|
|
Projektas TP-23 2023-02-02 |
SPRENDIMAS
DĖL DISPONAVIMO PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TURTU
2023 m. d. Nr. T-
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, 48 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovo Šiaulių ir Telšių apskrityse 2022 m. gegužės 24 d. raštą Nr. S5-66(5.16E) „Dėl turto valdymo seniūnijose“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Grąžinti savininkui – Pakruojo rajono savivaldybei – Pakruojo rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausantį ir šiuo metu Pakruojo rajono savivaldybės administracijos seniūnijų, nurodytų šio sprendimo priede, patikėjimo teise valdomą turtą, nurodytą šio sprendimo priede.
2. Pripažinti netekusia galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T- 305 „Dėl disponavimo Pakruojo rajono savivaldybės turtu“ priedo 1 eilutę.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
Įtraukti į darbotvarkę Pakruojo r. sav. mero pavaduotojas
Virginijus Kacilevičius 2023-01 |
Pakruojo r. sav. admin. direktorė
Ilona Gelažnikienė 2023-01-
|
Pakruojo r. sav. admin. Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja
Jovita Kirdeikienė 2023-01- |
Pakruojo r. sav. admin. Apskaitos skyriaus vedėja
Rasa Bagdonienė 2023-01- |
Pakruojo r. sav. admin. Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. kalbos tvarkytoja
Rita Nikalajevienė 2023-01- |
Neatliktinas antikorupcinis vertinimas
Jovita Kirdeikienė 2023-01- |
SAVIVALDYBĖS TURTO SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Turto pavadinimas |
Unikalus Nr. |
Adresas / Buvimo vieta |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Guostagalio seniūnija |
|||
1. |
Pastatas-bendrabutis |
6596-2008-6025 |
Pakruojo r. sav., Guostagalio sen., Guostagalio k., Centrinė g. 11 |
2. |
Pastatas-mokykla |
6596-2008-6014 |
Pakruojo r. sav., Guostagalio sen., Guostagalio k., Centrinė g. 13 |
3. |
Pastatas-sandėlis |
6596-2008-6036 |
|
2. |
Pastatas-ūkinis pastatas |
6596-2008-6047 |
|
3. |
Pastatas-ūkinis pastatas |
6596-2008-6058 |
|
4. |
Pastatas-konteineris |
6596-2008-6069 |
|
5. |
Kiti inžineriniai statiniai-kiemo statiniai |
6596-2008-6074 |
|
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Rozalimo seniūnija |
|||
6. |
Pastatas-sandėlis |
6590-0027-4016 |
Pakruojo r. sav., Rozalimas, S. Nėries g. 2 |
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL DISPONAVIMO PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TURTU”
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2023-01-19
Pakruojis
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.
Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovas Šiaulių ir Telšių apskrityse (toliau – Vyriausybės atstovas) 2022 m. sausio 5 d. raštu Nr. S5-2(5.16E) „Dėl turto valdymo seniūnijose“ (toliau – raštas) kreipėsi į Šiaulių ir Telšių apskričių savivaldybių administracijų direktorius informuodamas, kad yra atliekama Lietuvos savivaldybių administracinė priežiūra siekiant nustatyti, kaip seniūnijose – savivaldybių administracijų filialuose – valdomas, naudojamas ir disponuojamas savivaldybių turtas. Vyriausybės atstovas rašte teikė paaiškinimą, kad Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (toliau – VSTVNDĮ) 12 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad „savivaldybių turtą patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja juo savivaldybių institucijos, įstaigos ir organizacijos, savivaldybių įmonės pagal įstatymus savivaldybių tarybų sprendimuose nustatyta tvarka. <...>“ Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 31 straipsnio 1 dalimi, seniūnijos gali būti šių formų: savivaldybės administracijos filialai; biudžetinės įstaigos. Atkreipė dėmesį, kad tais atvejais, kai seniūnijos forma yra savivaldybės administracijos filialas, VSTVNDĮ 12 straipsnio 2 dalis netaikoma, nes seniūnija – savivaldybės administracijos filialas (toliau – seniūnija) – nepatenka į šioje įstatymo normoje nustatytą patikėtinių sąrašą.
Atsižvelgiant į Vyriausybės atstovo rašte nurodytą prašymą, Vyriausybės atstovui buvo teikiama informacija / duomenys apie turto valdymą Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos seniūnijose. Savivaldybės administracijos direktorius 2022 m. sausio 21 d. raštu Nr. S-316 „Dėl informacijos pateikimo“ informavo Vyriausybės atstovą, kad, „atsižvelgiant į tai, kad Savivaldybės administracijos seniūnijos yra registruojamos Juridinių asmenų registre ir joms suteikiamas atskiras juridinio asmens kodas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo bei Pakruojo rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-297 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis, Savivaldybėje taikoma praktika, kad Savivaldybės administracijos seniūnijoms Savivaldybės turtas perduodamas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise“.
Vyriausybės atstovas, išanalizavęs Savivaldybės administracijos pateiktą informaciją apie turto valdymą Savivaldybės administracijos seniūnijose, atsižvelgdamas į savivaldybių turto valdymo teisinį reguliavimą bei į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teiktą nuomonę (kad tuo atveju, kai seniūnija yra Savivaldybės administracijos filialas, Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas patikėjimo teise turėtų būti perduodamas Savivaldybės administracijai), 2022 m. gegužės 24 d. raštu Nr. S5-66(5.16E) „Dėl turto valdymo seniūnijose“ atkreipė dėmesį, kad tais atvejais, kai seniūnijos forma yra Savivaldybės administracijos filialas, VSTVNDĮ 12 straipsnio 2 dalis neturėtų būti taikoma, nes seniūnija – Savivaldybės administracijos filialas – nepatenka į šioje įstatymo normoje nustatytą patikėtinių sąrašą. Šiuo atveju Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas patikėjimo teise turėtų būti perduodamas Savivaldybės administracijai, o ne Savivaldybės seniūnijai.
Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo pateiktą nuomonę ir siekdama užtikrinti tinkamą Savivaldybės turto valdymą pagal nustatytą teisinį reguliavimą, 2022 m. gruodžio 8 d. parengė Savivaldybės tarybos sprendimo projektą, kuriuo Savivaldybės taryba (įgyvendindama Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto savininko funkcijas, susijusias su Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu) nusprendžia grąžinti savininkui (Savivaldybei) Savivaldybės administracijos seniūnijų patikėjimo teise valdomą Savivaldybės turtą ir teikė 2022 m. gruodžio 22 d. Savivaldybės tarybos posėdžiui. Savivaldybės taryba minėto posėdžio metu priėmė sprendimą Nr. T-305 „Dėl disponavimo Pakruojo rajono savivaldybės turtu“.
Savivaldybės administracija tęsia bei vykdo procedūras dėl Savivaldybės turto valdymo Savivaldybės administracijos seniūnijose – 2023 m. vasario 2 d. numatytam Savivaldybės tarybos posėdžiui parengė Savivaldybės tarybos sprendimo projektą, kur Savivaldybės taryba (įgyvendindama Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto savininko funkcijas, susijusias su Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu) nusprendžia grąžinti savininkui (Savivaldybei) Savivaldybės administracijos seniūnijų (Guostagalio ir Rozalimo) patikėjimo teise valdomą Savivaldybės turtą.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
Sprendimo projekto iniciatorius – Savivaldybės administracija. Sprendimo projektą Savivaldybės tarybos posėdyje pristatys Savivaldybės administracijos Turto ir ūkio skyriaus vedėja D. Buzienė, tel. (8 421) 6 90 75.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami projekte aptarti teisiniai santykiai.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punkte nurodyta, kad išimtinė Savivaldybės tarybos kompetencija yra sprendimų dėl disponavimo Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu priėmimas.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nurodyta, kad, jeigu teisės aktuose yra nustatyta papildomų įgaliojimų Savivaldybei, sprendimų dėl tokių įgaliojimų vykdymo priėmimo iniciatyva, neperžengiant nustatytų įgaliojimų, priklauso Savivaldybės tarybai.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad Savivaldybės tarybos priimtus teisės aktus gali sustabdyti, pakeisti ar panaikinti pati Savivaldybės taryba.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto savininko funkcijas, susijusias su Savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu, remdamasi įstatymais įgyvendina Savivaldybės taryba.
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad savivaldybių turtą patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja juo savivaldybių institucijos, įstaigos ir organizacijos, savivaldybių įmonės pagal įstatymus savivaldybių tarybų sprendimuose nustatyta tvarka.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Nesiūloma.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.
Nesiūloma.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Sprendimo projekto įgyvendinimui lėšų poreikio nėra.