Projektas

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SUBSIDIJŲ, SKIRTŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ PRIJUNGIMUI PRIE CENTRALIZUOTAI TIEKIAMOS  ŠILUMOS  SISTEMOS, PAKEIČIANT IŠKASTINĮ KURĄ NAUDOJANČIUS ŠILUMOS GAMYBOS ĮRENGINIUS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m.            

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį:

T v i r t i n u Klimato kaitos programos subsidijų, skirtų gyvenamųjų namų prijungimui prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos, pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos įrenginius,  tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                     

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2021  m.                    d.

įsakymu Nr. D1-

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SUBSIDIJŲ, SKIRTŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ PRIJUNGIMUI PRIE CENTRALIZUOTAI TIEKIAMOS  ŠILUMOS SISTEMOS , PAKEIČIANT IŠKASTINĮ KURĄ NAUDOJANČIUS ŠILUMOS GAMYBOS ĮRENGINIUS, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos subsidijų, skirtų gyvenamųjų namų prijungimui prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos įrenginius, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projekto paraiškų pateikimo, vertinimo, subsidijų pateikimo, skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas, taip pat bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

2. Subsidijos teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – Metinė sąmata), patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane (toliau – Metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintame aplinkos ministro įsakymu, patvirtintą priemonę „Gyvenamųjų namų prijungimas prie centralizuotai teikiamos  šilumos sistemos pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos įrenginius“ (toliau – Priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinti energetinį efektyvumą namų ūkio sektoriuje.

3.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Programą nustatydama  ir skirdama lėšas subsidijoms.

4.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) viešai skelbia kvietimus teikti projekto paraiškas , vykdo projektų vertinimą ir atranką, subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir  metinę sąmatą detalizuojančiu planu.

5.       Ministerija, skirdama Programos lėšas subsidijoms, o Agentūra, vykdydama  projektų vertinimą ir atranką, subsidijų  skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis.

6.       Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:

6.1. asmenį identifikuojantys duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas);

6.2. kontaktiniai  duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

6.3. kiti su subsidijų skyrimu aktualūs duomenys (banko sąskaitos numeris, unikalus gyvenamojo namo ir buto numeris (dvibučiame ar daugiabučiame pastate), sklypo identifikacinis numeris, naudotas kuras, diegiamas įrenginys, gyvenamojo namo naudingas plotas, adresas, bendrasavininkiai, gyvenamojo namo statybos baigtumo metai ir statybos baigtumo procentai, juridinę teisę į turtą suvaržantys veiksniai, informacija apie diegiamų įrenginių kainas).

7.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi  dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.

8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

8.1. pareiškėjas – paramos gavėjų įgaliotas atstovauti gaunant paramą ir įgyvendinti projektą šilumos tiekėjas;

8.2. paraiška – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti subsidiją;

8.3. subsidija – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka teikiama finansinė parama, skirta pareiškėjo lėšomis įgyvendinto projekto išlaidoms kompensuoti;

8.4. išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas, kurį pareiškėjas užpildo norėdamas gauti subsidiją;

8.5. gyvenamasis namas (toliau – namas) – gyvenamosios paskirties vieno buto pastatas arba gyvenamosios paskirties butas dviejų butų arba daugiabučiame pastate;

8.6. centralizuotai tiekiamos šilumos sistema – suprantama kaip organizacinis – techninis ūkio kompleksas, skirtas gaminti ir tiekti šilumą vartotojams, valdomas šilumos tiekėjo ir susidedantis iš šilumos perdavimo tinklo ir vieno ar daugiau prie tinklo prijungtų šilumos gamintojų. Centralizuotai tiekiamos šilumos sistema taip pat vadinama centralizuotais šilumos tinklais;

8.7. paramos gavėjas – gyvenamosios paskirties vieno buto pastato arba gyvenamosios paskirties buto dviejų butų arba daugiabučiame pastate savininkas;

8.8. preliminari sutartis – sutartis, kuria paramos gavėjai sudaro su pareiškėju dėl projekto įgyvendinimo;

8.9. finansavimo sutartis – Agentūros su Projekto pareiškėju pasirašoma sutartis dėl Projekto įgyvendinimo bei apmokėjimo tvarkos ir sąlygų.

 

 

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS SUBSIDIJAI GAUTI

 

9. Subsidijos pagal Priemonę teikiamos pareiškėjams,  kurie įgyvendinus projektą, paramos lėšomis sukurtą turtą perduoda paramos gavėjams.

10. Pareiškėju gali būti  šilumos energiją  teikiančios įmonės, turinčios šilumos tiekimo licencijas.

11. Pareiškėjui turi būti neiškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas ir įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, subsidija gali būti teikiama, kai pareiškėjas pateiks įrodančius dokumentus, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei.

12. Maksimalus subsidijos dydis projektui turi neviršyti –  individualių namų atveju – 1 830  Eur, o daugiabučių namų atveju –  7 580  Eur, tačiau subsidijų dydis visais atvejais turi neviršyti 50 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų. Jeigu pareiškėjas įgyvendina projektą didesnėmis išlaidomis, skirtumą kompensuoja savo lėšomis.

13. Sąlygos gauti subsidijai:

13.1 Paramos gavėjai turi būti Lietuvos Respublikoje nuosavybės teise valdomo gyvenamosios paskirties vienbučiame namo arba buto (dvibučių ir daugiabučių pastatų atveju), kurie Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka suformuoti kaip atskiri nekilnojamojo turto objektai gyvenamajame name ir jiems suteikti unikalūs numeriai), kurio statyba teisės aktų nustatyta tvarka yra užbaigta ir pastatas įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre ne mažiau kaip 5 metus (t. y. namo baigtumo procentas nurodytas ne mažesnis kaip 100 proc. ir po statybos pabaigos metų, nurodytų  VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro duomenų banko išraše, praėję ne mažiau kaip 5 metai iki metų, kuriais paskelbiamas kvietimas teikti projekto paraiškas) savininkai.

13.2. namas, kuriame įgyvendinamas projektas šilumos gamybai turi naudoti taršaus kuro technologijas. Įgyvendinus projektą, turi būti užtikrinama, kad taršų kurą naudojantys įrenginiai  bus atjungiami ir išmontuojami iki išlaidų kompensavimo prašymo Agentūrai pateikimo dienos.

13.3. daugiabučių namų atveju, parama teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka yra pritarę Projekto įgyvendinimui;

13.4. namai, kuriuos ketinama prijungti prie  centralizuotai teikiamos šilumos sistemos, turi būti  savivaldybių patvirtintų specialiųjų ūkio planų numatytose centrinės šilumos tiekimo zonose. Savivaldybėse, kuriuose tokie planai nėra patvirtinti, parama negali būti teikiama;

13.5. šilumos vamzdynų atšakos tiesiamos nuo magistralinės centralizuotai tiekiamos šilumos  sistemos, esančios valstybės ar savivaldybės teisėtais pagrindais naudojamoje teritorijoje, iki gyvenamo namo;

13.6. šilumos vamzdynų atšakos tiesiamos ir prijungiamos prie nutiestų magistralinių centralizuotų šilumos sistemų, kurių tiesimo darbai baigti iki paraiškos teikimo dienos;

13.7. negali būti finansuojami su gyvenamojo sektoriaus plėtra susiję projektai.

14. Prieš teikiant paraišką pareiškėjas ir paramos gavėjai ar jiems teisėtai atstovaujantys subjektai turi pasirašyti preliminarią sutartį, kuri turi būti pridėta prie paraiškos ir pagal kurią:

14.1. pareiškėjas įsipareigoja neatlygintinai nutiesti šilumos vamzdyno atšakas nuo esamos centralizuotų šilumos tinklų infrastruktūros iki namo per namo sklypą;

14.2. paramos gavėjas (-ai) įsipareigoja pareiškėjui ir (arba) jo samdomam rangovui sudaryti sąlygas atlikti šilumos  tinklų tiesimo darbus jo sklype;

14.3. pareiškėjas įsipareigoja paramos lėšomis sukurtą turtą  perduoti  naudos gavėjui (-ams) pagal turto perdavimo-priėmimo aktu;

14.4. paramos gavėjas (-ai) įsipareigoja prisidėti 50 proc. prie projekto įgyvendinimo sumokant pareiškėjui patirtas išlaidas, kurios atsirado įrengiant pareiškėjo lėšomis paramos gavėjui (-ams) šildymo punktą ir pritaikant vidaus šildymo sistemas, per preliminarioje sutartyje numatytą laikotarpį prisijungti prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos ir pasirašyti centralizuotai teikiamos šilumos tiekimo sutartį su pareiškėju;

14.5. paramos gavėjas  įsipareigoja Nekilnojamo turto registre atnaujinti duomenis  apie projekto metu  įdiegtą įrangą;

14.6. paramos gavėjas įsipareigoja perimti jo nuosavybėje sukurtą turtą perdavimo–priėmimo aktu;

14.7. paramos gavėjas, perėmus turtą ir pareiškėjo, įsipareigoja atnaujinti energetinio naudingumo sertifikatą.

15. Jeigu paramos gavėjas (-ai) nevykdys 14.2, 14.4, 14.5, 14.6 ir 14.7 papunkčiuose numatytų įsipareigojimų, jis privalės pareiškėjui per 20 darbo dienų sumokėti perdavimo–priėmimo akte nurodytą šildymo punkto ir  įrengimo kainos dalį, kurios nepadengia paramos lėšos. Preliminarioje sutartyje gali būti numatyta ir bauda, ne didesnė kaip projekto metu įvykdytų veiklų įrengimo kaina.

16.  Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų kitų nacionalinių programų.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

17. Išlaidos už projekto įgyvendinimą  laikomos tinkamomis, kai jos patirtos ne anksčiau kaip nuo metinę sąmatą detalizuojančio plano įsigaliojimo.

18. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

18.1. automatizuotų  šilumos punktų įrengimas vienbutyje name ar daugiabučiame name;

18.2. vidaus šildymo ir karšto vandens sistemos pertvarkymas ir pritaikymas centrinės šilumos tiekimui (įskaitant reikalingų vamzdynų įrengimą namų viduje);

18.3.  šilumos apskaitos prietaisų įrengimas.

19. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

19.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

19.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;

19.3. transporto priemonių lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;

19.4. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

19.5. naudoto turto įsigijimo išlaidos;

19.6. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su Projekto vykdymu;

19.7. išlaidos, kurios anksčiau finansuotos (apmokėtos) ar priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

19.8. sutarčių administravimo mokesčiai;

19.9. sąskaitos už patirtas išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo vardu;

19.10. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

19.11. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos.

20. Projekto kompensacinės išmokos dydis nustatomas atsižvelgiant į Projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti ir reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

 

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

21. Įsigaliojus einamųjų metų sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu Metinę sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti paraiškas (toliau – kvietimas) ir kitą reikalingą informaciją.

22. Paraiškos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti projekto paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

23. Pareiškėjas paraiškoje įsipareigoja:

23.1. įdiegti nurodytą įrangą paramos gavėjo (-jų) valdomame name ir perduoti ją paramos gavėjui;

23.2. nutiesti šilumos vamzdyno atšaką iki namo, kuriame bus pajungiama centralizuotai tiekiamos šilumos sistema;

23.3. įsigyti naują nenaudotą įrangą;

23.4. laikytis visų taikytinų reikalavimų.

24. Kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai:

24.1. laisvos formos bendrasavininkių (bendraturčių) sutikimas įgyvendinti projektą, jei yra vienbučio bendrasavininkių (bendraturčių);

24.2. kiekvieno daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolas, kuriuo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pritaria projekto įgyvendinimui. Sprendimas priimamas vardiniu balsavimu;

24.3. žemės sklypo nuosavybės teisę ar kitą valdymo teisę patvirtinantys dokumentai;

24.4. galiojantis energetinio naudingumo  sertifikatas;

24.5. Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos  pažyma dėl investicijų suderinamumo;

24.6. pareiškėjo ir paramos gavėjo sudaryta preliminari sutartis dėl projekto įgyvendinimo;

24.7. kiti Agentūros kvietime teikti projekto registracijos formas nurodyti dokumentai;

25. Paraiškas Agentūra priima iki metų, kai paskelbtas kvietimas gruodžio 31 d. arba tol, ko, užtenka priemonei skirtų lėšų.

26. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo projektų įgyvendinimo sutarties įsigaliojimo datos, Projekto įgyvendinimo laikotarpis Agentūros sprendimu gali būti pratęsiamas ne daugiau kaip  6 mėnesius nuo Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jeigu pareiškėjas negalėjo įgyvendinti Projekto nuo jo nepriklausančių priežasčių ir (ar) aplinkybių. 

 

 

V SKYRIUS

PROJEKTO PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

27. Agentūra atlieka paraiškų vertinimą, kurį sudaro:

27.1. administracinės atitikties vertinimas;

27.2. aplinkosauginis-techninis vertinimas.            

28. Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos registravimo dienos. Agentūros direktoriaus sprendimu, vertinimo terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas yra tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatytieji specialieji reikalavimai. Paraiškos, netenkinančios pareiškėjui keliamų nustatytų reikalavimų, atmetamos.

29. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos toliau aplinkosauginio-techninio projekto vertinimo etapui.

30. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis ta informacija, kurią pareiškėjas nurodė pateiktoje paraiškoje ir jos prieduose. Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami. Lėšos pareiškėjui rezervuojamos pagal pirminėje paraiškoje prašomą subsidijos dydį.

31. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas atliekamas Agentūros nustatyta tvarka.

32. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas turi trukti ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti Agentūros vadovo motyvuotu sprendimu pratęstas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtis ir skaičių.

33. Agentūra per 10 darbo dienų nuo aplinkosauginio-techninio paraiškų vertinimo pabaigos  priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo.

34. Skyrus finansavimą, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia finansavimo sutarties projektą ir pateikia pareiškėjui derinti. Finansavimo sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 1 mėnesį nuo sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius suderintos finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako.

35Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija“.

 

 

 

VI SKYRIUS

IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS,SUBSIDIJŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

36. Įgyvendinęs projektą iki Tvarkos aprašo 26 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos datos, jei Metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyti kiti terminai, pareiškėjas per APVIS pateikia Agentūrai išlaidų kompensavimo prašymą kartu su privalomais pateikti dokumentais. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti išlaidų kompensavimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.

37. Su išlaidų kompensavimo prašymu privalomi pateikti dokumentai:

37.1.  statybų užbaigimą patvirtinantis dokumentas (aktas arba deklaracija), kai privaloma pagal statybos teisę reglamentuojančius teisės aktus;

37.2 išlaidas pagrindžiantys dokumentai (pvz., sąskaita  faktūra arba PVM sąskaita faktūra), turi būti išrašyti pareiškėjo, namo bendrasavininkio arba pareiškėjo įgalioto asmens vardu;

37.3. paramos lėšomis įgyto turto paramos gavėjams  perdavimo-priėmimo aktai;

37.4. sutarties dėl šilumos tiekimo centralizuotai kopija;

37.5 energetinio naudingumo sertifikatas, kuriame nurodomi energijos suvartojimas po projekto įgyvendinimo;

37.6. kiti Agentūros prašomi dokumentai, jų nuorašai (kopijos) arba informacija, reikalinga išlaidų tinkamumui  ir projekto įgyvendinimo užbaigimui įvertinti.

38. Agentūra, gavusi išlaidų kompensavimo prašymą, faktinę kompensacinę išmoką nustato vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, neviršijant 12 punkte  nurodytos prašomos subsidijos sumos.

39. Jeigu su išlaidų kompensavimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) išlaidų kompensavimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, kurių trūkstant Agentūra negali išmokėti pareiškėjui kompensacinės išmokos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 7 kalendorinės dienos ir ne ilgesnį kaip 14 kalendorinių dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti išlaidų kompensavimo prašymą. Jei per nurodytą terminą išlaidų kompensavimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nenurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti išlaidų kompensavimo prašymo, ar nurodytos priežastys nepripažįstamos svarbiomis, išlaidų kompensavimo prašymas atmetamas.

40. Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą išlaidų kompensavimo prašymą su visais privalomais pateikti dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka. Jei nėra nustatomi trūkumai, išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas.

41. Išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įforminto išlaidų kompensavimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos, taip pat, jei Agentūrai atlikus patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, nerandama trūkumų.

42. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą kompensacinę išmoką pareiškėjas įsipareigoja grąžinti Agentūrai per 14 kalendorinių dienų nuo pareikalavimo dienos.

 

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS SUBSIDIJĄ, PRIEŽIŪRA

 

43. Agentūra per penkerių metų laikotarpį nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir prašyti pateikti su projekto veikla susijusius dokumentus. Pareiškėjui nevykdant ir neužtikrinant vykdymo Tvarkos apraše ir preliminarioje sutartyje  nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą kompensacinę išmoką.

44. Už suteiktas finansavimo lėšas perduotą  įrangą ir centralizuotai tiekiamos šilumos paslaugomis paramos gavėjas įsipareigoja preliminarioje sutartyje su pareiškėju naudotis (neatsijungti) ne trumpiau kaip penkerius metus. Paaiškėjus, kad pareiškėjas neužtikrino, kad paramos gavėjas laikytųsi šio  punkto, Agentūra susigrąžina iš pareiškėjo subsidiją proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

45. Pareiškėjai ir ar paramos gavėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

_________________________________