Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Aplinkos MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2019 M. LAPKRIČIO 18 D. ĮSAKYMO NR. D1-680 „DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „DAUGIABUČIŲ NAMŲ VIDAUS ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS („MAŽOJI RENOVACIJA“)“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m.                          d. Nr.

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymą

Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos priemonės „Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „DAUGIABUČIŲ NAMŲ VIDAUS ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS („MAŽOJI RENOVACIJA“)“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu, įgyvendindamas 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 886 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimo Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“ pakeitimo“, 6.1 papunktį ir įgyvendindamas 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 1.3 papunktį:

1. T v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašą (pridedama).

2.  N u s t a t a u, kad projektai, kurių paraiškos pateiktos iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiami įgyvendinti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos nustatyta tvarka.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2019 m. lapkričio 18 d. įsakymu

Nr. D1-680 (Lietuvos Respublikos

aplinkos ministro 2024 m. įsakymo Nr.

redakcija)

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „DAUGIABUČIŲ NAMŲ VIDAUS ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS („MAŽOJI RENOVACIJA“)“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Klimato kaitos programos priemonės Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („mažoji renovacija“) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato paraiškų teikimo, vertinimo, subsidijų skyrimo ir daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektų (toliau – projektas) priežiūros tvarką ir sąlygas.

2.       Subsidijos teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas), III skyriaus 1.3 papunktį, kuriame numatyta skirti lėšas daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui (toliau – priemonė), siekiant sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį namų ūkio sektoriuje ir padidinti energinį efektyvumą.

3.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) nustato finansavimo sąlygas ir skiria lėšas subsidijoms.

4.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti paraiškas, vykdo projektų atranką, vertinimą, subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir Pažangos priemonės aprašu.

5.       Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, subsidijų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko šių funkcijų vykdymui būtinus asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui, vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinamomis dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą, sunaikinami.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

6.       Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1.    Paramos gavėjasdaugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkas arba šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, gaunantys paramą daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemoms modernizuoti.

6.2.    Daugiabučio namo vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimasbendrosios nuosavybės teise arba nuosavybės teise valdomo elevatorinio šilumos punkto keitimas į naują automatizuotą šilumos punktą ar seno susidėvėjusio automatizuoto šilumos punkto, negalinčio reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimas arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimas, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, ir (arba) kitoks pastato šildymo ir karšto vandens sistemų pertvarkymas siekiant užtikrinti jų atitiktį Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomiesiems reikalavimams, patvirtintiems Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1-348 „Dėl Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomųjų reikalavimų patvirtinimo“.

7. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo Nr. VIII-935 pakeitimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakyme Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakyme Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

SĄLYGOS GAUTI SUBSIDIJĄ

 

8.       Įgyvendinus projektą, paramos gavėjams teikiama Tvarkos apraše nustatyto dydžio subsidija.

9. Subsidijos dydis:

9.1. Jei paramos gavėjai yra butų ir kitų patalpų savininkai:

9.1.1. subsidijos dydis yra ne daugiau kaip 60 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

9.1.2. subsidija padidinama 10 procentinių punktų, jei projektu planuojama elevatorinį šilumos punktą keisti į naują automatizuotą;

9.1.3. 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų už buto ir kitų patalpų savininkus, kurie yra nepasiturintys gyventojai, neviršijant Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 3 straipsnio 11 punkte nustatytos didžiausios galimos subsidijos, jei su paraiška pateikiami dokumentai, įrodantys, kad daugiabučio namo buto ir kitos patalpos savininkas yra nepasiturintis gyventojas. Buto ir kitos patalpos savininko, kuris yra nepasiturintis gyventojas, teisė į 100 procentų subsidiją nustatoma vadovaujantis savivaldybės administracijos paskutinio šildymo sezono metu išduotomis pažymomis, patvirtinančiomis, kad daugiabučio namo buto ir (ar) kitos patalpos savininkas turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą. Jeigu, Agentūrai priėmus sprendimą pritarti pateiktai paraiškai, daugiabučiame name pasikeičia butų ir kitų patalpų savininkų, kurie yra nepasiturintys gyventojai, skaičius, paraiška netikslinama ir laikoma, kad daugiabučiame name yra tiek nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų, kiek jų nurodyta teikiant paraišką Agentūrai, iki bus įgyvendintas projektas ir suteikta subsidija.

9.2.    Jeigu paramos gavėjas yra šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius:  

9.2.1. subsidijos dydis yra iki 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra didelė įmonė;

9.2.2. subsidijos dydis yra iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė įmonė;

9.2.3. subsidijos dydis yra iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra maža arba labai maža įmonė;

9.2.4. subsidija padidinama 15 procentinių punktų, kai investicijos vykdomos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas; subsidija padidinama 5 procentiniais punktais, kai investicijos vykdomos Sostinės regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies c punkto sąlygas.

10.     Tinkamos finansuoti projekto išlaidos skaičiuojamos vadovaujantis Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt) paskelbtais įkainiais arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina.

11.     Bendra priemonei skirta lėšų suma nurodyta Pažangos priemonės apraše.

12.     Galimi pareiškėjai:

12.1.  daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas;

12.2.  savivaldybės paskirtas savivaldybės energinio efektyvumo didinimo programos įgyvendinimo administratorius;

12.3.  šilumos tiekėjas;

12.4.  kitas asmuo, įgaliotas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų.

13.     Sąlygos gauti subsidiją:

13.1.  Paramos gavėjai turi būti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkai arba šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, kuriam netaikomi Tvarkos aprašo 13.3 ir 13.4 papunkčiuose nustatyti reikalavimai, išskyrus atvejus, nurodytus Tvarkos aprašo 37.9 papunktyje.

13.2Projektas įgyvendinamas daugiabučiame name, pastatytame pagal iki 1993 metų galiojusius statybos techninius normatyvus ir atitinkančiame bent vieną iš nurodytų sąlygų:

13.2.1. iki paraiškos pateikimo Agentūrai buvo atnaujintas (modernizuotas) pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ir jame nebuvo atliktas vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas;

13.2.2. bendrasis plotas ne didesnis kaip 1000 kv. m.;

13.2.3. įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą ar yra kultūros paveldo objekto teritorijoje, jo apsaugos zonoje, kultūros paveldo vietovėje;

13.2.4. yra medinių konstrukcijų;

13.2.5. šilumos punktas yra elevatorinis.

13.3.  Parama teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka yra pritarę projekto įgyvendinimui. Sprendime turi būti nurodytas pareiškėjas, projektu įgyvendinamos priemonės, suma investicijų projektui įgyvendinti, paramos gavėjų įsipareigojimas dėl projekto finansavimo užtikrinimo.

13.4.  Paramos gavėjai įgalioja pareiškėją įgyvendinti projektą pavedimo sutartimi, o jeigu projekto pareiškėjas yra daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas – protokoliniu sprendimu.

14.     Paramos gavėjams pagal priemonę subsidija teikiama vieną kartą po paties daugiabučio namo patirtoms išlaidoms apmokėti ar kompensuoti Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

15.     Jei atnaujinamas daugiabučio namo šilumos punktas naudojamas šilumai tiekti daugiau negu vienam daugiabučiam namui ir yra šilumos tiekėjų išduotos techninės (projektavimo) sąlygos, paraiškoje reikia nurodyti įrengti atskirus šilumos punktus visiems namams. Tokiais atvejais sprendimą dėl projekto (-ų) įgyvendinimo kiekvienas daugiabutis namas priima atskirai, jeigu daugiabučio (-ų) namo (-ų) šilumos punktas nuosavybės teise priklauso daugiabučio butų ir kitų patalpų savininkams. Reikalavimas dėl sprendimo priėmimo netaikomas, jeigu daugiabučio (-ų) namo (-ų) šilumos punktas nuosavybės teise priklauso šilumos tiekėjui ir (ar) atnaujinamas pagal Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomuosius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1-348 „Dėl Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomųjų reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – privalomieji reikalavimai).

16.     Reikalavimai, kuriuos turi atitikti pareiškėjai, nurodyti Tvarkos aprašo 13 punkte. Atitiktį šiems reikalavimams Agentūra gali patikrinti naudodamasi duomenų bazėmis ir registrais. Agentūra skelbdama kvietimą pateikia duomenų subjektams skirtą informacinį pranešimą, kuriame nurodyta Reglamento (ES) 2016/679 13 straipsnio 1-3 dalyse nustatyta informacija apie asmens duomenų tvarkymą, ar nuoroda į šį informacinį pranešimą. Jei dėl objektyvių priežasčių dokumentai yra neprieinami, norėdama įvertinti pareiškėjo atitiktį reikalavimams, Agentūra turi nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus.

17.     Projekto įgyvendinimo (pirkimo–pardavimo sutarčių pasirašymas, prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrangos montavimas, derinimas, paleidimas) laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių nuo Agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo dienos. Šis laikotarpis Agentūros sprendimu gali būti pratęsiamas ne daugiau kaip 6 mėnesiams, jeigu pareiškėjas negalėjo įgyvendinti projekto dėl nuo jo nepriklausančių priežasčių ir (ar) aplinkybių. Priėmusi sprendimą dėl projekto įgyvendinimo laikotarpio pratęsimo, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR TINKAMŲ PROJEKTO IŠLAIDŲ KATEGORIJOS

 

18.     Projekto išlaidos daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemoms modernizuoti laikomos tinkamomis finansuoti, kai yra patirtos nuo 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, įsigaliojimo dienos.

19.     Kai paramos gavėjai yra daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkai, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

19.1.  bendrosios nuosavybės teise valdomų elevatorinių šilumos punktų keitimo į naują automatizuotą šilumos punktą ar senų susidėvėjusių automatinių šilumos punktų, negalinčių reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimo arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimo, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, išlaidos – privaloma projekto metu įgyvendinti veikla. Jei daugiabučiame name yra nepriklausoma šilumos tiekimo sistema ir šilumos punktas automatiškai palaiko nustatytą karšto vandens temperatūrą pastato vidaus karšto vandens tiekimo sistemoje, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos priemonės, nurodytos Tvarkos aprašo 19.2–19.4 papunkčiuose;

19.2.  šildymo sistemos pertvarkymo ar keitimo (įskaitant radiatorių keitimą, termostatinių ventilių įrengimą, vamzdynų keitimą ir (ar) izoliavimą, balansinių ventilių ar kitos balansavimo įrangos įrengimą) išlaidos;

19.3.  individualių (neatsiskaitomųjų) šilumos apskaitos prietaisų ar šilumos daliklių sistemos įrengimo ir (ar) išmaniosios apskaitos, leidžiančios nuskaityti rodmenis iš daliklių, šilumos ir karšto vandens skaitiklių butuose diegimo išlaidos;

19.4.  karšto vandens sistemos pertvarkymo, susijusių elementų keitimo (pvz., rankšluosčių džiovintuvų, vamzdynų keitimo ir (ar) izoliavimo) išlaidos.

20.     Kai paramos gavėjas yra šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

20.1.  nuosavybės teise valdomo elevatorinio šilumos punkto keitimo į naują automatizuotą šilumos punktą ar seno susidėvėjusio automatinio šilumos punkto, negalinčio reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimo arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimo, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, išlaidos;

20.2.  šildymo sistemos pertvarkymo ar keitimo (įskaitant radiatorių keitimą, termostatinių ventilių įrengimą, vamzdynų keitimą ir (ar) izoliavimą, balansinių ventilių ar kitos balansavimo įrangos įrengimą) išlaidos;

20.3.  individualių (neatsiskaitomųjų) šilumos apskaitos prietaisų ar šilumos daliklių sistemos įrengimo ir (ar) išmaniosios apskaitos, leidžiančios nuskaityti rodmenis iš daliklių, šilumos ir karšto vandens skaitiklių butuose, diegimo išlaidos;

20.4.  karšto vandens sistemos pertvarkymo, susijusių elementų keitimo (rankšluosčių džiovintuvų, vamzdynų keitimo ir (ar) izoliavimo) išlaidos.

21.     Įgyvendinus daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektą, turi būti pasiektas ne mažesnis kaip 2 proc. energinio efektyvumo sutaupymas pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytus energinio efektyvumo rodiklius.

22.     Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

22.1.  pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti), išlaidos.

22.2.  žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

22.3.  nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba finansinės nuomos ir eksploatavimo išlaidos;

22.4.  transporto priemonių finansinės nuomos, eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;

22.5.  paskolos suteikimo ar grąžinimo, palūkanų už gautą paskolą išlaidos;

22.6.  naudoto turto įsigijimo išlaidos;

22.7.  išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;

22.8.  išlaidos, kurios anksčiau finansuotos (apmokėtos) ar kurias finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų priimtas sprendimas;

22.9.  sutarčių administravimo mokesčių išlaidos;

22.10. sąskaitos už patirtas išlaidas, išrašytos ne paramos gavėjų vardu;

22.11. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

22.12. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos.

23.     Projekto subsidijos dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti ir tinkamoms finansuoti išlaidoms keliamus reikalavimus.

24.     Jeigu daugiabučiame name, kuriame įgyvendinamas projektas, paramos gavėjas vykdo ūkinę veiklą, paramos gavėjui teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba) vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) 2023/2831). Priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, Agentūra suteiktos de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

25.     Bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį.

26.     Agentūra tikrina projekto atitiktį Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje nustatytiems bendriesiems reikalavimams ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento III skyriaus 7 skirsnio 46 straipsnyje nustatytiems reikalavimams pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Tvarkos aprašo 2 priedas).

27.     Parama neteikiama, jeigu pareiškėjas yra gavęs pagalbą, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, iki jis grąžins visą neteisėtą ir nesuderinamą pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

28.     Pagal Tvarkos aprašą, subsidija neteikiama, jei valstybės pagalbos gavėjas ir (ar) pareiškėjas atitinka sunkumų patiriančios įmonės apibrėžtį, nurodytą Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte.

29.     Teikiant valstybės pagalbą, turi būti laikomasi skaidrumo reikalavimų, nustatytų Bendrojo bendrosios išimties reglamento 5 straipsnyje.

30.     Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 

30.1.  bet kokia kita valstybės pagalba (ir pagalba išduodant nemokamus apyvartinius taršos leidimus, projektams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos paraišką Europos Komisijai dėl nemokamų apyvartinių taršos leidimų suteikimo elektros energijos gamybos įrenginiams pereinamuoju 2013–2020 m. laikotarpiu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. D1-559/1-179 „Dėl nemokamų apyvartinių taršos leidimų suteikimo elektros energijos gamybos įrenginiams pereinamuoju 2013–2020 m. laikotarpiu“), jei priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

30.2.  bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma tai pagalbai. 

31.     Pagal Tvarkos aprašą teikiama valstybės pagalba nesumuojama su de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, nustatytas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 46 straipsnio 3 ir 4 dalyse. 

32.     Agentūra vertindama paraišką patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, Agentūra registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO

 

33.     Ministerijai patvirtinus Pažangos priemonės aprašą, Agentūra suderina su Ministerija kvietimo datą ir savo interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt) paskelbia kvietimą (toliau – kvietimas) teikti paraiškas ir kitą reikalingą informaciją.

34.     Paraiškos ir pridedami elektroniniai dokumentai teikiami per APVIS.

35.     Pareiškėjai APVIS paraiškos formoje turi užpildyti visą prašomą informaciją ir pridėti Tvarkos aprašo 35 ir 36 punktuose nurodytus su paraiška privalomus pateikti dokumentus.

36.     Kai paramos gavėjai yra daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkai, pareiškėjas su paraiška privalo pateikti:

36.1.  daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą (susirinkimo protokolą), atitinkantį Aprašo 13.3 papunkčio reikalavimus;

36.2.  pavedimo sutartį (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu projektą įgyvendinti pavedama ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui);

36.3.  investicijų projektui įgyvendinti pagrindimą pagal įkainius, skelbiamus Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt), arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina;

36.4.  informaciją apie metinį pastato energijos suvartojimą pastatui šildyti ir karštam vandeniui ruošti per paskutinius prieš pateikiant paraišką kalendorinius metus;

36.5pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo (eksploatuotojo) ar pastato administratoriaus išduotą pažymą, kurioje nurodoma, kurių privalomųjų reikalavimų neatitinka daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistema;

36.6.  pareiškėjo deklaraciją, nurodytą Agentūros kvietime;

36.7 dokumentą, įrodantį, kad paramos gavėjas nuosavybės teise valdo šilumos punkto įrenginius (šilumos tiekėjo pažyma, kurioje nurodoma, kad šilumos punktas nuosavybės teise nepriklauso šilumos tiekėjui);

36.8. pažymą apie daugiabučiame name esančius nepasiturinčius butų ir kitų patalpų savininkus ir preliminarią informaciją apie investicijų paskirstymą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams (dokumentai teikiami, jeigu daugiabučiame name yra nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų).

37.     Kai paramos gavėjai yra šilumos tiekėjai, nuosavybės teise valdantys šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, pareiškėjas su paraiška turi pateikti:

37.1.  dokumentą, įrodantį, kad paramos gavėjas nuosavybės teise valdo šilumos punkto įrenginius;

37.2.  investicijų projektui įgyvendinti pagrindimą pagal įkainius, paskelbtus Agentūros interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt), arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina;

37.3.  informaciją apie metinį pastato energijos suvartojimą pastatui šildyti ir karštam vandeniui ruošti;

37.4pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo (eksploatuotojo) ar pastato administratoriaus išduotą pažymą, kurioje nurodoma, kurių privalomųjų reikalavimų neatitinka daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistema;

37.5.  pareiškėjo deklaraciją, nurodytą Agentūros kvietime;

37.6.  informaciją apie gautą valstybės pagalbą ir kitus finansavimo šaltinius (Tvarkos aprašo 3 priedas);  

37.7.  smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formą F1, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008  m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (netaikoma, kai pareiškėjas yra didelė įmonė);

37.8.  pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintą finansinių ataskaitų rinkinį ir įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jei jį pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo nuostatas (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui); 

37.9.  daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą (susirinkimo protokolą), atitinkantį Aprašo 13.3 papunkčio reikalavimus.

38.     Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų bei gauti visus reikiamus dokumentus (leidimus ir kt.). Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir reikiamų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.

39. Įgyvendinant daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektus, projektinė dokumentacija (paprastojo remonto aprašas) turi atitikti Šilumos gamybos statinių ir šilumos perdavimo tinklų, statinių (šildymo ir karšto vandens sistemų) statybos rūšių ir šilumos gamybos ir šilumos perdavimo įrenginių įrengimo darbų rūšių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2009 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1-172 „Dėl Šilumos gamybos statinių ir šilumos perdavimo tinklų, statinių (šildymo ir karšto vandens sistemų) statybos rūšių ir šilumos gamybos ir šilumos perdavimo įrenginių įrengimo darbų rūšių aprašo patvirtinimo“, 18–21 punktų ir statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, 35 punkto reikalavimus.

40. Agentūrai pateikiami dokumentai projektų įgyvendinimui, kurie planuojami pradėti iki 2024 m. lapkričio 1 d., pagal Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalį. Projektų įgyvendinimui, kurie planuojami pradėti po 2024 m. lapkričio 1 d., Agentūrai pateikiami dokumentai pagal Statybos įstatymo 27 straipsnio 1¹ dalies 2 punktą.

41.     Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškas Agentūra priima nuo kvietime nurodytos datos, kol pakanka lėšų pagal priemonę, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiškos, gautos pasibaigus paraiškų priėmimo laikui, nevertinamos.

42.     Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 45 darbo dienas nuo jų užregistravimo APVIS. Vertinant paraišką, nustatoma, ar ji tinkamai užpildyta, ar paramos gavėjas gali gauti subsidiją. Paraiškos, neatitinkančios Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, įskaitant nustatytus Tvarkos aprašo 36 ir 37 punktuose, atmetamos. Agentūra pareiškėjui per APVIS nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

43.     Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad ji užpildyta netinkamai, nepateikti arba netinkamai užpildyti visi su paraiška privalomi pateikti dokumentai, nurodyti Tvarkos apraše, prašomos lėšos nepagrįstos ir neatitinka įkainių, paskelbtų Agentūros interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt), pareiškėjui per APVIS siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją.

44.     Jei per APVIS siunčiamame pranešime nurodytą paraiškos patikslinimo terminą paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl  per nurodytą terminą paraiška nepatikslinta, nepripažįstamos svarbiomis (pavyzdžiui, ligos atvejis), paraiška atmetama. Paraiškos atmetimo priežastys nurodomos APVIS.

45.     Pateikus paraišką, joje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo nekoreguojami ir netikslinami.

46.     Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos vertinimo pabaigos priima sprendimą dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo ir sudaro finansuojamų projektų sąrašą, kuriame nurodoma maksimali projektui skirta subsidija. Agentūros priimti sprendimai įforminami Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Sprendimas skirti finansavimą skelbiamas Agentūros interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt/). Skelbiamoje informacijoje turi būti nurodyti: projekto numeris, paramos gavėjai (nenurodant asmens duomenų), adresas, subsidijos dydis. Agentūra per APVIS informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo.

47.     Skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie tai pareiškėjas informuoja Agentūrą pateikdamas prašymą per APVIS ir nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti teikiant ir vertinant paraišką. 

48.     Pareiškėjas privalo laikytis įsipareigojimų, nurodytų pateiktoje paraiškoje, pareiškėjo deklaracijoje ir Tvarkos apraše. Pareiškėjui nevykdant šių reikalavimų, Agentūra turi teisę priimti sprendimą sustabdyti kompensacinės išmokos teikimą, sumažinti išmokamą kompensacinę išmoką, susigrąžinti išmokėtą kompensacinę išmoką arba taikyti finansines korekcijas.

49.     Kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, jis turi atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija – Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

50.     Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

51.     Subsidija teikiama šiais būdais:

51.1.  kompensuojant, kai pareiškėjas deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas;

51.2.  apmokant sąskaitas, kai pareiškėjas deklaruoja patirtas, bet dar neapmokėtas išlaidas;

52.     Įgyvendinęs projektą arba jo dalį (kai atlikti visi darbai pagal 19 punkte numatytas išlaidų grupes) iki jo įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, pareiškėjas per APVIS Agentūrai teikia mokėjimo prašymą su Tvarkos aprašo 54 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais.

53.     Tinkamos išlaidos, jas patvirtinantys dokumentai pateikiami ir įforminami pagal Tvarkos aprašo IV skyriaus nuostatas.

54.     Pareiškėjas su mokėjimo prašymu Agentūrai privalo pateikti, jeigu nebuvo pateikta:

54.1. statybos rangos sutartį;

54.2. atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktų  kopijas bei kitus dokumentus, kuriuose detaliai nurodytos išlaidos (pvz., įkainotą veiklos grafiką, lokalinių sąmatų kopijas ar kt.);

54.3. sąskaitas ir jų apmokėjimą (jeigu prašoma patirtas išlaidas kompensuoti) pagrindžiančius dokumentus. Kai patalpų savininkas yra PVM mokėtojas ir jis turi prievolę išskaidyti ir sumokėti PVM, jam išrašoma atskira PVM sąskaita faktūra;

54.4. informaciją apie investicijų paskirstymą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams (dokumentai teikiami, jeigu daugiabučiame name yra nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų);

54.5. Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos modernizuotų šilumos punkto ir šildymo bei karšto vandens sistemų būklės patikrinimo pažymą;

54.6. kitus Agentūros prašomus pateikti dokumentus, jų nuorašus (kopijas) arba informaciją, reikalingą išlaidų tinkamumui ir projekto įgyvendinimo užbaigimui įvertinti.

55.     Agentūra patikrina mokėjimo prašymą vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą, darbų atlikimą ir patirtas išlaidas įrodančiais dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, patikrina ar projektas įgyvendintas tinkamai vietoje vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

56.     Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai, mokėjimo prašymas atmetamas.

57.     Subsidiją, kuri negali viršyti direktoriaus įsakyme nustatytos maksimalios sumos, Agentūra sumoka ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo tinkamai įforminto mokėjimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos, taip pat – jei Agentūra, atlikusi patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, neranda trūkumų.

58.     Agentūra subsidijos sumą perveda į pareiškėjo mokėjimo prašyme nurodytą paramos gavėjų kaupiamųjų lėšų sąskaitą ir (arba) į šilumos tiekėjo, nuosavybės teise valdančio šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, atsiskaitomąją sąskaitą arba į pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą, jeigu jis subsidiją pagal pavedimo sutartyje nurodytas sąlygas išmoka paramos gavėjams arba už paramos gavėjus yra padengiami kreditiniai ir (ar) finansiniai įsipareigojimai, ta suma, kuri priklauso kiekvienam paramos gavėjui, jeigu projektui įgyvendinti buvo gautas kreditas arba prisiimti kitokie finansiniai įsipareigojimai.

59.     Neteisingai apskaičiuotą ir paramos gavėjui ir (ar) pareiškėjui pervestą subsidiją pareiškėjas įsipareigoja grąžinti per 10 darbo dienų nuo Agentūros pareikalavimo dienos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60.     Agentūra apskaičiuoja kiekvieno projekto sutaupytos energijos ir ŠESD kiekį. Sutaupytos energijos kiekis apskaičiuojamas pagal faktines šilumos sąnaudas – perskaičiuojant jas norminio šildymo sezono (jo trukmė ir išorės oro vidutinė temperatūra yra lygi trisdešimties šildymo sezono metų ir išorės oro temperatūros vidurkiui, išmatuotam meteorologijos stotyje, esančioje arčiausiai tikrinamo objekto) metams vadovaujantis energinio efektyvumo rodikliais, įgyvendinus projektus (Tvarkos aprašo 1 priedas). Sutaupytos energijos kiekis paverčiamas į ŠESD. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos Agentūra pateikia Ministerijai apibendrintą informaciją apie Programos lėšomis finansuotus projektus, sutaupytą ŠESD kiekį. Agentūra informaciją apie projektų įgyvendinimo rezultatus (sutaupytą energijos ir ŠESD kiekį) gali teikti su projekto įgyvendinimu susijusioms institucijoms.

61.     Paaiškėjus, kad pareiškėjas teisei į subsidiją ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė subsidija, arba subsidija negalėjo būti suteikta, arba projektas neįgyvendintas per nustatytą laikotarpį jam įgyvendinti, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo ir apie jį raštu praneša finansuotojui, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas, ir pareiškėjui. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjai privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą.

62. Fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys tvarkomi šiame Tvarkos apraše nustatytais tikslais ir tvarka, turi Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas duomenų subjektų teises, kurios įgyvendinamos Agentūros nustatyta tvarka.

63.     Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

_____________________

 

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

1 priedas

 

ENERGINIO EFEKTYVUMO RODIKLIAI ĮGYVENDINUS DAUGIABUČIO NAMO ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMO PROJEKTĄ

 

 

Eil. Nr.

Modernizavimo priemonė

Energinis efektyvumas, procentais

1.

Elevatorinių šilumos punktų keitimas į naują automatizuotą šilumos punktą ar senų susidėvėjusių automatinių šilumos punktų atnaujinimas arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimas

8

2.

Termostatinių ventilių, daliklių ar individualių apskaitos prietaisų įrengimas

10

3.

Šildymo sistemų balansavimas

5

4.

Karšto vandens sistemų balansavimas

5

5.

Vamzdynų šiltinimas (izoliavimas)

2

6.

Šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimas

0

 

________________

 

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

2 priedas

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Reglamentas), I skyrius, III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 46 straipsnis „Investicinė pagalba didelio energinio efektyvumo centralizuotam šilumos ir vėsumos tiekimui“.

 

 

II. Duomenys apie paraišką arba projektą

Paraiškos arba projekto numeris

 

Pareiškėjo arba projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

III. Projekto patikra dėl atitikties Reglamento I skyriaus bendriesiems ir Reglamento III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 46 straipsnio „Investicinė pagalba didelio energinio efektyvumo centralizuotam šilumos ir vėsumos tiekimui“ reikalavimams

 

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos:

 

Bendrieji reikalavimai

 

1.         

Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse finansuoti, t. y. pagalbai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba su kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla? (Reglamento 1 straipsnio 2 dalies

c punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

2.         

Ar dėl pagalbos nėra remiamas vietinių prekių naudojimas vietoje importuojamų prekių? (Reglamento 1 straipsnio 2 dalies d punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

3.         

 

Ar pagalba nėra teikiama žuvininkystės ir akvakultūros sektoriui, kuriam taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000, išskyrus pagalbą mokymui, pagalbą mikroįmonėms, mažosioms ir vidutinėms

įmonėms (toliau – MVĮ) gauti finansavimą, pagalbą mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros srityje, inovacijų pagalbą MVĮ, pagalbą nepalankias sąlygas darbo rinkoje turintiems asmenims ir neįgaliesiems darbuotojams, regioninę investicinę pagalbą atokiausiuose regionuose ir regioninės veiklos pagalbos schemas? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalies a punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

4.         

 

Ar pagalba nėra teikiama pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, išskyrus regioninę investicinę pagalbą atokiausiuose regionuose, regioninės veiklos pagalbos schemas, MVĮ teikiamą pagalbą konsultavimui, rizikos finansų pagalbą, pagalbą moksliniams tyrimams ir technologinei plėtrai, inovacijų pagalbą MVĮ, pagalbą aplinkos apsaugai, pagalbą mokymui bei pagalbą nepalankias sąlygas darbo rinkoje turintiems asmenims ir neįgaliesiems darbuotojams? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalies b punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

5.         

Ar pagalba nėra teikiama žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais sektoriuje šiais atvejais: kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį; kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalies

c punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

6.         

 

Ar pagalba nėra teikiama nekonkurencingų anglių kasyklų uždarymui palengvinti, kuriai taikomas Tarybos sprendimas Nr. 2010/787/ES dėl valstybės pagalbos nekonkurencingų anglių kasyklų uždarymui palengvinti? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalies d punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

7.         

Tuo atveju, jei pareiškėjas veikia ir 3, 4 ir 5 punkte nurodytuose sektoriuose ir sektoriuose, kurie įtraukti į Reglamento taikymo sritį, ar teikiant pagalbą bus užtikrinta tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar išlaidas, kad nebūtų suteikta pagalba į Reglamento taikymo sritį neįtrauktuose sektoriuose? (Reglamento 1 straipsnio 3 dalies paskutinė pastraipa)

□ Taip

□ Ne

 

 

8.         

Ar pagalba nėra teikiama įmonei, kuriai išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal Komisijos sprendimą, kuriame tos pačios valstybės narės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka? (Reglamento 1 straipsnio 4 dalies a punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

9.         

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas?

□ Taip

□ Ne

 

 

9.1.

□ Labai mažos ar mažos įmonės

□ Taip

□ Ne

 

 

9.2.

□ Vidutinės įmonės

□ Taip

□ Ne

 

 

9.3.

□ Didelės įmonės

□ Taip

□ Ne

 

 

10.       

Ar pagalba nėra teikiama sunkumų patiriančiai įmonei? (Reglamento 1 straipsnio 4 dalies

c punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

11.       

Ar pagalbos suteikimas nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę atitinkamoje valstybėje narėje arba būti iš esmės įsisteigusiu toje valstybėje narėje? (Reglamento 1 straipsnio 5 dalies a punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

12.       

Ar pagalbos suteikimas nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti šalyje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas? (Reglamento 1 straipsnio 5 dalies b punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

13.       

Ar pagalbos teikimas nėra susietas su pagalbos gavėjų galimybių naudoti mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse ribojimu. (Reglamento 1 straipsnio 5 dalies c punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

14.       

Ar nėra viršijama investicinė pagalba aplinkos apsaugai: 15 mln. eurų vienos įmonės vienam investiciniam projektui? (Reglamento 4 straipsnio

1 dalies s punktas)

□ Taip

□ Ne

 

 

15.       

Ar nėra apeinamos pranešimo ribos, nustatytos arba nurodytos Reglamento 4 straipsnio 1 dalies s punkte, dirbtinai išskaidant pagalbos schemas ir pagalbos projektus?

□ Taip

□ Ne

 

 

16.       

Ar teikiama pagalba yra skaidri, atitinkanti Reglamento 5 straipsnio reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

 

17.       

Ar yra pagrįstas pagalbos skatinamasis poveikis, atitinkantis Reglamento 6 straipsnio reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

 

18.       

Ar laikomasi sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento 8 straipsnyje?

□ Taip

□ Ne

 

 

19.       

Ar pagalba teikiama tinkamoms finansuoti papildomoms gamybos įrenginio išlaidoms, kaip tai numatyta Reglamento III skyriaus 7 skirsnio 46 straipsnio 2 dalyje?

□ Taip

□ Ne

 

 

20.       

Ar teikiama arba suteikta valstybės pagalba atitinka visas Reglamento I skyriuje nustatytas sąlygas ir Reglamento III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 46 straipsnyje „Investicinė pagalba didelio energinio efektyvumo centralizuotam šilumos ir vėsumos tiekimui“ nustatytus reikalavimus?

□ Taip

□ Ne

 

 

 

 

(Vertintojas)

 

 

(Parašas)

 

 

(Data)

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

(Vertintojo tiesioginis vadovas)

 

(Parašas)

 

(Data)

 

 

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

3 priedas

 

INFORMACIJA APIE GAUTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ IR KITUS FINANSAVIMO

ŠALTINIUS

 

1.  Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba.

 

Planuojama gauti valstybės

pagalbos

suma

(ne iš Aplinkos projektų valdymo agentūros)

Gautos

valstybės pagalbos

suma

 

Valstybės pagalbos

teikėjas

(institucija)

Informacija apie valstybės pagalbos suteikimą,

teikimo pagrindą

Valstybės pagalbos

suteikimo data

 

1.1. Materialiosios

investicijos

 

 

 

 

 

1.2.Nematerialiosios

investicijos

 

 

 

 

 

1.3. De minimis pagalba

 

 

 

 

 

1.4.  Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams

asmenims

 

 

 

 

 

 

2.  Kiti Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kiti finansavimo šaltiniai.

2.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai)?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų

numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

2.2. Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius,

datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita)

Ne

2.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai) ankstesniam šio projekto ar jo dalies etapui (įskaitant galimybių studijos parengiamuosius etapus)?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų

numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

___________________________________