Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
REZOLIUCIJA
DĖL INTERPOLO ATEITIES
2018 m. lapkričio d. Nr.
Vilnius
pabrėždamas, kad didžiausia tarptautinė kriminalinės policijos organizacija pasaulyje Interpolas beveik prieš šimtą metų buvo įkurta ypatingai svarbiam tikslui įgyvendinti - palengvinti tarpvalstybinį bendradarbiavimą kovoje su nusikalstamumu ir keitimąsi duomenimis, tačiau pastaraisiais metais Interpolas vis dažniau tampa nedemokratinių režimų įrankiu persekiojant politinius oponentus ir kritikus;
primindamas Rusijos Federacijos ilgamečius ir sistemingus bandymus naudojantis Interpolo sistema demokratinių valstybių teisėsaugos rankomis sulaikyti ir perduoti už Rusijos sienų esančius Kremliaus kritikus, tame tarpe verslininką Bilą Brauderį, Estijos politiką Eriką-Nilsą Krosą, žurnalistą Piotrą Silaevą, čečėnų opozicijos lyderį Achmetą Zakajevą, Aleksėjaus Navalno bendražygį Nikitą Kulačenkovą ir kitus;
pažymėdamas, kad Interpolas, nepaisant akivaizdžios būtinybės, iki šiol nesukūrė efektyvios apsaugos nuo nedemokratinių režimų piktnaudžiavimo arešto orderiais ir taip vadinamų "raudonųjų pranešimų" sistema siekiant politinių tikslų bei persekiojant oponentus ir kritikus, net kai šie yra pasitraukę nuo persekiojimo, gyvena demokratinėse valstybėse ir teisėtai tikisi teisinės valstybės apsaugos nuo spaudimo ir susidorojimo;
atkreipdamas dėmesį, kad šiuo metu vykstančioje Interpolo 87-ojoje Generalinėje asamblėjoje yra renkamas Interpolo vadovas, kuris turėtų užimti neaiškiomis aplinkybėmis dingusio ankstesniojo šios organizacijos vadovo vietą, ir kad tikėtinu laimėtoju įvardijamas vienas iš dviejų pretendentų, ilgametis Rusijos Federacijos vidaus reikalų sistemos pareigūnas, septynerius metus vadovavęs Rusijos Interpolo biurui, Aleksandras Prokopčiukas, kuris tiesiogiai atsakingas už Rusijos politiškai motyvuotus prašymus sulaikyti ir perduoti užsienyje esančius Kremliui nepalankius asmenis:
pažymi, kad Interpolo vadovu išrinkus A.Prokopčiuką, t.y. kandidatą valstybės narės, kuri sistemingai piktnaudžiauja Interpolo sistema ir naudojasi ja kaip politinio spaudimo bei persekiojimo, o ne teisiniu instrumentu, ir pareigūną, kuris pats prisidėjo prie manipuliavimo Interpolo sistema, būtų suduotas milžiniškas ir sunkiai atitaisomas smūgis šios organizacijos reputacijai bei pasitikėjimui organizacijos teisiniu neutralumu,
ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovą Interpolo Generalinėje asamblėjoje Eimutį Misiūną Interpolo vadovo rinkimuose nedviprasmiškai palaikyti alternatyvų demokratinės valstybės iškeltą kandidatą bei teikti siūlymus reformuoti ir didinti Interpolo atsparumą nedemokratinių valstybių narių vykdomam politiniam persekiojimui bei piktnaudžiavimui sistema, pavyzdžiui, atimant piktnaudžiaujančioms valstybėms narėms teisę teikti "raudonuosius pranešimus",
kviečia visas demokratines pasaulio valstybes, kurioms svarbi universaliųjų demokratinių vertybių apsauga, kuo skubiau apsvarstyti Interpolo ateitį, galimybes iš pagrindų sustiprinti šios organizacijos atsparumą neteisėtam politiniam nedemokratinių režimų piktnaudžiavimui sistema persekiojant politinius oponentus arba steigti naują tarptautinę kriminalinės policijos bendradarbiavimo organizaciją, kuri tinkamai įgyvendintų iškeltus teisinio bendradarbiavimo tikslus,
pareiškia, kad jei A.Prokopčiukas būtų išrinktas Interpolo vadovu, Lietuva drauge su kitomis demokratinėmis valstybėmis turėtų neatidėliojant svarstyti galimybę pasitraukti iš šios organizacijos.