Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO

NR. VIII-2032 2, 6, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMo PAPILDYMO 61 STRAIPSNIU ĮSTATYMO Nr. XIII-3420 PAVADINIMO, 1, 2, 7 STRAIPSNIŲ pakeitimo ir ĮSTATYMO PAPILDYMO 31, 32, 51, 52, 53  STRAIPSNIAIS ĮSTATYMAS

 

2024 m.                              d. Nr.

Vilnius

 

 

1   straipsnis. Įstatymo pavadinimo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO

NR. VIII-2032 2, 6, 7, 8, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMo PAPILDYMO 61 STRAIPSNIU IR 21 priedu BEI ĮSTATYMO 3, 4 PRIEDŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMAS.

 

2 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Elektroninė kelių rinkliava – kelių rinkliava, apskaičiuojama pagal automatiškai nustatomą transporto priemonės buvimo vietą.

2. Elektroninės kelių rinkliavos informacinė sistema – informacinė sistema, kurioje tvarkomi kelių naudotojų sumokėtos elektroninės kelių rinkliavos duomenys.

3. EURO 0, EURO I, EURO II, EURO III, EURO IV, EURO V, EEV ar EURO VI taršos klasės transporto priemonėtransporto priemonė, kurios registracijos liudijime nurodyta jos EURO taršos klasė arba kurios EURO taršos klasė nustatyta pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintus EURO taršos klasės požymius.

4. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga – kelių rinkliavos paslauga, kurią Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas pagal sutartį teikia Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų.

5. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjas – kelių naudotojas, sudaręs su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėju naudojimosi Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga sutartį.

6. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – subjektas, kuris pagal naudojimosi Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga sutartį sudaro sąlygas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui naudotis šia paslauga, perveda kelių rinkliavas jų rinkėjui ir yra įregistruotas savo įsisteigimo valstybėje narėje.

7. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorija kelių tinklas, už važiavimą ar naudojimąsi kurio keliais mokama elektroninė kelių rinkliava naudojant Elektroninės kelių rinkliavos informacinę sistemą.

8. Finansavimo kaštai – paskolų palūkanos ir akcininkų įnešto viso nuosavo kapitalo grąža.

9. Infrastruktūros įmoka – įmoka, renkama Lietuvos Respublikoje patirtiems kelių infrastruktūros statybos, priežiūros, eksploatavimo ir plėtros kaštams kompensuoti.

10. Infrastruktūros įmokos svertinis vidurkis – per atitinkamą laikotarpį iš infrastruktūros įmokos gautų pajamų bendra suma, padalinta iš kilometrų, kuriuos transporto priemonė nuvažiavo per tam tikrą laikotarpį infrastruktūros įmoka apmokestinamu kelio ruožu, skaičiaus.

11. Išmetamo CO2 kiekio kaštai – dėl eksploatuojant transporto priemonę išmetamo CO2 padarytos žalos patiriami kaštai.

12. Išorinių kaštų įmoka – įmoka, renkama siekiant susigrąžinti patirtus išmetamo CO2 kiekio kaštus.

13. Kelių infrastruktūros statybos kaštai – su kelių infrastruktūros statyba susiję kaštai, įskaitant finansavimo kaštus, naujos kelių infrastruktūros statybos ir kelio rekonstrukcijos, užbaigtų ne anksčiau kaip likus 30 metų iki 2008 m. birželio 10 d., kaštus.

14. Kelių naudotojas – transporto priemonės valdytojas, besinaudojantis keliais.

15. Kelių rinkliava rinkliava, kurią sudaro infrastruktūros įmoka ir išorinių kaštų įmoka ir kurią kelių naudotojas moka pagal transporto priemonės tipą, EURO taršos klases ir CO2 taršos klases už transporto priemone nuvažiuotą atstumą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.

16. Kelių rinkliavos paslauga – paslauga, kuria kelių naudotojui, sudariusiam vieną sutartį su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėju ar pagrindiniu kelių rinkliavos paslaugos teikėju, suteikiama galimybė transporto priemonę naudoti vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų ir kuri apima:

1) individualizuotos transporto priemonėje montuojamos įrangos, kai ši įranga, atsižvelgiant į taikomą technologiją, naudojama Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugai teikti, teikimą kelių naudotojui ir jos funkcijų palaikymą;

2) sutarties su kelių naudotoju sudarymą, kelių rinkliavos rinkimą iš kelių naudotojo ir sumokėjimą paskirtajam kelių rinkliavos rinkėjui;

3) kelių rinkliavos sistemų saugumo ir privatumo politikos įgyvendinimą ir jos laikymąsi.

17. Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorija – Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas valstybinės reikšmės kelių tinklas, už važiavimą ar naudojimąsi kurio keliais mokamos kelių rinkliavos naudojant Elektroninės kelių rinkliavos informacinę sistemą.

18. Pagrindinis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas pareigas ir teises veikiantis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas, turintis pareigą visiems suinteresuotiems kelių naudotojams teikti kelių rinkliavos paslaugą Lietuvos Respublikos teritorijoje ir teisę į atlygį už šios paslaugos teikimą.

19. Paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos jam nustatytas pareigas ir teises veikiantis juridinis asmuo, paskirtas kelių rinkliavos rinkėju Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje, atsakingas už transporto priemonių, važiuojančių šioje teritorijoje, kelių rinkliavos rinkimą.

20. Programos finansavimo lėšos – valstybės biudžeto lėšos, juridinio asmens, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, pajamos, gautos iš kelių rinkliavos, mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis ir mokesčio už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose, taip pat kitų fizinių, juridinių asmenų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinės lėšos, skirtos Programai finansuoti.

21. Sąveikos sudedamoji dalis – nedalomas komponentas, komponentų grupė, mazgas ar sukomplektuotas blokas, kuris yra įtrauktas arba kurį ketinama įtraukti į Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugą ir nuo kurio tiesiogiai ar netiesiogiai priklauso šios paslaugos sąveikumas, įskaitant materialius ir nematerialius objektus, tokius kaip programinė įranga.

22. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir  kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.

23. Transporto priemonėje montuojama įranga – visuma aparatinės ir programinės įrangos, kuri teikiant kelių rinkliavos paslaugą naudojama duomenims rinkti, saugoti, tvarkyti ir gauti ar siųsti nuotoliniu būdu ir kuri yra sumontuota arba yra kaip atskiras prietaisas transporto priemonėje.

24. Transporto priemonės tipas – kategorija, kuriai priskiriama transporto priemonė pagal jos ašių skaičių, matmenis, masę ar kitus žalą keliams įvertinančius transporto priemonių techninius parametrus.

25. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.“

 

3 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Kelių rinkliava

1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais. Išorinių kaštų įmokos vertės nurodytos šio įstatymo 21 priede.

2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų ir atsižvelgdama į šio įstatymo 21 priede nustatytas išorinių kaštų įmokos vertes, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi transporto priemonės taršos kiekiui ir keliais nuvažiuotam atstumui. Kai nustatomas kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, taikoma bauda, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, ir 112 (vieno šimto dvylikos) eurų kelių rinkliava už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.

3. Infrastruktūros įmokos svertinis vidurkis siejamas su atitinkamos kelių infrastruktūros statybos, eksploatavimo, priežiūros ir plėtros kaštais. Kaštai, į kuriuos atsižvelgiama, turi būti susiję su kelių tinklu arba tinklo dalimi, už kurį (kurią) renkamos infrastruktūros įmokos, taikomos transporto priemonėms, ir su transporto priemonėmis, kurioms tos įmokos taikomos.

4. Kelių rinkliava už naudojimąsi keliais nemokama važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis ar jų junginiais;

3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis ar jų junginiais, naudojamais valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis (jais) vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis (jais) vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais.

5. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:

1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:

a) verčiasi žemės ūkio produktų gamyba;

b) jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

c) kai veža sau priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir turi elektroninį važtaraštį, kuriuo patvirtinama, kad krovinio siuntėjas, gavėjas ir vežėjas yra tas pats;

2) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms.

6. Paskirtuoju kelių rinkliavos rinkėju skiriamas juridinis asmuo, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja. Paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas savo interneto svetainėje viešai skelbia suvestinę ataskaitą apie Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje renkamą kelių rinkliavą.

7. Elektroninė kelių rinkliava mokama Elektroninės kelių rinkliavos informacinėje sistemoje. Elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos paskirtis – tvarkyti kelių naudotojų elektroninės kelių rinkliavos sumokėjimo duomenis. Elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos valdytojas ir jos duomenų valdytojas juridinis asmuo, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja. Elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos duomenys yra vieši, išskyrus Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 28 straipsnio 11 dalyje nustatytus atvejus. Kelių rinkliavos lėšos yra paskirtojo kelių rinkliavos rinkėjo pajamos. Šios lėšos naudojamos:

1) mokamų valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai;

2) Elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos administravimui ir plėtrai;

3) Elektroninės kelių rinkliavos informacinei sistemai sukurti, įdiegti ir nuomoti skirtai paskolai, jeigu bus suteikta valstybės garantija, grąžinti ir palūkanoms mokėti;

4) Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjams registruoti ir jų atitikčiai nustatytiems reikalavimams vertinti;

5) valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, taip pat kitoms juridinio asmens, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, funkcijoms vykdyti.

 

4 straipsnis. Įstatymo papildymas 31 straipsniu

Papildyti Įstatymą 31 straipsniu:

31 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Didžiagabaričių ir (ar) sunkiasvorių transporto priemonių valdytojai moka mokestį už naudojimąsi valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis mokėjimo, administravimo, priežiūros tvarką ir mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais ribinius tarifus nustato Vyriausybė. Mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis dydžius, neviršydamas Vyriausybės nustatytų ribinių tarifų, nustato susisiekimo ministras. Mokesčio už naudojimąsi vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis dydį, neviršydamos Vyriausybės nustatytų ribinių tarifų, ir mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato savivaldybių tarybos. Mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis lėšos naudojamos valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, taip pat kitoms juridinio asmens, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, funkcijoms vykdyti.“

 

5 straipsnis. Įstatymo papildymas 32 straipsniu

Papildyti Įstatymą 32 straipsniu:

32 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Mokesčio už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose ir kelių juostose, rengiant įvairius masinius (sporto ir kitus) renginius, kai ribojamas ar uždaromas eismas, mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką ir tarifus nustato susisiekimo ministras. Mokestis už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose nemokamas, kai darbai atliekami iš Programos finansavimo lėšų. Mokesčio už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose ir kelių juostose, rengiant įvairius masinius (sporto ir kitus) renginius lėšos naudojamos valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, taip pat kitoms juridinio asmens, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, funkcijoms vykdyti.

2. Papildyti 8 straipsnį 5 dalimi:

5. Lėšos, gautos iš kelių rinkliavos, mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis ir mokesčio už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose, yra paskirtojo rinkliavos rinkėjo pajamos.“

 

6 straipsnis. Įstatymo papildymas 51 straipsniu

Papildyti Įstatymą 51 straipsniu:

51 straipsnis. Įstatymo papildymas 21 priedu

Papildyti Įstatymą 21 priedu:

„Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos

finansavimo įstatymo

21 priedas

 

IŠORINIŲ KAŠTŲ ĮMOKOS VERTĖS

 

 

Eil.

Nr.

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė

ir grupė, didžiausioji leidžiamoji masė,

CO2  taršos klasė, EURO taršos klasė

Išorinių kaštų įmokos vertės, eurais už nuvažiuotą kilometrą

1.

Autobusai

M2 transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimąsias vietas keleiviams ir vieną vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

CO2  taršos 1-a klasė

EURO 0

0,045

EURO I

0,04

EURO II

EURO III

EURO IV

EURO V

EURO VI

CO2

taršos 2-a klasė

 

0,038

CO2 taršos 3-ia klasė

 

0,036

Mažataršė transporto priemonė

 

0,02

Netarši transporto priemonė

 

0,00

M3 transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimąsias vietas keleiviams ir vieną vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t

 

 

Dvi ašys

Trys ašys

CO2  taršos 1-a klasė

EURO 0

0,045

0,06

EURO I

0,04

0,052

EURO II

EURO III

EURO IV

0,05

EURO V

EURO VI

CO2

taršos 2-a klasė

 

0,038

 

 

0,048

CO2 taršos 3-ia klasė

 

0,036

 

0,045

Mažataršė transporto priemonė

 

0,02

 

 

0,025

Netarši transporto priemonė

 

0,00

 

 

0,00

2.

Krovininės transporto priemonės

N1 iki 3,5 t (įskaitytinai)

CO2  taršos 1-a klasė

EURO 0

0,045

EURO I

0,04

EURO II

EURO III

EURO IV

EURO V

EURO VI

CO2

taršos 2-a klasė

 

0,038

CO2 taršos 3-ia klasė

 

0,036

Mažataršė transporto priemonė

 

0,02

Netarši transporto priemonė

 

0,00

N2 nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai)

 

 

Dvi ašys

Trys ašys

CO2  taršos 1-a klasė

EURO 0

0,045

0,06

EURO I

0,04

0,052

EURO II

EURO III

EURO IV

0,05

EURO V

EURO VI

CO2

taršos 2-a klasė

 

0,038

 

 

0,048

CO2 taršos 3-ia klasė

 

0,036

 

0,045

Mažataršė transporto priemonė

 

0,02

 

 

0,025

Netarši transporto priemonė

 

0,00

 

 

0,00

N3 nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

 

 

Trys ašys

Keturios ašys

Ne mažiau kaip penkios ašys

CO2  taršos 1-a klasė

EURO 0

0,06

0,079

0,091

EURO I

0,052

0,069

0,081

EURO II

EURO III

EURO IV

0,05

0,067

0,08

EURO V

EURO VI

CO2

taršos 2-a klasė

 

0,048

0,064

0,076

CO2 taršos 3-ia klasė

 

0,045

0,06

0,072

Mažataršė transporto priemonė

 

0,025

0,034

0,04

Netarši transporto priemonė

 

0,00

0,00

0,00

 

–––––––––––––––––––––––“.

 

7 straipsnis. Įstatymo papildymas 52 straipsniu

Papildyti Įstatymą 52 straipsniu:

52 straipsnis. Įstatymo 3 priedo pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti Įstatymo 3 priedą netekusiu galios.“

 

8 straipsnis. Įstatymo papildymas 53 straipsniu

Papildyti Įstatymą 53 straipsniu:

53 straipsnis. Įstatymo 4 priedo pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti Įstatymo 4 priedą netekusiu galios.“

 

9 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 31, 32, 4 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 dalis, 52 ir 53  straipsnius ir šio straipsnio 3 ir 4 dalis, įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.“

2. Papildyti 7 straipsnį 21 dalimi:

„21. Šio įstatymo 31, 32, 5ir 53 straipsniai įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.“

3. Pakeisti 7 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ar nuomos finansavimui užtikrinti juridiniam asmeniui, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, Vyriausybė suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės kaip 90 milijonų eurų paskolos.“

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas