Projektas

2024-09-20

Nr. TSP-

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO PROJEKTO „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio RAJONO savivaldybėje“ ĮGYVENDINIMUI IR LĖŠŲ skyrimo

 

2024 m. spalio 10 d. Nr. T-

Radviliškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, 2022–2030 m. Šiaulių regiono plėtros planu, patvirtintu Šiaulių regiono plėtros tarybos 2023 m. vasario 8 d. sprendimu Nr. ŠR/TS-6 „Dėl 2022–2030 m. Šiaulių regiono plėtros plano patvirtinimo“ ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 02-001-06-07-02 (RE) „Didinti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą“ finansavimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. D1-243 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 02-001-06-07-02 (RE) „Didinti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą“ finansavimo gairių patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į 2024 m. rugpjūčio 26 d. paskelbtą kvietimą teikti projekto „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio rajono savivaldybėje“ įgyvendinimo planą, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Pritarti, kad Radviliškio rajono savivaldybės administracija partnerio teisėmis dalyvautų pareiškėjo UAB „Radviliškio vanduo“ projekte „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio rajono savivaldybėje“ (toliau – Projektas).

2Įgalioti Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti reikiamą dokumentaciją Projektui parengti ir įgyvendinti.

3.  Įsipareigoti skirti Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšas Projekto išlaidų finansavimui:

3.1. 50 procentų visų tinkamų finansuoti;

3.2. tinkamas finansuoti išlaidas, kurių nepadengia projektui skirtos finansavimo lėšos;

3.3. netinkamas finansuoti, tačiau šiam Projektui įgyvendinti būtinas išlaidas.

4.    Užtikrinti Projekto tęstinumą 5 metus po Projekto įgyvendinimo pabaigos.

5.    Nurodyti, kad šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu: Dvaro g. 81, Šiauliai, arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Kazimieras Račkauskis

 


 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL PRITARIMO PROJEKTO „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio RAJONO savivaldybėje“ ĮGYVENDINIMUI IR LĖŠŲ skyrimo“

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2024-09-20

Radviliškis

 

1.       Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.

Tarybos projekto rengimą paskatino 2024 m. rugpjūčio 25 d. paskelbtas „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio rajono savivaldybėje“  kvietimas teikti projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP). Pateikimo terminas – 2024 m. spalio 31 d.

Projekto tikslas – padidinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir efektyvumą Radviliškio savivaldybėje, modernizuojant ir išplečiant paslaugų teikimui būtiną infrastruktūrą.

Finansavimo gairėse numatyta, kad Projekto vykdytojais gali būti tik viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, turintys geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo licenciją, išduotą Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos, ir kuriems savivaldybės tarybos sprendimu savivaldybės viešojo geriamojo vandens tiekimo teritorijoje pavesta vykdyti viešąjį geriamojo vandens tiekimą ir (arba) nuotekų tvarkymą. Mūsų atveju, UAB „Radviliškio vanduo“. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų. UAB „Radviliškio vanduo“ neturi finansinių galimybių įgyvendinti šį Projektą savo lėšomis.

Finansavimo gairėse taip pat numatyta, kad centralizuotųjų geriamojo vandens tiekimo tinklų plėtra galima gyvenamosiose vietovėse, kuriose yra nuo 200 iki 2000 gyventojų. Centralizuotųjų nuotekų surinkimo tinklų plėtra galima gyvenamosiose vietovėse, kuriose susidaro nuo 200 iki 2 000 gyventojų ekvivalentų atitinkanti taršos nuotekomis apkrova. Atsižvelgiant į šias sąlygas, šiuo projektu bus suteiktos galimybės Šeduvos miesto (Pilies g. nuo 26 iki 36, Šiaulėnų g., Vakoniškio g., Aukštaičių g., Geležinkelininkų g., Geležinkelio stoties g. iki 22, Panevėžio 51–71, Taikos, Paniauduvės, Pakruojo, Vilniaus gatvių, Ąžuolų aikštės) gyventojams prisijungti prie centralizuotos nuotekų tvarkymo sistemos. Pavartyčių gyvenvietės Vartyčios g., Baisogalos miestelio Tulpių g. ir Mokyklos g. 43–73, 62A–82 bei Aukštelkų gyvenvietės Žaliosios g., Mažaičių g., Vyšnių g. 2–6, Taikos g. 23–27, 28, 30 gyventojams atsiras galimybė prisijungti prie centralizuotų vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų bei gauti kokybiškas vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas. Sidabravo miestelyje bus rekonstruoti nuotekų valymo įrenginiai, pagerinant išvalomų nuotekų kokybę. Prie centralizuotų vandentiekio tinklų planuojama prijungti 55 būstus, o prie centralizuotų nuotekų tinklų – 183 būstus. Preliminarus centralizuotų vandentiekio ir nuotekų tinklų ilgis apie 15 742 m.

Parengtu Tarybos sprendimo projektu prašoma leisti Radviliškio rajono savivaldybės administracijai partnerio teisėmis dalyvauti pareiškėjo UAB „Radviliškio vanduo“ projekte „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo didinimas Radviliškio rajono savivaldybėje“ ir skirti Projekto įgyvendinimui reikalingas lėšas.

Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.

Projekto iniciatorius – Radviliškio rajono savivaldybės meras ir UAB „Radviliškio vanduo“, rengėjas – Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Investicijų ir turto valdymo skyrius.

2.   Kaip šiuo metu yra reguliuojami sprendimo projekte aptarti teisiniai santykiai.

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalis, 2022–2030 m. Šiaulių regiono plėtros planas, patvirtintas Šiaulių regiono plėtros tarybos 2023 m. vasario 8 d. sprendimu Nr. ŠR/TS-6 „Dėl 2022–2030 m. Šiaulių regiono plėtros plano patvirtinimo“ ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 02-001-06-07-02 (RE) „Didinti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą“ finansavimo gairės, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. D1-243 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos regioninės pažangos priemonės Nr. 02-001-06-07-02 (RE) „Didinti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą“ finansavimo gairių patvirtinimo“.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Naujos teisinio reguliavimo nuostatos nesiūlomos. Teigiamas rezultatas – pagerės vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumas ir teikiamų paslaugų kokybė Radviliškio rajone.

5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.

Priėmus sprendimą, nebus keičiami ar pripažįstami negaliojančiais teisės aktai. Sprendimui įgyvendinti papildomų teisės aktų priimti nereikia.

7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.

Planuojama bendra projekto preliminari vertė – 3 169 084 Eur, iš jų ES fondų investicijų lėšos – 1 584 542 Eur, partnerio lėšų dalis – 1 584 542 Eur. Savivaldybės biudžeto lėšų reikės padengti 50 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. Savivaldybės biudžeto lėšų reikėtų, jei projekto įgyvendinimo metu atsirastų netinkamų ar tinkamų finansuoti išlaidų, kurių nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos.

8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Nėra.

9. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Neatlikta ir nenumatyta.

10. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Antikorupcinis sprendimo projektas vertinimas neatliekamas.

11. Kiti, iniciatoriaus nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

12. Pridedami dokumentai.

Nėra.

 

 

Investicijų ir turto valdymo skyriaus

vyriausioji specialistė                                                                                         Genovaitė Rutkauskienė