Projektas

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIDAUS SANDORIŲ SUDARYMO

 

2020 m. rugsėjo 24 d. Nr. TS-

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punktu, 9 straipsnio 2 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsniu, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pavesti UAB Komunalinių paslaugų centrui (juridinio asmens kodas 301846604)   teikti šilumos tiekimo paslaugas pagal Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatytas (patvirtintas) šių paslaugų kainas.

2. Pavesti Kauno rajono savivaldybės administracijai parengti ir sudaryti terminuotus, 10 (dešimties) metų laikotarpio, vidaus sandorius su UAB Komunalinių paslaugų centru dėl šilumos tiekimo paslaugų teikimo Kauno rajone.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

Jurgita Rakauskaitė, mob. tel. (8 670) 88 544, el. p. [email protected]

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

APLINKOS SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL VIDAUS SANDORIŲ SUDARYMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2020 m. rugsėjo 17 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai.

Tarybos sprendimo projekto tikslas – pavesti Kauno rajono savivaldybės administracijai parengti ir sudaryti terminuotą, ne ilgesnį nei 10 metų, vidaus sandorį su UAB Komunalinių paslaugų centru (toliau – bendrovė) dėl šilumos tiekimo paslaugų teikimo Kauno rajone.

2. Teisinis reglamentavimas (kaip šiuo metu reguliuojami sprendimo projekte aptariami klausimai).

Pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 9 straipsnio 1 dalį Savivaldybė administruoja ir užtikrina viešųjų paslaugų teikimą gyventojams, nustatydama šių paslaugų teikimo būdą, parinkdama viešųjų paslaugų teikėjus, įgyvendindama viešųjų paslaugų teikimo priežiūrą ir kontrolę.

2019 m. gruodžio 31 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 10 straipsnio pakeitimo įstatymui, Perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 2 punktą išimtiniu atveju gali sudaryti vidaus sandorį, kai ji kitą perkančiąją organizaciją kontroliuoja kaip savo pačios tarnybą ar struktūrinį padalinį, darydama lemiamą įtaką jos strateginiams tikslams ir reikšmingiems sprendimams, įskaitant sprendimus dėl ilgalaikio turto investavimo, perleidimo, nuomos, įkeitimo, hipotekos, kitų ūkio subjektų akcijų įsigijimo arba perleidimo; per paskutinius 3 finansinius metus daugiau kaip 80 procentų kontroliuojamos perkančiosios organizacijos gautų vidutinių pajamų iš pirkimo ir pardavimo sutarčių sudaro pajamos, gautos iš sutarčių, sudarytų su kontroliuojančia perkančiąja organizacija ar su juridiniais asmenimis, kuriuos kontroliuoja ta perkančioji organizacija, ir skirtų jos (jų) poreikiams tenkinti ar funkcijoms atlikti; kontroliuojamoje perkančiojoje organizacijoje nėra tiesioginio privataus kapitalo dalyvavimo; ir kai įsigyjamos viešosios paslaugos, administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi.

Pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 1 punktą Savivaldybė Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka gali pavesti viešosios paslaugos teikimą jau įsteigtam viešųjų paslaugų teikėjui, kai teikiamos šilumos tiekimo paslaugos.

Savivaldybė gavo UAB Komunalinių paslaugų centro 2020 m. rugsėjo 7 d. raštą Nr. 3-1224, kuriuo bendrovė informavo, kad atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų  įstatyme keliamas sąlygas, sutinka bei yra pasiruošusi teikti šilumos tiekimo paslaugas Kauno rajono savivaldybės įstaigose.

3. Galimi sprendimo priėmimo padariniai (teigiami ir (ar) neigiami).

Teigiami padariniai – priėmus šį sprendimą būtų užtikrintas nepertraukiamas, geros kokybės ir prieinamas Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punkte numatytos savarankiškosios Savivaldybės funkcijos vykdymas bei Savivaldybės bendrovė turės galimybę plėsti teikiamų paslaugų apimtis.

4. Keičiamo ar pripažįstamo netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimo pakeitimų sąrašas.

Nėra.

5. Lėšos sprendimui įgyvendinti, jų šaltiniai.

Už UAB Komunalinių paslaugų centro teikiamas šilumos tiekimo paslaugas Savivaldybės įstaigoms bus atsiskaitoma iš įstaigoms skirtų asignavimų.

6. Būtinumas skelbti sprendimą teisės aktų ir kituose registruose. Viešinimas.

Tarybos sprendimas viešinamas Savivaldybės tinklalapyje www.krs.lt.

7. Antikorupcinis vertinimas.

Nevertinama.

8. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Nevertinama.

9. Kiti, sprendimo iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Priėmus šį sprendimą, atsiras galimybė Savivaldybės administracijai sudaryti terminuotus vidaus sandorius su UAB Komunalinių paslaugų centru dėl šilumos tiekimo Kauno rajono savivaldybės įstaigoms. Šilumos tiekimo paslaugų kainos apskaičiuojamos vadovaujantis Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtinta Šilumos kainų nustatymo metodika, Karšto vandens kainų nustatymo metodika, Bendrovės pasirengtomis tvarkomis, o nustatomos Savivaldybės tarybos sprendimais.

UAB Komunalinių paslaugų centras yra juridinis asmuo, kurio 100 procentų akcijų priklauso Kauno rajono savivaldybei. UAB Komunalinių paslaugų centras atitinka visus Viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio nuostatose nurodytus reikalavimus:

1)       Bendrovė yra užsiregistravusi kaip perkančioji organizacija ir ją Kauno rajono savivaldybė kontroliuoja kaip savo pačios tarnybą ar struktūrinį padalinį, darydama lemiamą įtaką jos strateginiams tikslams ir reikšmingiems sprendimams, įskaitant sprendimus dėl ilgalaikio turto investavimo, perleidimo, nuomos, įkeitimo, hipotekos; kitų ūkio subjektų akcijų įsigijimo arba perleidimo.

2)       per paskutinius 3 finansinius metus daugiau kaip 80 procentų bendrovės gautų vidutinių pajamų iš pirkimo ir pardavimo sutarčių sudaro pajamos, gautos iš sutarčių, sudarytų kontroliuojančios perkančiosios organizacijos ar juridinių asmenų, kuriuos kontroliuoja ta perkančioji organizacija, poreikiams tenkinti ar funkcijoms atlikti.

3)       Bendrovėje nėra tiesioginio privataus kapitalo dalyvavimo ir šiuo atveju siekiama įsigyti viešąsias paslaugas, administruojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, kurias perkant viešojo pirkimo būdu būtų neįmanoma užtikrinti šių paslaugų teikimo nepertraukiamumo, kokybės ir prieinamumo.

Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punkte numatytos savarankiškosios savivaldybių funkcijos vykdymas turi būti nepertraukiamas, geros kokybės ir prieinamas, o tai užtikrinti viešojo pirkimo būdu sudarant komercinius sandorius su privačiais ūkio subjektais praktiškai yra neįmanoma. Sudarytos Kauno rajono švietimo ir kultūros įstaigų šilumos tiekimo sutartys su UAB „Roalsa“ parodė, kad šilumos tiekėjas vangiai vykdo investicijas į Kauno rajono švietimo ir kultūros įstaigų šilumos ūkį. Darytina išvada, kad paslaugų teikėjai, norėdami laimėti konkursus, pažada atlikti didesnės apimties investicijas, kurių realiai atlikti nepajėgūs ir Savivaldybei tenka už savo lėšas rekonstruoti ar atnaujinti (modernizuoti) šilumos ūkį.

Taip pat pažymėtina, kad viešojo pirkimo būdu sudarant komercinį sandorį su privačiu ūkio subjektu dėl savarankiškųjų savivaldybių funkcijų vykdymo, objektyviai sudėtinga civilinėse sutartyse labai tiksliai ir išsamiai aprašyti sutarties objektą, kad sutarties vykdymo metu būtų išvengta sutarties šalių ginčų dėl sutarties turinio interpretavimo ar prisiimtų įsipareigojimų apimties, ar tam tikra paslauga patenka į sutarties objektą, ar už ją reikia papildomai mokėti.

Aukščiau nurodytų rizikų įmanoma išvengti, jeigu vidaus sandorio pagrindu savarankiškųjų savivaldybių funkcijų vykdymas pavedamas savivaldybės kontroliuojamai įmonei, kurią savivaldybė kontroliuoja analogiškai kaip savo tarnybas ir šio asmens pagrindinę veiklos ir pajamų dalį sudaro išvardytų savarankiškųjų savivaldybės funkcijų vykdymas.

Kauno rajono savivaldybė yra vienintelė UAB Komunalinių paslaugų centro savininkė, galinti formuluoti įmonei keliamus tikslus ir apibrėžti vykdomų funkcijų sritis ir su  bendrovės vadovybe, o ne civilinių sutarčių pagrindu, žymiai operatyviau ir lanksčiau reaguoti sprendžiant Kauno rajono savivaldybės įstaigų, tarp jų ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo bei kultūros centrų, savalaikį, nepertraukiamą, geros kokybės bei prieinamą aprūpinimą šilumos energija (faktiškai kontroliuojamas investicijų atlikimas į įstaigų šilumos sistemų atnaujinimą, užtikrinamas nepertraukiamas šilumos tiekimas).

10. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimų įvykdymą.

Sprendimo projektą rengė Aplinkos skyriaus vedėja Jurgita Rakauskaitė ir vyriausioji specialistė Dalia Marcinkienė. Už sprendimo vykdymą atsakinga UAB Komunalinių paslaugų centras.

 

 

Aplinkos skyriaus vedėja                                                                   Jurgita Rakauskaitė