Projektas
ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VŠĮ ELEKTRĖNŲ PSICHIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATŲ PAKEITIMO IR STRUKTŪROS SUDERINIMO
2014 m. d. Nr. TS –
Elektrėnai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsniu, ir atsižvelgdama į VšĮ Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatų, patvirtintų Elektrėnų savivaldybės tarybos 2006-0-23 sprendimu Nr. TS-190, 29.2, 65 punktus, Elektrėnų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatus ir patvirtinti jų naują redakciją (pridedama, 9 l.).
2. Įgalioti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro direktorių Alfredą Arlauską pasirašyti viešosios įstaigos Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro įstatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
3. Suderinti VšĮ Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centro struktūrą (pridedama, 1 lapas).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Meras Kęstutis Vaitukaitis
Vilma Komisarenkienė, 58 058
PATVIRTINTA
Elektrėnų savivaldybės tarybos
2014 m. d.
sprendimu Nr. TS –
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Elektrėnų psichikos sveikatos priežiūros centras (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešoji sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi šiais įstatais, Civiliniu kodeksu, Psichikos sveikatos priežiūros, Viešųjų įstaigų, Sveikatos priežiūros įstaigų ir kitais įstatymais, kitais teisės aktais.
3. Įstaiga yra pagal įstatymus įsteigtas ne pelno siekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas banke.
7. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaiga neatsako pagal steigėjo prievoles, o steigėjas neatsako pagal Įstaigos prievoles, išskyrus įstatymuose numatytus atvejus.
II. ĮSTAIGOS STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
10. Įstaigos steigėjas turi šias teises ir pareigas:
10.5. nustatyti Įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus arba pavesti juos patvirtinti pačiai Įstaigai;
10.7. sudaryti su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, taip pat šią sutartį nutraukti įstatymų nustatyta tvarka, tvirtinti Įstaigos vadovo pareiginius nuostatus (arba teisės aktų nustatyta tvarka įgalioti kitą asmenį);
10.9. detalizuoti Įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;
10.10. steigti Įstaigos filialus, reorganizuoti ir likviduoti Įstaigą ir filialus bei atšaukti Įstaigos ar filialo likvidavimą;
10.11. tvirtinti Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinį bei veiklos ataskaitą, nustatyti veiklos ataskaitoje teikiamą informaciją, Įstaigos veiklos vertinimo kriterijus;
10.13. įstatymo nustatyta tvarka nustatyti ar dalyvauti nustatant paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;
iII. ĮSTAIGOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS BEI RŪŠYS
12. Pagrindiniai Įstaigos veiklos tikslai yra:
12.1. tenkinti viešuosius interesus vykdant sveikatos priežiūros veiklą ir laiku, efektyviai, lygiateisiškai ir patikimai teikti saugias ir kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;
13. Pagrindiniai Įstaigos veiklos uždaviniai yra organizuoti ir teikti nespecializuotas ir specializuotas, kvalifikuotas stacionarines ir ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas gyventojams.
14. Įstaiga veikia asmens sveikatos priežiūros srityje, kurios apimtis reglamentuoja Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija.
15. Savo tikslams pasiekti Įstaiga verčiasi šia ir kita įstatymų nedraudžiama veikla:
IV. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
17. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą Įstaiga turi teisę:
17.2. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti Įstaigos veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų bei šių įstatų nustatyta tvarka;
18. Įstaiga privalo:
18.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
18.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas, įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;
18.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;
18.5. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;
18.6. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms įstatymų bei Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
18.9. atlyginti pacientui, kai Įstaigoje teikiant paslaugas jo sveikatai padaryta žala, įstatymo nustatyta tvarka;
18.10. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jo sveikatos būklę būtų teikiama;
19. Įstaiga gali turėti ir kitų teisių bei pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams bei kitiems teisės aktams.
20. Įstaiga vykdo buhalterinę apskaitą, teikia finansinę, buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir moka mokesčius įstatymų numatyta tvarka.
21. Įstaiga neturi teisės:
21.3. neatlygintinai perduoti viešosios įstaigos turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį viešosios įstaigos steigėjui ar su juo susijusiam asmeniui, išskyrus Įstaigos likvidavimo procedūrą;
V. ĮSTAIGOS DALININKAI
22. Įstaigos vienintelė dalininkė ir savininkė yra Elektrėnų savivaldybė. Dalininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Elektrėnų savivaldybės taryba.
VI. ĮSTAIGOS VALDYMO ORGANAI, JŲ KOMPETENCIJA, FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ
25. Būtinas Įstaigos valdymo organas yra administracija. Administraciją sudaro direktorius ir vyriausiasis finansininkas. Administracija organizuoja ir valdo Įstaigos veiklą. Administracijai vadovauja direktorius.
26. Direktoriaus ir vyriausiojo finansininko pareigų negali eiti tas pats asmuo bei asmenys, susiję giminystės ar svainystės ryšiais (tėvai, įtėviai, sutuoktiniai, broliai, seserys, vaikai, taip pat sutuoktinio broliai, seserys, tėvai ir vaikai).
27. Direktorius į darbą priimamas viešo konkurso būdu. Direktorių skiria ir atleidžia steigėjas arba steigėjo įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Direktoriaus kvalifikacija turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
29. Direktorius savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, Įstaigos steigėjo sprendimais ir pareiginiais nuostatais.
30. Direktoriaus teisės ir pareigos:
30.2. sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su Įstaigos darbuotojais, skirti darbuotojams paskatinimus ir drausmines nuobaudas;
30.7. užtikrinti perduoto pagal panaudos sutartį ir Įstaigos ilgalaikio turto efektyvų panaudojimą ir jo apsaugą;
30.9. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti direktoriaus kompetencijos funkcijas;
30.11. suderinus su Įstaigos stebėtojų taryba, tvirtinti Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant steigėjo patvirtinto darbo užmokesčio fondo;
30.13. tvirtinti Įstaigos vidaus darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigines instrukcijas, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
30.15. sukurti, patvirtinti ir prižiūrėti Įstaigos vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolės, sistemą. Vidaus kontrolės sistema turi būti kuriama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatas;
30.16. atstovauti Įstaigai teisme, valstybės ir savivaldybės valdymo organuose ir santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;
31. Įstaigos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinę atskaitomybę rengia vyriausiasis finansininkas.
32. Įstaigoje yra sudaromi patariamieji kolegialūs organai: stebėtojų taryba, gydymo taryba, slaugos taryba.
33. Įstaigos stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti. Stebėtojų tarybos sudėtį tvirtina Įstaigos steigėjas.
34. Stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų Įstaigos steigėjo paskirtų atstovų, vieno Elektrėnų savivaldybės tarybos paskirto savivaldybės tarybos nario, vieno Elektrėnų savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo ir Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirto vieno atstovo. Jeigu Įstaigoje nėra profesinių sąjungų, atstovą skiria Įstaigos darbuotojų visuotinis susirinkimas.
35. Į Stebėtojų tarybą negali būti skiriami asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
36. Stebėtojų tarybos teisės ir pareigos:
36.3. išklausyti Įstaigos administracijos parengtą metinę ataskaitą apie Įstaigos finansinę ir ūkinę veiklą;
36.4. stebėtojo teisėmis dalyvauti Elektrėnų savivaldybės administracijos organizuojamame konkurse į Įstaigos vadovo pareigas ir pareikšti savo nuomonę konkurso organizatoriui, Įstaigos dalininkams;
36.5. stebėtojo teisėmis dalyvauti Įstaigos administracijos organizuotuose konkursuose į padalinių bei filialų vadovų pareigas ir pareikšti savo nuomonę Įstaigos administracijai ir Įstaigos dalininkams;
36.6. gali dalyvauti svarstant Įstaigos administracijos parengtus sprendimų projektus dėl:
36.7. stebėtojo teisėmis dalyvauti sprendžiant Įstaigos vadovo veiklos klausimus, tiriant skundus ir pareiškimus dėl Įstaigos administracijos darbo;
38. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas stebėtojų tarybos narių. Pirmininkas privalo sušaukti stebėtojų tarybos posėdžius ne rečiau kaip du kartus per metus. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos sprendimai yra teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.
39. Gydymo taryba yra kolegialus patariamasis įstaigos organas. Gydymo tarybos narius skiria ir atšaukia administracijos vadovas. Gydymo taryba sudaroma penkeriems metams direktoriaus įsakymu iš įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Gydymo tarybai pirmininkauja direktorius arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Gydymo tarybos veiklą reglamentuoja šie įstatai ir direktoriaus patvirtinti Gydymo tarybos nuostatai.
40. Gydymo tarybos kompetencija:
41. Gydymo taryba svarstomais klausimais teikia rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus administracijai. Jei Įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba jį gali pateikti Įstaigos steigėjui.
42. Įstaigos slaugos taryba yra kolegialus patariamasis Įstaigos organas. Slaugos taryba sudaroma penkeriems metams iš Įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybai pirmininkauja direktorius arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas.
43. Slaugos taryba svarsto pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus. Svarstomais klausimais slaugos taryba gali pateikti rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus Įstaigos administracijai. Jei administracija su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba jį gali teikti Įstaigos steigėjui.
45. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, į kurią renkami Įstaigos darbuotojai visuotinio susirinkimo metu. Etikos komisija kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. Įstaigos medicinos etikos komisijos sudarymo ir veiklos tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų medicinos etikos komisijos pavyzdiniai nuostatai.
VII. ĮSTAIGOS PADALINIŲ VADOVŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA
46. Įstaigos padalinių vadovai į darbą priimami viešojo konkurso būdu. Viešąjį konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina direktorius. Įstaigos padalinių vadovai bei Įstaigos sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais.
47. Įstaigos padalinių vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos padalinio vadovu negali būti Įstaigos direktorius.
48. Įstaigos padalinių ir filialų vadovų teises ir pareigas nustato padalinių ir filialų nuostatai, pareiginės instrukcijos ir kiti teisės aktai.
VIII. ĮSTAIGOS FILIALŲ STEIGIMO BEI JŲ LIKVIDAVIMO TVARKA
50. Filialas yra struktūrinis įstaigos padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį Įstaigos funkcijų.
51. Sprendimą steigti filialą priima Įstaigos steigėjas. Įstaigos filialas veikia pagal filialo nuostatus, kuriuos tvirtina steigėjas.
53. Filialas gali turėti subsąskaitas. Filialo turtas apskaitomas Įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje.
IX. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
55. Įstaigos lėšų šaltiniai:
55.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
55.6. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
56. Kiekvienais metais Įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, privalomojo sveikatos draudimo fondo bei iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmatas.
58. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ar savivaldybių, laikomos atskirose Įstaigos lėšų sąskaitose.
59. Įstaigos lėšos skirstomos tokia tvarka:
X. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA
61. Įstaigos turtą sudaro:
62. Pagal sutartis Įstaigai perduotas turtas naudojamas ir valdomas įstatymų ir sutartyje nustatyta tvarka tik Įstaigos įstatuose numatytai veiklai vykdyti. Įstaiga ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, nuomuoti, įkeisti gali tik raštiškai leidus steigėjui Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
XI. ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ
63. Įstaigos teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų ir kituose įstatymuose nurodytos institucijos.
64. Įstaigos administracija privalo pateikti valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su Įstaigos veikla susijusius dokumentus.
XII. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKA
66. Įstaigos direktorius, pasibaigus finansiniams metams, per 4 mėnesius pateikia Įstaigos steigėjui praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą. Įstaigos veiklos ataskaita yra vieša, kuri ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo steigėjo veiklos ataskaitos patvirtinimo dienos pateikiama Juridinių asmenų registrui ir paskelbiama Įstaigos interneto svetainėje www.eligon.lt.
67. Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:
67.1. informacija apie viešosios įstaigos veiklos tikslus ir pobūdį, veiklos tikslų įgyvendinimą ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planus ir prognozes ateinantiems finansiniams metams;
67.2. Įstaigos dalininkai ir kiekvieno jų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje, dalininkų kapitalo dydis finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;
67.3. Įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus ir šių lėšų panaudojimas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius;
67.4. informacija apie viešosios įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus;
67.8. duomenys apie Įstaigos direktorių, Įstaigos išlaidos direktoriaus darbo užmokesčiui ir kitoms direktoriaus išmokoms;
67.9. Įstaigos išlaidos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos kolegialių organų narių išmokoms;
XIII. PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA. LEIDINYS, KURIAME SKELBIAMA VIEŠA INFORMACIJA
69. Pranešimai apie Įstaigos likvidavimą, reorganizavimą bei kitais Viešųjų įstaigų įstatyme ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami respublikos dienraštyje „Verslo žinios“. Kitiems asmenims informacija įstatymų nustatyta tvarka pranešama pasirašytinai arba registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas.
XIV. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO IR LIKVIDAVIMO TVARKA
71. Įstaiga gali būti reorganizuojama ir likviduojama vadovaujantis Civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
72. Įstaigos reorganizavimas – tai įstaigos, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Įstaiga gali būti reorganizuojama jungiant arba skaidant ją. Įstaigai reorganizuoti rengiamos reorganizavimo sąlygos, kurias tvirtina steigėjas.
74. Įstaigos likvidavimo pagrindas gali būti:
75. Institucija, nutarusi likviduoti Įstaigą, skiria likvidatorių, nustato likvidavimo terminus, inventorizacijos ir turto perėmimo tvarką. Nuo likvidatoriaus paskyrimo dienos Įstaigos administracija ir kiti valdymo organai netenka įgaliojimų, jų funkcijas atlieka likvidatorius.
76. Sudarius Įstaigos likvidavimo aktą, apie Įstaigos likvidavimą viešai skelbiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
77. Įstaigos likvidatorius:
77.1. parengia likvidavimo laikotarpio pradžios Įstaigos finansinę ataskaitą (likvidavimo balansą);
77.2. sudaro Įstaigos likvidavimo aktą;
77.4. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus Įstaigos sandorius ir sudaro sandorius, susijusius su Įstaigos likvidavimu;
XV. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA
80. Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti įstatus turi Įstaigos administracija ir Įstaigos steigėjas. Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina Įstaigos steigėjas.
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
82. Klausimai, neaptarti šiuose įstatuose, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
______________________________
SUDERINTA
Elektrėnų savivaldybės tarybos
2014 m. d.
sprendimu Nr.TS-