Projektas TP-10
2021-05-27
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL FIKSUOTŲ PAJAMŲ MOKESČIO DYDŽIŲ, TAIKOMŲ ĮSIGYJANT VERSLO LIUDIJIMUS 2022 METAIS VYKDOMAI VEIKLAI, NUSTATYMO IR 2022 METAIS VERSLO LIUDIJIMUS ĮSIGYJANTIEMS GYVENTOJAMS TAIKOMŲ LENGVATŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gegužės 27 d. Nr. T-
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 ir 37 punktais, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu Nr. 1797 „Dėl Verslo liudijimų išdavimo gyventojams taisyklių ir Veiklų, kuriomis gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Nustatyti fiksuotus pajamų mokesčio dydžius, taikomus įsigyjant verslo liudijimus 2022 metais vykdomai veiklai, pagal pridedamą sąrašą. 2. Patvirtinti 2022 metais verslo liudijimus įsigyjantiems gyventojams taikomų lengvatų sąrašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras
Įtraukti į darbotvarkę Pakruojo r. savivaldybės meras
Saulius Margis
2021-05- |
Pakruojo r. savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas
Gintaras Šurna 2021-05- |
Pakruojo r. savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos sk. vedėja Jovita Kirdeikienė
2021-05- |
Atliktinas antikorupcinis vertinimas
Jovita Kirdeikienė
2021-05- |
Pakruojo r. savivaldybės administracijos Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių sk. vyr. kalbos tvarkytoja
Rita Nikalajevienė
2021-05- |
Parengė
Pakruojo r. sav. administracijos
Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vyr. specialistė
Judita Vepštienė
|
SPRENDIMO PROJEKTO DĖL FIKSUOTŲ PAJAMŲ MOKESČIO DYDŽIŲ, TAIKOMŲ ĮSIGYJANT VERSLO LIUDIJIMUS 2022 METAIS VYKDOMAI VEIKLAI, NUSTATYMO IR 2022 METAIS VERSLO LIUDIJIMUS ĮSIGYJANTIEMS GYVENTOJAMS TAIKOMŲ LENGVATŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO AIŠKINAMASIS RAŠTAS |
2021 m. gegužės d.
1. Parengto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.
Sprendimo projekto esmė ir tikslas – nustatyti fiksuotus pajamų mokesčio dydžius, kurie bus taikomi įsigyjant verslo liudijimus veiklai, vykdomai 2022 metais Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje ir Lietuvos Respublikoje, bei patvirtinti lengvatų, taikomų gyventojams, įsigyjantiems verslo liudijimus 2022 metais, sąrašą.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2020 m. birželio 1 d. raštu Nr. 32.42-31-1E RM „Dėl verslo liudijimų fiksuotų dydžių ir lengvatų 2021 metams“ prašo fiksuoto dydžio pajamų mokesčius apsvarstyti ir patvirtinti iki šių metų liepos mėn., nors 2002 m. lapkričio 19 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 1797 „Dėl Verslo liudijimų išdavimo gyventojams taisyklių ir Veiklų, kuriomis gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašo“ 3 punkte rekomenduojama savivaldybėms patvirtinti iki einamųjų metų lapkričio 10 d. Kadangi nemaža dalis gyventojų verslo liudijimus kitiems metams pageidauja įsigyti dar iki einamųjų metų gruodžio mėnesio, VMI prašo paankstinti sprendimų priėmimą, kad galėtų tinkamai suvesti Savivaldybių tarybų sprendimų duomenis ir einamųjų metų gruodžio mėnesį užtikrinti kitų metų verslo liudijimų išdavimą.
Iki 2017 m. gruodžio 31 d. fiksuoto dydžio pajamų mokestis už išduodamus verslo liudijimus negalėjo būti mažesnis už pajamų mokestį, apskaičiuotą nuo dvylikos minimalių mėnesinių algų, galiojančių mokestinio laikotarpio, einančio prieš mokestinį laikotarpį, kuriam įsigyjamas verslo liudijimas spalio 1 dieną ir pritaikius pajamų mokesčio tarifą, galiosiantį to mokestinio laikotarpio, kuriam įsigyjamas verslo liudijimas, sausio 1 d. Nuo 2018 m. sausio 1 d. panaikinta minimalaus fiksuoto pajamų dydžio nustatymo riba, kuri buvo taikoma nustatant fiksuotus pajamų mokesčio dydžius neribojant veiklos teritorijos vykdomoms veikloms ir savivaldybėms suteikti platesni įgaliojimai tvirtinti fiksuoto dydžio pajamų mokestį ir šio mokesčio lengvatas.
VMI, siekdama užtikrinti sklandų verslo liudijimų išdavimą ir sudaryti galimybę gyventojams, nedidinant administracinės naštos, pasinaudoti mokestinėmis lengvatomis, siūlo savivaldybių taryboms lengvatų tvirtinimui naudoti VMI rekomenduojamą Verslo liudijimus įsigyjantiems gyventojams taikomų lengvatų sąrašo formą. VMI yra sudariusi duomenų gavimo sutartis su įvairiomis valstybinėmis institucijomis ir šių sutarčių pagrindu gauna duomenis apie gyventojams taikytas lengvatas, kurios buvo nustatytos iki 2017-12-31 galiojusioje GPMĮ 6 straipsnio redakcijoje. Nustačius lengvatas pagal rekomenduojamą formą, gyventojams būtų sudaroma galimybė pasinaudoti jiems taikytina mokestine lengvata, nereikalaujant pateikti jokių papildomų, lengvatas pagrindžiančių, dokumentų. Savivaldybės tarybai nustačius lengvatas, apie kurias VMI neturi duomenų, tokias lengvatas mokesčių administratorius galės taikyti tik gyventojui pateikus teisę į lengvatas pagrindžiančius dokumentus, o tai apsunkintų ir pailgintų verslo liudijimų išdavimo procesą bei didintų administracinę naštą gyventojams, kas tikėtina sukeltų gyventojų nepasitenkinimą. VMI taip pat prašo, tvirtinant savivaldybės tarybai sprendimą dėl taikytinų lengvatų, įvertinti siekiamų tikslų ir galimų sąnaudų jiems pasiekti santykį.
Rengiant šį sprendimo projektą buvo atsižvelgta į VMI rekomendacijas ir įvertinti VMI pateikti duomenys apie išduotus verslo liudijimus gyventojams Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje, jų skaičių, sumokėtą pajamų mokestį ir suteiktas lengvatas.
Per 2019 m. Pakruojo rajone 503 asmenims išduoti verslo liudijimai, surinkta 20 576 Eur gyventojų pajamų mokesčio, suteikta lengvatų už 4169 Eur. Atitinkamai per 2020 m. 449 asmenims išduoti verslo liudijimai, surinkta 15 470 Eur gyventojų pajamų mokesčio, suteikta lengvatų už 7068 Eur. 2020 m. išduotų verslo liudijimų skaičius sumažėjo 10,7 proc. lyginant su 2019 m., surinkta gyventojų pajamų mokesčio suma sumažėjo 5106 Eur. 2020 metais daugiausia pajamų mokesčio gauta už šias veiklos rūšis: Betono, gipso ir cemento gaminių bei dirbinių gamyba ir pastatymas, akmens pjaustymas, formavimas ir apdaila, įskaitant įrašų iškalimą – 2715 Eur;
Prekyba ne maisto produktais – 1504 Eur;
- Kirpyklų, kosmetikos kabinetų ir salonų, soliariumų veikla – 1717 Eur;
- Gyvenamosios paskirties patalpų nuoma neteikiant apgyvendinimo paslaugų (kaimo turizmo paslaugos arba nakvynės ir pusryčių paslaugos) – 939 Eur;
- Statybos baigimo apdailos ir valymo darbai – 1034 Eur;
- Specialieji statybos darbai – 1569 Eur ir kt.
Atsižvelgiant į esančią ekstremaliąją situaciją šalyje, siūloma 2022 metams fiksuoto pajamų mokesčio dydžio nedidinti. Be to, bus reikalinga sumokėti valstybinio socialinio draudimo įmoką 671,76 Eur (2020 m. buvo 635,16 Eur), privalomojo sveikatos draudimo įmoką 537,72 Eur (2020 m. buvo 508,44 Eur). Bendra SODRAI mokama suma 1209,48 Eur (2020 m. buvo 1143.60 Eur).
Verslo liudijimus įsigyjantiems gyventojams taikomų lengvatų sąrašą siūlome palikti tokį pat kaip 2021 metais.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami projekte aptarti teisiniai santykiai.
Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimas Nr. 1797 „Dėl Verslo liudijimų išdavimo gyventojams taisyklių ir Veiklų, kuriomis gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašo“, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 25 d. tarybos sprendimas Nr. T-185 „Dėl fiksuotų pajamų mokesčio dydžių, taikomų įsigyjant verslo liudijimus 2021 metais vykdomai veiklai, patvirtinimo“.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Naujų teisinio reguliavimo nuostatų nesiūloma. Tikimasi, kad sprendimo projektu siūlomi pajamų mokesčio dydžiai sudarys palankias sąlygas smulkiojo verslo plėtrai Pakruojo rajono savivaldybėje, skatins verslo veiklos individualią iniciatyvą bei legalų veiklos vykdymą, sumokant mokesčius. Numatoma, kad nustačius tokius fiksuotus pajamų mokesčio dydžius nemažės veikla užsiimančių gyventojų skaičius, neaugs išlaidų poreikis socialinėms išmokoms bei kompensacijoms, nedidės realus bedarbių skaičius.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Nėra.
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimą.
Nėra.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Papildomo finansavimo priėmus sprendimo projektą iš savivaldybės biudžeto skirti nereikės.
8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Sprendimo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.