Projektas
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 19 d. Nr. T1-
Plungė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 29 punktu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu ir 12 straipsnio 1 dalimi, Atliekų tvarkymo įstatymo 25 straipsniu ir Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711, nuostatomis, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 28 d. sprendimą Nr. T1-272 „Dėl Plungės rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2025 m. sausio 1 d.
Savivaldybės meras
SUDERINTA:
Savivaldybės meras Audrius Klišonis
Administracijos direktorius Dalius Pečiulis
Administracijos direktoriaus pavaduotoja Jovita Šumskienė
Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorė Irmantė Kurmienė
Vietos ūkio skyriaus vedėja Odeta Petkuvienė
Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas Vytautas Tumas
Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus patarėja Donata Norvaišienė
Bendrųjų reikalų skyriaus kalbos tvarkytoja Simona Grigalauskaitė
Sprendimo projektą rengė Vietos ūkio skyriaus vyr. specialistė Roberta Jakumienė
VIETOS ŪKIO SKYRIUS
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“
2024 m. gruodžio 3 d.
Plungė
1. Parengto sprendimo projekto tikslai, uždaviniai. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatus (toliau – Nuostatai) ir nustatyti vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą dydžius.
2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą tarybos sprendimo projektą. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punkte nustatyta savivaldybių savarankiškoji funkcija komunalinių atliekų tvarkymo sistemų diegimas, antrinių žaliavų surinkimo ir perdirbimo organizavimas, sąvartynų įrengimas ir eksploatavimas, o šio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 29 punkte numatyta išimtinė savivaldybės tarybos kompetencija – kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka.
Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatyta, kad savivaldybės taryba turi teisę savivaldybės teritorijoje nustatyti vietines rinkliavas už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų, kaip jos suprantamos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, tvarkymą, o šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad savivaldybės taryba savo sprendimu tvirtina vietinės rinkliavos nuostatus, kuriuose nustato vietinės rinkliavos dydį, mokėjimo tvarką, lengvatas, grąžinimo tvarką, delspinigių dydį, jų apskaičiavimo, mokėjimo tvarką ir atleidimo nuo delspinigių atvejus, numatytas teikti paslaugas.
Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 25 straipsnyje numatyta, kad savivaldybės organizuoja komunalinių atliekų tvarkymo sistemas, būtinas jų teritorijose susidarančioms komunalinėms atliekoms ir kitoms buityje susidarančioms atliekoms tvarkyti, užtikrina šių sistemų funkcionavimą, organizuoja šiukšlių ir atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris neegzistuoja, tvarkymą ir administruoja komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimą.
Priėmus sprendimą numatoma pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 28 d. sprendimą Nr. T1-272 „Dėl Plungės rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
3. Kodėl būtina priimti sprendimą, kokių pozityvių rezultatų laukiama.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 805 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ nutarė patvirtinti Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisykles. Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendruosius vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo reikalavimus, kuriais savivaldybių tarybos vadovaujasi tvirtindamos įmokų dydžius. Vadovaujantis Taisyklėmis buvo atnaujinti Nuostatai bei perskaičiuoti vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą dydžiai. Vietinės rinkliavos dydžiai paskutinį kartą buvo perskaičiuoti 2021 metais. 2022 m., 2023 m. ir 2024 m. Plungės rajono savivaldybės administracija ir UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ sudarė papildomus susitarimus prie atsiskaitymo už atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugos teikimo Plungės rajone sutarties Nr. SUT-161125-01/BT6-01-512, dėl mišrių komunalinių atliekų 1 tonos sutvarkymo mokesčio savivaldybėms dydžio nustatymo. Per trijų metų laikotarpį 1 tonos atliekų sutvarkymo mokestis nuo 52,00 Eur be PVM pakilo iki 74,50 Eur be PVM. Mišrių komunalinių atliekų 1 tonos sutvarkymo dydžiai buvo keičiami atsižvelgiant į visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimą.
Patvirtinus Nuostatus bus galima tinkamai administruoti vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą surinkimą. Pagal nustatytus vietinės rinkliavos dydžius į Savivaldybės biudžetą bus surinktos vietinės rinkliavos lėšos, kuriomis bus apmokamos komunalinių atliekų sistemos būtinosios sąnaudos.
5. Pateikti kitus sprendimui priimti reikalingus pagrindimus, skaičiavimus ar paaiškinimus. Pateikiami UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ skaičiavimai (pridedama).
6. Pateikti sprendimo projekto lyginamąjį variantą, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas. Nėra. Sprendimo projektu siūloma patvirtinti Nuostatus, o šiuo metu galiojančius Nuostatus siūloma pripažinti netekusiais galios. Didesnė negu 50 proc. Nuostatų dalis buvo pakeista, dėl to neteikiamas lyginamasis variantas. Pateikiamas tik Nuostatų priedo lyginamasis variantas, kad būtų galima palyginti vietinės rinkliavos dydžių pokytį.
8. Nurodyti, kieno iniciatyva sprendimo projektas yra parengtas. Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus ir UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ iniciatyva.
9. Nurodyti, kuri sprendimo projekto ar pridedamos medžiagos dalis (remiantis teisės aktais) yra neskelbtina. Nėra.
10. Kam (institucijoms, skyriams, organizacijoms ir t. t.) patvirtintas sprendimas turi būti išsiųstas. Patvirtintas sprendimas bus paskelbtas Teisės aktų registre ir Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.
11. Kita svarbi informacija (gali būti nurodomos kitos galimos projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos, taip pat jų poveikio įvertinimas; nurodoma, kokios institucijos būtų atsakingos už jo atlikimą, kokie duomenys turėtų būti renkami, siekiant vėliau įvertinti, ar buvo pasiektas projekto tikslas; nurodoma, ar buvo konsultuotasi su visuomene, apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis buvo konsultuotasi, ar atsižvelgta į suinteresuotų grupių pateiktus siūlymus, kiek į juos atsižvelgta) ir kita.). Nėra.
12. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas*
| Sritys |
Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai |
|
| Teigiamas poveikis |
Neigiamas poveikis |
|
| Ekonomikai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Finansams |
Bus surinktos lėšos, kuriomis bus galima padengti būtinąsias komunalinių atliekų tvarkymo sistemos sąnaudas |
Vietinės rinkliavos mokėtojai patirs didesnes išlaidas |
| Socialinei aplinkai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Viešajam administravimui |
Patvirtinus Nuostatus bus galima tinkamai administruoti vietinės rinkliavos surinkimą |
Nenumatomas |
| Teisinei sistemai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Kriminogeninei situacijai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Aplinkai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Administracinei naštai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Regiono plėtrai |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
| Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms |
Nenumatomas |
Nenumatomas |
* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.