Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

N U T A R I M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS TYRIMO KOMISIJOS DĖL DARBO PARTIJOS VEIKLAI 2004-2006 M.  FINANSUOTI SKIRTŲ LĖŠŲ ĮGIJIMO IR PANAUDOJIMO IŠAIŠKINIMO SUDARYMO

 

2016 m.                     d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 71, 72, 73 straipsniais;

pabrėždamas, kad skaidrus ir legalus rinkimų kampanijų ir partijų veiklos  finansavimas yra viena iš svarbiausių laisvų, demokratinių rinkimų sąlygų;

pažymėdamas, kad Lietuvos respublikos apeliacinis teismas, išnagrinėjęs Darbo partijos „juodosios buhalterijos“  bylą ir pripažinęs Viktorą Uspaskich bei Vytautą Gapšį kaltais dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo, taip pat konstatavo, kad 2004-2006 m. į oficialią Darbo partijos buhalterinę apskaitą nebuvo įrašyti 7 037 078,91 Eur (24 297 626,06 Lt) pajamų ir 3 975 632,30 Eur (13 727 063,21 Lt) išlaidų, susijusių su turto, įsipareigojimų dydžio ir struktūros pasikeitimu, iš jų: 2004 m. – 3 619 677,95 Eur (12 498 024,02 Lt) pajamų ir 1 371 849,89 Eur (4 736 723,29 Lt) išlaidų; 2005 m. – 2 155 306,43 Eur (7 441 842,04 Lt) pajamų ir 1 817 159,68 Eur (6 274 288,96 Lt) išlaidų; 2006 m. – 1 262 094,53 Eur (4 357 760 Lt) pajamų ir 786 622,73 Eur (2 716 050,96 Lt) išlaidų;

pažymėdamas, kad iki šiol vykdyti ikiteisminiai tyrimai ir bylos nagrinėjimas teisme nepateikė atsakymo, iš kokių šaltinių „juodosios buhalterijos“ lėšos buvo sukauptos;

pabrėždamas, kad tokių milžiniškų neteisėtų lėšų panaudojimas partijos veiklos rinkimų kampanijų finansavimui kelia grėsmę Lietuvos demokratinei konstitucinei santvarkai;

pastebėdamas, kad 2004-2006 m. Vyriausioji rinkimų komisija būdama atsakinga už partijų veiklos priežiūrą, nesugebėjo fiksuoti, kad Darbo partija grubiai pažeidžia rinkimų kampanijų ir politinių partijų veiklos finansavimo taisykles;

būdamas įsitikinęs, kad norint ateityje apsaugoti Lietuvos Konstitucinę demokratinę santvarką nuo panašaus pobūdžio pavojų yra būtina atskleisti visą tiesą apie Darbo partijos „juodosios buhalterijos“ finansavimo šaltinius, n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Sudaryti Lietuvos Respublikos Seimo laikinąją tyrimo komisiją dėl Darbo partijos veiklai 2004-2006 m.  finansuoti skirtų lėšų įgijimo aplinkybių, šaltinių ir panaudojimo išaiškinimo (toliau – Komisija).

 

2 straipsnis.

Komisiją sudaryti iš 12 Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) narių pagal Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principą:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12)

 

3 straipsnis.

Komisijos pirmininku paskirti Seimo narį ... .

 

4 straipsnis.

Įpareigoti Komisiją išsiaiškinti:

1)  kokia yra Darbo partijos 2004-2006 m. naudotos „juodosios buhalterijos“ lėšų kilmė?

2)  kokiu būdu lėšos į Darbo partijos 2004-2006 m. „juodąją buhalteriją“ buvo perduotos?

3)  kokioms Darbo partijos veiklos priemonėms finansuoti buvo naudojamos „juodosios buhalterijos“ lėšos?

4)  dėl kokių priežasčių Vyriausioji rinkimų komisija 2004-2006 m. nefiksavo ir neužkirto kelio tam, kad Darbo partija savo veiklos ir rinkimų kampanijų finansavimui nenaudotų milžiniškų neteisėtų lėšų?

 

5 straipsnis.

Nustatyti, kad Komisija iki 2016 m. birželio 1 d. pateikia Seimui išvadas ir pasiūlymus.

 

6 straipsnis.

Nutarimas įsigalioja nuo priėmimo.

 

 

SEIMO PIRMININKĖ                                                                      LORETA GRAUŽINIENĖ

 

 

 

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vardu

Andrius Kubilius