Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS laikino tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymO nr. i-830 2, 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas

 

2018 m.          d. Nr.      

Vilnius

 

 

 

1    straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1.   Pakeisti 2 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

2 straipsnis. Tiesioginio valdymo laikinas įvedimas

1. Tiesioginis valdymas savivaldybės teritorijoje gali būti laikinai įvedamas Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu, kai yra šio straipsnio 3 dalyje nustatyti (-as) pagrindai (-as).

2. Tiesioginis valdymas negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius, išskyrus atvejus, kai nuo Seimo nutarimo dėl laikino tiesioginio valdymo įvedimo priėmimo iki savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos liko mažiau kaip vieneri metai. Tokiu atveju tiesioginis valdymas gali būti įvedamas iki savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos.

1) Laikinas ad hoc tiesioginis valdymas remiantis šio straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punktais įvedamas tik tam laikui, kol Vyriausybės įgaliotinis priima sprendimus pagal šio straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punkto pažeidimus;

2) Laikinas ad hoc tiesioginis valdymas remiantis šio straipsnio 3 dalies 7 punktu įvedamas tam laikui, per kurį savivaldybės taryba negali vykdyti savo įgaliojimų.

3. Tiesioginis valdymas savivaldybės teritorijoje gali būti laikinai įvedamas, jeigu:

1) savivaldybės taryba savo veiksmais kėsinasi į valstybės teritorijos vientisumą bei konstitucinę santvarką;

2) remdamasi teismų sprendimais, Vyriausybė konstatuoja, kad savivaldybės taryba šiurkščiai pažeidinėja Lietuvos Respublikos Konstituciją bei įstatymus;

3) pagal Vyriausybės atstovo teikimą arba teismų sprendimus, Vyriausybė konstatuoja, kad savivaldybės taryba pažeidinėja Lietuvos Respublikos Konstituciją ar įstatymus, tačiau šie pažeidimai nėra šiurkštūs;

4) savivaldybės taryba per Vietos savivaldos įstatyme nustatytą laiką nepaskiria mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, nesudaro savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto ir (ar) nepaskiria šio komiteto pirmininko, nesudaro Vietos savivaldos įstatyme nustatytų savivaldybės tarybos komisijų ir (ar) nepaskiria šių komisijų pirmininkų;

5)  2 ketvirčius iš eilės nevyksta savivaldybės tarybos posėdžiai;

6) Vyriausioji rinkimų komisija pakartotinių rinkimų į savivaldybės tarybą rezultatus pripažino negaliojančiais;

7) savivaldybės taryba negali vykdyti savo įgaliojimų dėl aplinkybių, susijusių su nepaprastosios padėties įvedimu savivaldybės teritorijoje.

4. Pasiūlymą laikinai įvesti tiesioginį valdymą savivaldybės teritorijoje šio straipsnio 3 dalies 1–5 punktuose nustatytais pagrindais Seimui teikia Vyriausybė.

5. Pasiūlymą laikinai įvesti tiesioginį valdymą savivaldybės teritorijoje šio straipsnio 3 dalies 6 punkte nustatytu pagrindu Seimui teikia Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas.

6. Pasiūlymą laikinai įvesti tiesioginį valdymą savivaldybės teritorijoje šio straipsnio 3 dalies 7 punkte nustatytu pagrindu Seimui teikia Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, jeigu Seimas priima sprendimą savivaldybės teritorijoje įvesti nepaprastąją padėtį, arba Respublikos Prezidentas savo dekrete dėl nepaprastosios padėties įvedimo.

7. Seimas, priimdamas sprendimą savivaldybės teritorijoje iki 6 mėnesių įvesti tiesioginį valdymą šio straipsnio 3 dalies 1,2,5,6 punktų pagrindais, nustato naujų rinkimų į savivaldybės tarybą datą. Šiuo atveju naujai išrinktos savivaldybės tarybos kadencija baigiasi tuo laiku ir ta pačia tvarka, kaip būtų pasibaigusi įgaliojimų netekusios savivaldybės tarybos kadencija.

8. Laikino ad hoc tiesioginio valdymo, įvesto pagal šio straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punktą, metu pašalinus nustatytus pažeidimus, Vyriausybė, gavusi Vyriausybės įgaliotinio teikimą, priima sprendimą dėl sustabdytų įgaliojimų grąžinimo savivaldybės tarybai.

9. Pasibaigus laikino ad hoc tiesioginio valdymo, įvesto pagal šio straipsnio 3 dalies 7 punktą, terminui, savivaldybės taryba, vykdžiusi įgaliojimus iki laikino ad hoc tiesioginio valdymo įvedimo, tęsia jų vykdymą iki kadencijos pabaigos.“

 

2    straipsnis. 3 straipsnio 2 dalies papildymas

1.   Papildyti 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Savivaldybės taryba ir tarybos nariai po laikino tiesioginio valdymo įvedimo savivaldybės teritorijoje netenka įgaliojimų, išskyrus atvejus, kai laikinas ad hoc tiesioginis valdymas įvedamas remiantis 2 straipsnio 3 dalies 3, 4 ar 7 punktais. Šiuo atveju tarybos ir tarybos narių įgaliojimai laikino ad hoc tiesioginio valdymo laikotarpiu sustabdomi.“

 

3 straipsnis. 4 straipsnio 3 dalies papildymas

1.   Papildyti 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai prisiekia naujai išrinkta savivaldybės taryba.

1) Jeigu laikinas ad hoc tiesioginis valdymas įvestas pagal šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punktą, Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai Vyriausybė priima nutarimą dėl sustabdytų įgaliojimų grąžinimo savivaldybės tarybai ir negalėjusi vykdyti įgaliojimų savivaldybės taryba posėdyje priima sprendimą dėl savo įgaliojimų vykdymo. Vyriausybės įgaliotinis ir jo pavaduotojas iš pareigų atleidžiami Vyriausybės nutarimu.

2) Jeigu laikinas ad hoc tiesioginis valdymas įvestas pagal šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 7 punktą, Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai pasibaigia įvesto laikino ad hoc tiesioginio valdymo terminas ir negalėjusi vykdyti įgaliojimų savivaldybės taryba posėdyje priima sprendimą dėl savo įgaliojimų vykdymo. Vyriausybės įgaliotinis ir jo pavaduotojas iš pareigų atleidžiami Vyriausybės nutarimu.“

 

4 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

1 Pakeisti 5 straipsnį išdėstant jį taip:

1. Vyriausybės įgaliotinis priima savivaldybės tarybos kompetencijai priskirtus sprendimus, kurie būtini Vietos savivaldos įstatymo nustatytoms savivaldybių funkcijoms įgyvendinti, ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, taip pat vykdo kitus savivaldybės tarybos ir mero įgaliojimus. Vyriausybės įgaliotinis nepriima sprendimų ir nevykdo įgaliojimų, kurie galimi tik tuo atveju, kai veikia savivaldybės taryba (t. y. dėl savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo, mero rinkimo ir mero pavaduotojo skyrimo, savivaldybės tarybos komitetų, komisijų ir kolegijos sudarymo, kontrolės komiteto pirmininko rinkimo ir jo pavaduotojo skyrimo, sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus, dėl savivaldybės tarybos narių delegavimo į regionines tarybas bei komisijas, neteikia siūlymų dėl savivaldybių gyvenamųjų vietovių herbų tvirtinimo, savivaldybės simbolių tvirtinimo, dėl savivaldybės piliečio garbės vardo suteikimo, dėl jungimosi į savivaldybių sąjungas, dėl savivaldybės tarybos veiklos planavimo, taip pat sprendimų, kurie nėra priskirti savivaldybės tarybai), išskyrus atvejus, kuomet laikinasis ad hoc tiesioginis valdymas įvedamas pagal šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punktą.

2. Vyriausybės įgaliotinis, laikydamas, kad savivaldybės institucijų sprendimai, priimti iki laikino tiesioginio valdymo įvedimo, arba jų pagrindu sudaryti sandoriai neatitinka Konstitucijos ar įstatymų, kreipiasi į Vyriausybės atstovą, kad šis Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka imtųsi reikiamų priemonių.

3. Nepaprastosios padėties metu Vyriausybės įgaliotinis užtikrina, kad savivaldybės teritorijoje būtų vykdomi Nepaprastosios padėties įstatymo reikalavimai.

4. Laikino ad hoc tiesioginio valdymo metu, kuris buvo įvestas pagal šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punktą, Vyriausybės įgaliotinis priima sprendimus tik pagal šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 3 ar 4 punkto pažeidimus.

5. Laikino tiesioginio valdymo metu savivaldybės tarybos ir mero skiriamus valstybės tarnautojus ir mero priimamus kitus darbuotojus įstatymų nustatytais pagrindais iš pareigų atleidžia Vyriausybės įgaliotinis. Jis turi teisę į atleistų karjeros valstybės tarnautojų pareigas paskirti valstybės tarnautojus, į atleistų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigas tuo pačiu pagrindu paskirti kitus asmenis, į atleistų pagal darbo sutartis dirbusių darbuotojų pareigas priimti kitus asmenis. Į pareigas skiriami valstybės tarnautojai turi atitikti Valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus.

6. Vyriausybės įgaliotinio sprendimai įforminami potvarkiais.

7. Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas atlieka Vyriausybės įgaliotinio jam pavestas funkcijas, o kai Vyriausybės įgaliotinis laikinai negali eiti savo pareigų, – visas jo funkcijas bei įgaliojimus.“

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas                                                                                                          

 

 

Teikia

Seimo narė                                          (Parašas)                                  Gintarė Skaistė