|
|
Projektas |
|
|
|
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
2017 m. lapkričio 28 d. įsakymO Nr. 3-562 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETO „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.5.1-TID-R-514 priemonės „Darnaus judumo priemonių diegimas“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. ______________ d. Nr. __________
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos
4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.5.1-TID-R-514 priemonės „Darnaus judumo priemonių diegimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2017 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 3-562 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.5.1-TID-R-514 priemonės „Darnaus judumo priemonių diegimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Papildau 2 punktą 2.6 papunkčiu:
2. Papildau 2 punktą 2.7 papunkčiu:
3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 29 875 642 (dvidešimt devynių milijonų aštuonių šimtų septyniasdešimt penkių tūkstančių šešių šimtų keturiasdešimt dviejų) eurų, iš kurių iki 29 875 642 (dvidešimt devynių milijonų aštuonių šimtų septyniasdešimt penkių tūkstančių šešių šimtų keturiasdešimt dvieju) eurų – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos.“
5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10.1. Pagal Aprašą skiriamų finansavimo lėšų paskirstymas regionams:
Regiono pavadinimas |
ES struktūrinių fondų lėšų suma, Eur |
ES struktūrinių fondų lėšų suma su veiklos lėšų rezervu, Eur |
Alytaus |
1 567 660 |
1 686 602 |
Kauno |
6 546 119 |
7 042 786 |
Klaipėdos |
3 548 030 |
3 817 226 |
Marijampolės |
844 573 |
908 653 |
Panevėžio |
1 641 135 |
1 765 651 |
Šiaulių |
1 845 156 |
1 985 152 |
Tauragės |
656 401 |
706 204 |
Telšių |
1 445 313 |
1 554 972 |
Utenos |
1 210 838 |
1 302 707 |
Vilniaus |
8 463 543 |
9 105 689 |
Iš viso: |
27 768 768 |
29 875 642 |
10.2. Priemonei skirtos ES struktūrinių fondų lėšos, dėl kurių kasmet turi būti pasirašytos projektų sutartys, pagal regionus:
Regiono pavadinimas |
ES lėšų suma, Eur |
|||
2014–2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
Iš viso konkrečiam regionui per 2014–2020 m. |
|
Alytaus |
0 |
1 108 660 |
577 942 |
1 686 602 |
Kauno |
0 |
2 058 816 |
4 983 970 |
7 042 786 |
Klaipėdos |
0 |
0 |
3 817 226 |
3 817 226 |
Marijampolės |
0 |
844 572 |
64 081 |
908 653 |
Panevėžio |
0 |
0 |
1 765 651 |
1 765 651 |
Šiaulių |
0 |
0 |
1 985 152 |
1 985 152 |
Tauragės |
0 |
656 401 |
49 803 |
706 204 |
Telšių |
0 |
1 222 464 |
332 508 |
1 554 972 |
Utenos |
0 |
0 |
1 302 707 |
1 302 707 |
Vilniaus |
0 |
0 |
9 105 689 |
9 105 689 |
Iš viso regionams konkrečiais metais: |
0 |
5 890 913 |
23 984 729 |
29 875 642.“ |
10.3. Priemonei skirtos ES struktūrinių fondų lėšos, kurios kasmet turi būti pripažįstamos deklaruotinomis, pagal regionus:
Regiono pavadinimas |
ES lėšų suma, Eur |
||||||
2015–2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2023 m. |
Iš viso konkre-čiam regionui per 2015–2023 m. |
|
Alytaus |
0 |
548 681 |
470 298 |
432 474 |
156 766 |
78 383 |
1 686 602 |
Kauno |
0 |
1 029 408 |
2 225 570 |
2 805 891 |
654 612 |
327 305 |
7 042 786 |
Klaipėdos |
0 |
0 |
1 900 000 |
1 285 021 |
454 803 |
177 402 |
3 817 226 |
Marijampolės |
0 |
0 |
506 744 |
275 223 |
84 457 |
42 229 |
908 653 |
Panevėžio |
0 |
0 |
766 739 |
652 743 |
264 113 |
82 056 |
1 765 651 |
Šiaulių |
0 |
0 |
1 107 094 |
601 285 |
184 516 |
92 257 |
1 985 152 |
Tauragės |
0 |
229 741 |
196 920 |
181 083 |
65 640 |
32 820 |
706 204 |
Telšių |
0 |
433 594 |
505 860 |
398 722 |
144 531 |
72 265 |
1 554 972 |
Utenos |
0 |
0 |
651 354 |
469 727 |
121 084 |
60 542 |
1 302 707 |
Vilniaus |
0 |
0 |
3 000 000 |
4 000 000 |
1 682 512 |
423 177 |
9 105 689 |
Iš viso regionams konkrečiais metais: |
0 |
2 241 424 |
11 330 579 |
11 102 169 |
3 813 034 |
1 388 436 |
29 875 642.“ |
6. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Visi numatomi finansuoti pagal Priemonę projektai į Regionų projektų sąrašus turi būti įtraukti iki 2019 m. gruodžio 31 d. Jeigu iki šios datos regionas nepaskirstytų viso Aprašo 10.1 papunktyje nurodyto ES struktūrinių fondų lėšų limito, Ministerija gali imtis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių 139 punkte nustatytų veiksmų spartesniam ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimui užtikrinti.“
7. Pakeičiu 28.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiama, išskyrus:
32.1. kai įrengiama nauja ar pertvarkoma esama Aprašo 35.5 papunktyje numatyta upių ir kitų vandens telkinių prieplaukų infrastruktūra, kai ji yra suderinama su vidaus rinka, vadovaujantisBendrojo bendrosios išimties reglamento, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) 2017/1084 (OL 2017 L 156, p. 1), 15 skirsnio 56c straipsniu;
32.2. investicinę pagalbą vietos infrastuktūroms, jeigu tenkinamos visos Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje ir 56 straipsnyje nustatytas sąlygos.
32.3. de minimis pagalbą veiklai visuose sektoriuose, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas ir 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 3 dalyje nustatytus atvejus.
321. Jei valstybės pagalba teikiama pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 23 dalimi ir 6 straipsnio 2 dalimi, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos neturi būti prisiėmęs įsipareigojimų, dėl kurių investicija tampa neatšaukiama, t. y. neturi būti pasirašytos prekių tiekimo ar rangos darbų sutartys.
10. Pakeičiu 37.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:
„43. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.
431. Valstybės pagalbos atveju, vertinant projekto išlaidų tinkamumą finansuoti, be Projektų taisyklių VI skyriuje išdėstytų reikalavimų, taip pat taikomos Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7, 56 ir 56c straipsnių nuostatos arba de minimis reglamento nuostatos.
432. Siekiant užtikrinti Bendrojo bendrosios išimties reglamento 56 straipsnio 6 dalyje ir 56 c straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų dėl valstybės pagalbos dydžio laikymąsi, diskontuotas investicijos veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų bus atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis. Palūkanų normą, naudojamą diskontuojant, sudaro Europos Komisijos patvirtinta bazinė palūkanų norma, skelbiama adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, plius 100 bazinių punktų.
433. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, o de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Bendrajame bendrosios išimties reglamente nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
434. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba:
434.1. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (vieno šimto tūkstančių) Eur. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas ir partneris (-iai) gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje http://kt.gov.lt/index.php?show=news_view&pr_id=1487.
434.2. Įgyvendinančioji institucija vertinimo metu patikrina, ar pareiškėjas turi teisę gauti de minimis pagalbą. Įgyvendinančioji institucija turi patikrinti visas susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/priemones-priemones-dalinis-palukanu-kompensavimas-vienos-imones-deklaracija paskelbtą rekomenduojamą formą. Ministerija, prieš priimdama sprendimą finansuoti projektą, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui priėmus sprendimą finansuoti projektą, laikoma, kad pareiškėjui ir partneriams yra suteikiama de minimis pagalba, o Ministerija registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.“
12. Pakeičiu 59.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„59.9. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (sudarytas pirkimo sutartis, statinio statybos projekto skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis, bent 2 rangovų / tiekėjų / gamintojų komercinius pasiūlymus, atitinkančius pagal Aprašo 28.4 papunktį reikalaujamos pateikti įrangos, įrenginių ir (arba) statybos darbų technines specifikacijas, ar kt.);“
13. Papildau 59 punktą 59.12 papunkčiu:
„59.12. informaciją dėl įmonių tarpusavio santykių, nurodytų de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, kurios reikia vienos įmonės, kaip nurodyta de minimis reglamente, apimčiai nustatyti (pildoma „Vienos įmonės“ deklaracija pagal interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbtą rekomenduojamą formą);“.
14. Papildau 59 punktą 59.13 papunkčiu:
„59.13. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) ir informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų planuojamą gauti veiklos pelną (pildomos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbtos rekomenduojamos formos).“.
Bendrasis reikalavimas/ specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus detalizavimas (jei taikoma)
|
Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus vertinimas |
|
Taip / Ne/ Netaikoma/ Taip su išlyga |
Komentarai |
||
„4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama „de minimis“ pagalba. Pildomas Aprašo 5 priedas „Projektų atitikties „de minimis“ pagalbos taisyklėms patikros lapas); 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014,L187, p.1–78), laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal reglamentą (ES) Nr. 651/2014. Pildomas Aprašo 4 priedas „Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas“); 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo (taikoma, jei projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) „de minimis“ pagalba nėra teikiama. Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir „de minimis“ pagalbos buvimo ar nebuvimo). (Vertinant techninės paramos projektus šių metodinių nurodymų 4.5 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas netaikomas.) |
Projekto finansavimas turi nereikšti neteisėtos valstybės pagalbos
|
Aprašo 5 priedą „Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas“)“.
|
|