Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2023 M. BIRŽELIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 1V-375 „DĖL 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. d. Nr. 1V-
Vilnius
Pakeičiu 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-375 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2024 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-375
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2024 m. d. įsakymo Nr. 1V-
redakcija)
2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvoje įgyvendinamų 2021–2027 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų (toliau – programa (-os) pagrindinius įgyvendinimo principus, programoms įgyvendinti skirtų lėšų naudojimą, programų projektų (toliau – projektai) atrankos finansuoti principus, bendruosius projektų įgyvendinimo principus, programas įgyvendinančių institucijų Lietuvoje funkcijas ir atsakomybę, programų pažeidimų kontrolę Lietuvoje.
2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į:
2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimą Nr. 877 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje“;
2.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);
2.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1058);
2.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1059 dėl konkrečių nuostatų, taikomų siekiant Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG), kuris remiamas Europos regioninės plėtros fondo ir išorės finansavimo priemonių lėšomis (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1059);
3. Taisyklės taikomos įgyvendinant Lietuvoje šias programas:
3.1. Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programą (toliau – Lietuvos ir Lenkijos programa);
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, numatytos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai (toliau – VRM) atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimuose ir skiriamos programų įgyvendinimui bendrai finansuoti.
4.2. Europos Sąjungos finansinė parama (toliau – ES parama) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, skirtos programoms įgyvendinti pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 9 straipsnio nuostatas.
4.3. Interreg programų komitetas – Lietuvos nacionalinis komitetas, konsultuojantis Lietuvos Respublikos delegacijų atstovus programų stebėsenos komitetuose dėl Lietuvos partnerių tinkamumo įgyvendinti programų projektus, taip pat šių projektų paraiškose numatytų įgyvendinti veiklų ir siekiamų rezultatų tikslingumo.
4.4. Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta ES parama programos projektui įgyvendinti ir kuriam taikomos Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 23 straipsnio nuostatos.
4.5. Nuosavas įnašas – Lietuvos partnerio įnašas į projektą siekiant gauti ES paramą ir įgyvendinti projektą, kuris yra neatsiejama projekto biudžeto dalis.
4.6. Pagrindiniai programos dokumentai – Europos Komisijos, programos įgyvendinančiųjų institucijų, programos stebėsenos komiteto patvirtinti dokumentai, kuriuose nustatytos programos įgyvendinimo ir ES paramos teikimo sritys, sąlygos ir procedūros: programos dokumentas; programos vadovas (angl. Programme Manual) – dokumentas, kuriame pateikta išsami informacija apie programos priemones, lėšų paskirstymą pagal priemones, numatyti reikalavimai potencialiems ES paramos gavėjams, nustatyta projektų trukmė, ES paramos apimtis, projektų atrankos tvarka, aprašytos programos skelbimo viešai priemonės ir Europos Komisijos nustatyta informavimo apie programos stebėsenos rezultatus tvarka; programą įgyvendinančių institucijų sutartis dėl programos įgyvendinimo, jeigu tokia yra sudaryta; programos stebėsenos komiteto sprendimai ir kiti programos stebėsenos komiteto patvirtinti programos įgyvendinimo dokumentai.
4.7. Pagrindinis projekto partneris – projekto pagrindinis ES paramos gavėjas, kurio įgaliojimai apibrėžti Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 26 straipsnyje.
4.8. Paraiška finansuoti projektą – programos stebėsenos komiteto nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas pateikia programą įgyvendinančiai institucijai, siekdamas gauti ES paramą projektui įgyvendinti.
4.9. Paramos sutartis – programos vadovaujančiosios institucijos ir pagrindinio projekto partnerio sutartis, kurioje apibrėžiami pagrindiniai šalių įsipareigojimai ir teisės, susijusios su projekto įgyvendinimu ir ES paramos išmokėjimu.
4.10. Pareiškėjas – įmonė, įstaiga arba organizacija, pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka teikianti paraišką finansuoti projektą.
4.11. Partnerio ataskaita – programos stebėsenos komiteto arba pagrindinio projekto partnerio nustatytos formos dokumentas, kuriame nurodoma projekto dalies įgyvendinimo pažanga, projekto partnerio teikiamas pagrindiniam projekto partneriui.
4.12. Pažeidimas – ES ir (arba) nacionalinių teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su programą įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojo, pagrindinio projekto partnerio, Lietuvos partnerio veiksmais ar neveikimu, kai dėl netinkamo programos arba projekto įgyvendinimo ar netinkamų išlaidų, deklaruotų Europos Komisijai, padaroma arba gali būti padaryta žala ES ir (arba) nacionaliniam biudžetui.
4.13. Programos įgyvendinančiosios institucijos – vadovaujančioji institucija ir audito institucija, atliekančios Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 71–72, 74–76, 78, 79, 81 ir 82 straipsniuose ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 45–49 straipsniuose nustatytas funkcijas; jungtinis sekretoriatas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnio 2 dalyje.
4.14. Programas koordinuojančioji institucija – VRM, koordinuojanti programų įgyvendinimą Lietuvoje.
4.15. Programos stebėsenos komitetas – programoje dalyvaujančių valstybių narių atitinkamos programos įgyvendinimui stebėti, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 28–30 straipsnių nuostatomis, įsteigtas ir veikiantis komitetas.
4.16. Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslioms funkcijoms atlikti skirtų veiksmų visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, pagal kuriuos galima spręsti, ar rezultatų ekonominė ir socialinė nauda bus proporcinga panaudotiems ištekliams.
4.17. Projekto ataskaita – pagrindinio projekto partnerio programos jungtiniam sekretoriatui teikiama programos stebėsenos komiteto nustatytos formos ataskaita apie projekto įgyvendinimo pažangą.
4.18. Sukčiavimas – ES ir (arba) nacionalinių teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su programą įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojo, pagrindinio projekto partnerio, Lietuvos partnerio tyčiniais veiksmais ar neveikimu, kai dėl suklastotų, neteisingų ar neišsamių dokumentų panaudojimo ar pateikimo, informacijos neatskleidimo ar netinkamo programos lėšų panaudojimo yra pasisavinamos arba neteisėtai užlaikomos ES ir (arba) nacionalinio biudžeto lėšos.
4.19. Techninė pagalba – veikla, susijusi su programos parengimu, valdymu, stebėsena, vertinimu, informacijos viešinimu ir kontrole, ir veikla, skirta ES paramos panaudojimo administraciniams gebėjimams tobulinti, kaip yra nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 36 straipsnyje.
4.20. Tikrintojas – audito įmonė, įrašyta į Lietuvos Respublikos audito įmonių sąrašą, atliekanti Lietuvos partnerių ir programos Lietuvos įgyvendinančiųjų institucijų deklaruotų išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo patikras, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnyje.
5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 2021/1058, Reglamente (ES) Nr. 2021/1059 ir Reglamente (ES) Nr. 2021/1060.
II SKYRIUS
PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
6. Programų įgyvendinimas Lietuvoje gali būti finansuojamas ES paramos, bendrojo finansavimo ir nuosavo įnašo lėšomis.
8. Bendrojo finansavimo lėšos naudojamos:
III SKYRIUS
BENDRIEJI PROJEKTŲ ATRANKOS FINANSUOTI PRINCIPAI
11. Programos jungtinis sekretoriatas ir (arba) nepriklausomi vertintojai, atsižvelgdami į pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir terminus, įvertina paraiškas finansuoti projektus ir teikia vertinimo rezultatus programos stebėsenos komitetui.
13. Programas koordinuojančioji institucija iš 2021–2027 metų ES fondų investicijų programos administruojančių ir tarpinės institucijos, kurios yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarime Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“, kitų Lietuvos Respublikos ministerijų, Lietuvos savivaldybių asociacijos, verslo ir darbdavių asociacijų, atstovaujamų Nacionalinėje regioninės plėtros taryboje, ir Lietuvos nevyriausybinių organizacijų koalicijos atstovų sudaro Interreg programų komitetą.
14. Programas koordinuojančiosios institucijos atstovas, Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai), balsuodamas (-i) ir teikdamas (-i) savo nuomonę dėl projekto finansavimo, įvertina paraiškų finansuoti projektus vertinimo rezultatus ir Interreg programų komiteto rekomendacijas. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai) savo nuomonę dėl projekto finansavimo ir kitų programos įgyvendinimo klausimų, kurie teikiami svarstyti programos stebėsenos komitete, pateikia (žodžiu – stebėsenos komiteto metu, elektroniniu paštu – rašytinės stebėsenos komiteto procedūros metu) paskirtam Lietuvos delegacijos vadovui programos stebėsenos komitete. Lietuvos delegacijos vadovą programos stebėsenos komitete skiria programas koordinuojančioji institucija. Lietuvos delegacijos vadovas programos stebėsenos komitete apibendrina gautas nuomones ir programos stebėsenos komitete pristato (pateikia) bendrą Lietuvos delegacijos nuomonę. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai) gali turėti atskirą savo nuomonę, kurią paskelbia ir (arba) parašo ir paprašo stebėsenos komiteto pirmininką įtraukti į stebėsenos komiteto protokolą.
15. Programos stebėsenos komiteto ir Interreg programų komiteto darbas organizuojamas vadovaujantis šių komitetų darbo reglamentais.
IV SKYRIUS
BENDRIEJI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI
18. ES paramą pagrindiniam projekto partneriui perveda pagrindiniuose programos dokumentuose nurodyta programos įgyvendinančioji institucija. Pagrindinis projekto partneris turi pagrindinio projekto partnerio ir kitų projekto partnerių susitarime, nurodytame Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 26 straipsnio 1 dalies a punkte (toliau – partnerių susitarimas), arba Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka pervesti projekto partneriams iš programos gautą kitiems projekto partneriams priklausančią ES paramos dalį.
19. Lietuvos partnerio įgyvendinant projektą patirtos išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu jos atitinka Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 bei pagrindinių programos dokumentų nuostatas.
20. Lietuvos partneris turi:
20.1. atitikti pagrindiniam projekto partneriui arba projekto partneriui pagrindiniuose programos dokumentuose keliamus reikalavimus;
20.2. laikytis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytų reikalavimų ES paramos gavėjams, ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu;
20.3. vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jei Lietuvos partneris yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba Neperkančiųjų organizacijų pirkimų, skirtų 2021–2027 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų projektams įgyvendinti, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2024 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 1V-146 „Dėl Neperkančiųjų organizacijų pirkimų, skirtų 2021–2027 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų projektams įgyvendinti, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Neperkančiųjų organizacijų pirkimų taisyklės), nuostatomis;
20.4. pirkimams taikyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarime Nr. 1133 „Dėl Žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“, Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1-154 „Dėl Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus;
20.5. pasirinkti tikrintoją atsižvelgdamas į šias nuostatas:
20.5.1. Lietuvos partneris lėšas, skirtas sumokėti už tikrintojo suteiktas paslaugas, turi suplanuoti ir numatyti paraiškoje finansuoti projektą;
20.5.2. Lietuvos partneris tikrintoją turi pasirinkti vykdydamas pirkimą raštu; pirkimo dokumentuose turi būti nustatyti minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai tikrintojui, nurodyti pagrindiniuose programos dokumentuose ir VRM Europos Sąjungos investicijų departamento (toliau – ESI departamentas) vykdant programas koordinuojančios institucijos funkcijas parengtose Rekomendacijose 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (Interreg) programų Lietuvos partneriams dėl minimalių kvalifikacinių reikalavimų tikrintojui, tikrintojo paslaugų pirkimo techninės užduoties parengimo (toliau – Rekomendacijos), kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu www.esbendradarbiavimas.lt;
20.5.3. Lietuvos partneris, vykdydamas pirkimą, pirkimo dokumentuose turi nurodyti, kad kaina bus nustatoma pagal fiksuotą įkainį (pavyzdžiui, įkainis už 10 000 eurų patikrintų Lietuvos partnerio projekto išlaidų);
20.5.5. raštu sudaręs paslaugos pirkimo sutartį su pasirinktu tikrintoju, Lietuvos partneris nedelsdamas raštu apie tai turi informuoti:
20.5.5.1. ESI departamentą, vykdantį programas koordinuojančios institucijos funkcijas, pateikdamas informacinį laišką apie pasirinktą tikrintoją pagal Taisyklių priede arba pagal pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus;
20.5.6. ESI departamentas, vykdydamas programas koordinuojančios institucijos funkcijas, informuoja Lietuvos partnerį ir programos jungtinį sekretoriatą ir (arba) vadovaujančiąją instituciją apie tinkamą Lietuvos partnerio pasirinktą tikrintoją užpildydamas informaciją atitinkamos programos kompiuterinėje informacinėje sistemoje arba pateikdamas informaciją el. paštu;
20.6. Lietuvos partneriui prireikus pakeisti tikrintoją arba pasirinkti jį iš naujo, Lietuvos partneriui toliau privaloma vadovautis Taisyklių 20.5 papunkčio nuostatomis;
20.7. paramos sutartyje ir (arba) partnerių susitarime bei pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus pateikti partnerio ataskaitą pagrindiniam projekto partneriui, jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris, arba projekto ataskaitą programos jungtiniam sekretoriatui, jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris, ir tikrintojo pateiktus projekto išlaidų patvirtinimo dokumentus (jeigu taikoma);
20.8. laikytis aplinkosaugos, partnerystės ir daugiapakopio valdymo, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų;
20.9. atlikti privalomus visuomenės informavimo veiksmus laikydamasis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytos tvarkos;
20.10. tvarkyti atskirą projekto išlaidų finansinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
20.11. projekto išlaidų finansinėje apskaitoje fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto įgyvendinimu;
20.12. užtikrinti, kad projekto dokumentacija, ypač paramos sutartis ir jos priedai, paraiška finansuoti projektą, partnerių susitarimas ir jų pakeitimo dokumentai, projekto ir partnerio ataskaitos ir jų priedai, išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai, susirašinėjimo su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis, pirkimų vykdymo dokumentai, viešinimo priemonių įgyvendinimo įrodymo dokumentai, būtų saugoma pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo metų, kuriais programą įgyvendinanti institucija atliko pagrindiniam projekto partneriui paskutinį ES paramos mokėjimą pagal paramos sutartį, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnio 1 dalyje, ir prieinama turinčioms teisę ją tikrinti institucijoms ir asmenims (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);
20.13. bendradarbiauti su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis ir projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas atlikti projekto įgyvendinimo patikrinimą jo įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje;
20.14. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu įgytas ar sukurtas turtas nebūtų sugadintas, sunaikintas ar kitaip prarastas projekto įgyvendinimo metu ir 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);
20.15. ne trumpiau nei 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) neperleisti, neparduoti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo skirtos ES paramos lėšos;
20.16. ne trumpiau nei 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) nekeisti savo veiklos, kuriai buvo skirtos ES paramos lėšos, ir nenutraukti šios veiklos, nedalyvauti reorganizavime ir nesireorganizuoti, taip pat nesilikviduoti, jeigu tai galėtų pažeisti Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 65 straipsnio nuostatas; apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias lemti Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 65 straipsnio pažeidimą, Lietuvos partneris įsipareigoja nedelsdamas pranešti programos įgyvendinančiosioms institucijoms pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka;
20.17. per programos įgyvendinančiosios institucijos, o bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimo atveju – per programas koordinuojančiosios institucijos, sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą ES paramos arba bendrojo finansavimo lėšų sumą sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytai institucijai ir įvykdyti kitus sprendime dėl lėšų sugrąžinimo išvardytus reikalavimus;
20.18. laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR) reikalavimų.
21. Jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris, jis turi atstovauti visiems projekto partneriams ir privalo užtikrinti, kad visi projekto partneriai būtų tinkamai informuoti apie jų pareigas, susijusias su paramos sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų įsipareigojimų, susijusių su projekto įgyvendinimu, nustatytų paramos sutartyje, Taisyklėse ir pagrindiniuose programos dokumentuose.
22. Lietuvos partneris turi užtikrinti, kad finansuotinos projekto veiklos, nepripažintos valstybės pagalba paraiškos projektui finansuoti vertinimo metu, netaptų valstybės pagalba projekto įgyvendinimo metu ir 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos; tuo atveju, jeigu Lietuvos partnerio veikla naudojant ES paramą pripažįstama valstybės pagalba, Lietuvos partneris turi grąžinti tai veiklai skirtą ES paramą ir palūkanas, kurias, norėdama susigrąžinti neteisėtą pagalbą, nustato Europos Komisija.
23. Pagrindiniai reikalavimai tikrintojams:
23.1. tikrintojas visą tikrintojo paslaugos teikimo laikotarpį turi atitikti pagrindiniuose programos dokumentuose arba Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnio 3–9 dalyse išvardytus reikalavimus ir Rekomendacijose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus;
23.2. tikrintojas privalo patikrinti, ar Lietuvos partnerio arba Lietuvos programos įgyvendinančiosios institucijos deklaruotos išlaidos yra teisėtos, teisingos ir tinkamos finansuoti, atsižvelgdamas į Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 63–68 straipsnių ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 37–44 straipsnių nuostatas, ir vadovautis:
23.2.1. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais susijusių paslaugų standartais, taikomais užduotims, susijusioms su iš anksto sutartomis procedūromis;
23.2.2. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtinto Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatomis;
23.3. tikrintojas turi vadovautis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintame Buhalterių profesionalų etikos kodekse išdėstytais nepriklausomumo reikalavimais ir būti nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio ir (arba) Lietuvos programos įgyvendinančiųjų institucijų;
V SKYRIUS
PROGRAMOSE DALYVAUJANČIŲ LIETUVOS INSTITUCIJŲ
ATSAKOMYBĖ IR FUNKCIJOS
24. VRM atlieka programų koordinuojančiosios institucijos, Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios ir audito institucijų funkcijas. VRM administracijos padalinių funkcijos koordinuojant ir įgyvendinant programas nustatytos Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programas, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1V-402 „Dėl Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“.
25. Viešoji įstaiga Vidaus reikalų ministerijos projektų valdymo agentūra (toliau – VRM PVA) atlieka:
25.1. Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną, Pietų Baltijos bendradarbiavimo per sieną ir URBACT programų informacinių punktų, nurodytų Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 54 straipsnyje, funkcijas;
25.2. Lietuvos ir Lenkijos programos jungtinio sekretoriato, nurodyto Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 46 straipsnio 2 dalyje, funkcijas.
26. VRM PVA, kaip Lietuvos ir Lenkijos programos jungtinio sekretoriato, funkcijos detalizuojamos kasmet sudaromose VRM ir VRM PVA sutartyse dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, iš kurių pagrindinės yra šios:
26.2. rengti Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo dokumentų, susijusių su paraiškų projektams finansuoti parengimu, kvietimų teikti paraiškas projektams finansuoti paskelbimu, paraiškų projektams finansuoti vertinimu, projektų įgyvendinimo priežiūra, projektus, derinti juos su kitomis Lietuvos ir Lenkijos programą įgyvendinančiomis institucijomis ir teikti tvirtinti Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui;
26.3. rengti kasmet sudaromos VRM ir VRM PVA sutarties dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo projektą;
26.4. pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose nustatyta tvarka dalyvauti rengiant Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo galutinę ataskaitą, rengti kitų reikalingų ataskaitų ir duomenų pateikimo projektus, derinti juos su Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinančiosiomis institucijomis, prireikus teikti tvirtinti Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui;
26.5. pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose nustatyta tvarka skelbti kvietimus teikti paraiškas projektams finansuoti;
26.6. pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją atlikti pateiktų paraiškų projektams finansuoti administracinės atitikties ir kokybės vertinimą; įvertinus paraiškas projektams finansuoti, teikti Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui pasiūlymus dėl projektų finansavimo;
26.7. rengti paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo projektus ir teikti juos ESI departamentui, vykdančiam Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas; užtikrinti sudarytų paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo pateikimą pagrindiniams projektų partneriams;
26.8. pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją tikrinti ir teikti ESI departamentui, vykdančiam Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas, projektų ataskaitas tvirtinti; atlikti projektų patikras vietoje;
26.9. rengti ir teikti Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiajai institucijai paraiškas pervesti ES paramos lėšas pagrindiniams projektų partneriams;
26.10. pagal kompetenciją administruoti Lietuvos ir Lenkijos programos grąžintinas ir grąžintas lėšas;
26.11. įdiegti ir administruoti Lietuvos ir Lenkijos programos bendrą valdymo ir priežiūros kompiuterinę informacinę sistemą, apimančią informaciją apie visas pateiktas paraiškas finansuoti projektus, patvirtintus finansuoti projektus, jų įgyvendinimo pažangą, Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų panaudojimą, Europos Komisijai deklaruotas išlaidas, iš Europos Komisijos gautas lėšas, pažeidimus, grąžintinas ir grąžintas lėšas, atliktus patikrinimus, ir užtikrinti jos veikimą, duomenų atnaujinimą ir jų išsaugojimą pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka;
26.12. kaupti ir pagal kompetenciją raštu ir žodžiu teikti Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui, Lietuvos ir Lenkijos programą įgyvendinančiosioms institucijoms ir kitoms suinteresuotosioms institucijoms informaciją ir ataskaitas apie Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą, ją įgyvendinant pasiektus rezultatus, panaudotas lėšas, projektų įgyvendinimo priežiūros rezultatus ir kt.;
26.13. rengti Lietuvos ir Lenkijos programos veiklos ir informacijos viešinimo metinį planą, derinti jį su ESI departamentu, vykdančiu Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas, ir teikti jį tvirtinti Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui; pagal kompetenciją įgyvendinti stebėsenos komiteto patvirtinto plano priemones;
26.14. užtikrinti Lietuvos ir Lenkijos programos interneto svetainės sukūrimą, palaikymą, informacijos joje skelbimą ir atnaujinimą;
26.15. rengti mokymus ir konsultuoti pareiškėjus dėl paraiškų finansuoti projektus rengimo, projektų partnerius – dėl projektų įgyvendinimo ir ataskaitų teikimo;
26.16. vadovautis Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinančiųjų institucijų patikrinimų metu nustatytų neatitikčių ištaisymo rekomendacijomis;
26.17. atlikti projektų pažeidimų kontrolę pagal Taisyklių VI skyriaus ir pagrindinių Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentų nuostatas;
26.18. atlikti kitas funkcijas, numatytas pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose, VRM PVA įstatuose, sutartyse dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, ir kitus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro, vidaus reikalų viceministro, kuriam pavesta administruoti regioninės plėtros sritį, ir ministerijos kanclerio pavedimus.
27. VRM administracijos padaliniai ir VRM PVA pagal kompetenciją prisiima atsakomybę už Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 71–72, 74–76, 78, 79, 81, 82 ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 45–49 straipsniuose.
28. VRM administracijos padaliniai ir VRM PVA, atlikdami jiems pavestas funkcijas, turi užtikrinti nešališkumo, skaidrumo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, duomenų apsaugos, tvaraus vystymosi principų įgyvendinimą ir proporcingumo principo laikymąsi.
VI SKYRIUS
PAŽEIDIMŲ KONTROLĖ
29. Programos įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojai, projektų partneriai, kitos programų įgyvendinimą kontroliuojančios institucijos, įtarusios pažeidimą ar sukčiavimą (toliau – pažeidimas), nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo teikia pranešimą apie įtariamą pažeidimą VRM valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro paskirtam atlikti programų pažeidimų kontrolę (toliau – VRM programų pažeidimų kontrolierius), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju, kai įtariamas pažeidimas susijęs su paramos sutarties įgyvendinimu (toliau – Lietuvos ir Lenkijos programos atveju) – VRM PVA vadovo paskirtam projektų pažeidimų kontrolieriui (toliau – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius). Tuo atveju, kai pažeidimu įtariamas VRM ar VRM PVA darbuotojas, programos įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojai, projektų partneriai, kitos programų įgyvendinimą kontroliuojančios institucijos pranešimą apie įtariamą pažeidimą gali pateikti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 1V-532 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu gautos informacijos tvarkymo aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
30. VRM programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius, įtaręs pažeidimą ir (ar) gavęs informacijos apie įtariamą pažeidimą, šią informaciją ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos gavimo dienos VRM užregistruoja elektroniniame pažeidimų žurnale, kuris pildomas atskirai kiekvienai programai, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – Lietuvos ir Lenkijos programos kompiuterinėje informacinėje sistemoje esančiame pažeidimų registre.
31. Ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo pranešimo apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos VRM, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA, VRM programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą:
31.1. tikrina pateiktą informaciją, prireikus atlieka tikrinimus vietose ir kitus veiksmus, būtinus įtariamo pažeidimo tyrimo išvadai parengti;
31.2. prireikus kreipiasi į kitas kompetentingas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes, informaciją, susijusią su atliekamu įtariamo pažeidimo tyrimu;
31.3. papildo informaciją Taisyklių 30 punkte nurodytame elektroniniame pažeidimų žurnale ar registre apie įtariamo pažeidimo tyrimo eigą, nurodydamas įtariamo pažeidimo tyrimo pradžios ir pabaigos datas, atliktus tyrimo veiksmus, pažeidimo tipą (nenustatytas pažeidimas, pažeidimas nustatytas arba įtariama nusikalstama veika), veiksmus, kurių imtasi po pažeidimo arba įtariamos nusikalstamos veikos nustatymo.
32. VRM programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius įtariamo pažeidimo tyrimą turi atlikti ir parengti įtariamo pažeidimo tyrimo išvadą ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikia kompetentingos institucijos išvados arba reikia gauti papildomos informacijos iš projekto partnerio ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, arba reikia tyrimui būtinos informacijos vertimo, įtariamo pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų ESI departamento direktoriaus sprendimu, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, kuriame turi būti nurodytas pratęsimo terminas ir priežastys, dėl kurių įtariamo pažeidimo tyrimas pratęsiamas.
33. VRM programų pažeidimų kontrolierius ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos informuoja apie pažeidimą atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius informuoja VRM programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su pažeidimu susijusią informaciją ir dokumentų kopijas, ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų. VRM programų pažeidimų kontrolierius, gavęs VRM PVA programos pažeidimų kontrolieriaus pasiūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų, per 20 (dvidešimt) darbo dienų juos išnagrinėja ir teikia išvadą VRM PVA dėl sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų pateikimo Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui. Sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, priima Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetas.
34. Jeigu yra nustatytas pažeidimas, kai buvo nesilaikyta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo arba Neperkančiųjų organizacijų pirkimų taisyklių, VRM programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius, registruodamas pažeidimą arba rengdamas pažeidimo tyrimo išvadą, nurodo, ar pažeidimas turėjo įtakos pirkimo rezultatams, taip pat su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti išlaidų sumos dydį bei, jeigu nežinoma tiksli su sudaryta pirkimo sutartimi susijusių netinkamų finansuoti išlaidų suma arba visas su pirkimo sutartimi susijusias išlaidas pripažinti netinkamomis finansuoti yra neproporcinga, išsamią informaciją apie siūlomos finansinės korekcijos apskaičiavimą, vadovaudamasis Rekomendacijomis dėl Finansinių pataisų, susijusių su išlaidomis, Sąjungos finansuotomis pagal pasidalijamąjį valdymą, kurias reikia atlikti dėl viešojo pirkimo taisyklių, patvirtintų 2013 m. gruodžio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2013) 9527 ir Europos Komisijos 2019 m. gegužės 14 d. sprendimu Nr. C(2019) 3452, nesilaikymo, nustatymo, ir pasiūlymą, kokiu būdu bus pritaikyta finansinė korekcija.
35. Jeigu yra įtariama nusikalstama veika, apie tai VRM programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju VRM PVA programos pažeidimų kontrolierius – FNTT ir VRM programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir dokumentų kopijas.
36. VRM programų pažeidimų kontrolierius pagal kompetenciją:
36.1. rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktus ir kitus dokumentus (metodikas, rekomendacijas ir pan.), susijusius su programų pažeidimų tyrimu, nustatymu ir šalinimu;
36.2. atlieka kitas Taisyklių 30–35 punktuose ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytas su pažeidimų kontrole susijusias funkcijas;
36.3. praneša Europos Komisijai, programą įgyvendinančiosioms institucijoms apie nustatytus pažeidimus ir kitą su programų pažeidimais ir lėšų susigrąžinimu susijusią informaciją, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 69,103 straipsnių ir XII priedo nuostatomis;
36.4. bendradarbiauja su Europos Komisija, programos įgyvendinančiosiomis institucijomis ir kitomis suinteresuotosiomis institucijomis dėl pažeidimų nustatymo ir šalinimo;
36.6. kaupia ir sistemina informaciją apie pažeidimus ir teikia ją turinčioms teisę gauti institucijoms ir asmenims;
36.7. vykdo pažeidimų prevenciją, platina informaciją apie pažeidimų prevenciją programas įgyvendinančių institucijų organizuojamuose renginiuose ir (arba) interneto svetainėje adresu www.esbendradarbiavimas.lt, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju viešina informaciją apie nustatytus pažeidimus programos interneto svetainėje;
36.8. teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų sugrąžinimo eigą, rengia arba dalyvauja rengiant sprendimų dėl šių lėšų sugrąžinimo projektus;
36.9. vertina iš teisėsaugos institucijų gautą informaciją apie ištirtas įtartas nusikalstamas veikas ir pagal kompetenciją, jeigu taikoma, atlieka Taisyklių 36.3 ir 36.8 papunkčiuose numatytus veiksmus;
VII SKYRIUS
AUDITO REKOMENDACIJŲ DĖL NUSTATYTŲ NETINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SUSIGRĄŽINIMO ĮGYVENDINIMAS
38. Jeigu netinkamas finansuoti išlaidas nustato programos audito institucija, Europos Komisija arba Europos Audito Rūmai, VRM programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo audito ataskaitos gavimo dienos raštu informuoja apie audito institucijos, Europos Komisijos arba Europos Audito Rūmų nustatytas netinkamas finansuoti išlaidas atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – VRM PVA, ir toliau atliekami veiksmai, susiję su grąžintinų lėšų administravimu pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Lietuvoje programas įgyvendinančiosios institucijos ir tikrintojai privalo užtikrinti, kad pagal kompetenciją su programų įgyvendinimu ir ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimu susiję gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų saugomi pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka, bet ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo metų, kuriais programos vadovaujančioji institucija atliko pagrindiniam projekto partneriui paskutinį ES paramos mokėjimą pagal paramos sutartį, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnio 1 dalyje (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip). Dokumentai ir informacija saugomi atsižvelgiant į reikalavimus, nustatytus Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnyje, užtikrinant tinkamą audito seką ir laikantis BDAR reikalavimų.
______________
2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio
laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių
priedas
(Informacinio laiško apie pasirinktą tikrintoją forma)
________________________________________________________________
(Lietuvos partnerio pavadinimas, kodas, adresas)
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos
Europos Sąjungos investicijų departamentui
INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ
1. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ |
|
1.1. Programos pavadinimas |
|
1.2. Projekto nr. ir (arba) projekto akronimas |
|
1.3. Projekto pavadinimas (anglų kalba) |
|
1.4. Paramos sutarties pasirašymo data ir nr. |
|
2. INFORMACIJA APIE LIETUVOS PARTNERĮ |
|
2.1. Juridinio asmens pavadinimas |
|
2.2. Juridinio asmens kodas |
|
2.3. Tel. nr. |
|
2.4. El. paštas |
|
2.5. Lietuvos partnerio vaidmuo (pagrindinis arba projekto partneris) ir nr. projekte |
|
3. LIETUVOS PARTNERIO ĮGYVENDINAMO PROJEKTO (PROJEKTO DALIES) IŠLAIDOS, EURAIS |
|
3.1. Lėšos, kompensuojamos iš Europos regioninės plėtros fondo |
|
3.2. Lietuvos partnerio nuosavas įnašas |
|
Iš viso: |
|
4. INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ |
|||||||
4.1. Juridinio asmens pavadinimas |
|
||||||
4.2. Juridinio asmens kodas |
|
||||||
4.3. Adresas |
|
||||||
4.4. Tel. nr. |
|
||||||
4.5. El. paštas |
|
||||||
4.6. Auditorius (vardas, pavardė), auditoriaus pažymėjimo nr. ir išdavimo data |
|
||||||
4.7. Audito įmonės pažymėjimo nr. ir pažymėjimo išdavimo data |
|
||||||
5. Informacija apie pasirašytą projekto išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimo sutartį |
|||||||
5.1. Sutarties sudarymo data ir numeris |
|
||||||
5.2. Sutarties kaina, įskaitant PVM |
|
6. TIKRINTOJO TURIMŲ PROFESINIŲ ŽINIŲ IR PATIRTIES PATVIRTINIMAS |
|||
6.1. Patvirtinama, kad tikrintojas: |
TAIP |
NE |
Pastabos |
6.1.1. per pastaruosius 3 (trejus) finansinius metus arba per laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos (jeigu paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 (trejus) finansinius metus) yra įvykdęs bent vieną panašią sutartį, t. y. kurios dalykas ir įvykdymo sąlygos panašios kaip pirkimo objekto; |
|
|
|
6.1.2. turi ne mažiau kaip 1 nuolatinį darbuotoją, turintį auditoriaus pažymėjimą ir kurio anglų kalbos žinios pakankamos perskaityti ir suprasti reikiamus dokumentus bei užpildyti kontrolės dokumentaciją; |
|
|
|
6.1.3. yra nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio pagal Tarptautinės buhalterių federacijos Buhalterių profesionalų etikos kodekse ir Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme išdėstytus nepriklausomumo ir objektyvumo reikalavimus; |
|
|
|
6.1.4. yra susipažinęs su Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais INTERREG programų įgyvendinimą, INTERREG programos, pagal kurią finansuojamas tikrinamas projektas, pagrindiniais dokumentais; |
|
|
|
6.1.5. yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo nustatytomis sąlygomis ir tvarka; metinė civilinės atsakomybės draudimo suma yra ne mažesnė kaip nustatyta Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo 21 straipsnyje; civilinės atsakomybės draudimo objektas yra paslaugos teikėjo civilinė atsakomybė už žalą, kuri padaryta Lietuvos partneriui ir (arba) tretiesiems asmenims teikiant projekto tikrinimo paslaugą; |
|
|
|
6.1.6. tinkamai dokumentuos teikiamas paslaugas ir tikrintojo darbo dokumentai bus prieinami programą įgyvendinančiosioms institucijoms, programos įgyvendinimo priežiūrą vykdančioms institucijoms ir jų įgaliotiems atstovams; |
|
|
|
6.1.7. pagal programos įgyvendinančiosios institucijos pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus patikrins ir patvirtins projekto išlaidas per 1 (vieną) mėnesį nuo projekto ataskaitos ir (arba) dokumentų iš Lietuvos partnerio gavimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos. |
|
|
|
7. LIETUVOS PARTNERIO PATVIRTINIMAS |
|||
|
TAIP |
NE |
Pastabos |
Lietuvos partneris patvirtina, kad: |
|||
7.1. pirkimo dokumentuose nustatė minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui, nurodytus pagrindiniuose programos dokumentuose ir Rekomendacijose; |
|
|
|
7.2. pirkimo dokumentuose naudojo techninę užduotį ir sutarties pagrindines nuostatas su tikrintoju, nustatytas Rekomendacijose |
|
|
|
7.3. pirkimo procedūros metu įsitikino, kad pirkime dalyvavę tiekėjai ir (arba) laimėtojas atitiko pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui; |
|
|
|
7.4. projekto įgyvendinimo (pažangos ir galutinę) ataskaitas ir visą kitą reikalingą informaciją tikrintojui pateiks ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos pagal pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
2. Projekto išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimo paslaugos pirkimo laimėtojo pasiūlymas be priedų.
9. Lietuvos partnerio įgaliotas atstovas*
(Pareigos) (Vardas, pavardė) (Parašas) (Data) |
_______________
* Jeigu atstovas veikia pagal įgaliojimą, pridėti įgaliojimo kopiją.
______________