Projektas

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS FINANSINĖS PARAMOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2025 m. kovo 27 d. Nr. T1-

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 30 punktu, Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. A1-448 (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2025 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. A1-60 redakcija) „Dėl Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės finansinės paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA:

Savivaldybės tarybos narys Algirdas Pečiulis

Administracijos direktorius Dalius Pečiulis

Administracijos direktoriaus pavaduotoja Jovita Šumskienė

Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorė Irmantė Kurmienė

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus patarėja Donata Norvaišienė

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas Vytautas Tumas

Turto skyriaus vedėjo pavaduotoja Inga Daublienė

Bendrųjų reikalų skyriaus kalbos tvarkytoja Simona Grigalauskaitė

 

Sprendimo projektą rengė Turto skyriaus vyr. specialistė Neringa Žilienė

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2025 m. kovo 27 d.

sprendimu Nr. T1-

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS FINANSINĖS PARAMOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGyjančioms JAUNOMS ŠEIMOMS skyrimo TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Plungės rajono savivaldybės finansinės paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) taikomas jaunoms šeimoms, kurios nori pasinaudoti Plungės rajono savivaldybės teikiama finansine parama (toliau – Finansinė parama), pasinaudodamos finansine paskata pagal Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymą (toliau – Įstatymas). Aprašas nustato Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansinės paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms dydį, teikimo sąlygas ir tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Įstatyme, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme ir kituose teisės aktuose.

3. Lėšos Savivaldybės finansinei paramai finansuoti numatomos kiekvienais metais tvirtinant Savivaldybės biudžetą priemonėje „Finansinės paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikimas“.

4. Bendra finansinės paskatos ir Finansinės paramos dalis negali būti didesnė negu 50 procentų įsigyjamo būsto vertės.

5. Finansinės paramos dydis jaunai šeimai – 10 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos.

6. Jauna šeima, turinti teisę į Finansinę paramą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, šia parama gali pasinaudoti vieną kartą.

 

II SKYRIUS

TEISĖ Į SAVIVALDYBĖS FINANSINĘ PARAMĄ PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS

 

7. Teisę į Finansinę paramą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms turi jaunos šeimos, kurių kiekvienas šeimos narys yra deklaravęs gyvenamąją vietą Savivaldybėje arba įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka ir kurios atitinka visas šias sąlygas:

7.1. įsigyja pirmąjį būstą pasinaudodamos finansine paskata pagal Įstatymą ir kreipiasi į Plungės rajono savivaldybės administraciją (toliau – Administracija) dėl Finansinės paramos;

7.2. nėra pasinaudojusios finansine paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms Įstatymo nustatyta tvarka ir parama būstui įsigyti pagal LR Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymą;

7.3. prašymo dėl Finansinės paramos pateikimo metu atitinka jaunos šeimos apibrėžimą;

7.4. kreipiasi į Administraciją ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo būsto kredito sutarties sudarymo dienos;

7.5. visi jaunos šeimos nariai yra deklaravę gyvenamąją vietą įsigytame būste.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

8. Jauna šeima, pageidaujanti gauti Finansinę paramą, kreipiasi į Administraciją, pateikdama nustatytos formos prašymą (Aprašo 1 priedas), nurodytus dokumentus ar patvirtintas jų kopijas ir (ar) duomenis, jeigu jų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ir (ar) Administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis jų negauna iš valstybės ir Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių bei organizacijų:

8.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (jeigu prašymą teikia įgaliotas atstovas, jis pateikia atstovavimą ir asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus);

8.2. būsto kredito sutartį;

8.3. būsto pirkimo–pardavimo sutartį;

8.4. prireikus – kitus dokumentus ir (ar) duomenis, įrodančius jaunos šeimos teisę pasinaudoti Finansine parama.

9. Prašymas ir, jeigu reikia, papildomi dokumentai gali būti pateikti tiesiogiai atvykus į Administraciją, atsiųsti registruotu laišku arba elektroniniu būdu.

10.  Jeigu prašymas siunčiamas registruotu laišku, kartu teikiama notariškai patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

11. Prašymo pateikimo data laikoma diena ir laikas, kai Administracija prašymą ir dokumentus užregistruoja.

12. Administracija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir dokumentų pateikimo dienos išnagrinėja gautą prašymą ir:

12.1. nustačiusi, kad jauna šeima turi teisę į Finansinę paramą ir yra pakankamai tų metų Savivaldybės biudžeto asignavimų Finansinei paramai teikti, Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) suveda Finansinės paramos sumą. SPIS automatiškai nustato, ar finansinės paskatos ir Finansinės paramos suma neviršija Įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio, ir suformuoja nustatytos formos pažymą dėl finansinės paramos (Aprašo 2 priedas), kurią Administracija perduoda jaunai šeimai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jos suformavimo dienos prašyme dėl finansinės paramos nurodytu būdu. SPIS automatiškai nustato, ar finansinės paskatos pagal Įstatymą ir finansinės paramos suma neviršija 50 procentų įsigyto būsto vertės. Nustačiusi, kad suma neviršija nurodytos būsto vertės, priima sprendimą dėl Finansinės paramos skyrimo. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas prašyme nurodytu būdu;

12.2. nustačiusi, kad jauna šeima turi teisę į Finansinę paramą, bet yra panaudoti visi tų metų Savivaldybės biudžeto asignavimai Finansinei paramai teikti, įrašo pareiškėją į laukiančiųjų Finansinės paramos sąrašą (toliau – Sąrašas) ir informuoja apie tai pareiškėją prašyme nurodytu būdu;

12.3. nustačiusi, kad jauna šeima neturi teisės į Finansinę paramą, prašymą atmeta ir informuoja apie tai pareiškėją prašyme nurodytu būdu, nurodydama atmetimo motyvus.

13. Finansinė parama teikiama laikantis eiliškumo, atsižvelgiant į prašymo pateikimo datą ir laiką.

14. Aprašo 12.2 papunktyje nustatytu atveju Finansinė parama teikiama kitais kalendoriniais metais sąraše esančiai jaunai šeimai, jeigu jauna šeima neprarado teisės į Finansinę paramą dėl Aprašo 19 punkte nurodytų aplinkybių. Laukiančiųjų Finansinės paramos sąrašas tvirtinamas Administracijos direktoriaus įsakymu iki einamųjų metų sausio 15 d., vadovaujantis praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d. duomenimis. Sąrašas yra peržiūrimas per 1 mėnesį nuo atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo dienos. Peržiūrėjus sąrašą, priimamas vienas iš Aprašo 12 punkte nurodytų sprendimų.

15. Finansinė parama skiriama Administracijos direktoriaus įsakymu. Administracijos direktoriaus įsakymas Dokumentų valdymo sistemoje perduodamas Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui vykdyti.

16. Finansinės paramos lėšas tvarko Buhalterinės apskaitos skyrius. Finansinės paramos lėšos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms pervedamos ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Administracijos direktoriaus įsakymo perdavimo Buhalterinės apskaitos skyriui.

17. Pažymos dėl Finansinės paramos galiojimo laikotarpis – 4 mėnesiai, per kuriuos ji gali būti pateikiama kredito įstaigai. Pažymos dėl Finansinės paramos galiojimo laikotarpiu kredito davėjas, gavęs jaunos šeimos prašymą pateikti informaciją dėl Finansinės paramos lėšų pervedimo (prašyme nurodomas pareiškėjo vardas, pavardė ir kita kredito davėjo nustatyta tvarka prašoma nurodyti informacija, kurios reikia pareiškėjui identifikuoti ar su juo susisiekti), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos pateikia jaunai šeimai informaciją dėl Finansinės paramos lėšų pervedimo (kredito davėjo sąskaitą ir mokėjimo paskirtyje nurodytiną informaciją). Finansinės paramos teikėjui pervedus finansinės paramos lėšas į kredito davėjo sąskaitą, kurią nurodo jauna šeima pagal kredito davėjo pateiktą šiame punkte nurodytą informaciją, kredito davėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių lėšų pervedimo dienos SPIS suveda gautos Finansinės paramos sumą.

 

IV SKYRIUS

JAUNŲ ŠEIMŲ PAREIGOS IR FINANSINĖS PARAMOS GRĄŽINIMO TVARKA

 

18. Jauna šeima įsipareigoja pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią jaunos šeimos teisę į Finansinę paramą pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms.

19. Jauna šeima privalo grąžinti Savivaldybės finansinę paramą, jeigu:

19.1. pateikė neteisingus duomenis Finansinei paramai gauti;

19.2. paaiškėja, kad privalo grąžinti finansinę paskatą, suteiktą pagal Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymą.

20. Administracijos darbuotojas, kuriam pavesta vykdyti funkcijos, susijusios su teikiama parama pirmajam būstui įsigyti (toliau – specialistas), vieną kartą per metus tikrina šeimų, gavusių finansinę paskatą, narių gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis Lietuvos Respublikos gyventojų registre (vardą (-us), pavardę (-es), gyvenamosios vietos adresą, unikalų patalpos ar pastato numerį). Tikrinimas atliekamas kartą per kalendorinius metus, atsitiktine tvarka, patikrinant ne mažiau kaip 5 procentų šeimų, kurioms suteiktas būsto kreditas, įsigyjant pirmąjį būstą Savivaldybėje, narių gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis. Jeigu paaiškėja, kad jauna šeima, gavusi Finansinę paramą, privalo ją grąžinti dėl Aprašo 19 punkte nurodytų aplinkybių, specialistas per 10 darbo dienų išsiunčia pranešimą apie pareigą grąžinti Finansinę paramą ir nurodo, kad suteikta Finansinė parama turi būti grąžinama į Savivaldybės biudžetą Administracijos direktoriaus sprendimu.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR APSKUNDIMO TVARKA

 

21. Asmenys, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

22. Specialistas atsako už tinkamą Aprašo 20 punkte nurodytų įsipareigojimų vykdymą ir Aprašo 19 punkte nurodytų aplinkybių tikrinimą.

23. Administracijos veiksmai, neveikimas ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

25. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti, ar jauna šeima, kuri kreipiasi dėl finansinės paramos gavimo, turi teisę į finansinę paskatą, ir šią paskatą administruoti. Asmens duomenys tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

26. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Duomenys, kuriuos pagal Aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, saugomi Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka.

27. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

28. Aprašas keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

___________________

 

 

Plungės rajono savivaldybės finansinės

paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms

jaunoms šeimoms skyrimo tvarkos

1 priedas

 

(Prašymo išduoti pažymą dėl finansinės paramos forma) 

 

ASMENS, KURIS PATEIKIA PRAŠYMĄ

Vardas

 

Pavardė

 

Asmens kodas          

Pastaba. Jei kreipiasi šeimos įgaliotas atstovas, įrašomi atstovaujamojo duomenys.

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas arba savivaldybė, jei asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą

 

 

Telefono ryšio Nr.

Elektroninio pašto adresas

Faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

 

Pastaba. Faktinės gyvenamosios vietos adresas nurodomas tuo atveju, jei deklaruotos gyvenamosios vietos adresas nesutampa su faktinės gyvenamosios vietos adresu arba jei asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą.

 

__________________ savivaldybės administracijos direktoriui 

 

PRAŠYMAS IŠDUOTI PAŽYMĄ DĖL FINANSINĖS PARAMOS

 

20___ m. _____________________ d.

 

1.   Aš, _________________________________, prašau išduoti pažymą dėl
                                         (vardas ir pavardė)

finansinės paramos būsto kredito daliai apmokėti, įsigijus pirmąjį būstą pagal Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymą.

2. Pažymiu, kad finansinę paramą siūlo suteikti (reikiamą papunktį pažymėti ):

2.1.  savivaldybė;

2.2.  pelno siekiantis juridinis asmuo.

3. Siūloma suteikti finansinė parama būsto kredito daliai apmokėti yra _______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Eur.

(suma skaičiais ir žodžiais) 

PAŽYMĄ DĖL FINANSINĖS PARAMOS PRAŠAU PATEIKTI (vieną iš būdų pažymėti ):

c paštu;

c elektroniniu paštu.

 

_________________________                                      _________________________

(pareiškėjo parašas)                                                 (pareiškėjo vardas ir pavardė)

Plungės rajono savivaldybės finansinės

paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms

jaunoms šeimoms skyrimo tvarkos

2 priedas

 

 

(Pažymos dėl finansinės paramos forma)

 

______________________________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

______________________________________________________________________________

(juridinio asmens kodas, buveinės adresas, telefono ryšio numeris)

 

PAŽYMA

DĖL FINANSINĖS PARAMOS

 

______________Nr. _______

(data)

 

1.   Patvirtinu, kad _________________________________________________________

(pareiškėjo ir jo sutuoktinio ar partnerio (jeigu yra) vardas (-ai) ir pavardė (-ės), asmens kodas (-ai)

_____________________________________________________________________________ ,

šeimai, įsigijusiai pirmąjį būstą, __________________________________________________________________________ ,

(įrašomas konkretus įsigyto būsto adresas)

pagal Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymą (reikiamą papunktį pažymėti )

 

1.1.  savivaldybės;

 

1.2.  pelno siekiančio juridinio asmens

 

siūloma suteikti būsto kredito daliai apmokėti finansinė parama, kurios dydis yra _________________________________________________________________________________________________________________ Eur (reikiamą papunktį pažymėti ):

(suma skaičiais ir žodžiais

 

 neviršija Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nustatyto dydžio;

 

 viršija Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nustatytą dydį ________________________________________________________________________________________________________ Eur suma,

 

(suma skaičiais ir žodžiais)

 

kuri laikytina apmokestinamosiomis gyventojo pajamomis.

 

INFORMUOJAME, KAD ŠIĄ PAŽYMĄ TURITE PATEIKTI JURIDINIAM ASMENIUI, KURIS JUMS SIŪLO SUTEIKTI FINANSINĘ PARAMĄ BŪSTO KREDITO DALIAI APMOKĖTI.

JEI FINANSINĘ PARAMĄ SIŪLO SUTEIKTI SAVIVALDYBĖ, ŠI PAŽYMA PERDUODAMA UŽ FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMĄ ATSAKINGAM SAVIVALDYBĖS STRUKTŪRINIAM PADALINIUI BE ATSKIRO JŪSŲ KREIPIMOSI.

 

 

 

_____________________________                                                             ___________________

(darbuotojo  pareigų pavadinimas)                                                                    (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TURTO SKYRIUS

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS FINANSINĖS PARAMOS PIRMĄJĮ BŪSTĄ ĮSIGYJANČIOMS JAUNOMS ŠEIMOMS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“

 

2025 m. kovo 10 d.

Plungė

 

1. Parengto sprendimo projekto tikslai, uždaviniai. Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektas teikiamas dėl Plungės rajono savivaldybės finansinės paramos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo.

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą tarybos sprendimo projektą. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymo (toliau – Įstatymas) 4 straipsnio 3 dalimi, kuri nurodo, kad finansinė paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms gali būti teikiama kartu su savivaldybės finansine parama. Finansinės paramos teikimo tvarką ir sąlygas nustato savivaldybės taryba ir, kad bendra finansinės paskatos ir finansinės paramos dalis negali būti didesnė negu 50 procentų įsigyjamo būsto vertės.

3. Kodėl būtina priimti sprendimą, kokių pozityvių rezultatų laukiama. Bus patvirtintas Aprašas. Juo bus vadovaujamasi sprendžiant su finansinės paramos teikimu susijusius klausimus.

4. Lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai. Lėšos bus skirtos iš Savivaldybės biudžeto.

5. Pateikti kitus sprendimui priimti reikalingus pagrindimus, skaičiavimus ar paaiškinimus. Įstatyme yra numatyta, kad finansinė paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms gali būti teikiama kartu su savivaldybės finansine parama. Siekiant pritraukti daugiau jaunų šeimų ar jas paskatinti įsikurti Plungės rajono savivaldybėje, tikslinga skirti papildomą finansinę paramą, tačiau bendra finansinės paskatos ir finansinės paramos dalis negali būti didesnė negu 50 procentų įsigyjamo būsto vertės.

Plungės rajono savivaldybėje, 2025 m. kovo 1 d. duomenimis, finansinės paskatos eilėje laukia 29 jaunos šeimos. Nuo 2025 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauji subsidijų dydžiai 10–15 proc. Taip pat naujoje Įstatymo redakcijoje yra nustatyta, kad Finansinė paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms teikiama laikantis eiliškumo ir reitinguojant prašymus pagal šiuos prioritetus:

1) savivaldybių paramos dydį: šių prašymų eiliškumas nustatomas pagal savivaldybių paramos dydį ir pirmiausia nagrinėjami prašymai, kai savivaldybės parama yra didžiausia, ir (arba)

2) jeigu įsigyjamas pirmasis būstas patenka į savivaldybės administracijos interneto svetainėje skelbiamą prioritetinės plėtros teritoriją.

Analizuojant kitų savivaldybių taikomą finansinės paramos dydį, pastebėta, kad kai kurios savivaldybės nustatė ne tik procento dydį, tačiau ir maksimalią sumą eurais:

Savivaldybė

Tarybos sprendimas

Finansinės paramos dydis

Joniškio rajono

2020-12-22

10 proc. (ne daugiau kaip 5 000 Eur)

Utenos rajono

2022-06-30

10–20 proc. (nuo 5 000 Eur iki 15 000 Eur)

Ukmergės rajono

2022-01-27

10 proc. (ne daugiau kaip 5 000 Eur)

Molėtų rajono

2021-09-30

10–20 proc. (nuo 7 000 Eur iki 15 000 Eur)

Alytaus miesto

2020-01-30

5 proc. (ne daugiau kaip 5 000 Eur)

Tauragės miesto

2024-12-18

10 proc.

Šiaulių miesto

2023-04-01

500 Eur

Vilkaviškio

2021-05-28

1 000 Eur

Širvintų

2025-02-01

10 proc. (ne daugiau kaip 5 000 Eur)

Elektrėnų

2025-02-04

5 –10 proc. (ne daugiau kaip 12 000 Eur)

Rietavo

2025-02-20

10 proc.

 

6. Pateikti sprendimo projekto lyginamąjį variantą, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas. Sprendimo projekto lyginamasis variantas neteikiamas.

7. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas. Antikorupcinis vertinimas atliekamas.

8. Nurodyti, kieno iniciatyva sprendimo projektas yra parengtas. Plungės rajono savivaldybės administracijos iniciatyva.

9. Nurodyti, kuri sprendimo projekto ar pridedamos medžiagos dalis (remiantis teisės aktais) yra neskelbtina. Nėra.

10. Kam (institucijoms, skyriams, organizacijoms ir t. t.) patvirtintas sprendimas turi būti išsiųstas. Nėra.

11. Kita svarbi informacija (gali būti nurodomos kitos galimos projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos, taip pat jų poveikio įvertinimas; nurodoma, kokios institucijos būtų atsakingos už jo atlikimą, kokie duomenys turėtų būti renkami, siekiant vėliau įvertinti, ar buvo pasiektas projekto tikslas; nurodoma, ar buvo konsultuotasi su visuomene, apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis buvo konsultuotasi, ar atsižvelgta į suinteresuotų grupių pateiktus siūlymus, kiek į juos atsižvelgta) ir kita.). Nėra.

12. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas*

Sritys

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

Ekonomikai

Nenumatomas

Nenumatomas

Finansams

Nenumatomas

Patiriamos išlaidos

Socialinei aplinkai

Nenumatomas

Nenumatomas

Viešajam administravimui

Nenumatomas

Nenumatomas

Teisinei sistemai

Nenumatomas

Nenumatomas

Kriminogeninei situacijai

Nenumatomas

Nenumatomas

Aplinkai

Nenumatomas

Nenumatomas

Administracinei naštai

Nenumatomas

Nenumatomas

Regiono plėtrai

Nenumatomas

Nenumatomas

Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms

Jaunos šeimos įsikurs Plungės rajono savivaldybėje

Nenumatomas

 

* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.

 

 

Rengėja                                      

Turto skyriaus vyr. specialistė                                                                                    Neringa Žilienė