Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VARTOTOJŲ TEISIŲ GYNIMO ĮSTATYMO NR. I-657 21, 225 IR 23 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas.
Pakeisti 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„21 straipsnis. Vartotojo kreipimasis į pardavėją ar paslaugų teikėją
1. Vartotojas, manantis, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, susijusius su vartojimo sutartimi, pirmiausia privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją (tiesiogiai vartotojui ar jo atstovui atvykus pas pardavėją ar paslaugų teikėją ir kreipimąsi įteikus, atsiuntus kreipimąsi paštu arba elektroniniu būdu) ir nurodyti savo reikalavimus, išskyrus atvejus, kai vartotojas tiesiogiai kreipiasi į teismą. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.
2. Pardavėjas ar paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vartotojo kreipimosi dienos, jeigu kiti įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų kreipimusis pardavėjai ir paslaugų teikėjai nagrinėja neatlygintinai.
3. Kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakyme turi būti pateikta informacija apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą, taip pat detaliai nurodyta teisminė atsakymo apskundimo tvarka.“
2 straipsnis. 225 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 225 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) vartojimo ginčas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo esmės priimtas ne vėliau kaip per 45 dienas nuo to laiko, kai vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas gavo šio įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus. Jeigu dėl pagrįstų priežasčių per šį terminą vartojimo ginčas negali būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas, vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas gali šį terminą pratęsti, tačiau ne ilgiau negu 15 dienų. Ginčo šalims turi būti pranešta apie šio termino pratęsimą.“
3 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas