Projektas

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL REIKALAVIMŲ ASMENIMS, SIEKIANTIEMS ĮGYTI BEI ĮGIJUSIEMS TEISĘ PLĖTOTI IR EKSPLOATUOTI ATSINAUJINANČIUS ENERGIJOS IŠTEKLIUS NAUDOJANČIAS ELEKTRINES JŪRINĖJE TERITORIJOJE, IR JŪRINĖS TERITORIJOS TYRIMŲ BEI KITŲ VEIKSMŲ ATLIKIMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m.         d. Nr.

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 10 dalies 1–3, 6, 18 punktais, 11, 18 dalimis, 22 dalies 4 ir 5 punktais, 28 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1.  Patvirtinti Reikalavimų asmenims, siekiantiems įgyti bei įgijusiems teisę plėtoti ir eksploatuoti atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias elektrines jūrinėje teritorijoje, ir jūrinės teritorijos tyrimų bei kitų veiksmų atlikimo išlaidų kompensavimo aprašą (pridedama).

2.  Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja praėjus 2 mėnesiams po Europos Komisijos pritarimo pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas.

3.  Įpareigoti Lietuvos Respublikos energetikos ministeriją nedelsiant informuoti Teisės aktų registro tvarkytoją apie šio nutarimo įsigaliojimo datą po šio nutarimo 2 punkte nurodyto pritarimo gavimo.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

Energetikos ministras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2022 m.                          d. nutarimu

 

REIKALAVIMŲ ASMENIMS, SIEKIANTIEMS ĮGYTI BEI ĮGIJUSIEMS TEISĘ PLĖTOTI IR EKSPLOATUOTI ATSINAUJINANČIUS ENERGIJOS IŠTEKLIUS NAUDOJANČIAS ELEKTRINES JŪRINĖJE TERITORIJOJE, IR JŪRINĖS TERITORIJOS TYRIMŲ BEI KITŲ VEIKSMŲ ATLIKIMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO APRAŠAS

 

I Skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1Reikalavimų asmenims, siekiantiems įgyti bei įgijusiems teisę plėtoti ir eksploatuoti atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias elektrines jūrinėje teritorijoje, ir jūrinės teritorijos tyrimų bei kitų veiksmų atlikimo išlaidų kompensavimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato kriterijus ir reikalavimus asmenims, dalyvaujantiems atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtros ir eksploatacijos Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje (toliau – jūrinė teritorija) konkurse, kuris organizuojamas Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 22 d. nutarimo Nr. 697 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorinės jūros ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinės ekonominės zonos Baltijos jūroje dalių, kuriose tikslinga organizuoti konkursą (konkursus) atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai, ir šių elektrinių įrengtųjų galių nustatymo“ pagrindu (toliau – konkursas). Aprašas taip pat įtvirtina kriterijus ir taisykles, pagal kuriuos nustatomi įpareigojimai konkurso laimėtojams, taip pat tvarką ir terminus, kuriais vadovaujantis kompensuojamos jūrinės teritorijos tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidos.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme.

 

II SKYRIUS

atitiktis europinės ir transatlantinės integracijos kriterijams

 

3.  Konkurse gali dalyvauti tik europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus atitinkantys konkurso dalyviai. Konkurso dalyvis laikomas atitinkančiu europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, jeigu fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti ūkio subjektai, nuosavybės teise įsigiję konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) (toliau – tiesioginiai akcininkai), fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti ūkio subjektai, nuosavybės teise neturintys konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) tiesiogiai, bet galintys daryti įtaką konkurso dalyviui per savo turimas konkurso dalyvio tiesioginio akcininko akcijas (teises, pajus ar kapitalo dalis) ar kitų netiesioginių akcininkų (kai yra akcininkų eilė) akcijas (teises, pajus ar kapitalo dalis) (toliau – netiesioginiai akcininkai) ir (ar) fiziniai asmenys, kurie nuosavybės teise yra tiesiogiai arba netiesiogiai įsigiję konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) (toliau – galutiniai naudos gavėjai), neatitinkantys europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, nekontroliuoja konkurso dalyvio kvalifikuotosios akcijų paketo dalies arba neturi balsavimo teisių dalies, kurių procentinė išraiška yra nurodyta Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje apibrėžiant naudos gavėją, kuris yra laikomas tiesioginiu arba netiesioginiu juridinio asmens savininku (toliau – kvalifikuotoji akcijų paketo dalis). 

4.  Jeigu nors vienas netiesioginis akcininkas ar galutinis naudos gavėjas, kuris nėra tiesioginis akcininkas, neatitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, tokių netiesioginių akcininkų ir galutinių naudos gavėjų turima konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalis nustatoma pagal sandaugos taisyklę. Pagal šią taisyklę sudauginamos konkurso dalyvio akcininkų (pajininkų ar dalyvių) eilėje esančios akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalys, pradedant nuo netiesioginio akcininko ar galutinio naudos gavėjo turimos akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalies, kuri padauginama iš akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalies, valdomos aukštesniame lygyje, ir taip tęsiama akcininkų (pajininkų ar dalyvių) eilėje iki tiesioginių akcininkų turimos akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalies. Sandaugos rezultatas yra europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų neatitinkančio netiesioginio akcininko arba galutinio naudos gavėjo netiesiogiai kontroliuojama konkurso dalyvio akcijų paketo dalis. Jeigu sandaugos rezultatas sudaro kvalifikuotąją akcijų paketo dalį, toks konkurso dalyvis dalyvauti konkurse neturi teisės. Tokiu atveju netiesioginio akcininko, neatitinkančio europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, akcininkų (pajininkų ar dalyvių) turima akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalis toliau nėra vertinama. Jeigu sandaugos rezultatas nesudaro kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, netiesioginio akcininko, neatitinkančio europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, akcininkų (pajininkų ar dalyvių) valdoma akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalis toliau vertinama pagal Aprašo 5 ir 6 punktų taisykles.

5.  Jeigu yra keletas (daugiau negu vienas) tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų, neatitinkančių europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų ir nekontroliuojančių konkurso dalyvio kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, atliekant vertinimą sudedamos tokių tiesioginių akcininkų konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalys ir netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų turimos konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalys, apskaičiuotos pagal Aprašo 4 punkte nustatytą sandaugos taisyklę.

6.  Jeigu pagal Aprašo 5 punkto taisyklę sudėjus europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų neatitinkančių tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų turimas konkurso dalyvio akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalis susidaro kvalifikuotoji akcijų paketo dalis, toks konkurso dalyvis dalyvauti konkurse neturi teisės.

7.  Jeigu tiesioginiai akcininkai, netiesioginiai akcininkai ir (ar) galutiniai naudos gavėjai, neatitinkantys europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, nevaldo konkurso dalyvio kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, pagal Aprašo 10 punkte nustatytą tvarką pateiktus dokumentus papildomai vertinama, ar tokiems tiesioginiams akcininkams, netiesioginiams akcininkams ir (ar) galutiniams naudos gavėjams, taip pat neatitinkantiems europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų tretiesiems asmenims, yra perleistos kitų akcininkų (teisių turėtojų, pajininkų ar kapitalo dalių savininkų) balsavimo teisės. Jeigu balsavimo teisės yra perleistos, įvertinama, ar tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų, taip pat trečiųjų asmenų, kuriems yra perleistos balsavimo teisės, turima bendra balsavimo teisių suma sudaro kvalifikuotąją akcijų paketo dalį. Netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų turima bendra balsavimo teisių suma apskaičiuojama Aprašo 4–6 punktuose nustatyta tvarka. Balsavimo teisių dalis ir akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalis nėra sumuojamos. Jeigu tiesioginiai akcininkai, netiesioginiai akcininkai ir (ar) galutiniai naudos gavėjai, neatitinkantys europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, nevaldo konkurso dalyvio kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, bet jiems yra perleistos kitų akcininkų (teisių turėtojų, pajininkų ar kapitalo dalių savininkų) balsavimo teisės ir tokių balsavimo teisių suma sudaro kvalifikuotąją akcijų paketo dalį, apskaičiuotą Aprašo 4–6 punktuose nustatyta tvarka, toks konkurso dalyvis dalyvauti konkurse neturi teisės.

8.  Jeigu konkurso dalyvis, jo tiesioginiai akcininkai ir (ar) jo netiesioginiai akcininkai yra bendrovės, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, Aprašo 3–7 punktuose nustatyta tvarka reguliuojamoje rinkoje vertybinių popierių dalis vertinama tik tuo atveju, jeigu ji sudaro kvalifikuotąją akcijų paketo dalį.

9.  Jeigu konkurse dalyvauja jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikianti asmenų grupė, kiekvienas iš šių asmenų turi pateikti Aprašo 10 punkte nurodytus dokumentus ir yra individualiai vertinamas Aprašo 3–8 punktuose nustatyta tvarka kaip konkurso dalyvis. Jeigu bent vienas iš jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančių asmenų neatitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, tokia jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančių asmenų grupė dalyvauti konkurse neturi teisės.

10.  Siekiant įvertinti, ar konkurso dalyvis, tiesioginiai akcininkai, netiesioginiai akcininkai ir (ar) galutiniai naudos gavėjai atitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, konkurso dalyvis Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (toliau – Taryba) privalo pateikti:

10.1.  fizinis asmuo:

10.1.1. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (paso arba asmens tapatybės kortelės) kopiją. Jeigu asmuo turi daugiau negu vieną pilietybę, pateikiamos visose valstybėse, kuriose asmuo yra pilietis, išduotų asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijos;

10.1.2. asmens nuolatinę gyvenamąją vietą įrodantį dokumentą;

10.2.  juridinis asmuo ar kitas ūkio subjektas:

10.2.1. valstybės įmonės Registrų centro arba užsienio valstybės, kurioje yra registruotas juridinis asmuo ar kitas ūkio subjektas, kompetentingos institucijos išduotą išrašą apie juridinio asmens ar kito ūkio subjekto įregistravimą, jo akcininkus (pajininkus ar dalyvius) ir galutinius naudos gavėjus, jeigu toje užsienio valstybėje yra prievolė registruoti akcininkus (pajininkus ar dalyvius) ir galutinius naudos gavėjus, o jeigu tokios prievolės nėra, – nuosavybės teisę pagrindžiančius dokumentus: akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) apskaitos dokumentus, sutartis dėl akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) ir kt.;

10.2.2. konkurso dalyvio vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą laisvos formos nuosavybės ir kontrolės struktūrą, t. y. informaciją apie visus konkurso dalyvio tiesioginius akcininkus ir netiesioginius akcininkus iki galutinių naudos gavėjų (nurodyti fizinio asmens vardą ir pavardę, juridinio asmens – pavadinimą), nurodant tiesioginiams akcininkams, netiesioginiams akcininkams ir galutiniams naudos gavėjams nuosavybės teise priklausančią akcijų (teisių, pajų ar kapitalo dalių) paketo dalį;

10.2.3. konkurso dalyvio vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą laisvos formos patvirtinimą, kad konkurso dalyvio tiesioginiai akcininkai ir (ar) netiesioginiai akcininkai nėra perleidę balsavimo teisių kitiems asmenims (jeigu balsavimo teisės neperleistos), arba patvirtinimą, kad konkurso dalyvio tiesioginiai akcininkai ir (ar) netiesioginiai akcininkai yra perleidę balsavimo teisę kitiems asmenims, nurodant perleistų balsavimo teisių dalį ir asmens, kuriam perleistos balsavimo teisės, duomenis (fizinio asmens vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamosios vietos adresą, valstybės, išdavusios asmens dokumentą, pavadinimą arba juridinio asmens ar kito ūkio subjekto pavadinimą, kodą, buveinės adresą, valstybės, kurioje registruotas juridinis asmuo ar kitas ūkio subjektas, pavadinimą);

10.2.4. konkurso dalyvio vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą laisvos formos patvirtinimą, kad pateikiama informacija yra aktuali ir teisinga;

10.3.  kitus Tarybos nurodytus dokumentus ir informaciją, reikalingus konkurso dalyvio, jo tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ar galutinių naudos gavėjų atitikčiai europinės ir transatlantinės integracijos kriterijams įvertinti. Šie dokumentai ir informacija turi būti pateikiami tik tuo atveju, jeigu, Tarybos vertinimu, nepakanka pagal Aprašo 10.1 ir (ar) 10.2 papunkčius konkurso dalyvio pateiktų dokumentų.

11.  Tarybai pateikiami užsienio valstybėse parengti ir (ar) išduoti dokumentai turi būti legalizuoti vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir 1961 m. spalio 5 d. Hagos konvencija dėl užsienio valstybėse išduotų dokumentų legalizavimo panaikinimo, išskyrus atvejus, kai legalizavimo ir tvirtinimo pažymos (Apostille) reikalavimai netaikomi Lietuvos Respublikoje pagal tarptautines abipusio pripažinimo sutartis.

12.  Detalūs Tarybai pateikiamų dokumentų reikalavimai yra nustatomi jūrinės teritorijos naudojimo atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai konkursų organizavimo ir leidimų naudoti jūrinės teritorijos dalis atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai išdavimo tvarkos apraše (toliau – Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos aprašas), kurį rengia ir tvirtina Taryba.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU TIKSLU MAŽINTI ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ IŠMETIMĄ

 

13.  Konkurso laimėtojas per 3 metus nuo leidimo naudoti jūrinės teritorijos dalį (dalis) atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai (toliau – leidimas plėtrai ir eksploatacijai) išdavimo dienos privalo su Lietuvos energetikos agentūra suderinti nepriklausomo auditoriaus patvirtintą konkurso laimėtojo planuojamų išskirti iš sunaudoto kuro šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) emisijų planą (toliau – ŠESD emisijų planas), kuris apimtų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių ir susijusios infrastruktūros statybos projekto (toliau – projektas) vykdymo laikotarpį, t. y. laikotarpį nuo statybą leidžiančio dokumento iki leidimo gaminti elektros energiją konkurso laimėtojui išdavimo dienos. ŠESD emisijų plane turi būti numatyti pagrindiniai projekto jūrinėje teritorijoje statybos etapai, nurodomos sunaudojamo kuro rūšys (ŠESD sukėlikliai) ir kiekviename  etape numatomos ŠESD emisijos pagal kuro rūšį  ir emisijos faktorius (nurodant planuojamus tonkilometrius, ŠESD sukėliklių schemą su apskaitos prietaisais, kuro apskaitos paklaidas ir kt., naudojamus laivus, jų modelius, skaičių ir kitus duomenis, reikalingus ŠESD emisijų plano parengimui). Į ŠESD emisijų planą įtraukiami projekto vykdymo laikotarpiu atliekamo atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių ir susijusios infrastruktūros įrenginių transportavimo iš sandėliavimo vietos į statybos (įrengimo) vietą jūrinėje teritorijoje darbai, jų statybos (įrengimo) ar kiti susiję jūrinėje teritorijoje atliekami darbai (tarp jų papildomi tyrimai, darbuotojų transportavimas ir kt.). Atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių ir susijusios infrastruktūros transportavimo iš gamybos į sandėliavimo vietas darbai į ŠESD emisijų planą nėra įtraukiami. Derindama ŠESD emisijų planą, Lietuvos energetikos agentūra turi teisę kreiptis į kitas institucijas ir įstaigas bei gauti iš jų reikalingą informaciją bei rekomendacijas pagal jų kompetenciją. Lietuvos energetikos agentūra konkurso laimėtojo pateiktą ŠESD emisijų plano projektą turi įvertinti per 60 kalendorinių dienų ir, esant poreikiui, paprašyti konkurso laimėtojo pateikti papildomą informaciją. Jeigu konkurso laimėtojas per 20 darbo dienų iš Lietuvos energetikos agentūros negauna informacijos apie ŠESD plano neatitikimus, laikoma, kad konkurso laimėtojo pateiktas ŠESD planas yra suderintas.

14.  ŠESD emisijų planas turi būti parengtas naudojant žemiau nurodomus ŠESD emisijų faktorius:

14.1.  sunkusis mazutas (angl. heavy fuel oil) – 3,114 g CO2/g kuro;

14.2.  jūrinis dyzelinas (angl. marine diesel oil) – 3,206 g CO2/g kuro;

14.3.  suskystintos gamtinės dujos (angl. liquefied natural gas) – 2,750 g CO2/g kuro;

14.4.  metanolis (angl. methanol) – 1,375 g CO2/g kuro;

14.5.  mažai sieros turintis kuras 1,0 % (angl. low-sulphur fuel oils 1,0 %) – 3,114 g CO2/g kuro;

14.6.  kitas kuras, jeigu toks bus naudojamas, kurio ŠESD emisijų faktorius suderintas ŠESD emisijų plane.

15.  Konkurso laimėtojas turi kompensuoti ŠESD emisijų plane apskaičiuotų ŠESD emisijų, kurių kaina yra lygi 216 Eur/t CO2, vertę.

16.  Apskaičiuota ŠESD emisijų vertė iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo dienos turi būti pervesta į atskirą valstybės biudžeto sąskaitą, kuri skelbiama Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos interneto svetainėje. Šios lėšos panaudojamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

17.  Ne vėliau nei per 6 mėnesius nuo leidimo gaminti elektros energiją išdavimo dienos konkurso laimėtojas įsipareigoja Lietuvos energetikos agentūrai pateikti nepriklausomo auditoriaus patvirtintą faktiškai projekto statybos laikotarpiu patirtų ŠESD emisijų ataskaitą (toliau – ŠESD ataskaita). ŠESD ataskaitoje turi būti pateikta informacija, kuri leistų ŠESD ataskaitą palyginti su ŠESD planu, t. y. informacija apie kiekvieno projekto statybos etapo ŠESD faktines emisijas pagal kuro rūšį. Faktiškai patirtų ŠESD emisijų vertė yra lygi 216 Eur/t CO2.

18.  Lietuvos energetikos agentūra per 30 kalendorinių dienų patikrina konkurso laimėtojo pateiktą ŠESD ataskaitą ir apskaičiuoja ŠESD emisijų vertės, nurodytos ŠESD emisijų plane ir ŠESD ataskaitoje, skirtumą ir raštu informuoja konkurso laimėtoją ir Energetikos ministeriją.

19.  Konkurso laimėtojas privalo papildomai kompensuoti ŠESD emisijų plane ir ŠESD ataskaitoje nustatytų ŠESD emisijų vertės skirtumą, jeigu faktinė ŠESD ataskaitoje apskaičiuotų emisijų vertė 5 procentais ar daugiau viršija ŠESD emisijų plane numatytą emisijų vertę. Šios lėšos panaudojamos Vyriausybės nustatyta tvarka. Tuo atveju, jeigu faktinė ŠESD ataskaitoje apskaičiuotų emisijų vertė yra 5 procentais ar daugiau mažesnė, nei buvo numatyta ŠESD emisijų plane, apskaičiuotas ŠESD emisijų vertės skirtumas yra grąžinamas konkurso laimėtojui.

20.  Aprašo 18 punkte apskaičiuotas ŠESD emisijų vertės skirtumas konkurso laimėtojo yra sumokamas į atskirą valstybės biudžeto sąskaitą (kuri skelbiama Energetikos ministerijos interneto svetainėje) arba grąžinamas konkurso laimėtojui per 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo 18 punkte nurodyto Lietuvos energetikos agentūros pranešimo gavimo dienos.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI, susiję su INvesticijomis į aplinkos apsaugą

 

21Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, konkurso laimėtojas privalo įgyvendinti sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytas sąlygas ir priemones galimam reikšmingam neigiamam elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių išteklių jūrinėje teritorijoje veiklos poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ar jo padariniams likviduoti.

22.  Konkurso laimėtojas privalo papildomai, t. y. neįskaitant Aprašo 21 punkte numatytų priemonių, skirti ne mažiau kaip 5 milijonus eurų sumą, kuri Vyriausybės nustatyta tvarka būtų panaudojama aplinkos apsaugos jūrinėje teritorijoje tikslais. Konkurso laimėtojas šiame punkte nurodytą sumą privalo per 30 kalendorinių dienų nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai išdavimo dienos pervesti į atskirą valstybės biudžeto sąskaitą, kuri skelbiama Energetikos ministerijos interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

reikalavimai, susiję su parama vietos bendruomenėms

 

23.  Konkurso laimėtojas privalo šiame skyriuje nustatyta tvarka remti prie jūrinės teritorijos dalies, kurioje įrengtos atsinaujinančius energijos išteklius naudojančios elektrinės, arčiausiai esančią Palangos miesto savivaldybę.

24.  Palangos miesto savivaldybė yra remiama konkurso laimėtojui mokant įmoką, lygią 1 eurui už 1 MWh. Įmoka mokama tuo atveju, kai kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė kaina yra didesnė už 1 eurą už 1 MWh. Įmoka mokama nuo leidimo gaminti elektros energiją konkurso laimėtojui išdavimo dienos iki šio leidimo galiojimo pabaigos. Einamaisiais metais mokėtina įmoka apskaičiuojama atsižvelgiant į konkurso laimėtojo praėjusiais kalendoriniais metais pagamintos ir į elektros tinklus patiektos elektros energijos kiekį.

25.  Palangos miesto savivaldybei skirta įmoka Vyriausybės nustatyta tvarka mokama pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 131 straipsnio 4 dalį Vyriausybės Energetikos ministerijos teikimu paskirtam atsinaujinančių išteklių elektros energijos gamybos įmokos administratoriui (toliau – įmokos administratorius) iki einamųjų metų sausio 31 d.

26.  Surinktas lėšas įmokos administratorius Vyriausybės nustatyta tvarka ir sąlygomis išmoka Palangos miesto savivaldybei. Palangos miesto savivaldybės taryba sprendžia dėl gamybos įmokos lėšų panaudojimo vietos bendruomenių ir gyventojų socialiniams, ekonominiams ir aplinkos apsaugos poreikiams tenkinti. 

27Gautos ir einamaisiais kalendoriniais metais nepanaudotos lėšos naudojamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

Reikalavimai, susiję su mažų ir viduTInių įmonių įtraukimu į projekto įgyvendinimą

 

28.  Konkurso laimėtojas turi užtikrinti, kad nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai konkurso laimėtojui išdavimo dienos iki leidimo gaminti elektros energiją konkurso laimėtojui išdavimo dienos, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ), kaip tai yra apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 1 ir 2 dalyse, su projekto statyba susijusių suteikiamų paslaugų ir atliekamų rangos darbų vertė bus ne mažesnė kaip 3 procentai skaičiuojant nuo projekto statybos laikotarpiu atliktų investicijų išlaidų sumos.

29.  Konkurso laimėtojas turi užtikrinti, kad nuo leidimo gaminti elektros energiją konkurso laimėtojui išdavimo dienos iki šio leidimo galiojimo pabaigos, MVĮ su projekto eksploatacija susijusių suteikiamų paslaugų ir atliekamų rangos darbų vertė bus ne mažesnė kaip 10 procentų skaičiuojant nuo visų projekto eksploatacijos ir priežiūros sąnaudų sumos.

30.  Laikoma, kad konkurso laimėtojas atitinka Aprašo 29 punkte nustatytą reikalavimą, kai Aprašo 29 punkte nurodytų sąnaudų paskutinių 5 kalendorinių metų vidurkis (skaičiuojant iki leidimo gaminti elektros energiją galiojimo pabaigos) yra ne mažesnis kaip 10 procentų. Terminas pradedamas skaičiuoti nuo pirmų kalendorinių metų, einančių po leidimo gaminti elektros energiją išdavimo dienos.

31.  Konkurso laimėtojas, teikdamas Aprašo 52 punkte numatytas ataskaitas, kartu privalo pateikti nepriklausomo auditoriaus patvirtintas finansines ataskaitas, kuriose pateikiama detali informacija, susijusi su visomis projekto statybos ir eksploatacijos apimtyje atliktomis investicijomis ir eksploatacijos sąnaudomis, taip pat nurodant, kurios investicijos ir eksploatacijos sąnaudos buvo faktiškai patirtos pasitelkiant MVĮ.

32.  Laikoma, kad konkurso laimėtojas atitinka reikalavimą, susijusį su MVĮ įtraukimu į projekto įgyvendinimą, kuomet MVĮ tiekimo grandinėje yra ne žemesniame kaip n-4 lygmenyje, kur:

n – konkurso laimėtojas;

n-1 – konkurso laimėtojo tiekėjas;

n-2 – konkurso laimėtojo tiekėjo tiekėjas;

n-3 – konkurso laimėtojo tiekėjo tiekėjo tiekėjas;

n-4 – konkurso laimėtojo tiekėjo tiekėjo tiekėjo tiekėjas.

33.  Konkurso laimėtojas privalo Lietuvos energetikos agentūrai pateikti patvirtinimą, kad konkurso laimėtojo tiekėjai pasitelks MVĮ, kurios nėra susijusios įmonės, kaip tai yra apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, bet kuriame iš Aprašo 32 punkte nurodytų lygmenų.

 

VII SKYRIUS

Reikalavimai dėl finansinio pajėgumo

 

34.  Konkurso dalyviai privalo atitikti šiuos finansinio pajėgumo reikalavimus:

34.1.  konkurso dalyvio vidutinės metinės pajamos per paskutinius 3 kalendorinius metus yra ne mažesnės kaip 500 milijonų eurų;

34.2.  konkurso dalyvio nuosavo kapitalo dydis (fizinio asmens atveju – nuosavo turto dydis) sudaro ne mažiau kaip 20 procentų sumos, kuri gaunama padauginus Tarybos pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 12 dalies 3 punktą įvertinamų vidutinių santykinių investicijų į elektrinių įrengimą ir jų prijungimą prie elektros tinklų, įskaitant transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros sąnaudas, dydį iš Tarybos pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 10 dalies 6 punkte skelbiamoje informacijoje apie planuojamą organizuoti konkursą nurodytos elektrinių įrengtosios galios (MW).

35.  Kai konkurse dalyvauja jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikianti asmenų grupė, vertinamos bendros šių asmenų vidutinės metinės pajamos per paskutinius 3 kalendorinius metus ir bendras nuosavo kapitalo dydis.

36.  Siekiant įvertinti, ar konkurso dalyvis atitinka Aprašo 34 punkte nustatytus finansinio pajėgumo reikalavimus, konkurso dalyvis Tarybai privalo pateikti nepriklausomo auditoriaus patvirtintas finansines ataskaitas už paskutinius 3 metus. Tais atvejais, kai finansinėse ataskaitose nėra informacijos apie metinę apyvartą ir (ar) nuosavo kapitalo dydį, privaloma pateikti kitus šią informaciją pagrindžiančius dokumentus arba nuorodas į nacionalines duomenų bazes bet kurioje valstybėje narėje, kuriuose galima susipažinti su prašoma informacija.

37Tarybai pateikiami užsienio valstybėse parengti ir (ar) išduoti dokumentai turi atitikti Aprašo 11 punkto reikalavimą.

38.  Konkurso dalyvis gali remtis:

38.1.  savo dukterinių bendrovių (įskaitant paskesnių eilių dukterines (patronuojamąsias) bendroves) konsoliduotais finansiniais pajėgumais;

38.2.  savo tiesioginių ir netiesioginių akcininkų, kurie turi ne mažesnę kaip kvalifikuotąją akcijų paketo dalį, ir šių tiesioginių ir netiesioginių akcininkų patronuojančių bendrovių, kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 5 straipsnio 1 dalį, ir šių nurodytų juridinių asmenų dukterinių bendrovių (įskaitant paskesnių eilių dukterines (patronuojamąsias) bendroves) konsoliduotais finansiniais pajėgumais;

38.3.  Aprašo 38.1 ir 38.2 papunkčiuose nurodytų juridinių asmenų konsoliduotais finansiniais pajėgumais.

39.  Ūkio subjektai, kurių finansiniais pajėgumais remiamasi (jungtinės veiklos sutarties pagrindu arba tais atvejais, kai yra remiamasi akcininkų ir (ar) jų patronuojančių bendrovių finansiniais pajėgumais), prisiima solidarią atsakomybę už elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimą.

 

 

 

 

 

 

VIII Skyrius

Reikalavimai dėl turimos patirties

 

40.  Konkurso dalyvis Tarybai privalo pateikti informaciją, įrodančią, kad konkurso dalyviui yra išduotas leidimas gaminti elektros energiją (arba jam analogiškas dokumentas) bent vienoje didesnėje kaip 150 MW įrengtosios galios elektrinėje jūros teritorijoje, arba kad konkurso dalyvis yra įgijęs teisę vystyti bent vieną didesnės kaip 150 MW įrengtosios galios elektrinę jūros teritorijoje.

41.  Siekiant įvertinti, ar konkurso dalyvis atitinka Aprašo 40 punkte nustatytus turimos patirties reikalavimus, konkurso dalyvis Tarybai privalo pateikti:

41.1.  išduoto leidimo gaminti elektros energiją bent vienoje didesnėje kaip 150 MW įrengtosios galios elektrinėje jūros teritorijoje arba jam analogiško dokumento kopiją arba atitinkamos valstybės kompetentingos institucijos išduotą pažymą ir (ar) patvirtinimą apie įgytą teisę vystyti bent vieną didesnės kaip 150 MW įrengtosios galios elektrinę jūros teritorijoje; 

41.2.  kitus Tarybos reikalaujamus ir turimą patirtį įrodančius dokumentus ir informaciją. Šie dokumentai ir informacija turi būti pateikiami tik tuo atveju, jeigu, Tarybos vertinimu, nepakanka pagal Aprašo 41.1 papunktį konkurso dalyvio pateiktų dokumentų.

42Tarybai pateikiami užsienio valstybėse parengti ir (ar) išduoti dokumentai turi atitikti Aprašo 11 punkto reikalavimą.

43.  Konkurso dalyvis gali remtis:

43.1.  savo dukterinių bendrovių (įskaitant paskesnių eilių dukterines (patronuojamąsias) bendroves) patirtimi;

43.2.  savo tiesioginių ir netiesioginių akcininkų, kurie turi ne mažesnę kaip kvalifikuotąją akcijų paketo dalį, ir šių tiesioginių ir netiesioginių akcininkų patronuojančių bendrovių, kaip jos suprantamos pagal Akcinių bendrovių įstatymo 5 straipsnio 1 dalį, ir šių nurodytų juridinių asmenų dukterinių bendrovių (įskaitant paskesnių eilių dukterines (patronuojamąsias) bendroves) patirtimi.

44.  Tuo atveju, kai konkurse dalyvauja jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikianti asmenų grupė, patirties reikalavimus turi atitikti bent vienas iš asmenų. 

45.  Ūkio subjektai, kurių patirtimi remiamasi (jungtinės veiklos sutarties pagrindu arba tais atvejais, kai yra remiamasi akcininkų ir (arba) jų patronuojančių bendrovių patirtimi), prisiima solidarią atsakomybę už elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimą.

 

IX Skyrius

projekto įgyvendinimo PLANO, ATASKAITŲ IR KITOS INFORMACIJOS PAteikimo Reikalavimai

 

46.  Konkurso dalyvis Tarybai privalo pateikti elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje įgyvendinimo planą, kuriame numatomi jo etapai ir etapų įgyvendinimo grafikas. Plane privalomai turi būti pateikta informacija, kada numatoma atlikti šiuos veiksmus:

46.1.  pasirašyti pagrindines sutartis (dėl vėjo elektrinių, jų pamatų, vidinio elektros tinklo instaliacijos tarp vėjo elektrinių, jūrinės transformatorinės pastotės įrengimo bei jos sujungimui su sausumos elektros tinklu reikalingos įrangos įsigijimo ir darbų atlikimo) su rangovais ir tiekėjais;

46.2.  gauti statybą leidžiantį dokumentą (dokumentus);

46.3.  informuoti rangovus ir tiekėjus apie sutarčių vykdymo pradžią;

46.4.  pradėti statybos darbus;

46.5.  pradėti įrangos montavimo darbus;

46.6.  pradėti bandomąją eksploataciją;

46.7.  gauti statybos užbaigimo aktą;

46.8.  gauti leidimą gaminti elektros energiją.

47.  Konkurso dalyvis Tarybai taip pat privalo pateikti informaciją apie:

47.1.  planuojamus kitus, negu Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 20 straipsnio 24 dalyje nurodytus, finansavimo šaltinius;

47.2.  kitą Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nurodytą ir su elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projektu susijusią informaciją;

47.3.  Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nustatytos formos įsipareigojimą laiku ir tinkamai laikytis pateiktų elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimo terminų bei kituose teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų.

48.  Konkurso laimėtojas Lietuvos energetikos agentūrai privalo teikti Aprašo 52 punkte numatytas ataskaitas, kuriose turi būti pateikta:

48.1.  grafikas, kuriame atsispindėtų projekto įgyvendinimo etapai. Jeigu etapo darbai įgyvendinti, – faktinė jų įgyvendinimo data, jeigu darbai neįgyvendinti, – numatomas įgyvendinimas (ketvirčio tikslumu);

48.2.  darbų pagal skirtingus etapus statuso apžvalga. Darbų statuso apžvalga turėtų apimti bendrą trumpą laisvos formos aprašymą, nurodant tarpinius pasiekimus, identifikuojant esamas rizikas, pagrindimą dėl darbų neįgyvendinimo arba dalinio įgyvendinimo, numatomas korekcines priemones ir planuojamus tolesnius darbus;

48.3.  kita, konkurso laimėtojo nuomone, svarbi informacija apie elektrinių plėtros ir susijusios infrastruktūros įrengimo vykdymą.

 

X Skyrius

JŪRINĖS TERITORIJOS Tyrimų BEI KITŲ VEIKSMŲ ATLIKIMO išlaidų kompensaVIMAS

 

49.  Energetikos ministerija savo interneto svetainėje viešai skelbia informaciją apie išlaidas, patirtas Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje numatytiems jūrinės teritorijos tyrimams ir kitiems veiksmams atlikti. Ši informacija skelbiama per 2 darbo dienas nuo Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje numatytų jūrinės teritorijos tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo rezultatų gavimo dienos, tačiau ne vėliau, negu skelbiama informacija apie planuojamą organizuoti konkursą.

50.  Energetikos ministerija Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 18 dalyje nustatyta tvarka apskaičiuoja kompensacijos už Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje numatytų jūrinės teritorijos tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidų dydį, kurį konkurso laimėtojas (laimėtojai) per 30 kalendorinių dienų nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai išdavimo dienos sumoka Energetikos ministerijai. Apskaičiuodama kompensacijos už Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje numatytų jūrinės teritorijos tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidų dydį, Energetikos ministerija vadovaujasi taisykle, kad konkurso laimėtojas (laimėtojai) kompensuoja tik tas Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje numatytas jūrinės teritorijos tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidas, kurios nebuvo finansuotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ar kitomis ne valstybės biudžeto asignavimų lėšomis.

51.  Gautos kompensacijos sumos naudojamos Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 29 dalyje numatytiems tikslams.

 

XI SKYRIUS

įsipareigojimų vykdymas ir baudų skyrimas

 

52.  Konkurso laimėtojas Lietuvos energetikos agentūrai privalo teikti ataskaitas apie Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 10 dalies 2 ir 18 punktuose numatytų įsipareigojimų vykdymą. Nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai išdavimo dienos iki leidimo gaminti elektros energiją išdavimo dienos turi būti teikiamos praėjusio ketvirčio ataskaitos, per 60 darbo dienų nuo ketvirčio pabaigos. Nuo leidimo gaminti elektros energiją išdavimo dienos iki šio leidimo galiojimo pabaigos turi būti teikiamos praėjusių kalendorinių metų ataskaitos, per 120 darbo dienų nuo kalendorinių metų pabaigos.

53.  Lietuvos energetikos agentūra tikrina, ar konkurso laimėtojas, gavęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, tinkamai vykdo prisiimtus įsipareigojimus, susijusius su reikalavimais, nustatytais Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 10 dalies 2 ir 18 punktuose bei 22 straipsnio 22 dalies 5 punkte, ir Lietuvos energetikos agentūros nustatyta tvarka nustačiusi neatitikimų bei apskaičiavusi neįvykdytų įsipareigojimų vertę, kaip nustatyta Aprašo 55 punkte, praneša Tarybai. Tikrindama, ar konkurso laimėtojas tinkamai vykdo prisiimtus įsipareigojimus, Lietuvos energetikos agentūra turi teisę kreiptis į kitas institucijas ir įstaigas bei gauti iš jų reikalingą informaciją ir rekomendacijas pagal jų kompetenciją.

54.  Taryba, įvertinusi iš Lietuvos energetikos agentūros gautą informaciją, priima sprendimą dėl baudos konkurso laimėtojui skyrimo Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 28 dalyje, Energetikos įstatyme ir kituose teisės aktuose numatyta tvarka. Priimdama sprendimą dėl baudos konkurso laimėtojui skyrimo Taryba:

54.1.  kreipiasi į konkurso laimėtoją dėl reikalingų dokumentų ir informacijos pateikimo;

54.2.  gali kreiptis į kitas valstybės institucijas ir įstaigas dėl išvadų ir informacijos pateikimo.

55Konkurso laimėtojui nesilaikant Aprašo III–VI skyriuose nustatytų įsipareigojimų, išskyrus atvejus, kai prisiimtus įsipareigojimus įvykdyti vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar nenugalimos jėgos aplinkybių, laikoma, kad konkurso laimėtojo prisiimti įsipareigojimai yra lygūs:

55.1.  ŠESD emisijų plane apskaičiuotų ŠESD emisijų vertei, jeigu konkurso laimėtojas laiku neįvykdo Aprašo 16 punkte nustatyto įpareigojimo;

55.2.  ŠESD emisijų plane ir ŠESD ataskaitoje nustatytų ŠESD emisijų vertės skirtumui, kai faktinė ŠESD ataskaitoje apskaičiuotų emisijų vertė 5 procentais ar daugiau viršija ŠESD emisijų plane numatytą emisijų vertę, jeigu konkurso laimėtojas laiku neįvykdo Aprašo 20 punkte nustatyto įpareigojimo;

55.3.  Aprašo 22 punkte numatytų papildomai, t. y. neįskaitant Aprašo 21 punkte numatytų priemonių, skirtų lėšų vertei, jeigu konkurso laimėtojas neįvykdo Aprašo 22 punkte nustatyto įpareigojimo;

55.4.  Palangos miesto savivaldybei mokėtinos įmokos dydžiui, apskaičiuotam Vyriausybės nustatyta tvarka;

55.5.  Aprašo 28 punkte numatytai su projekto statyba susijusių suteikiamų paslaugų ir atliekamų rangos darbų vertei, jeigu konkurso laimėtojas neįvykdo Aprašo 28 punkte nustatyto įpareigojimo;

55.6.  Aprašo 29 punkte su projekto eksploatacija susijusių suteikiamų paslaugų ir atliekamų rangos darbų vertei, jeigu konkurso laimėtojas neįvykdo Aprašo 29 punkte nustatyto įpareigojimo.

56Jeigu konkurso laimėtojas Aprašo III–VI skyriuose nustatytus įsipareigojimus įvykdo iš dalies, Aprašo 55 punkte nustatytas įsipareigojimų dydis yra mažinamas konkurso laimėtojo faktiškai įvykdytų įsipareigojimų dydžiu.

57Konkurso laimėtojas turi teisę kreiptis į Lietuvos energetikos agentūrą su prašymu pakeisti Aprašo IIIVI ir IX skyriuose nustatytų įsipareigojimų apimtį, pateikdamas įrodymus, kad visų ar dalies įsipareigojimų įvykdymas negalimas ar vykdyti įsipareigojimus vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ir (ar) neveikimo ar nenugalimos jėgos aplinkybių.

58Lietuvos energetikos agentūra turi teisę suderinti Aprašo III–VI ir IX skyriuose nustatytų įsipareigojimų pakeitimus tokia apimtimi, kuri neprieštarautų Apraše nustatytiems reikalavimams.

59Lietuvos energetikos agentūra per ne vėliau kaip 20 darbo dienų nuo Aprašo 57 punkte nurodyto prašymo gavimo privalo raštu informuoti konkurso laimėtoją apie savo sprendimą dėl pateikto prašymo.

60.  Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 15 dalyje numatytą elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje vystymo mokestį (toliau – vystymo mokestis) konkurso laimėtojas sumoka per 5 metus nuo leidimo gaminti elektros energiją išdavimo dienos. Vystymo mokestis mokamas į atskirą valstybės biudžeto sąskaitą (kuri skelbiama Energetikos ministerijos interneto svetainėje) lygiomis dalimis kasmet iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos. Konkurso laimėtojas iki einamųjų metų sausio 31 dienos informuoja Tarybą apie už praėjusius kalendorinius metus sumokėtą vystymo mokestį ir pateikia tai pagrindžiančius įrodymus. Jeigu konkurso laimėtojas netinkamai vykdo pareigą sumokėti vystymo mokestį, Taryba informuoja konkurso laimėtoją ir, vadovaudamasi Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 22 straipsnio 24 dalies 3 punktu, turi teisę sustabdyti leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimą.

 

__________________________