Projektas

Nr. XIIIP-4065(2)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234

8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 IR 364 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2020 m.                    d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Kiekvienam asmeniui, kuriam individualus administracinis aktas yra skirtas arba kurio teisėms ir pareigoms šis individualus administracinis aktas turi tiesioginį poveikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio akto priėmimo raštu pranešama apie individualaus administracinio akto priėmimą šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka. Kai individualus administracinis aktas priimamas naudojantis valstybės informacinėmis sistemomis, pridedamas individualaus administracinio akto išrašas.“

 

2 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Asmenys pateikti prašymą ar skundą viešojo administravimo subjektui gali per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, raštu tiesiogiai kreipdamiesi į viešojo administravimo subjektą. Viešojo administravimo subjektas privalo organizuoti savo darbą taip, kad asmenys pateikti prašymą ar skundą asmeniškai galėtų visą darbo dienos laiką, taip pat ir pietų pertraukos metu. Viešojo administravimo subjektas privalo nustatyti ne mažiau kaip 2 papildomas prašymų ir skundų priėmimo valandas per savaitę prieš arba po viešojo administravimo subjekto darbo dienos laiko.“

2. Pakeisti 14 straipsnio 5 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) jeigu jame nėra asmens vardo ir pavardės ar pavadinimo, adreso arba kitų kontaktinių duomenų ir nėra galimybės kitaip identifikuoti prašymą ar skundą pateikusį asmenį;“.

3. Pakeisti 14 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) jeigu prašymas ar skundas, teikiamas raštu tiesiogiai ar atsiųstas paštu, arba prašymo ar skundo skaitmeninė kopija, atsiųsta per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, nepasirašyti ir nėra galimybės kitaip patikrinti prašymo ar skundo autentiškumo;“.

4. Papildyti 14 straipsnį nauja 6 dalimi:

6. Viešojo administravimo subjekto atsakymai į prašymus ar skundus asmenims, jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo viešojo administravimo subjekto atsakymo į prašymą ar skundą gavimo būdo ir (ar) reikalingų kontaktinių duomenų, pateikiami šia prioriteto tvarka: per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta. Jeigu asmens E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra neaktyvi, atsakymas į prašymą ar skundą jam siunčiamas per E. pristatymo sistemą, bet įteikiamas kaip pašto siunta. Kai asmuo yra nurodęs pageidaujamą viešojo administravimo subjekto atsakymo į prašymą ar skundą gavimo būdą ir reikalingus kontaktinius duomenis, viešojo administravimo subjekto atsakymas į prašymą ar skundą jam įteikiamas šiuo būdu.

5Buvusias 14 straipsnio 6–10 dalis laikyti atitinkamai 7–11 dalimis.

6. Pakeisti 14 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Prašymai elektroninių ryšių priemonėmis teikiami juos pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu arba tokiu būdu, kad prašymo gavėjas galėtų vienareikšmiškai nustatyti prašymą pateikusio asmens tapatybę ir būtų užtikrintas prašymo vientisumas. Sprendimą, ar asmenų teikiami prašymai privalo būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, jeigu tai nenustatyta teisės aktuose, atsižvelgdamas į prašymo ar prašomos suteikti viešosios ar administracinės paslaugos pobūdį, priima viešojo administravimo subjektas. Skundai, pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, visada turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Viešojo administravimo subjektų elektroninių ryšių priemonėmis teikiami atsakymai pasirašomi viešojo administravimo subjekto vadovo arba jo įgalioto pareigūno ar valstybės tarnautojo kvalifikuotu elektroniniu parašu.“

7. Pakeisti 14 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8. Apie prašymo ar skundo nenagrinėjimą asmeniui pranešama šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo viešojo administravimo subjekte dienos, išskyrus atvejus, kai prašyme ar skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.“

8. Pakeisti 14 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

9. Jeigu viešojo administravimo subjektas pagal kompetenciją negali spręsti prašyme išdėstytų klausimų ar priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, jis jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos per E. pristatymo sistemą persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti prašymą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka praneša asmeniui, paaiškindamas jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.“

 

3 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

18 straipsnis. Informacinių ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas viešajam administravimui

1. Viešojo administravimo subjektai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, parengtus oficialius elektroninius dokumentus siunčia ir gauna per E. pristatymo sistemą. Kai viešojo administravimo subjektas steigia, kuria ar modernizuoja registrus ar valstybės informacines sistemas, jis privalo užtikrinti oficialių elektroninių dokumentų siuntimą ir gavimą per E. pristatymo sistemą.

2. Viešojo administravimo subjektai, atlikdami jiems pavestas funkcijas, parengtais oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarpusavyje gali keistis kitais būdais, tik jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarp valstybės informacinių sistemų ir (ar) registrų funkciją užtikrina jų sąveika. Viešojo administravimo subjektai gali sudaryti galimybę asmenims parengti ir (ar) pateikti elektroninius dokumentus per viešojo administravimo subjektų sukurtas kitas specialias elektronines savitarnos priemones.

3. E. pristatymo sistema yra valstybės informacinė sistema. Jos nuostatus tvirtina Vyriausybė. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Vyriausybės įgaliota institucija, tvarkytojai – valstybės įmonė Registrų centras ir pašto paslaugos teikėjas (teikėjai), pristatantis (pristatantys) pašto siuntas, atspausdintas iš E. pristatymo sistemos. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. E. pristatymo sistemos duomenys, įskaitant fizinių asmenų asmens duomenis, nėra vieši.

4. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia viešojo administravimo subjektams, teikiamos neatlygintinai. Visais kitais atvejais, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis, elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai.

5. Kai elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos atlygintinai, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai neturi viršyti būtinų ir pagrįstų sąnaudų, patirtų teikiant šias paslaugas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifus tvirtina E. pristatymo sistemos valdytojas. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifai peržiūrimi ne rečiau kaip kas dveji metai.

6. Kai asmens elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi ir elektroninė siunta jam siunčiama per E. pristatymo sistemą, pašto paslaugos teikėjas šią siuntą įteikia kaip pašto siuntą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu. Nustatant šios paslaugos tarifus įtraukiami elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis tarifas ir valstybės įmonės Registrų centro viešojo konkurso būdu atrinkto (atrinktų) pašto paslaugų teikėjo (teikėjų) pasiūlyme (pasiūlymuose) pateikti įkainiai.

7. Viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami jiems pavestas funkcijas, kitas informacines technologijas naudoja įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“

 

4 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, privalo sąžiningai naudotis jam suteiktomis teisėmis ir jomis nepiktnaudžiauti. Jeigu paaiškėja, kad asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, piktnaudžiavo jam suteiktomis teisėmis ar veikė nesąžiningai, viešojo administravimo subjekto vadovo sprendimu administracinė procedūra gali būti nutraukta ir apie tai per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros nutraukimo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra.“

 

5 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Jeigu administracinės procedūros sprendimas gali pakeisti administracinėje procedūroje nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą, administracinė procedūra sustabdoma ir šiems asmenims raštu per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sustabdymo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama apie teisę dalyvauti šioje procedūroje. Kai šie asmenys pareiškia norą dalyvauti procedūroje arba raštu atsisako joje dalyvauti arba jeigu per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie teisę dalyvauti administracinėje procedūroje išsiuntimo dienos negautas jų atsakymas dėl dalyvavimo administracinėje procedūroje, administracinė procedūra atnaujinama.“

2. Pakeisti 27 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Apie sprendimą sustabdyti administracinę procedūrą ir apie sprendimą ją atnaujinti per 3 darbo dienas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo dienos raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojamas asmuo, dėl kurio pradėta administracinė procedūra.“

3. Pakeisti 27 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus administracinę procedūrą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, administracinė procedūra nutraukiama ir per 5 darbo dienas nuo tokio paaiškėjimo dienos apie tai raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojamas skundą pateikęs asmuo.“

 

6 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 30 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Viešojo administravimo subjektas, dalyvaujantis administracinėje procedūroje, prireikus gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka turi būti pranešta apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jeigu pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais.“

 

7 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 31 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

31 straipsnis. Administracinės procedūros terminai

Administracinė procedūra turi būti baigta ir administracinės procedūros sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo jos pradėjimo pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą administracinė procedūra negali būti baigta, administracinę procedūrą pradėjęs viešojo administravimo subjektas gali ją pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo termino administracinei procedūrai užbaigti pabaigos. Asmeniui apie administracinės procedūros termino pratęsimą per 2 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti administracinės procedūros terminą priėmimo dienos pranešama raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir nurodomos pratęsimo priežastys.“

 

8 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Administracinė procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu. Viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinės procedūros sprendimą, negali pabloginti asmens, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, padėties. Asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodomos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas administracinės procedūros sprendimas, ir sprendimo apskundimo tvarka. Asmeniui, kuris kreipėsi dėl administracinės procedūros pradėjimo, per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos, laikantis asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, raštu šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka pateikiama informacija apie priimtą administracinės procedūros sprendimą.“

 

9 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 35 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, ir viešojo administravimo subjektui, kurio veiksmai buvo skundžiami, per 3 darbo dienas nuo klaidų ištaisymo dienos šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka įteikiamas ar išsiunčiamas pataisytas dokumentas (administracinės procedūros sprendimas).“

 

10 straipsnis. 364 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 364 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Patvirtintas patikrinimų planas ir jo pakeitimai skelbiami priežiūrą atliekančio subjekto interneto svetainėje arba į planą įtraukti ūkio subjektai šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuojami individualiai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo. Priežiūrą atliekantis subjektas, prieš pradėdamas planinį ūkio subjekto veiklos patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo ūkio subjektą šio įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti priežiūrą atliekančiam subjektui, sąrašą.“

 

11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2020 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo gautus asmenų prašymus ar skundus viešojo administravimo subjektai nagrinėja pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusias šio įstatymo nuostatas.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą. 

 

Respublikos Prezidentas

 

 

Teikia

Valstybės valdymo ir savivaldybių

komiteto vardu komiteto pirmininkė                                                                       Guoda Burokienė