Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMAS
2020 m. d. Nr.
Vilnius
PREAMBULĖ
atsižvelgdamas į tai, kad biudžeto politikos kontrolės institucija 2020 m. kovo 27 d. paskelbė išvadą dėl išskirtinių aplinkybių, kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinį įstatymą, nustatymo;
atsižvelgdamas į tai, kad 2021 metais visoms Europos Sąjungos valstybėms bus taikoma Stabilumo ir augimo pakto – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo, – bendroji išimtis, reiškianti, kad laikinas struktūrinio valdžios sektoriaus balanso nuokrypis nuo vidutinio laikotarpio tikslo, įgyvendinant kovos su COVID-19 pandemijos sukeltais neigiamais padariniais ekonomikai, sveikatos apsaugos sistemai ir socialinei aplinkai priemones, nelaikomas neatitinkančiu Stabilumo ir augimo pakte nustatytų fiskalinės drausmės taisyklių;
įvertindamas poreikį formuoti ekonomikos atsigavimą palaikančią fiskalinę politiką;
atsižvelgdamas į būtinybę baigti įgyvendinti struktūrines reformas, siekti sparčių ir efektyvių aukštą pridėtinę vertę kuriančių investicijų į Lietuvos ekonomikos atsigavimą, inovatyvumą ir tvarų augimą žmogiškojo kapitalo, skaitmeninės ekonomikos ir verslo, inovacijų ir mokslinių tyrimų, ekonominės infrastruktūros, klimato kaitos ir energetikos kryptimis;
įvertindamas galimybę Lietuvai naudoti Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės dotacijas, kartu atsižvelgdamas į riziką, kuri susijusi su šios priemonės įgyvendinimu, ir kuriai pasitvirtinus Europos Sąjungos dotacija ar dalis jos nebūtų gauta;
atsižvelgdamas į dėl COVID-19 pandemijos išaugusį neapibrėžtumą, didelį neužtikrintumą dėl globalios ekonomikos atsigavimo, stiprėjančias geopolitines įtampas ir į tai, kad tokiomis aplinkybėmis neigiama rizika dėl šalies ekonominės raidos scenarijaus stiprėja, kad pajamos numatomos mažesnės, nei buvo patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2019 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr. XIII-2696 „Dėl 2020 metų, 2021 metų ir 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamų rodiklių“, taip pat į išaugusią valdžios sektoriaus skolą bei poreikį vykdyti narystės NATO ir kitose tarptautinėse organizacijose įsipareigojimus;
įgyvendindamas 2020 m. gegužės 20 d. Tarybos rekomendaciją dėl 2020 m. Lietuvos nacionalinės reformų programos su Tarybos nuomone dėl 2020 m. Lietuvos stabilumo programos, kurioje, be kita ko, rekomenduojama imtis visų būtinų priemonių, kad būtų veiksmingai kovojama su COVID-19 pandemija, palaikoma ekonomika ir remiamas būsimas atsigavimas;
p r i i m a šį įstatymą.
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2021 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas
Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2021 metų valstybės biudžetas – 11 384 923 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 2 263 546 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), 15 483 877 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 3 847 111 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 4 098 954 tūkst. eurų) (šio įstatymo 1, 2, 3 ir 4 priedai).
2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2021 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai ir jų rengimas
1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2021 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:
1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 46,93 procento, iš kurios pastovioji dalis – 42,86 procento, kintamoji dalis – 4,07 procento;
2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama šio įstatymo 6 priede nurodyta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;
3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:
2. Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (šio įstatymo 6 priedas).
3. Vilniaus miesto, Kauno miesto, Klaipėdos miesto ir Šiaulių miesto savivaldybių biudžetai turi būti planuojami, tvirtinami, keičiami ir vykdomi vadovaujantis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies, o kitų savivaldybių – Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatomis.
3 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas
1. Šio įstatymo 5 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams, nustatytas šio įstatymo 5 priede:
1) per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms ir apie tai joms praneša, taip pat iki 2021 m. sausio 15 d. praneša šias dotacijas gaunančioms savivaldybėms apie joms nustatytus tikslus, kuriuos jos turi pasiekti 2021 metais, ir jų pasiekimo vertinimo kriterijus;
2. Asignavimų valdytojai paskirsto savo asignavimų dalį, kuri numatyta jų asignavimuose kaip valstybės biudžeto dotacija savivaldybių biudžetams valstybei vykdant savo įsipareigojimus pagal įstatymus ar Vyriausybės nutarimus. Asignavimų valdytojai praneša savivaldybėms paskirstytų valstybės biudžeto dotacijų paskirtį bei sumas ir, atsižvelgdami į lėšų poreikį, perveda lėšas savivaldybėms. Valstybės biudžeto dotacijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti pervedamos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes sumokėti.
3. Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į gautas valstybės biudžeto dotacijas, įskaitant Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.
4 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą
1. Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų.
2. Lietuvos Respublikos finansų ministerija valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:
5 straipsnis. Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą
6 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti
7 straipsnis. Valstybinių pensijų indeksavimas ir valstybinių pensijų bazė
8 straipsnis. Papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus
2021 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 1,5 procento Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 19,60 euro per mėnesį. 2021 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį, kuriam taikomos Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatos, yra lygi 0,9 procento Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 11,76 euro per mėnesį.
9 straipsnis. Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos asignavimų valdytojų programoms finansuoti
10 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai
2021 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:
1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra 2021 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų likutinė suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 777 370 tūkst. eurų. Į valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų Moody’s, Standard & Poor’s ir Fitch Ratings;
2) dėl paskolų, teikiamų valstybės investicijų projektams finansuoti ir (arba) naudojamų Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra 2021 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų likutinė suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 345 000 tūkst. eurų;
3) dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra 2021 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų likutinė suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 101 000 tūkst. eurų. Per 2021 metus naujų pasirašytų valstybės remiamų paskolų suma negali viršyti 16 000 tūkst. eurų;
4) dėl paskolų ir ne nuosavybės vertybinių popierių, naudojamų ekstremaliųjų situacijų paveiktos ekonomikos skatinimo tikslams įgyvendinti ir verslo finansiniam likvidumui didinti. Bendra 2021 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų likutinė suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, negali viršyti 500 000 tūkst. eurų.
11 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas
12 straipsnis. Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai
2021 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 37 000 tūkst. eurų. 2021 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2021 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 25 000 tūkst. eurų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms savo nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai jos nustatyta tvarka.
13 straipsnis. Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai ir įsiskolinimų padengimas
1. Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai:
1) savivaldybės skola (pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet neapsiribojant jomis) negali viršyti 60 procentų (Vilniaus miesto savivaldybės – 75 procentų) šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų;
2) savivaldybės, kurios biudžetas planuojamas, tvirtinamas, keičiamas ir vykdomas vadovaujantis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatomis, metinio grynojo skolinimosi suma negali viršyti 1,5 procento biudžeto pajamų dėl 2021 metams prognozuojamo neigiamo produkcijos atotrūkio nuo potencialo;
3) savivaldybės, kurios biudžetas planuojamas, tvirtinamas, keičiamas ir vykdomas vadovaujantis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies nuostatomis, metinio grynojo skolinimosi suma gali viršyti pajamas savivaldybės biudžeto balanso cikliškumo dedamosios (komponentės) dydžiu, kurį pagal naujausią paskelbtą ekonominės raidos scenarijų apskaičiuoja Finansų ministerija;
4) savivaldybės metinio grynojo skolinimosi suma finansų ministro nustatyta tvarka 2019 ir 2020 metais atrinktiems projektams, kuriais prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų strateginio planavimo dokumentuose, pasiekimo ir mažinamos savivaldybės biudžeto išlaidos ir (arba) didinamos savivaldybės biudžeto pajamos, atitinka lėšų sumą, kurios reikia šiems projektams įgyvendinti. Savivaldybės biudžeto atitiktis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nuostatoms turi būti pasiekta per ketverių metų laikotarpį, skaičiuojant nuo pirmų metų, kai pradėta skolintis projektams įgyvendinti;
5) savivaldybės prisiimti įsipareigojimai pagal garantijas dėl savivaldybės valdomų įmonių prisiimtų, bet dar neįvykdytų įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus negali viršyti 10 procentų šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų.
2. Į skolos ir skolinimosi limitus neįskaitomos iš valstybės biudžeto suteiktos trumpalaikės paskolos laikinam pajamų trūkumui padengti (toliau – valstybės biudžeto trumpalaikė paskola), taip pat suteiktos 2020 metais, ir trumpalaikės arba ilgalaikės paskolos, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybės negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartinių lėšų. Savivaldybėms 2011 ir 2013 metais iš valstybės biudžeto suteiktos paskolos laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“, akcinės bendrovės Ūkio banko veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti laikomos ilgalaikėmis paskolomis, kurios turi būti grąžintos iki 2023 m. gruodžio 31 d.
3. Finansų ministerija netaiko išieškojimo iki 2020 m. gruodžio 31 d. negrąžintoms 2020 metais suteiktoms valstybės biudžeto trumpalaikėms paskoloms, iki priimamas sprendimas dėl Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų 2020 metų savivaldybių negautoms pajamoms padengti paskirstymo.
14 straipsnis. Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą
1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiama teisė:
1) paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2021–2023 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas; esant papildomam lėšų poreikiui ir (ar) sutaupytoms lėšoms, perskirstyti Valstybės investicijų 2021–2023 metų programoje asignavimų valdytojui paskirstytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas tarp jo investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) ir ekonominės klasifikacijos straipsnių;
2) paskirstyti Finansų ministerijos vykdomai Finansų politikos formavimo ir įgyvendinimo programai skirtus asignavimus, numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms) ir projektams įgyvendinti, pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir (arba) savivaldybes ir 2021 metais leisti juos naudoti iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų įgyvendinamiems ir (arba) numatomiems įgyvendinti projektams, programoms ir fondams finansuoti;
3) perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms), projektams ir fondams valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir fondų įgyvendinimo duomenis;
4) perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo asignavimų valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal tas pačias arba kitas finansines priemones, vadovaujantis konkrečiais Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, reikalavimais;
5) paskirstyti asignavimų valdytojams Finansų ministerijos šio straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytiems tikslams pasiskolintas lėšas;
6) perskirstyti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos asignavimus turtui įsigyti, išskyrus asignavimus investicijų projektams, ir juos naudoti išlaidoms, išskyrus darbo užmokestį, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti tiekiant reikiamas prekes, teikiant paslaugas ar atliekant darbus pajėgoms, kurios atvyksta dalyvauti tarptautinėse operacijose, tarptautinėse karinėse pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose arba vyksta tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją;
7) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės ar kitos įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, naujų asignavimų valdytojų atsiradimo;
8) Teisėjų tarybos teikimu du kartus per metus perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus, numatytus šio įstatymo 4 priede, tarp teismų, atsižvelgiant į teismų programų įgyvendinimo duomenis;
9) perskirstyti Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų (toliau – veiksmų programos) projektų sugrąžintas į valstybės biudžetą Europos Sąjungos fondų lėšas, kurios, įvertinus Europos Komisijos priimtus sprendimus dėl galutinio likučio išmokėjimo, nemažina iš Europos Komisijos pagal veiksmų programas gautinų Europos Sąjungos fondų lėšų, ir panaudoti jas toms pačioms veiksmų programose numatytoms sritims finansuoti;
10) perskirstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamiems Ateities ekonomikos DNR plano veiksmams ir projektams įgyvendinti numatytus asignavimus tarp asignavimų valdytojų, atsižvelgiant į veiksmų ir projektų įgyvendinimo eigą;
11) paskirstyti savivaldybėms Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas 2020 metais savivaldybių negautoms pajamoms padengti, kartu nustatant šių lėšų įskaitymą 2020 metais suteiktų valstybės biudžeto trumpalaikių paskolų negrąžintai daliai ir nesumokėtoms palūkanoms padengti bei nepadengtos dalies ir nesumokėtų palūkanų grąžinimo sąlygas.
2. Valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms šio įstatymo 5 priede, suteikiama teisė perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 5 priede, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.
3. Finansų ministerijai suteikiama teisė:
1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 20 straipsnių nuostatos: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; priemonėms, finansuojamoms iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, bendrai finansuoti ir su šių priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti; Europos Sąjungos teisės aktais numatytai nacionalinei paramai žemės ūkio subjektams teikti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą mokėti; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su naryste NATO, vykdyti (užtikrinti ne mažiau kaip 2,03 procento BVP, bet ne daugiau kaip 2,05 procento BVP skyrimą), kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) paskelbus BVP prognozę Lietuvos Respublikai; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose; išlaidoms, susijusioms su ekstremaliųjų situacijų likvidavimu, jų padarinių šalinimu ir padarytų nuostolių padengimu iš dalies, kai nepakanka valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų, apmokėti; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu (bet tuo neapsiribojant), apmokėti; arbitražų ar teismų sprendimams, kurių pagrindu Lietuvos valstybei kyla pareiga mokėti sumas, vykdyti; nepalankių klimato reiškinių nulemtiems nuostoliams žemės ūkio sektoriuje kompensuoti;
2) leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamų programoms finansuoti, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, iš valstybės biudžeto būtų finansuojamos laiku;
3) savivaldybių grąžintas (nepanaudotas) valstybės biudžeto dotacijų sumas, kurios buvo išmokėtos savivaldybėms nuosavų lėšų indėliui ar jo daliai finansuoti iš lėšų, skirtų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams, įgyvendinamiems pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialių asignavimų Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – 2014–2020 metų veiksmų programa), panaudoti tai pačiai paskirčiai, t. y. valstybės biudžeto dotacijoms savivaldybėms pagal 2014–2020 metų veiksmų programą įgyvendinamų projektų nuosavų lėšų indėliui ar jo daliai finansuoti, ir jas naudoti viršijant Finansų ministerijai Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
4) kompensuoti nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
5) kompensuoti nustatyta tvarka 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų partnerių, programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos valstybių donorių institucijos, išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;
6) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus ir Lietuvos statistikos departamento paskelbtą tikinčiųjų skaičių.
4. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai suteikiama teisė:
1) paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2021 metais priimamų studijuoti pagal trumposios, pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų išlaidoms;
2) paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, vykdančias ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagoginio personalo (mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas) optimizavimu, apmokėti;
3) paskirstyti savivaldybėms Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas neformaliajam vaikų švietimui, kurias savivaldybės perskirsto neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus atvejus, kai neformaliojo vaikų švietimo teikėja yra bendrojo ugdymo mokykla;
4) paskirstyti pagal savivaldybes Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių pareigybėms išlaikyti;
5) paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas šių institucijų tinklui optimizuoti ir kitoms priemonėms, susijusioms su mokslo ir studijų kokybės ir prieinamumo gerinimu;
5. Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė:
1) perskirstyti asignavimus išlaidoms ir juos naudoti turtui įsigyti ir investicijų projektams, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
2) perskirstyti asignavimus turtui įsigyti ir juos naudoti investicijų projektams, taip pat perskirstyti asignavimus investicijų projektams ir juos naudoti turtui įsigyti, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
3) naudoti paliekamus 3 mėnesių išlaidų dydžio pereinamuosius 2020 metų lėšų likučius, esančius tarptautinių operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio valstybėje, sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
4) naudoti 2020 metais planuotas, bet nepanaudotas valstybės biudžeto asignavimų sumas pagal su užsienio tiekėjais sudarytas sutartis dėl investicijų projektų, ginklų ir karinės įrangos bei karinių atsargų įsigijimo, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas toms sutartims vykdyti;
6. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai suteikiama teisė skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų 145 000 tūkst. eurų šiems projektams ar programoms ir kitiems svarbiems projektams finansuoti: valstybinės reikšmės rajoniniams keliams su žvyro danga asfaltuoti, specialiajai vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programai, investicijų projekto „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 89,40 iki 107,00 km rekonstravimas“, investicijų projekto „Dviejų lygių sankryžos Vilniuje, Žirnių g., Liepkalnio g. ir Minsko pl., rekonstravimas“ ir investicijų projekto „Baltijos pr., Šilutės pl. (įskaitant ruožą į Dubysos g. įvažiavimą) ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos Klaipėdos m. rekonstravimas“ vykdymo priežiūrai ir darbams atlikti, netaikant Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatytų procentinių dydžių.
7. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams užsienio lietuvių, jų bendruomenių, organizacijų ir įstaigų kultūros, švietimo veiklai finansuoti ir infrastruktūrai gerinti, tautiniam tapatumui išsaugoti, lietuvių kultūrai puoselėti ir pristatyti pasauliui, bendruomeniškumui stiprinti, prisidėti užtikrinant lietuvių kultūrai reikšmingo paveldo užsienyje priežiūrą, įsitraukimo į Lietuvos politinį, visuomeninį, ekonominį, kultūrinį gyvenimą ir kitai veiklai finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.
8. Kultūros ministerijai suteikiama teisė skirti 1 000 tūkst. eurų tikslinę dotaciją Kauno miesto savivaldybei programai „Europos kultūros sostinė 2022“ finansuoti iš Kultūros ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų;
9. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai suteikiama teisė:
1) skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų;
10. Užsienio reikalų ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė naudoti paliekamus vieno mėnesio išlaidų dydžio pereinamuosius 2020 metų lėšų likučius, esančius Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, specialiųjų misijų sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.
11. Energetikos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2020 metų lėšų likutį naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.
15 straipsnis. Asignavimų valdytojo teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas
1. Susisiekimo ministerija 2021 metų mokėjimams iš Kelių priežiūros ir plėtros programos gali naudoti 13 000 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2021 metais į valstybės biudžetą įmokėta lėšų šiai programai finansuoti. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, Susisiekimo ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 20 straipsnių nuostatos.
2. Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ 2021 metų mokėjimams gali naudoti 2 120 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2021 metais suplanuota lėšų šiai įstaigai. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 20 straipsnių nuostatos.
3. Asignavimų valdytojai, siekdami, kad 2021 m. gruodžio 31 d. nebūtų darbo užmokesčio, įskaitant nuo jo mokamus mokesčius, įsiskolinimų (mokėtinų sumų), turi užtikrinti, kad valstybės institucijos ir įstaigos nepriimtų sprendimų padidinti darbo užmokestį darbuotojams daugiau, negu turi tam patvirtintų asignavimų darbo užmokesčiui.
16 straipsnis. Valstybės investicijų 2021–2023 metų programos patvirtinimas
17 straipsnis. Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
18 straipsnis. Garantinio fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
19 straipsnis. Ilgalaikio darbo išmokų fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
20 straipsnis. Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS
Tūkst. Eur |
|
Pajamos |
Iš viso |
PAJAMOS |
8 995 018 |
MOKESČIAI |
8 555 524 |
Pajamų ir pelno mokesčiai |
2 608 126 |
Gyventojų pajamų mokestis |
1 845 370 |
Pelno mokestis |
762 756 |
Turto mokesčiai |
5 400 |
Nekilnojamojo turto mokestis |
5 400 |
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
5 821 998 |
Pridėtinės vertės mokestis |
4 138 145 |
Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą |
24 000 |
Akcizai |
1 573 450 |
Loterijų ir lošimų mokesčiai |
20 700 |
Transporto priemonių mokesčiai |
50 856 |
Mokesčiai už aplinkos teršimą |
14 847 |
Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai |
120 000 |
|
|
KITOS PAJAMOS |
439 494 |
Turto pajamos |
151 199 |
Palūkanos už paskolas |
6 289 |
Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius |
217 |
Lietuvos banko pelno įmokos |
13 770 |
Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos |
103 074 |
Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius |
21 107 |
Angliavandenilių išteklių mokestis |
1 975 |
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
4 767 |
Pajamos už prekes ir paslaugas |
220 225 |
Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas |
88 930 |
Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą |
3 636 |
Konsulinis mokestis |
22 500 |
Žyminis mokestis |
9 667 |
Rinkliavos |
40 811 |
Kitos pajamos |
54 681 |
Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų |
53 590 |
Kitos neišvardytos pajamos |
14 480 |
|
|
SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS |
126 359 |
Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
125 109 |
Žemės realizavimo pajamos |
28 127 |
Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
96 982 |
Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos / grįžusios finansinės investicijos) |
1 250 |
Akcijos ir kitos gautinos sumos |
1 250 |
IŠ VISO |
9 121 377 |
|
|
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
2 263 546 |
|
|
IŠ VISO |
11 384 923 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI
Tūkst. Eur |
||||
Valstybės institucijos ir įstaigos |
Iš viso |
iš jų |
||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||
I. RESPUBLIKOS PREZIDENTUI, SEIMUI, VYRIAUSYBEI ATSKAITINGOS INSTITUCIJOS |
||||
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
6 865 |
6 601 |
4 521 |
264 |
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
32 313 |
31 765 |
24 786 |
548 |
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija |
8 249 |
8 219 |
1 121 |
30 |
iš jų: asignavimai politinėms partijoms |
5 502 |
5 502 |
0 |
0 |
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga |
1 296 |
1 271 |
1 054 |
25 |
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė |
9 693 |
9 565 |
8 282 |
128 |
Valstybinė lietuvių kalbos komisija |
940 |
940 |
377 |
0 |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
2 576 |
2 446 |
1 890 |
130 |
Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba |
224 |
224 |
173 |
0 |
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
1 928 |
1 928 |
1 026 |
0 |
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba |
462 |
462 |
394 |
0 |
Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ |
53 794 |
47 134 |
15 900 |
6 660 |
Viešoji įstaiga Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas |
2 736 |
2 736 |
107 |
0 |
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
900 |
876 |
700 |
24 |
Nacionalinė sveikatos taryba |
64 |
64 |
62 |
0 |
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga |
609 |
609 |
518 |
0 |
Nacionalinė šeimos taryba |
62 |
62 |
58 |
0 |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
505 |
505 |
358 |
0 |
Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija |
330 |
330 |
277 |
0 |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
15 987 |
15 787 |
7 568 |
200 |
iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą |
3 620 |
3 620 |
0 |
0 |
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
7 200 |
7 000 |
5 200 |
200 |
Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
1 948 |
1 928 |
1 717 |
20 |
Etninės kultūros globos taryba |
267 |
267 |
229 |
0 |
Viešųjų pirkimų tarnyba |
2 801 |
2 598 |
2 278 |
203 |
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
36 276 |
32 070 |
26 238 |
4 206 |
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
13 105 |
11 444 |
9 216 |
1 661 |
Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba |
23 082 |
19 637 |
15 709 |
3 445 |
II. MINISTERIJOS |
||||
Aplinkos ministerija |
342 247 |
340 915 |
46 054 |
1 332 |
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
717 034 |
716 791 |
21 034 |
243 |
Energetikos ministerija |
478 139 |
477 929 |
3 567 |
210 |
Finansų ministerija |
1 561 826 |
1 521 644 |
124 262 |
40 182 |
iš jų: Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti |
57 838 |
57 838 |
0 |
0 |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas |
1 448 |
1 448 |
0 |
0 |
Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms |
1 597 |
1 597 |
0 |
0 |
Krašto apsaugos ministerija |
1 017 068 |
680 272 |
355 875 |
336 796 |
Kultūros ministerija |
221 516 |
207 280 |
55 865 |
14 236 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
4 092 003 |
4 086 915 |
106 544 |
5 088 |
Susisiekimo ministerija |
1 121 549 |
1 114 570 |
12 644 |
6 979 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1 112 560 |
1 098 524 |
39 123 |
14 036 |
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
1 989 664 |
1 982 524 |
164 957 |
7 140 |
Teisingumo ministerija |
119 813 |
115 818 |
79 158 |
3 995 |
Užsienio reikalų ministerija |
88 109 |
83 733 |
26 498 |
4 376 |
Vidaus reikalų ministerija |
831 140 |
789 313 |
388 270 |
41 827 |
Žemės ūkio ministerija |
1 031 071 |
1 025 195 |
47 800 |
5 876 |
III. MINISTRŲ VALDYMO SRIČIŲ INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS |
||||
FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS |
||||
Lietuvos statistikos departamentas |
15 388 |
14 699 |
9 966 |
689 |
KULTŪROS MINISTRO VALDYMO SRITIS |
||||
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
8 110 |
7 746 |
6 463 |
364 |
Lietuvos nacionalinis muziejus |
5 592 |
4 942 |
4 086 |
650 |
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
6 988 |
6 648 |
5 485 |
340 |
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
5 829 |
3 051 |
2 539 |
2 778 |
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
15 029 |
13 329 |
10 089 |
1 700 |
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
6 989 |
3 489 |
2 990 |
3 500 |
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
3 068 |
2 798 |
2 139 |
270 |
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
5 599 |
5 579 |
4 429 |
20 |
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
3 468 |
3 368 |
2 404 |
100 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
10 288 |
8 712 |
5 865 |
1 576 |
Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
1 314 |
1 314 |
318 |
0 |
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO VALDYMO SRITIS |
||||
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1 040 |
1 040 |
854 |
0 |
TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRITIS |
||||
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija |
1 185 |
1 175 |
955 |
10 |
ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO VALDYMO SRITIS |
||||
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
30 832 |
29 892 |
21 518 |
940 |
IV. KITOS VALSTYBĖS INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS |
||||
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
2 003 |
1 983 |
1 765 |
20 |
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
36 818 |
36 759 |
33 573 |
59 |
Nacionalinė teismų administracija |
11 954 |
8 692 |
2 164 |
3 262 |
Teismai |
79 244 |
79 196 |
72 717 |
48 |
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
2 958 |
2 923 |
2 104 |
35 |
Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas |
147 |
147 |
95 |
0 |
Lietuvos administracinių ginčų komisija |
1 928 |
1 908 |
1 685 |
20 |
Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
620 |
611 |
527 |
9 |
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 121 |
6 624 |
4 953 |
2 497 |
V. ŠVIETIMO, KULTŪROS IR MOKSLO ORGANIZACIJOS (INSTITUTAI) |
||||
Vilniaus universitetas |
72 712 |
72 268 |
0 |
444 |
iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti |
3 095 |
2 651 |
0 |
444 |
Vytauto Didžiojo universitetas |
21 612 |
20 715 |
0 |
897 |
Kauno technologijos universitetas |
29 143 |
29 143 |
0 |
0 |
Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
23 318 |
22 145 |
0 |
1 173 |
Klaipėdos universitetas |
6 110 |
6 110 |
0 |
0 |
Mykolo Romerio universitetas |
5 204 |
4 835 |
0 |
369 |
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
26 580 |
26 580 |
0 |
0 |
Vilniaus dailės akademija |
7 176 |
6 827 |
0 |
349 |
Lietuvos sporto universitetas |
3 142 |
3 142 |
0 |
0 |
Lietuvos muzikos ir teatro akademija |
6 851 |
6 851 |
0 |
0 |
Lietuvos energetikos institutas |
4 731 |
4 701 |
3 886 |
30 |
Nacionalinis vėžio institutas |
1 695 |
1 695 |
1 111 |
0 |
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
1 748 |
1 748 |
1 438 |
0 |
Lietuvos istorijos institutas |
2 750 |
2 750 |
2 335 |
0 |
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
1 802 |
1 802 |
1 586 |
0 |
Lietuvių kalbos institutas |
1 779 |
1 779 |
1 522 |
0 |
Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas |
560 |
550 |
461 |
10 |
Lietuvos teisės institutas |
400 |
400 |
380 |
0 |
Lietuvos socialinių tyrimų centras |
876 |
876 |
656 |
0 |
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
1 513 |
1 508 |
1 136 |
5 |
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
5 987 |
5 957 |
4 696 |
30 |
Gamtos tyrimų centras |
5 020 |
4 970 |
3 999 |
50 |
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
11 560 |
11 510 |
8 702 |
50 |
Lietuvos mokslų akademija |
5 566 |
3 485 |
2 767 |
2 081 |
Lietuvos mokslo taryba |
22 309 |
22 309 |
2 370 |
0 |
Kauno kunigų seminarija |
112 |
112 |
0 |
0 |
Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija |
37 |
37 |
0 |
0 |
Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija |
121 |
121 |
0 |
0 |
IŠ VISO: |
15 483 877 |
14 959 442 |
1 838 138 |
524 435 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
3 priedas
2021 METŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ ĮMOKOS Į VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ IŠ MOKESČIŲ DALIS IR KITOS LĖŠOS, ĮSTATYMAIS, NUTARIMAIS IR KITAIS TEISĖS AKTAIS SKIRIAMOS PROGRAMOMS FINANSUOTI, PAGAL ASIGNAVIMŲ VALDYTOJUS
Tūkst. Eur |
||||
Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas |
Iš viso |
iš jų: |
||
valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti |
biudžetinių įstaigų pajamų įmokos |
|||
iš viso |
iš jų pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus |
|||
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
1 |
|
1 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
100 |
|
100 |
|
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
150 |
|
150 |
|
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
900 |
|
900 |
900 |
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
13 |
|
13 |
|
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
7 200 |
|
7 200 |
7 200 |
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
30 |
|
30 |
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
7 |
|
7 |
|
Aplinkos ministerija |
110 274 |
108 342 |
1 932 |
|
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
2 266 |
1 787 |
479 |
|
Finansų ministerija |
66 030 |
63 042 |
2 988 |
|
Krašto apsaugos ministerija |
585 |
|
585 |
|
Kultūros ministerija |
39 204 |
28 297 |
10 907 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
30 242 |
2 175 |
28 067 |
|
Susisiekimo ministerija |
532 129 |
531 612 |
517 |
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
7 874 |
3 351 |
4 523 |
|
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
25 846 |
21 410 |
4 436 |
|
Teisingumo ministerija |
3 192 |
1 900 |
1 292 |
|
Vidaus reikalų ministerija |
7 823 |
|
7 823 |
|
Žemės ūkio ministerija |
616 |
12 |
604 |
|
Lietuvos statistikos departamentas |
10 |
|
10 |
|
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
220 |
|
220 |
|
Lietuvos nacionalinis muziejus |
400 |
|
400 |
|
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
330 |
|
330 |
|
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
120 |
|
120 |
|
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
1 800 |
|
1 800 |
|
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
560 |
|
560 |
|
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
521 |
|
521 |
|
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
600 |
|
600 |
|
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
425 |
|
425 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
573 |
|
573 |
|
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
2 500 |
|
2 500 |
|
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
1 |
|
1 |
|
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
12 |
|
12 |
|
Nacionalinė teismų administracija |
32 |
|
32 |
|
Teismai |
71 |
|
71 |
|
iš jų: |
|
|
|
|
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
2 |
|
2 |
|
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
1 |
|
1 |
|
Lietuvos apeliacinis teismas |
13 |
|
13 |
|
Vilniaus apygardos teismas |
3 |
|
3 |
|
Kauno apygardos teismas |
1 |
|
1 |
|
Klaipėdos apygardos teismas |
7 |
|
7 |
|
Šiaulių apygardos teismas |
1 |
|
1 |
|
Panevėžio apygardos teismas |
1 |
|
1 |
|
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
6 |
|
6 |
|
Kauno apylinkės teismas |
8 |
|
8 |
|
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 |
|
3 |
|
Šiaulių apylinkės teismas |
1 |
|
1 |
|
Panevėžio apylinkės teismas |
2 |
|
2 |
|
Alytaus apylinkės teismas |
2 |
|
2 |
|
Marijampolės apylinkės teismas |
1 |
|
1 |
|
Telšių apylinkės teismas |
1 |
|
1 |
|
Utenos apylinkės teismas |
1 |
|
1 |
|
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
1 |
|
1 |
|
Vilniaus apygardos administracinis teismas |
15 |
|
15 |
|
Regionų apygardos administracinis teismas |
1 |
|
1 |
|
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
50 |
|
50 |
|
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
7 761 |
|
7 761 |
7 751 |
Lietuvos energetikos institutas |
300 |
|
300 |
|
Nacionalinis vėžio institutas |
720 |
|
720 |
|
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
25 |
|
25 |
|
Lietuvos istorijos institutas |
23 |
|
23 |
|
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
30 |
|
30 |
|
Lietuvių kalbos institutas |
29 |
|
29 |
|
Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas |
43 |
|
43 |
|
Lietuvos teisės institutas |
15 |
|
15 |
|
Lietuvos socialinių tyrimų centras |
29 |
|
29 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
330 |
|
330 |
|
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
1 037 |
|
1 037 |
|
Gamtos tyrimų centras |
420 |
|
420 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
1 000 |
|
1 000 |
|
Lietuvos mokslų akademija |
25 |
|
25 |
|
IŠ VISO |
854 494 |
761 928 |
92 568 |
15 851 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
4 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI TEISMAMS
Tūkst. Eur |
||||
Valstybės institucijos ir įstaigos |
Iš viso |
iš jų |
||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
4 178 |
4 175 |
3 920 |
3 |
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
2 688 |
2 686 |
2 527 |
2 |
Lietuvos apeliacinis teismas |
4 021 |
4 019 |
3 796 |
2 |
Vilniaus apygardos teismas |
5 603 |
5 597 |
5 274 |
6 |
Kauno apygardos teismas |
4 377 |
4 375 |
4 056 |
2 |
Klaipėdos apygardos teismas |
2 652 |
2 651 |
2 507 |
1 |
Šiaulių apygardos teismas |
1 973 |
1 972 |
1 855 |
1 |
Panevėžio apygardos teismas |
1 936 |
1 935 |
1 836 |
1 |
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
9 128 |
9 125 |
8 343 |
3 |
Kauno apylinkės teismas |
7 771 |
7 768 |
7 091 |
3 |
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 777 |
3 772 |
3 503 |
5 |
Šiaulių apylinkės teismas |
4 846 |
4 844 |
4 144 |
2 |
Panevėžio apylinkės teismas |
3 775 |
3 773 |
3 431 |
2 |
Alytaus apylinkės teismas |
2 877 |
2 876 |
2 614 |
1 |
Marijampolės apylinkės teismas |
2 679 |
2 678 |
2 448 |
1 |
Plungės apylinkės teismas |
1 711 |
1 710 |
1 555 |
1 |
Tauragės apylinkės teismas |
1 838 |
1 837 |
1 677 |
1 |
Telšių apylinkės teismas |
1 795 |
1 794 |
1 644 |
1 |
Utenos apylinkės teismas |
2 657 |
2 656 |
2 434 |
1 |
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
3 923 |
3 921 |
3 372 |
2 |
Vilniaus apygardos administracinis teismas |
2 500 |
2 494 |
2 353 |
6 |
Regionų apygardos administracinis teismas |
2 539 |
2 538 |
2 337 |
1 |
IŠ VISO: |
79 244 |
79 196 |
72 717 |
48 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS
Tūkst. Eur |
||
Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas |
Dotacijos paskirties pavadinimas |
Iš viso |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti |
35 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
59 |
|
iš jų: |
||
piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti |
30 |
|
valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti |
29 |
|
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą |
918 |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija |
valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei |
574 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
134 817 |
|
iš jų: |
||
socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti |
14 947 |
|
būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti |
3 100 |
|
socialinei paramai mokiniams |
38 652 |
|
socialinėms paslaugoms |
65 207 |
|
jaunimo teisių apsaugai |
1 086 |
|
savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti |
9 700 |
|
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
2 125 |
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
24 925 |
|
iš jų: |
||
visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti |
24 675 |
|
neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti |
250 |
|
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
895 079 |
|
iš jų: ugdymo reikmėms finansuoti |
871 891 |
|
savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
22 016 |
|
|
koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams koordinavimui finansuoti |
1 172 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
2 822 |
|
iš jų: |
||
civilinės būklės aktams registruoti |
2 076 |
|
valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti |
699 |
|
Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti |
47 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
|
33 334 |
|
iš jų: |
|
|
civilinei saugai |
1 698 |
|
priešgaisrinei saugai |
31 104 |
|
gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti |
532 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
21 932 |
|
iš jų: |
||
savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti |
34 |
|
žemės ūkio funkcijoms atlikti |
8 832 |
|
valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise užtikrinti |
11 566 |
|
|
savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti |
1 500 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti |
1 567 |
IŠ VISO |
|
1 116 062
|
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
6 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2021 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS) IR APSKAIČIUOTOS SUMOS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI
Tūkst. Eur
Savivaldybės pavadinimas |
Prognozuoja-mos pajamos |
iš jų |
Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) |
|||||||
gyventojų pajamų mokestis |
iš jo: |
|||||||||
naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
||||||||||
2018–2020 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymui laipsniškai įgyvendinti |
pareiginės algos (atlyginimo) baziniam dydžiui padidinti |
minimaliajai mėnesinei algai padidinti |
mokytojų, dirbančių pagal neformaliojo vaikų švietimo programas, darbui apmokėti |
Transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII-1605 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto pakeitimams įgyvendinti |
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
||||
Vilniaus miesto |
373 565 |
319 514 |
10 866 |
1 304 |
897 |
1 160 |
1 043 |
225 |
1 953 |
19,5825 |
Alytaus miesto |
31 664 |
29 936 |
4 738 |
103 |
99 |
119 |
98 |
21 |
|
1,8347 |
Birštono |
5 732 |
5 511 |
2 918 |
40 |
21 |
26 |
18 |
2 |
|
0,3378 |
Druskininkų |
12 335 |
11 412 |
957 |
73 |
33 |
44 |
29 |
6 |
|
0,6994 |
Kauno miesto |
192 395 |
169 626 |
5 737 |
803 |
457 |
440 |
522 |
111 |
|
10,3962 |
Klaipėdos miesto |
105 726 |
93 053 |
4 424 |
489 |
292 |
523 |
386 |
65 |
|
5,7031 |
Marijampolės |
32 467 |
28 965 |
1 902 |
184 |
91 |
160 |
67 |
21 |
|
1,7752 |
Neringos |
5 986 |
5 458 |
348 |
29 |
30 |
30 |
21 |
|
|
0,3345 |
Palangos miesto |
15 314 |
12 123 |
1 055 |
84 |
45 |
79 |
64 |
6 |
|
0,7430 |
Panevėžio miesto |
51 269 |
46 579 |
2 357 |
327 |
149 |
239 |
96 |
34 |
|
2,8548 |
Šiaulių miesto |
61 676 |
55 819 |
3 514 |
312 |
181 |
213 |
182 |
42 |
|
3,4211 |
Visagino |
14 435 |
14 209 |
3 752 |
109 |
44 |
122 |
79 |
6 |
|
0,8709 |
Akmenės rajono |
14 188 |
13 305 |
3 326 |
92 |
41 |
50 |
49 |
7 |
|
0,8154 |
Alytaus rajono |
14 637 |
14 123 |
763 |
70 |
23 |
48 |
19 |
4 |
|
0,8656 |
Anykščių rajono |
16 043 |
15 208 |
2 729 |
95 |
49 |
61 |
24 |
6 |
|
0,9321 |
Biržų rajono |
14 196 |
13 315 |
973 |
96 |
44 |
91 |
23 |
6 |
|
0,8161 |
Ignalinos rajono |
10 493 |
9 835 |
1 759 |
78 |
33 |
50 |
25 |
3 |
|
0,6028 |
Jonavos rajono |
26 709 |
25 455 |
3 600 |
127 |
67 |
120 |
74 |
15 |
|
1,5601 |
Joniškio rajono |
14 255 |
12 390 |
1 536 |
84 |
38 |
64 |
49 |
6 |
|
0,7594 |
Jurbarko rajono |
16 087 |
14 912 |
1 706 |
92 |
47 |
111 |
25 |
8 |
|
0,9139 |
Kaišiadorių rajono |
17 819 |
15 809 |
1 300 |
103 |
52 |
80 |
54 |
11 |
|
0,9689 |
Kauno rajono |
58 412 |
55 919 |
1 730 |
225 |
118 |
282 |
99 |
30 |
|
3,4272 |
Kėdainių rajono |
27 330 |
25 261 |
1 374 |
177 |
78 |
158 |
59 |
16 |
|
1,5482 |
Kelmės rajono |
17 083 |
16 454 |
2 854 |
97 |
52 |
67 |
26 |
8 |
|
1,0084 |
Klaipėdos rajono |
37 561 |
35 018 |
1 436 |
189 |
103 |
164 |
91 |
16 |
|
2,1462 |
Kretingos rajono |
21 098 |
19 591 |
914 |
118 |
60 |
105 |
83 |
13 |
|
1,2007 |
Kupiškio rajono |
10 585 |
9 822 |
1 193 |
65 |
30 |
62 |
27 |
5 |
|
0,6020 |
Lazdijų rajono |
11 688 |
11 232 |
1 535 |
50 |
24 |
55 |
25 |
6 |
|
0,6884 |
Mažeikių rajono |
30 576 |
28 986 |
2 390 |
227 |
103 |
165 |
112 |
19 |
|
1,7765 |
Molėtų rajono |
10 905 |
10 336 |
996 |
69 |
33 |
55 |
29 |
5 |
|
0,6335 |
Pakruojo rajono |
13 006 |
11 227 |
1 383 |
93 |
39 |
86 |
21 |
5 |
|
0,6881 |
Panevėžio rajono |
20 863 |
19 813 |
1 004 |
145 |
59 |
130 |
24 |
9 |
|
1,2143 |
Pasvalio rajono |
15 147 |
13 499 |
1 258 |
107 |
47 |
82 |
44 |
8 |
|
0,8273 |
Plungės rajono |
19 275 |
18 141 |
893 |
116 |
58 |
99 |
86 |
12 |
|
1,1118 |
Prienų rajono |
14 981 |
14 046 |
987 |
97 |
46 |
72 |
56 |
8 |
|
0,8609 |
Radviliškio rajono |
22 469 |
20 510 |
2 484 |
155 |
61 |
143 |
51 |
12 |
|
1,2570 |
Raseinių rajono |
17 917 |
16 812 |
1 089 |
88 |
52 |
65 |
46 |
10 |
|
1,0304 |
Rokiškio rajono |
18 046 |
16 876 |
1 641 |
128 |
59 |
118 |
48 |
8 |
310 |
1,0343 |
Skuodo rajono |
10 491 |
9 890 |
1 203 |
59 |
32 |
45 |
28 |
5 |
|
0,6061 |
Šakių rajono |
16 714 |
15 069 |
988 |
127 |
49 |
121 |
43 |
9 |
|
0,9236 |
Šalčininkų rajono |
18 569 |
18 033 |
2 004 |
131 |
47 |
147 |
55 |
12 |
|
1,1052 |
Šiaulių rajono |
23 457 |
21 998 |
1 116 |
132 |
60 |
133 |
55 |
10 |
|
1,3482 |
Šilalės rajono |
13 878 |
13 215 |
1 548 |
103 |
46 |
71 |
59 |
8 |
|
0,8099 |
Šilutės rajono |
22 829 |
21 521 |
1 037 |
133 |
69 |
116 |
54 |
14 |
|
1,3190 |
Širvintų rajono |
9 269 |
8 583 |
493 |
61 |
28 |
38 |
25 |
5 |
|
0,5260 |
Švenčionių rajono |
14 156 |
12 976 |
608 |
80 |
41 |
67 |
40 |
7 |
|
0,7953 |
Tauragės rajono |
21 907 |
20 385 |
899 |
118 |
56 |
89 |
66 |
13 |
|
1,2494 |
Telšių rajono |
23 090 |
22 369 |
1 673 |
144 |
67 |
144 |
55 |
14 |
|
1,3710 |
Trakų rajono |
21 106 |
19 838 |
835 |
124 |
58 |
29 |
46 |
11 |
|
1,2158 |
Ukmergės rajono |
20 504 |
19 087 |
1 726 |
116 |
56 |
121 |
65 |
11 |
|
1,1698 |
Utenos rajono |
22 010 |
20 358 |
1 461 |
155 |
67 |
119 |
33 |
11 |
|
1,2477 |
Varėnos rajono |
13 533 |
13 134 |
1 640 |
84 |
44 |
67 |
32 |
6 |
|
0,8050 |
Vilkaviškio rajono |
21 181 |
19 969 |
2 098 |
124 |
63 |
99 |
76 |
12 |
|
1,2239 |
Vilniaus rajono |
63 209 |
59 077 |
2 328 |
308 |
138 |
387 |
76 |
33 |
|
3,6208 |
Zarasų rajono |
10 815 |
10 336 |
2 021 |
58 |
30 |
51 |
34 |
4 |
|
0,6335 |
Elektrėnų |
16 608 |
14 862 |
738 |
96 |
48 |
76 |
52 |
8 |
|
0,9109 |
Kalvarijos |
6 152 |
5 922 |
760 |
39 |
19 |
27 |
15 |
3 |
|
0,3630 |
Kazlų Rūdos |
6 422 |
5 947 |
282 |
33 |
17 |
35 |
34 |
4 |
|
0,3645 |
Pagėgių |
5 469 |
4 667 |
428 |
46 |
19 |
35 |
11 |
2 |
|
0,2860 |
Rietavo |
4 494 |
4 286 |
331 |
32 |
16 |
32 |
17 |
3 |
|
0,2627 |
IŠ VISO |
1 799 796 |
1 631 622 |
111 638 |
9 143 |
4 825 |
7 787 |
4 845 |
1 000 |
2 263 |
100 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
7 priedas
VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2021–2023 METŲ PROGRAMA
(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)
Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams įgyvendinti 2021–2023 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:
|
|
|
Tūkst. Eur |
|
Sritis |
2021 metams |
2022 metams |
2023 metams |
|
Valstybės valdymas |
29 349 |
38 078 |
30 847 |
|
Krašto apsauga |
117 904 |
115 736 |
152 181 |
|
Viešoji tvarka |
5 972 |
1 641 |
1 229 |
|
Švietimas |
202 931 |
89 100 |
60 380 |
|
Sveikatos apsauga |
75 131 |
27 013 |
17 823 |
|
Socialinė apsauga |
26 306 |
22 020 |
15 919 |
|
Aplinkos apsauga |
110 586 |
85 769 |
28 113 |
|
Kultūra |
75 573 |
44 948 |
32 755 |
|
Žemės ūkis |
26 744 |
19 201 |
13 079 |
|
Visuomenės apsauga |
162 073 |
82 327 |
27 408 |
|
Transportas ir ryšiai |
562 662 |
476 262 |
464 792 |
|
Kita veikla |
19 473 |
27 745 |
17 550 |
|
IŠ VISO |
1 414 704 |
1 029 840 |
862 076 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
8 priedas
2021 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO)FONDO LĖŠŲ SĄMATA
Tūkst. Eur |
||
1. |
Numatomas lėšų likutis 2021 m. sausio 1 d. |
370 309 |
2. |
Įplaukos 2021 metais |
57 838 |
2.1. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus |
250 |
2.2. |
50 procentų gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą dividendų |
36 549 |
2.3. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus |
6 975 |
2.4. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės ūkio paskirties žemės sklypus |
14 064 |
3. |
Išlaidos 2021 metais |
1 996 |
iš jų: |
||
Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos |
1 996 |
|
4. |
Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2023 m. gruodžio 31 d. |
400 000 |
5. |
Numatomas lėšų likutis 2022 m. sausio 1 d. (1 + 2 – 3) |
426 151 |
|
|
|
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
9 priedas
2021 METŲ GARANTINIO FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2021 M. SAUSIO 1 D. |
80 293 |
2. |
PAJAMOS IR ĮPLAUKOS |
|
2.1. |
Darbdavių įmokos |
25 627
|
2.2.
2.3.
2.4. |
Lėšos, gautos iš darbdavių Garantinio fondo administratoriaus reikalavimams tenkinti
Pajamos už investuotas laikinai laisvas Garantinio fondo lėšas
Kitos teisėtai gautos lėšos
|
500
0
250 |
3. |
Iš viso pajamų ir įplaukų |
26 377 |
4. |
IŠLAIDOS |
|
4.1. |
Išmokos darbuotojams |
36 570 |
4.2. |
Apmokėjimas už paraiškų parengimą ir banko operacijas |
50 |
4.3. |
Garantinio fondo administravimo išlaidos |
246 |
4.4. |
Laikinai laisvų Garantinio fondo lėšų investavimo išlaidos |
25 |
5. |
IŠ VISO IŠLAIDŲ |
36 891 |
6. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2022 M. SAUSIO 1 D. |
69 779 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2021 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
10 priedas
2021 METŲ ILGALAIKIO DARBO IŠMOKŲ FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2021 M. SAUSIO 1 D. |
95 685 |
2. |
PAJAMOS IR ĮPLAUKOS |
|
2.1. |
Darbdavių įmokos
|
25 627
|
2.2.
2.3. |
Pajamos už laikinai investuotas laisvas lėšas
Kitos teisėtai gautos lėšos |
0
0
|
3. |
Iš viso pajamų ir įplaukų |
25 627 |
4. |
IŠLAIDOS |
|
4.1. |
Išmokos darbuotojams |
9 738
|
4.2. |
Ilgalaikio darbo išmokų fondo administravimo išlaidos |
162 |
4.3. |
Laikinai laisvų lėšų investavimo išlaidos |
20
|
5. |
Iš viso išlaidų |
9 920 |
6. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2022 M. SAUSIO 1 D. |
111 392 |
_______________________