Projektas

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. SPALIO 24 D. SPRENDIMO NR. TS-394 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TURTO NUOMOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. spalio 24 d.  Nr. TS-

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kauno rajono savivaldybės turto nuomos tvarkos aprašą, patvirtintą Kauno rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 24 d. sprendimu Nr. TS-394 „Dėl Kauno rajono savivaldybės turto nuomos tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Savivaldybės turtas gali būti išnuomojamas Savivaldybės tarybos ar Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu ne ilgesniam kaip 10 metų laikotarpiui, išskyrus atvejus, nurodytus Aprašo 9.4 ir 9.5 papunkčiuose.“

2.  Pakeisti 9.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.7. pelno nesiekiantiems, įgyvendinantiems socialiai reikšmingas Savivaldybės funkcijas arba tenkinantiems poreikius juridiniams asmenims, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio nekilnojamojo turto Savivaldybės teritorijoje.“

3.  Pakeisti 9.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.10. pageidaujantiems išsinuomoti Turtą, kurio viešas nuomos konkursas neįvyksta bent 3 kartus.“

4.    Papildyti  9.11 papunkčiu:

9.11. Laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu.“

5.    Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Savivaldybės turtas išnuomojamas be konkurso, kai perkamos paslaugos, kurioms teikti bus naudojamas Savivaldybės turtas, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka vykdomo viešojo paslaugų pirkimo metu. Sprendimus dėl tokio turto nuomos ne konkurso būdu priima Savivaldybės administracijos direktorius, kai nuomojamą turtą patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Savivaldybės administracija arba turto patikėtinis, kuris Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise. Šiuo atveju Savivaldybės turtas išnuomojamas ne ilgesniam laikotarpiui nei paslaugų teikimo sutarties galiojimo laikotarpis.“

6.    Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Sprendimą dėl Turto nuomos konkurso būdu priima Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės tarybos sudarytos Kauno rajono savivaldybės materialiojo turto nuomos konkurso komisijos (toliau – Komisija) siūlymu.“

7Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Pradinis Turto nuomos mokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis Nuompinigių už valstybės ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą skaičiavimo taisyklėmis, kur apskaičiuojant metinį nekilnojamojo turto nuompinigių dydį:

15.1. taikomos maksimalaus nusidėvėjimo normatyvo reikšmės: naujiems pastatams ar pastatams, įtrauktiems į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą ir / arba rekonstruotiems nuo 2007 m. sausio 1 d., – 8, kitiems negyvenamiesiems pastatams – 15;

15.2. papildoma patalpų aukštingumo įvertinimo koeficientu Ka, kurio reikšmės: Ka = 2 (pirmame aukšte), Ka = 1,6 (antrame aukšte), Ka = 1,4 (trečiame aukšte), Ka = 1,2 (aukščiau kaip trečiame aukšte), Ka = 1 (pusrūsyje ir pastogėje), Ka = 0,7 (rūsyje su langais), Ka = 0,5 (rūsyje be langų). Šis koeficientas netaikomas išnuomojant visą negyvenamąjį pastatą.

Sprendimus dėl pradinio Turto nuomos mokesčio dydžio, jo sumažinimo (padidinimo), priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Administracijos direktoriaus įsakymą dėl pradinio nuomos mokesčio keitimo rengia Ekonomikos skyrius.“

8.    Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Sutartį su Konkurso laimėtoju pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, jei Turtą patikėjimo teise valdo Savivaldybės administracija. Sutartis, kurią pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, registruojama vadovaujantis Kauno rajono savivaldybės dokumentų valdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktoriaus. Jei nuomojamas turtas perduotas patikėjimo teise Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, įmonėms ar organizacijoms, Sutartį pasirašo Turto patikėtinis, nurodydamas, kad veikia patikėjimo teise. Savivaldybės turto nuomos sutartis registruoja atsakingi Savivaldybės administracijos darbuotojai.

Ekonomikos skyrius ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo Sutarties sudarymo dienos parengia informaciją apie Sutartį (nekilnojamojo turto adresas, unikalus numeris, plotas, sutarties šalys, sutarties sudarymo ir galiojimo data, sutarties kaina, teisinis pagrindas, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas dėl sutarties sudarymo) ir pateikia ją atsakingiems asmenims, administruojantiems Savivaldybės interneto svetainę, kurie paskelbia informaciją Savivaldybės interneto svetainėje.

9.    Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Nuompinigiai už Turto, kurį patikėjimo teise valdo savivaldybės institucijos, įstaigos ir organizacijos, nuomą pervedami į Savivaldybės biudžetą, o už turto, kurį patikėjimo teise valdo Savivaldybės įmonės, nuomą – į šių įmonių sąskaitas. Už Turto nuomą gautos lėšos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka naudojamos Turto priežiūrai ir remontui, nesant poreikio šių išlaidų apmokėjimui, lėšos gali būti panaudotos nuomotojo (Administracijos ar patikėtinio) nuostatuose nurodytai veiklai finansuoti.“

10.  Pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Nuomininkas be nuomos mokesčio kas mėnesį moka mokesčius už šaltą ir karštą vandenį, elektros energiją, dujas, šilumą ir komunalines paslaugas (buitinių atliekų išvežimą, bendro naudojimo patalpų ir teritorijos valymą, namo šildymo ir karšto vandens tiekimo sistemų eksploatavimą, su negyvenamosiomis patalpomis susijusių bendrojo naudojimo objektų nuolatinę techninę priežiūrą (eksploatavimą), bendrosios nuosavybės administravimą) pagal atskiras sutartis, sudarytas su paslaugų teikėjais, ir kitus mokesčius (žemės nuomos, nekilnojamojo turto ir pan.), jeigu tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės aktai. Kai išnuomotose patalpose nėra įrengta atskirų vandens, elektros ir (ar) šilumos energijos įvadų, nuomininkas moka komunalinius mokesčius, apskaičiuotus vadovaujantis Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta Kauno rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančių nuomojamų negyvenamųjų pastatų, patalpų komunalinių mokesčių apskaičiavimo metodika pagal Turto patikėtinio ar Savivaldybės administracijos pateiktas sąskaitas faktūras.“

11.  Papildyti  2 priedą 101 papunkčiu:

101. Nuomininkas patvirtina, kad iki šios sutarties pasirašymo momento jis turėjo galimybę ir sąlygas kvalifikuotai ir tinkamai įvertinti patalpų būklę, įvertino ir patikrino patalpų būklę ir galimybę patalpas pritaikyti nuomininko veiklai ir neturi bei ateityje neturės jokių pretenzijų dėl patalpų būklės. Esant poreikiui, nuomininkas, raštu suderinęs su nuomotoju darbų projektą ir apimtis, pats savo rizika ir sąskaita parengia ir pritaiko patalpas savo veiklai, kurios atitiktų visus privalomus tokiai veiklai vykdyti keliamus reikalavimus (priešgaisrinės saugos, higienos, darbų saugos ir kt.).“

12.  Pakeisti 2 priedo 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Nuomotojas:

11.1. įsipareigoja:

11.1.1. per 10 dienų po šios sutarties pasirašymo perduoti nuomininkui nuomojamą turtą pagal perdavimo ir priėmimo aktą;

11.1.2. ne vėliau kaip per du mėnesius raštu informuoti nuomininką apie turto įtraukimą į Viešame aukcione parduodamo Savivaldybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašą;

11.2. turi teisę:

11.2.1. šios sutarties galiojimo metu atlikti nuomojamų patalpų ar su jomis susijusių inžinerinių sistemų kapitalinio remonto darbus, kai atliekami viso objekto, kuriame yra patalpos, arba su tuo objektu susijusių inžinerinių tinklų kapitalinio remonto darbai;

11.2.2. nepažeisdamas nuomininko teisių tikrinti, ar nuomininkas tinkamai naudojasi patalpomis. Avarijų ar kitais ypatingais atvejais nuomotojas neprivalo informuoti nuomininko apie planuojamą patekimą į patalpas ir turi teisę įeiti į nuomojamas patalpas, įskaitant atvejus, kai patalpos yra užrakintos.“

13. Pakeisti 2 priedo 12.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.3. iš anksto raštu suderinus su Nuomotoju savo lėšomis atlikti nuomojamų patalpų paprastąjį remontą (sienų dažymas, langų keitimas, sanitarinių mazgų keitimas ir remontas, grindų ar lubų dangos keitimas ir remontas ir kitų panašių darbų atlikimas). Tinkamai prižiūrėti patalpose esančią įrangą bei įrengimus, atlikti jų paprastąjį remontą. Šios sutarties tikslais šalys susitaria, kad patalpose esančiai įrangai ir įrengimams, už kurių priežiūrą ir paprastąjį remontą yra atsakingas nuomininkas, priskiriami patalpose esantys radiatoriai bei inžineriniai tinklai, taip pat kita sumontuota įranga.

Visus atliekamus remonto darbus vykdyti taip, kad darbų atlikimo metu už nuomojamų patalpų ribų nebūtų laikomos statybinės šiukšlės, statybinės medžiagos ar kiti nuomininkui ar jo samdytiems rangovams priklausantys daiktai, galintys trukdyti ir / ar trukdantys kitiems asmenims. Taip pat užtikrinti, kad dėl atliekamų remonto darbų nebūtų teršiamos bendrojo naudojimo patalpos, kitiems asmenims priklausančios patalpos, prie pastato, kuriame yra nuomojamos patalpos, esanti teritorija (automobilių stovėjimo aikštelė, žaliosios vejos ir kt.).“

14. Papildyti 12.12 papunkčiu:

12.12. savo lėšomis atlikti patalpų komunalinio ūkio priežiūrą, į kurią įeina ir patalpų valymas, vėdinimas bei šiukšlių šalinimas, vandentiekio, kanalizacijos, ventiliacijos, oro kondicionavimo įrengimų (prietaisų, inventoriaus) patalpose priežiūra, patalpų elektros ir telefono tinklų ir įrengimų priežiūra ir aptarnavimas, nuomininko reklaminių skydų priežiūra ir aptarnavimas, sugedusių durų patalpose spynų remontas ir keitimas, perdegusių elektros lempų patalpose keitimas. Be to, nuomininkas įsipareigoja savo lėšomis palaikyti nuomojamų patalpų langų (stiklų) vidaus ir išorės švarą, o jiems sudužus, savo lėšomis nedelsiant juos pakeisti naujais. Nuomininkas taip pat įsipareigoja savo lėšomis užtikrinti patalpų ir teritorijos aplink patalpas priežiūrą, švarą, įskaitant, bet neapsiribojant, pastato fasado švara, jei šie priežiūros darbai nėra organizuojami kita tvarka;“

15. Papildyti 12.13 papunkčiu:

12.13. jeigu nuomotojas buvo suteikęs leidimą registruoti nuomininko buveinę patalpose, nuomininkas privalo užtikrinti, kad ne vėliau kaip sutarties pasibaigimo dieną iš juridinių asmenų registro nuomininko buveinė būtų išregistruota.“

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artūras Pupalė, tel. (8 37)  305 542

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

EKONOMIKOS SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. SPALIO 24 D. SPRENDIMO NR. TS-394 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TURTO NUOMOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2019 m. spalio 10 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai.

Nuo 2019 m. spalio 1 d. įsigalioję Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo pakeitimai, reglamentuojantys savivaldybių turto nuomą.

2. Teisinis reglamentavimas (kaip šiuo metu reglamentuojami sprendimo projekte aptariami klausimai).

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi nustatyta, kad savivaldybės tarybos priimtus teisės aktus gali sustabdyti, pakeisti ar panaikinti pati savivaldybės taryba.

3. Galimi sprendimo priėmimo padariniai (teigiami ir (ar) neigiami).

Neigiamų padarinių nenumatoma.

4. Keičiamo ar pripažįstamo netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimo pakeitimų sąrašas.

Kauno rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 24 d. sprendimas Nr. TS-394 „Dėl Kauno rajono savivaldybės turto nuomos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5. Lėšos sprendimui įgyvendinti, jų šaltiniai.

Savivaldybės biudžeto lėšų nereikės.

6. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų ir kituose registruose. Viešinimas.

Skelbti Teisės aktų registre.

7. Antikorupcinis vertinimas.

Vertinimas nereikalingas.

8. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Vertinimas nereikalingas.

 

9. Kiti, sprendimo iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Keičiamos nuostatos dėl nuomos termino trukmės, nuomos mokesčio skaičiavimo, sutarčių įregistravimo, patikslinamos nuomotojo, nuomininko teisės, pareigos.

Įtraukiamas papildomas punktas dėl nuomos ne konkurso būdu laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovei, pasikeitus Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo nuostatoms, reguliuojančioms ekonominius santykius su Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios ir savivaldos institucijomis.

Siūloma, apskaičiuojant pradinį Turto nuomos mokestį, taikyti maksimalaus nusidėvėjimo normatyvo reikšmę rekonstruotiems Savivaldybės pastatams nuo 2007 m. sausio 1 d., kadangi šiuo laikotarpiu pradėta vykdyti pastatų renovacija.

10. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įgyvendinimą.

Sprendimo projekto rengėja ir atsakinga už sprendimo įvykdymą – Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyriaus vyriausioji specialistė Rita Grabauskienė.

 

 

Ekonomikos skyriaus vedėjas                                                                                 Artūras Pupalė