BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO  PAKEITIMO

 

2019 m. kovo      d.   Nr. T-

Biržai

 

 

Vadovaudamasi   Lietuvos   Respublikos   vietos  savivaldos  įstatymo  18 straipsnio  1 dalimi,  Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Biržų rajono savivaldybės tarybos 2017 m. liepos 5 d. sprendimu Nr. T-128 „Dėl Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais):

1.   Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Tarybos opozicija – Tarybos mažumai priklausanti Tarybos narių frakcija (frakcijos) ir (ar) Tarybos narių grupė (grupės), pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusi (deklaravusios), kad nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, nedelegavusi (nedelegavusios) savo kandidatų į mero pavaduotojo pareigas ir pateikusi (pateikusios) savo veiklos kryptis.

Tarybos mažuma – Tarybos daugumai nepriklausantys Tarybos nariai.“;

2.   Pakeisti 29 punkto  29.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl Tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl Tarybos daugumos ir Tarybos opozicijos sudarymo;“;

3.Pakeisti 73 punktą ir jį išdėstyti taip:

73. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, nurodytus šio reglamento 76 punkte.

Balsuoti gali tik posėdyje dalyvaujantys, užsiregistravę registravimosi kortele, skirta dalyvio identifikavimui registruojantis į balsavimo sistemą, Tarybos nariai. Neužsiregistravę elektroninio balsavimo sistemoje, laikomi nedalyvaujantys Tarybos posėdyje, išskyrus atvejus, kai elektroninė balsavimo sistema neveikia.

Balso teisė negali būti perduota kitiems asmenims, Tarybos narys negali balsuoti už kitą Tarybos narį.

Balsuojant visais reglamento nustatytais būdais, balsus skaičiuoja Balsų skaičiavimo komisija arba elektroninio balsavimo sistemos įranga.“;

4. Pakeisti 78 punktą ir jį išdėstyti taip:

78. Kai balsuoti pateiktas vienas projektas arba sprendžiamas procedūrinis klausimas, Tarybos posėdyje dalyvaujantis Tarybos narys balsuoja „už“, „prieš“ arba „susilaikau“.

Jei elektroninė balsavimo sistema rodo, kad Tarybos narys nebalsavo, balsavimas kartojamas, jei Tarybos narys informuoja, kad balsuojant įvyko klaida.“;

5. Pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:

80. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytus atvejus,  Tarybos narių balsų dauguma.

Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas, išskyrus slapto balsavimo atveju.

Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;

6. Pakeisti 82 punktą ir jį išdėstyti taip:

82. Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“;

7. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:

130. Mero pavaduotojas mero teikimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją balsuoja visų Tarybos narių dauguma.

Klausimą dėl mero pavaduotojo įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras Vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.“;

8. Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:

154. Komitetų,  išskyrus  Kontrolės  komitetą,  pirmininkus  ir jų pavaduotojus  mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras  gali  siūlyti  du  kartus. 

Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų.“;

9. Pakeisti 156 punktą ir jį išdėstyti taip:

156. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba.  Tarybos opozicijos rašytinis ir mero siūlymai turi būti pateikti ne vėliau kaip 4 darbo dienos iki šaukiamo Tarybos posėdžio. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

10. Pakeisti 157 punkto  157.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

157.11.  dirba  pagal  Tarybos  patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje (iki kovo 31 d.) už savo veiklą  atsiskaito Tarybai.

Rašytinę ataskaitą Tarybai pristato Kontrolės komiteto pirmininkas arba Kontrolės komiteto sprendimu – komiteto narys. Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;“;

11. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

185. Taryboje sudaromos nuolatinės ir laikinosios komisijos. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

12. Pakeisti 193 punktą ir jį išdėstyti taip:

193. Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus mero teikimu Taryba skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos  pirmininkų kandidatūras iš visų komisijos narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Etikos ir Antikorupcijos pirmininkai laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma.

Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų,  Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba skiria mero teikimu.

Tarybos rašytiniai opozicijos ir mero siūlymai turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki šaukiamo Tarybos posėdžio.

Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų pavaduotojus šios komisijos renka iš komisijos narių komisijos pirmininko siūlymu.“;

13. Pakeisti 212 punkto  212.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

212.6. klausimo rengėjo / teikėjo / specialisto / Administracijos direktoriaus / Tarybos sudarytų darinių vertinimus ir išvadas, bendruomenės atstovų nuomonę jeigu jie pateikti; “;

14. Pakeisti 227 punktą ir jį išdėstyti taip:

227. Tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius – Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – Savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį. Tarybos sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas.

Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.“;

15. Pakeisti 231 punktą ir jį išdėstyti taip:

231. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Valdemaras Valkiūnas   

 

 

 

 

 

Sprendimo projekto teikėja

Komisija Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pataisoms rengti

 

 

 

Pranešėja Komisijos pirmininkė Skirmantė Griciūnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė

Neringa Balčiūnienė

 

2019-03-14                                                                                         

 

 

 

Lyginamasis variantas

 

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO  PAKEITIMO

 

2019 m. kovo      d.   Nr. T-

Biržai

 

 

Vadovaudamasi   Lietuvos   Respublikos   vietos  savivaldos  įstatymo  18 straipsnio  1 dalimi,  Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Biržų rajono savivaldybės tarybos 2017 m. liepos 5 d. sprendimu Nr. T-128 „Dėl Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais):

1.   Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Tarybos mažuma  (opozicija)  –  frakcija ir (ar) grupė, pirmajame   ar   kitame  Tarybos  posėdyje  viešu pareiškimu,    įteiktu    posėdžio   pirmininkui,   deklaravusios (deklaravusi),  kad  nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją   instituciją,   nedelegavusios   (nedelegavusi)   savo kandidatų  į  mero  pavaduotojo  pareigas  ir  pateikusios (pateikusi) savo veiklos kryptis.“

17. Tarybos opozicijaTarybos mažumai priklausanti Tarybos narių frakcija (frakcijos) ir (ar) Tarybos narių grupė (grupės), pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusi (deklaravusios), kad nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, nedelegavusi (nedelegavusios) savo kandidatų į mero pavaduotojo pareigas ir pateikusi (pateikusios) savo veiklos kryptis.

Tarybos mažumaTarybos daugumai nepriklausantys Tarybos nariai.“;

2. Pakeisti 29 punkto  29.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl Tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl Tarybos daugumos ir Tarybos mažumos (opozicijos) sudarymo;“;

3.Pakeisti 73 punktą ir jį išdėstyti taip:

73. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, nurodytus šio reglamento 76 punkte.

Balsuoti gali tik posėdyje dalyvaujantys, užsiregistravę registravimosi kortele, skirta dalyvio identifikavimui registruojantis į balsavimo sistemą, Tarybos nariai. Neužsiregistravę elektroninio balsavimo sistemoje, laikomi nedalyvaujantys Tarybos posėdyje, išskyrus atvejus, kai elektroninė balsavimo sistema neveikia.

Balso teisė negali būti perduota kitiems asmenims, Tarybos narys negali balsuoti už kitą Tarybos narį.

Balsuojant visais reglamento nustatytais būdais, balsus skaičiuoja Balsų skaičiavimo komisija arba elektroninio balsavimo sistemos įranga.“;

4. Pakeisti 78 punktą ir jį išdėstyti taip:

78. Kai balsuoti pateiktas vienas projektas arba sprendžiamas procedūrinis klausimas  vienas teiginys, Tarybos posėdyje dalyvaujantis Tarybos narys balsuoja gali būti balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikau“. Tarybos narys turi teisę ir nebalsuoti.

Jei elektroninė balsavimo sistema rodo, kad Tarybos narys nebalsavo, balsavimas kartojamas, jei Tarybos narys informuoja, kad balsuojant įvyko klaida.“;

5. Pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:

80. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytus atvejus.

Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas, išskyrus slapto balsavimo atveju.

Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;

 

6. Pakeisti 82 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

82. Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“;

 

7. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:

130. Mero pavaduotojas mero teikimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją balsuoja visų Tarybos narių dauguma.

Klausimą dėl mero pavaduotojo įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras Vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.“;

 

8. Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

154. Komitetų,  išskyrus  Kontrolės  komitetą,  pirmininkus  ir jų pavaduotojus  mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras  gali  siūlyti  du  kartus

 

Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų.“;

 

9. Pakeisti 156 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

156. Kontrolės  komiteto pirmininką Tarybos  mažumos  (opozicijos)  siūlymu,  Kontrolės komiteto  pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria Taryba.  Kontrolės komiteto pirmininkas laikomas paskirtu, kai už jo kandidatūrą Tarybos posėdyje balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu Tarybos nariai nepritaria Tarybos mažumos (opozicijos) pasiūlytai Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrai, Tarybos mažuma (opozicija) tą pačią kandidatūrą gali siūlyti dar kartą. Jei Taryba Tarybos mažumos (opozicijos) pasiūlytai Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrai nepritaria ir antrąjį kartą, Tarybos mažuma (opozicija) privalo teikti kitą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Jeigu Tarybos mažuma   (opozicija)   nepasiūlo  Kontrolės  komiteto  pirmininko kandidatūros  arba  jeigu  nėra  paskelbta  Tarybos mažuma  (opozicija),  Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba mero siūlymu, jei už mero pasiūlytą tiek Kontrolės komiteto pirmininko, tiek jo pavaduotojo kandidatūrą Tarybos posėdyje balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma.

Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš Kontrolės komiteto narių mero siūlymu skiria Taryba. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas laikomas paskirtu, kai už jo kandidatūrą balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu Tarybos nariai nepritaria mero pasiūlytai kandidatūrai, jis privalo teikti kitą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo postą.

 

156. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba.  Tarybos opozicijos rašytinis ir mero siūlymai turi būti pateikti ne vėliau kaip 4 darbo dienos iki šaukiamo Tarybos posėdžio. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

 

10. Pakeisti 157 punkto  157.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

157.11.  dirba  pagal  Tarybos  patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje (iki kovo 31 d.) už savo veiklą  atsiskaito Tarybai.

Rašytinę ataskaitą Tarybai pristato Kontrolės komiteto pirmininkas arba Kontrolės komiteto sprendimu – komiteto narys. Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;“;

 

11. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

185. Taryboje sudaromos nuolatinės ir laikinosios komisijos. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

 

12. Pakeisti 193 punktą ir jį išdėstyti taip:

193. Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus mero teikimu Taryba skiria iš šių komisijų narių Tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos  pirmininkų kandidatūras iš visų komisijos narių meras teikia Tarybos mažumos (opozicijos) rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Etikos ir Antikorupcijos pirmininkai laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma.

Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų,  Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba skiria mero teikimu.

Rašytiniai Tarybos opozicijos ir mero siūlymai turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki šaukiamo Tarybos posėdžio.

Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų pavaduotojus šios komisijos renka iš komisijos narių komisijos pirmininko siūlymu.“;

13. Pakeisti 212 punkto  212.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

212.6. specialistų vertinimus ir išvadas, bendruomenės atstovų nuomonę, jeigu jie pateikti;

212.6. klausimo rengėjo / teikėjo / specialisto / Administracijos direktoriaus / Tarybos sudarytų darinių vertinimus ir išvadas, bendruomenės atstovų nuomonę – jeigu jie pateikti;“;

14. Pakeisti 227 punktą ir jį išdėstyti taip:

227. Tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius – Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – Savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį. Tarybos sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas.

Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.“;

 

15. Pakeisti 231 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

231. Tarybos posėdžio protokolui surašyti daromas posėdžio garso įrašas. Jei dėl techninių kliūčių neįmanoma daryti įrašo, daroma posėdžio pertrauka. Įrašas saugomas Savivaldybės administracijoje visą Tarybos kadencijos laiką. Iškilus ginčui posėdžio įrašą leidžiama perklausyti Tarybos nariams, Etikos komisijos nariams, klausimo teikėjams ir pranešėjams, o kitais atvejais – raštišku prašymu, nurodant tikslą, mero sprendimu“.

 

231. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Valdemaras Valkiūnas                                                           

 

Sprendimo projekto teikėja

Komisija Biržų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pataisoms rengti

 

Pranešėja

Komisijos pirmininkė Skirmantė Griciūnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė

 

Neringa Balčiūnienė

2019-03-14