Projektas

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS TRANSPORTO KOMPETENCIJŲ AGENTŪROS

Direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL SKRYDŽIŲ LAIKO APRIBOJIMŲ IR POILSIO LAIKO REIKALAVIMŲ ORO TAKSI, GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS PASLAUGŲ IR VIENO PILOTO VYKDOMIEMS KOMERCINIAMS SKRYDŽIAMS LĖKTUVAIS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m.                  d.  Nr.  

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 6 straipsnio 3 dalies 3 punktu, 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos suderinimo civilinės aviacijos srityje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. rugpjūčio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 859/2008, III priedo Q poskyrio OPS 1.1105 dalies 6 punktu, OPS 1.1110 dalies 1.3 ir 1.4.1 punktais, OPS 1.1115 dalimi ir atsižvelgdamas į 2018 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2018/1139 dėl bendrųjų civilinės aviacijos taisyklių, ir kuriuo įsteigiama Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra, iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2111/2005, (EB) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 ir direktyvos 2014/30/ES ir 2014/53/ES bei panaikinami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 552/2004 ir (EB) Nr. 216/2008 bei Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3922/91, su paskutiniais pakeitimais, padarytais  2021 m. balandžio 7 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2021/1087, 139 straipsnio 3 dalies nuostatas:

1. Tvirtinu Skrydžių laiko apribojimų ir poilsio laiko reikalavimų oro taksi, greitosios medicinos pagalbos paslaugų ir vieno piloto vykdomiems komerciniams skrydžiams lėktuvais aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. birželio 1 d.

 

 

 

 

 

 

Direktorius

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos Transporto

kompetencijų agentūros direktoriaus

2022 m.                 d. įsakymu Nr.

 

 

SKRYDŽIŲ LAIKO APRIBOJIMŲ IR POILSIO LAIKO REIKALAVIMŲ ORO TAKSI, GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS PASLAUGŲ IR VIENO PILOTO VYKDOMIEMS KOMERCINIAMS SKRYDŽIAMS LĖKTUVAIS APRAŠAS

 

Tarnybinio skrydžio laiko pailginimas dėl pertraukos

 

1. Jeigu tarnybinį skrydžio laiką (toliau – FDP) sudaro 2 budėjimo laikotarpiai, kuriuos skiria iš anksto įgulos nariui nustatyta pertrauka, skrydis, kuriam numatyta taikyti pratęstą FDP, gali būti vykdomas, jeigu pratęsimo laikas neviršija 1 lentelėje nurodyto laiko ir laikomasi 2 punkte nurodytų sąlygų.

 

1 lentelė

Iš eilės einančių valandų pertrauka

Leistinas tarnybinio skrydžio laiko pailginimas

Nuo 0 val. iki 2 val. 59 min.

Pailginti draudžiama

Nuo 3 val. iki 6 val. 59 min.

1/2 pertraukos trukmės

Nuo 7 val. iki 10 val. 59 min.

2/3 pertraukos trukmės arba 1½ pertraukos trukmės, jei mažiausiai 7 pertraukos valandos yra tarp 20:00 ir 08:00 valandos vietos laiku

 

2. Pratęsti FDP galima, jeigu:

2.1. oro vežėjas užtikrino, kad FDP dalys prieš ir po pertraukos neviršija 10 valandų;

2.2. oro vežėjas užtikrino, kad pertrauka nebūtų užskaitoma dirbant su padidinta ar sudvigubinta įgula;

2.3. jei pertrauka tęsiasi 4 ar daugiau valandų arba 3 ar daugiau valandų laikotarpyje tarp 22:00 ir 06:00 val. vietos laiku (kai suteikiama), orlaivio įgulos nariams suteikiamos poilsiui tinkamos patalpos (viešbučio kambarys arba analogiška rami, pašaliniams neprieinama vieta, kurioje galima reguliuoti apšvietimą ir temperatūrą, yra ventiliuojama, įrengti miegoti tinkami baldai, tualetas, dušas arba vonia);

2.4. jei pertrauka tęsiasi mažesnį nei 2.3 papunktyje nurodytą laiką, orlaivio įgulos nariams suteikiama rami ir patogi, ventiliuojama, pašaliniams neprieinama vieta, kurioje įrengtos atlošiamos kėdės ir tualetas;

2.5. tik viena pertrauka suteikiama per vieną FDP;

2.6. bendras kelionės tarp pareigų vykdymo vietos ir poilsio vietos ir atgal laikas, viršijantis 1 valandą, į pertraukos laiką neįskaitomas;

2.7. kelionės laikas tarp pareigų vykdymo vietos ir poilsio vietos nėra ilgesnis nei dvi valandos;

2.8. laikas, būtinas baigti veiksmus, susijusius su pareigomis tarp skrydžių (po skrydžio prieš pertrauką – ne mažiau 30 minučių ir prieš skrydį po pertraukos – ne mažiau 45 minučių), neįskaitomas į pertrauką.

3. Sutrumpintas poilsio laikas neskiriamas iki ar po pertraukto pareigų vykdymo laiko.

 

Tarnybinio skrydžio laiko pratęsimas dėl poilsio skrydžio metu

 

4. Jeigu skrydžio metu atliekami ne daugiau kaip 4 tūpimai, atsižvelgiant į orlaivyje esamą poilsio įrangą ir galimybes suteikti poilsį visiems įgulos narams, TKA gali leisti pratęsti didžiausią FDP iki 16 valandų, jeigu:

4.1. laikomasi 2 lentelėje nurodytų sąlygų;

 

2 lentelė

Papildyta įgula, 3 tūpimai

Krėslas poilsiui, atitinkantis nurodytus reikalavimus

3 pilotai (angl. „Augmented crew“)

16 valandų (sumažinama 2 valandomis esant 4 tūpimams)

Maksimalus FDP salono įgulai su poilsio skrydyje galimybe

Krėslas poilsiui, atitinkantis nurodytus reikalavimus

Nepertraukiamo poilsio trukmė mažiausiai 25% nuo viso „blok“ laiko kiekvienam salono įgulos nariui

16 valandų

 

4.2. orlaivio įgulos narių poilsiui yra paskirta orlaivio krėslų grupė (eilės dalis). Jeigu orlaivis yra kelių klasių konfigūracijos, įgulos narių poilsiui skirta orlaivio krėslų grupė turi būti aukštesnės klasės salone. Ta pati orlaivio krėslų grupė tuo pat metu gali būti naudojama ir kito įgulos nario poilsiui, jeigu netrukdo vienas kito poilsiui. Įgulos narių poilsiui skirta krėslų grupė jokiomis aplinkybėmis negali būti naudojama keleiviams;

4.3. krėslai, naudojami įgulos nario poilsiui, turi būti atlenkiami ir atskirti nuo pilotų kabinos;

4.4. nepertraukiamo poilsio galimybė kiekvienam įgulos nariui – mažiausiai 25% viso FDP. 

 

Poilsio laiko reikalavimai, kertant laiko juostas

 

5. Oro vežėjas turi užtikrinti, kad laiko juostų skirtumų poveikis orlaivio įgulos nariams būtų kompensuojamas suteikiant papildomą 30 minučių trukmės poilsio laiką už kiekvienos laiko juostos kirtimą.

 

 

 

______________