Projektas XIIIP-3938 (2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2018 METŲ NACIONALINIO FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO
2019 m. d. Nr.
Vilnius
atsižvelgdamas į tai, kad Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė 7 metus iš eilės valstybinio audito išvadose teikia sąlygines nuomones dėl tam tikrų metų nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio, nes jame dėl viešojo sektoriaus subjektų apskaitoje likusių neištaisytų reikšmingų klaidų vis dar neparodoma teisinga valstybei priklausančio turto ir įsipareigojimų, pajamų vertė;
atkreipdamas dėmesį į tai, kad kaip Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, vykdanti fiskalinės institucijos funkcijas, ne kartą konstatavo, kad turi būti įvertintas ir teisės aktuose nustatytas grėsmės Lietuvos valstybės finansų tvarumui nekeliantis skolos lygis;
konstatuodamas, kad nacionalinis finansinių ataskaitų rinkinys neapima visų valdžios sektoriui priskiriamų subjektų duomenų, todėl nėra atskleidžiama tikroji valdžios sektoriaus finansų būklė;
pažymėdamas, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės teikiamos ataskaitos Lietuvos Respublikos Seimui už pasiektus rezultatus ir panaudotas lėšas skirtingais terminais nepadeda priimti tinkamų valdymo sprendimų ir įvertinti, kaip panaudojami mokesčių mokėtojų pinigai;
siekdamas užtikrinti valstybės finansų tvarumą ir fiskalinį stabilumą bei atskleisti tikrąją viešųjų finansų ir turto būklę, n u t a r i a priimti šį nutarimą:
2 straipsnis.
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1) įvertinti, kokio Lietuvos valdžios sektoriaus skolos lygio būtų tikslinga ilguoju laikotarpiu neviršyti, kad, atsižvelgiant į demografinius pokyčius ir kitus veiksnius, būtų išlaikytas valdžios sektoriaus finansų tvarumas ilguoju laikotarpiu;
2) imtis priemonių siekiant užtikrinti, kad į nacionalinį finansinių ataskaitų rinkinį būtų įtraukti visų valdžios sektoriui priskiriamų subjektų duomenys ir suderinti Vyriausybės teikiamų ataskaitų Lietuvos Respublikos Seimui už veiklos rezultatus ir valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio pateikimo Seimui terminai (t. y. Vyriausybės veiklos ataskaitą ir valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį Seimui teikti kartu);
3) pertvarkant strateginio planavimo ir biudžeto formavimo sistemą , nedelsiant spręsti sistemines problemas tobulinant biudžeto valdyseną planavimo, tvirtinimo, įgyvendinimo, stebėsenos, vertinimo ir atsiskaitymo stadijose ir užtikrinti, kad reikalingi teisės aktų projektai būtų pateikti Seimui ne vėliau kaip iki 2020 m. VIII (pavasario) sesijos pradžios.