Projektas

 

dokpaieska

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

REZOLIUCIJA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS

 

2019 m. balandžio        d. 
Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, apsvarstęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 metų veiklos ataskaitą,

 

pažymėdamas, kad 2018 m. tęsėsi Lietuvos ir aplinkinių šalių ekonomikos augimas, lėmęs ne tik BVP augimą, bet ir nedarbo mažėjimą, atlyginimų augimą, infliacijos mažėjimą, vartojimo išlaidų didėjimą, kas lėmė ir Vyriausybės pateiktoje ataskaitoje skelbiamus socialinių – ekonominių rodiklių teigiamus pokyčius. Tačiau tik maža dalis gyventojų pasinaudojo augimo rezultatais, skurdo rizikos lygio ir pajamų nelygybės rodikliai išaugo. Skurdo rizikos lygis per metus didėjo vienu procentiniu punktu ir siekė 22,9 proc. 2017 m. padidėjo pajamų nelygybė: 20 proc. didžiausias pajamas turinčių asmenų pajamos buvo 7,3 karto didesnės nei 20 proc. mažiausias pajamas turinčių asmenų;

 

pastebėdamas, kad Vyriausybė ignoravo Europos komisijos pateiktą Lietuvos pažangos struktūrinių reformų srityje vertinimą, kuriame teigiama, jog „Lietuva padarė nedidelę pažangą“. Europos komisija aiškiai nurodė sritis, kuriose pažanga labai maža arba kuriose jos iš vis nėra;[1]

 

pabrėždamas, kad Vyriausybė pateikdama savo ataskaitą turi aiškiai nurodyti ir įvertinti savo priimtų sprendimų rezultatus ir pasekmes, o ne vien tik džiaugtis ilgalaikėmis šalies ekonomikos ir kitų sričių situacijos gerėjimo tendencijomis, kurioms Vyriausybė savo veikla ar neveiklumu įtakos nedarė;

 

apgailestaudamas, kad skambiai pristatytų šešių struktūrinių reformų įgyvendinimo progresas labai lėtas, įgyvendinimas fragmentiškas, esminiai kokybiniai pokyčiai ir nesėkmės neatspindėti Vyriausybės ataskaitoje;

 

apgailestaudamas, kad daugelyje svarbių valstybės gyvenimo sričių Vyriausybė vengė imtis aiškesnės politinės ir idėjinės lyderystės, todėl stringa tokios svarbios valstybei reformos kaip švietimo sektoriaus reforma, įskaitant bendrojo lavinimo bei pedagogų parengimo sistemų pertvarką, universitetų jungimą, sveikatos apsaugos reforma;

 

apgailestaudamas, kad Vyriausybė nesiėmė reikiamų priemonių suburti koaliciją prieš šiais metais pradėsiančią veikti Astravo AE ir net atvirkščiai, ėmė teikti siūlymus bendradarbiauti su Baltarusijos režimu, griaunant bet kokias pastangas sutelkti minėtą koaliciją;

 

pastebėdamas, kad Vyriausybės pateiktoje ataskaitoje labai trūksta objektyvumo, įvardinant ir įvertinant Vyriausybės veiklos nesėkmes, sukėlusias didžiulį visuomenės nepasitenkinimą, bei krizes, pavyzdžiui, kai visiškai nepasiruošus buvo priimtas mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelis, kurio rezultatu pristatomi augantys mokytojų atlyginimai, kurie būtų didėję ir nieko nekeičiant nuo mokslo metų pradžios pervedus papildomus pinigus į pedagogų mokos fondą. Neanalizuojamas šio sprendimo pasėkoje kilęs mokytojų streikas, taip pat kilę skandalai dėl sunaikinto Vyriausybės pasitarimo garso įrašo ir sprendimo, ribojančio registrų duomenų atvėrimą žiniasklaidai;

 

neigiamai vertindamas Vyriausybės sprendimą sumažinti darbo pajamų apmokestinimą to nesubalansavus kitais mokestines įplaukas didinančiais sprendimais, dėl ko Vyriausybė prarado galimybę reikšmingai padidinti darbo užmokestį viešojo sektoriaus darbuotojams – valstybės tarnautojams,  pedagogams, medikams, kultūros sektoriaus darbuotojams;

 

konstatuodamas, kad sveikatos apsaugos srityje pažanga yra nepakankama – lėtai įgyvendinami sveikatos sistemos skaitmenizavimo tikslai, nepakankamai dėmesio skiriama slaugos problemos sprendimui, apribota paciento galimybė  pasirinkti vaistus ir kt.;

 

konstatuodamas, kad Vyriausybės 2018 m. veiklos ataskaitoje nėra atskleisti faktai apie Vyriausybės programoje numatytų terminų nesilaikymą, įgyvendinant esmines reformas neįgaliųjų socialinės integracijos, Neįgaliųjų konvencijos įgyvendinimo Lietuvoje srityse, taip pat nėra pateikiama išsami ataskaita apie Vyriausybės programoje numatytą, bet vis dar neįvykdytą asmenų su negalia integracijos sistemos tobulinimą švietimo, kultūros, socialinės apsaugos, užimtumo bei kitose srityse, ataskaitoje nurodoma tik tai, kas bus ateityje įgyvendinama, bet nėra aiškiai įvardyta, kas jau yra atlikta šiose srityse;

 

būdamas susirūpinęs, dėl Vyriausybės nepakankamo dėmesio regioninei politikai, kai  regionų ekonominiai ir socialiniai skirtumai yra didesni nei ES vidurkis ir pastaraisiais metais tik didėja,  kai gyventojų skaičius regionuose sparčiai mažėja dėl mažėjančių galimybių gauti  kokybiškas viešąsias paslaugas ir nepakankamo investicijų pritraukimo;

 

konstatuodamas, kad XVII-osios Vyriausybės 2018 m. veiklos ataskaitoje nėra pateikiama objektyvi informacija apie Vyriausybės veiksmus ir jų įtaką šalies situacijai;

 

n u t a r i a  nepritarti Vyriausybės 2018 m. veiklos ataskaitai.

 

 

 

Seimo Pirmininkas

 

Teikia

 

Seimo nariai

 

Gabrielius Landsbergis

 

Radvilė Morkūnaite-Mikulėnienė

 

Andrius Kubilius

 

Mykolas Majauskas

 

Vytautas Juozapaitis

 

Žygimantas Pavilionis

 

Jurgis Razma

 

Justas Džiugelis

 

Kazys Starkevičius

 

Andrius Navickas



[1] Šalies ataskaita. Lietuva 2019.  2019 m. Europos semestras. Struktūrinių reformų pažangos vertinimas, makroekonominio disbalanso prevencija ir naikinimas ir pagal Reglamentą (ES) Nr. 1176/2011 atliktų nuodugnių apžvalgų rezultatai, Briuselis, 2019 02 27