Projektas

2024-09-23

Nr. TSP-

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO PROJEKTO „VISOS DIENOS MOKYKLOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMUI

 

2024 m. spalio 10 d. Nr. T- 

Radviliškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“ ir 2024 m. liepos 31 d. VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros paskelbtu kvietimu Nr. 10-059-K „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas“ Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Pritarti projekto „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas“ (toliau – Projektas) įgyvendinimui, Radviliškio rajono savivaldybės administracijai dalyvaujant pareiškėjo teisėmis.

2.  Įpareigoti Radviliškio rajono savivaldybės administraciją rengti ir teikti Projekto įgyvendinimo planą finansavimui gauti.

3.  Gavus finansavimą įgalioti Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti su Projektu susijusius dokumentus.

4.  Patvirtinti, kad anksčiau Visos dienos mokyklos paslauga Projekte dalyvaujančiose mokyklose nebuvo finansuojama iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) Radviliškio rajono savivaldybė.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Kazimieras Račkauskis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL PRITARIMO PROJEKTO „VISOS DIENOS MOKYKLOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMUI“

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2024-09-23

Radviliškis

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai, sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.

Sprendimo projekto tikslas – pritarti projekto „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas“ (toliau – Projektas) įgyvendinimo plano teikimui finansavimui gauti pagal CPVA (Centrinė projektų valdymo agentūra) pateiktą kvietimą savivaldybėms dalyvauti konkursiniame projekte „Visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumo didinimas“ pagal pažangos priemonę Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“.

2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.

Iniciatoriai – Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

Sprendimo projekto rengėjai – Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami sprendimo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įgyvendinus projektą ir pasinaudojus ES finansavimu tikimasi pagerinti visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumą Radviliškio rajono mokiniams ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams. Pagal Aprašą remiamos veiklos:

1. Ugdymo organizavimo modelių, apimančių įvairias priemones švietimo prieinamumui didinti ir veiksmingos švietimo pagalbos teikimui užtikrinti specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turintiems ir atskirties riziką patiriantiems mokiniams, diegimas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas įgyvendinančiose mokyklose, teikiant visos dienos mokyklos paslaugas bei keliant visos dienos mokykloje dirbančių specialistų kompetencijas, aprūpinant specialiosiomis mokymo priemonėmis.

2. Ugdymo organizavimo modelių, apimančių įvairias priemones švietimo prieinamumui didinti ir veiksmingos švietimo pagalbos teikimui užtikrinti SUP turintiems ir atskirties riziką patiriantiems mokiniams, diegimas bendrojo ugdymo programas įgyvendinančiose mokyklose (įskaitant PMĮ įgyvendinančias bendrojo ugdymo programas), teikiant visos dienos mokyklos paslaugas bei keliant visos dienos mokykloje dirbančių specialistų kompetencijas, aprūpinant specialiosiomis mokymo priemonėmis.

Tikslinė projekto grupė – Mokiniai (įskaitant SUP turinčius vaikus), jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, specialiąją pagalbą teikiantys asmenys, švietimo pagalbos specialistai.

Pagal Aprašo reikalavimus galimi pareiškėjai – savivaldybių administracijos, mokyklos, profesinio mokymo įstaigos (toliau – PMĮ), įgyvendinančios bendrojo ugdymo programas, ir kitos mokyklos, įgyvendinančios priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – pareiškėjas).

Galimi projekto partneriai – savivaldybių administracijos, mokyklos ir kiti viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje, nevyriausybinės organizacijos.

Projekte partnerio teisėmis kviečiamos dalyvauti šios Radviliškio rajono bendrojo ugdymo mokyklos: Radviliškio Vaižganto progimnazija ir Vinco Kudirkos progimnazija.

5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.

Priėmus tarybos sprendimą, nebus keičiami ar pripažįstami negaliojančiais teisės aktai. Sprendimui įgyvendinti papildomų teisės aktų priimti nereikia.

7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.

Visai šaliai skirta 30 mln. Eur, Radviliškio rajono savivaldybė galėtų pretenduoti į 1 mln. Eur.

8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Sprendimo projektas suderintas su savivaldybės administracijos juristu, kalbininku, direktore, savivaldybės vicemerais, meru ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėju.

9. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Rezultatai nenumatomi.

10. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui neteikiamas.

11. Kiti, iniciatoriaus nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Papildomų paaiškinimų nėra.

12. Pridedami dokumentai.

Nėra.

 

 

 

Švietimo ir sporto skyriaus

vyriausioji specialistė                                                                                                         Ieva Ražinskienė