Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO NR. D1-239 Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos APLINKOS ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ aprašo patvirtinimo PAKEITIMO

 

2024 m.          d. Nr.

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. D1-239 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 020010604-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ įgyvendinimo“:

1. Papildau 9 punktu:

9. Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ aprašą:

2.1. Pakeičiu I skyriaus lentelės dešimtą–tryliktą pastraipas ir jas išdėstau taip:

„R-02-001-06-04-01-07

rezultato

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose

MWh per metus

0

7.064

(2024 m.)

28.764

(2029 m.)

Modernizavimo fondas (toliau – MoF)“.

R-02-001-06-04-01-08

rezultato

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose

tonos CO2 ekvivalentu per metus

0

(2021 m.)

674

(2024 m.)

2.810

(2029m.)

P-02-001-06-04-01-09

produkto

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų skaičius

vnt.

0

(2021 m.)

17

(2024 m.)

67

(2029 m.)

P-02-001-06-04-01-10

produkto

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų plotas

0

(2021 m.)

26.119

(2024 m.)

96.119

(2029 m.)

 

2.2. Pakeičiu II skyriaus lentelę:

2.2.1. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.1. Valstybės biudžeto lėšos

617.933,600

1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

573.003,600

(1 pastaba)

1.1.1.1.2. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

44.930,000“.

 

2.2.2. Pakeičiu 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

914.808,461

1.3.2.8.1.2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, iš jų:

330.119,963

2021–2027 m. Europos regioninės plėtros fondo lėšos (VVL regionas)

257.645,629

2021–2027 m. Sanglaudos fondo lėšos (Visa Lietuva)

72.474,334

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

306.688,498

(2 pastaba)

1.3.3.1.60. Modernizavimo fondo lėšos

278.000,000“.

 

2.2.3. Pakeičiu pastraipą, einančią po 2.3 papunkčio, ir ją išdėstau taip:

IŠ VISO:

2.804.998,526“.

 

2.3. Pakeičiu III skyriaus lentelę:

2.3.1. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.1. Paskolos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti iš Daugiabučių namų modernizavimo fondo

(Visa Lietuva)

I

Nacionalinė plėtros įstaiga (toliau – NPĮ) UAB ILTE

-

Taip

FP

45.474,334

2021–2027 IP, Sanglaudos fondas (toliau – SF)

Būstai, kurių energinis naudingumas pagerintas, būstai (P)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis (iš kurio: būstai, viešieji pastatai, įmonės, kita), MWh per metus (R) (pradinė reikšmė 334.687 2021 m.)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama privačiuose būstuose, MWh per metus (R)

(pradinė reikšmė 334.687 2021 m.)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, tonos CO2 ekvivalentu per metus (R) (pradinė reikšmė 33.469 2021 m.)

22.312

(2029 m.)

 

200.812

(2029 m.)

 

 

 

200.812

(2029 m.)

 

 

20.081

(2029 m.)

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA)

Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – FM)“.

 

2.3.2. Pakeičiu 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.2. Paskolos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti iš Daugiabučių namų modernizavimo fondo (VVL regionas)

I

UAB ILTE

-

Taip

FP

177.645,629

 

2021–2027 IP, Europos regioninės plėtros fondas (toliau – ERPF)

Būstai, kurių energinis naudingumas pagerintas, būstai (P)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis (iš kurio: būstai, viešieji pastatai, įmonės, kita), MWh per metus (R) (pradinė reikšmė 780.920 2021 m.)

 

Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama privačiuose būstuose, MWh per metus (R) (pradinė reikšmė 780.920 2021 m.)

 

Numatomas išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, tonos CO2 ekvivalentu per metus (R) (pradinė reikšmė 78.092 2021 m.)

 

52.062

(2029 m.)

 

468.552

(2029 m.)

 

 

468.552

(2029 m.)

 

 

46.855

(2029 m.)

CPVA

FM“.

612.000,

iš jų 30.466,876

PL, pritrauktos į paskolų fondą, iš jų dalis deklaruojama kaip nacionalinis finansavimas prie ERPF

 

2.3.3. Pripažįstu netekusiais galios 1.5 ir 1.6 papunkčius;

2.3.4. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1. Dotacijos savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti (2022–2024 metų schema)

I

Savivaldybės administracija ar jos įgaliotas subjektas, ar savivaldybės administracijos viešojo pirkimo būdu įsigyta energijos taupymo paslaugų teikimo įmonė

T

Taip

D

6.000

MoF

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų skaičius, vnt. (P)

17

(2024 m.)

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA)

UAB ILTE, savivaldybės“.

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų plotas, m2 (P)

26.119

(2024 m.)

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, MWh per metus (R)

7.064

(1 pastaba)

(2024 m.)

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu per metus (R)

674

(1 pastaba)

(2024 m.)

 

2.3.5. Pakeičiu 2.4. papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.4. Modernizavimo fondo dotacijos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti

I

Daugiabučio namo atnaujinimo projekto administratoriai

K

Taip

D

58.000

MoF

Renovuotų daugiabučių namų plotas, m² (P)

 

 

Renovuotų daugiabučių skaičius, vnt. (P)

336.000

(3 pastaba)

(2027 m.)

 

198

(3 pastaba)

(2027 m.)

APVA“.

 

 

2.3.6. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.5. Valstybės parama daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti

I

Daugiabučio namo atnaujinimo projekto administratoriai

K

Taip

D

240.000

(4 pastaba)

VB

Kredito sutarčių skaičius, kurioms kompensuojamos palūkanos, vnt. (P)

2060

(2026 m. III k.

– 2030 m. IV k.)

APVA

UAB ILTE, EIB“.

333.000

(5 pastaba)

VB

Renovuotų daugiabučių skaičius, vnt. (P)

794

(2029 m.)

APVA

 

 

2.3.7. Papildau 2.6 ir 2.7 papunkčiais:

„2.6. Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II

I

Savivaldybės administracija ar jos įgaliotas subjektas

T

Taip

DS

49.000

MoF

(2024–2026 metų schema)

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų skaičius, vnt. (P)

50

(2029 m.)

APVA

EM.

Renovuotų savivaldybių viešųjų pastatų plotas, m2 (P)

70.000

(2029 m.)

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, MWh per metus (R)

21.700

(2029 m.)

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose savivaldybių viešuosiuose pastatuose, tonos CO2 ekvivalentu per metus (R)

2.170

(2029 m.)

2.7. Daugiabučių namų atnaujinimas (modernizavimas) II (2024–2026 metų schema)

I

Daugiabučio namo atnaujinimo projekto administratoriai

T

Taip

D

165.000

MoF

Renovuotų daugiabučių namų skaičius, vnt. (P)

 

Renovuotų daugiabučių namų plotas, m² (P)

 

Pirminės energijos suvartojimo suminis sumažėjimas renovuotuose daugiabučiuose namuose, MWh per metus (R)

 

Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimas renovuotuose daugiabučiuose namuose, tonos CO2 ekvivalentu per metus (R)

600

(2029 m.)

 

900.000

(2029 m.)

 

135.000

(2029 m.)

 

13.500

(2029 m.)

APVA“.

 

 

2.3.8. Pakeičiu pastraipą, einančią po 7 punkto, ir ją išdėstau taip:

IŠ VISO

2 804 998,526“.

 

 

2.3.9. Pakeičiu pastabas ir jas išdėstau taip:

Pastabos:

1. Savivaldybių viešųjų pastatų renovacija finansuojama lygiomis dalimis iš MoF –6 mln. Eur, kurio lėšos yra pažangos, ir Savivaldybių paskolų fondo (SPF) – 6 mln. Eur, kurio lėšos yra tęstinės.

2. Iš jų atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų plotas 550.000 m2 ir 300 atnaujinti (modernizuoti) daugiabučiai namai, gavę paskolas iš 2014–2020 m. ES fondų lėšomis sukurtų finansinių priemonių.

3. Subsidija faktinėms daugiabučio atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies parengimo, projekto vykdymo priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo, faktinėms statybos techninės priežiūros išlaidoms apmokėti ir (ar) kompensuoti; kredito bendrų metinių palūkanų dalies, viršijančios 3 procentus, išlaidoms apmokėti teikiama iš EGADP lėšų arba valstybės biudžeto lėšų.

4. Lėšų poreikis kredito bendrų metinių palūkanų dalies, viršijančios 3 procentus, apmokėjimo išlaidoms finansuoti nuo 2026 m. III k. pradžios, kurių nepadengia kiti finansavimo šaltiniai.

5. Lėšų poreikis dotacijoms teikti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams, gavusiems kreditus iš daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) finansinių priemonių, kurių nepadengia kiti finansavimo šaltiniai.“.

 

 

Aplinkos ministras                                              

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. D1-239

(2024 m.                d. įsakymo Nr. D1-

redakcija)

 

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ VEIKLOS „SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS II“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai ir (ar) paramos gavėjai rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Modernizavimo fondo lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška), įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką, finansavimo skyrimą ir pagal Aprašą finansuojamų projektų įgyvendinimo priežiūrą. Aprašas taikomas investicijų schemai Nr. MF2024-2LT0-003 „Renovation of municipal public buildings to improve energy efficiency II“, kuriai 2024 m. spalio 7 d. pritarė Europos investicijų bankas.

2Pagal plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklą „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II“ (toliau – Investicinė priemonė) teikiamo finansavimo forma – grąžinamoji subsidija.

3Projektų atranka pagal Investicinę priemonę atliekama tęstinės projektų atrankos būdu.

4Pagal Aprašą vykdomiems projektams įgyvendinti skiriama iki 49 000 000 (keturiasdešimt devynių milijonų) eurų Modernizavimo fondo lėšų.

5Įgyvendinant Aprašą turi būti vadovaujamasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Modernizavimo fondo tvarkos aprašas), Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2023 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. 1-90 „Dėl Išsamiojo energijos, energijos išteklių vartojimo audito atlikimo pastatuose metodikos patvirtinimo“ 2 punktu, Išsamiojo energijos, energijos išteklių vartojimo audito atlikimo pastatuose metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2023 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 1-90 „Dėl Išsamiojo energijos, energijos išteklių vartojimo audito atlikimo pastatuose metodikos patvirtinimo“ arba Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-184 „Dėl Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodikos patvirtinimo“ (toliau kartu – Metodika).

6Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 5 punkte išvardytuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

7Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – savivaldybių viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos arba nuosavybės teise (bent 51 procentų pastato bendro ploto) valdantys savivaldybės administravimo subjektai – savivaldybės institucijos ir įstaigos (biudžetinės įstaigos ir viešosios įstaigos, kurias valdant savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų akcijų arba balsų).

8Savivaldybių viešasis pastatas suprantamas kaip savivaldybės administravimo subjekto patikėjimo, panaudos arba nuosavybes teise (bent 51 procentų pastato bendro ploto) valdomas viešasis pastatas ir (ar) tarpusavyje susijusių pastatų grupės ir (ar) jo dalys (toliau – pastatas).

9Pagal Investicinę priemonę finansuojami ir atnaujinami negyvenamosios paskirties pastatai atitinkantys abu kriterijus:

9.1. kuriems taikomi privalomi minimalūs pastatų energinio naudingumo reikalavimai pagal Statybos įstatymo 51 str. „Minimalūs pastatų energinio naudingumo reikalavimai ir pastatų energinio naudingumo sertifikavimas“;

9.2. kurie registruoti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatyme nustatyta tvarka, ir (ar) kurie (jų dalys) nuomojami pagal Valstybės ilgalaikio materialiojo turto nuomos viešojo konkurso ir nuomos be konkurso organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą ir įregistruoti viešame registre.

10Partneriai pagal Aprašą negalimi.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

11Projekto finansavimo sutartis yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – Agentūra) su įgyvendinančiu projektą pareiškėju pasirašyta sutartis (toliau – projekto sutartis).

12Paramos gavėjas – tai paraišką finansuoti iš Modernizavimo fondo lėšų bendrai finansuojamą projektą pagal Aprašą pateikęs juridinis asmuo arba jo įgaliotas asmuo, atitinkantis Apraše nustatytus reikalavimus pareiškėjams, su kuriuo Agentūra sudarė projekto sutartį dėl subsidijos projektui įgyvendinti suteikimo (toliau – paramos gavėjas).

13Paraiškos gali būti teikiamos iki 2025 m. lapkričio 30 d. arba kol užtenka Investicinei priemonei skirtų lėšų. Agentūros direktoriaus įsakymu išlaidos paramos gavėjams gali būti apmokamos ne vėliau kaip iki 2029 m. lapkričio 30 d.

14Pagal Aprašą vykdomų projekto sutarties veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 50 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėlesnė kaip iki 2029 m. lapkričio 30 d.

15Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

16Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą projektą, privaloma atnaujinti pastatą, kuris iki atnaujinimo buvo ne aukštesnės kaip C energinio naudingumo klasės, iki ne žemesnės kaip B energinio naudingumo klasės; mažinti kiekviename pagal Aprašą atnaujinamame pastate pirminės energijos suvartojimą ne mažiau kaip 30 procentų ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

17Projekto parengtumui taikomi reikalavimai:

17.1.  Pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti atlikęs planuojamo atnaujinti pastato energijos vartojimo auditą, parengtą pagal Metodiką, kurio parengimo data – ne ankstesnė kaip trys kalendoriniai metai iki paraiškos pateikimo Agentūrai datos, ir kuriame nurodyta:

17.1.1. siūlomos pastato atnaujinimo priemonės, kuriomis numatyta pasiekti atnaujinto pastato energinio naudingumo klasę (ne žemesnę kaip B);

17.1.2. sutaupytos pirminės energijos sumažinimo kiekis ne mažiau kaip 30 procentų;

17.1.3. sumažinamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis;

17.1.4. investicijų poreikis, pagrįstas Rekomendacijomis dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo, kurios registruojamos ir skelbiamos viešosios įstaigos Statybos sektoriaus vystymo agentūros tvarkomame Juridinių asmenų, fizinių asmenų ir mokslo įstaigų parengtų rekomendacijų dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo registre, kurį šiai agentūrai Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. V-14 pavesta tvarkyti, registruoti ir skelbti (toliau – Rekomendacijomis).

17.2Jeigu pastato energijos vartojimo auditas rengtas ankstesniais kalendoriniais metais nei teikiama paraiška, teikiami dokumentai, įrodantys projekto investicijų pagrįstumą pagal Aprašo 27 punktą.

17.3.  Iki paraiškos pateikimo turi būti parengtas pastato naudojimo planas:

17.3.1. ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui nuo planuojamos projekto įgyvendinimo pabaigos;

17.3.2. savivaldybės administracijos raštu patvirtintas pastato naudojimo planas;

17.3.3. nustatant, kad atnaujintą viešąjį pastatą pastato valdytojas naudos pagal paskirtį vykdydamas savo veiklą ne trumpiau kaip 10 metų, gavęs statybos užbaigimo dokumentą.

17.4.  Iki paraiškos pateikimo, esant ne vienam pastato savininkui ir (ar) valdytojui (patikėjimo teise valdančiam, naudojančiam, disponuojančiam, nuomojančiam turtą), turi būti parengti ir pasirašyti visų pastato patalpų savininkų ir (ar) valdytojų:

17.4.1. dokumentai, įrodantys pastato ir (ar) jo dalių įregistravimą teisės aktų nustatyta tvarka;

17.4.2. statinio patikėjimo, panaudos, nuosavybės, nuomos, bendro naudojimo ir (ar) priežiūros patalpų  dokumentai ir (ar) sutartys;

17.4.3. susitarimas dėl projekto vykdymo ir kito (-ų) savininko (-ų) ar valdytojo (-ų) lėšų prisidėjimo prie projekto jo atnaujinamai pastato daliai;

17.4.4. susitarime turi būti numatytas grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo paskirstymas tarp pastato savininkų ir (ar) valdytojų, kai vienas iš patalpų savininkų ir (ar) valdytojų turi būti įgaliotas teikti paraišką ir pasirašyti projekto sutartį.

18Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą projektą, rekomenduojama:

18.1.  įdiegti atsinaujinančių energijos išteklių (toliau – AEI) technologijas:

18.1.1. šilumos energijai gaminti prie centralizuoto šilumos tiekimo sistemos neprijungtuose pastatuose, kuriuose iki projekto įgyvendinimo jos  neįdiegtos;

18.1.2. elektros energijai gaminti pastatuose, kuriuose iki projekto įgyvendinimo pradžios jos neįdiegtos;

18.2.  AEI technologijos gali būti įdiegtos įgyvendinant projektą, pastato energijos vartojimo audito metu nustačius, kad jų reikia ir atsižvelgus į pastato energijos vartojimo poreikius.

19Įgyvendinant projektą, projekto įgyvendinimo pradžia yra projekto finansavimo sutarties įsigaliojimo diena; projekto įgyvendinimo pabaiga yra galutinio mokėjimo prašymo apmokėjimo pavedimo diena.

20Statybos darbų užbaigimas yra kai pabaigus statybos ir (ar) tvarkybos darbus IS „Infostatyba“ užregistruojamas statybos užbaigimo dokumentas (statybos užbaigimo aktas arba deklaracija).

21Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu, Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymu, Visuotine žmogaus teisių deklaracija, Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija ir kitais tarptautiniais teisės aktais, projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie darytų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės, nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų požymių principams įgyvendinti.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

22Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:

22.1.  šildymo (vėsinimo) ir karšto vandens inžinerinių sistemų modernizavimo;

22.2.  vėdinimo ir (ar) rekuperacijos, ir (ar) oro kondicionavimo sistemų modernizavimo ar įrengimo;

22.3.  stogo šiltinimo (ir naujos stogo dangos įrengimo), perdangos po vėdinama šlaitinio stogo pastoge šiltinimo;

22.4.  išorinių pastato sienų ir cokolio šiltinimo, sienų (cokolio) konstrukcijos defektų pašalinimo ir nuogrindos sutvarkymo;

22.5.  perdangų, kurios ribojasi su išore, šiltinimo;

22.6.  lauko ir tambūro durų keitimo, įėjimo laiptų remonto ir pritaikymo negalią turintiems asmenų poreikiams;

22.7.  langų keitimo į mažesnio šilumos pralaidumo langus;

22.8.  rūsio perdangos ir (ar) grindų ant grunto šiltinimo, šildomo rūsio atitvarų šiltinimo;

22.9.  apšvietimo sistemos modernizavimo;

22.10.  atnaujintame pastate esančios katilinės modernizavimo;

22.11.  energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių įrenginių diegimo;

22.12.  centralizuotai pagamintos šilumos tiekimo pastatui tinklų ir įrenginių įrengimo;

22.13.  bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (elektros, priešgaisrinės saugos, geriamojo vandens, buitinių nuotekų, drenažo, pastatui priklausančių vietinių įrenginių) atnaujinimo ar keitimo;

22.14.  konstrukcijų (balkonų, laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą) keitimo;

22.15.  bendrojo naudojimo laiptinių paprastojo remonto (vidaus sienų, lubų, grindų paruošimo dažyti ir dažymo, laiptų, laiptų turėklų atnaujinimo ir dažymo);

22.16.  priedangos įrengimo rūsio patalpose;

22.17.  elektromobilių įkrovimo prieigos ir (ar) stotelės įrengimo;

22.18.  liftų ir (ar) keltuvų atnaujinimo (modernizavimo) ir (ar) jų keitimo techniniu energiniu požiūriu efektyvesniais įrenginiais, priėjimo prie lifto ir (ar) keltuvų pritaikymo negalią turintiems asmenų poreikiams;

22.19.  projektavimo, ekspertizės, techninės priežiūros, pastatų energijos vartojimo audito (išskyrus Aprašo 23.1.3 papunktyje nurodytus atvejus) ir kitų su pastatų atnaujinimo darbais susijusių būtinų paslaugų;

22.20.  konsultacijų rengiant individualius projektus, energijos vartojimo audito, viešųjų pirkimų ir parengtų projektų dokumentų (pastato energijos vartojimo audito, projektinių pasiūlymų ir kt.) analizės paslaugų.

23 Aprašo 22 punkte nurodytų projekto išlaidų tinkamumui finansuoti taikomos sąlygos ir reikalavimai:

23.1.  Aprašo 22.13–22.18 papunkčiuose nurodytos tinkamos išlaidos apima visus, pagal Statybos įstatymą ir kitus teisės aktus būtinus darbus, taip pat:

23.1.1. Aprašo 22.13–22.18 papunkčiuose nurodytos išlaidos (iš viso) negali sudaryti daugiau kaip 20 procentų visų projekto įgyvendinimo išlaidų;

23.1.2. Aprašo 22.19–22.20 papunkčiuose nurodytos išlaidos (iš viso) negali sudaryti daugiau kaip 10 procentų visų projekto įgyvendinimo išlaidų;

23.1.3. paramos gavėjų, kuriems skirtas projekto finansavimas pagal Aprašą, projekto išlaidos parengiamosioms veikloms pagal Aprašo 22.19 ir 22.20 papunkčiuose yra tinkamos, jeigu jos padarytos ne anksčiau kaip 2024 m. spalio 7 d. (darbams – ne anksčiau kaip paraiškos pateikimo dieną) ir ne vėliau kaip iki 2029 m. spalio 30 d. Pratęsus projekto sutartį, išlaidos tinkamos finansuoti, jeigu padarytos per projekto sutarties pratęsimo laikotarpį.

23.2.  Pastato atnaujinimo darbų metu turi būti naudojamos naujos medžiagos ir montuojami nauji įrenginiai;

23.3.  projekto išlaidos netinkamos finansuoti, jeigu Modernizavimo fondo tvarkos apraše jos nurodytos kaip netinkamos finansuoti;

23.4.  pastato atnaujinimas (modernizavimas) yra statybos ir (ar) tvarkybos darbai, kuriais atkuriamos ar pagerinamos pastato (jų grupės) ir (ar) jo dalies, ir (ar) jo inžinerinių sistemų fizinės ir energinės savybės, ir (ar) kuriais užtikrinamas iš atsinaujinančių energijos šaltinių gaunamos energijos naudojimas (toliau– pastato atnaujinimas);

23.5.  projekto išlaidos turi atitikti Aprašo IX skyriaus nuostatas dėl reikalavimų pagal nereikšmingos (de minimis) pagalbos taisykles.

24Negrąžinama projekto finansavimo dalis sudaro ne daugiau 50 procentų, kurią paramos gavėjui, įgyvendinus projektą ir pateikus galutinį mokėjimo prašymą, patvirtina Agentūra. Negrąžinama projekto finansavimo dalis apskaičiuojama iš projekto sutartyje numatytos finansavimo sumos atėmus grąžinamosios subsidijos dalį, kurią Paramos gavėjas neprivalo grąžinti.

25Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, finansuojama paramos gavėjo nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis.

26Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas atsižvelgus į projekto išlaidų realumą, būtinumą, atitinkant Aprašo 22–25 punktuose nustatytus reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

27.  Projekto darbų įkainiai ir reikiamos investicijos nustatomi pastato energijos vartojimo audito metu vadovaujantis Rekomendacijomis arba rinkoje egzistuojančiomis darbų ar paslaugų kainomis, arba pareiškėjo pateiktais dokumentais, įrodančiais projekto biudžeto pagrįstumą (viešųjų pirkimų dokumentai, pastato energijos vartojimo audito metu, pagal galiojančius SISTELA paslaugų ir rangos darbų įkainius, parengti skaičiavimai (preliminarios sąmatos), arba komercinis (-ai) pasiūlymas (-ai) pastato energinio audito ataskaitoje numatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms ir darbams. Jeigu auditas rengtas ankstesniais kalendoriniais metais nei teikiama paraiška, su paraiška turi būti pateiktas aktualiais paslaugų ir rangos darbų SISTELA įkainiais ir skaičiavimais arba pagal statybos projekto (jeigu parengtas) darbų kiekį parengtas projektines sąmatas ar komercinį (-ius) pasiūlymą (-us) dėl projekto paslaugų, arba paslaugų ir rangos darbų sutartis (jeigu atlikti viešieji pirkimai), pagrįsta projekto įgyvendinimui reikalinga investicijų suma.

28Visi su projekto įgyvendinimu susiję viešieji pirkimai turi būti žalieji pirkimai, vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais.

29Visos projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, turi būti užtikrintas jų atsekamumas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

30Paraiškų teikiamos ir vertinamos Apraše ir Modernizavimo fondo tvarkos apraše nustatyta tvarka.

31Kvietimas teikti paraiškas, nurodant paraiškų teikimo tvarką ir terminus, projektų finansavimo sąlygas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje https://apva.lrv.lt/lt/ ir (ar) kitomis visuomenės informavimo priemonėmis per 20 darbo dienų, suderinus su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Aplinkos ministerija), nuo Aprašo įsigaliojimo dienos.

32Jeigu per nustatytą terminą teikti paraiškas nepateikiama paraiškų visai skirtai sumai ir (ar) įgyvendinant projektus sutaupoma lėšų, Agentūra, suderinusi su Aplinkos ministerijos, gali paskelbti papildomą kvietimą teikti paraiškas arba informuoti paramos gavėjus apie galimybę prašyti papildomo finansavimo.

33Vienoje paraiškoje prašoma finansuoti vieno pastato ir (ar) susijusių pastatų grupės ir (ar) jo dalies, nurodytos energijos vartojimo audito ataskaitoje ir (ar) ataskaitose, atnaujinimą. Pareiškėjas gali teikti ne vieną paraišką skirti finansavimą skirtingiems projektams.

34Pareiškėjas, norintis gauti finansavimą projektui įgyvendinti, Agentūrai pateikia nustatytos formos paraišką, kurioje nurodoma:

34.1.  pastato unikalus numeris;

34.2.  Kultūros vertybių registre registruotas kultūros paveldo objekto numeris (jeigu atnaujinamas pastatas yra kultūros paveldo objektas arba patenka į paveldo vietovės teritoriją ar jos apsaugos zoną);

34.3.  pastato bendras, atnaujinamas (jeigu atnaujinama dalis pastato), šildomas plotas;

34.4.  siektini projekto rodikliai, kurie apskaičiuojami Aprašo 67 punkte nustatyta tvarka (toliau – projekto rodikliai).

34.5.  projekto įgyvendinimui reikalingas biudžetas ir prašoma finansavimo suma;

34.6.  kita paraiškoje privaloma informacija, kurią nustato Agentūra.

35Su paraiška teikiami dokumentai:

35.1.  pastato energijos vartojimo audito ataskaita:

35.1.1. pastato energijos vartojimo audito ataskaita, pagrindžianti, kad atnaujinus pastatą bus pasiekta ne žemesnė kaip B energinio naudingumo klasė, pirminės energijos sąnaudos bus sumažintos ne mažiau kaip 30 procentų ir bus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekiai;

35.1.2. jeigu auditas rengtas ankstesniais kalendoriniais metais, nei teikiama paraiška, pateikiami dokumentai, įrodantys projekto investicijų pagrįstumą pagal Aprašo 27 punktą;

35.2.  pastato naudojimo planas visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui (ne trumpesniam kaip 10 metų) pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą;

35.3.  pastato patikėjimo, panaudos, nuomos ir kiti nuosavybės dokumentai;

35.4.  registruotas pastato energinio naudingumo sertifikatas.

36Su paraiška teikiami papildomai dokumentai (jei taikoma):

36.1.  įgaliojimas, jeigu paraišką teikia ne pareiškėjas;

36.2.  su projekto įgyvendinimu susijusių paslaugų ir (ar) darbų viešųjų pirkimų šalių pasirašytos ir (ar) registruotos sutartys (jeigu atlikta);

36.3.  statybą leidžiantis dokumentas (jei išduotas);

36.4.  statinio projekto SSKN dalis (jei parengtas statinio projektas);

36.5.  esant ne vienam pastato savininkui ir (ar) valdytojui (patikėjimo, panaudos, nuosavybės teise valdančiam, naudojančiam, disponuojančiam, nuomojančiam turtą), turi būti visų pastato patalpų savininkų ir (ar) valdytojų rašytinis susitarimas su savininku ir (ar) valdytoju:

36.5.1. dėl lėšų prisidėjimo prie projekto atnaujinamai pastato daliai;

36.5.2. dėl grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo paskirstymo;

36.5.3. dėl įgaliojimo vienam subjektui teikti paraišką ir pasirašyti projekto sutartį;

36.5.4. dėl naudojimosi pastatu tvarkos ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui gavus statybos užbaigimo dokumentą.

37Paraiškos ir privalomi dokumentai teikiami per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Jie turi būti pasirašyti teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO

 

38Agentūra vykdo paraiškų vertinimą, projektų ir finansavimo administravimą vadovaudamasi Modernizavimo fondo tvarkos aprašu ir Aprašu.

39Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją automatine žinute.

40Paraiškų atitiktį Apraše nustatytiems reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.

41Vertinant paraišką, atliekamas administracinės atitikties vertinimas ir tinkamumo finansuoti vertinimas. Esant ne vienam pastato savininkui ir (ar) valdytojui (patikėjimo teise valdančiam, naudojančiam, disponuojančiam, nuomojančiam turtą), finansavimas skiriamas paramos gavėjui proporcingai pagal atnaujinamo pastato plotą.

42Agentūra vertina paraiškas eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 20 darbo dienų užregistravus paraišką APVIS. Finansavimas, esant daugiau paraiškų nei skirtas finansavimas, skiriamas atsižvelgiant į prašymo pateikimo laiką, pirmiausia skiriant finansavimą anksčiau pateikusiam prašymą paramos gavėjui.

43Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška užpildyta tinkamai, pateikti visi reikiami dokumentai, ar pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus gauti finansavimą.

44Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos tinkamumo finansuoti vertinimui. Nustatoma, ar su paraiška pateikti dokumentai atitinka Aprašo reikalavimus, apskaičiuojama projekto finansavimo suma, įvertinami projekto tikslai, projekto parengtumas, planuojami rodikliai, ir atitiktis kitiems reikalavimams. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos administracinės atitikties teigiamo įvertinimo.

45Agentūra, nustačiusi, kad paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai arba iš dalies, pateikta klaidinga informacija ir (ar) trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, informuoja pareiškėją apie ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Pašalinus trūkumus tolesnis paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų.

46Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 20 darbo dienų užregistravus paraišką APVIS. Atliekant patikslinimus – viso vertinimo terminas ne ilgesnis kaip 60 darbo dienų užregistravus paraišką APVIS.

47Jeigu per Agentūros nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia trūkstamų dokumentų ir (ar) patikslintos paraiškos, ir (ar) informacijos, Agentūros sprendimu paraiška atmetama. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, Agentūra per 5 darbo dienas raštu ir (ar) per APVIS žinute informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis. Jas pašalinęs pareiškėjas iki paraiškų teikimo laikotarpio pabaigos turi teisę teikti paraišką pakartotinai.

48Paraiškos, neatitinkančios pareiškėjui keliamų reikalavimų ir (ar) nepataisomos per nurodytą laikotarpį, atmetamos nurodant konkrečių Aprašo reikalavimų neatitikimą.

49Sprendimą dėl finansavimo skyrimo arba neskyrimo priima Agentūros direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu. Informacija skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir Teisės aktų informacinėje sistemoje. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas raštu, kuriame pareiškėjui pateikiama informacija apie priimtą neigiama sprendimą, teisinis sprendimo priėmimo pagrindas ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie Agentūros sprendimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

50Priėmus sprendimą skirti finansavimą, su pareiškėjais pasirašoma projekto finansavimo sutartis.

51Grąžinamoji subsidijos dalis apskaičiuojama pagal planuojamus projekto rodiklius.

52Jeigu paramos gavėjai informuojami apie galimybę prašyti papildomo finansavimo, Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą skirti papildomą finansavimą projektui įgyvendinti, papildomą finansavimą projektui įgyvendinti vertina vadovaudamasi šiais principais:

52.1.  papildomas finansavimas skiriamas, kai paramos gavėjui atlikus darbų viešuosius pirkimus sutarties įgyvendinimo metu padidėja projekto tinkamų išlaidų vertė;

52.2.  papildomas finansavimas skiriamas atsižvelgiant į prašymo skirti papildomą finansavimą pateikimo laiką, pirmiausia skiriant finansavimą anksčiau pateikusiam prašymą paramos gavėjui.

53Jei pareiškėjas įgyvendindamas projektą sutaupo lėšų (kai įvykdžius visus ar pagrindinius numatytus projekto pirkimus, paaiškėja, kad projektui įgyvendinti reikia mažiau lėšų, nei numatyta projekto sutartyje, arba atsisakoma įgyvendinti tam tikras projekto sutartyje numatytas veiklas nepakeičiant jų kitomis veiklomis, kurios taip pat ar geriau prisidėtų prie projekto tikslų ir (ar) projektų rodiklių pasiekimo), jis gali informuoti Agentūrą, kuri gali leisti sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais:

53.1.  jei numatoma įgyvendinti didesnės apimties projektą: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įgyvendinti daugiau veiklų, jeigu dėl to projektas geriau prisidėtų prie Investicinės priemonės tikslų įgyvendinimo;

53.2.  jei reikia padidinti dalies projekto finansuojamąją dalį ir (ar) ją perskirstyti neviršijant projekto sutartyje nurodytos projektui skirtų finansavimo lėšų sumos;

53.3.  jei reikia apmokėti išlaidas, kurios projekto įgyvendinimo metu susidaro dėl teisės aktų pakeitimų, kurie nebuvo žinomi paraiškos teikimo metu;

53.4.  jei reikia apmokėti tinkamas finansuoti išlaidas, kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, viešųjų pirkimų metu, neviršijant projekto sutartyje nurodytos projektui skirtos finansavimo sumos.

54Agentūrai skyrus papildomą finansavimą, keičiama projekto sutartis.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

55Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Modernizavimo fondo tvarkos apraše nustatytus reikalavimus.

56Išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo būdu. Projektui gali būti išmokamas ne didesnis kaip 30 procentų avansas nuo skirto finansavimo pagal projekto sutartį.

57Teikiant avansinį ir (ar) tarpinį mokėjimo prašymą, paramos gavėjas Agentūrai pateikia:

57.1.  APVIS teisingai užpildytą mokėjimo prašymą;

57.2.  viešųjų pirkimų dokumentus, jeigu jie nepateikti iki mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai;

57.3.  atliktų paslaugų ir (ar) darbų priėmimo–perdavimo aktą (-us), PVM sąskaitą (-as) faktūrą (-as) ir (ar) sąskaitą (-as) faktūrą (-as);

57.4.  išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, jeigu prašoma kompensuoti projekto išlaidas; šis punktas netaikomas teikiant avansinį mokėjimo prašymą.

58Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai – tai banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (ar) kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

59Įgyvendinęs projektą ir teikdamas galutinį mokėjimo prašymą Agentūrai, paramos gavėjas pateikia:

59.1.  APVIS teisingai užpildytą mokėjimo prašymą;

59.2.  paslaugų ir (ar) darbų priėmimo–perdavimo aktą (-us), PVM sąskaitą (-as) faktūrą (-as) ir (ar) sąskaitą (-as) faktūrą (-as); išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, jeigu prašoma kompensuoti patirtas išlaidas;

59.3.  atnaujinto pastato energinio naudingumo sertifikatą, įregistruotą Pastatų energinio naudingumo sertifikatų registre– https://www.ssva.lt/registrai/;

59.4.  statybos užbaigimo dokumentą (statybos užbaigimo aktą arba deklaraciją);

59.5.  naują pastato nekilnojamo turto registro išrašą po statybos užbaigimo;

59.6.  duomenis apie bendrą, atnaujintą, šildomą pastato plotą;

59.7.  informaciją apie visą pastato atnaujinimo vertę (rangos sutartis su visais priedais);

59.8.  grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafiką;

59.9.  ilgalaikio turto draudimą polisą;

59.10.  kitus Agentūros prašomus dokumentus.

60Pateikus tinkamai įformintą mokėjimo prašymą ir visus išlaidas ir (ar) apmokėjimą įrodančius dokumentus, Agentūra mokėjimo prašymą patvirtina ne vėliau kaip per 30 darbo dienų mokėjimo prašymo registravimo dienos, išskyrus Aprašo 61 punkte numatytus atvejus.

61Jei projektas atrenkamas patikrinti vietoje, Agentūra patikrina, ar projektas įgyvendintas tinkamai vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

62Atlikus Aprašo 61 punkte nurodytas procedūras, Agentūra mokėjimo prašymą patvirtina ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo patikros teigiamo sprendimo registracijos Agentūroje dienos.

63Mokėjimo paraiška į Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimui sistemą pateikiama ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos. Paramos gavėjas informuojamas per APVIS išsiunčiant žinutę apie mokėjimo paraiškos, patvirtinimą ir pervedamą sumą.

64Projekto vykdytojas gavęs lėšas per 5 darbo dienas išmoka jas rangovui, paslaugų teikėjui ir (ar) prekių tiekėjui, atsiunčia Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą su visomis išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis.

65Paramos gavėjas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuris atnaujintas iš projektui skirtų finansavimo lėšų, tokiomis sąlygomis:

65.1.  maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų;

65.2.  projekto atnaujinimo (statybos ir (ar) tvarkybos) darbų įgyvendinimo laikotarpiui;

65.3.  po projekto statybos užbaigimo dokumento registravimo ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui;

65.4.  atsitikus draudimo įvykiui, paramos gavėjas turi atkurti prarastą turtą.

66Įgyvendinus projektą, turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas – atnaujintas pastatas naudojamas numatytą laikotarpį pagal pastato naudojimo planą.

67Projektų rodiklių pasiekimas vertinimas pirminės energijos sąnaudų sumažėjimą (procentais) lyginant sumines skaičiuojamąsias pirminės energijos sąnaudas prieš pastato atnaujinimą pagal energinio naudingumo sertifikatą, išduotą ir registruotą Pastatų energinio naudingumo sertifikatų registre, su skaičiuojamosiomis pirminės energijos sąnaudomis, nurodytomis projektiniame energinio naudingumo sertifikate, pateiktame energijos vartojimo audito ataskaitoje, atnaujinus pastatą – nurodytomis atnaujintame ir Pastatų energinio naudingumo sertifikatų registre registruotame energinio naudingumo sertifikate.

 

 

VIII SKYRIUS

GRĄŽINAMOSIOS SUBSIDIJOS GRĄŽINIMO TVARKA

 

68Grąžinamosios subsidijos grąžinimo tvarka nustatoma projekto sutartyje ir grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafike.

69Grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafikas – tai nustatytos formos dokumentas, tvirtinamas kartu su galutiniu mokėjimo prašymu, kuriame individualiai nustatomas grąžintinų lėšų dydis ir jų grąžinimo terminai kiekvienam projektui.

70Lėšų grąžinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 10 metų baigus įgyvendinti projektą.

71Grąžintinų lėšų sumos 50 procentų  skiriamas, jei pasiekiami projekto rodikliai.

72Grąžinamosios subsidijos grąžinimas atliekamas vieną kartą per metus: iki einamųjų metų birželio 30 d. ir (ar) kitu su paramos gavėju suderintu grafiku.

73Agentūra apie su paramos gavėju suderintą grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafiką ir (ar) šio grafiko pakeitimus informuoja Aplinkos ministeriją ir pateikia jai grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafiko kopiją.

74Paramos gavėjas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po kiekvieno grąžintinų lėšų grąžinimo Agentūrai turi pateikti lėšų grąžinimo faktą pagrindžiančių apskaitos dokumento (-ų) kopiją (-as).

75Vadovaujantis Aprašu, susigrąžintos lėšos panaudojamos kitiems Investicinės priemonės projektams finansuoti.

 

IX SKYRIUS

NEREIKŠMINGA (DE MINIMIS) PAGALBA

 

76Pagal Aprašą gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba) vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 str. taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas).

77De minimis pagalba pastato savininkams (valdantiems pastatą nuosavybės ir (ar) patikėjimo teise):

77.1teikiama pastato savininkams, kurie pastate vykdo ekonominę veiklą (ūkio subjektams). Jeigu pastato savininkas ekonominės veiklos pastate nevykdo, tačiau nuomoja pastatą (jo dalį), de minimis pagalba skaičiuojama pastato valdytojui Aprašo 78 punkte nustatyta tvarka;

77.2de minimis pagalbos suma prilyginama grąžinamosios subsidijos sumai, tenkančiai kiekvienam ekonominę veiklą pastate vykdančiam pastato savininkui, proporcingai jam nuosavybės teise priklausančiam pastato patalpų plotui;

77.3de minimis pagalbos suteikimo data yra sprendimo skirti finansavimą įsigaliojimo data;

77.4de minimis pagalbos gavėjais nelaikomi ekonominės veiklos nevykdantys pastatų savininkai – viešieji juridiniai asmenys, turintys teisės aktų suteiktus įgaliojimus ir atliekantys jiems pavestas viešojo administravimo funkcijas.

78De minimis pagalba pastato valdytojams (valdantiems pastatą pagal panaudos ir (ar) nuomos sutartis su pastato savininku(-ais)):

78.1teikiama pastato valdytojams, kurie pastate vykdo ekonominę veiklą (ūkio subjektams).

78.2de minimis pagalbos suma kiekvienam ekonominę veiklą vykdančiam pastato valdytojui apskaičiuojama įvertinant jiems tenkančią naudą (būsimus sutaupymus sumažėjus energijos vartojimui) užregistravus statybos užbaigimo dokumentą. De minimis pagalba apskaičiuojama taip:

78.2.1. de minimis pagalba skaičiuojama kiekvienam pastato valdytojui, su kuriuo panaudos, patikėjimo ar nuomos sutartis sudaryta iki statybos užbaigimo dokumento registracijos datos ir tęsiasi po jos;

78.2.2. de minimis pagalbos suteikimo data yra kita diena po statybos užbaigimo dokumento registracijos datos ir skaičiuojama iki panaudos (patikėjimo, nuomos) sutarties su pastato valdytoju dėl pastato (jo dalies) dalies valdymo pabaigos arba (esant neterminuotai sutarčiai) 5 metus po statybos užbaigimo dokumento registracijos datos;

78.2.3. pastato valdytojui tenkanti de minimis pagalbos suma apskaičiuojama proporcingai jo pastate užimam plotui, atsižvelgiant į vidutinį norminį pastato energijos sutaupymą pastate įdiegus energetinio efektyvumo priemones;

78.2.4. pastato (metinis) norminis sutaupymas įrašomas pastato energijos vartojimo audito ataskaitoje ar energetinio naudingumo  sertifikate.

78.3De minimis pagalbos gavėjais nelaikomi ekonominės veiklos nevykdantys pastatų valdytojai – viešieji juridiniai asmenys, turintys teisės aktų suteiktus įgaliojimus ir atliekantys jiems pavestas viešojo administravimo funkcijas.

79Atitiktis De minimis reglamento nuostatoms:

79.1de minimis pagalba gali būti teikiama pagalbos gavėjams visuose sektoriuose, išskyrus:

79.1.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

79.1.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

79.1.3. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

79.1.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį, arba kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;

79.1.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;

79.1.6. pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų.

79.2Jeigu pagalbos gavėjas vykdo veiklą, nurodytą Aprašo 78.2.1–78.2.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose ir dar viename ar keliuose kituose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas De minimis reglamentas, de minimis pagalba gali būti suteikta su sąlyga, kad pagalbos gavėjas tinkamomis priemonėmis, pvz., atskirdamas veiklos sritis ar apskaitą, užtikrins, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama pagal Aprašą suteikta de minimis pagalba.

79.3Bendra vienai įmonei Lietuvoje suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį; visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų.

79.4Jei suteikus naują de minimis pagalbą būtų viršyta nustatyta viršutinė riba, nauja pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama.

79.5Viena įmone laikomos visos įmonės (ūkio subjektai), susietos tarpusavio santykiais kaip apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Įmonės (ūkio subjektai), kurių vienintelis tarpusavio ryšys yra kiekvienos iš jų tiesioginė sąsaja su ta pačia viešąja įstaiga arba įstaigomis, nelaikomos tarpusavyje susijusiomis.

79.6De minimis pagalba gali būti sumuojama su kita de minimis pagalba, suteikta pagal De minimis reglamentą, taip pat su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 str. taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje ir (ar) 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 str. taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijant Apraše nustatytos ribos.

79.7De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 str. (toliau – Reglamentą (ES) Nr. 651/20), arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatyta didžiausia atitinkama pagalbos suma, arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri neteikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 arba Europos Komisijos priimtą sprendimą.

79.8 Įmonėms, kurioms išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama, kol bus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

79.9Agentūra tikrina pagalbos gavėjo ir projekto atitiktį De minimis reglamento nuostatoms pagal Atitikties nereikšmingos (de minimis) pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 2 priedas).

79.10Agentūra pagalbos gavėjo vykdomą ūkinę veiklą ir sąsajas su kitais ūkio subjektais patikrina pagal duomenis, pateiktus VĮ Registrų centro registruose, Valstybės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale, VĮ Registrų centro regionų geoinformacinės aplinkos paslaugos registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinėse sistemose.

79.11Agentūra duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

79.12Paaiškėjus, kad pagal Aprašą suteikta neteisėta ir (ar) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 str. nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą grąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

80Vadovaujantis Europos Komisijos pranešimu dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 str. 1 d. vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (2016/C 262/01), 200 p. nuostatomis, kai savininkas perduoda savo nuosavybės teises atskiram subjektui, valdančiam infrastruktūrą savininko vardu, valstybės pagalbos kontrolės tikslais tas subjektas laikomas pakeičiančiu savininką.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81Jeigu įgyvendindamas projektą paramos gavėjas nesilaiko projekto sutartyje, Apraše ir Modernizavimo fondo tvarkos apraše nustatytų sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą tvarką ir priima sprendimą dėl finansavimo sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų, ir (ar) jų dalies susigrąžinimo, ir (ar)  finansinių pataisų.

82Paramos gavėjui nepasiekus projekto sutartyje nustatytų projekto rodiklių, grąžinamoji projekto finansavimo dalis proporcingai didinama nepasiektų projekto rodiklių reikšmių vidurkiui.

83Paaiškėjus, kad paramos gavėjas paraiškoje ir kituose su projektu įgyvendinimu susijusiuose dokumentuose pateikė klaidingus duomenis ir (ar) yra kitų aplinkybių, dėl kurių suteikta arba išmokėta per didelė subsidija, ir (ar) subsidija negalėjo būti suteikta, Agentūra priima sprendimą dėl projekto sutarties nutraukimo, ir (ar) išmokėtų, ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo. Apie tai Agentūra raštu praneša Aplinkos ministerijai ir paramos gavėjui. Paramos gavėjas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta išmokėta ir (ar) permokėta suma iš paramos gavėjo išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

84Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ir (ar) neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo ir (ar) mokėjimo, ir (ar) neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka ir terminais.

85Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos Agentūra pateikia Aplinkos ministerijai informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus pagal Investicinę priemonę gautas ir įvertintas paraiškas, sudarytas sutartis, skirtą finansavimą, išmokėtas lėšas, baigto projekto visą atnaujinimo galutinę vertę, atnaujintą plotą, atnaujintų viešųjų pastatų skaičių, paramos gavėjų informaciją ir kitus pasiektus rodiklius.

86Pasibaigus priemonei, ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 20 dienos, Agentūra teikia Aplinkos ministerijai informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus pagal Investicinę priemonę grąžintas lėšas ir kitą informaciją apie mokėjimus.

87Visus projekto įgyvendinimo dokumentus paramos gavėjas turi saugoti ne trumpiau kaip 10 metų nuo galutinio mokėjimo prašymo apmokėjimo dienos.

 

______________

 

 

Plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-04-01 Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

SAVIVALDYBIŲ VIEŠOJO PASTATO / PASTATO DALIES (pasirinkti tinkamą), PATIKĖJIMO / PANAUDOS / NUOSAVYBĖS (pasirinkti tinkamą) TEISE VALDOMO (pastatą valdančios institucijos / įstaigos pavadinimas), ESANČIO (pastato adresas),  

PASTATO NAUDOJIMO PLANAS 

 

(Sudarymo data) 

 

(Sudarymo vieta) 

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 patvirtinta Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtiname, kad įgyvendinus savivaldybių viešojo pastato ir (ar) tarpusavyje susijusių pastatų grupės ir (ar) jo dalies (-ių) (pasirinkti tinkamą), esančių [adresas, unikalus numeris] (toliau – pastatas), energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektą (toliau – projektas), kuriam siekiama gauti Modernizavimo fondo lėšų, parengtą vadovaujantis 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ aprašo nuostatomis, Pastatas ir (ar) pastatų grupė ir (ar) jo dalis (-ys) (pasirinkti tinkamą) bus valdomos ir bus naudojamos pagal nurodytą paskirtį ne trumpiau kaip 10 metų.  

Įsipareigojame visą Projekto atsipirkimo laikotarpį, tačiau ne trumpiau kaip 10 metų, planuoti ir skirti reikiamas lėšas Pastatui šildyti ir (ar) vėsinti, eksploatuoti, techninei priežiūrai užtikrinti ir Projekto investicijoms apmokėti.  

Įsipareigojame išlaikyti esamą Pastato ir (ar) jų grupės ir (ar) jo dalies (pasirinkti tinkamą) valdomo ploto panaudojimo efektyvumą, jeigu Pastato ir (ar) jų grupės ir (ar) jo dalies (pasirinkti tinkamą)  pagrindinis / naudingasis (pasirinkti tinkamą) plotas atitinka teikiamų viešųjų paslaugų sąvoką, kaip nustatyta Lietuvos higienos normose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Pastate ir (ar) jo grupėje ir (ar) dalyje (pasirinkti tinkamą) teikiamų viešųjų paslaugų teikimo sąlygas. 

 

PRIDEDAMA. Savininko tieses ir pareigas įgyvendinančios savivaldybės rašto dėl atnaujinamo (modernizuojamo) pastato ar jo dalies naudojimo plano (pasirinkti tinkamą) visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui (ne trumpesniam kaip 10 metų), kopija.

 

 

Pareigos                                                                                                        parašas,  vardas ir pavardė

 

Plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ veiklos „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

ATITIKTIES NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 str. taikymo de minimis pagalbai

I. Duomenys apie paraišką/projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / paramos gavėjo pavadinimas, kodas

Pagalbos gavėjo (ūkio subjekto) pavadinimas, kodas

 

Projekto įgyvendinimo vieta

 

 

III. Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pagalbos gavėjas vykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą?

 

 

2.

Ar pagalbos gavėjas vykdo žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą ir pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.

Ar pagalbos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

4.

Ar pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą ir pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį?

 

 

5.

Ar pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą ir pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams?

 

 

 

6.

Ar pagalba teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

7.

Ar pagalbos gavėjui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų?

 

 

8.

Jei pagalbos gavėjas vykdo veiklą 1–5 punktuose nurodytuose sektoriuose ir taip pat vykdo veiklą  viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriam taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikiama pagal De minimis reglamentą?

 

9.

Ar bendra vienai įmonei (kaip ji apibrėžta De minimis reglamento 2 str. 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar viršys suteikus naują de minimis pagalbą) 300 000 EUR  per bet kurį trejų metų laikotarpį?

 

 

10.

Jeigu pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė diskontuota iki vertės pagalbos suteikimo momentu, naudojant pagalbos suteikimo metu galiojančią diskonto normą?

 

11.

Susijungimų ar įsigijimų atveju, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą susijungiančioms įmonėms?

 

12.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, t. y. įmonei, perimančiai veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną?

 

13.

Ar teikiama de minimis pagalba yra skaidri, teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai (kaip nustatyta De minimis reglamento 4 str.)?

 

 

14.

Ar de minimis pagalba tinkamai sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus (kaip nustatyta De minimis reglamento 5 str.)?

 

15.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į De minimis reglamento galiojimo laikotarpį?

 

 

Jei į bent vieną iš 1-5 punktuose pateiktų klausimų atsakoma „TAIP“, o į 8 punkte pateiktą klausimą atsakoma „NE“, ūkio subjektui pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama. Jeigu į bent vieną iš 1-5 punktuose pateiktų klausimų atsakoma „TAIP“ ir į 8 punkte pateiktą klausimą atsakoma „TAIP“, ūkio subjektui pagalba pagal De minimis reglamentą gali būti teikiama.

Jei į bent vieną iš 6, 7 ir 9 punktuose pateiktų klausimų atsakoma „TAIP“, ūkio subjektui pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama.

Jei į bent vieną iš 10-15 punktuose pateiktų klausimų atsakoma „NE“, ūkio subjektui pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama.

 

IV.  Išvada dėl atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas/nustatytos rizikos

Taip

Ne

16.

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamento reikalavimus?

 

 

______________________________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

 

Pastabos:______________________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(tikrintojo pareigos, vardas, pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)