Projektas

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. RUGPJŪČIO 29 D. SPRENDIMO NR. TS-190 „DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo __ d. Nr. TS-___

Visaginas

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 24, 26, 27, 29, 32, 321, 33, 351, 53 straipsnių, devintojo skirsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymą, nusprendžia:

1. Pakeisti Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (toliau – Reglamentas), patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. TS-190 „Dėl Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti Reglamento 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Tarybos įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tarybos nariai, ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti tarybos nariai. Kai savivaldybės teritorijoje įvedamas tiesioginis valdymas, Savivaldybės tarybos narių įgaliojimai stabdomi, o Savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo (pavaduotojų) įgaliojimų klausimas sprendžiamas Tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.“

1.2. Pakeisti Reglamento 20.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

20.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl savivaldybės tarybos narių vienijimosi į frakcijas ir (ar) grupes, dėl savivaldybės tarybos daugumos ir savivaldybės tarybos opozicijos sudarymo;“.

1.3.  Pakeisti Reglamento 20.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

20.3. priimamas sprendimas dėl administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas – jo pareigas laikinai einančio Savivaldybės tarybos nario siūlymu dėl buvusio administracijos direktoriaus skyrimo į administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas Savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai arba pavedimo kitam administracijos valstybės tarnautojui eiti administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius naujai kadencijai.“

1.4. Papildyti Reglamentą 20.5 papunkčiu:

20.5. gali būti priimami kiti sprendimai, užtikrinantys savivaldybės institucijų ir savivaldybės tarybos sudaromų kolegialių organų veiklą.“

1.5. Pakeisti Reglamento 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34.  Savivaldybės tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais merui pateikia komitetai, komisijos, savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės tarybos narių frakcijos ir grupė, savivaldybės kontrolierius, savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo  13 straipsnio 15 dalyje numatytu atveju. Pateikti sprendimų projektai registruojami šio reglamento nustatyta tvarka ir ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos paskelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

1.6. Pakeisti Reglamento 38 punktą ir jį išdėstyti taip:

38. Savivaldybės tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Balsuojama „už“, „prieš“ ir „susilaikau“. Balsavusiųjų „susilaikau“ balsai neskaičiuojami į bendrą balsavimą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“), lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojai, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotojais, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojais klausimas.“

1.7. Pakeisti Reglamento 851 punktą ir jį išdėstyti taip:

851. Jei nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu savivaldybės tarybos posėdžiai negali vykti savivaldybės tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, savivaldybės tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 111 ir 15 dalyse nustatyta tvarka. Posėdžio metu turi būti užtikrinta tarybos nario tapatybė, todėl viso posėdžio metu draudžiama uždengti vaizdo kamerą. Pasibaigus savivaldybės tarybos posėdžiui savivaldybės tarybos nariai per vieną valandą po posėdžio privalo užpildytus ir pasirašytus tarybos nario balsavimo protokolus pateikti savivaldybės tarybos sekretoriui atsiunčiant nuskenuotus, nufotografuotus elektroniniu paštu ar kitomis fiksuoto ryšio priemonėmis. Esant neatitikimams tarp nuotolinio balsavimo ir tarybos nario balsavimo protokolų rezultatų, pirmenybė teikiama nuotolinio balsavimo rezultatams.“

1.8. Pakeisti Reglamento 102 punktą ir jį išdėstyti taip:

102. Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų savivaldybės tarybos narių frakcijų ir savivaldybės tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 savivaldybės tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos narių frakcijų ar savivaldybės tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Kontrolės komiteto įgaliojimus savivaldybės taryba nustato atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalį.“

1.9. Pakeisti Reglamento 103 punktą ir jį išdėstyti taip:

103. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės tarybos nario ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“

1.10. Pakeisti Reglamento 106.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

106.2. Ekonomikos ir finansų – finansų, biudžeto valdymo, savivaldybės strateginio veiklos plano ir jo ataskaitų, savivaldybės valdomų ir įsteigtų įmonių, įstaigų teikiamų paslaugų įkainių ir tarifų, vietinių rinkliavų nustatymo, savivaldybės turto privatizavimo, įmonių, akcinių bendrovių steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo klausimai, savivaldybės įstaigų pusmečio, trijų ketvirčių ir metinių finansinių rinkinių ataskaitų svarstymas, rekomendacinių sprendimų dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo), kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis ir garantijų teikimo už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, gavus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą priėmimas;“.

1.11. Pakeisti Reglamento 106.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

106.3. Miesto plėtros ir vietinio ūkio – savivaldybės turto valdymo bei naudojimo ir disponavimo juo tvarkos, verslo plėtros, strateginio plėtros plano rengimo ir įgyvendinimo, prekybos, transporto, gyventojų užimtumo, viešųjų darbų, komunalinio ūkio, statybos ir vietos ūkio, architektūros ir vietinių kelių planavimo, civilinės saugos, savivaldybės teritorijos plėtojimo bendrojo (generalinio) plano ir jo pakeitimų, miesto tvarkymo klausimai, atliekų tvarkymo sistemos, želdinių apsaugos ir švaros taisyklių, stichinių nelaimių metu padarytų nuostolių kompensavimo tvarkos svarstymas, rekomendacinių sprendimų dėl Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriaus funkcijų pavedimo Administracijai ar kitam viešajam juridiniam asmeniui, išskyrus viešąsias įstaigas priėmimas.“

1.12. Pakeisti Reglamento 106.5.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

106.5.8.nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus savivaldybės administracijai ir savivaldybės tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“

1.13. Pakeisti Reglamento 107 punktą ir jį išdėstyti taip:

107. Komiteto posėdžiai šaukiami esant būtinumui ir gavus savivaldybės tarybos posėdžiui svarstyti pateiktus sprendimų projektus, kitą medžiagą komiteto kompetencijos klausimais ir rekomendaciniams sprendimams, pasiūlymams, išvadoms priimti. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu savivaldybės tarybos komitetų posėdžiai negali vykti komiteto nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, savivaldybės tarybos komitetų posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 10 ir 11 dalyse nustatyta tvarka. Komiteto posėdžio metu turi būti užtikrinta tarybos nario tapatybė, todėl viso posėdžio metu draudžiama uždengti vaizdo kamerą. Neleidžiama naudoti techninių priemonių, kai tai gali sutrukdyti komiteto posėdžio darbą arba yra būtina apsaugoti kitų asmenų teises ar kitus įstatymų saugomus interesus. Techninių priemonių panaudojimo rezultatams ir jų naudojimui taikomi taip pat kituose įstatymuose nustatyti visuomenės informavimo, asmens duomenų apsaugos, teisės į privataus gyvenimo neliečiamumą bei asmens garbės ir orumo reikalavimai.“

1.14. Pakeisti Reglamento 117  punktą ir jį išdėstyti taip:

117. Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, ekspertai, valstybės tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys. Komitetas gali prašyti seniūnaičių, ekspertų, savivaldybės administracijos tarnautojų ir kitų suinteresuotų asmenų komiteto posėdyje pateikti nuomonę svarstomais klausimais. Posėdyje dalyvaujantiems seniūnaičiams, ekspertams, savivaldybės administracijos specialistams ir kitiems suinteresuotiems asmenims leidžiama pasisakyti su jų veikla susijusiais svarstomais klausimais. Komiteto pirmininkas kviečia dalyvauti komiteto posėdžiuose reikalingus asmenis. Komiteto posėdyje pageidaujantys dalyvauti seniūnaičiai, ekspertai, savivaldybės administracijos specialistai ir kiti asmenys iki posėdžio pradžios informuoja komiteto pirmininką, kokį darbotvarkės klausimą svarstant nori dalyvauti. Pageidaujantys pasisakyti, prieš posėdžio pradžią praneša komiteto pirmininkui. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“

1.15. Pakeisti Reglamento 123  punktą ir jį išdėstyti taip:

123. Komiteto posėdžių protokolus pasirašo komiteto pirmininkas, o jo nesant – komiteto pirmininko pavaduotojas arba komiteto narys, pirmininkavęs posėdžiui, ir savivaldybės tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra – protokolą surašęs savivaldybės administracijos darbuotojas. Komitetų posėdžių metu gali būti daromas garso įrašas, kurį daro atsakingas už komitetų organizavimą administracijos darbuotojas, o jeigu įsteigtas Sekretoriatas (Sekretoriato tarnautojas). Vaizdo įrašai nedaromi. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi.

1.16. Pakeisti Reglamento 125  punktą ir jį išdėstyti taip:

125. Komiteto pirmininkas turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

1.17. Papildyti Reglamentą 129.5 papunkčiu:

129.5. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

1.18. Pakeisti Reglamento 135  punktą ir jį išdėstyti taip:

135.Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

1.19. Papildyti Reglamentą 1351 punktu:

„ 1351 Siekiant užtikrinti, kad savivaldybės tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti savivaldybės tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir per 3 dienas nuo deklaracijos pateikimo, savivaldybės administracijos padalinio, kuris atsakingas už informacijos viešinimą, paskelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“

1.20. Pakeisti Reglamento 136.1  papunktį ir jį išdėstyti taip:

136.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;“.

1.21. Pakeisti Reglamento 136.3  papunktį ir jį išdėstyti taip:

136.3. tiria ir priima sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;“.

1.22. Pakeisti Reglamento 136.6  papunktį ir jį išdėstyti taip:

136.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“

1.23. Papildyti Reglamento 137 punktą nauju 5 papunkčiu:

137.5. Korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;“.

1.24. Buvusį 137 punkto  5 papunktį laikyti atitinkamai 6 papunkčiu.

1.25. Papildyti Reglamentą 1411 punktu:

„1411 Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“

1.26. Papildyti Reglamentą 1412 punktu:

1412. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka. Etikos ir Antikorupcijos komisijų sekretoriai teikia informaciją (pagal komisijų narių prašymus) dėl narių faktiškai dirbto laiko minėtose komisijose Visagino savivaldybės tarybos ir mero sekretoriatui, kurio atsakingas tarnautojas užpildo komisijų narių dirbto laiko komisijose žiniaraštį ir teikia jį Apskaitos skyriui iki atitinkamo mėnesio paskutinės darbo dienos.“

1.27. Pakeisti Reglamento 1521.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1521.5. komitetuose apsvarstyti išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai įvertinami artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos; vertinimai, nurodant motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi, laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų, skelbiami savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnaitijų skelbimų lentose.

1.28. Pakeisti Reglamento 185  punktą ir jį išdėstyti taip:

185. Savivaldybės merui, savivaldybės mero pavaduotojui netaikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas, nurodytas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 15 dalyje, darbuotojų saugą ir sveikatą.“

1.29. Pakeisti Reglamento 186  punktą ir jį išdėstyti taip:

186. Merui ir mero pavaduotojui atostogos suteikiamos ir į komandiruotes jie siunčiami savivaldybės tarybos įgalioto asmens sprendimu: savivaldybės meras – savivaldybės mero pavaduotojo, o savivaldybės mero pavaduotojas – savivaldybės mero potvarkiu. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.“

1.30. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 192.13 papunktį.

1.31. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 192.20 papunktį.

1.32.  Pakeisti Reglamento 192.22  papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.22.reglamento nustatyta tvarka skelbia vietos gyventojų apklausą, kontroliuoja jos organizavimą ir vykdymą;“.

1.33. Papildyti Reglamentą 208.7 papunkčiu:

208.7. savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos narys turi nedelsiant informuoti savivaldybės administraciją dėl savo visuomeninio padėjėjo pasiskyrimo ir pateikti visą reikalingą informaciją viešinimui.“

1.34. Pakeisti Reglamento 209 punktą ir jį išdėstyti taip:

209. Savivaldybės tarybos narys, norėdamas gauti informaciją, duomenis ar dokumentų kopijas iš savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių, pateikia prašymą raštu per Dokumentų valdymo sistemą arba el. paštu [email protected]. Savivaldybės tarybos narys turi apibūdinti informaciją, duomenis ar dokumentų kopijas, dėl kurių kreipiasi, ir nurodyti, kokio atsakymo – žodžiu ar raštu, laukia. Atsakymas savivaldybės tarybos nariui parengiamas įstatymų nustatyta tvarka.“

1.35. Papildyti Reglamentą 2131 punktu:

2131. Savivaldybės tarybos narių įgaliojimai laikino tiesioginio valdymo laikotarpiu sustabdomi Laikino tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.“

1.36. Pakeisti Reglamento 221 punktą ir išdėstyti jį taip:

221. Savivaldybės tarybos nario darbas komitetuose, komisijose ir darbo grupėse fiksuojamas komiteto, komisijos ar darbo grupės posėdžių protokoluose ir / ar garso įrašuose.“

1.37.  Papildyti Reglamentą 2211 papunkčiu:

2211. Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžių laiku ar kai pagal mero potvarkį, tarybos sprendimą savivaldybės tarybos narys atstovauja savivaldybei už jos ribų savivaldybės tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.“

1.38. Pakeisti Reglamento 225 punktą ir išdėstyti taip:

225. Savivaldybės tarybos nariams, vykstantiems į komandiruotes pagal mero potvarkį, komandiruočių išlaidos apmokamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti pateikiami savivaldybės administracijai (padaliniui, atsakingam už asignavimų apskaitą). Savivaldybės tarybos narys, grįžęs iš komandiruotės, per 5 darbo dienas atsiskaito merui pateikdamas ataskaitą raštu. Kai vyksta savivaldybės tarybos narių delegacija, ataskaitą pateikia delegacijos vadovas.“

1.39. Pakeisti Reglamento 251  punktą ir jį išdėstyti taip:

251. Savivaldybės taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus  pateikia savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita. Savivaldybės veiklos ataskaitą savivaldybės tarybos vardu pateikia meras.  Ataskaita pateikiama iki gegužės 1 d. (paskutiniais kadencijos metais ataskaita pateikiama ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki kadencijos pabaigos).“

1.40. Pakeisti Reglamento 254  punktą ir jį išdėstyti taip:

..254. Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus iki gegužės 1 d. atsiskaito savivaldybės tarybai ir bendruomenei už savo veiklą ir Mero fondo lėšų panaudojimą pateikdamas ataskaitą, kuri teikiama Reglamento 251 punkte nustatyta tvarka.“      

1.41. Pakeisti Reglamento 258  punktą ir jį išdėstyti taip:

258. Savivaldybės veiklos ir administracijos direktoriaus ataskaitos skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje ir jų sutrumpinti tekstai gali būti paskelbti vietiniame informaciniame leidinyje. Ataskaita apie savivaldybės veiklą gali būti išleista atskiru leidiniu.“

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Visagino savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras