Elektroninio dokumento nuorašas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
Biudžetinė įstaiga, Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, tel. (8 5) 213 5166, faks. (8 5) 213 5270, el. p. [email protected]
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188706554
DĖL REGULIUOJAMŲ SEKTORIŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO APRAŠŲ PAKEITIMO PROJEKTŲ DERINIMO
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba), atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14), kuriuo patvirtintas Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planas, parengė ir teikia viešajai konsultacijai Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo, Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo, Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektus (toliau – Projektai).
Projektai parengti, įvertinus atskirų reguliuojamų energetikos ir geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo įmonių (toliau – reguliuojamų sektorių įmonės) galimą apyvartinių lėšų trūkumą būtinosioms teikiamų reguliuojamų paslaugų sąnaudoms padengti (pvz., priemonėms įmonių darbuotojų apsaugai įsigyti, darbo vietų izoliavimo, patalpų dezinfekavimo sąnaudoms, papildomų darbuotojų bei papildomo darbo užmokesčio sąnaudoms, kurie dirba įmonėse siekiant užtikrinti infrastruktūros ir teikiamų paslaugų (produkto) saugumą ir teikiamų paslaugų nepertraukiamumą, padengti, rezervinio kuro įsigijimui ir pan.), tam kad būtų užtikrintas šių paslaugų teikimas tiek buitiniams, tiek verslo vartotojams. Apyvartinių lėšų trūkumui padengti gali būti imamos trumpalaikės, iki vienerių metų, paskolos. Taip pat, dėl galimo ekonomikos nuosmukio yra tikimybė, kad padaugės beviltiškų skolų dydis, kuris taip pat gali turėti neigiamą įtaką reguliuojamų sektorių įmonių būtinųjų sąnaudų padengimui. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus karantiną, apribojus verslo sektoriaus veiklą, rekomendavus savivaldybėms atidėti mokėjimus už teikiamas paslaugas (produktus) ar juos išdėstyti per tam tikrą laiką, reguliuojamos sektorių įmonės gali susidurti su vartotojų įsiskolinimo padidėjimu ir išaugti reguliuojamų energetikos, vartotojų įsiskolinimai ir reguliuojamų sektorių įmonių įsiskolinimai.
Projektais siūlomos šios nuostatos:
1. Siūloma keisti reguliuojamų sektorių įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašų nuostatas, draudžiančias reguliuojamų sektorių įmonėms, vykdančioms sąnaudų paskirstymą, priskirti beviltiškų skolų sąnaudas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams. Projektais siūloma nustatyti, kad tais atvejais, kai beviltiškų skolų negali apmokėti vartotojai įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), tokių beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos sumos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo bei buvo įrodyta Tarybai, kad buvo imtasi visų teisėtų ir pagrįstų veiksmų skolai išieškoti. Reguliuojamo sektoriaus įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams), kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka.
2. Siūloma keisti reguliuojamų sektorių įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašų nuostatas, draudžiančias reguliuojamų sektorių įmonėms, vykdančioms sąnaudų paskirstymą, priskirti patirtas palūkanų sąnaudas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams. Projektais siūloma nustatyti išimtį, kad tais atvejais, sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą, galima priskirti reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkamiems verslo vienetams, vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į vartotojų, įtrauktų į Sąrašą, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti reguliuojamų sektorių įmonių finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis vertinamas atsižvelgiant į reguliuojamų sektorių įmonių naujai sudarytos paskolų sutarties datą.
3. Projektuose yra ir kitų redakcinių pakeitimų.
Projektai paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) ir Tarybos interneto svetainėje www.vert.lt. Atskirai teisės aktai ir lydimoji medžiaga siunčiami nebus. Taryba prašo per 5 darbo dienas nuo Projektų paskelbimo TAIS pateikti savo pastabas bei pasiūlymus Projektams.
Pastabas ir pasiūlymus Projektui prašome teikti paštu faksu (8-5) 213 5270, elektroniniu paštu [email protected] arba per TAIS.
PRIDEDAMA:
1. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.
2. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.
3. Tarybos „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.
4. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.
5. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimo Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.
6. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimo Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.
7. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.
8. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.
Tarybos pirmininkė Inga Žilienė
D. Krinickas, tel. (8 5) 250 6182, el. p. [email protected]
R. Valungevičius, tel. (8 5) 233 3389, el. p. [email protected]
R. Mašidlauskienė, tel. (8 5) 213 9268, el. p. [email protected]
VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS
2020-04- RAŠTO NR. ADRESATŲ SĄRAŠAS
1. Lietuvos vandens tiekėjų asociacija, el. p. [email protected]
2. Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija, el. p. [email protected]
3. Lietuvos nepriklausomų šilumos gamintojų asociacija, el. p. [email protected]
4. AB „Amber Grid“, el. p. [email protected]
5. AB agrofirma „Josvainiai“, el. p. [email protected]
6. UAB „Intergas“, el. p. [email protected]
7. UAB „Fortum Heat Lietuva“, el. p. [email protected]
8. AB „Energijos skirstymo operatorius“, el. p. [email protected]
9. UAB „Ignitis“, el. p. [email protected]
10. AB „Klaipėdos nafta“, el. p. [email protected]
11. UAB „Literma“, el. p. [email protected]
12. UAB „Saurida“, el. p. [email protected]
13. UAB „Varėnos dujos“, el. p. [email protected]
14. AB „Suskystintos dujos“, el. p. [email protected]
15. LITGRID AB, el. p. [email protected]
16. AB „Achema“, el. p. [email protected]
17. AB „Lifosa“, el. p. [email protected]
18. AB „Akmenės cementas“, el. p. [email protected]
19. UAB „Dainavos elektra“, el. p. [email protected]
20. AB „Ignitis gamyba“, el. p. [email protected]
21. AB „Panevėžio energija“, el. p. [email protected]
22. AB „Orlen Lietuva“, el. p. [email protected]
23. UAB Kauno termofikacijos elektrinė, el. p. [email protected]
24. UAB „Akmenės energija“, el. p. [email protected]
25. UAB „Alytaus šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
26. UAB „Anykščių šiluma“, el. p. [email protected]
27. Balterma ir ko, UAB, el. p. [email protected]
28. UAB „Birštono šiluma“, el. p. [email protected]
29. UAB „Druskininkų butų ūkis“, el. p. [email protected]
30. UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]
31. UAB „Fortum Joniškio energija“, el. p. [email protected]
32. UAB „Fortum Švenčionių energija“, el. p. [email protected]
33. UAB „Ignalinos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
34. UAB „Jonavos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
35. UAB „Kaišiadorių šiluma“, el. p. [email protected]
36. AB „Kauno energija“, el. p. [email protected]
37. UAB „Kazlų Rūdos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
38. UAB „Klaipėdos energija“, el. p. [email protected]
39. UAB „Kretingos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
40. UAB „Lazdijų šiluma“, el. p. [email protected]
42. UAB „Mažeikių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
43. UAB „Molėtų šiluma“, el. p. [email protected]
44. UAB „Nemenčinės komunalininkas“, el. p. [email protected]
45. UAB „Nemėžio komunalininkas“, el. p. [email protected]
46. UAB „Pakruojo šiluma“, el. p. [email protected]
47. UAB „Palangos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
48. UAB „Plungės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
49. Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija, el. p. [email protected]
50. AB „Prienų šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
51. UAB „Radviliškio šiluma“, el. p. [email protected]
52. UAB „Raseinių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
53. UAB „Skuodo šiluma“, el. p. [email protected]
54. UAB „Šakių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
55. UAB „Šalčininkų šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
56. AB „Šiaulių energija“, el. p. [email protected]
57. UAB „Šilalės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
58. UAB „Šilutės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
59. UAB „Širvintų šiluma“, el. p. [email protected]
60. UAB „Tauragės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
61. UAB „Trakų energija“, el. p. [email protected]
62. UAB „Ukmergės šiluma“, el. p. [email protected]
63. UAB „Utenos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
64. UAB „Varėnos šiluma“, el. p. [email protected]
65. VšĮ Velžio komunalinis ūkis, el. p. [email protected]
66. AB „Vilniaus šilumos tinklai“, el. p. [email protected]
67. UAB „Visagino energija“, el. p. [email protected]
68. UAB „Kirtimų katilinė“, el. p. [email protected]
69. AB „Grigeo“, el. p. [email protected]
70. UAB „Foksita“, el. p. [email protected]
71. UAB „Petrašiūnų katilinė“, el. p. [email protected]
72. UAB „Ekopartneris“, el. p. [email protected]
73. Idex Taikos elektrinė UAB, el. p. [email protected]
74. UAB „ENG“ Garliavoje, el. p. [email protected]
75. UAB „Ekoresursai“, el. p. [email protected]
76. UAB „Pramonės energija“ Klaipėdoje, el. p. [email protected]
77. UAB „Fortum Klaipėda“, el. p. [email protected]
78. UAB „Kurana“, el. p. [email protected]
79. AB „Simega“, el. p. [email protected],
80. UAB „Energijos parkas“, el. p. [email protected]
81. UAB „Plungės bioenergija“, el. p. [email protected]
82. UAB „Autoidėja“, el. p. [email protected]
83. UAB „Intergates“, el. p. [email protected]
84. UAB „Visagino linija“, el. p. [email protected]
85. UAB „Bio zona“, el. p. [email protected]
86. UAB „Žemaitijos energija“, el. p. [email protected]
87. UAB „Ukmergės katilinė“, el. p. [email protected]
88. UAB „Akmenės vandenys“, el. p. [email protected]
89. UAB „Anykščių vandenys“, el. p. [email protected]
90. UAB „Aukštaitijos vandenys“, el. p. [email protected]
92. UAB „Biržų vandenys“, el. p. [email protected]
93. UAB „Druskininkų vandenys“, el. p. [email protected]
94. UAB „Dzūkijos vandenys“, el. p. [email protected]
95. UAB „Giraitės vandenys“, el. p. [email protected]
96. UAB „Ignalinos vanduo“, el. p. [email protected]
97. UAB „Jonavos vandenys“,el. p. [email protected]
98. UAB „Joniškio vandenys“,el. p. [email protected]
99. UAB „Jurbarko vandenys“,el. p. [email protected]
100.UAB „Kaišiadorių vandenys“, el. p. [email protected]
101.UAB „Kauno vandenys“, el. p. [email protected]
102.UAB „Kėdainių vandenys“, el. p. [email protected]
103.UAB „Kelmės vanduo“, el. p. [email protected]
104.AB „Klaipėdos vanduo“, el. p. [email protected]
105.UAB „Kretingos vandenys“, el. p. [email protected]
106.UAB „Kupiškio vandenys“, el. p. [email protected]
107.UAB „Kuršėnų vandenys“, el. p. [email protected]
108.UAB „Lazdijų vanduo“, el. p. [email protected]
109.UAB „Mažeikių vandenys“, el. p. [email protected]
110.UAB „Molėtų vanduo“, el. p. [email protected]
111.UAB „Neringos vanduo“, el. p. [email protected]
112.UAB „Pakruojo vandentiekis“, el. p. [email protected]
113.UAB „Palangos vandenys“, el. p. [email protected]
114.UAB „Pasvalio vandenys“, el. p. [email protected]
115.UAB „Plungės vandenys“, el. p. [email protected]
116.UAB „Prienų vandenys“, el. p. [email protected]
117.UAB „Radviliškio vanduo“, el. p. [email protected]
118.UAB „Raseinių vandenys“, el. p. [email protected]
119.UAB „Rokiškio vandenys“, el. p. [email protected]
120.UAB „Skuodo vandenys“, el. p. [email protected]
121.UAB „Sūduvos vandenys“, el. p. [email protected]
122.UAB „Šakių vandenys“, el. p. [email protected]
123.UAB „Šiaulių vandenys“, el. p. [email protected]
124.UAB „Šilalės vandenys“, el. p. [email protected]
125.UAB „Šilutės vandenys“, el. p. [email protected]
126.UAB „Širvintų vandenys“, el. p. [email protected]
127.UAB „Tauragės vandenys“, el. p. [email protected]
128.UAB „Telšių vandenys“, el. p. [email protected]
129.UAB „Trakų vandenys“, el. p. [email protected]
130.UAB „Ukmergės vandenys“, el. p. [email protected]
131.UAB „Utenos vandenys“, el. p. [email protected]
132.UAB „Varėnos vandenys“, el. p. [email protected]
133.UAB „Vilkaviškio vandenys“, el. p. [email protected]
134.UAB „Vilniaus vandenys“, el. p. [email protected]
135.UAB „Zarasų vandenys“, el. p. [email protected]
136.UAB „Kalvarijos komunalininkas“, el. p. [email protected]
137.UAB „Baisogalos bioenergija“, el. p. [email protected]
138.UAB „Kazlų Rūdos komunalininkas“, el. p. [email protected]
139.UAB „Pagėgių komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]
140.UAB „Pabradės komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]
142.UAB „Eišiškių komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]
143.UAB „Tvarkyba“, el. p. [email protected]
144.UAB „Didžiasalio komunalinės paslaugos“, el. p. [email protected]
145.SĮ „Simno komunalininkas“, el. p. [email protected]
146.Skemų socialinės globos namai, el. p. [email protected]
147.Jotainių socialinės globos namai, el. p. [email protected]
148.UAB „Didma“, el.p. [email protected]
149.UAB „Gargždų plytų gamykla“, el. p. [email protected]
150.Prūdiškių socialinės globos namai, el. p. [email protected]
151.VšĮ „Antazavės vanduo“, el. p. [email protected]
152.Emilijos Kaminskienės įmonė, el. p. [email protected]
153.Juozo Oleko įmonė „Liepsnelė“, el. p. [email protected]
154.UAB „Grinda“, el. p. [email protected]
155.UAB „Panevėžio gatvės“, el. p. [email protected]
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-464 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 14 punktu,
9 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 10 dalimi ir 44 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą (toliau – Aprašas):
1.1. Pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„29.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir (ar) sistemos naudotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-
19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų gamtinių dujų įmonei. Paskirstomomis sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Gamtinių dujų įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.2. Pakeisti 29.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„29.5. patirtas palūkanų, išskyrus sąnaudas, nurodytas Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), ir sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti gamtinių dujų įmonės finansinius
2
srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis vertinamas atsižvelgiant į gamtinių dujų įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
1.5 Pakeisti 43 papunktį ir išdėstyti taip:
„43. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo 39 ir 40 punktus pateiktose reguliuojamos veiklos ataskaitose nurodyti netikslūs duomenys, gamtinių dujų įmonė privalo nedelsiant raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti, taip pat pateikti auditoriaus įvertinimą, ar atlikti pakeitimai reguliuojamos veiklos ataskaitose yra reikšmingi bei ar reikalingas pakartotinė patikra, bei per 10 darbo dienų (po pakartotinės patikros, kai ji yra reikalinga) Tarybai pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per Duomenų surinkimo ir analizės informacinę sistemą (toliau – DSAIS). Auditoriaus įvertinimo ir pakartotinės reguliuojamos veiklos ataskaitų patikros nereikia, jeigu duomenys reguliuojamosios veiklos ataskaitose koreguojami gavus Tarybos pastabas dėl duomenų tikslinimo.“.
1.6 Pakeisti 45 papunktį ir išdėstyti taip:
„45. Gamtinių dujų įmonės Tarybai pateiktos metinės reguliuojamos veiklos ataskaitos privalo būti patikrintos nepriklausomo auditoriaus. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais ir tvarka ūkio subjektas privalo atlikti reguliavimo apskaitos sistemos patikrą dėl jos atitikties reguliuojamąją veiklą reglamentuojantiems teisės aktų reikalavimams. Auditoriaus išvada yra vieša ir skelbiama gamtinių dujų įmonės interneto tinklalapyje arba Tarybos tinklalapyje.“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Gamtinių dujų įmonėms, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2020–2021 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
Projekto
lyginamasis variantas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-464 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 14 punktu,
9 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 10 dalimi ir 44 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą (toliau – Aprašas):
1.1. Pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„29.1. beviltiškas skolas, baudas, delspinigius išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir (ar) sistemos naudotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau
– Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų gamtinių dujų įmonei. Paskirstomomis sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Gamtinių dujų įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.2. Pakeisti 29.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„29.5. patirtas palūkanų ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, nurodytas Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), ir sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo.
2
Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti gamtinių dujų įmonės finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis vertinamas atsižvelgiant į gamtinių dujų įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
1.5 Pakeisti 43 papunktį ir išdėstyti taip:
„43. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo 39 ir 40 punktus pateiktose reguliuojamos veiklos ataskaitose nurodyti netikslūs duomenys, gamtinių dujų įmonė privalo nedelsiant raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti audituotų ataskaitų atveju, taip pat pateikti auditoriaus įvertinimą, ar atlikti pakeitimai reguliuojamos veiklos ataskaitose yra reikšmingi bei ar reikalingas pakartotinis auditas pakartotinė patikra, bei per 10 darbo dienų (po pakartotinio audito pakartotinės patikros, kai jis ji yra reikalingas reikalinga) Tarybai pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per Duomenų surinkimo ir analizės informacinę sistemą (toliau – DSAIS). Auditoriaus įvertinimo ir pakartotinio audito pakartotinės reguliuojamos veiklos ataskaitų patikros nereikia, jeigu duomenys reguliuojamosios veiklos ataskaitose koreguojami gavus Tarybos pastabas dėl duomenų tikslinimo.“.
1.6 Pakeisti 45 papunktį ir išdėstyti taip:
„45. Gamtinių dujų įmonės Tarybai pateiktos metinės reguliuojamos veiklos ataskaitos privalo būti patikrintos nepriklausomo auditoriaus. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais ir tvarka ūkio subjektas privalo atlikti reguliavimo apskaitos sistemos patikrą dėl jos atitikties reguliuojamąją veiklą reglamentuojantiems teisės aktų reikalavimams. Gamtinių dujų įmonė kartu su metiniu reguliuojamos veiklos ataskaitų rinkiniu privalo pateikti Tarybai nepriklausomo auditoriaus išvadą dėl reguliuojamos veiklos ataskaitų. Šiuo atveju nepriklausomo audito patikros objektas turi būti Aprašo 1, 2 ir 4 priedai, gamtinių dujų įmonės ataskaitiniu laikotarpiu naudotos Reguliavimo apskaitos sistemos ir Aprašo 1, 2 ir 4 priedų atitikimas šiame Apraše nustatytoms taisyklėms bei reguliuojamos veiklos ataskaitose teikiamų duomenų už ataskaitinį laikotarpį atitikimas Aprašo reikalavimams. Auditoriaus išvada yra vieša ir skelbiama gamtinių dujų įmonės interneto tinklalapyje arba Tarybos tinklalapyje.“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Gamtinių dujų įmonėms, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2020–2021 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-468 „DĖL ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies
11 punktu, 56 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 68 straipsnio 9 ir 11 dalimis, 74 straipsnio 7 dalimi bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus
2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 30.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„30.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškų skolų sąnaudas, patiriamas siekiant užtikrinti vartotojams teikiamų elektros energijos tiekimo paslaugų patikimumą ir (ar) gamintojams teikiamų jų pagamintos elektros energijos persiuntimo paslaugų patikimumą, kai Taryba informuoja, kad to negali užtikrinti garantinis tiekėjas ir beviltiškas skolas, kai vartotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų elektros energetikos įmonei. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Elektros energetikos įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr.
1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.2. Pakeisti 30.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„30.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų, trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti elektros energetikos įmonės finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino
2
laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į elektros energetikos įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Elektros energetikos įmonė, kurios finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-468 „DĖL ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies
11 punktu, 56 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 68 straipsnio 9 ir 11 dalimis, 74 straipsnio 7 dalimi bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus
2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 30.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„30.1. beviltiškas skolas, išskyrus atvejus, kai beviltiškų skolų sąnaudos sąnaudas, patiriamos patiriamas siekiant užtikrinti vartotojams teikiamų elektros energijos tiekimo paslaugų patikimumą ir (ar) gamintojams teikiamų jų pagamintos elektros energijos persiuntimo paslaugų patikimumą, kai Taryba informuoja, kad to negali užtikrinti garantinis tiekėjas, ir kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis pateikus įrodymus, kad buvo imtasi visų teisėtų ir pagrįstų veiksmų skolai išieškoti ir beviltiškas skolas, kai vartotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų elektros energetikos įmonei. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Elektros energetikos įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-
188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.2. Pakeisti 30.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„30.5. patirtas palūkanų ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos
2
Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų, trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti elektros energetikos įmonės finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į elektros energetikos įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Elektros energetikos įmonė, kurios finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
31 D. NUTARIMO NR. O3E-470 „DĖL ŠILUMOS SEKTORIAUS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 1 punktu bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Ekonominės analizės skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 41.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„41.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio subjektui. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Ūkio subjektas, norėdamas priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams), kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.3. Pakeisti 41.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„41.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) draudžiama priskirti minėtų
2
paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
Projekto
lyginamasis variantas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
31 D. NUTARIMO NR. O3E-470 „DĖL ŠILUMOS SEKTORIAUS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 1 punktu bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Ekonominės analizės skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 41.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„41.1. beviltiškas skolas, baudas, delspinigius išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio subjektui. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Ūkio subjektas, norėdamas priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams), kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-
188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.3. Pakeisti 41.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„41.5. patirtas palūkanų sąnaudas ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų
2
trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-459 „DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO BEI PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SUSIJUSIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 9 straipsnio 1 dalies 6 ir 12 punktais bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Ekonominės analizės skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 27.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„27.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir abonentai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio subjektui. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir abonentų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Ūkio subjektas, norėdamas priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr.
1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.3. Pakeisti 27.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„27.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų ir abonentų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti
2
priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.
Tarybos pirmininkas
Projekto
lyginamasis variantas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO
21 D. NUTARIMO NR. O3E-459 „DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO BEI PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SUSIJUSIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E- Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 9 straipsnio 1 dalies 6 ir 12 punktais bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Ekonominės analizės skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- , Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašą:
1.1. Pakeisti 27.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„27.1. beviltiškas skolas, baudas, delspinigius išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir abonentai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio subjektui. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir abonentų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Ūkio subjektas, norėdamas priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.
1.3. Pakeisti 27.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„27.5. patirtas palūkanų sąnaudas ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų ir abonentų,
2
mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.
Tarybos pirmininkas
DETALŪS METADUOMENYS |
|
Dokumento sudarytojas (-ai) |
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba 188706554, Verkių g. 25C-1, Vilnius |
Dokumento pavadinimas (antraštė) |
DĖL REGULIUOJAMŲ SEKTORIŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO APRAŠŲ PAKEITIMO PROJEKTŲ DERINIMO |
Dokumento registracijos data ir numeris |
2020-04-17 Nr. R2-(D)-1931 |
Dokumento gavimo data ir dokumento gavimo registracijos numeris |
– |
Dokumento specifikacijos identifikavimo žymuo |
ADOC-V1.0 |
Parašo paskirtis |
Pasirašymas |
Parašą sukūrusio asmens vardas, pavardė ir pareigos |
Inga Žilienė, Tarybos pirmininkė |
Sertifikatas išduotas |
INGA ŽILIENĖ, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba LT |
Parašo sukūrimo data ir laikas |
2020-04-17 13:46:45 (GMT+03:00) |
Parašo formatas |
XAdES-T |
Laiko žymoje nurodytas laikas |
2020-04-17 13:47:20 (GMT+03:00) |
Informacija apie sertifikavimo paslaugų teikėją |
ADIC CA-A, Asmens dokumentu israsymo centras prie LR VRM LT |
Sertifikato galiojimo laikas |
2019-07-09 09:56:02 – 2022-07-08 09:56:02 |
Informacija apie būdus, naudotus metaduomenų vientisumui užtikrinti |
"Registravimas" paskirties metaduomenų vientisumas užtikrintas naudojant "RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246 LT" išduotą sertifikatą "Dokumentų valdymo sistema Avilys, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija,į.k.188706554 LT", sertifikatas galioja nuo 2018-12-27 14:15:33 iki 2021-12-26 14:15:33 |
Pagrindinio dokumento priedų skaičius |
8 |
Pagrindinio dokumento pridedamų dokumentų skaičius |
– |
Pridedamo dokumento sudarytojas (-ai) |
– |
Pridedamo dokumento pavadinimas (antraštė) |
– |
Pridedamo dokumento registracijos data ir numeris |
– |
Programinės įrangos, kuria naudojantis sudarytas elektroninis dokumentas, pavadinimas |
Dokumentų valdymo sistema Avilys, versija 3.5.16 |
Informacija apie elektroninio dokumento ir elektroninio (-ių) parašo (-ų) tikrinimą (tikrinimo data) |
Atitinka specifikacijos keliamus reikalavimus. Visi dokumente esantys elektroniniai parašai galioja (2020-04-17 14:03:02) |
Paieškos nuoroda |
– |
Papildomi metaduomenys |
Nuorašą suformavo 2020-04-17 14:03:09 Dokumentų valdymo sistema Avilys |