYBIŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ATSTOVAIS TVARKA

 

3.  Bendradarbiavimą su savivaldybių, Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų ir savivaldybei pavaldžių įstaigų (toliau kartu – įstaigos) atstovais organizuoja Sveikatos apsaugos ministerija (koordinuoja padalinys, atsakingas už sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos formavimą).

4.  Bendradarbiavimo su savivaldybių ir įstaigų atstovais forma – posėdžiai (tiesioginiai, nuotoliniai ir išvažiuojamieji), organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį (paprastai kiekvieną pirmą mėnesio pirmadienį) Sveikatos apsaugos ministerijos nurodytu laiku.

5.  Aprašo 3 punkte nurodytuose posėdžiuose dalyvauja:

5.1. Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai;

5.2. Vyriausybės kanceliarijos atstovai (priklausomai nuo svarstomo klausimo);

5.3. Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų atstovai, atsakingi už (arba koordinuojantys) sveikatos srities žmogiškųjų išteklių klausimus sveikatos priežiūros įstaigos lygiu;

5.4. sveikatos priežiūros įstaigų veiklos priežiūrą vykdančių biudžetinių ir viešojo administravimo įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Sveikatos apsaugos ministerija, atstovai (priklausomai nuo svarstomo klausimo);

5.5. savivaldybių atstovai;

5.6. savivaldybėms pavaldžių įstaigų atstovai, atsakingi už (arba koordinuojantys) sveikatos srities žmogiškųjų išteklių klausimus sveikatos priežiūros įstaigos lygiu;

5.7. kitų įstaigų, institucijų, asociacijų, Sveikatos apsaugos ministerijos pakviestų dalyvauti posėdyje, atstovai (priklausomai nuo svarstomo klausimo).

6.  Kvietimas (jeigu posėdis nuotolinis – ir prisijungimo nuoroda) dalyvauti posėdyje kartu su posėdžio darbotvarke siunčiamas savivaldybės, įstaigos ir kitų kviečiamų subjektų interneto svetainėje skelbiamu bendruoju elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Jeigu posėdis organizuojamas skubos tvarka, kvietimas gali būti siunčiamas likus mažiau nei 3 darbo dienoms, bet ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio.

7.  Aprašo 3 punkte nurodytuose posėdžiuose pristatomi ir aptariami:

7.1. sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos formavimo klausimai (sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos pokyčiai, sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių srities investicijų tvarka, planuojamas teisinis reguliavimas, priimti nauji teisės aktai ir kt.);

7.2. sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos įgyvendinimo klausimai (teisės aktų įgyvendinimo stebėsenos rezultatai, Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo ir išlaikymo veiksmų 2024–2029 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2024 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. V-704 „Dėl Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo ir išlaikymo veiksmų 2024–2029 metų plano patvirtinimo“, (toliau – Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo ir išlaikymo veiksmų 2024–2029 metų planas) įgyvendinimo rezultatai, atnaujintų duomenų sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais pristatymas ir kt.);

7.3. kiti aktualūs sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimai (gerosios praktikos pavyzdžiai, sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių srities priemonių finansavimas, žmogiškųjų išteklių prognozavimas, planavimas, pritraukimas, išlaikymas, įgalinimas, rengimas, profesinės kvalifikacijos tobulinimas, sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos tobulinimo pasiūlymai ir kt.).

8.  Posėdžių metu skaitomi pranešimai skelbiami Sveikatos apsaugos ministerijos interneto puslapyje.

9.  Jeigu organizuojamas išvažiuojamasis posėdis, Sveikatos apsaugos ministerija suderina posėdžio organizavimo detales su įstaigos, į kurią vykstama, administracija.

 

III SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMO SU SAVIVALDYBIŲ ATSTOVAIS TVARKA

 

10.  Bendradarbiavimą su savivaldybių atstovais organizuoja Sveikatos apsaugos ministerija (koordinuoja padalinys, atsakingas už sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos formavimą).

11.  Bendradarbiavimo su savivaldybių atstovais forma – posėdžiai (tiesioginiai, nuotoliniai ir išvažiuojamieji), organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį (paprastai antrą mėnesio pirmadienį) Sveikatos apsaugos ministerijos nurodytu laiku.

12.  Aprašo 10 punkte nurodytuose posėdžiuose dalyvauja:

12.1.  Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai;

12.2.  savivaldybių atstovai;

12.3.  savivaldybių gydytojai (priklausomai nuo svarstomo klausimo);

12.4.  kitų įstaigų, institucijų, asociacijų, Sveikatos apsaugos ministerijos pakviestų dalyvauti posėdyje, atstovai (priklausomai nuo svarstomo klausimo).

13.  Kvietimas (jeigu posėdis nuotolinis – ir prisijungimo nuoroda) dalyvauti posėdyje kartu su posėdžio darbotvarke siunčiamas savivaldybės ir kitų kviečiamų subjektų interneto svetainėje skelbiamu bendruoju elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Jeigu posėdis organizuojamas skubos tvarka, kvietimas gali būti siunčiamas likus mažiau nei 3 darbo dienoms, bet ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio.

14.  Aprašo 10 punkte nurodytuose posėdžiuose pristatomi ir aptariami:

14.1.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos formavimo savivaldybės lygiu klausimai (sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos pokyčiai, planuojamas teisinis reguliavimas, priimti nauji teisės aktai ir kt.);

14.2.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos įgyvendinimo savivaldybės lygiu klausimai (teisės aktų įgyvendinimo stebėsenos rezultatai, Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo ir išlaikymo veiksmų 2024–2029 metų plano įgyvendinimo rezultatai, atnaujintų duomenų sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais pristatymas ir kt.);

14.3.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos iššūkių savivaldybės lygiu identifikavimas ir sprendimų paieška vadovaujantis kitų savivaldybių gerosiomis praktikomis;

14.4.  kiti aktualūs sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos savivaldybės lygiu klausimai (gerosios praktikos pavyzdžiai, sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių srities priemonių finansavimas, žmogiškųjų išteklių prognozavimas, planavimas, pritraukimas, išlaikymas, įgalinimas, rengimas, profesinės kvalifikacijos tobulinimas, sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos tobulinimo savivaldybės lygiu pasiūlymai ir kt.).

15.  Posėdžio metu pristatyta informacija, pranešimai išsiunčiami posėdyje dalyvavusiems ir Sveikatos apsaugos ministerijos kviestiems dalyvauti posėdyje asmenims elektroniniu paštu.

16.  Jeigu organizuojamas išvažiuojamasis posėdis, Sveikatos apsaugos ministerija suderina posėdžio organizavimo detales su įstaigos, į kurią vykstama, administracija.

 

IV SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMAS SU ĮSTAIGŲ ATSTOVAIS TVARKA

 

17.  Bendradarbiavimą su įstaigų atstovais organizuoja Sveikatos apsaugos ministerija (koordinuoja padalinys, atsakingas už sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos formavimą).

18.  Bendradarbiavimo su įstaigų atstovais veiklos forma – posėdžiai (tiesioginiai, nuotoliniai ir išvažiuojamieji), organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį (paprastai antrą mėnesio pirmadienį) Sveikatos apsaugos ministerijos nurodytu laiku.

19.  Aprašo 17 punkte nurodytuose posėdžiuose dalyvauja:

19.1.  Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai;

19.2.  Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų atstovai;

19.3.  savivaldybei pavaldžių įstaigų atstovai;

19.4.  kitų įstaigų, institucijų, asociacijų, Sveikatos apsaugos ministerijos pakviestų dalyvauti posėdyje, atstovai (priklausomai nuo svarstomo klausimo).

20.  Kvietimas (jeigu posėdis nuotolinis – ir prisijungimo nuoroda) dalyvauti posėdyje kartu su posėdžio darbotvarke siunčiamas sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų kviečiamų įstaigų interneto svetainėje skelbiamu bendruoju elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Jeigu posėdis organizuojamas skubos tvarka, kvietimas gali būti siunčiamas likus mažiau nei 3 darbo dienoms, bet ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio.

21.  Aprašo 17 punkte nurodytuose posėdžiuose pristatomi ir aptariami:

21.1.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos formavimo sveikatos priežiūros įstaigos lygiu klausimai (sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos pokyčiai, planuojamas teisinis reguliavimas, priimti nauji teisės aktai ir kt.);

21.2.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos įgyvendinimo sveikatos priežiūros įstaigos lygiu klausimai (teisės aktų įgyvendinimo stebėsenos rezultatai, Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo ir išlaikymo veiksmų 2024–2029 metų plano įgyvendinimo rezultatai, atnaujintų duomenų sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos klausimais pristatymas ir kt.);

21.3.  sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos iššūkių sveikatos priežiūros įstaigos lygiu identifikavimas ir sprendimų paieška vadovaujantis kitų sveikatos priežiūros įstaigų gerosiomis praktikomis;

21.4.  kiti aktualūs sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos sveikatos priežiūros įstaigos lygiu klausimai (gerosios praktikos pavyzdžiai, sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių srities priemonių finansavimas, žmogiškųjų išteklių prognozavimas, planavimas, pritraukimas, išlaikymas, įgalinimas, rengimas, profesinės kvalifikacijos tobulinimas, sveikatos srities žmogiškųjų išteklių politikos tobulinimo sveikatos priežiūros įstaigos lygiu pasiūlymai ir kt.).

22.  Posėdžio metu pristatyta informacija, pranešimai išsiunčiami posėdyje dalyvavusiems ir Sveikatos apsaugos ministerijos kviestiems dalyvauti posėdyje asmenims elektroniniu paštu.

23.  Jeigu organizuojamas išvažiuojamasis posėdis, Sveikatos apsaugos ministerija suderina posėdžio organizavimo detales su įstaigos, į kurią vykstama, administracija.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24.  Sveikatos apsaugos ministerija apibendrina praėjusių kalendorinių metų bendradarbiavimo rezultatus ir suformuluoja pasiūlymus dėl bendradarbiavimo tobulinimo galimybių ir pirmąjį einamųjų kalendorinių metų ketvirtį pristato bei aptaria Sveikatos apsaugos ministerijos organizuojamame bendrame savivaldybių atstovų ir įstaigų atstovų pasitarime.

 

______________________