Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO ELEKTROS ENERGIJOS KAUPIMO ĮRENGINIAMS NAMŲ ŪKIAMS (GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS) TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. d. Nr. D1-
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu, įgyvendindamas 2022–2025 metų klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“ 5.2 papunktį ir vykdydamas 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 2.4 papunktį,
t v i r t i n u Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų teikimo elektros energijos kaupimo įrenginiams namų ūkiams (gaminantiems vartotojams) tvarkos aprašą (pridedama).
Aplinkos ministras
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2022 m. d. įsakymu Nr. D1
KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO ELEKTROS ENERGIJOS KAUPIMO ĮRENGINIAMS NAMŲ ŪKIAMS (GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS)TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų teikimo elektros energijos kaupimo įrenginiams namų ūkiams (gaminantiems vartotojams) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato registracijos formų pateikimo, vertinimo, kompensacinių išmokų skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas, bendruosius reikalavimus pareiškėjams, įrangai ir finansuoti tinkamoms išlaidoms.
2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Klimato kaitos programą (toliau – Programa) nustatydama ir skirdama lėšas kompensacinėms išmokoms.
3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti registracijos formas, vykdo projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Tvarkos aprašu, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – pažangos priemonės aprašas).
4. Ministerija, skirdama Programos lėšas projektų įgyvendinimui, o Agentūra, vykdydama fizinių asmenų projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis. Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:
4.3. Su kompensacinių išmokų skyrimu susiję duomenys gauti iš AB „Energijos skirstymo operatorius“ (vartotojo vardas pavardė; saulės elektrinės objekto adresas; saulės elektrinės galia; vartojimo objektai, kuriems priskirta galia iš saulės elektrinės (nurodant jų adresą) ir tos galios dydis), duomenys apie įrengiamą elektros energijos kaupiklį (įrenginio įrengimo vieta, įrenginio galia).
5. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas.
6.2. Kompensacinė išmoka – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka fiziniams asmenims teikiama finansinė parama pareiškėjo lėšomis įgyvendintų projektų išlaidoms kompensuoti.
6.3. Pareiškėjas – fizinis asmuo, nustatyta tvarka užpildęs Agentūros parengtą projekto registracijos formą ir įgyvendinantis projektą.
7. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatyme, statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-115 priemonės „AIE namų ūkiams“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 1, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 1-312 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-115 priemonės „AIE namų ūkiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Pareiškėjas yra fizinis asmuo, nuosavybės teise valdantis gyvenamosios paskirties vieno buto pastatą, gyvenamosios paskirties butą arba sodų paskirties pastatą (sodo namą) (toliau – pastatas), kuris turi būti įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre, ir kuriame turi įsirengęs ar įsigijęs saulės ar vėjo elektrinę arba ketinti įsirengti ar įsigyti saulės ar vėjo elektrinę iki išlaidų kompensavimo prašymo teikimo dienos.
9. Pastatas, kuriame įgyvendinamas projektas, negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą).
10. Jei įsigyta įranga skirta elektros energijai kaupti namų ūkio reikmėms, naudojama ūkinei-komercinei veiklai, finansavimas neskiriamas. Jei pareiškėjas gali pateikti įrodymų, kad ūkinė-komercinė veikla nėra vykdoma ar pagaminta elektros energija kaupiama ir nėra naudojama ūkinei-komercinei veiklai, finansavimas skiriamas. Jei pagaminta elektros energija, kaupiama ir naudojama pastatuose, kuriuose viename iš jų yra vykdoma ūkinė-komercinė veikla, finansavimas skiriamas tik už objektą (-us), kuriame (-uose) ūkinė-komercinė veikla nevykdoma ar pagaminta elektra nėra naudojama ūkinei-komercinei veiklai.
11. Pareiškėjas, ketinantis įsigyti elektros energijos kaupimo įrenginį turi būti ar tapti gaminančiu vartotoju teisės aktų nustatyta tvarka (įskaitant, bet neapsiribojant, sudaryti atitinkamas sutartis ir kitus jų priedus, su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad asmuo laikomas gaminančiu vartotoju, įsirengti apskaitos prietaisą (išskyrus atvejus, kai pareiškėjas jau tapęs gaminančiu vartotoju ir (ar) atlikęs dalį ar visus reikiamus veiksmus) iki išlaidų kompensavimo prašymo Agentūrai pateikimo dienos, bet ne vėliau kaip per 15 mėnesių pasibaigus Agentūros kvietimui teikti registracijos formas.
12. Pareiškėjas 5 metus nuo sumokėjimo už išlaidų kompensavimo prašymą dienos be Agentūros rašytinio sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti elektros energijos kaupimo įrenginio ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į šį įrenginį, kuriam įsigyti ar sukurti skirta kompensacinė išmoka.
13. Pareiškėjui, pagal priemonę „Elektros energijos kaupimo įrenginiai namų ūkiams (gaminantiems vartotojams) (toliau – priemonė) įgyvendinusiam finansuojamą veiklą, draudžiama parduoti sukauptą elektros energiją ar naudoti ją ūkinei komercinei veiklai 5 metus nuo išlaidų kompensavimo dienos. Agentūra, patikrinusi išlaidų kompensavimo prašymo dokumentus ir užfiksavusi, kad pareiškėjas nesilaiko šio punkto reikalavimo, kompensacinės išmokos neišmoka; jei Agentūra kompensacinę išmoką išmokėjo, ji turės būti sugrąžinta Agentūros darbo procedūrų vadove nustatyta tvarka.
14. Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų, gauti visus reikiamus leidimus, sutikimus, pritarimus ir (ar) kitus dokumentus. Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų, negavo minėtų leidimų, sutikimų, pritarimų ir (ar) kitų dokumentų, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI ĮRANGAI
15. Pagal priemonę remiami pareiškėjai, kurie įsigyja ir įsirengia geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginį ar ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginį ir naudoja savo elektros energijai kaupti. Kompensacinė išmoka teikiama iki 10 kWh galios įrenginiui.
16. Minimalūs techniniai reikalavimai saulės elektros energijos kaupimo įrenginiams:
16.1. Elektros energijos kaupimo įrenginiai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, teikiamas garantijas.
III SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ TEIKIMAS
18. Po pažangos priemonės aprašo patvirtinimo Agentūra suderina su Ministerija kvietimo datą teikti registracijos formas ir Agentūros interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti registracijos formas ir kitą reikiamą informaciją.
19. Siekdamas gauti finansavimą, kvietimo teikti registracijos formas metu pareiškėjas asmuo arba jo įgaliotas asmuo turi užpildyti registracijos formą, kuri patvirtinta Agentūros darbo procedūrų apraše ir įtraukta į Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Prisijungimo nuoroda prie APVIS skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt. Vienam kvietimui fizinis asmuo gali pateikti vieną registracijos formą.
20. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo projekto registracijos formoje taip pat turi:
20.1. nurodyti Tvarkos aprašo 8 punkte numatyto pastato unikalų numerį (vienbučio pastato ar sodų paskirties pastato (sodo namo) atveju) arba buto unikalų numerį;
21. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo iki kvietime teikti registracijos formas nustatyto termino paskutinės dienos teikia registracijos formą Agentūrai.
22. Turi būti pateiktas notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir VĮ Registrų centro įgaliojimų registre įregistruotas (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimas atstovauti pareiškėjui, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti projekto registracijos formą ir (ar) išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) padengti išlaidas, ir pan.).
23. Registracijos formos teikiamos per APVIS. Gali būti nustatyti kiti registracijos formų pateikimo būdai ir tvarka Agentūros patvirtintame darbo procedūrų apraše, jei APVIS nėra funkcinių galimybių.
IV SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
25. Registracijos formas Agentūra priima nuo kvietime nurodytos datos, kol pakanka lėšų, skirtų priemonei, tačiau neilgiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo teikti registracijos formas paskelbimo dienos.
26. Agentūra nuo registracijos formos pateikimo datos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų įvertina ją, priima sprendimą ar skirti kompensaciją ir per APVIS sistemą informuoja pareiškėją.
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
29. Kompensacinės išmokos fiksuotasis įkainis, skiriamas už 1 kWh galios elektros energijos kaupimo įrenginiui įsigyti, apskaičiuojamas vadovaujantis Elektros energijos kaupimo įrenginių įsigijimo ir įrengimo išlaidų fiksuotųjų vieneto įkainių nustatymo tyrimu ir sudaro 50 proc. lentelės 6 punkte nurodyto fiksuotojo įkainio:
29.1. įrengtam ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginiui – 450,26 Eur su PVM (372,12 Eur be PVM);
30. Tinkamos projekto išlaidos turi būti padarytos nuo 2022–2025 metų Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo dienos. Projekto išlaidos iki finansavimo projektui skyrimo Agentūros direktoriaus įsakymu daromos pareiškėjo rizika.
31. Išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose, be kitų teisės aktais nustatytų privalomų rekvizitų, turi būti nurodyta įrangos įsigytoji galia (kWh), IP klasės, CE ženklinimas, garantijos, leidimo gaminti data ir numeris.
32. Išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei įsigyjama įranga atitinka šio Tvarkos aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus.
34. Pareiškėjas gali įsigyti ir didesnės kaip 10 kWh galios elektros energijos kaupimo įrenginį, tačiau kompensacinė išmoka bus skiriama tik už 10 kWh galią. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones išmokėtos lėšos 10 kWh galios įrangai įrengti ar pagal priemonės veiklas kompensacinė išmoka išmokėta 10 kWh galios įrangai įsigyti, tam pačiam pastatui (pagal unikalų numerį) kompensacinė išmoka pagal priemonę daugiau neskiriama. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones ar priemonę lėšos išmokėtos iki 10 kWh įrangai įrengti, kompensacinė išmoka tam pačiam pastatui (pagal unikalų numerį) gali būti skirta tik tai galiai (kWh), kurios trūksta 10 kWh suminei galiai pasiekti.
35. Kompensacinė išmoka neskiriama, jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodytas pareiškėjo, pateikusio registracijos formą (jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti žemės sklypo bendraturčio vardu – bendraturčio), PVM mokėtojo kodas. Visais atvejais, kai įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodyto pareiškėjo, pateikusio registracijos formą (jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu – bendraturčio), PVM traukiamas į atskaitą, kompensacinė išmoka neskiriama.
VI SKYRIUS
KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ SKYRIMAS. IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR IŠMOKA
36. Pareiškėjas projekto veiklą turi įgyvendinti ir Agentūrai pateikti išlaidų kompensavimo prašymą ne vėliau kaip per 15 mėnesių nuo Agentūrai kvietimo teikti registracijos formas galiojimo pabaigos dienos.
37. Pareiškėjas turi užpildyti išlaidų kompensavimo prašymą, kurio forma patvirtinta Agentūros darbo procedūrų apraše ir įkelta į APVIS. Prisijungimo nuoroda prie APVIS skelbiama Agentūros internetinėje svetainėje www.apva.lt.
38. Išlaidų kompensavimo prašyme pareiškėjas deklaruoja, kad:
38.1. išlaidų kompensavimo prašyme pateikta informacija ir dokumentai (ir (ar) jų kopijos) yra teisingi ir atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus;
39.2. elektros energijos kaupimo įrenginio įsigijimo išlaidos nebuvo ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos fondų;
39.3. pareiškėjui yra žinoma, kad, jei pateikto išlaidų kompensavimo prašymo, išlaidas pagrindžiančių ir įrangos nuosavybę įrodančių dokumentų informacija yra melaginga, pateiktas išlaidų kompensavimo prašymas nebus nagrinėjamas ir bus atmestas; tuo atveju, jei buvo priimtas sprendimas teikti kompensacinę išmoką, finansavimo teikimas bus nutrauktas, sumokėtos lėšos turės būti grąžintos ir įstatymų nustatyta tvarka gali būti kreipiamasi į teismą dėl žalos atlyginimo;
40. Išlaidų kompensavimo prašyme pareiškėjas įsipareigoja:
40.1. Ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų registracijos formoje, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus 5 metus nuo išmokos pagal fizinio asmens išlaidų kompensavimo prašymą dienos.
40.2. Už suteiktas finansavimo lėšas savo nuosavybėn įsigytą materialųjį turtą naudoti ne mažiau kaip 5 metus nuo kompensacinės išmokos išmokėjimo dienos; anksčiau nei per 5 metus nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos be rašytinio Agentūros sutikimo neįkeisti, neperleisti už finansavimo lėšas įsigyto turto.
40.3. Neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, prisiimtų įgyvendinant projektą, tretiesiems asmenims be rašytinio Agentūros sutikimo.
40.4. Bendradarbiauti su Agentūra, sudaryti sąlygas atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, tikrinti savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto vykdymu per visą 5 metų laikotarpį nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos.
40.5. Agentūros nustatytais terminais teikti su projekto įgyvendinimu susijusią papildomą informaciją, pagrindimo dokumentus, šalinti nustatytus neatitikimus.
40.6. Šio Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyta įranga kaupiama elektros energija bus naudojama namų ūkio reikmėms, nebus parduodama ar naudojama ūkinei komercinei veiklai 5 metus nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos. Agentūra, patikrinusi išlaidų kompensavimo prašymo dokumentus arba patikros projekto įgyvendinimo vietoje metu nustačiusi, kad nesilaikoma šio punkto reikalavimo, kompensacinės išmokos neišmoka; jei Agentūra kompensacinę išmoką jau išmokėjo, ji turės būti sugrąžinta Agentūros darbo procedūrų vadove nustatyta tvarka.
41. Kartu su išlaidų kompensavimo prašymu pareiškėjas turi pateikti:
41.1. įrangos, atitinkančios šio Tvarkos aprašo 16 punkte nustatytus reikalavimus, įsigijimą pagrindžiančių ir perėmimo pareiškėjo nuosavybėn (įrangos perdavimo–priėmimo aktas) įrodančių dokumentų, kuriuose nurodoma įrenginio galia, IP klasės, CE ženklinimas;
41.2. įrangos, atitinkančios šio Tvarkos aprašo 16 punkte nustatytus techninius duomenis patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija, kuriuose turi būti nurodyta įsigyto įrenginio talpa);
41.4. kitus Agentūros prašytus būtinus dokumentus, jų nuorašus ar kopijas arba informaciją, reikalingą išlaidų tinkamumui įvertinti;
41.5. pareiškėjas, teikdamas išlaidų kompensavimo prašymą, turi kartu pateikti elektros energijos tiekimo sutarties ir (ar) pasirašytų kitų sutarties priedų kopiją, nurodyti AB „Energijos skirstymo operatorius“ duomenų bazėje, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad jis yra laikomas gaminančiu vartotoju.
42. Išlaidų kompensavimo prašyme nustačius trūkumų, pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi patikslinti Išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus.
43. Patvirtinus išlaidų kompensavimo prašymą, pareiškėjui arba jo įgaliotam asmeniui išmokamos finansavimo lėšos.