![]() |
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel.: +370 706 64 845
el. p. kanc@eimin.lt, http://eimin.lrv.lt.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919
Lietuvos Respublikos Vyriausybei
|
|
2025-01- |
Nr. |
|
|
|
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS investicijų įstatymo NR. VIII-1312 1, 10, 157 IR 158 straipsniŲ pakeitimo ĮSTATYMO prOJEKTO
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) teikia Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 1, 10, 157 ir 158 straipsnių pakeitimo įstatymo (toliau – Investicijų įstatymo projektas) projektą.
1. Projektu sprendžiama problema ir Projektą rengti paskatinusios priežastys
Vienas iš pagrindinių kriterijų renkantis vietą užsienio ir vietos gamybos investicijoms Lietuvos regionuose yra gerai išvystyta infrastruktūra, taip pat greiti sprendimai ir galimybės sparčiau pradėti veiklą. Siekiant gerinti investicinę aplinką, rengiant Investicijų įstatymo projektą vertinti praktiniai investuotojų iššūkiai (reikiamos energetikos objektų ir įrenginių ir inžinerinės infrastruktūros nebuvimas planuojamoje vystyti stambų projektą teritorijoje, leidimų, licencijų neišdavimas laiku dėl valstybės ir savivaldybių institucijų kaltės, teritorijų planavimo proceso terminai ir pan.) įgyvendinant stambius projektus bei vykdant stambių projektų investicijų sutartimis prisiimtus įsipareigojimus.
Investicijų įstatymo projektas parengtas įvertinus investuotojų praktinius iššūkius įgyvendinant stambius projektus bei vykdant stambių projektų investicijų sutartimis prisiimtus įsipareigojimus. Priėmus Investicijų įstatymo pakeitimus būtų sukurta draugiška verslui aplinka, palanki steigti naujas darbo vietas ir vystyti verslą.
2. Projektu siūlomo teisinio reguliavimo esmė – problemos sprendimas
Investicijų įstatymo projekte siūloma numatyti, kad Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytas penkerių metų terminas investuotojui įgyvendinti stambaus investicijų projekto sutartyje nurodytus įsipareigojimus dėl kapitalo investicijų, numatomų skirti naujų darbo vietų ir (ar) darbo užmokesčio dydžio išimtinėmis aplinkybėmis gali būti pratęstas iki dviejų metų. Išimtinėmis aplinkybėmis laikomos aplinkybės (kompetentingų institucijų funkcijų netinkamas vykdymas, t. y. teisės aktuose nustatytų funkcijų nevykdymas laiku ar kito pobūdžio netinkama veika, embargas, nepaprastoji padėtis, ekstremalios situacijos paskelbimas, paskelbtas karantinas, kitos aplinkybės nepriklausiusios nuo investuotojo valios, turėjusios didelį poveikį įsipareigojimų vykdymui), jei investuotojas įrodo, jog dėl jų buvimo negalėjo laikytis prisiimtų įsipareigojimų ir (arba) teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos[1] nuostatų įgyvendinimas
☒ Nutarimo projektas neprieštarauja Devynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai.
4. Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimas ir (ar) įgyvendinimas
☒ Investicijų įstatymo projektais neperkeliamos ir neįgyvendinamos Europos Sąjungos teisės aktų nuostatos.
5. Notifikavimas[2] Europos Komisijai
☒ Investicijų įstatymo projektas nenotifikuotinas Europos Komisijai.
6. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas[3]
☒ Investicijų įstatymo projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas neatliekamas.
7. Teisės aktai, kuriuos reikės priimti, pakeisti arba pripažinti netekusiais galios
☒ Investicijų įstatymo projektui įtraukti į teisės sistemą kitų teisės aktų priimti nereikės.
8. Informacija apie sąvokų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
☒ Investicijų įstatymo projekte naujų sąvokų nėra.
10. Konsultavimasis su visuomene portalo Mano Vyriausybė interneto svetainėje E. pilietis
☒ Projekto skelbti viešosioms konsultacijoms portalo Mano Vyriausybė interneto svetainėje E. pilietis neplanuojama.
11. Derinimas su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene
Investicijų įstatymo projektas 2024 m. gruodžio 27 d. buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) (reg. Nr. 24-20930) bei pateiktas išvadoms gauti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai, Viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“, Asociacijai „Investors' Forum“, Asociacijai „Lietuvos pramonininkų konfederacija“
Energetikos ministerija, Finansų ministerija ir Žemės ūkio ministerija pastabų pagal kompetenciją neturėjo. Į Aplinkos ministerijos pateiktas pastabas atsižvelgta. Ministerija įvertino Teisingumo ministerijos 2025 m. sausio 3 d. raštu Nr. 24-20930 pateiktas pastabas Investicijų įstatymo projektui ir derino jas darbo tvarka.
12. Projekto rengėjai
Nutarimo projektą parengė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonominės plėtros grupės (grupės vadovė – Gina Jaugielavičienė, tel. +370 698 02 867, el. p. Gina.Jaugielaviciene@eimin.lt) patarėjas Žygimantas Račkys, tel. +370 636 75 197, el. p. zygimantas.rackys@eimin.lt.
PRIDEDAMA:
[1] Devynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2024 m. gruodžio 12 d. nutarimu Nr. XV-54 „Dėl Devynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“ .
[2] Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“.
[3] Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, 4 punktas.