Projektas
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMO IR MOKĖJIMO IŠ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 2 d. Nr. SP-282
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos paramos mirties atveju įstatymo 3 straipsnio 4 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Paramos mirties atveju skyrimo ir mokėjimo iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2014 m. gruodžio ..... d. sprendimu Nr.
PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMO IR MOKĖJIMO IŠ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paramos mirties atveju skyrimo ir mokėjimo iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja laidojimo pašalpos skyrimą ir mokėjimą iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto, kai Lietuvos Respublikos paramos mirties atveju įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nurodytų mirusių asmenų gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje.
II. TEISĖ Į LAIDOJIMO PAŠALPĄ
3. Laidojimo pašalpa mokama mirus asmenims, kurių gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje:
3.2. Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenusiam užsieniečiui, kuriam leidimas laikinai gyventi buvo išduotas kaip ketinusiam dirbti Lietuvos Respublikoje aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujantį darbą, kaip ši sąvoka apibrėžta tai reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose;
3.3. Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenusiam asmeniui, įstatymų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikoje turėjusiam pabėgėlio statusą;
3.4. Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenusiam užsieniečiui, kuriam buvo išduotas leidimas laikinai gyventi ir leista dirbti Lietuvos Respublikoje ir kuris dirbo Lietuvos Respublikoje arba dirbo ne trumpesnį kaip 6 mėnesių laikotarpį ir nustatyta tvarka buvo įsiregistravęs teritorinėje darbo biržoje kaip bedarbis.
4. Teisę į paramą mirties atveju iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto už šio Aprašo 3 punkte išvardytus mirusius asmenis, kai nurodytų mirusiųjų asmenų gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje, turi laidojantysis asmuo, jeigu:
4.1. laidojantysis asmuo gyvenamąją vietą teisės aktų nustatyta tvarka deklaravęs Kėdainių rajono savivaldybėje;
4.2. laidojančiojo asmens ir bendrai gyvenančių asmenų pajamos neviršija 3 VRP dydžių vienam bendrai gyvenančiam asmeniui per mėnesį;
5. Laidojančiojo asmens ir bendrai gyvenančių asmenų pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 18 straipsniu.
III. KREIPIMASIS DĖL PARAMOS MIRTIES ATVEJU
7. Laidojantysis asmuo dėl laidojimo pašalpos gavimo gali kreiptis į Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Kėdainių miesto seniūniją, jei mirusiojo asmens buvusioji faktinė gyvenamoji vieta ir laidojančio asmens deklaruota gyvenamoji vieta yra Kėdainių rajono savivaldybėje, ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo šios teisės atsiradimo dienos.
8. Kreipdamasis dėl paramos mirties atveju, laidojantysis asmuo pateikia:
8.1. prašymą, Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą šeimos duomenų socialinei paramai formą SP-1 ir socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą duomenų apie asmens ir jo šeimos narių veiklos pobūdį ir socialinę padėtį formą SP-2;
8.3. mirusiojo asmens buvusios faktinės gyvenamosios vietos seniūnijos pažymą, kad mirusysis gyveno toje seniūnijoje;
IV. PARAMOS MIRTIES ATVEJU IŠMOKOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS
9. Laidojimo pašalpa yra 8 bazinių socialinių išmokų dydžio. Laidojimo pašalpos dydis apskaičiuojamas pagal tą mėnesį, kurį atsirado teisė į laidojimo pašalpą, galiojusį bazinės socialinės išmokos dydį.
10. Laidojimo pašalpa turi būti išmokėta laidojančiam asmeniui ne vėliau kaip per 24 valandas nuo prašymo ir visų reikalingų laidojimo pašalpai gauti dokumentų gavimo Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Kėdainių miesto seniūnijoje dienos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Ginčai dėl Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Kėdainių miesto seniūnijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.
13. Laidojimo pašalpa išmokama iš savivaldybės biudžete patvirtintų asignavimų Kėdainių miesto seniūnijai.
_________________________
Kėdainių rajono savivaldybės tarybai
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL PARAMOS MIRTIES ATVEJU SKYRIMO IR MOKĖJIMO IŠ KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014-11-20
Kėdainiai
Parengto sprendimo projekto tikslai:
Sprendimo projekto tikslas – nustatyti laidojimo pašalpos mokėjimo iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto tvarką, kai mirusių asmenų gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje.
Sprendimo projekto esmė, rengimo priežastys ir motyvai:
Sprendimas parengtas vadovaujanti Paramos mirties atveju įstatymo 3 straipsnio 4 dalimi. Laidojimo pašalpa mokama mirus asmenims, kurių gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje, bet jų paskutinė gyvenamoji vieta seniūnijų pateiktais duomenimis buvo Kėdainių rajono savivaldybė.
Lėšų poreikis:
Sprendimui įgyvendinti bus naudojamos savivaldybės biudžeto lėšos (2015 m. planuojama 7,3 tūkst. Lt/ 2,1 tūkst. Eur)
Laukiami rezultatai:
Siekiama užtikrinti paramą mirties atveju tada, kai miręs asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos.
Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas*
Sritys |
Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai |
|
Teigiamas poveikis |
Neigiamas poveikis
|
|
Ekonomikai |
- |
- |
Finansams |
- |
- |
Socialinei aplinkai |
Nustatyta tvarka užtikrins minimalų apmokėjimą už laidojimo paslaugas mirus asmeniui, nedeklaravusiam gyvenamosios vietos |
- |
Viešajam administravimui |
Nustatyta tvarka užtikrins laidojimo išmokos mokėjimo skyrimą ir išmokėjimą. |
- |
Teisinei sistemai |
Tvarka reglamentuos laidojimo išmokų skyrimo ir mokėjimo tvarką mirus asmeniui nedeklaravusiam gyvenamosios vietos Kėdainių rajono savivaldybėje, kurios teisinio reguliavimo iki šiol nebuvo. |
|
Kriminogeninei situacijai |
- |
- |
Aplinkai |
- |
- |
Administracinei naštai |
Sumažės gyventojų nusiskundimų. |
- |
Regiono plėtrai |
- |
- |
Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms |
- |
- |
* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.