Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymo Nr. 349 „dėl valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
2023 m. d. Nr.
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. Į g a l i o j u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininką teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui šiuo įsakymu pakeistus Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatus ir atlikti kitus veiksmus (pasirašyti ir tvirtinti prašymus, raštus ir kitus dokumentus, bet tuo neapsiribojant), susijusius su Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2023 m. d. įsakymo Nr.
redakcija)
VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) yra įstaiga prie ministerijos.
2. Inspekcijos paskirtis – pagal kompetenciją vykdyti teritorijų planavimo, statybos ir žemės naudojimo valstybinę priežiūrą.
4. Inspekcijos savininkės teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, kuri koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos veiklą, priima sprendimą dėl Inspekcijos buveinės pakeitimo, sprendžia kitus jos kompetencijai priskirtus klausimus.
5. Inspekcija yra iš valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų išlaikoma biudžetinė įstaiga, kuriai lėšos skiriamos ir administruojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
6. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Inspekcijos buveinė: A. Vienuolio g. 8, LT-01104 Vilnius, Lietuvos Respublika.
7. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo, statybos ir žemės naudojimo valstybinės priežiūros įstatymu (toliau – Priežiūros įstatymas), Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais, šiais nuostatais.
8. Inspekcijos vieši pranešimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje (www.vtpsi.lrv.lt). Teisės aktų nustatyta tvarka vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
II SKYRIUS
INSPEKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
10. Inspekcijos veiklos tikslai:
11. Inspekcija atlieka šias funkcijas:
11.1. įgyvendindama Nuostatų 10.1 papunktyje nurodytą tikslą, Priežiūros įstatymo, Teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka:
11.1.1. tikrina teritorijų planavimo proceso procedūrų ir su teritorijų planavimu susijusių administracinių sprendimų atitiktį teritorijų planavimą reglamentuojantiems teisės aktams;
11.1.2. tikrina teritorijų planavimo dokumentų sprendinių atitiktį teritorijų planavimą reglamentuojantiems teisės aktams;
11.1.3. teikia privalomuosius nurodymus pateikti reikalingą informaciją, dokumentus, pašalinti patikrinimų metu nustatytus teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, atlikti kitus Priežiūros įstatyme nurodytus veiksmus;
11.1.4. atlieka teritorijų planavimo proceso parengiamojo, rengimo ir baigiamojo etapų valstybinės priežiūros veiksmus;
11.1.5. atlieka nevykdant teritorijų planavimo proceso priimtų administracinių sprendimų valstybinės priežiūros veiksmus;
11.1.6. pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus suteikti administracines paslaugas, priimti administracinius sprendimus ar atlikti kitus teisės aktuose priskirtus veiksmus;
11.1.8. vykdo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro centrinės tvarkymo įstaigos funkcijas Teritorijų planavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka;
11.1.9. rengia išvadas pagal savivaldybės administracijos pateiktus dokumentus, ar numatoma statyba atitinka Lietuvos Respublikos pajūrio juostos įstatymo 5 straipsnyje nurodytų teritorijų planavimo dokumentų sprendinius;
11.1.10. teikia konsultacijas ir metodinę pagalbą teritorijų planavimo proceso ir administracinių sprendimų priėmimo klausimais, atlieka kitus prevencinius veiksmus, kuriais siekiama sumažinti pažeidimų;
11.2. įgyvendindama Nuostatų 10.2 papunktyje nurodytą tikslą, Priežiūros įstatymo, Statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka:
11.2.1. tikrina, ar prisijungimo sąlygos ir specialieji architektūros reikalavimai, specialieji paveldosaugos reikalavimai, specialieji saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimai išduoti per nustatytus terminus, ar išduotos prisijungimo sąlygos ir (ar) specialieji reikalavimai išduoti teisėtai;
11.2.2. tikrina pritarimų projektiniams pasiūlymams, statybą leidžiančių dokumentų išdavimo teisėtumą;
11.2.3. tikrina, ar statybos dalyvių veiksmai atitinka statybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
11.2.5. tikrina pažymų apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių, statybos užbaigimo procedūrų teisėtumą;
11.2.7. organizuoja statybos sustabdymą, statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimą, savavališkos statybos padarinių šalinimą, statybos padarinių šalinimą pagal teismo sprendimą ar privalomąjį nurodymą;
11.2.8. teikia privalomuosius nurodymus pateikti reikalingą informaciją, dokumentus, pašalinti patikrinimų metu nustatytus teisės aktų pažeidimus, atlikti kitus teisės aktuose nurodytus veiksmus;
11.2.9. pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus suteikti administracines paslaugas, priimti administracinius sprendimus ar atlikti kitus teisės aktuose priskirtus veiksmus;
11.2.11. teikia konsultacijas ir metodinę pagalbą statybos proceso klausimais, atlieka kitus prevencinius veiksmus, kuriais siekiama sumažinti pažeidimų;
11.3. įgyvendindama Nuostatų 10.3 papunktyje nurodytą tikslą, Priežiūros įstatymo, Žemės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka:
11.3.2. teikia privalomuosius nurodymus pateikti reikalingą informaciją, dokumentus, pašalinti patikrinimų metu nustatytus teisės aktų pažeidimus, atlikti kitus Priežiūros įstatyme nurodytus veiksmus;
11.3.3. pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus, skundus, susijusius su žemės naudojimo valstybine priežiūra;
11.3.4. teikia konsultacijas ir metodinę pagalbą žemės naudojimo valstybinės priežiūros klausimais, atlieka kitus prevencinius veiksmus, kuriais siekiama sumažinti pažeidimų;
11.4. įgyvendindama 10.4 papunktyje nurodytą tikslą, teisės aktų nustatyta tvarka:
11.4.1. administruoja Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinę sistemą „Infostatyba“ ir kitas priskirtas informacines sistemas, atlieka jų modifikavimą pagal pasikeitusių teisės aktų reikalavimus, atnaujina programinę įrangą, kad šios informacinės sistemos galėtų tinkamai veikti;
III SKYRIUS
INSPEKCIJOS TEISĖS
IV SKYRIUS
INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
13. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis aplinkos ministro patvirtintais Inspekcijos metiniais veiklos planais. Jie skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.
15. Inspekcijos administracijos padalinių veiklą ir vidaus tvarką reglamentuoja šie Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtinti dokumentai: Inspekcijos darbo reglamentas, vidaus tvarkos taisyklės, administracijos padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis), pareigybių aprašymai.
16. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį 5 metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų aplinkos ministras. Inspekcijos viršininkas gali būti skiriamas eiti Inspekcijos viršininko pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
18. Inspekcijos viršininkas:
18.1. organizuoja Inspekcijos darbą taip, kad būtų įgyvendinami Inspekcijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
18.4. tvirtina Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašus, skiria pareiginės algos priedus, priemokas, pašalpas ir (ar) kitas išmokas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka iš Inspekcijai skirtų lėšų;
18.5. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Inspekcijos viršininko pavaduotoją (-us), kitus valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
18.6. nustato Inspekcijos viršininko pavaduotojo (-ų), kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kompetencijos bei atsakomybės ribas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
18.7. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka skatina Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines nuobaudas, nustato jų darbo pareigų pažeidimus;
18.8. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
18.9. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Inspekcijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
18.10. veikia Inspekcijos vardu, atstovauja jai visose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, palaikant santykius su kitais fiziniais ar juridiniais asmenimis, arba įgalioja tai daryti Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
18.11. kasmet I metų ketvirtį aplinkos ministrui pateikia Inspekcijos praeitų metų veiklos ataskaitą;
18.12. sudaro komisijas ar darbo grupes Inspekcijos funkcijoms vykdyti, kitų institucijų atstovų patariamąsias tarybas;
18.13. priima pats arba įgalioja kitus Inspekcijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, priimti sprendimus, išnagrinėjus fizinių ar juridinių asmenų prašymus, skundus ir pranešimus;
18.15. koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad, įgyvendinant metinius veiklos planus, optimaliai būtų valdomi ir panaudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informaciniai ištekliai;
18.16. saugo Inspekcijos antspaudą ir atsako už jo naudojimą, prireikus savo įsakymu gali paskirti vieną iš Inspekcijos valstybės tarnautojų saugoti antspaudą ir būti atsakingą už jo naudojimą;
19. Inspekcijos viršininko laikinai nesant, jo funkcijas atlieka vienas iš jo pavaduotojų, o kai nėra ir pavaduotojų – kitas aplinkos ministro įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.
20. Inspekcijos viršininkas asmeniškai atsakingas už tai, kad Inspekcijos veiklos tikslų būtų siekiama ir funkcijos būtų vykdomos tinkamai.
21. Inspekcijos valstybės tarnautojai privalo atitikti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatytus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius reikalavimus, nustatytus pareigybių aprašymuose. Inspekcijos darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo atitikti reikalavimus, nustatytus pareigybių aprašymuose.
22. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įstatymų nustatyta tvarka atsako už pareigybių aprašymuose nustatytų pareigų nevykdymą, neteisingą naudojimąsi suteiktomis teisėmis ar įgaliojimų viršijimą, taip pat už valstybės ar komercinių paslapčių, sužinotų vykdant tarnybines pareigas, paskelbimą ar perdavimą fiziniams arba juridiniams asmenims.
23. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją (-ų), kurį (-iuos) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų. Jei Inspekcijos pavaduotojo (-ų) nėra, jų pareigas vykdo Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka paskirti asmenys.
V SKYRIUS
INSPEKCIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
26. Inspekcijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka. Už Inspekcijos finansų kontrolę atsakingi Inspekcijos viršininko paskirti Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. Inspekcijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, vidaus auditą atlieka Aplinkos ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyrius.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS