Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS energetikos MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETOENERGIJOS EFEKTYVUMO IR ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGIJOS GAMYBOS IR NAUDOJIMO SKATINIMAS 04.1.1-LVPA-K-110 PRIEMONĖSNEDIDELĖS GALIOS BIOKURO KOGENERACIJOS SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 2 PATVIRTINIMO

 

2019 m.                  d. Nr. 1-

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-K-110 priemonės „Nedidelės galios biokuro kogeneracijos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2017 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. 1-255 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-K-110 priemonės „Nedidelės galios biokuro kogeneracijos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1210 „Dėl Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ (toliau – Strategijos įgyvendinimo priemonių planas);“

2.   Papildau 4 punktą septynioliktąja pastraipa:

„Valstybės pagalbos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam teikiama valstybės pagalba. Ūkio subjektas apima visas įmones, atitinkančias 651/2014 Reglamento I priede  nustatytą susijusių įmonių apibrėžtį.“.

3.   Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Aprašą remiama veikla – naujų didelio naudingumo biokuro kogeneracijos įrenginių  įrengimas, esamų kogeneracijos įrenginių atnaujinimas, esamų šiluminės energijos gamybos įrenginių keitimas kogeneracijos įrenginiais centralizuoto šilumos tiekimo sistemose (neviršijant 5 MW elektrinės galios ir visas nominalus šiluminis našumas nuo 1 MW iki 20 MW)“.

4.   Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti 2019 m. IV ketvirtį. Informacija apie planuojamus skelbti kvietimus taip pat pateikiama kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“.

5.   Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas jei valstybės pagalbos gavėjas ir (ar) pareiškėjas atitinka sunkumų patiriančios įmonės apibrėžtį. Atitiktis apibrėžčiai nustatoma vadovaujantis paskutinių finansinių metų patvirtintais finansinių ataskaitų rinkiniais. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas, jeigu Valstybės pagalbos gavėjas nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.“

6.   Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16.   Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2019 m. lapkričio 21 d.  protokoliniu sprendimu Nr. 44P-11 (47):

16.1. projektas atitinka Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei jis prisideda prie Strategijos 25.2.2. papunktyje nurodyto tikslo įgyvendinimo;

16.2. projekto investicijos tikslingos. Pagal šį atrankos kriterijų bus vertinamos tai pačiai hidrauliškai vientisai šilumos tiekimo sistemai pateiktos paraiškos. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei surinko daugiausiai balų projektų naudos ir kokybės vertinimo metu.“

7.   Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Projektuojant kogeneracijos įrenginio (toliau – įrenginys) galią, turi būti atsižvelgta į tai, kad įrenginys galėtų veikti visus metus (ne trumpiau nei 8 000 val.).

8.   Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

„18. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos 2012 m. kovo 23 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. COM(2012)128,  tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame 2017 m. kovo 20 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. SWD(2017)118, numatytą politinę sritį „Energetika“. Dokumentai skelbiami Europos Komisijos svetainėje http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1.

9.       Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20.  Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 20 balų, paraiška atmetama. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, tuomet projektai išdėstomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka. Jei tai pačiai hidrauliškai vientisai šilumos tiekimo sistemai yra pateiktos kelios paraiškos, finansavimas bus skiriamas tik vienam tos hidrauliškai vientisos šilumos tiekimo sistemos projektui, surinkusiam daugiausiai balų projektų naudos ir kokybės vertinimo metu, kitos paraiškos atmetamos.“

10.     Pakeičiu 29.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.1.    pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs investicijų projektą su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 (toliau – Investicijų projektų metodika). Investicijų projekte taikomi šie socialinės-ekonominės naudos ir (ar) žalos komponentai: energijos sąnaudų sumažėjimas dėl energijos šaltinio pakeitimo, anglies dioksido (kaip šiltnamio efektą sukeliančių dujų) emisijos sumažėjimas, metano (kaip šiltnamio efektą sukeliančių dujų) emisijos sumažėjimas, oro taršos sumažėjimas, nelaimingų atsitikimų sumažėjimas. Sąnaudų ir naudos rezultatų skaičiuoklės darbalapyje (-iuose) „Prielaidos“, vadovaujantis Aprašo 44 ir 49 punktais, turi būti išskirtos tinkamos ir netinkamos finansuoti išlaidos. Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė ir Investicijų projektų metodika skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt ir www.ppplietuva.lt. Nagrinėjant projekto įgyvendinimo alternatyvas, privaloma išnagrinėti vieną alternatyvą – naujų biokuro kogeneracijos įrenginių įsigijimas (Alternatyva „Naujų technologijos A įrenginių įsigijimas“) arba esamų šiluminės energijos gamybos įrenginių keitimas kogeneracijos įrenginiais (Alternatyva „Esamų įrenginių pakeitimas į technologiją A“) arba esamų kogeneracijos įrenginių atnaujinimas (Alternatyva „Esamų įrenginių tobulinimas“) ir laisva forma pateikti priešingos padėties scenarijaus (t. y. to paties galingumo įprasto (-ų) šilumos gamybos įrenginio (-ių) (pvz., naujo dujinio vandens šildymo katilo) įsigijimo išlaidas ir jas pagrindžiančius dokumentus; pagrindžiančiais dokumentais laikytini tokie dokumentai, kaip grindžiant projekto biudžetą, kaip tai numatyta Aprašo 45 punkte;“

11. Pripažįstu netekusiu galios 29.3 papunktį.

12. Pakeičiu 29.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.4. kai planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti atlikęs „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymą, vadovaudamasis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos išvadą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo“.

13. Pakeičiu 29.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.7. nuosavybės arba kitos daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, ir (arba) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodyti juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre Daiktinės teisės į nekilnojamąjį turtą turi priklausyti pareiškėjui iki paraiškos pateikimo ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos arba atitikti Aprašo 29.8 papunkčio nuostatas; turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, paskirtis turi atitikti projektu įgyvendinamą veiklą. Jei turtas, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, pareiškėjo naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas;“.

14. Pripažįstu netekusiu galios 30 punktą.

15. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Tinkamos finansuoti išlaidos yra papildomos investicijų į įrangą, kurios reikia, kad įrenginys veiktų kaip didelio naudingumo biokuro kogeneracijos įrenginys, pritaikytas deginti miško kirtimo atliekas, palyginti su to paties pajėgumo įprastais šilumos gamybos įrenginiais, išlaidos arba papildomos investicijų, kad būtų padidintas naudingumas, kai esamas įrenginys jau atitinka didelio naudingumo ribą, išlaidos., t. y.: 4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“ – kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas).“

16. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Projekte numatyta įranga, įrenginiai ir kitas turtas turi būti įsigyti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis. Įsigyjamas turtas turi būti naujas, o biokuro kogeneracijos įrenginys – pritaikytas deginti miško kirtimo atliekas.“

17. Pakeičiu 59.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.6.    jeigu pareiškėjui, nurodytam Aprašo 12.1 papunktyje, šilumos tiekimo licenciją yra išdavusi Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba) arba pareiškėjui, nurodytam Aprašo 12.2 papunktyje, kuriam yra taikoma reguliuojama kainodara, – Tarybos nutarimo investicijų sąrašo derinimo arba nutarimo dėl investicijų projekto derinimo, apimančio projekte numatytas investicijas, išrašą, patvirtintą įmonės vadovo parašu, ar kopiją; išrašą arba kopiją pareiškėjas turi pateikti su paraiška arba ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo paraiškos pateikimo;“

18.     Pakeičiu 59.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.9. dokumentus, jų nuorašus arba kopijas apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus, kaip nurodyta Aprašo 29.2 ir 29.4 papunkčiuose. Jei pareiškėjo planuojamai ūkinei veiklai netaikomi reikalavimai dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo, pareiškėjas turi pateikti rašytinį paaiškinimą dėl jo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai. Jei planuojama ūkinė veikla nėra susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas turi pateikti rašytinį paaiškinimą dėl jo planuojamos ūkinės veiklos poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms;“.

19.     Pakeičiu 59.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.13.  pareiškėjo  paskutinių finansinių metų patvirtintą finansinių ataskaitų rinkinį ir  įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jei jį pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatas (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui);“.

20. Pakeičiu 59.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.16įrodymus, kad turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis; pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu; pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:“

21. Pakeičiu 59.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.18. kitus būtinus dokumentus, jų nuorašus arba kopijas arba informaciją (pvz.: Tarybos ar kitos kompetentingos institucijos skelbiamus duomenis (nuorodas), pateiktas pažymas ir kt.) reikalingą projekto atitikčiai Aprašo 17 punktui įvertinti.“

22. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

65.  Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus. Jei tai pačiai vientisai šilumos tiekimo sistemai yra pateiktos kelios paraiškos, po naudos ir kokybės vertinimo toms paraiškoms atliekamas pakartotinis projekto tinkamumo finansuoti vertinimas pagal  16.2 papunktyje nurodytą specialųjį atrankos kriterijų.

23.     Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Ne vėliau kaip iki įgyvendinančiosios institucijos nurodyto galutinio sprendimui dėl paraiškos vertinimo priimti reikalingo termino pareiškėjas turi pateikti galutinį banko sprendimą suteikti paskolą konkrečiam projektui, o iki projekto sutarties pasirašymo turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą, jei pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola. Pareiškėjas, nurodytas Aprašo 12.2 papunktyje, iki projekto sutarties pasirašymo turi pateikti sudarytą preliminarią šilumos pirkimo – pardavimo sutartį, vadovaujantis Naudojimosi šilumos perdavimo tinklais sąlygų sąvadu, patvirtintu Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (Tarybos) 2015 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. O3-6. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą neįvykdo šių reikalavimų, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.“

24.     Pakeičiu 1 priedo 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177  Nr. SWD(2017)118, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.

 

Projektas turi prisidėti prie ES BJRS tikslo įgyvendinimo, kaip tai nustatyta šio Aprašo 18 punkte.

Informacijos šaltinis: paraiška ir (arba) investicijų projektas.“

 

 

 

25. Pakeičiu 1 priedo 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos,  kilmės, socialinės padėties,  tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. (Pavyzdžiui, jei pagal projektą finansuojama statinio statyba ar rekonstrukcija, vertinant nediskriminavimo dėl negalios aspektą, būtina patikrinti, ar numatytas statyti arba rekonstruoti statinys pritaikytas žmonių su negalia poreikiams, tokiems kaip patekimas į pastatą ar pan.) (Taikoma tik tais atvejais, kai pagal projektą finansuojama statinio statyba ar rekonstrukcija).

Informacijos šaltinis: paraiška.“

 

 

 

26. Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

Informacijos šaltinis: paraiška ir VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro duomenys.“

 

 

 

27. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės  ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) / pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

5.4.2.  paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų;

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7.  paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui).

Atsakant į 5.4 klausimą vadovaujamasi pareiškėjo (partnerio) pateikta deklaracija.

Pareiškėjo (partnerio) deklaracijoje pateiktų teiginių dėl 5.4 papunktyje nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankiniu būdu vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.“.

 

 

 

28. Pakeičiu 1 priedo 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos;

8.1.2. iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 25 punkte nustatytus  reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.“

 

 

 

29. Papildau 1 priedą 9 punktu:

 

„9. Projekto investicijos tikslingos.

Siūloma skirti finansavimą tik vienam tos hidrauliškai vientisos šilumos tiekimo sistemos projektui, surinkusiam daugiausiai balų projektų naudos ir kokybės vertinimo metu.

Jei tai pačiai vientisai šilumos tiekimo sistemai yra pateiktos kelios paraiškos, po naudos ir kokybės vertinimo toms paraiškoms atliekamas pakartotinis projekto tinkamumo finansuoti vertinimas pagal  16.2 papunktyje nurodytą specialųjį atrankos kriterijų.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.“

 

 

 

30. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

31. Pakeičiu 5 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

1.1.

Šioje eilutėje, vadovaujantis Aprašo 43 punktu, iš investicinio projekto įrašoma biudžeto eilutė A 4 (t. y. išlaidos** naujiems/atnaujintiems biokuro kogeneracijos įrenginiams ir jų įrengimui) ir jos diskontuota vertė”

 

 

 

32. Pakeičiu 6 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).                

 

 

 

 

Energetikos ministras        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūra