Elektroninio dokumento nuorašas

 

 

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

Biudžetinė įstaiga, Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, tel. (8 5) 213 5166, faks. (8 5) 213 5270, el. p. [email protected]

 

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188706554

 

 

Pagal adresatų sąrašą                                                   2020-04-            Nr.

 

 

 

DĖL REGULIUOJAMŲ SEKTORIŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO APRAŠŲ PAKEITIMO PROJEKTŲ DERINIMO

 

 

 

Valstybinė   energetikos   reguliavimo   taryba   (toliau   –  Taryba),   atsižvelgdama   į   Lietuvos Respublikos   Vyriausybės   2020   m.   kovo   14   d.   nutarimą   Nr.   207   „Dėl   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14), kuriuo patvirtintas Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planas, parengė ir teikia viešajai   konsultacijai   Gamtinių   dujų   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   sąnaudų   paskirstymo reikalavimų  aprašo,  patvirtinto  Tarybos  2018  m.  gruodžio  21  d.  nutarimu  Nr.  O3E-464  „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo,  Elektros  energetikos  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų aprašo,   patvirtinto   Tarybos   2018   m.   gruodžio   21   d.   nutarimu   Nr.   O3E-468   „Dėl   Elektros energetikos  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“ pakeitimo,  Šilumos  sektoriaus  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų aprašo, patvirtinto Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  pakeitimo, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos  atskyrimo  ir  susijusių  reikalavimų  aprašo,  patvirtinto  Tarybos  2018  m.  gruodžio  21  d. nutarimu  Nr.  O3E-459  „Dėl  Geriamojo  vandens  tiekimo  ir  nuotekų  tvarkymo  bei  paviršinių nuotekų   tvarkymo   paslaugų   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   susijusių   reikalavimų   aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektus (toliau – Projektai).

Projektai parengti, įvertinus atskirų reguliuojamų energetikos ir geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų  tvarkymo,  paviršinių  nuotekų  tvarkymo  įmonių  (toliau  –  reguliuojamų  sektorių  įmonės) galimą apyvartinių lėšų trūkumą būtinosioms teikiamų reguliuojamų paslaugų sąnaudoms padengti (pvz.,   priemonėms   įmonių   darbuotojų   apsaugai   įsigyti,   darbo   vietų   izoliavimo,   patalpų dezinfekavimo  sąnaudoms,  papildomų  darbuotojų  bei  papildomo  darbo  užmokesčio  sąnaudoms, kurie dirba įmonėse siekiant užtikrinti infrastruktūros ir teikiamų paslaugų (produkto) saugumą ir teikiamų  paslaugų  nepertraukiamumą,  padengti,  rezervinio  kuro  įsigijimui  ir  pan.),  tam  kad  būtų užtikrintas šių paslaugų teikimas tiek buitiniams, tiek verslo vartotojams. Apyvartinių lėšų trūkumui padengti  gali   būti  imamos  trumpalaikės,   iki  vienerių   metų,  paskolos.  Taip   pat,  dėl  galimo ekonomikos nuosmukio yra tikimybė, kad padaugės beviltiškų skolų dydis, kuris taip pat gali turėti neigiamą įtaką reguliuojamų sektorių įmonių būtinųjų sąnaudų padengimui. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus karantiną, apribojus verslo sektoriaus veiklą, rekomendavus savivaldybėms atidėti  mokėjimus  už  teikiamas  paslaugas  (produktus)  ar  juos  išdėstyti  per  tam  tikrą  laiką, reguliuojamos  sektorių  įmonės  gali  susidurti  su  vartotojų   įsiskolinimo  padidėjimu   ir  išaugti reguliuojamų energetikos, vartotojų įsiskolinimai ir reguliuojamų sektorių įmonių įsiskolinimai.

 

 

 

Projektais siūlomos šios nuostatos:

1. Siūloma keisti reguliuojamų sektorių įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašų nuostatas, draudžiančias reguliuojamų sektorių įmonėms, vykdančioms sąnaudų paskirstymą,  priskirti  beviltiškų  skolų  sąnaudas  reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir atitinkantiems verslo vienetams. Projektais siūloma nustatyti, kad tais atvejais, kai beviltiškų skolų negali  apmokėti  vartotojai  įtraukti  į  Valstybinės  mokesčių  inspekcijos  prie  Lietuvos  Respublikos finansų  ministerijos  (toliau  –  VMI)  skelbiamą  mokesčių  mokėtojų,  nukentėjusių  nuo  nepalankios epideminės  COVID-19  (koronavirusinės  infekcijos)  situacijos,  sąrašą  (toliau  –  Sąrašas),  tokių beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos sumos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  paskelbto  karantino  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo bei buvo įrodyta Tarybai, kad buvo imtasi visų teisėtų ir pagrįstų veiksmų skolai išieškoti. Reguliuojamo sektoriaus įmonė, norėdama priskirti beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų  verslo  vienetams  ir  paslaugoms  (produktams),  kartu  su metinėmis    reguliuojamosios   veiklos   ataskaitomis   Tarybai    turi   pateikti   beviltiškas   skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d.  įsakymo  Nr. 40  „Dėl  Skolų  beviltiškumo  bei  pastangų  susigrąžinti  šias  skolas  įrodymo  ir beviltiškų   skolų   sumų   apskaičiavimo   taisyklių   patvirtinimo“   (Lietuvos   Respublikos   finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka.

2. Siūloma keisti reguliuojamų sektorių įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašų nuostatas, draudžiančias reguliuojamų sektorių įmonėms, vykdančioms sąnaudų paskirstymą,  priskirti  patirtas  palūkanų  sąnaudas  reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir atitinkantiems  verslo  vienetams.  Projektais  siūloma  nustatyti  išimtį,  kad  tais  atvejais,  sąnaudas, kurios   reikalingos   padengti   apyvartinių  lėšų   trūkumą,   galima   priskirti   reguliuojamų   kainų paslaugoms   (produktams)   ir   atitinkamiems   verslo   vienetams,   vykdant   Lietuvos   Respublikos Vyriausybės  2020  m.  kovo 16  d.  pasitarimo  sprendimo  (protokolo  Nr.  14)  priede  numatytas priemones,  kartu  atsižvelgiant  į  vartotojų,  įtrauktų  į  Sąrašą,  mokestinių  prievolių  atidėjimą  per laikotarpį   nuo   Lietuvos   Respublikos   Vyriausybės   paskelbto   karantino   Lietuvos   Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų verslo  vienetams  ir  paslaugoms  (produktams)  gali  būti  priskiriamos  naujų,  Lietuvos  Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti  reguliuojamų  sektorių  įmonių  finansinius  srautus  dėl  atidėtų  mokėjimų  Lietuvos Respublikos  teritorijoje  paskelbto  karantino  laikotarpiu,  palūkanų  sąnaudos.  Reguliuojamų  kainų verslo  vienetams  ir  paslaugoms  (produktams)  draudžiama  priskirti  minėtų  paskolų  palūkanų  dalį, viršijančią  Lietuvos  banko  skelbiamų  nefinansinėms  korporacijoms  (bendrovėms)  suteiktų  naujų paskolų  eurais,  kurių  trukmė  trumpesnė  nei  vieneri  metai,  atitinkamo  mėnesio  palūkanų  normų vidurkį.  Palūkanų  normų  vidurkis  vertinamas  atsižvelgiant  į  reguliuojamų  sektorių  įmonių  naujai sudarytos paskolų sutarties datą.

3. Projektuose yra ir kitų redakcinių pakeitimų.

Projektai paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) ir Tarybos interneto svetainėje www.vert.lt. Atskirai teisės aktai ir lydimoji medžiaga siunčiami  nebus.  Taryba  prašo  per  5  darbo  dienas  nuo  Projektų  paskelbimo  TAIS  pateikti  savo pastabas bei pasiūlymus Projektams.

Pastabas ir pasiūlymus Projektui prašome teikti paštu faksu (8-5) 213 5270, elektroniniu paštu [email protected] arba per TAIS.

PRIDEDAMA:

1. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.

 

 

 

2. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.

3.  Tarybos  „Dėl  Valstybinės  energetikos  reguliavimo  tarybos  2018  m.  gruodžio  21  d. nutarimo   Nr.   O3E-468   „Dėl   Elektros   energetikos   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.

4. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d.  nutarimo  Nr.  O3E-468  „Dėl  Elektros  energetikos  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.

5. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 31 d.   nutarimo   Nr.   O3E-470   „Dėl   Šilumos   sektoriaus   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.

6. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 31 d.   nutarimo   Nr.   O3E-470   „Dėl   Šilumos   sektoriaus   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.

7. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d.  nutarimo  Nr.  O3E-459  „Dėl  Geriamojo  vandens  tiekimo  ir  nuotekų  tvarkymo  bei  paviršinių nuotekų   tvarkymo   paslaugų   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   susijusių   reikalavimų   aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 2 lapai.

8. Tarybos nutarimo „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d.  nutarimo  Nr.  O3E-459  „Dėl  Geriamojo  vandens  tiekimo  ir  nuotekų  tvarkymo  bei  paviršinių nuotekų   tvarkymo   paslaugų   įmonių   apskaitos   atskyrimo   ir   susijusių   reikalavimų   aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 2 lapai.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                              Inga Žilienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Krinickas, tel. (8 5) 250 6182, el. p. [email protected]

 

 

 

R. Valungevičius, tel. (8 5) 233 3389, el. p. [email protected]

 

R. Mašidlauskienė, tel. (8 5) 213 9268, el. p. [email protected]

 

 

VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS

2020-04-    RAŠTO NR.              ADRESATŲ SĄRAŠAS

 

1.   Lietuvos vandens tiekėjų asociacija, el. p. [email protected]

2.   Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija, el. p. [email protected]

3.   Lietuvos nepriklausomų šilumos gamintojų asociacija, el. p. [email protected]

4.   AB „Amber Grid“, el. p. [email protected]

5.   AB agrofirma „Josvainiai“, el. p. [email protected]

6.   UAB „Intergas“, el. p. [email protected]

7.   UAB „Fortum Heat Lietuva“, el. p. [email protected]

8.   AB „Energijos skirstymo operatorius“, el. p. [email protected]

9.   UAB „Ignitis“, el. p. [email protected]

10. AB „Klaipėdos nafta“, el. p. [email protected]

11. UAB „Literma“, el. p. [email protected]

12. UAB „Saurida“, el. p. [email protected]

13. UAB „Varėnos dujos“, el. p. [email protected]

14. AB „Suskystintos dujos“, el. p. [email protected]

15. LITGRID AB, el. p. [email protected]

16. AB „Achema“, el. p. [email protected]

17. AB „Lifosa“, el. p. [email protected]

18. AB „Akmenės cementas“, el. p. [email protected]

19. UAB „Dainavos elektra“, el. p. [email protected]

20. AB „Ignitis gamyba“, el. p. [email protected]

21. AB „Panevėžio energija“, el. p. [email protected]

22. AB „Orlen Lietuva“, el. p. [email protected]

23. UAB Kauno termofikacijos elektrinė, el. p. [email protected]

24. UAB „Akmenės energija“, el. p. [email protected]

25. UAB „Alytaus šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

26. UAB „Anykščių šiluma“, el. p. [email protected]

27. Balterma ir ko, UAB, el. p. [email protected]

28. UAB „Birštono šiluma“, el. p. [email protected]

29. UAB „Druskininkų butų ūkis“, el. p. [email protected]

30. UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]

31. UAB „Fortum Joniškio energija“, el. p. [email protected]

32. UAB „Fortum Švenčionių energija“, el. p. [email protected]

33. UAB „Ignalinos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

34. UAB „Jonavos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

35. UAB „Kaišiadorių šiluma“, el. p. [email protected]

36. AB „Kauno energija“, el. p. [email protected]

37. UAB „Kazlų Rūdos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

38. UAB „Klaipėdos energija“, el. p. [email protected]

39. UAB „Kretingos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

40. UAB „Lazdijų šiluma“, el. p. [email protected]

41. UAB „Litesko“, el. p. [email protected]

 

 

 

42. UAB „Mažeikių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

43. UAB „Molėtų šiluma“, el. p. [email protected]

44. UAB „Nemenčinės komunalininkas“, el. p. [email protected]

45. UAB „Nemėžio komunalininkas“, el. p. [email protected]

46. UAB „Pakruojo šiluma“, el. p. [email protected]

47. UAB „Palangos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

48. UAB „Plungės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

49. Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija, el. p. [email protected]

50. AB „Prienų šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

51. UAB „Radviliškio šiluma“, el. p. [email protected]

52. UAB „Raseinių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

53. UAB „Skuodo šiluma“, el. p. [email protected]

54. UAB „Šakių šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

55. UAB „Šalčininkų šilumos tinklai“, el. p.  [email protected]

56. AB „Šiaulių energija“, el. p. [email protected]

57. UAB „Šilalės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

58. UAB „Šilutės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

59. UAB „Širvintų šiluma“, el. p. [email protected]

60. UAB „Tauragės šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

61. UAB „Trakų energija“, el. p. [email protected]

62. UAB „Ukmergės šiluma“, el. p. [email protected]

63. UAB „Utenos šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

64. UAB „Varėnos šiluma“, el. p. [email protected]

65. VšĮ Velžio komunalinis ūkis, el. p. [email protected]

66. AB „Vilniaus šilumos tinklai“, el. p. [email protected]

67. UAB „Visagino energija“, el. p. [email protected]

68. UAB „Kirtimų katilinė“, el. p. [email protected]

69.  AB „Grigeo“, el. p. [email protected]

70. UAB „Foksita“, el. p. [email protected]

71. UAB „Petrašiūnų katilinė“, el. p. [email protected]

72. UAB „Ekopartneris“, el. p. [email protected]

73. Idex Taikos elektrinė UAB, el. p. [email protected]

74. UAB „ENG“ Garliavoje, el. p. [email protected]

75. UAB „Ekoresursai“, el. p. [email protected]

76. UAB „Pramonės energija“ Klaipėdoje, el. p. [email protected]

77. UAB „Fortum Klaipėda“, el. p. [email protected]

78. UAB „Kurana“, el. p. [email protected]

79. AB „Simega“, el. p. [email protected],

80. UAB „Energijos parkas“, el. p. [email protected]

81. UAB „Plungės bioenergija“, el. p. [email protected]

82. UAB „Autoidėja“, el. p. [email protected]

83. UAB „Intergates“, el. p. [email protected]

84. UAB „Visagino linija“, el. p. [email protected]

85. UAB „Bio zona“, el. p. [email protected]

86. UAB „Žemaitijos energija“, el. p. [email protected]

87. UAB „Ukmergės katilinė“, el. p. [email protected]

88. UAB „Akmenės vandenys“, el. p. [email protected]

89. UAB „Anykščių vandenys“, el. p. [email protected]

90. UAB „Aukštaitijos vandenys“, el. p. [email protected]

91. UAB „Birštono vandentiekis“, el. p. [email protected]

 

 

 

92. UAB „Biržų vandenys“, el. p. [email protected]

93. UAB „Druskininkų vandenys“, el. p.  [email protected]

94. UAB „Dzūkijos vandenys“, el. p. [email protected]

95. UAB „Giraitės vandenys“, el. p. [email protected]

96. UAB „Ignalinos vanduo“, el. p. [email protected]

97. UAB „Jonavos vandenys“,el. p. [email protected]

98. UAB „Joniškio vandenys“,el. p. [email protected]

99. UAB „Jurbarko vandenys“,el. p. [email protected]

100.UAB „Kaišiadorių vandenys“, el. p. [email protected]

101.UAB „Kauno vandenys“, el. p. [email protected]

102.UAB „Kėdainių vandenys“, el. p. [email protected]

103.UAB „Kelmės vanduo“, el. p. [email protected]

104.AB „Klaipėdos vanduo“, el. p. [email protected]

105.UAB „Kretingos vandenys“, el. p. [email protected]

106.UAB „Kupiškio vandenys“, el. p. [email protected]

107.UAB „Kuršėnų vandenys“, el. p. [email protected]

108.UAB „Lazdijų vanduo“, el. p. [email protected]

109.UAB „Mažeikių vandenys“, el. p. [email protected]

110.UAB „Molėtų vanduo“, el. p. [email protected]

111.UAB „Neringos vanduo“, el. p. [email protected]

112.UAB „Pakruojo vandentiekis“, el. p. [email protected]

113.UAB „Palangos vandenys“, el. p. [email protected]

114.UAB „Pasvalio vandenys“, el. p. [email protected]

115.UAB „Plungės vandenys“, el. p. [email protected]

116.UAB „Prienų vandenys“, el. p. [email protected]

117.UAB „Radviliškio vanduo“, el. p. [email protected]

118.UAB „Raseinių vandenys“, el. p. [email protected]

119.UAB „Rokiškio vandenys“, el. p. [email protected]

120.UAB „Skuodo vandenys“, el. p. [email protected]

121.UAB „Sūduvos vandenys“, el. p. [email protected]

122.UAB „Šakių vandenys“, el. p. [email protected]

123.UAB „Šiaulių vandenys“, el. p. [email protected]

124.UAB „Šilalės vandenys“, el. p. [email protected]

125.UAB „Šilutės vandenys“, el. p. [email protected]

126.UAB „Širvintų vandenys“, el. p. [email protected]

127.UAB „Tauragės vandenys“, el. p. [email protected]

128.UAB „Telšių vandenys“, el. p. [email protected]

129.UAB „Trakų vandenys“, el. p. [email protected]

130.UAB „Ukmergės vandenys“, el. p. [email protected]

131.UAB „Utenos vandenys“, el. p. [email protected]

132.UAB „Varėnos vandenys“, el. p. [email protected]

133.UAB „Vilkaviškio vandenys“, el. p. [email protected]

134.UAB „Vilniaus vandenys“, el. p. [email protected]

135.UAB „Zarasų vandenys“, el. p. [email protected]

136.UAB „Kalvarijos komunalininkas“, el. p. [email protected]

137.UAB „Baisogalos bioenergija“, el. p. [email protected]

138.UAB „Kazlų Rūdos komunalininkas“, el. p. [email protected]

139.UAB „Pagėgių komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]

140.UAB „Pabradės komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]

141.UAB „Rietavo komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]

 

 

 

142.UAB „Eišiškių komunalinis ūkis“, el. p. [email protected]

143.UAB „Tvarkyba“, el. p. [email protected]

144.UAB „Didžiasalio komunalinės paslaugos“, el. p. [email protected]

145.SĮ „Simno komunalininkas“, el. p. [email protected]

146.Skemų socialinės globos namai, el. p. [email protected]

147.Jotainių socialinės globos namai, el. p. [email protected]

148.UAB „Didma“, el.p. [email protected]

149.UAB „Gargždų plytų gamykla“, el. p. [email protected]

150.Prūdiškių socialinės globos namai, el. p. [email protected]

151.VšĮ „Antazavės vanduo“, el. p. [email protected]

152.Emilijos Kaminskienės įmonė, el. p. [email protected]

153.Juozo Oleko įmonė „Liepsnelė“, el. p. [email protected]

154.UAB „Grinda“, el. p. [email protected]

155.UAB „Panevėžio gatvės“, el. p. [email protected]

156.UAB „Visagino būstas“, el. p. [email protected]

 

 

Projektas

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-464 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 14 punktu,

9 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 10 dalimi ir 44 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos   Vyriausybės   2020   m.   kovo   14   d.  nutarimą   Nr.   207   „Dėl   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2020 m.                      d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1.  Pakeisti  Tarybos 2018  m.  gruodžio  21  d.  nutarimu  Nr.  O3E-464  „Dėl  Gamtinių  dujų įmonių apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Gamtinių  dujų  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašą (toliau  – Aprašas):

1.1. Pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir (ar) sistemos naudotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-

19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų  gamtinių  dujų  įmonei.  Paskirstomomis  sąnaudomis  gali  būti  pripažįstamos  tik  tos vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos  teritorijoje  atšaukimo.  Gamtinių  dujų  įmonė,  norėdama  priskirti  beviltiškas  skolas reguliuojamų   kainų   paslaugoms   (produktams)   ir   atitinkantiems   verslo   vienetams,   kartu   su metinėmis    reguliuojamosios   veiklos   ataskaitomis   Tarybai    turi   pateikti   beviltiškas   skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d.  įsakymo  Nr. 40  „Dėl  Skolų  beviltiškumo  bei  pastangų  susigrąžinti  šias  skolas  įrodymo  ir beviltiškų   skolų   sumų   apskaičiavimo   taisyklių   patvirtinimo“   (Lietuvos   Respublikos   finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Pakeisti 29.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.5. patirtas palūkanų, išskyrus sąnaudas, nurodytas Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų  sektoriuje  nustatymo  metodikoje,  patvirtintoje  Tarybos  2013  m.  rugsėjo  13  d.  nutarimu  Nr. O3-367   „Dėl   Valstybės   reguliuojamų   kainų   gamtinių   dujų   sektoriuje   nustatymo   metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), ir sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr.  14)  priede  numatytas  priemones,  kartu  atsižvelgiant  į  įtrauktų  į  Sąrašą  vartotojų,  mokestinių prievolių  atidėjimą  per  laikotarpį  nuo  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  paskelbto  karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų   kainų   paslaugoms   (produktams)   ir   atitinkantiems   verslo   vienetams   gali   būti priskiriamos  naujų,  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbto  karantino  laikotarpiu  sudarytų trumpalaikių  paskolų  (iki  vienerių  metų),  skirtų  subalansuoti  gamtinių  dujų  įmonės finansinius

 

 

2

 

srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei   vieneri   metai,   atitinkamo   mėnesio   palūkanų   normų   vidurkį.   Palūkanų   normų   vidurkis vertinamas atsižvelgiant į gamtinių dujų įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.3. Papildyti 29.22 papunkčiu:

29.22. baudas, delspinigius;“.

1.4. Papildyti 29.23 papunkčiu:

29.23. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

1.5 Pakeisti 43 papunktį ir išdėstyti taip:

43. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo 39 ir 40 punktus pateiktose reguliuojamos veiklos ataskaitose nurodyti netikslūs duomenys, gamtinių dujų įmonė privalo nedelsiant raštu informuoti Tarybą,  nurodant,  kokie  duomenys  ir  dėl  kokių  priežasčių  turi  būti  pakoreguoti,  taip  pat  pateikti auditoriaus įvertinimą, ar atlikti pakeitimai reguliuojamos veiklos ataskaitose yra reikšmingi bei ar reikalingas  pakartotinė  patikra,   bei  per  10  darbo  dienų  (po  pakartotinės  patikros,  kai  ji  yra reikalinga) Tarybai pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per Duomenų surinkimo ir analizės    informacinę    sistemą    (toliau    –    DSAIS).    Auditoriaus    įvertinimo    ir    pakartotinės reguliuojamos   veiklos   ataskaitų   patikros   nereikia,   jeigu   duomenys   reguliuojamosios   veiklos ataskaitose koreguojami gavus Tarybos pastabas dėl duomenų tikslinimo.“.

1.6 Pakeisti 45 papunktį ir išdėstyti taip:

45.  Gamtinių  dujų  įmonės  Tarybai  pateiktos  metinės  reguliuojamos  veiklos  ataskaitos privalo  būti  patikrintos  nepriklausomo  auditoriaus.  Energetikos  įstatymo  161   straipsnio  1  dalyje nustatyta  tvarka.  Energetikos  įstatymo  161   straipsnio  3  dalyje  nustatytais  atvejais  ir  tvarka ūkio subjektas  privalo  atlikti  reguliavimo  apskaitos  sistemos  patikrą  dėl  jos  atitikties  reguliuojamąją veiklą  reglamentuojantiems  teisės  aktų  reikalavimams.  Auditoriaus  išvada  yra  vieša  ir  skelbiama gamtinių dujų įmonės interneto tinklalapyje arba Tarybos tinklalapyje.“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Gamtinių dujų įmonėms, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2020–2021 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projekto

lyginamasis variantas

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-464 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 14 punktu,

9 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 10 dalimi ir 44 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos   Vyriausybės   2020   m.   kovo   14   d.  nutarimą   Nr.   207   „Dėl   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2020 m.                      d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1.  Pakeisti  Tarybos 2018  m.  gruodžio  21  d.  nutarimu  Nr.  O3E-464  „Dėl  Gamtinių  dujų įmonių apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Gamtinių  dujų  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašą (toliau  – Aprašas):

1.1. Pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.1. beviltiškas skolas, baudas, delspinigius išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir (ar) sistemos naudotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau

– Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų gamtinių dujų įmonei. Paskirstomomis sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje  pradžios iki  karantino Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  atšaukimo. Gamtinių dujų įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias  skolas  įrodančius  dokumentus,  vadovaujantis  Lietuvos  Respublikos pelno  mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų  beviltiškumo  bei  pastangų  susigrąžinti  šias  skolas  įrodymo  ir  beviltiškų  skolų  sumų apskaičiavimo   taisyklių   patvirtinimo“   (Lietuvos   Respublikos  finansų   ministro   2010   m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Pakeisti 29.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.5. patirtas palūkanų ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, nurodytas Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje  Tarybos  2013  m.  rugsėjo  13  d.  nutarimu  Nr.  O3-367  „Dėl  Valstybės  reguliuojamų kainų   gamtinių   dujų   sektoriuje   nustatymo   metodikos   patvirtinimo“   (toliau   –   Metodika),   ir sąnaudas,    kurios    reikalingos    padengti    apyvartinių    lėšų    trūkumą    vykdant    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos  teritorijoje  pradžios iki  karantino Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  atšaukimo.

 

 

2

 

Reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir  atitinkantiems  verslo  vienetams  gali  būti priskiriamos   naujų,   Lietuvos   Respublikos   teritorijoje   paskelbto   karantino   laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti gamtinių dujų įmonės finansinius   srautus   dėl   atidėtų   mokėjimų   Lietuvos   Respublikos   teritorijoje   paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems   verslo   vienetams   draudžiama   priskirti   minėtų   paskolų   palūkanų   dalį, viršijančią  Lietuvos  banko  skelbiamų  nefinansinėms  korporacijoms  (bendrovėms)  suteiktų naujų   paskolų   eurais,   kurių   trukmė   trumpesnė   nei  vieneri   metai,   atitinkamo   mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis vertinamas atsižvelgiant į gamtinių dujų įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.3. Papildyti 29.22 papunkčiu:

29.22. baudas, delspinigius;“.

1.4. Papildyti 29.23 papunkčiu:

29.23. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

1.5 Pakeisti 43 papunktį ir išdėstyti taip:

43. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo 39 ir 40 punktus pateiktose reguliuojamos veiklos ataskaitose nurodyti netikslūs duomenys, gamtinių dujų įmonė privalo nedelsiant raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti audituotų ataskaitų atveju,   taip   pat   pateikti   auditoriaus   įvertinimą,   ar   atlikti   pakeitimai   reguliuojamos   veiklos ataskaitose yra reikšmingi bei ar reikalingas pakartotinis auditas pakartotinė patikra,  bei per 10 darbo  dienų  (po  pakartotinio audito  pakartotinės  patikros,  kai  jis  ji  yra  reikalingas  reikalinga) Tarybai  pateikti  patikslintas  reguliuojamos  veiklos  ataskaitas  per  Duomenų  surinkimo  ir analizės informacinę sistemą (toliau – DSAIS). Auditoriaus įvertinimo ir  pakartotinio audito pakartotinės reguliuojamos  veiklos  ataskaitų  patikros  nereikia,  jeigu  duomenys  reguliuojamosios  veiklos ataskaitose koreguojami gavus Tarybos pastabas dėl duomenų tikslinimo.“.

1.6 Pakeisti 45 papunktį ir išdėstyti taip:

45.  Gamtinių  dujų  įmonės  Tarybai  pateiktos  metinės  reguliuojamos  veiklos  ataskaitos privalo būti patikrintos nepriklausomo auditoriaus. Energetikos įstatymo 16straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.  Energetikos  įstatymo 161   straipsnio  3  dalyje  nustatytais  atvejais  ir  tvarka ūkio   subjektas   privalo   atlikti   reguliavimo   apskaitos   sistemos   patikrą   dėl   jos   atitikties reguliuojamąją  veiklą  reglamentuojantiems  teisės  aktų  reikalavimams.  Gamtinių  dujų įmonė kartu su metiniu  reguliuojamos veiklos ataskaitų rinkiniu privalo pateikti  Tarybai nepriklausomo auditoriaus išvadą dėl reguliuojamos veiklos ataskaitų. Šiuo atveju nepriklausomo audito patikros objektas turi būti Aprašo 1, 2 ir 4 priedai, gamtinių dujų įmonės ataskaitiniu laikotarpiu naudotos Reguliavimo  apskaitos  sistemos  ir  Aprašo  1,  2  ir  4  priedų  atitikimas  šiame Apraše  nustatytoms taisyklėms  bei  reguliuojamos  veiklos   ataskaitose  teikiamų  duomenų  už  ataskaitinį  laikotarpį atitikimas Aprašo reikalavimams. Auditoriaus išvada yra vieša ir skelbiama gamtinių dujų įmonės interneto tinklalapyje arba Tarybos tinklalapyje.“.

2.   Nustatyti,   kad  šis   nutarimas   taikomas   rengiant   ir   teikiant   2020   metų   ir   vėlesnių ataskaitinių  laikotarpių  duomenis.  Gamtinių  dujų  įmonėms,  kurių  finansiniai  metai  nesutampa  su kalendoriniais  metais,  taikomas  rengiant  ir teikiant  2020–2021 ir  vėlesnių ataskaitinių  laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projektas

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-468 „DĖL ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi  Lietuvos  Respublikos  elektros  energetikos  įstatymo  9  straipsnio  3  dalies

11 punktu,  56  straipsnio  1  ir  2  dalimis,  68  straipsnio  9  ir  11  dalimis,  74  straipsnio  7  dalimi  bei atsižvelgdama  į  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  2020  m.  kovo  14  d.  nutarimą  Nr.  207  „Dėl karantino  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbimo“  (su  pakeitimais),  Lietuvos  Respublikos Vyriausybės   2020   m.   kovo   16   d.  pasitarimo   sprendimą   (protokolo   Nr.   14)   ir   Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus

2020 m.                   d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 30.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.1.  beviltiškas  skolas,  išskyrus  beviltiškų  skolų  sąnaudas,  patiriamas  siekiant  užtikrinti vartotojams teikiamų elektros energijos tiekimo paslaugų patikimumą ir (ar) gamintojams teikiamų jų pagamintos elektros energijos persiuntimo paslaugų patikimumą, kai Taryba informuoja, kad to negali   užtikrinti   garantinis   tiekėjas   ir   beviltiškas   skolas,   kai   vartotojai,   kurie   yra   įtraukti   į Valstybinės  mokesčių  inspekcijos  prie  Lietuvos  Respublikos  finansų  ministerijos  (toliau  –  VMI) skelbiamą    mokesčių    mokėtojų,    nukentėjusių    nuo    nepalankios    epideminės    COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų elektros energetikos įmonei. Paskirstomosiomis beviltiškų skolų sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos  skolos,  kurios  susidarė  per  laikotarpį  nuo  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo.  Elektros  energetikos  įmonė,  norėdama  priskirti  beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos  Respublikos  finansų  ministro  2002  m.  vasario  11  d.  įsakymo  Nr.  40  „Dėl  Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr.

1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Pakeisti 30.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo  Nr.  14)  priede  numatytas  priemones,  kartu  atsižvelgiant  į  įtrauktų  į  Sąrašą  vartotojų mokestinių  prievolių  atidėjimą  per  laikotarpį  nuo  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo.  Reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir  atitinkantiems  verslo  vienetams  gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų, trumpalaikių   paskolų   (iki   vienerių   metų),   skirtų   subalansuoti   elektros   energetikos  įmonės finansinius  srautus  dėl  atidėtų  mokėjimų  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbto  karantino

 

 

2

 

laikotarpiu,  palūkanų  sąnaudos.  Reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir  atitinkantiems verslo  vienetams  draudžiama  priskirti  minėtų  paskolų  palūkanų  dalį,  viršijančią  Lietuvos  banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į elektros energetikos įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.3. Papildyti 30.5papunkčiu:

30.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Elektros energetikos įmonė, kurios finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projekto

lyginamasis variantas

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-468 „DĖL ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi  Lietuvos  Respublikos  elektros  energetikos  įstatymo  9  straipsnio  3  dalies

11 punktu,  56  straipsnio  1  ir  2  dalimis,  68  straipsnio  9  ir  11  dalimis,  74  straipsnio  7  dalimi  bei atsižvelgdama  į  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  2020  m.  kovo  14  d.  nutarimą  Nr.  207  „Dėl karantino  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbimo“  (su  pakeitimais),  Lietuvos  Respublikos Vyriausybės   2020   m.   kovo   16   d.  pasitarimo   sprendimą   (protokolo   Nr.   14)   ir   Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus

2020 m.                   d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 30.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.1. beviltiškas skolas, išskyrus atvejus, kai beviltiškų skolų sąnaudos sąnaudas, patiriamos patiriamas siekiant užtikrinti vartotojams teikiamų elektros energijos tiekimo paslaugų patikimumą ir  (ar)  gamintojams  teikiamų  jų  pagamintos  elektros  energijos  persiuntimo  paslaugų  patikimumą, kai   Taryba   informuoja,   kad   to   negali   užtikrinti   garantinis   tiekėjas,  ir  kartu  su  metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis pateikus įrodymus, kad buvo imtasi visų teisėtų ir pagrįstų veiksmų skolai išieškoti  ir  beviltiškas  skolas,  kai  vartotojai,  kurie  yra  įtraukti  į  Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių  mokėtojų,  nukentėjusių  nuo  nepalankios  epideminės  COVID-19  (koronavirusinės infekcijos)  situacijos,  sąrašą  (toliau  –  Sąrašas),  nepadengia  turimų  įsipareigojimų  elektros energetikos  įmonei.  Paskirstomosiomis  beviltiškų  skolų  sąnaudomis  gali  būti  pripažįstamos tik  tos  vartotojų  nukentėjusių  nuo  nepalankios  epideminės  COVID-19  (koronavirusinės infekcijos)   situacijos   skolos,   kurios   susidarė   per   laikotarpį   nuo   Lietuvos   Respublikos Vyriausybės  paskelbto  karantino  Lietuvos  Respublikos teritorijoje  pradžios  iki  karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Elektros energetikos įmonė, norėdama priskirti beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir  atitinkantiems  verslo vienetams,  kartu  su  metinėmis  reguliuojamosios  veiklos  ataskaitomis  Tarybai  turi  pateikti beviltiškas    skolas    pagrindžiančius    ir    pastangas    susigrąžinti    šias    skolas    įrodančius dokumentus,   vadovaujantis   Lietuvos   Respublikos   pelno   mokesčio   įstatymo   ir   Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-

188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Pakeisti 30.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.5. patirtas palūkanų ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones,  kartu  atsižvelgiant  į  įtrauktų  į  Sąrašą  vartotojų  mokestinių  prievolių  atidėjimą per   laikotarpį   nuo   Lietuvos   Respublikos   Vyriausybės   paskelbto   karantino   Lietuvos

 

 

2

 

Respublikos teritorijoje  pradžios iki  karantino Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  atšaukimo. Reguliuojamų  kainų  paslaugoms  (produktams)  ir  atitinkantiems  verslo  vienetams  gali  būti priskiriamos   naujų,   Lietuvos   Respublikos   teritorijoje   paskelbto   karantino   laikotarpiu sudarytų, trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti elektros energetikos įmonės finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems   verslo   vienetams   draudžiama   priskirti   minėtų   paskolų   palūkanų   dalį, viršijančią  Lietuvos  banko  skelbiamų  nefinansinėms  korporacijoms  (bendrovėms)  suteiktų naujų   paskolų   eurais,   kurių   trukmė   trumpesnė   nei  vieneri   metai,   atitinkamo   mėnesio palūkanų  normų  vidurkį.  Palūkanų  normų  vidurkis  nustatomas  atsižvelgiant  į  elektros energetikos įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.3. Papildyti 30.5papunkčiu:

30.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Elektros energetikos įmonė, kurios finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projektas

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

31 D. NUTARIMO NR. O3E-470 „DĖL ŠILUMOS SEKTORIAUS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi  Lietuvos  Respublikos  energetikos  įstatymo  8  straipsnio  11  dalies  1  punktu bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbimo“  (su  pakeitimais),  Lietuvos  Respublikos Vyriausybės   2020   m.   kovo   16   d.  pasitarimo   sprendimą   (protokolo   Nr.   14)   ir   Valstybinės energetikos  reguliavimo  tarybos  (toliau  –  Taryba)  Šilumos  ir  vandens  departamento  Ekonominės analizės skyriaus 2020 m.                   d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 41.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

41.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės  mokesčių  inspekcijos  prie  Lietuvos  Respublikos  finansų  ministerijos  (toliau  –  VMI) skelbiamą    mokesčių    mokėtojų,    nukentėjusių    nuo    nepalankios    epideminės    COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio  subjektui.  Paskirstomosiomis  beviltiškų  skolų  sąnaudomis  gali  būti  pripažįstamos  tik  tos vartotojų,   nukentėjusių   nuo   nepalankios   epideminės   COVID-19   (koronavirusinės   infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį  nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo.  Ūkio  subjektas,  norėdamas  priskirti  beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų  verslo vienetams ir paslaugoms (produktams), kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai   turi   pateikti   beviltiškas   skolas   pagrindžiančius   ir   pastangas   susigrąžinti   šias   skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų   susigrąžinti   šias   skolas   įrodymo   ir   beviltiškų   skolų   sumų   apskaičiavimo   taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Papildyti 41.1papunkčiu:

41.11. baudas ir delspinigius;“.

1.3. Pakeisti 41.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

41.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo  Nr.  14)  priede  numatytas  priemones,  kartu  atsižvelgiant  į  įtrauktų  į  Sąrašą  vartotojų, mokestinių  prievolių  atidėjimą  per  laikotarpį  nuo  Lietuvos  Respublikos  Vyriausybės  paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų verslo vienetams ir paslaugoms (produktams) gali būti priskiriamos naujų,  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbto  karantino  laikotarpiu  sudarytų  trumpalaikių paskolų  (iki  vienerių  metų),  skirtų  subalansuoti  Ūkio  subjekto  finansinius  srautus  dėl  atidėtų mokėjimų  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbto  karantino  laikotarpiu,  palūkanų  sąnaudos. Reguliuojamų  kainų  verslo  vienetams  ir  paslaugoms  (produktams)  draudžiama  priskirti  minėtų

 

 

2

 

paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.4. Papildyti 41.5papunkčiu:

41.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projekto

lyginamasis variantas

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

31 D. NUTARIMO NR. O3E-470 „DĖL ŠILUMOS SEKTORIAUS ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi  Lietuvos  Respublikos  energetikos  įstatymo  8  straipsnio  11  dalies  1  punktu bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino  Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  paskelbimo“  (su  pakeitimais),  Lietuvos  Respublikos Vyriausybės   2020   m.   kovo   16   d.  pasitarimo   sprendimą   (protokolo   Nr.   14)   ir   Valstybinės energetikos  reguliavimo  tarybos  (toliau  –  Taryba)  Šilumos  ir  vandens  departamento  Ekonominės analizės skyriaus 2020 m.                   d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  sąnaudų  paskirstymo  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 41.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

41.1.  beviltiškas  skolas,  baudas, delspinigius  išskyrus  beviltiškas  skolas,  kai  vartotojai, kurie  yra  įtraukti  į  Valstybinės  mokesčių  inspekcijos  prie  Lietuvos  Respublikos finansų ministerijos  (toliau  –  VMI)  skelbiamą  mokesčių  mokėtojų,  nukentėjusių  nuo  nepalankios epideminės  COVID-19  (koronavirusinės  infekcijos)  situacijos,  sąrašą  (toliau  –  Sąrašas), nepadengia   turimų   įsipareigojimų   Ūkio   subjektui.   Paskirstomosiomis   beviltiškų   skolų sąnaudomis   gali   būti   pripažįstamos   tik   tos   vartotojų,   nukentėjusių   nuo   nepalankios epideminės  COVID-19  (koronavirusinės  infekcijos)  situacijos,  skolos,  kurios  susidarė  per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje   pradžios   iki   karantino   Lietuvos   Respublikos   teritorijoje   atšaukimo.   Ūkio subjektas,  norėdamas  priskirti  beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų  verslo  vienetams  ir paslaugoms (produktams), kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus,   vadovaujantis   Lietuvos   Respublikos   pelno   mokesčio   įstatymo   ir   Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-

188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Papildyti 41.1papunkčiu:

41.11. baudas ir delspinigius;“.

1.3. Pakeisti 41.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

41.5. patirtas palūkanų sąnaudas ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas,    kurios    reikalingos    padengti    apyvartinių    lėšų    trūkumą    vykdant    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos  teritorijoje  pradžios iki  karantino Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  atšaukimo. Reguliuojamų  kainų  verslo  vienetams  ir  paslaugoms  (produktams)  gali  būti  priskiriamos naujų,    Lietuvos    Respublikos    teritorijoje    paskelbto    karantino    laikotarpiu    sudarytų

 

 

2

 

trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu,   palūkanų   sąnaudos.   Reguliuojamų   kainų   verslo   vienetams   ir   paslaugoms (produktams) draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų  vidurkis  nustatomas  atsižvelgiant  į  Ūko  subjekto  naujai  sudarytos  paskolų  sutarties datą;“.

1.4. Papildyti 41.5papunkčiu:

41.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projektas

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-459 „DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO BEI PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SUSIJUSIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo  (toliau  –  Įstatymas)  9  straipsnio  1  dalies  6  ir  12  punktais  bei  atsižvelgdama  į  Lietuvos Respublikos   Vyriausybės   2020   m.   kovo   14   d.   nutarimą   Nr.   207   „Dėl   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau  –  Taryba)  Šilumos  ir  vandens  departamento  Ekonominės  analizės  skyriaus  2020  m. d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir  susijusių  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą  Geriamojo  vandens  tiekimo  ir  nuotekų tvarkymo  bei  paviršinių  nuotekų  tvarkymo  paslaugų  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  susijusių reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 27.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

27.1.  beviltiškas  skolas,  išskyrus  beviltiškas  skolas,  kai  vartotojai  ir  abonentai,  kurie  yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI)   skelbiamą   mokesčių   mokėtojų,   nukentėjusių   nuo   nepalankios   epideminės   COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), nepadengia turimų įsipareigojimų Ūkio  subjektui.  Paskirstomosiomis  beviltiškų  skolų  sąnaudomis  gali  būti  pripažįstamos  tik  tos vartotojų  ir  abonentų,  nukentėjusių  nuo  nepalankios  epideminės  COVID-19  (koronavirusinės infekcijos) situacijos, skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje  atšaukimo.  Ūkio  subjektas,  norėdamas  priskirti  beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų paslaugoms  ir  atitinkantiems  verslo  vienetams,  kartu  su  metinėmis  reguliuojamosios  veiklos ataskaitomis  Tarybai  turi  pateikti  beviltiškas  skolas  pagrindžiančius  ir  pastangas  susigrąžinti  šias skolas  įrodančius  dokumentus,  vadovaujantis  Lietuvos  Respublikos  pelno  mokesčio  įstatymo  ir Lietuvos  Respublikos  finansų  ministro  2002  m. vasario  11  d.  įsakymo  Nr.  40  „Dėl  Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 10 d. įsakymo Nr.

1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Papildyti 27.1papunkčiu:

27.11. baudas ir delspinigius;“.

1.3. Pakeisti 27.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

27.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų ir abonentų, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti

 

 

2

 

priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.4. Papildyti 27.5papunkčiu:

27.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

Projekto

lyginamasis variantas

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO

21 D. NUTARIMO NR. O3E-459 „DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO BEI PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SUSIJUSIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.                     d. Nr. O3E- Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo  (toliau  –  Įstatymas)  9  straipsnio  1  dalies  6  ir  12  punktais  bei  atsižvelgdama  į  Lietuvos Respublikos   Vyriausybės   2020   m.   kovo   14   d.   nutarimą   Nr.   207   „Dėl   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau  –  Taryba)  Šilumos  ir  vandens  departamento  Ekonominės  analizės  skyriaus  2020  m. d. pažymą Nr. O5E-     , Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir  susijusių  reikalavimų  aprašo  patvirtinimo“  patvirtintą  Geriamojo  vandens  tiekimo  ir  nuotekų tvarkymo  bei  paviršinių  nuotekų  tvarkymo  paslaugų  įmonių  apskaitos  atskyrimo  ir  susijusių reikalavimų aprašą:

1.1. Pakeisti 27.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

27.1. beviltiškas skolas, baudas, delspinigius išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir abonentai,  kurie  yra  įtraukti  į  Valstybinės  mokesčių  inspekcijos  prie  Lietuvos  Respublikos finansų   ministerijos   (toliau   –   VMI)   skelbiamą   mokesčių   mokėtojų,   nukentėjusių   nuo nepalankios  epideminės  COVID-19  (koronavirusinės  infekcijos)  situacijos,  sąrašą  (toliau  – Sąrašas),  nepadengia  turimų  įsipareigojimų  Ūkio  subjektui.  Paskirstomosiomis  beviltiškų skolų  sąnaudomis  gali  būti  pripažįstamos  tik  tos  vartotojų  ir  abonentų,  nukentėjusių  nuo nepalankios  epideminės  COVID-19  (koronavirusinės  infekcijos)  situacijos,  skolos,  kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos  teritorijoje  pradžios iki  karantino Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  atšaukimo. Ūkio  subjektas,  norėdamas  priskirti  beviltiškas  skolas  reguliuojamų  kainų  paslaugoms  ir atitinkantiems  verslo  vienetams,  kartu  su  metinėmis  reguliuojamosios  veiklos  ataskaitomis Tarybai  turi  pateikti  beviltiškas  skolas  pagrindžiančius  ir  pastangas  susigrąžinti  šias  skolas įrodančius  dokumentus,  vadovaujantis  Lietuvos  Respublikos  pelno  mokesčio  įstatymo  ir Lietuvos  Respublikos finansų  ministro  2002  m.  vasario  11  d.  įsakymo  Nr.  40  „Dėl  Skolų beviltiškumo   bei   pastangų   susigrąžinti   šias   skolas   įrodymo   ir   beviltiškų   skolų   sumų apskaičiavimo   taisyklių   patvirtinimo“   (Lietuvos   Respublikos   finansų   ministro   2010   m. birželio 10 d. įsakymo Nr. 1K-188 redakcija) nustatyta tvarka;“.

1.2. Papildyti 27.1papunkčiu:

27.11. baudas ir delspinigius;“.

1.3. Pakeisti 27.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

27.5. patirtas palūkanų sąnaudas ir kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas, išskyrus sąnaudas,    kurios    reikalingos    padengti    apyvartinių    lėšų    trūkumą    vykdant    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas   priemones,   kartu   atsižvelgiant   į   įtrauktų   į   Sąrašą   vartotojų   ir   abonentų,

 

 

2

 

mokestinių   prievolių   atidėjimą   per   laikotarpį   nuo   Lietuvos   Respublikos   Vyriausybės paskelbto   karantino   Lietuvos   Respublikos   teritorijoje   pradžios   iki   karantino   Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo vienetams gali būti priskiriamos naujų, Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu  sudarytų  trumpalaikių  paskolų  (iki  vienerių  metų),  skirtų  subalansuoti  Ūkio subjekto finansinius srautus dėl atidėtų mokėjimų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms ir atitinkantiems verslo  vienetams  draudžiama  priskirti  minėtų  paskolų  palūkanų  dalį,  viršijančią  Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių  trukmė  trumpesnė  nei  vieneri  metai,  atitinkamo  mėnesio  palūkanų  normų  vidurkį. Palūkanų normų vidurkis nustatomas atsižvelgiant į Ūko subjekto naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.4. Papildyti 27.5papunkčiu:

27.51. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Ūkio subjektams, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

 

DETALŪS METADUOMENYS

 

Dokumento sudarytojas (-ai)

 

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba 188706554, Verkių g.

25C-1, Vilnius

 

Dokumento pavadinimas (antraštė)

 

DĖL REGULIUOJAMŲ SEKTORIŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO APRAŠŲ PAKEITIMO PROJEKTŲ DERINIMO

 

Dokumento registracijos data ir numeris

 

2020-04-17 Nr. R2-(D)-1931

 

Dokumento gavimo data ir dokumento gavimo registracijos numeris

 

 

Dokumento specifikacijos identifikavimo žymuo

 

ADOC-V1.0

 

Parašo paskirtis

 

Pasirašymas

 

Parašą sukūrusio asmens vardas, pavardė ir pareigos

 

Inga Žilienė, Tarybos pirmininkė

 

Sertifikatas išduotas

 

INGA ŽILIENĖ, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba LT

 

Parašo sukūrimo data ir laikas

 

2020-04-17 13:46:45 (GMT+03:00)

 

Parašo formatas

 

XAdES-T

 

Laiko žymoje nurodytas laikas

 

2020-04-17 13:47:20 (GMT+03:00)

 

Informacija apie sertifikavimo paslaugų teikėją

 

ADIC CA-A, Asmens dokumentu israsymo centras prie LR VRM LT

 

Sertifikato galiojimo laikas

 

2019-07-09 09:56:02 – 2022-07-08 09:56:02

 

Informacija apie būdus, naudotus metaduomenų vientisumui užtikrinti

 

"Registravimas" paskirties metaduomenų vientisumas užtikrintas naudojant "RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246

LT" išduotą sertifikatą "Dokumentų valdymo sistema Avilys, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija,į.k.188706554

LT", sertifikatas galioja nuo 2018-12-27 14:15:33 iki 2021-12-26

14:15:33

 

Pagrindinio dokumento priedų skaičius

 

8

 

Pagrindinio dokumento pridedamų dokumentų skaičius

 

 

Pridedamo dokumento sudarytojas (-ai)

 

 

Pridedamo dokumento pavadinimas (antraštė)

 

 

Pridedamo dokumento registracijos data ir numeris

 

 

Programinės įrangos, kuria naudojantis sudarytas elektroninis dokumentas, pavadinimas

 

Dokumentų valdymo sistema Avilys, versija 3.5.16

 

Informacija apie elektroninio dokumento ir elektroninio (-ių)

parašo (-ų) tikrinimą (tikrinimo data)

 

Atitinka specifikacijos keliamus reikalavimus.

Visi dokumente esantys elektroniniai parašai galioja (2020-04-17

14:03:02)

 

Paieškos nuoroda

 

 

Papildomi metaduomenys

 

Nuorašą suformavo 2020-04-17 14:03:09 Dokumentų valdymo sistema Avilys