Projektas

 

 

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

Dėl Valstybinės ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2015 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. O3-3 „Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2023 m.           d. Nr. O3E-

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 4 punktu, 67 straipsnio
2 dalimi
bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2023 m. rugsėjo      d. pažymą  Nr. O5E-       „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2015 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. O3-3 „Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimoTaryba n u t a r i a:

Pakeisti Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2015 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. O3-3 Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):

1.  Pakeisti 116 punktą ir jį išdėstyti taip:

116. Tarybos motyvuotu sprendimu dalis elektros energijos įsigijimo sąnaudų, numatytų sutartyse, neįtraukiami, jei jie didesni nei galimi rinkoje, įvertinus objektyvias aplinkybes. Rinkos sąlygomis, susiformavusiomis elektros energijos įsigijimo sąnaudomis laikomos sąnaudos, kurios būtų patirtos elektros energiją įsigyjant elektros energijos biržoje, įskaitant visus mokesčius, kurie yra būtini perkant elektros energiją biržoje ir Elektros energetikos įstatymo 2 straipsnio 47 punkte apibrėžtos elektros energijos rinkos išvestinių finansinių priemonių ar kitų išvestinių finansinių priemonių, kurios yra didmeniniai energetikos produktai (toliau bet kuri iš dviejų – išvestinės finansinės priemonės) sąnaudos, jeigu visuomeninis tiekėjas taiko išvestines finansines priemones.“

2.  Pakeisti 117 punktą ir jį išdėstyti taip:

117. Prognozuojama elektros energijos įsigijimo kaina nustatoma kaip prognozuojamos įsigyti elektros energijos kiekio ir kainos sandauga, įskaitant išvestines finansines priemones ir kitas galimas priemones, padedančias valdyti visuomeninio tiekimo ir elektros energijos kainų rizikas, ir įskaitant disbalanso elektros energijos rinkoje sąnaudas, kurios negali būti didesnės nei 4 proc. nuo visų elektros energijos įsigijimo sąnaudų.“

3. Papildyti 1171 ir 1172 punktais:

1171. Visuomeninis tiekėjas, siekdamas pagrįsti išvestinių finansinių priemonių taikymą, Tarybai turi pateikti apibendrintą informaciją apie sudarytus sandorius dėl išvestinių finansinių priemonių taikymo, įskaitant:

1171.1. gaires, numatančias pagrindinius išvestinių finansinių priemonių ar kitų priemonių, padedančių valdyti tiekimo ir elektros energijos kainų rizikas, naudojimo principus;

1171.2. visuomeninės elektros energijos kainos prognozę su pasirinktos išvestinės finansinės priemonės taikymu ir be išvestinės finansinės priemonės taikymo laikotarpiui, kuriam numatoma taikyti išvestinę finansinę priemonę;

1171.3. papildomų patiriamų sąnaudų dydį ir jį pagrindžiančią informaciją;

1171.4. išvestinės finansinės priemonės taikymo laikotarpį ir siūlymą pagrindžiančią informaciją;

1171.5. informaciją apie elektros energijos kiekius, kuriems numatoma taikyti finansines išvestines priemones, ir argumentaciją dėl kiekio pasirinkimo;

1171.6. bent vieną alternatyvios priemonės, jeigu jų yra, padedančios valdyti visuomeninio tiekimo ir elektros energijos kainų rizikas, vertinimą, nurodant kiekvienos priemonės atveju patiriamų sąnaudų ir gaunamos naudos palyginimą, pagrindžiantį išvestinių finansinių priemonių taikymo pasirinkimą, pateikiant skaičiavimus ir sąnaudų bei naudų dydį pagrindžiančią informaciją.

1172. Visuomeninis tiekėjas, siekdamas pagrįsti kitų priemonių taikymą, Tarybai turi pateikti papildomą pagrindimą dėl tokių priemonių taikymo, pateikiant detalius paaiškinimus ir prognozes dėl elektros energijos įsigijimo sąnaudų.“

 

 

 

Tarybos pirmininkas