Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 68 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS, papildymo SEPTINTUOJU1 SKIRSNIU ir 1-4 PRIEDAIS

ĮSTATYMAS

 

2016 m. d. Nr. 

Vilnius

 

1 straipsnis. 68 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios 68 straipsnį.

 

2 straipsnis. Įstatymo papildymas septintuoju1 skirsniu

Papildyti Įstatymą septintuoju1 skirsniu:

 

SEPTINTASIS1 SKIRSNIS

PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO SĄLYGOS

 

701 straipsnis. Pedagoginių darbuotojų darbo užmokestis

1. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų darbo užmokestį sudaro:

1) pareiginė alga (pastovioji ir kintamoji dalys);

2) mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą, budėjimą ir esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų;

3) priemokos;

4) premijos.

2. Nevalstybinių mokyklų (kitų švietimo teikėjų) vadovų, mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo užmokestis nustatomas įstatymų nustatyta tvarka.

3. Mokslo ir studijų institucijų darbuotojams už darbą mokama Mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka.

 

702 straipsnis. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastovioji dalis

1. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pareiginės algos koeficientais. Pareiginės algos koeficiento vienetas yra lygus pareiginės algos baziniam dydžiui, kurį tvirtina Seimas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo (toliau - Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymas) nustatyta tvarka. Pareiginės algos pastoviosios dalies dydis apskaičiuojamas pareiginės algos koeficientą dauginant iš pareiginės algos bazinio dydžio.

2. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų, išskyrus mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus, valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų vadovus, jų pavaduotojus ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai pareiginės algos baziniais dydžiais nustatomi Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

3. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, mokytojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai pareiginės algos baziniais dydžiais nustatomi pagal šio įstatymo 1 priedą, atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.

4. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai pareiginės algos baziniais dydžiais nustatomi pagal šio įstatymo 2 priedą, atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją, veiklos sudėtingumą ir išsilavinimą.

5. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai pareiginės algos baziniais dydžiais nustatomi pagal šio įstatymo 3 priedą atsižvelgiant į mokykloje ugdomų mokinių skaičių, pedagoginį darbo stažą, vadybinę kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.

6. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai pareiginės algos baziniais dydžiais nustatomi pagal šio įstatymo 4 priedą atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, vadybinę kvalifikacinę kategoriją, veiklos sudėtingumą ir  išsilavinimą.

7. Valstybinės (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybės mokyklos vadovo, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo vadybinės kvalifikacinės kategorijos nustatomos ir šių asmenų veiklos atitikties įgytai kvalifikacinei kategorijai vertinimas atliekamas kas penkeri metai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

8. Pareigybių, kurias einant atliekamas darbas yra laikomas pedagoginiu ir įskaitomas į pedagoginio darbo stažą, sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

9. Nustatant valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus papildomai įvertinamas atskirų profesijų trūkumas darbo rinkoje ir kiti kolektyvinėje sutartyje, o jų nesant – vidaus ar darbo tvarkos taisyklėse, nustatyti atvejai. Šiais atvejais šio įstatymo 1-4 prieduose nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 65 procentų. 

10. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų darbo savaitės sandarą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

11. Priimant į darbą mokytoją, pagalbos mokiniui specialistą, valstybinės (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybės mokyklos vadovą, jo pavaduotoją ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėją įstaigoje, finansuojamoje iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pareiginės algos koeficientas nustatomas darbo sutartyje šalių susitarimu pagal šio įstatymo 1-4 priedus.

 

703 straipsnis. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų pareiginės algos kintamoji dalis

1. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal pedagoginiam darbuotojui nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus bei jų vertinimo rodiklius.

2. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginio darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis atsižvelgiant į praėjusių metų veiklos vertinimą, nustatoma kalendoriniams metams ir gali siekti iki 50 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies.

3. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginio darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis gali būti nustatyta priėmimo į darbą metu, atsižvelgiant į darbuotojo kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, tačiau ne didesnė nei 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip vieneriems metams.

4. Konkrečius pareiginės algos kintamosios dalies dydžius kalendoriniams metams, atsižvelgdamas į valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų  ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų kasmetinės veiklos vertinimo rezultatus, nustato įstaigos vadovas, o įstaigos vadovui, – savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas).

 

704 straipsnis. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų priemokos, premijos ir mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą, budėjimą ir esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų

1.Biudžetinių įstaigų pedagoginiams darbuotojams priemokos ir premijos mokomos Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka. Viešųjų įstaigų pedagoginiams darbuotojams, išskyrus viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovus, premijos ir priemokos mokamos kolektyvinių sutarčių, o jų nesant – vidaus ar darbo tvarkos taisyklių, nustatyta tvarka. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovams premijos ir priemokos mokamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

2. Už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą, budėjimą ir esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginiams darbuotojams mokama Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

705 straipsnis. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų kasmetinės veiklos vertinimas ir skatinimas

1. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybės mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo tikslas – įvertinti pedagoginių darbuotojų, praėjusių kalendorinių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus bei jų įvertinimo rodiklius.

2. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų (išskyrus švietimo įstaigų vadovus) praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Valstybinių (išskyrus aukštąją mokyklą) ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama atskiras įstaigų teisines formas reglamentuojančių įstatymų ir kitų įstatymų nustatyta tvarka. 

3. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginiam darbuotojui metinės užduotys, siektini rezultatai bei jų vertinimo rodikliai turi būti nustatyti kasmet iki sausio 31 dienos, o einamaisiais metais priimtam pedagoginiam darbuotojui – per vieną mėnesį nuo priėmimo į pareigas dienos. Jeigu priėmus į pareigas pedagoginį darbuotoją iki einamųjų metų pabaigos lieka mažiau kaip 6 mėnesiai, tokiam darbuotojui metinės užduotys ir siektini rezultatai bei jų vertinimo rodikliai nustatomi iki kitų metų sausio 31 d. 

4. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams metines užduotis, siektinus rezultatus bei vertinimo rodiklius nustato ir jų veiklą vertina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) atskiras įstaigų teisines formas reglamentuojančių įstatymų ir kitų įstatymų nustatyta tvarka. 

5. Metines užduotis, siektinus rezultatus bei jų įvertinimo rodiklius valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginiams darbuotojams, išskyrus švietimo įstaigų vadovus, nustato ir kasmetinę veiklą vertina tiesioginis jų vadovas.

6. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų, išskyrus švietimo įstaigų vadovus, kasmetinio veiklos vertinimo skalė:

1) labai gerai;

2) gerai;

3) patenkinamai;

4) nepatenkinamai.

7. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų veikla įvertinama kasmet iki sausio 31 d., jei šioje dalyje nurodyti darbuotojai ėjo pareigas toje įstaigoje ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus.

8. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginio darbuotojo, išskyrus švietimo įstaigos vadovą, tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo kasmetinę veiklą:

1) labai gerai, teikia vertinimo išvadą įstaigos vadovui su siūlymu nustatyti kalendoriniams metams pareiginės algos kintamosios dalies dydį ne mažesnį kaip 10 procentų nuo pareiginės algos pastoviosios dalies ir gali teikti išvadą su siūlymu skirti premiją;

2) gerai, teikia vertinimo išvadą įstaigos vadovui su siūlymu nustatyti kalendoriniams metams pareiginės algos kintamosios dalies dydį;

3) patenkinamai, teikia vertinimo išvadą įstaigos vadovui su siūlymu nenustatyti kalendoriniams metams pareiginės algos kintamosios dalies, nustato kvalifikacijos tobulinimo kryptis;

4) nepatenkinamai, teikia vertinimo išvadą įstaigos vadovui su siūlymu  nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį nei šio įstatymo 1–4 prieduose tai pareigybei numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, nustato kvalifikacijos tobulinimo kryptis.

9. Įstaigos vadovas, gavęs iš tiesioginių vadovų pedagoginių darbuotojų įvertinimą, per 10 darbo dienų priima sprendimą pritarti ar nepritarti pedagoginio darbuotojo tiesioginio vadovo siūlymams dėl šio straipsnio 8 dalyje numatytų nuostatų įgyvendinimo. Šis sprendimas galioja vienerius metus.

 

3 straipsnis. Įstatymo papildymas 1 priedu

Papildyti Įstatymą 1 priedu:

 

„Lietuvos Respublikos

švietimo įstatymo

1 priedas

 

 

VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ, FINANSUOJAMŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ IR VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO BEI KITŲ VALSTYBĖS ĮSTEIGTŲ PINIGŲ FONDŲ LĖŠŲ, MOKYTOJŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

I SKYRIUS

MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL BENDROJO UGDYMO, PROFESINIO MOKYMO IR NEFORMALIOJO (IŠSKYRUS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS) ŠVIETIMO PROGRAMAS PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

3–10

10–15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

3,17–4,77

3,18–4,78

3,2–4,81

3,21–4,83

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

10–15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas

3,22–4,86

3,26–4,91

3,29–4,96

Vyresnysis mokytojas

3,51–5,3

3,55–5,35

3,7–5,58

Mokytojas metodininkas

3,77–5,67

3,84–5,78

3,96–5,96

Mokytojas ekspertas

4,28–6,45

4,35–6,55

4,46–6,72

 

Pastabos:                                                                       

1. Mokytojams, dirbantiems pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus mokytojus, dirbančius pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai nustatomi už 18 pedagoginio darbo valandų per savaitę. Pedagoginės valandos suprantamos kaip kontaktinės valandos – laikas, per kurį mokytojas tiesiogiai dirba su mokiniais (pamokos) ir papildomos valandos – laikas, skirtas netiesioginiam darbui su mokiniais (pasiruošti pamokoms, mokinių darbams tikrinti), vadovauti klasei ir kita.             

2. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami už kontaktines valandas:

2.1. 5–20 procentų – Vilniaus rajono, Šalčininkų rajono, Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ir Vilniaus miesto savivaldybių mokyklų, kuriose įteisintas mokymas lietuvių kalba, pradinių klasių (jei klasėje mokosi 10 ir daugiau mokinių ir iš kurių ne mažiau kaip 50 procentų nemoka valstybinės kalbos) mokytojams;

2.2. 5–20 procentų – vidurinių mokyklų 11–12 klasių, gimnazijų I–IV gimnazijos klasių, profesinio mokymo įstaigų grupių, kuriose mokoma pagal akredituotas vidurinio ugdymo programas, mokytojams; 

2.3. 5–30 procentų – tarptautinio bakalaureato klasių mokytojams;

2.4. 5–15 procentų – mokytojams, mokantiems dalykus lietuvių kalba bendrojo ugdymo mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, 11–12 (III–IV gimnazijų) klasėse;

2.5. bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų mokytojams, kurių klasėje (grupėje) ugdomi 1–4 mokiniai, kuriems pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusios vidutinius, didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 5–10 procentų, o jeigu yra 5 ir daugiau tokių mokinių – 5–20 procentų;

2.6. 5–20 procentų – mokytojams, dirbantiems pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas jaunimo mokyklose (klasėse), specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų specialiosiose (specialiosiose, lavinamosiose, socialinių įgūdžių ugdymo) klasėse; ligoninių mokyklose; bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų  ligoninių klasėse; sanatorijų mokyklose; bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų sanatorijų klasėse; lietuvių namuose; vaikų socializacijos centruose; socialinės globos namuose, skirtuose vaikams; nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigų mokyklose; tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokyklose; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose, kurių klasėse / grupėse mokomi asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė; mokantiems mokinius, kuriems dėl ligos ar patologinės būklės gydytojų konsultacinės komisijos skirtas mokymas namuose.                                                                                       

 

II SKYRIUS

MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL IKIMOKYKLINIO AR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS, IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MENINIO UGDYMO MOKYTOJŲ (PEDAGOGŲ) PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

3–10

10–15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojas (pedagogas)

4,09–6,17

4,35-6,56

4,41–6,65

4,52–6,81

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

10–15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojas (pedagogas)

4,37–6,56

4,46–6,72

4,54–6,84

Vyresnysis (mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojas (pedagogas)

4,79–7,22

4,86–7,32

5,05–7,6

Metodininkas ( mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojas (pedagogas)

5,22–7,87

5,37–8,09

5,5–8,28

Ekspertas (mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojas (pedagogas)

5,94–8,91

6,01–9,06

6,16–9,28

 

Pastaba:                                                                         

Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami:                                                                                       

1. 5–20 procentų – mokytojams, dirbantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programas, išskyrus mokytojus nurodytus šios pastabos 2 punkte.          

2. 10–20 procentų – mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; bendrųjų  bendrojo ugdymo mokyklų specialiosiose grupėse; ligoninių mokyklose; sanatorijų mokyklose; ikimokyklinio ugdymo mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo grupėse, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; sutrikusio vystymosi kūdikių namuose.

3. Mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, kurių grupėje ugdomi 1–4 mokiniai, kuriems pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusios vidutinius, didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 5–10 procentų, o jeigu yra 5 ir daugiau tokių mokinių – 5–20 procentų.                     

 

___________________________________“

 

 

4 straipsnis. Įstatymo papildymas 2 priedu

Papildyti Įstatymą 2 priedu:

 

„Lietuvos Respublikos

švietimo įstatymo

2 priedas

 

 

VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ IR KITŲ ĮSTAIGŲ, FINANSUOJAMŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ IR VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO BEI KITŲ VALSTYBĖS ĮSTEIGTŲ PINIGŲ FONDŲ LĖŠŲ, SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ, TIFLOPEDAGOGŲ, PSICHOLOGŲ ASISTENTŲ, PSICHOLOGŲ IR SOCIALINIŲ PEDAGOGŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

I SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ, TIFLOPEDAGOGŲ, IŠSKYRUS DIRBANČIUS PEDAGOGINĖSE PSICHOLOGINĖSE TARNYBOSE IR ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOSE, PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

3–10

10–15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas

3,65–5,51

3,88–5,85

3,9–5,88

4,01–6,05

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

10–15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas

3,89–5,85

3,99–6,01

4,04–6,09

Vyresnysis (specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas)

4,49–6,76

4,54–6,83

4,73–7,12

Metodininkas (specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas)

4,87–7,43

5,02–7,56

5,14–7,74

Ekspertas (specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas)

5,55–8,34

5,62–8,46

5,77–8,68

 

Pastaba:                                                                         

Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami:                                                                                       

1. 5–15 procentų – ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų specialiesiems pedagogams, logopedams, surdopedagogams, tiflopedagogams.

2. 20–40 procentų – specialiesiems pedagogams,  logopedams, surdopedagogams ir  tiflopedagogams, teikiantiems specialiąją pedagoginę pagalbą ikimokyklinio amžiaus vaikams, mokyklinio amžiaus vaikams, apakusiems suaugusiesiems jų namuose ar (ir) ikimokyklinio ugdymo mokyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, esančiose kitose gyvenamosiose vietovėse negu jų darbovietė;

3. 10–20 procentų – specialiesiems pedagogams, logopedams, surdopedagogams ir tiflopedagogams, dirbantiems jaunimo mokyklose (klasėse), specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; su bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų specialiųjų (specialiųjų, lavinamųjų, socialinių įgūdžių ugdymo) klasių mokiniais; ligoninių mokyklose; su bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų ligoninių klasių mokiniais; sanatorijų mokyklose; su bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų sanatorijų klasių mokiniais; lietuvių namuose; ikimokyklinio ugdymo mokyklose, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir bendrojo ugdymo mokyklose su mokiniais ugdomais ikimokyklinio ugdymo grupėse, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; vaikų socializacijos centruose; socialinės globos namuose, skirtuose vaikams; nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigų mokyklose; mokantiems mokinius, kuriems dėl ligos ar patologinės būklės gydytojų konsultacinės komisijos skirtas mokymas namuose.   

 

II SKYRIUS

PSICHOLOGŲ ASISTENTŲ, PSICHOLOGŲ, SOCIALINIŲ PEDAGOGŲ IR PEDAGOGINĖSE PSICHOLOGINĖSE TARNYBOSE IR ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOSE DIRBANČIŲ SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ IR TIFLOPEDAGOGŲ PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

3–10

10–15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Psichologas asistentas

4,18–6,3

4,2–6,33

4,24–6,39

4,3–6,48

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas

4,38–6,59

4,67–7,03

4,87–7,33

4,92–7,4

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

10–15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, ketvirtos kategorijos psichologas

4,87–7,34

4,95–7,46

5,13–7,73

Vyresnysis (specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, trečios kategorijos psichologas)

5,55–8,33

5,6–8,44

5,82–8,77

Metodininkas (specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, antros kategorijos psichologas)

6,13–9,29

6,28–9,46

6,47–9,74

Ekspertas (specialusis  pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, pirmos kategorijos psichologas)

6,92–10,37

7,13–10,69

7,28–10,9

 

Pastaba:                                                                         

Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami 5–20 procentų socialiniams pedagogams, psichologams, dirbantiems jaunimo mokyklose (klasėse), specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; su bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų specialiųjų (specialiųjų, lavinamųjų, socialinių įgūdžių ugdymo) klasių mokiniais; sanatorijų mokyklose; lietuvių namuose; vaikų socializacijos centruose; socialinės globos namuose, skirtuose vaikams; ikimokyklinio ugdymo mokyklose, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir bendrojo ugdymo mokyklose su mokiniais ugdomais ikimokyklinio ugdymo grupėse, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.                                                                                                       

III SKYRIUS

AUKLĖTOJŲ, KONCERTMEISTERIŲ IR AKOMPANIATORIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

Pareigybė

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais), įgijusiems aukštąjį išsilavinimą

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 3

3–10

10–15

Daugiau kaip 15

Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos

Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius

4,09–6,17

4,35–6,56

4,41–6,65

4,52–6,81

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Iki 10

10–15

Daugiau kaip 15

Suteiktos kvalifikacinės kategorijos

Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius

4,37–6,56

4,46–6,72

4,54–6,84

Vyresnysis (auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius)

4,79–7,22

4,86–7,32

5,05–7,6

Metodininkas (auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius)

5,22–7,87

5,37–8,09

5,5–8,28

Ekspertas (auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius)

5,94–8,91

6,01–9,06

6,16–9,28

 

Pastabos:                                                                       

1. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami:

1.1. bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų auklėtojams, kurių klasėje (grupėje) ugdomi 1–4 mokiniai, kuriems pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusios vidutinius, didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 5–10 procentų, o jeigu yra 5 ir daugiau tokių mokinių – 5–20 procentų.

1.2. 5–20 procentų – auklėtojams, dirbantiems jaunimo mokyklose, specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose specialiąsias (specialiąsias, lavinamąsias, socialinių įgūdžių ugdymo) klases; ligoninių mokyklose; sanatorijų mokyklose; lietuvių namuose; ikimokyklinio ugdymo mokyklose, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir bendrojo ugdymo mokyklose su mokiniais ugdomais ikimokyklinio ugdymo grupėse, skirtose mokiniams dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; vaikų socializacijos centruose; socialinės globos namuose, skirtuose vaikams; sutrikusio vystymosi kūdikių namuose.

2. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui auklėtojams, koncertmeisteriams, akompaniatoriams, įgijusiems aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų,  išsilavinimą, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mažinami 5–10 procentų.                                                              ______________________________“

 

 

5 straipsnis. Įstatymo papildymas 3 priedu

Papildyti Įstatymą 3 priedu:

 

„Lietuvos Respublikos

švietimo įstatymo

3 priedas

 

VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ VADOVŲ IR VADOVŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

 

 

 

Mokinių skaičius

 

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais), įgijusiems aukštąjį išsilavinimą

 

Vadovų

Vadovų pavaduotojų ugdymui

I

Iki 10

6,87–10,08

6,34–9,07

Daugiau kaip 800 mokinių

10–15

7,05–10,31

6,49–9,46

Daugiau kaip 15

7,2710,54

6,719,87

II

Iki 10

5,63–9,69

4,19–8,72

300– 800 mokinių

10–15

5,84–9,85

4,64–8,86

Daugiau kaip 15

6,1110,08

4,789

III

Iki 10

4,98–9,38

4,07–8,46

Iki 300 mokinių

10–15

5,22–9,54

4,14–8,58

Daugiau kaip 15

5,47–9,69

4,15–8,71

 

Pastabos:                                                 

1. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami:

1.1. valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ar savivaldybių mokyklų (toliau – mokyklos) vadovams ir vadovų pavaduotojams ugdymui, kuriems suteiktos vadybinės kvalifikacinės kategorijos: už I kategoriją – 30 procentų, už II kategoriją – 20 procentų, už III kategoriją – 10 procentų.                                                          

1.2. 5–10 procentų – profesinio mokymo įstaigų ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų vadovams, jei šiose įstaigose yra ne mažiau kaip trys specialiojo ugdymo grupės, kurių mokiniams pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusios didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, o bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų vadovams – jei yra ne mažiau kaip trys klasės;

1.3. 5 procentais – ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose mokosi 10 ir daugiau mokinių, kuriems pedagoginės psichologinės tarnybos arba švietimo pagalbos tarnybos dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusios vidutinius, didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, vadovui arba vadovo pavaduotojui, atsakingam už darbą su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais;

1.4. 5–20 procentų – mokyklų vadovams ir vadovų pavaduotojams ugdymui, dirbantiems jaunimo mokyklose;  specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose specialiąsias (specialiąsias, lavinamąsias, socialinių įgūdžių ugdymo) klases; ligoninių mokyklose; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose ligoninių klases; sanatorijų mokyklose; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose sanatorijų klases; lietuvių namuose; ikimokyklinio ugdymo mokyklose ir bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose ikimokyklinio ugdymo grupes, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; vaikų socializacijos centruose; nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigų mokyklose; tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokyklose; bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose, kurių klasėse/grupėse mokomi asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė.

2. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mokyklų vadovų pavaduotojams ugdymui, išskyrus ikimokyklinio ugdymo mokyklų vadovų pavaduotojus ugdymui, nustatomi, jei jiems numatytos 5 kontaktinės valandos per savaitę arba 200 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus.                   

3. Mokyklų vadovų pavaduotojams ugdymui, išskyrus ikimokyklinio ugdymo mokyklų vadovų pavaduotojus ugdymui, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mažinami:

3.1. 0,14, jei jiems numatytos 4 kontaktinės  bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 160 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.2. 0,26, jei jiems numatytos 3 kontaktinės bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 120 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.3. 0,39, jei jiems numatytos 2 kontaktinės bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 80 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.4. 0,53, jei jiems numatyta 1 kontaktinė bendrojo ugdymo dalykų valanda per savaitę arba 40 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.5. 0,67, jei jiems nenumatyta kontaktinių valandų.

4. Bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų vadovų ir vadovų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai nustatomi, atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dienai, išskyrus specialiojo ugdymo mokyklų ir specialiojo ugdymo centrų, skirtų elgesio ir emocijų sutrikimų, turintiems mokiniams ar sveikatos problemų turintiems mokiniams, ligoninių mokyklų (ligoninių klasių), sanatorijų mokyklų (sanatorijų klasių), nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų mokyklų (nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų klasių), tardymo izoliatorių ir (ar) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokyklų (suaugusiųjų klasių), vaikų socializacijos centrų – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių; neformaliojo vaikų švietimo mokyklų vadovų ir vadovų pavaduotojų ugdymui – atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų spalio 1 dienai. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1–4, 5–8, 9–10 (I–II gimnazijos) ir 11–12 (III–IV gimnazijos) klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveikojo skaičiaus.                     

_________________________________“

 

6 straipsnis. Įstatymo papildymas 4 priedu

Papildyti Įstatymą 4 priedu:

 

„Lietuvos Respublikos

švietimo įstatymo

4 priedas

 

 

VALSTYBINIŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI

 

 

Pedagoginio darbo stažas (metais)

 

Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais), įgijusiems aukštąjį išsilavinimą

 

Iki 10

4,61–7,92

10–15

4,86–8,46

Daugiau kaip 15

5,14–9,38

 

Pastabos:

1. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami:

1.1. valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ar savivaldybių mokyklų (toliau – mokyklos) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, kuriems suteiktos vadybinės kvalifikacinės kategorijos: už I kategoriją – 30 procentų, už II kategoriją – 20 procentų, už III kategoriją – 10 procentų;               1.2. 5–20 procentų – ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, dirbantiems specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, specialiosiose mokyklose-daugiafunkciuose centruose, skirtuose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; profesinio mokymo įstaigose (profesinio mokymo grupėse), skirtose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, turinčiose specialiąsias (specialiąsias, lavinamąsias, socialinių įgūdžių ugdymo) klases; sanatorijų mokyklose; lietuvių namuose; vaikų socializacijos centruose; nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigų mokyklose; tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokyklose; bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigose, kurių klasėse / grupėse mokomi asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė.

2. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, išskyrus ikimokyklinio ugdymo mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, nustatomi, jei jiems numatytos 5 kontaktinės valandos per savaitę arba 200 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus.

3. Mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, išskyrus ikimokyklinio ugdymo mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mažinami:

3.1. 0,14, jei jiems numatytos 4 kontaktinės  bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 160 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;                        

3.2. 0,26, jei jiems numatytos 3 kontaktinės bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 120 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.3. 0,39, jei jiems numatytos 2 kontaktinės bendrojo ugdymo dalykų valandos per savaitę arba 80 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.4. 0,53, jei jiems numatyta 1 kontaktinė bendrojo ugdymo dalykų valanda per savaitę arba 40 kontaktinių profesinio mokymo dalykų valandų per mokslo metus;

3.5. 0,67, jei jiems nenumatyta kontaktinių valandų.

4. Neviršijant įstaigai skirtų lėšų darbo užmokesčiui ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, įgijusiems aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai mažinami 5–10 procentais.                                   

7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras iki 2016 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Šio įstatymo 2 straipsniu pildomo Švietimo įstatymo 705 straipsnio 6-9 dalių nuostatos taikomos atliekant valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginių darbuotojų (išskyrus švietimo įstaigų vadovus) 2017 metų ir vėlesnių metų veiklos vertinimą.

4. Valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų ir kitų įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų, pedagoginiams darbuotojams, kurių darbo užmokestis, įsigaliojus šiam įstatymui, yra mažesnis, lyginant su iki šio įstatymo įsigaliojimo buvusiu nustatytu darbo užmokesčiu, ne ilgiau kaip iki 2018 m. sausio 31 d. mokamas iki šio įstatymo įsigaliojimo jiems nustatytas darbo užmokestis. Pedagoginiams darbuotojams, kurių pareiginės algos pastovioji dalis, įsigaliojus šiam įstatymui, yra mažesnė, lyginant su iki šio įstatymo įsigaliojimo buvusiu nustatytu tarnybiniu atlyginimu, mokama iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatyto tarnybinio  atlyginimo dydžio pareiginės algos pastovioji dalis, kol jie eina tas pačias pareigas.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas

 

 

 

Teikia Seimo nariai:

Raimundas Paliukas

Orinta Leiputė

Arimantas Dumčius

Audronė Pitrėnienė (pasirašė 2016-09-28)