Projektas
|
RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
|
SPRENDIMAS |
DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS veiklos REGLAMENTO, patvirtinto 2019 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu nr. Ts-257 „dėl raseinių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ PAKEITIMO |
Nr. Raseiniai |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Raseinių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. TS-257 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1. Pakeisti 4.9. papunktį ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 10.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„10.3. Taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus iki birželio 1 d. turi pateikti savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dali yra mero veiklos ataskaita. Ataskaitą Tarybos vardu pateikia meras. Savivaldybės veiklos ataskaita paskelbiama pagal Savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytus reikalavimus. Ataskaitos paskelbimą įgyvendina administracijos direktorius.“
3. Pakeisti 11.3.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
4. Pakeisti 11.3.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„11.3.3. priimamas sprendimas dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas,- jo pareigas laikinai einančio Tarybos nario siūlymu buvęs administracijos direktorius skiriamas į administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius naujai kadencijai arba pavedama administracijos valstybės tarnautojui eiti administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius naujai kadencijai;“
5. Pakeisti 11.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
6. Papildyti 11.3.5. papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
7. Pakeisti 12.2.6. papunktį ir jį išdėstyti taip:
8. Pakeisti 12.2.19. papunktį ir jį išdėstyti taip:
„12.2.19. biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių, steigimas, reorganizavimas, pertvarkymas, atskyrimas likvidavimas, ar, dalyvavimas steigiant, viešuosius ir privačius juridinius asmenis, taip pat juridinių asmenų, kurių dalyvė yra savivaldybė, priežiūra; seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas;
10. Pakeisti 12.2.26 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„12.2.26. sprendimų dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo), kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis ir garantijų teikimo už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis priėmimas, laikantis Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų skolos, skolinimosi bei garantijų limitų ir gavus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą;“
11. Pakeisti 12.2.35 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„12.2.35. kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai teikiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;“
12. Pakeisti 12.2.36 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„12.2.36. sprendimų dėl kompensacijų mokėjimo tam tikroms vartotojų grupėms priėmimas, papildomos socialinės paramos, socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas, priedo fiziniam asmeniui (globėjui (rūpintojui) už vaiko globą (rūpybą) dydžio ir mokėjimo iš savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas;“
13. Papildyti 12.2.37 papunkčiu:
14. Pakeisti 13.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
15. Pakeisti 14.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.2. Taryba privalo sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos narių frakcijų ar Tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo.“
16. Pakeisti 14.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„14.4. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Pirmajam naujai sudaryto komiteto posėdžiui pirmininkauja vyriausias pagal amžių komiteto narys. Komiteto pirmininkas ir pavaduotojas laikomi paskirtais, jeigu už pasiūlytą kandidatą balsavo daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Jeigu komiteto pirmininkas nepaskiriamas, komitetui vadovauja paskirtas komiteto pirmininko pavaduotojas. Jeigu nepaskiriamas nei pirmininkas, nei pirmininko pavaduotojas, komitetui vadovauja vyriausias pagal amžių komiteto narys, tačiau ne ilgiau kaip 14.1 papunktyje nustatyto termino. Tarybos sprendimu patvirtinus naują Reglamento redakciją, nustatančią naują komitetų sudarymo ar komiteto sudėties tvirtinimo tvarką perrenkami komitetų pirmininkai.
Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria savivaldybės taryba. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka Savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės Tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės Tarybos posėdyje savivaldybės Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės Tarybos nario ar deleguoja savivaldybės Tarybos narį, neatitinkantį šio įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės Taryba.“
17. Pakeisti 15.8.5. papunktį ir jį išdėstyti taip:
18. Pakeisti 16.1.9. papunktį ir jį išdėstyti taip:
19. Pakeisti 17.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„17.4. Etikos ir procedūrų komisijos sudaromos laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – Tarybos narių – skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos ir Antikorupcijos pirmininkų, arba deleguoja Tarybos narius, neatitinkančius Savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, šių komisijų pirmininkus Taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – Tarybos narių.“
20. Pakeisti 17.6.1.1. papunktį ir jį išdėstyti taip:
21. Pakeisti 17.6.1.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
22. Pakeisti 17.6.1.6. papunktį ir jį išdėstyti taip:
23. Papildyti nauju 17.6.2.5 papunkčiu:
„17.6.2.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;“
25. Papildyti nauju 17.16 papunkčiu:
26. Pakeisti 20.8. papunktį ir jį išdėstyti taip:
27. Pakeisti 20.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„20.9. Merui, mero pavaduotojui jų prašymu atostogos suteikiamos mero potvarkiu. Jeigu atostogos suteikiamos merui, potvarkiu nustatomas mero pavadavimas. Meras ir mero pavaduotojai turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojai neatlieka mero ar mero pavaduotojų pareigų, tačiau gali atlikti Tarybos nario pareigas.“
28. Papildyti 20.16 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
31. Pakeisti 21.2.23 papunktį ir jį išdėstyti taip:
32. Pakeisti 21.4.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
35. Pakeisti 30.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„30.6. Tarybos narys savo įgaliojimų laikotarpiu turėti visuomeninių padėjėjų, kurie Tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Už visuomeninius padėjėjus, atitinkančius šiame punkte keliamus reikalavimus, atsako pats Tarybos narys. Padėjėjų sąrašas kartu su atitinkančius šiame punkte keliamus reikalavimus įrodančiais dokumentais bei fotografijomis pateikiamas Tarybos ir mero sekretoriato vedėjui. Sąrašas nedelsiant paskelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, nurodant asmens vardą, pavardę, paskyrimo ir atšaukimo datas. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti įsteigtų seniūnijų skaičiaus. Visuomeniniai padėjėjai, vykdydami Tarybos nario pavedimus, turi teisę:“
36. Papildyti reglamentą 30.7. papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
„30.7. siekiant užtikrinti, kad savivaldybės Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta šiame įstatyme, savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti savivaldybės Tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Užpildyta deklaracija pateikiama Tarybos ir mero sekretoriatui, registruojama ir pateikiama merui. Meras, susipažinęs su deklaracija pateikia ją savivaldybės administracijai paskelbti viešai savivaldybės interneto svetainėje. Ši deklaracija skelbiama viešai tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“
37. Pakeisti 31.5. papunktį ir jį išdėstyti taip:
„31.5. Tarybai klausimus kartu su sprendimų projektais merui pateikia komitetai, komisijos, Tarybos narių frakcijos ir grupės, Tarybos nariai (jų parengtus sprendimų projektus į DVS (toliau – dokumentų valdymo sistema) įkelia ir tvarko Tarybos ir mero sekretoriatas.), savivaldybės kontrolierius ir savivaldybės administracijos direktorius. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, kuriuos pagal komitetams šiame reglamente priskirtas kompetencijų sritis komitetų posėdžiuose yra apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas Savivaldos įstatymo 13 straipsnio 15 dalyje numatytu atveju.“
38. Pakeisti 31.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„31.11. Tarybos posėdžiai yra atviri. Tarybos nustatyta tvarka jos posėdžiai tiesiogiai transliuojami interneto tinklalapyje. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems ar kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims. Jeigu Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jie gali užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti, jeigu yra užsiregistravę Sekretoriate prieš Tarybos posėdį (35.12 papunktis). Visi posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo laikytis Tarybos darbo tvarkos. Išimtis taikoma merui, kuris turi teisę pasisakyti bet kuriuo Tarybos posėdyje svarstomu klausimu.“
39. Pakeisti 35.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„35.2. Tarybos sprendimų projektai rengiami laikantis šio Reglamento ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatytos tvarkos. Rengiant sprendimų projektus ir kitus dokumentus asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą reguliuojančiais teisės aktais. Jeigu sprendimų projektuose ir kituose dokumentuose yra viešai neskelbtinų asmens duomenų, parengiamas jų nuasmenintas variantas, kuris pateikiamas savivaldybės Tarybos nariams, skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) ir savivaldybės interneto svetainėje. Su nenuasmenintais sprendimų projektais savivaldybės Tarybos nariai gali jų prašymu susipažinti Sekretoriate. Kartu su Projektu pateikiamas aiškinamasis raštas, kuriame paprastai nurodomi projekto tikslai, esmė, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas (norminiams teisės aktams), lėšų poreikis sprendimui vykdyti ir kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir reikalingi paaiškinimai (3 priedas).“
2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.
Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo gavimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai).
Savivaldybės meras |
|
|