Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 5 straipsnio papilymo, 14, 21, 29, 34, 36, 38 straipsnių pakeitimo
ĮSTATYMAS
2019 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 5 straipsnio papildymas
2 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:
„1. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo paskirtis – visapusiškai juos ugdyti, plėtojant jų galias, teikti mokymosi ir švietimo pagalbą, padedant pagal gebėjimus įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas organizuojamas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.“
2. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, įskaitant fizinio pritaikymo ir informaciniu aspektu, atlieka Vaiko gerovės komisija. Mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertina Pedagoginė psichologinė tarnyba ir specialųjį ugdymąsi skiria Pedagoginės psichologinės tarnybos vadovas, atskirais atvejais – mokyklos vadovas su tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.“
3. Pakeisti 14 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, formaliojo švietimo programas gali baigti per trumpesnį ar ilgesnį negu nustatytą laiką, gali mokytis su pertraukomis, šias programas gali baigti atskirais moduliais. Mokiniai, turintys labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, gali mokytis iki 21 metų, sudarant galimybę baigti mokslo metus.“
4. Pakeisti 14 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą įgyvendina visos privalomąjį ir visuotinį švietimą teikiančios mokyklos, kiti švietimo teikėjai, atskirais atvejais – mokyklos (klasės), skirtos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdyti. Organizuojant mokinių ugdymą pamokose, veiklose gali dalyvauti du mokytojai, pagalbos specialistai, kiti švietimo pagalbos teikėjai. Labai didelių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai, atskirais atvejais gali ugdytis mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.“
3 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 21 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Specialiąją pedagoginę pagalbą asmeniui iki 21 metų, o suėjus 21 metams nesibaigus mokslo metams - iki mokslo metų pabaigos, specialieji pedagogai, logopedai, tiflopedagogai, surdopedagogai ir kiti specialistai, kurių išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka švietimo ir mokslo ministro nustatytus reikalavimus, bei kiti pagalbos teikėjai. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo asmenims iki 21 metų tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.“
2. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Mokiniui, kuriam reikalinga specialioji pagalba, teikiamos žodinės kalbos vertimo į gestų kalbą, teksto skaitymo ir konspektavimo bei kitos paslaugos, didinančios mokinio savarankiškumą ir ugdymosi prieinamumą. Specialiosios pagalbos teikimo (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras. Aukštojoje mokykloje specialioji pagalba teikiama aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.“
4 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
5 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 34 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo prieinamumu mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose rūpinasi savininko teises ir pareigas vykdanti institucija. Švietimo prieinamumas užtikrinamas pritaikant mokyklos aplinką (fizinio pritaikymo, informacinę), teikiant psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą, teikiant kitas paslaugas, aprūpinant ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis mokykloje ir specialiosiomis mokymo priemonėmis, kitais įstatymų nustatytais būdais.“
6 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 36 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Mokiniai į atitinkamą ugdymo programą vykdančią mokyklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymu (toliau – Transporto lengvatų įstatymas), vežami visuomeniniu transportu mokinio pažymėjime nurodytu maršrutu, mokykliniu autobusu arba kitu transportu. Į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas ir vaikai, kuriems paskirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas. Mokinių vežimo mokykliniu autobusu tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.“
7 straipsnis. 38 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 38 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Bendrojo ugdymo programose dalyvaujančių mokinių mokymosi pasiekimų vertinimas ir vertinimo rezultatų panaudojimas reglamentuojamas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Mokymosi pasiekimų vertinimo organizavimo būdai ir formos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atitinkamai pritaikomos.”
2. Pakeisti 38 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda
Teikia
Seimo nariai:
Justas Džiugelis
Gabrielius Landsbergis
Ingrida Šimonytė
Andrius Navickas
Viktorija Čmilytė-Nielsen
Valerijus Simulik
Kęstutis Smirnovas
Mykolas Majauskas
Irena Degutienė
Radvilė Morkūnaitė-Milulėnienė
Sergejus Jovaiša
Gintaras Steponavičius
Rimantė Šalaševičiūtė
Andrius Kupčinskas
Vytautas Bakas
Vytautas Kernagis
Aistė Gedvilienė
Irena Haase