Projektas
2024-06-03
Nr. TSP-
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
DĖL TRŪKSTAMOS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į ŠIAULIŲ APSKRITIES VYRIAUSIOJO POLICIJOS KOMISARIATO RADVILIŠKIO RAJONO POLICIJOS KOMISARIATĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 20 d. Nr. T-
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a
patvirtinti Trūkstamos kvalifikacijos specialistų pritraukimo į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2024 m. birželio 20 d. sprendimu
Nr. T-
TRŪKSTAMOS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į ŠIAULIŲ APSKRITIES VYRIAUSIOJO POLICIJOS KOMISARIATO RADVILIŠKIO RAJONO POLICIJOS KOMISARIATĄ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Trūkstamos kvalifikacijos specialistų pritraukimo į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Šiaulių apskr. VPK) Radviliškio rajono policijos komisariatą (toliau – Radviliškio r. PK) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato trūkstamų specialybių sąrašą, skatinimo priemones, finansuojamos priemonės skatinimo dydžius, finansavimo teikimo sąlygas ir tvarką trūkstamiems specialistams pritraukti.
Skatinimo tikslas yra užtikrinti Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK veiklos poreikius, teikiamų paslaugų gyventojams prieinamumą ir kokybę, taip pat skatinti mokymosi įstaigose besimokančius ir mokymo įstaigas baigusius, tarnaujančius policijos pareigūnus pasirinkti tarnybą Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Trūkstamos kvalifikacijos Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK specialistas – statutinis valstybės tarnautojas, kuris pretenduoja užimti laisvą pareigybę Šiaulių apskr. VPK Radviliškio PK, kuri iki tol ne mažiau kaip du mėnesius buvo neužimta ir dėl kurios užėmimo per nurodytą terminą įstaigos vadovas ėmėsi visų galimų priemonių pretendentui rasti. Dviejų mėnesių terminas netaikomas prašymams pripažinti specialistą trūkstamos kvalifikacijos, kai prašymas teikiamas dėl stipendijos skyrimo šio Aprašo 8.1 papunktyje nustatyta tvarka.
3. Teisę į šio Aprašo nustatytas skatinimo priemones turi asmenys, atvykstantys dirbti į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą.
II SKYRIUS
TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
5. Prašymą pripažinti specialistą trūkstamos kvalifikacijos pagal šiame Apraše nustatytus kriterijus nagrinėja Radviliškio rajono savivaldybės mero (toliau – meras) potvarkiu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Darbo grupę sudaro du Šiaulių apskr. VPK deleguoti atstovai ir 3 Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) atstovai (1 Radviliškio rajono savivaldybės tarybos narys ir 2 Radviliškio rajono savivaldybės administracijos deleguoti atstovai).
6. Darbo grupė, išnagrinėjusi prašymą pripažinti specialistą trūkstamos kvalifikacijos, priima vieną iš sprendimų:
III SKYRIUS
TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SKATINIMO PRIEMONĖS IR FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ SKATINIMO DYDŽIAI
8. Atvykstančių dirbti į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą (toliau – įstaiga) skatinimo priemonės ir dydžiai:
8.1. stipendija Lietuvos policijos mokyklos pirminio profesinio mokymo studentui (kursantui) – 350 Eur per mėnesį (10 mėnesių per metus, išskyrus akademines atostogas). Stipendija skiriama už paskutinius studijų metus. Studentas (kursantas), pasinaudojęs skatinimo priemone pagal šį papunktį, įsipareigoja po profesinio mokymo studijų baigimo Aprašo 8 punkte nurodytoje įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 2 metus nuo darbo pradžios ir ne mažesniu kaip 1 etato krūviu. Jeigu dėl tam tikrų pateisinamų aplinkybių negali dirbti (pvz.: nėštumo ir gimdymo atostogos, atostogos vaiko priežiūrai ir kt.), laikotarpis atitinkamai pratęsiamas;
8.2. vienkartinė išmoka – 5 000 Eur. Asmuo, pasinaudojęs skatinimo priemone pagal šį papunktį, įsipareigoja Aprašo 8 punkte nurodytoje įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 4 metus nuo darbo pradžios ir ne mažesniu kaip 1 etato krūviu. Jeigu dėl tam tikrų pateisinamų aplinkybių dirbantysis negali dirbti (pvz.: nėštumo ir gimdymo atostogos, atostogos vaiko priežiūrai ir kt.), laikotarpis atitinkamai pratęsiamas;
8.3. lėšų skyrimas gyvenamojo būsto (gyvenamųjų patalpų) įsigijimui nuosavybėn Savivaldybėje. Asmeniui skiriama ne daugiau kaip 30 procentų įsigyjamo turto vertės, nustatytos pagal individualų turto vertinimą, bet ne daugiau kaip 15 000 eurų. Asmuo, pasinaudojęs skatinimo priemone įsipareigoja įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 5 metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas) nuo finansavimo sutarties pasirašymo ne mažesniu nei 1 etato darbo krūviu ir deklaruoti gyvenamąją vietą bei gyventi Savivaldybėje.
IV SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA
11. Procedūras dėl šio Aprašo 8 punkte nurodytų skatinimo priemonių finansavimo skyrimo organizuojamos pagal mero potvarkiu patvirtintą finansavimo tvarkos aprašą. Prašymas dėl Aprašo 8 punkte nurodytos skatinimo priemonės finansavimo teikiamas merui. Prie prašymo turi būti pridėti pasirinktos skatinimo priemonės skyrimo teisėtumą ir pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai.
13. Darbo grupė savo darbe vadovaujasi šiuo Aprašu ir mero potvarkiu patvirtintu finansavimo tvarkos aprašu.
14. Darbo grupė apsvarsčiusi prašymą, teikia merui motyvuotą siūlymą dėl skatinimo priemonės skyrimo:
16. Sprendimas dėl šio Aprašo 8 punkte nurodytų skatinimo priemonių skyrimo priimamas mero potvarkiu.
17. Mero potvarkis dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo potvarkio pasirašymo dienos pateikiamas prašymą pateikusiam asmeniui.
18. Meras ar jo įgaliotas kitas asmuo, trūkstamos kvalifikacijos specialistas ir trūkstamos kvalifikacijos specialistą į pareigas priimantis asmuo ar kitas įgaliotas asmuo pasirašo finansavimo sutartį dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę, kurioje turi būti numatyti lėšų pervedimo terminai, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir kt. Finansavimo sutarties pasirašymo terminai nustatomi mero potvarkiu patvirtintame finansavimo tvarkos apraše. Finansavimo sutarties tipinę formą tvirtina meras.
V SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
20. Į pareigas priimantis asmuo privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybę, jei su finansavimą gavusiu asmeniu nutraukiama darbo sutartis arba išnyksta aplinkybės, dėl kurių buvo skirtas finansavimas, pavyzdžiui, nebaigiamos studijos ir kt.
21. Jei asmuo, pasinaudojęs šio Aprašo 8.1 papunktyje nurodyta skatinimo priemone, per vienerius metus po studijų baigimo neįdarbinamas įstaigoje, kuri teikė prašymą pripažinti specialistą trūkstamos kvalifikacijos, dėl šios įstaigos kaltės (pvz. nėra laisvos darbo vietos, nėra etato ir kt.) tokia įstaiga privalo grąžinti Savivaldybės administracijai visas asmeniui išmokėtas skatinimo priemonės lėšas. Negrąžinus lėšų savo noru, jos išieškomos teismine tvarka.
22. Jei asmuo, kuriam skirta skatinimo priemonė, neišdirba Aprašo 8.1–8.3 papunkčiuose pagal atitinkamą skatinimo priemonę nurodyto termino, jis per tris mėnesius nuo darbo santykių pasibaigimo privalo grąžinti Savivaldybės administracijai skatinimo priemonei skirtas rajono Savivaldybės biudžeto lėšas:
Dirbtas laikas, mėn. |
Grąžintina skatinimo priemonei skirta suma, proc. |
≤ 12 mėn. |
100 proc. |
Nuo 13 iki 24 mėn. |
80 proc. |
Nuo 25 iki 36 mėn. |
60 proc. |
Nuo 37 iki 48 mėn. |
40 proc. |
Nuo 49 iki 60 mėn. |
30 proc. |
23. Jei asmuo, kuriam skirta skatinimo priemonė, nutraukia studijas, tai per tris mėnesius nuo studijų nutraukimo privalo grąžinti visas šiai priemonei skirtas lėšas Savivaldybės administracijai. Negrąžinus lėšų savo noru, jos išieškomos teismine tvarka.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
26. Šis Aprašas gali būti papildomas, keičiamas ar pripažįstamas netekusiu galios tik Savivaldybės tarybos sprendimu.
27. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja paskirtų lėšų panaudojimą.
_______________________________
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL TRŪKSTAMOS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į ŠIAULIŲ APSKRITIES VYRIAUSIOJO POLICIJOS KOMISARIATO RADVILIŠKIO RAJONO POLICIJOS KOMISARIATĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2024-06-03
Radviliškis
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.
Socialinių reikalų, sveikatos ir teisėtvarkos komiteto pirmininkės Zitos Žvikienės organizuotos apskirtojo stalo diskusijos, vykusios 2024-04-10, metu, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariato viršininkas Mindaugas Beržanskis pristatė informaciją apie Radviliškio PK šiuo metu trūkstamus pareigūnus (trūksta virš 30 darbuotojų). Kaip vieną iš sprendimų, susidariusiai situacijai spręsti, vadovas pasiūlė Radviliškio rajono savivaldybei prisidėti prie trūkstamos kvalifikacijos specialistų pritraukimo į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą skatinant juos finansiškai (skirti stipendiją besimokantiems, vienkartinę išmoką ar skirti dalį lėšų gyvenamojo būsto įsigijimui). Skatinimo tikslas yra užtikrinti Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK veiklos poreikius, teikiamų paslaugų gyventojams prieinamumą ir kokybę, taip pat skatinti mokymosi įstaigose besimokančius ir mokymo įstaigas baigusius, tarnaujančius policijos pareigūnus pasirinkti tarnybą Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
Projekto iniciatorius – Radviliškio rajono savivaldybės tarybos Socialinių reikalų, sveikatos ir teisėtvarkos komitetas, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Juridinis skyrius ir Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatas.
-
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Aprašu siekiama Savivaldybės pagalba spręsti specialistų trūkumo problemą Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariate. Pritraukus į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą trūkstamų specialybių specialistus, būtų užtikrinti įstaigos veiklos poreikiai, teikiamų paslaugų gyventojams prieinamumas ir kokybė, taip pat būtų paskatinti mokymosi įstaigose besimokantys ir mokymo įstaigas baigę, tarnaujantys policijos pareigūnai pasirinkti tarnybą Šiaulių apskr. VPK Radviliškio r. PK.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.
Priėmus sprendimą mero potvarkiu bus patvirtinta:
· Darbo grupės, nagrinėsiančios prašymus dėl skatinimo priemonių skyrimo sudėtis;
· Trūkstamos kvalifikacijos specialistų pritraukimo į Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariatą finansavimo tvarkos aprašas.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Priėmus sprendimą bus reikalingas finansavimas Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto lėšomis. Reikalinga pinigų suma priklausys nuo to, kiek į Policijos komisariatą pavyks pritraukti trūkstamų pareigūnų (specialistų).