Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2018 M. LIEPOS 11 D. NUTARIMO NR. 679 „DĖL MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m.                                    d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Bazinės ugdymo lėšos – vienai sąlyginei klasei (grupei) metams ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos lėšos, kurių dydis priklauso nuo sąlyginės klasės (grupės) dydžio mokinių sraute.

2.2. Mažiausias sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičius – nustatytas mažiausias mokinių skaičius mokinių sraute, kuriam esant laikoma, kad yra viena sąlyginė klasė (grupė), kuriai skiriamos atitinkamo mokinių srauto mažiausio dydžio bazinės ugdymo lėšos.

2.3. Mokinių srautas – mokyklos (jos filialo arba skyriaus, esančių kitoje gyvenamojoje vietovėje) mokinių grupė, iš kurios gali būti formuojamos vienarūšės pagal ugdymo turinį ir ugdymo proceso organizavimą klasės (grupės) ir kuriai priskiriami mokiniai, ugdomi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas arba bendrojo ugdymo programas 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (I gimnazijos), 10 (II gimnazijos), III ir IV gimnazijos klasėse.

2.4. Sąlyginė klasė (grupė) viena iš mokinių grupių, gaunamų suskaidžius mokinių srautą pagal nustatytą bazinį klasės (grupės) dydį, kuriai skiriamos bazinės ugdymo lėšos.

2.5. Sąlyginės klasės (grupės) dydismokinių skaičiaus mokinių sraute ir sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus jame santykis.

2.6. Sąlyginių klasių (grupių) skaičius – dydis, nustatomas suskaidžius mokinių srautą pagal nustatytą bazinį klasės (grupės) dydį.

2.7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.“

1.2. Pakeisti 6.2.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.2.2.1. visais atvejais, išskyrus nurodytus Aprašo 5 priede, – klasės kontaktinių valandų skaičių per mokslo metus (hknt) padalijus iš vidutinės kontaktinių valandų, tenkančių vienai pareigybei, normos per mokslo metus (pknt) pagal sąlyginės klasės dydį (šie rodikliai nurodyti Aprašo 3 priede), o Aprašo 3 priedo 7 punkte nurodytais atvejais – ir padauginus iš šiame punkte nurodyto sąlyginio pareigybių skaičiaus klasei (pn) indeksavimo koeficiento;“.

1.3. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Sąlyginių klasių (grupių) skaičius (kn) nustatomas taip:“

1.4. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Bendrojo ugdymo mokinių srautui skiriamos bazinės ugdymo lėšos (BULn) skaičiuojamos, atsižvelgiant į nustatytą sąlyginės klasės dydį. Sąlyginės klasės (grupės) dydis apskaičiuojamas mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus jame.“

1.5. Pakeisti 12.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.2. švietimo pagalbai pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba);“.

1.6. Papildyti nauju 14.2 papunkčiu:

14.2. švietimo pagalbai mokyklose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti);“.

1.7. Buvusius 14.2–14.5 papunkčius atitinkamai laikyti 14.3–14.6 papunkčiais.

1.8. Pakeiti 141 punktą ir jį išdėstyti taip:

141. Kiekvienai iš Aprašo 14.1–14.6 papunkčiuose nurodytų ugdymo reikmių tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų laikantis Aprašo II skyriaus nuostatų, o patenkinus tam tikros ugdymo reikmės finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms, nei planuota, prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos skiriamos kitoms Aprašo 14 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms.

1.9. Pakeisti 174 papunktį ir jį išdėstyti taip:

174. Aprašo 172.3 papunktyje nurodytais atvejais mokymo lėšos, apskaičiuotos laikantis Aprašo II skyriaus nuostatų ir skiriamos kitų kalendorinių metų sausio–rugpjūčio mėnesiams, mažinamos lėšų suma (M), kuri apskaičiuojama: bendrą klasių, kurioms taikomas lėšų mažinimas,  skaičių (d) padauginus iš mažiausio bazinių ugdymo lėšų dydžio, apskaičiuoto 1 klasei, kurioje yra iki 11 mokinių (BULmin.), padalijus iš 12 mėnesių ir padauginus iš 8 mėnesių, tai yra M = d × BULmin. / 12 × 8. Klasių, kurioms taikomas lėšų mažinimas, skaičius mokinių sraute yra lygus 1, jei jame yra bent viena klasė, kurioje mokinių skaičius (Mokinių registro duomenimis) viršija Aprašo 3 priede nurodytą bazinį klasės dydį, arba 0, jei jame nėra nė vienos klasės, kurioje mokinių skaičius (Mokinių registro duomenimis) viršija Aprašo 3 priede nurodytą bazinį klasės dydį. Bendrą klasių, kurioms taikomas lėšų mažinimas, skaičių (d) sudaro klasių, kurioms taikomas lėšų mažinimas, visuose mokinių srautuose suma.

1.10. Pakeisti 18.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

18.1. Pirmiausia kiekvienai savivaldybei skiriama mokymo lėšų suma, apskaičiuota pagal mokinių ir sąlyginių klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną. Šios lėšos paskirstomos ir naudojamos laikantis Aprašo III skyriaus nuostatų.“

1.11. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Savivaldybės mokymo lėšas tarp mokyklų perskirsto pakitus mokinių ir sąlyginių klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną. Mokymo lėšas Aprašo 12 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti savivaldybės gali perskirstyti tarp švietimo įstaigų per mokslo metus savo nustatytais terminais.

1.12. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.13. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.14. Pakeisti 2 priedo 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R)

1,4203

 

1.15. Pakeisti 2 priedo 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4. Sąlyginės grupės dydis (mokinių skaičius)

5 ir daugiau

8 ir daugiau

10 ir daugiau

10 ir daugiau“

 

1.16. Pakeisti 3 priedo 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4. Sąlyginės klasės dydis (mokinių skaičius)

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 20

21 ir daugiau

iki 20

21 ir daugiau“

 

1.17. Pakeisti 3 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.18. Pakeisti 4 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. šis nutarimas, išskyrus 1.13, 1.14 ir 1.17 papunkčius, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.;

2.2. šio nutarimo 1.13, 1.14 ir 1.17 papunkčiai įsigalioja 2025 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras

 

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

UGDYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ SĄRAŠAS

 

Ugdymo reikmės

Ugdymo reikmių koeficientai (pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)

1. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

1.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti:

 

1.1.1. mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas

0,1078

1.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas

0,2154

1.2. švietimo pagalbai pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose:

0,0217

1.3. mokymosi pagalbai

0,0611

1.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti

0,0015

1.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti

0,0146

1.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai

0,0112

1.7. mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti

0,0322

2. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

2.1. švietimo pagalbai mokyklose:

2.1.1. prevencinėms programoms įgyvendinti

0,0017

2.1.2. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.3 ir 2.1.4 papunkčiuose

0,0925

2.1.3. specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

2.1.3.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,9481

2.1.3.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,6187

2.1.3.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,5979

2.1.3.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,1758

2.1.4. migrantams

0,4772

2.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

2.2.1. mokiniams,  išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiuose

0,0171

2.2.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinės mažumos kalba (kalbos) arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje

0,0195

2.2.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba (kalbos)

0,0177

2.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0025

2.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0046

2.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,0035

 

Pastabos:

1. Šio priedo 2.1.3 papunktis taikomas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamame Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

2. Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams nustatyti švietimo pagalbos mokyklose koeficientai, nustatyti šio priedo 2.1.3.1 arba 2.1.3.2 papunktyje.

3. Šio priedo 2.1.4 papunktis taikomas užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems gyventi į Lietuvos Respubliką, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams) ne ilgiau kaip dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje ir nemoka valstybinės kalbos.

4. Šio priedo 1.3 papunktis taikomas tik mokiniams, įgijusiems pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusiems vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus.

5. Šio priedo 1.4–1.7 papunkčiai taikomi tik mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.

6. Šio priedo 2.2.2 papunktis taikomas mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinės mažumos kalba (kalbos); valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

________________________

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

UGDYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ SĄRAŠAS

 

Ugdymo reikmės

Ugdymo reikmių koeficientai (pareiginės algos (atlyginimo) baziniais dydžiais)

1. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

1.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti:

 

1.1.1. mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas

0,1166

1.1.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas

0,2330

1.2. švietimo pagalbai pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose:

0,0235

1.3. mokymosi pagalbai

0,0661

1.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti

0,0015

1.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti

0,0158

1.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai

0,0112

1.7. mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti

0,0322

2. Ugdymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

2.1. švietimo pagalbai mokyklose:

2.1.1. prevencinėms programoms įgyvendinti

0,0017

2.1.2. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.3 ir 2.1.4 papunkčiuose

0,1001

2.1.3. specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

2.1.3.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,0256

2.1.3.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,7510

2.1.3.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių

0,6468

2.1.3.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas ir dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

1,2719

2.1.4. migrantams

0,5162

2.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

2.2.1. mokiniams,  išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiuose

0,0171

2.2.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinės mažumos kalba (kalbos) arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje

0,0195

2.2.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba (kalbos)

0,0177

2.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0025

2.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0046

2.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,0035

 

Pastabos:

1. Šio priedo 2.1.3 papunktis taikomas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamame Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

2. Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams nustatyti švietimo pagalbos mokyklose koeficientai, nustatyti šio priedo 2.1.3.1 arba 2.1.3.2 papunktyje.

3. Šio priedo 2.1.4 papunktis taikomas užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems gyventi į Lietuvos Respubliką, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams) ne ilgiau kaip dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje ir nemoka valstybinės kalbos.

4. Šio priedo 1.3 papunktis taikomas tik mokiniams, įgijusiems pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusiems vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus.

5. Šio priedo 1.4–1.7 papunkčiai taikomi tik mokiniams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.

6. Šio priedo 2.2.2 papunktis taikomas mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinės mažumos kalba (kalbos); valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

________________________

 

 

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir

panaudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

BENDROJO UGDYMO LĖŠŲ UGDYMO PLANUI ĮGYVENDINTI APSKAIČIAVIMO RODIKLIŲ SĄRAŠAS

 

Rodiklis

1 kl.

2 kl.

3 kl.

4 kl.

5 kl.

6 kl.

7 kl.

8 kl.

9 (I

gimna-zijos) kl.

10 (II gimna-

zijos) kl.

III

gimna-zijos kl.

IV

gimna-zijos kl.

1. Bazinis klasės dydis (mokinių skaičius)

24

30

2. Mažiausias sąlyginės klasės mokinių skaičius

8

12 arba 21

12 arba 21

3. Vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos koeficientas (R)

1,4203

4. Sąlyginės klasės dydis (mokinių skaičius)

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 11

12-20

21 ir daugiau

iki 20

21 ir daugiau

iki 20

21 ir daugiau

5. Klasės kontaktinių valandų skaičius per mokslo metus (hknt):

5.1. klasės, išskyrus jungtines klases

945

945

945

1015

1050

1085

1015

1050

1085

1015

1050

1103

1147

1220

1403

1332

1388

1637

1369

1425

1665

1406

1442

1691

1554

1591

1813

1573

1619

1850

1569

1826

1569

1826

5.2. jungtinės klasės, kai sujungtos dvi klasės

1225

1225

1295 

1225

1225

1295 

1225

1225

1295 

1225

1225

1295 

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

6. Vidutinė kontaktinių valandų, tenkančių vienai pareigybei, norma per mokslo metus (pknt)

756

756

756

756

756

756

756

756

756

756

756

756

707

752

798

707

752

798

707

752

798

707

752

798

707

752

798

707

752

798

732

776

732

776

7. Sąlyginio pareigybių skaičiaus klasei (pn) indeksavimo koeficientai:

 

7.1. profesinėse mokyklose

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

1,0000

1,0000

1,0000

1,0000

1,0000

1,0000

0,7680

0,7680

0,7680

0,7680

7.2. mokiniams, besimokantiems tautinės mažumos kalba (kalbos)

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2400

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2200

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

7.3. mokiniams, besimokantiems valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

1,2000

 

Pastabos:

1. Šio priedo 2 punkte III gimnazijos ir IV gimnazijos klasėms nustatytas mažiausias sąlyginės klasės mokinių skaičius 12 taikomas tais atvejais, kai pagal Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės), gali būti sudaroma po vieną III gimnazijos klasę ar IV gimnazijos klasę ir tokioms klasėms nustatytas mažiausias mokinių skaičius klasėje yra 12, taip pat nevalstybinių mokyklų III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei. Šių mokyklų (išskyrus nevalstybines mokyklas) sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

2. Šio priedo 2 punkte III gimnazijos ir IV gimnazijos klasėms nustatytas mažiausias sąlyginės klasės mokinių skaičius 21 taikomas tais atvejais, kai pagal Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles gali būti sudaroma po vieną III gimnazijos klasę ar IV gimnazijos klasę ir tokioms klasėms nustatytas mažiausias mokinių skaičius klasėje yra 21. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

3. Šio priedo 5.2 papunktis netaikomas Aprašo 5 priede nurodytais atvejais.

4. Mokiniams, atitinkantiems šio priedo 7.1 papunktyje nurodytą kriterijų ir 7.2 arba 7.3 papunkčiuose nurodytus kriterijus, taikomi kiekviename iš šių papunkčių nurodyti sąlyginio pareigybių skaičiaus klasei (pn) indeksavimo koeficientai.

5. Mokiniai laikomi besimokančiais daugiakalbėje aplinkoje, jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba yra kita, ne valstybinė kalba.

6. Savivaldybių ir valstybinėms mokykloms, įgyvendinančioms sausumos arba jūrų kadetų ugdymo sampratas arba jų elementus, savivaldybių ar valstybinėms kadetų ugdymo gimnazijoms, skirtoms šalies (regiono) mokiniams, taip pat mokykloms, įgyvendinančioms specializuoto pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programas, kurios neturi jungtinių klasių, sąlyginio pareigybių skaičiaus klasei (pn) indeksavimo koeficientai didinami 10 procentų.

 

______________________

 

 

Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir

panaudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

SĄLYGINIŲ KLASIŲ (GRUPIŲ) SKAIČIUS, KAI MOKINIŲ SKAIČIUS MOKINIŲ SRAUTE YRA MAŽESNIS UŽ MAŽIAUSIĄ SĄLYGINĖS KLASĖS (GRUPĖS) MOKINIŲ SKAIČIŲ

 

Klasė (grupė)

Ikimokyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1–10 (I–II gimnazijos) kl.

III–IV gimnazijos kl.

Mokinių skaičius mokinių sraute

1–2

3–4

1–4

5–7

1–5

6–9

1–5

6–9

1–4

5–7

1–11 arba 1–20

Sąlyginių klasių (grupių) skaičius

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,5

 

Pastabos:

1. Šiame priede 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms nustatytas sąlyginių klasių (grupių) skaičius taikomas:

1.1. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 1–4 mokiniai – nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms;

1.2. kai mokinių skaičius mokinių sraute yra 5–7 mokiniai – savivaldybių ir valstybinių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma tautinės mažumos kalba (kalbos), Vilniaus, Šalčininkų rajonų ir Neringos savivaldybių teritorijoje esančių mokyklų 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms, kuriose mokoma valstybine mokomąja kalba, ir nevalstybinių mokyklų 1–10 (I–II gimnazijos) klasėms.

2. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginių klasių (grupių) skaičius, kai mokinių skaičius mokinių sraute yra nuo 1 iki 11 mokinių, taikomas:

2.1. mokyklų, ugdymą vykdančių skirtingomis mokomosiomis kalbomis, tačiau vidurinio ugdymo programą įgyvendinančių pagal šių mokyklų parengtą bendrą vidurinio ugdymo planą, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo planą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.2. bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose vykdomas profesinis mokymas kartu su viduriniu ugdymu ir kuriose vieno mokinių srauto dvi grupės sujungiamos mokyti bendrojo ugdymo dalykų, 2024–2025 mokslo metais sudaromai IV gimnazijos klasei, jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo programą, yra ne mažiau kaip 12. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.3. nevalstybinių mokyklų III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei.

3. Šiame priede III–IV gimnazijos klasėms nustatytas sąlyginių klasių (grupių) skaičius, kai mokinių skaičius mokinių sraute yra nuo 1 iki 20 mokinių, taikomas bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose vykdomas profesinis mokymas kartu su viduriniu ugdymu ir kuriose vieno mokinių srauto dvi grupės sujungiamos mokyti bendrojo ugdymo dalykų, III gimnazijos klasei ir IV gimnazijos klasei (išskyrus 2024–2025 mokslo metais sudaromas IV gimnazijos klases, nurodytas šio priedo pastabų 2.2 papunktyje), jei mokinių skaičius atitinkamoje klasėje, kurioje mokoma pagal bendrą vidurinio ugdymo programą, yra ne mažiau kaip 21. Šių mokyklų sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.

________________________