Projektas

 

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

S P R E N D I M A S

DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m.                     d. Nr. B-TS-

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės Mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 27 d. sprendimą Nr. B-TS-1250 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė

Apskaitos skyriaus vedėja

 

Lina Stepšienė

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m.                d sprendimu Nr. B-TS-

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės Mero (toliau – Mero) rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Mero rezervo lėšų naudojimą, skyrimą ir apskaitą Vilkaviškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Vilkaviškio rajono savivaldybės Mero rezervas (toliau –Mero rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3. Mero rezervo dydis turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procentai ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Mero rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

4. Konkretus Mero rezervo dydis nustatomas kasmet tvirtinant arba tikslinant einamųjų metų Savivaldybės biudžetą.

 

II SKYRIUS

MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Mero rezervo lėšos naudojamos:

5.1. vienkartinėms pašalpoms mokėti asmenims, kurių gyvenamieji būstai ar patys asmenys nukentėjo dėl stichinės nelaimės (gaisro, avarijos ir pan.);

5.2. gaisrų, sprogimų ir kitų nelaimių padariniams likviduoti biudžetinėse įstaigose;

5.3. ekstremaliųjų situacijų padariniams likviduoti Savivaldybės teritorijoje;

5.4. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

 

III SKYRIUS

MERO REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

6. Fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – Asmenys), norintys gauti lėšų iš Mero rezervo, Merui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykio (gaisro, stichinės nelaimės) teikia motyvuotą prašymą skirti paramą iš Vilkaviškio rajono savivaldybės Mero rezervo (priedas), kuriame nurodomi duomenys apie Asmenis, pagrįsti skaičiavimai (sąmatos) ir (arba) išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos, Priešgaisrinės tarnybos pažyma (gaisro ar stichinės nelaimės atveju), nuosavybės teisę į pastatus, kuriems buvo padaryta žala, patvirtinantys dokumentai, banko sąskaitos numeris, į kurią bus pervedamos lėšos, ir kita, įvykį ar situaciją pagrindžianti, informacija.

7.  Mero rezervo lėšos Asmenims neskiriamos:

7.1. jei atitinkamos tarnybos pažymose dėl nukentėjusių pastatų ar turto nurodoma, kad gaisro priežastis yra neatsargaus elgesys su ugnimi, savininkų aplaidumas ir pastatų nepriežiūra, priešgaisrinės saugos reikalavimų nesilaikymas;

7.2. jei pateikti ne visi šio Aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai, pagrindžiantys šio Aprašo II skyriuje nurodytas aplinkybes.

8. Prašymus nagrinėja Mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija).

9. Komisija:

9.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Aprašo 5 punkte nurodytus tikslus ir sąlygas;

9.2. siekdama nustatyti šio Aprašo 5 punkte nurodytas aplinkybes, prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Vilkaviškio rajono savivaldybės Administracijos struktūrinius padalinius, seniūnijų seniūnus dėl informacijos, būtinos nagrinėjant prašymą, gavimo;

9.3. išnagrinėjusi prašymą bei gautus dokumentus, parengia ir teikia Merui motyvuotą išvadą dėl lėšų skyrimo / neskyrimo iš Mero rezervo. Išvadoje siūlomų skirti lėšų dydis turi būti pagrįstas skaičiavimais ir (arba) išlaidas patvirtinančiais dokumentais bei kita gauta informacija.

10. Atsižvelgiant į Komisijos išvadą, Mero potvarkiu skiriamos lėšos iš Mero rezervo.

11. Jei lėšos skiriamos biudžetinei įstaigai, tai lėšų gavėjas privalo atsiskaityti per mėnesį po lėšų panaudojimo ir Administracijos Apskaitos skyriui pateikti ataskaitos formą Nr. 2 (metinė, ketvirtinė), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“.

12. Jei lėšos skiriamos privatiems asmenims, įstaigoms, organizacijoms ir pan., išskyrus biudžetines įstaigas, tai lėšų gavėjas privalo atsiskaityti per mėnesį po lėšų panaudojimo ir pateikti Administracijos Apskaitos skyriui išlaidų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų (mokėjimo pavedimų, kasos išlaidų orderių ir kt.) patvirtintas kopijas.

 

IV SKYRIUS

MERO REZERVO LĖŠŲ APSKAITA

 

13. Mero rezervo lėšų apskaitą tvarko Administracijos Apskaitos skyrius.

14. Jeigu nustatoma, kad Asmenys, kuriems buvo skirtos lėšos iš Mero rezervo, pateikė neteisingą informaciją ir (arba) dokumentus, privalo grąžinti jiems skirtas lėšas. Asmenims nesutikus grąžinti lėšų, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Nepanaudotos Mero rezervo lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

16. Meras  kartą per metus (kartu su Administracijos veiklos ataskaita) teikia Savivaldybės tarybai Mero rezervo lėšų panaudojimo ataskaitą.

17. Mero rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Aprašas keičiamas, papildomas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

 

____________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilkaviškio savivaldybės Mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Prašymo forma)

 

Fizinio asmens vardas, pavardė, gimimo data  ar juridinis asmuo ( įmonės kodas)

 

Adresas

 

Telefonas, el. paštas

 

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės

Merui

 

 

PRAŠYMAS

SKIRTI PARAMĄ IŠ VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO

_________________

(data)

Prašau skirti paramą iš Vilkaviškio rajono savivaldybės Mero rezervo dėl:

 

 

Lėšas pervesti į sąskaitą:                                                   

 

 

PRIDEDAMA(pažymėkite pridedamą dokumentą):

skaičiavimai (sąmata) ir (arba) pridedamos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos;

įvykio vietos nuotraukos;

pažyma iš atitinkamos tarnybos (pvz.: Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma (gaisro ar stichinės nelaimės atveju);

juridinių asmenų finansinės atskaitomybės dokumentai (jeigu prašymą teikia juridinis asmuo);

nuosavybės teisę į pastatus, kuriems buvo padaryta žala, patvirtinantys dokumentai;

kita (įrašyti)______________________________________________________ .

 

Esu informuota(-s), kad mano asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis BDAR 6 straipsnio nuostatomis (tvarkyti duomenis būtina, kad būtų įvykdyta duomenų valdytojui taikoma teisinė prievolė (Reglamento 6 straipsnio 1 dalies c punktas) arba tvarkyti duomenis būtina siekiant atlikti užduotį, vykdomą viešojo intereso labui arba vykdant duomenų valdytojui pavestas viešosios valdžios funkcijas (Reglamento 6 straipsnio 1 dalies e punktas) arba tvarkyti duomenis būtina siekiant teisėtų duomenų valdytojo interesų (Reglamento 6 straipsnio 1 dalies f punktas).

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)